NORIT*
John Cage Song
Books mist
elke spanning
Van Aalst:
voordeel
van de
twijfel
MINDER THEATER,
MAAR NOG STEEDS
UITERST MUZIKAAL
vandaag...
...en gisteren
toegelicht
/RADIO programma
Stanley Black
inspireert
Promenade Orkest
DONDERDAG 17 JUNI 1976
RADIO - TV - KUNST
PAGE
HOlïdNHWAï
76
Het is wel grappig om te lezen wat
er wordt geschreven over de
betekenis /an het scheppend werk
van de comoonist en theaterman
John Cage en dit dan te vergelijken
met een werkelijke voorstelling. Als
je de presentatie van de Song Books
gisteravond in de Eduard Flipse-zaal
van de Doelen, tenminste een
prod uk t van Cage kunt noemen,
want het is in wezen maar een soort
draaiboek, Jat vage aanwijzingen en
suggesties bevat waarmee de vertol
kers alle kanten op kunnen. De
vertolkers waren drie leden van de
groep Musique et Scene d'Aujourd'-
hui, in 1974 opgericht door Simone
Rist die 'n 1970 met Cathy
Berberian het stuk voor het eerst
uitvoerde. Het was haar versie die
we gisteravond te zien kregen; dat
zij in de geest van Cage te werk
ging was gelet op elementen als
desoriëntatie, ongeconditioneerdheid,
anti-theater wel aan te nemen.
Waar het belang zit van deze Song
Books heb ik tot mijn spijt niet
vast kimnen stellen. Zover mijn
waarneming strekt was niemand
van het kleine publiek geestdriftig,
maar men verveelde zich anderzijds
ook weer niet. daarvoor waren er
teveel slapstiok-aohtige, schlemielige
DEN HAAG De concerten die
de Engelse groep Genesis gister
avond twee maal twee uur in het
Nederlands Congresgebouw in Den
Haag gaf, waren niet ten onrech
te geplaatst in het kader van het
Holland Festival. Genesis put het te
brengen materiaal zowel uit de klas
sieken als uit de jazz en rock, maakt
daarvan een combinatie, maar weet
vooral van op klassieke leest ge
schiede thema's een strakke collec
tieve, haast voorgeprogrammeerde,
pseudo-rock te maken. Fantasierijke
muziek, die echter wanneer zij te
veel bombast meekrijgt tegen de
kitsch aanleunt, maar desondanks
toch nog een indrukwekkende be
klemming achterlaat.
Het zag er eind vorig jaar aller
minst rooskleurig uit voor Genesis.
Peter Gabriël, niet alleen visueel de
trekpleister van de groep met zijn
vele verkleedpartijen 'hoofdtooien),
maskers e.d.) maar ook de man die
LEIDEN Waarschijnlijk kan
geen enkelecabaretier/liedjeszanger
liet opnemen tegen een voetbalwed
strijd voor het Euopees kampioen
schap. En als Nederland dan boven
dien nog speelt, lijkt de competitie
onevenredig groot. Jan van Aalst
mocht dit gisteravond ondervinden
in de kleine bovenzaal van de
Stadsgehoorzaal, waar een handje
vol mensen (ongeveer vijfentwintig)
luisterde naar zijn programma „We
reldkennis". Het programma van
Van Aalst moet nog twee dagen in
Leiden mee, omdat vanavond als
morgenavond een voorstelling is ge
pland. Op het ogenblik lijkt het nog
zinvol om de cabaretier/liedjeszanger
het voordeel van de twijfel te g^yen,
maar tegelijkertijd dient te worden
opgemerkt, dat de suppoost van de
Stadsgehoorzaal tijdens de pauze een
aantal mensen heeft zien weggaan.
Brengt men deze drie afzonderlijke
elementen in één recensie t.w.: de
competitie op de televisie, de uiterst
geringe belangstelling en de dwang
matigheid van de heropvoering van
„Wereldkennis", dan is men geneigd
te constateren, dat Van Aalst maar
beter zeer kritisch zijn artistieke uit
gangspunten kan toetsen aan de rea
liteit. Toch moet ook Van Aalst de
kans hebben om zich voor een groter
publiek te bewijzen. Van Aalst, die
op de piano gesteund wordt, door
Frans Konijnenburg en door Gerard
te Wiel op dwarsfluit en viool, zingt
bij vlagen zeer goede liedjes. Hij
heet beslist geen slechte stem en zijn
timbre zweeft enigszins tussen Her
man van Veen en Frans Halsema.
