Troubadour van Leiden
breidt repertoire uit
Libellers
Elvis Presley ligt (weer) in ziekenhuis
toegelicht
...en gisteren
^programma]
deshow
Vanavond
dus zet de kaas
uit het vuistje
maar klaar!
Luisteren naar Jan van Rhenen
TV morgén]
VRIJDAG 31 JANUARI 1975
MEMPHIS (Tennessee)
Amerikaanse zanger Elvis Presley
is met leverklachten opgenomen in
een ziekenhuis in zijn geboorteplaats
Memphis in Tennessee. Elvis' ge
zicht is door de kwaal, waaraan hij
lijdt, sterk opgezwollen. "Elvis heeft
leverproblemen maar ze hebben
niets van doen met alcohol", zei een
vriend van Elvis die anoniem wilde
blijven. "Elvis drinkt niet en zijn
opneming in het ziekenhuis is meer
observatie om er achter te komen,
wat hem scheelt".
De laatste keer dat Elvis in een
ziekenhuis lag was in juni 1973. Dat
was ook in verband met een leverziek
te en niet, zoals indertijd gezegd
werd, voor pleuris. In oktober en no
vember 1973 was Elvis ook al eens
achttien dagen in een ziekenhuis,
naar 't toen heette voor herstel van
longontsteking.
De dokters willen naar verluidt
ook te weten komen hoe Presley
heeft gereageerd op een behandeling
voor pijn in zijn armen. Die behande
ling was voor een deel ook acupunc
tural. Het betrokken ziekenhuis,
heeft alleen willen meedelen dat
Presley woensdag voor een "routi
ne-onderzoek" werd opgenomen. De
t zijn ziekenkamer zijn af
geschermd met aluminiumfolie om
dat hij geen licht wil hebben wan
neer hij slaapt.
Elvis Presley is 8 Januari 40 jaar
geworden. Op 18 maart zou hij voor
twee weken optreden in het Hilton-
hotel van Las Vegas en er stond ook
een twaalfdaagse Amerikaanse tour
de chant op zijn programma die 26
april zou beginnen.
[(20.23- V
AVRO Ned.n)
Een mens wil I
op de vrijdagavond... M
Koren zongen
in Voorhout
VOORHOUT De groot-Leidse
afdeling van dc Bond van Chr. Zang
en Oratoriumverenigingen slaapt niet
in. De Jongste activiteit is een zan
gersavond in Voorhout. Daaraan heb
ben acht koren deelgenomen: Kat
wijk, Alphen, Noordwijkerhout, twee
maal Boskoop, driemaal Voorhout,
in welke laatste gemeente de Bar-
tholomeuskerk gastvrij ter beschik
king stond. Temidden van al dat
protestantisme sohaarde zich Voor-
houts R. Katholiek Gemengd Koor.
De heren daar zongen vooraf één
stemmig gregoriaans (magnifiek o.a.
Dominus dixit ad me) geleid door
broeder Lebuinus.
Voorhout leverde, evenals Alphen,
een bejaardenkoor. Leiding resp. G.
Jansen en Jannie Godehelp. De jaar
tjes hebben ze (de "oudjes"), maar
stembanden zfin niet het eerste dat
verslijt. Je krimpt wel wat in, maar
nog binnen een octaaf kun Je heel
wat uithalen, met glans, met over
tuiging, met beweeglijkheid. We den
ken aan zingen van Karsemeyer en
van de Alphenaren Silcher en Abt.
Voorhout en Alphen hadden allebei
tets fout staan. Klokke Roeland is
door Albrecht Rodenbach gedicht,
maar niet gecomponeerd. Naar we
menen, maakte Peter Benoiit het. Ten
tweede is het Lied van de Zee Biet
van Leo Mens .rnaar een eeuwenoud
volkslied. Vermaard zijn de variaties
die Sweelinck rond 1600 erom bouwde
(Est-ce mars", of Engels "Slaves of
the world"). Jannie Godfchelp (ons
eerder alleen als goede solosopraan
bekend), wist er raad mee.
Van Voorhouts Herv. Zangkoor (T.
Kranenburg) noemen we Giesen's
Reginam fac. waar gave en uitste
kend sluitende periodes in voorkwa
men. Het koor heeft nog geen erg
grote vleugels, maar zulke koren
ren er meer en Juist voor deze zijn
zangersavonden zo dienstig. Bij het
R.K. Gemengd Koor van Voorhout
winnen de mannen (de gregorianen),
het van sopranen en alten, die overi
gens een heel best niveau hadden in
de gemengd geestelijke liederen.
