Nigel Calder zet de mens te kijk in mammoet- produktie André v. Duin en Der Rudi: Neerlands hoop (fv) vandaag en gisteren toegelicht De mensheid: een complot ZATERDAG 31 JANUARI 1976 RADIO - TV - KUNST PAGINA 5 Door Nico Scheepmaker Ik zit geheel ontspannen te kij ken naar 'n programma voor twee roodharige jongelui en een titel .hond", en opeens word ik opge schrikt doordat een van de drie mijn naam noemt. Het blijkt de minst domme van de drie te zijn: André van Duin, die naar aanlei ding van de kritische critici her innert aan een uitspraak van mij, dat het verschil tussen André van Duin en de overige humoristen is, dat die overige humoristen wel leuk zijn. Hij vond dat een uit spraak die nergens op sloeg, als drie kwart van de bevolking bul kend van het lachen aan zijn voe ten ligt. Ik voelde me direct in de ver dediging gedrongen. Maar. maarmaar.stotterde ik ter wijl ik een kop als vuur kreeg (als mijn moeder dit nu maar niet gehoord heeft, dacht ik even, maar gelukkig herinnerde ik me bijtijds dat ze André van Duin ook nooit leuk gevonden heeft: ik zal toch geen moederszoontje zijn?), ik. ikik heb toch ook wel eens iets aardigs of vergoelijkends ge zegd in de loop der jaren? Bijvoor beeld dat ik persoonlijk het alle maal erg platvloers vind en voor de hand liggend, dat ik elke grap of woordspeling al vanuit de verte zie aankomen, maar dat ik bij voorbeeld wel waardering kan op brengen voor de vitaliteit waar mee één en ander gebracht wordt (hoewel die niet groter is dan de vitaliteit van bijvoorbeeld Her man van Veen), en voor de ti ming waarmee hij z'n bek trekt of zijn scheur openzet. Wie zal André van Duin vakmanschap in zijn genre willen ontzeggen? Maar dat wil nog niet zeggen dat hij ook werkelijk leuk is, al ligt de halve natie dubbel van het lachen. Hij is een fenomeen, akkoord. Hij heeft recht van bestaan, omdat hij honderdduizenden mensen een kostelijke avond en een nier schudding van hier tot gunder bezorgt, ik zal het niet tegenspre ken. Maar hij moet niet het on derste uit de kan verlangen en ook nog van me eisen dat ik hem leuk vind. want leuk is hij niet. Aha, roept u nu minachtend, meneer is blijkbaar zo'n verfijnd type dat alleen maar van £e ho gere humor houdt, elite humor met latijnse woordspelingen en derge lijke. Nee hoor. Onlangs zaaide ik nog schrik en ontsteltenis bij vrienden (onder wie een van onze grootste humoristische schrijvers, ik zal zijn naam niet noemen om hem niet in verlegenheid te bren gen), door per se naar „Wordt u al geholpen?" te willen kijken, de serie die er verantwoordelijk voor is dat je geen minuut in een Lon- dens warenhuis kunt vertoeven zo der dat baldadige jongelui luidkeel „Are you free, mr. Humphries?" roepen. Ik geef toe: weinig ver fijnde humor, die op dezelfde tre de van de humorladder staat als „Dubbeldekkers" van vroeger, en minstens een treetje lager verge leken met „Daar komen de schut ters". dat weer op gelijke hoogte staat met Tommy Cooper. Maar toch, vergeleken met „Wordt u al geholpen?" zijn de cross-talks tus sen André van Duin en Frans van Dusschoten niet meer dan los se. lawaaiige flodders, nog even afgezien van het