Maar om het publiek gevraagd kan
worden een hele avond naar Van
Aalst te luisteren, lijkt wat te veel
van het goede. Zijn „Mensen Jagen,
Mensen Jachten" heeft een aanspre
kende en logische realiteit, die bijna
geen humor is, maar lykt te ver
worden tot een vorm van sarcastisch
realisme, dat heden ten dagen blijk_
baar zo in trek is. Mocht u van
avond omstreeks' acht uur 's avonds
op de Breestraat in de buurt van de
Stadsgehoorzaal zijn, dan moet u
echt gaan kijken. Niet omdat men
wordt geconfronteerd met een uiterst
perfect en gedisciplineerd cabare
tier, maar doodgewoon, omdat daar
een enthousiast mens zingt en grap
pen maakt. U moet zelf maar zien.
A .C. KOEKEBAKKER JR.
Jan Voerman
overleden
LAREN Op de algemene be
graafplaats in Laren (N-H) is giste
ren in alle stilte het stoffelijk over
schot ter aarde besteld van de schil
der. tekenaar en lithograaf Jan Voer
man, die vooral bekendheid heeft ge
kregen door zon illustraties voor de
Verkade-albums. Voerman, die al op
zeer jeugdige leeftijd de opdracht
voor deze illustraties kreeg, is 86 jaar
geworden. Hij maakte het onlangs
nog mee dat de herdruk van de Ver
kade-albums. waaraan ook zijn vader Opnieuw is de uitzenddatum van
Jan Voerman sr. nog meewerkte, gre- televisieserie „Pa Pinkelman"
tag aftrek vond bij het publiek. Voor uitgesteld. De KRO, die het voor
Wat verbaasd en onderdrukt gegrin
nik was de enige reactie van de
veelal jonge toehoorders. Wat er
gebeurde was niet schokkend, 'zelden
geestig, het miste elke spanning. Op
muzikaal terrein liet Cage deze
avond praktisch helemaal niets
horen. In de cabaret-stijl-versie van
Simone Rist is de muziek een
potpourri van citaten uit het
..serieuze" en lichte repertoire en
daarmee worden maar af en toe
fantasierijke dingen gedaan.
Natuurlijk is dit een volkomen
subjectief oordeel; het
Renaud Gagneux in de mist.
■ze soort aangelegenheden alleen
maar mogelijk af te gaan op eigen
indrukken. De een zal anders
reageren dan de ander op b.v. een
pianist die zich alvorens zijn eerste
toets aan te slaan rustig gaat zitten
scheren, terwijl een van de dames
aan een imposante rauwkostmachine
wortelen staat te draaien om over
het ontsteken van een heuse
rooikboom die de zaal in een zware
en hoestiverwekkende mist hulde,
maar te zw'jgen. Al deze stunts,
deze volstrekte desoriëntatie, heb
onbeholpen gedoe zullen wel een
diepere betekenis hebben, maar
Cage is moeilijk te verstaan, tenzij
zijn
Mijn grootste
bezwaar is Jat van het acteren/zin
gen/spelen vo:i de drie uitvoerenden
de zang was van Simone Rist,
Elia Perrea 1 was mimespeelster,
Renaud Gagneux de gags ten beste
gevende pianist geen enkele
fascinerende werking uitging en dan
zijn de schaarse momenten dat Je
eens om eon grappige scene kan
glimlachen maar een schrale troost.
Vanavond speelt alles zich nog eens
af in Diliger.tia. morgenavond in
Utrecht, in Centrum t Hoogt.
CHRIS VAN RAAIJ
Genesis" zonder Peter Gabriël;
op het podium weinig ruimte gaf aan schieten.
zijn medewerkers, had er genoeg Als zanger is Phil Collins geen mis-
van. Drummer Phil Collins nam ser. Zijn stem heeft veel weg van die
voorlopig zijn plaats in. Dat voorlo. van Gabriël. zijn podiumact kan
pig is nu definitief geworden, ook al echter nog geen vergelijking met zijn
moet Collins de nieuwe percussionist voorganger doorstaan. Collins is als
binnen Genesis nog erg veel te hulp audio-visuele sensatie, de extra de-
mensie die Gabriël aan Genesis gaf,
nog te spastisch bezig. Meer op dreef
dan binnen het strakke keurslijf van
Peter Gabriël het geval was, zijn de
gitaristen Steve Hackett en Mike
Rutherford, die nu ook te zien zijn
en niet naar het tweede plan worden
verschoven. Keyboardspecialist Tony
Banks daarentegen had dit keer
minder toetsenborden meegebracht
dan vorig jaar in het Sportpaleis
Ahoy'.