Concordia-Noordwijkerhout onde*
Nanne de Vries produceerde een
fraaie klankkleur, maar de oneven
wichtige onderbezetting kwam wel op
wat intonatieverlies te staan. Een
flinke trap hoger staan Gem. Koor
en Dameskoor uit Boskoop van H. P
Kaptein, die zijn vocalisten traint op
cappello (onbegeleid). Wegens wijzi
gingen laten we de programma num
mers onvermeld. Alleen het toege
voegde Laudate Domnnum van Mo
zart met ('helaas electronisch) orgel
zij aangeduid, omdat er een Boskoon-
se jonge sopraan de solo-honneurs in
had. Dapper en onvervaard slingerde
zij de hoogste noot de ruimte in, zij
het niet in de kern van die noot. Op
passen voor overschatting. Solo zin
gen is buiten hoogste controle een
glibberige zaak. Dat begrijpt het
Kwartet Vokaliter van Katwijk Rijn
ten vole. In een negro, koraal en lof
zang heeft het met grote waakzame
LEIDEN Wie Jan van Rhe
nen op straat 'hoofs minnedich
ter' naroept hoeft waarschijnlijk
geen reactie te verwachten van
de Leidse troubadour. Want die
verouderde uitdrukking geeft aan,
dat het begrip 'troubadour' door
de loop van de eeuw veel veran
deringen heeft ondergaan. Dat
dit niet alleen geldt voor het be
grip troubadour', maar zo moge
lijk in nog sterkere mate voor het
repertoire van Jan van Rhenen
zelf. ontdekt men, wanneer Jan
van Rhenen vertelt over zijn re
latie tot zijn muziek.
Geboren in Arnhem en pas na
zeer veel omzwervingen in Leiden
terecht gekomen, is hij toch door
zijn muziek uitgegroeid tot een lo
caal begrip. Jan van Rhenen is be
gonnen in een van de talloze blues-
bandjes, die in de tijd van Cuby
and The Blizzards, over in het land
ontstonden. Hij zong Engelstalige
liedjes, maar legde zich later toe
op het Nederlandse repertoire. Zong
Jan van Rhenen vroeger veel werk
van Boudewijn de Groot, nu brengt
hij veel meer eigen repertoire. Dit
zelfde geldt voor de taal: vroeger
zong hij veel liedjes van Bob Dy
lan en Country Joe (Feel-like-I'm
Fixin-Te-Dae-Rag) en andere En
gelstalige artiesten. Dit veranderde,
toen Leidse schouwbug-directeur P.
van Dam hem aanraadde Neder
lands repertoire te gaan brengen.
Dit advies heeft volgens Van Rhe
nen kataliserend gewerkt. Hans van
Dam bracht Jan van Rhenen in
contact met de Belgische liedjeszan
ger Miel Cools, van wie de Leidse
troubadour vele nuttige adviezen
ontving. Daarnaast heeft hij wel
eens opgetreden in het voorpor-
gramma van Dimitri van Toren.
Hoewel Dimitri van Toren nu niet
bepaald geregeld bij hem over de
vloer komt, heeft hij toch vaak ge
sprekken met hem gevoerd over het
vak. Dit heeft er toe bijdragen, dat
Jan van Rhenen, nu hij met zijn
Nederlandstalig programma begint,
vanuit een professioneler achter
grond zijn liedjes brengt. HU zal
dat programma vanaf 2 februari
elke zondagmiddag brengen in "De
Smidsche" aan de v.d. Werfstraat 9.
Zijn Nederlandstalige liedjes
NEDERLAND I
18.15 Eenheid in eenheden, les O (TELEAC)
18.45 Paulus de boskabouter (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Swiebertje, jeugdserie (NCRV);
20.00 Journaal (NOS)
20.21 Kojak, tv-serie (NCRV)
21.10 Johnny en Tonny, tv-revue (NCRV)
22.10 Farce Majeure (NCRV)
22.40 Ander Nieuws (NCRV)
23.05 Praten met de minister president (NCRV)
23.15 Journaal (NOS)
23.20 E.K. Kunstrijden, IJsdansen (NOS)
NEDERLAND II
18.45 Paulus de boskabouter (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 AVRO's Toppop presenteert de Nationale Hitparade
(AVRO)
20.00 Journaal (NOS)
20.21 Een mens wil op de vrijdagavond wel 's even zitten
en een beetje lachen want er is al genoeg ellende op
de wereld (AVRO)
22.05 Televizier Magazine (AVRO)
22.50 AVRO's Sportpanorama (AVRO)
23.15 Journaal (NOS)
"De plu van Saar" is een van de laatste Swieber-afleve-
ringen, die de NCRV-tv vanavond (19.05, Nederland I) uit
zendt. Na deze volgen er nog drie en dan in april is het
algelopen. Zeventien jaar heeft de serie het uitgehouden
en het zou nog wel langer geduurd hébben als Joop Doderer
geen contract voor vijf jaar met een Londens impressariaat
had afgesloten. Als eerbetoon aan de acteurs die deze kin
derserie al die jaren gestalte hebben gegeven hier nog een
foto van de hoofdrolspelers. U kent ze allen: Lou Geels,
Riek Schagen, Joop Doderer en Bert Dijkstra. Piet Ekel
ontbreekthoewél hij er wél bij hoort.