feit dat er een soort wankel evenwicht bestaat tussen captain Peacock, mrs. Slo- combe, mr. Humphries, mr. Rum- bold en alle anderen, terwijl Frans van Dusschoten in de uitdrukking „de bok op de haverkist", voor de bok Van Duin weinig meer is dan die haverkist. Daar komt wat mij persoonlijk betreft nog bij, adt i'k het gevoel heb dat André van Duin onder zijn eigen kunnen werkt. Dat hij gewoon besloten heeft nog een paar jaar op deze manier door het Nederlandse amusement te razen, om pas daarna, als hij „binnen" is, aan datgene te be ginnen wat hij zelf ook leuk vindt Hij schijnt zich wel eens in deze zin te hebben uitgelaten. Ik zeg niet dat zoiets „moreel verwerpe lijk" is, want het blijft nu een maal een feit dat hij een hele boel mensen een hoop plezier be zorgt. maar het ontslaat mij wel van de verplichting zijn doen en laten op het toneel en het tv- scherm ook mettertijd leuk te vin den. Ik vind Kees van Kooten en Wim de Bie bijzonder leuk en ver makelijk, zij maken op het ogen blik een zeer vruchtbaar seizoen door en staan bijzonder hoog op de creativiteitsladder, maar Ja, hoe blijken dan de kijkcijfers te zijn van hun imposante oudejaars avondprogramma? Bepaald matig. Naar het eerste uur keek 11 pro cent (1.100.000 kijkers), de waar dering was 66 (terwijl de gemid delde waardering 71 is voor alle programma's bij elkaar). En naar het tweede uur keek nog maar ne gen procent, de waardering was toen iets opgelopen naar 69. Als men het mij gevraagd had, zou ik aan hun oudejaarsavond- programma het waarderingscijfer 90 hebben gegeven, dus u begrijpt dat ik geen modale kijker ben. Toch voel ik me. met ruim een miljoen medekijkers, geen eenza me eenling, want i'k ben ook erg op Laurel en Hardy gesteld, net als André van Duin. en net als miljoenen andere mensen op de André van Duin: een fenomeen, wereld. We kregen in TV-Privé even een scene te zien waarin Stan Laurel in zichzelf gekeerd een eitje pelde en opat, zittend naast het ziekbed van Oliver Har dy. André van Duin wees ons op de subtiele details in dit scènetje, terwijl Henik van der Meijden op zijn bekende wijze in drievoud vroeg hoe vaak hij 'hier nu al naar gekeken had. Vaak. Welnu, dan moet het Van Duin zelf toch ook wel eens opgevallen zijn dat wat hij doet in feite het tegen overgestelde is van wat Stan Lau rel doet. Bombastische bekketrek- kerij en lawaai tegenover subtiele, verstilde trekjes. Daarom vind ik Stan Laurel wel leuk. en André v Duin niet. Op de valreep zijn hij en ik het dus toch nog met elkaar eens geworden Nu we het toch over humoris ten hebben, mag de wonderbare herrijzing van Rudi Carrell uit zijn Hollandse as niet worden ver geten. Het wonderbare zit niet zo zeer in het feit dat zijn eerste Rudi-Carrellshow goed in elkaar zat en aardige vondsten bevatte, maar dat de critici hem ook als zodanig herkend en vooral: er kend hebben. De criticus schrijft vaak zonder te beseffen dat zijn ziet iets en reageert daar auto matisch op, of hij weet iets en reageert daar automatisch op, vwuk zonder te besffen dat zijn kritiek minder te maken heeft met datgene wat hij bespreekt, dan met zijn eigen opvattingen en vooroordelen („zie boven", mom pelt André van Duin nu). Rudi Carrell had alles tegen om schampere kritieken te krijgen. In de eerste plaats was er zijn vaan- delvlucht naar DM Duitsland waar hij de blitz maakte. Zoiets maakt zelden populair. Dan de manier waarop hij terugkwam, aanvan kelijk over de rug van Mies Bouw- mans „Een van de acht", boven dien op de brutale straatjongens manier die hem nu eenmaal eigen is. En ten slotte gaf hij al meteen ln het begin van zijn show het touw aan waarmee zijn sceptische critici hem hadden kunnen op knopen: de touringcarlol van de dikke deelnemer, die buikschud dend de blootborstige Senegalese danseres moest imiteren en er wonderwel in slaagde tamelijk on smakelijke herinneringen op te roepen aan een 14-daagse reis naar Tunesië met soortgelijke Westeuropese genoegens. Maar zie, der Rudi overwon al die handicaps en kreeg ook van de critici de handen op elkaar. Hij heeft zich met een klap bij de grote drie gevoegd, te weten Mies Bouwman, Berend Boudewyn en Rudi Carell. Carell heeft op zijn concurrenten natuurlijk voor dat hij zelf een „performer" is. dat hij dus net als toneelspeler Kulen- kampf (wiens quiz ten dele model stond voor „Een van de acht") en zanger-danser-humorist Bruce Forsyth (wiens Generation Game een verkorte uitgave van „Een van de acht" is) behalve dienst- regelaar ook medespeler kan zijn. Daar kwam nog bij dat de min of meer verwachte drukdoenerij uit bleef, hij toonde zich een rustige, grijsharige spelleider, die steeds bijtijds ingreep en bovendien ruimde 'hij veel tijd in voor de gesprekjes vooraf met de deelne mers, zodat die behalve als spel letjesdeelnemer ook als personen uit de verf kwamen. Ik noteerde overigens ook een verbazingwekkende miskleun, te weten de gigantische flipperauto- maat die de lopende band moest vervangen. Het ding schijnt 25.000 gulden te hebben gekost, een Mercedes dus. Door hem in close- up in beeld te brengen, maakte het geen enkel verschil of we deze gigant te zien kregen, of een ge wone flipperkast. Bovendien werd je als kijker niet gewaar welke prijzen de winnares nu eigenlijk aantikte op haar flipperkast zodat ze met evenveel effect drie lootjes had kunnen trekken. Dat hij de „tegeneffecten" van deze flipper kast niet bijtijds onderkend heeft, geeft onze show-tycoon warempel nog iets menselijks ook. NEDERLAND I 15.30 Journaal (NOS) 15.32 De rode autobus (KRO) 16.20 Wickie de Viking (KRO) 1(5.45 Kunt u me de weg naar Hameien vertellen meneer (KRO) 17.35 Speedo world meet (NOS) 15145 TV-informatie voor Marokkanen (NOS) 13.55 Journaal (NOS) 19.05 Wie van de drie (AVRO) 19.35 Mash (AVRO) 20.00 Angelique (AVRO) 21.35 Journaal (NOS) 21.50 Pepe Lienhard show-orkest (AVRO) 22.25 Tekst pierement (AVRO) 22.55 AVRO's Sportpanorama (AVRO) 23.35 Journaal (NOS) 23.40 Lied van de week (IKON/NCRV) NEDERLAND II 18.45 Paulus de boskabouter (NOS) 18.55 Journaal (NOS) 19.05 De avonturen van Peppi en Kokki (KRO) 19.20 Q en Q (KRO) 19.50 't Zand 33 (KRO/RKK) 20.00 Journaal (NOS) 20.25 De derde man (KRO) 22.10 Brandpunt (KRO) 22 50 Er zit muziek in (KRO) 23.15 Journaal (NOS). ZONDAG 1 FEBRUARI NEDERLAND I 14.00 Pech onderweg, les 