Het wegvallen van Peter Gabriël
kan alleen visueel als een gemis
worden beschouwd. Muzikaal weet
Genesis met de gebrachte stukken
van „The Lamb Lies Down On
Broadway", waarvan gisteravond
weer veel composities werden ge
bracht. nog sterk te imponeren. De
meegebrachte dia's, film en podium
effecten pasten weer knap in het
complexe Genesis-geheel.
YVONNE PARRE
Concert van
filmmuziek
een succes
Ongeveer v»f het eerst in de
geschiedenis reed gisteravond door
het Concertgebouw een Romeinse
zegekar. Voor wie er tenminste
visueel de verbeelding voor op kon
brengen. Het Amsterdams Philhar-
monisch Orkest gaf er als primeur
voor ons land een concert van
filmmuziek. De martiale ouverture
tot de „Quo-Vadis"-suite van Miklós
Rozsa vermoent de beelden, die de
van origine Hongaarse componist in
muziek neerschreef, markant op te
roepen. Hij deed daarvoor een
diepgaande studie naar wat in de
tijd van Nero in drie elkaar
kruisende culturen moet hebben
geklonken.
Het was natuurlijk een nieuwe
materie voor de Amsterdammers,
maar dirigent John Giordano uit
Texas heeft met een levendige
direktie en een duidelijke toewijding
van het orkest een opmerkelijk
kontakt met dit nieuwe muzikale
domein tot stand kunnen brengen.
.Red Pony"-suite en de
van huis uit voor 't theater geschre
ven muziek van „West Side Story",
stonden, zo bleek uit de vertolking,
het meest op zichzelf als muziek,
werkten daardoor ook niet zo
complementair in het oproepen van
beelden, zoals bijvoorbeeld Hermans
„Psycho" dat wel vermocht in de
schrille strijkersklanken bij Hitch-
cocks. griezelwerk. De interpretatie
daarvan had een minder felle attack
dan op de filmband in de versie van
de componist.
Jerry Goldsmith componeerde nog
kortelings voor „The wind and the
lion" en met Moorse effektjes riep
hij een grote ruimtelijkheid op met
a lie klassieke Hollywood-ef fecten,
waardoor de twee dimensies van het
beeld naar een gevoelsstroom in drie
dimensies runnen worden uitge
bouwd. Een concert dat zeker naar
meer smaakt, het publiek toonde
zich zeer ingenomen met deze
kennismaking, waarbij het orkest en
de dirigent een geïnspireerde proeve
van hun kunnen geven.
PIET RUIVENKAMP
Matige belangstelling ir
veningse Circustheater, waar
overwegend vrouwelijk publiek
deinde en neuriede met de n
zoetgevooisde,
klanken van
het Sche-
een aria uit „The King and I" en
met de bas-bariton Henk Smit in
„Porgy and 3ess" zorgde voor succes.
De vocale bijdragen, evenals het
dan weer pittige versterkte radiokoor van Meindett
t Promenade Orkest. Boekei, dat kennelijk plezier had in
legendarische BBC-dirigent Stanley medley van TV-thema's
Black, een nog altijd vitaal stone tot Onedln Line)
mannetje, dat zich ook achter de
NEDERLAND I
18.40 Kortweg: informatie over Holland Festival evene
menten (NOS)
18.45 Toeristische tips (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 E.O. kinderkrant (EO)
19.35 Kinder- en jeugdevangelisatie, documentaire (EO)
19.55 De Waltons, filmserie (EO)
20.45 E.O.-Landdag 1976 (EO)
21.35 Journaal (NOS)
21.50 Nader bekeken: aktualiteiten (EO)
22.20 Het Pascha (The pass-over), filmdocumentaire (EO)
22.45 Tenslotte (EO)
22.50—22.55 Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.45 Ti-ta-tovenaar (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Terra Africa, documentaire serie (VARA)
19.30 Horen zien zwijgen: stomme film-fragmenten (VARA)
20.00 Journaal (NOS)
20.10 E.K. Voetbal West-DuitslandJoegoslavië
(In de pauze: 8 minuten journaal)
22.00 Hier is: Ed van der Elsken, gesprek (VARA)
22.30 Achter het nieuws (VARA)
23.10 Den Haag vandaag (NOS)
23.25—23.30 Journaal (NOS)
Als ik het goed begrepen heb (en
dat heb ik, want ik ben een van
de 13 miljoen voetbaldeskundigen)
dan was het woensdag weer eens
een zwarte dag voor Oranje. Nog
een geluk voor het Nederlands
elftal dat slechts een handje vol
landgenoten de bar slechte voet
balvertoning tegen Tsjechoslowa-
kije heeft gezien. Want de over
grote meerderheid heeft natuurlijk
gekeken naar de angstaanjagende,
avondvullende documentaire
..Welfare", die de VPRO tegelij
kertijd op het andere n-it uitzond.
Gerenommeerde Amerikaanse do-
cumentairenmaker Frederick Wi
seman heeft zijn camera's lang
durig laten draaien in het gebouw
Van Sociale Zaken in New York.
Uit het aldus verkregen materiaal
componeerde hij een aangrijpende
film over wat er zich bij een der
gelijke instantie afspeelt. Zonder
franje 'mooie tussenshots, fraaie
muziekjes) en commentaar liet
hij de beelden voor zichzelf spre
ken. En teracht. want het mo
derne gekkenhuis, dat hij in ruim
twee en een half uur schilderde,
had ook geen enkele toelichting of
toevoeging meer nodig.
Kennelijk had Wiseman verre
gaande volmachten om overal in
het gebouw t"1 filmen. De totaal
indruk was erg „natuurlijk", ik
bedoelvan de bijstandzoekers
leek vrijwel niemand zich bewust
van de camera's. In Nederland zie
ik zo'n film nog niet zo gauw ge
maakt worden, omdat veel mensen
zich schamen (begrijpelijk) om
onder zulke omstandigheden ge
filmd te worden. De Amerikanen,
die in New York „in de steun" lo
pen, hebben deze gene kennelijk
niet, ofwel omdat ze zich ervan
bewust zijn dat het geen schande
maar een „recht" is, ofwel omdat
ze alle belangstelling voor onbe
langrijke bekomstigheden als een
filmcamera verloren hebben.
Een goed ideee van de VPRO om
in het jaar. dat de USA feestviert
vanwege het 200-Jarig bestaan,
deze onthullende documentaire uit
te zenden. Goed idee ook van die
Wiseman natuurlijk, om zulke
films te maken. Het zal perfect
studiemateriaal blijken te zijn,
wanneer over enige tijd (volgen
ds eeuw of zo) onderzoekers zich
buigen over het fenomeen „hulp
aan de meest hulpbehoevenden in
de Amerikaanse samenleving in
de tweede helft van de 20e eeuw".
Misschien kan de VPRO de film
nog eens een keer herhalen, later,
voor het handjevol dat gisteren
zo dom was om naar het voetbal
len te gaan zitten kijken.
GERARD PAQUES
Achter het nieuws, de televisie actualiteitenrubriek van de
VARA. zal vanavond aandacht besteden aan de verkiezings
strijd en de verkiezingen in Italië. De tweede helft van de uit
zending wordt gevuld met een reportage over .tivijfelachtige"
veiligheidsmaatregelen in de kerncentrales van Borsele en
Dodewaard. Achter het Nieuws zendt uit op Nederland II om
20.25 en 22.30 uur.
Veel voethal deze week op de televisie. Vanavond om 20.10 uur
een rechtstreekse reportage vanuit Belgrado van de wedstrijd
west-Duitsland-Joegoslavië in de halve finale om het Euro
pees kampioenschap. Het commentaar wordt geleverd door
Herman Kuiphof. Nederland II.