4 (TELEAC) 14.30 Les Gammas, les 23 (TELEAC) 15.00 Wetenschap in beweging, les 3 (TELEAC) 16 00 Journaal (NOS) 16.02 Sesamstraat (NOS) 16.28 Openbaar kunstbezoek (NOS) 16.55 Voetbal- en totouitslagen (NOS) 17.00 Vesper (KRO) 17.30 Wilde Ganzen (KRO) 17.32 Speedo World Meet, internationale zwemwedstrijden (NOS) 18.15 De eerste 365 dagen uit het leven van het kind (TE LEAC) 18.55 TV-informatie voor Turken (NOS) 19.00 Journaal (NOS) 19.06 The Flintstones (KRO) 19.30 Pulcinella. ballet (KRO) 20.10 Gunsmoke, tv-western (KRO) 21.00 Durmazon(g) 1974-'75, muzikaal programma (KRO) 21.55 Heel de mens, pi-ogramma over de menselijke moge lijkheden (KRO) 22.25 Werk voor mensen (HUM. VERBOND) 22.45 Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.25 Woord voor woord (IKON-KRO/RKK) 18.30 Paulus de boskabouter (NOS) 18.35 Rogues Rock, tv-serie (5) (NOS) 19.00 Panoramiek (NOS) 19.15 Studio Sport (NOS) 20.30 Oten hoe zit het dan met Sien? Programma over werkloze vrouwen (NOS) 21.05 Operetteklanken (NOS) 21.30 Journaal (NOS) 21.35 Infoimeelgesprek over maatschappelijke ontwikkelin gen (NOS) 22.35 Beeldspraak (NOS) 23.00 Journaal (NOS) De KRO verwacht maandagavond een lange zit van de kijker. Met een ruim twee uur durend programma, opgediend onder de titel „De mensheid: een complot" en nader te omschrijven als een wereldwijde, en niet van speelsheid gespeende, verken ning van het verschijnsel mens, hoopt men de kijker van 20.25 uur af op Nederland I in de ban van het beeld te brengen. Er is genoeg vertrouwen binnen de tv-kijker, volgens Nigel Calder dan omroep dat dit aardig zal lukken, al zo ver dat dergelijke woorden tot Tenslotte is maker Nigel Calder de dagelijkse gebruikstaal behoren? geen onbekende. Van zijn hand Wat populariseert Nigel Calder in verschenen „Het explosieve heelal" en „De mensheid: een complot"? RADIOPROGRAMMA'S ZATERDAG 31 JANUARI VARA: 18.00 (S) Ekspres. 18.30 Nws. 18 41 (S) Roole Oortjes. 19.45 De VARA feliciteert. 21.00 (S) Voor wie (niet kij ken wil. (22.30 Nws.). 23.55 24.00 Nws. Hilversum II TROS: 18.00 Nieuws. 18.11 Auta. PP: 18 20 CHU. TROS: 18.30 Toeraktua. 193)0 (S) TROSS-country. 20.00 Nws'. 20 05 Concert a la carte. 21.30 (S) Gulitariteiten. 22.00 (S) Woorden ln de avond. EO: 22.30 (S) Laat ons de rustdag wijden. 3.00 (S) Reflector. 23.15 (S) Postkudlum. 23.55-24.00 Nws. Hilversum III NOS: 18.03 (S) NOS-maal met Fe lix Meurders. NCRV: 19.02 (S) Pers vers. 20.02 (S) Eddy Go Round. 22.02 Sportshow 23.02 (S) Late dat. 0.03 (S) Jazztime. S) Bent 'u' daar nog? 6.0C :er? 6.45-7.00 (S) Zondag (S) Al Hilversum I .~YABA: 8 00 Nieuws. 8.10 Weer of 9.00 Sportmed. 9.30 Een staatssecretaris (Van Huiten) onder het publiek, ex-gele-truidrager Rini Wagtmans bij de kandidaten, bekende Nederlanders met plassende honden, Luc Lutz, Koreaanse engel tjes en een boze Amerikaanse schaakkampioen: materiaal genoeg, zou Je zo zeggen, voor een klinkende aflevering van „Een van de acht" in het kader van Miies Bouwmans AVRO-programma „Een mens wil". Maar veelbelovend materiaal blijkt niet altijd tot het gewenste resultaat te leiden. Er is meer voor nodig. Een vonk, die op het Juiste moment