Flint
er nog
„A Symphony for Fun" van Don
overwegend musical-karakter Amerikaanse musicalstijl. Het paste donderdag 17 juni
kunstenaar Jan Voerman is vrij
wel altijd de levende natuur, voor
namelijk de plantenwereld, onderwerp
van zijn wem geweest. Hij schilderde
daarnaast ook landschappen en stil
levens.
televisie gedramatiseerde verhaal
van wijlen Godfried Bomans in
voorbereiding heeft, zou de serie
aanvankelijk uitbrengen in okto
ber van dit jaar. Omdat andere
programma's voorrang hebben,
ADVERTENTIE
is besloten „Pa Pinkelman"
verschuiven naar januari. „Pa buis bestoten
Pinkelman" was oorspronkelijk
een stripverhaal dat Godfried Bo
mans in de jaren vijftig schreef
voor „De Volkskrant". De dicaze
avonturen van Pinkelman en
Tante Pollewop waren soms
flauwtjes afgestemd op de actua
liteit van die dagen. Het verhaal,
dat later in boekvorm werd uit-
gegevn is voor de televisie be-
7oerkt door Nico Hiltrop die ook
de regie voert. Een aantal opna
men is gereed gekomen. Er ivor-
den in totaal tien afleveringen
uitgebracht. De rol van Tante
Polleivop wordt gespeeld
had speelde hij het Entertainer-the
ma uit „The Sting" en Francis Lai's
„Love Story "-motief met veel verve.
Natuurlijk in zijn eigen sprankelen
de arrangementen, waarmee het
geïnspireerde Promenade Orkest ook
in selecties uit „The Sound of
Music". „West Side Story", „Oklahom
en „Porgy and Bess" veel applaus
oogstte.
De sopraan Roberta Alexander in
Geen Kojak
BOEKAREST De Roemeense te
levisie heeft in het kader van een
campagne tegen geweld op de beeld
buis besloten ce Amerikaanse politie
serie Kojak van het scherm te halen.
De Kojak-fans krijgen in plaats van
hun geliefde s?rie nu de Amerikaanse
vervolgserie ..Lucas Tanner" te zien,
handelend over 'n progressieve high-
school leraar die moeilijkheden heeft
met zijn studenten, hun ouders en
een ouderwetse lerarenstaf.
goed bij het motto
Promenadeconcert: „A Tribute to
the Boston Pops".
J. A. FRENKEL
tijd. 18.30 Nwa. 18.41 Wereldpanorama.
.ek in vrije
ipanorama.
10 (S) Le-
8 25 Rozegeur en prikkeldraad. NOS:
9.00 Intolerantie in de democratie. 9.35
Schoolradio. 10.00 Wat
ld? 10.15 De taal ln je
hand. 10.30 Eurolight. 11.00 Nieuws.
Meer of minder. 12.30 Toerismo.
iS) Schuttersweg 8. rechtstreeks pro
gramma met o.m. muziek. (20.30 Zo
juist verschenen: nieuwe boeken;
NCRV: 13.11 Hie
13 45 Onder de groe-
linde. 14.00 As pekten van de ka-
ermuziek. 15.00 Zoeklicht op Neder-
PARIJS De Franse filmregisseur
Jean de Limur, die heeft samenge
werkt met Amerikaanse regisseurs als
Ceci1 B- DeMille Max Linder en
door Charlie Chaplin, is in Parijs op 89-
Maya Boumadie na jaren verge- j*"ge leeftijd overleden.
telheid plotseling weer druk werk 06 Limur heeft in Hollywood ge-
heeft zoals ook in „Zaal Concor- werkt met DeMille aan 'The king of
dia" van de TROS. Pa Pinkelman kings" en met Linder aan 'Three
wordt gespeeld door Ton van musketeers".
Duinhoven. Van de andere mede- Tot zijn bekendste Franse films be-
spelenden is voorlopig alleen Ina horen „La garconne", „l'Age d'or"
van Faassen (zie foto) bekend. ©n „La cite des lumieres".
ADVERTENTIE
maagstoonüssen
ook in de vakantie!
1(1) Rocky, Don Mercedes
2 (13) Arms of Mary,
Sutherland Bros -f Quiv
3 (13) Jungle rock, Hank Mizell
4 (15) Voor niets. Bob Bouber
5 4) This Melody. Julïen Clerc
6 3) Glass of champagne, Sailor
7 5) Right back where we,
Maxime Nightingale
8 '24) Blueberry hill. Fats Domino
9(8) You can do it, Anita Meyer
10 (11) Ik krijg een heel apart gevoel.
Corry
11 (10) Monfn". Brass Construction
12 7) Could it be magic.
Donna Summer
13 (14) Requiem, Slik
14 (21) SS single bed, Fox
15 6) Rocky, Frank Farian
16 (17) Hoe lang zou het duren,
Cees en Marjan
17 -) Tonight's the night.
Rod Stewart
18 (19) Show me the way,
Peter Frampton
19 (18) Love hangover, Diana Ross
20 -) Hove you ever, Joe Tex
21 -) Pretty little Linda, Husky
22 (26) I'll go.
Jimmy James Vagabond
23 -) You never walk alone,
Lee Towers
24 -) Love me like a lover,
Tina Charles
25 (12) Shake it down, Mud
26 -) I never loved a woman,
John Russell
27 (27) Welcome back,
John Sebastian
28 9) Sweet love. Ferrari
29 -) Yesterday, The Beatles
30 (20) Lieder denJJacht,
Marianne Rosenberg.
•verdenking. 22.30 Nws. 22.40
LU. Aansluitend: Politiek w
zicht. 23.00 (S) Stairway to the
lichte grammofoonplaten. 23.5524.00
18.20 Uitzending van de P.P.R. IKON:
Orkest: klassieke
kringen. 17.45 Svmbiose. 17.55 Meded.
HILVERSUM III
EO: 7.02 (S) Gospelsound. 8.03 (S)
Ure. TROS: 11.03 (S) Drie
ut op verzoek. 12.03 (S) De Hugo
Gelderenshow. NCRV: 13.30 (S)
Hoogtepunten uit operettes. 20.00
Nieuws 20.05 Radiojournaal. NOS:
20 10 (S) Holland Festival 1976: Om
roeporkest en solisten: moderne mu
ziek. AVRO: 22 30 (S) Buffer: pro
gramma dat kan verdwijnen voordat
het begonnen is. NOS: 23.00 Met het
oog op morgen (23.05 Aktualiteiten-
?ht. 23.20 Den Haag vandaag.
16.03 (S) Hitmees-
7.02 (S) Vroeg
23 52 Even ontspanni
pen gaan). 23.5524.00 Nieuwi
III
De
NOS: 18.0
het sla-
18.10
derlandse Barok.
DUITSE TV
(S) NOS-Maal. 19.02 (S) Poster: The
Elvis Presley Story (13). 20,02 (S)
Soul Top-10. 21.02 (S) Luister uit
én thuis met groeten en wensen
van en vragenrubriek voor militairen.
22.02 (S) Als dat zou kupnen. ver-
zoekplatenprogramma. 22 55 Medede-
DUITSLAND I
7.40 Sacramentsdag ln Bensheim.
8.00 Das Madchen auf dem Beseb-
tiel, Tsjechische kinderfilm. 19.15 Ich
das die Sonne.
speelfilm uit 1974 22.15 Kul-
23.00-23.05 Journaal
blues live vanuit c
De nachtwacht.
(7.30 Nws.) 8.30 Nws. 8.36 Gym. voor
de huisvrouw. NOS: 8.45 Spiegel van
België. KRO: 9.15 (S) Gevar. progr.
(10.30 Nws.) 12.00 (S) Gevar. progr.
(12.30 Nws.) 14.00 (S) Licht muzikaal
i Informatief progr. (15.30 Nv
00 (S) Jacques van Kollenburg o
(15.30 Nws.)
lollenburg ont
vangt op zijn spreekuur. 17.00 (S)
Kinderprogr. 17.30 Nw
NCRV: 7.00 Nws. 7.1
Amerikaanse speelfilm
uit 1953. 18.10 Momentopnamen te
Rostock. 19 00 Journaal. 19.15 Film
voor Sacramentsdag. 19.30 Amuse
mentsprogramma. 20 50. Liefdadig
heidsprogramma. 21.00 Journaal.
sleht man k
volkommene Lie'oe
tv'-spel.~23.00 Journaal.
BELGISCHE TV
BELG IE NEDERLANDS
18.55 Ti-ta-tovenaar. 19.00 Tiener-
klanken. 19.40 Mededelingen. 19 45
Journaal. 20.15 Coronation Street, tv-
feuilleton. 20.40 Panorama: Verklezin-
22.55 Journaal.
22.00 Filmmagazine. ,.£5 45—