overspringt bijvoorbeeld. Daar kun nen de „attracties" voor zorgen: ge vierde artiesten die een publiek in vuur en vlam zetten. Maar die wa ren er niet by. Luc Lutz' pretma- chine kennen we langzamerhand, evenals Rob van Reijns parodieën. De kandidaten dan. Meer nog dan kostbare artiesten kunnen zy soms bewerkstelligen dat het lachen, gie ren, brullen geblazen is. Maar ook met hen had Mies Bouwman, wel bespraakt en geestig als altijd, het vrydagavond niet getroffen. Vooral Rini Wagtmans pakte uit als een griezelig ambitieus heerschap, zeer tuk op het binnenhalen van de puntjes, met zuideiyke handigheid pogend Mies tot een nog ingewikkel der optelsysteem te verleiden dan zy gewooniyk al hanteert. Rini wilde graag winnen, had hy by de aanvang eeriyk toegegeven. Wel, hij had niet overdreven. Met de inzet van zyn vroegere beroep speelde hy het spel. Zonder het door hem met zoveel doortastend heid nagestreefde succes overigens. Winnares Ria Roffel en haar vader, beroepsmilitair, „leuk en niet stram" zoals Mies het uitdrukte, waren prettige mensen, maar toch ook net. weer niet de tot hartstochtelyke lachsalvo's aanleiding gevende fi guren, die de spil van zo'n amuse mentsprogramma kunnen zyn. Samengevat: geen erg geslaagde „Een van de acht". Misschien dat de concurrentiestryd Mies Bouwman Rudi Carrell er toch iets mee te maken had. PETER HUYSMAN 13.00 Nieuws. 13.10 De toestand in de wereld. 13.19 Radiojour naal. 13.30 Delta. KRO: 14.00 Kruis punt. 14.30 (S) Promenadeorkest. 15.15 (S) Aan de lijn. 16.14 (S) Souvenirs. 16.45 Hüe gaat het. IKON: 17.00 Vrij Evangelische Kerkdienst. 17.58 Wilde Ganzen. 18.00 (S) Van Klok en Klepe. 18.15 Mensen, gesprek. NCRV: 18.30 Nieuws. 18.40 (S) Zondagzang. 19.05 (S) D/ laatste der rechtvaardigen. 19.25 (S) Kerkorgelconcert.. 20.05 (S) Musica Sacra. AVRO: 20.30 (S) Ln de kaart gespeeld. 22.30 Nieuws. 22.40 Radiojournaal 23 00 Vanav. laat sport. 23.55-24.00 Nieuws. Hilversum II KRO: 8.00 Nleuws.8.10 8.15 Badlnerie. 9.00 Nieu terstainden. 9.15 Laudate. 10.00 Êucha- g. 11.00 Da Capo. 11.50 Bui- Overwegimg. 12.C I en In het bijzonder gaat hij de invloed 1972 ook hier op het scherm na die enerzijds erfelijkheid en gebracht. Hierna vergastte Engels- anderzijds ervaring heeft op het gedrag van de mens. Zoals uit vele onderzoeken blykt, hoeft die erfe lijkheid niet beslissend te zijn. Zeer veel menselijke gedragingen zijn de biologische oorsprong van de menselijke onbaatzuchtigheid. AChn'nNOS: 12'20 Voor.SurlQ1 12.1 man Calder het Nederlandse publiek op marathonzittingen. Experimenteel was in 1973 „Spel op leven en dood", een co-produktie van BBC. BRT KRO. Tydsduur: 2': informatie bleek goed ruim een miljoen kijkers en kreeg een gemiddelde waardering van 76. Ook „De Weermachinerie" van Het brok terug te brengen tot de cultuur Calder, vorig jaar januari op het gevange: de omgeving. Calder komt met mooie voorbeelden zoals pet onder zoek naar de levensgeschiedenis van zwaar gestraften in een Brusselse scherm, scoorde een miljoen kijker: De waardering ging drie punten omhoog. Wat maakt het werk van Nigel Calder, mensheid: een complot", tot aantrek keliike mammoetvoorstelling? Calder is namelijk de delinkwent zelf de levensverhaal schrijft, zwangere vrouw die 's nachts veelvuldig opstaat en druk is en daardoor haar baby het idee mee het bijzonder „De zal geven dat de nacht de drukste tijd in het leven is en een Noors tweelingenonderzoek. waarbij onder van de meer de schizofrenie het voor het kost" op zeggen krijgt en het. alweer volgens de gegevens, blijkt dat twee op de drie gevallen van deze gespletenheid een cadeautje zijn van de omgeving. Nigel Calder laat veel geleerdheid een aantrekkelijke manier, vooral beeld, weet weer te geven. Een dergelijke showachtige aanpak, we liswaar gelardeerd met. erg veel informatie vaak vaststaande aan het Mensen, die realiteiten, vraagt echter ook om kritiek: het overdrijven van bepaal de wetenschappelyke zaken, omdat er een lekker plaatje in zit. en het daardoor negeren van soms belang rijke feiten: een woord als schizofrenie, gespletenheid/tweespal- inzake sociaal gedr tigheid, krygt bijvoorbeeld geen sees, bavianen uitleg. Is de mensheid, in casu de te betrekken. wetenschappeiyk stoeien met baby's kleuters en de jeugd'. Dit alles om weer een hoofdstuk toe te kunnen voegen aan het complot dat mensheid heet. Calder verstout zich het evolutie-onderzoek van chimpan- ;ns mieren bij De documentaire bevat filmreporta- gesi van researchprojecten op verschillende plaatsen in de wereld. Vanuit Mexico komt het antwoord op de vraag: wat zijn de gevolgen van ondervoeding bij kinderen? Interessant zijn tevens de invloeden van het opgroeien in een natuurlijke omgeving tegenover het opgroeien in een geïndustrialiseerde maatschap- py. Een Cree-Indiaan toont aan niet te beschikken over het normale visuele vermogen om horizontale lijnen en verticale lijnen scherp le zien. Schuld daaraan is de traditionele vorm van wigwam (omgevingsinvloed) Spel Door de hele documentaire loopt 'n educatief spel, een vuste verbinding tussen de filmfragmenten en het gesproken woord van de Belgische presentator Piet de Valkeneer, een man met een wat schoolmeesterach tige verteltrant. Belde onderdelen doen we oubollig aan, maar blyken na het zien van het heel werkstuk van essentieel belang te zijn. In het spel krygt het aledaags menselijk gedrag de nadruk en accentueert daardoor de spiegel die „de mensheid: een complot" de kijkende mens voor wil houden. De conclusie is er een in de trend van: er is no hoop. De mens, naar voren gebracht in de documentaire als een sociale samenzweerder in groepsver band, zou zichzelf kritisch in de spiegel moeten bekijken en zou zich dan meer bewust zijn van zijn misdaden en dwaasheden, mits men mee laat wegen wat de wetenschap aanbiedt als oorzaken voor gedrag. Op die manier ontstaat een nieuw complot: 'n positieve samenzwering van geven en nemen, van hoffelijk heid. Om tot deze conclusie te komen, zet Calder mensjes en mensen te kijk in groepen, in verhoudingen, in hun onbaatzuchtigheid, in hun cultuur en in hun excessen. Ook de kijker krygt zyn portie en mag zich geheel vrijblijvend indelen in het Julius- dan wel het Augustus-type. Een proef met een vette knipoog. „De mensheid; een complot" werd begeleid door een Sesam-Special boek dat tot nog drie maanden na de uitzending voor zestien gulden vyftig te verkrygen is. Evenals by de twee voorafgaande marathonzittingen van Calder is ook deze documentaire een co-produktie van BBC, KRO, BRT. SRI (Stockholm) en WNET/13 (New York). de buitenlandse werfcne- IKON: 19.30 Brood en spelen. NOS: 20.00 (S) Promenade orkest. 20.30 Close-UpKamosyn- droom 21.55 Symposium 22.25(S) Ove musici gesproken. 22.55 (S) Hobbv- scoop. 23.25 (S) NOS-Jazz. 23 55-24.00 Nieuws. Hilversum III AVRO: 7 02 (S) Ko, de boswachter show. 8.02 (S) Juist op zondag, met (S) Muziek Mo- 5) W (S) S) NAR .NOS: 14.0 lijn 18.02 (S) Jazz KRO) Springplank. 19.02 (S) Ton (S) Voer voor vogels. 1.02-7.C De KRO-télevisie zendt vanavond (20.25. Nederland II) een klassieke film uit: The third man". De film werd geregis seerd door Carol Reed op basis van een scenario van Graham Greene. „De derde man" speelt in het naoorlogse Wenen tiaar schrijver Holly Martin op zoek gaat naar de achtergronden vati de dood van zijn vriend Harry Lime. Tijdens zijn onder zoek raakt Martin steeds meer verscheurd door erierzijds zijn loyaliteit voor zijn oude vriend en anderzijds zijn afschuw voor de bewijzen van Lime's misdadige aktiviteiten De muziekwaaronder het bekende Harry Lime-thema is van Anton Karas. In de hoofdrollen spelen o.a. Alida Valli, Orson Welles, Trevor Howard en Joseph Cotton. Tien jaar geleden werd Rhodesië eenzijdig onafhankelijk verklaard. Over de geschiedenis van dit land en de huidige situatie waarin het verkeert zal de NOS-rubriek Panoramiek morgenavond (19.00, Nederland II) informatie geven. De KRO haalt voor morgenavond (Nederland II: 21.00 uur) een oud programma weer terug op het scherm ..Durmazon". oftewel „Dur mag zoveel niet", uitgezonden van oktober 1974 tot mei 1975, iverd voor deze gelegenheid „Durmazon(g)' en bevat een samenvatting van liedjes, korte sketches, die ech ter geen doorlopend verhaal opleveren. Het voedsel van Eli Asser, die destijds Citroentje met suiker" op liet volgen door „Durmazon"ivordt opgediend door Adèle Bloemendaal, Leen Jongewaard, Lex Goudsmit en Ko van Dijk. Musica Religio! 1.00 (S) Für Elise. 13.00 (S) Zondagmiddagou- 15.00 Permanent Wave. 15.29 Nws. 15.30 (S) Nova Zembla. EO: 16 15 De EO deze week. 16.20 Mens en samenleving. 17.30 Nws. 17.32 (S) Klankbord. AVRO- 9.03 (S) Pep-opdrle. (S) Drie draalt 4.00 Nieuws.14.02 (S) Concertgebouw- Hilve: IAAM)AG 2 FEBRUARI 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym. 7.20 Te Deum Laudamus. 7.54 Het le- 17.06 Radlojourn 8.30 Nws. 8.36-8.45 Gyn vrouw). 10.00 (S) Voor de kleintjes. 10.30 Nws. 10.33 (S) Sphinx, program ma voor de vrouw. RVU: 11.40 Educa tief programma. VPRO: 12.00 Plet Ponskaart. 12.26 Med. 12.30 Nws. 12.41 Plet Ponskaart, 12.26 Med 12.30 Nws. 12.41 Piet Ponskaart. 13.30 (S) Muz. B.00 Nws. 8.11 Hier 8.25 Muz. in uw straatje. 9.00 Tus- l keuken en koeien. 10.50 Schoolra- i. 11.00 Nws. 11.03 Banden met muz nuttigen l Haag deze week. 15.00 Kijk op VARA: 7.00 Nws 7.02 (S) Groot en :lein. 9.00 Nws. Nieuws. 9.03 Wonen. 4.00 Nws 14.02 (S)

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1976 | | pagina 5