De NCRV is vanavond (21.10 uur, Nederland I) toe aan
de vijfde aflevering van de televisie-revue "Johnny en Ton
ny". Medewerkenden zijn naast Johnny Kraaykamp en
Tonny Huurdeman: Wim Wama en Anne-Marie Konincks.
Na deze uitzending rest nog één aflevering.
De laatste aflevering
gisteren. Ik
van dat ik
Charity voor
Jan van Rhenen: "Mijn liedjes worden cdbaretesker
dens werd echter al spoedig duide- kelijk afstand
ziet hij van cabaretachtige, tussen- uïk. 4at **sten bij sommigen wil graag doorstoten j
liggende teksten. Hij heeft zijn Ne
derlandse teksten al
in het LAK-theater als
enigszins elitair overkwamen, zodat bekendheid, maar wil daarbij liever laatste
eebracht Jan van Rhenen, in overleg geen concessies doen aan zün artis- Zwanen
tieke uitgangspunten.
soart met zijn manager Cor
Ook hij Tiet glinsterende tuinpad', met een
landelijke erg ontnuchterend slot, alsmede 'De
en 'De Zeven Wite
Broes en Miel Cools.
Tydens het Het is daarom misschien
het accent te gesprek wekt hij de indruk eerst idee maar het nieuwe repertoire 1
proefvoorstelüng en daarnaast heeft jeggen op de verbindende teksten, locale, Leidse bekendheid te Jan van Rhenen te gaan luisteren
SSL» J» «J??*!." tussen de liedjes die ook door Jan wiüen consolideren, alvorens te pro- as. zondagmiddag in 'De Smidsche'
van Rhenen zijn geschreven. Want beren door te stoten naar het mi- in Leiden. Dat Smidsche-eigenaar
Jan van Rhenen vindt, dat zijn veau v*11 Miel Cools, Dimitri van van Ouweelen dit programma op
programma valt of staat met de Tooren. Boudewijn de Groot en Pe- zondagmiddag breng is overigens op
dialoog die hij aangaat met het ter Blanker. Zijn Nederlands reper- zich zelf, los van de verdiensten
publiek' naar aanleiding van zijn Mre bestaat o.a. uit de liedjes 'Ma-
teksten. Hij heeft behalve grote 'Holtardebolderkol-
bewondering voor Miel Cools ook ^en,Ik Te Mm-persi-
STER-leeuwtje
zelf ook ster
Jan van Rhenen, een lofwaar
dig initiatief. Want Leiden lijkt op
zondagmiddag vaak de zondagmid-
veel waardering
die hij één van de beste Franse
UTRECHT Loekie de Leeuw, het chansonniers noemt. Als Jan a.s.
beestje dat op de tv de reclame-spots zondagmiddag voor de eerste maal
omlijst met zijn onhandig geschutter, zal zingen in "De Schmidsche" hoopt
slaat bij de jeugdige kijkertjes meer
aan dan menig "echt" kinderpro-
gramma.
Uit een onderzoek van Infomart weten te schatten
onder 1.255 kinderen van 5 tot 13 Hoewel Van Rhenen Nederlands
Jaar is gebleken dat de kinderen al
leen naar Popey, Ti-ta-Tovenaar
en Swiebertje vaker kUken dan naar
Loekie.
TacmiPR Brei flage °p het bedje van Armand, Dan is er ook het poëtische gedicht:
dlUA(Uro .UI Cl, 7H1- rÏTVMMri» lin^lo nvo> .1T.- ,-v n,.or. Kuitar
droevig liedje over een ou- dagconcerten
'n liedje getiteld: De Groot- beschouwing gelaten,
'an de Wilde Boeredochtere' niemandsland.
Bert Koekebakker
hij geconfronteerd te worden
een aandachtig luisterend publiek,
dat zijn teksten naar waarde zal
pertoire zingt .vermUdt hij bewust
liedjes van Robert Long, omdat hij
vindt, dat de belevingswereld van
Long miet de zijne is. Toch heeft
Van de Jeugdige kükers kent 93 pet Jan grote bewondering voor de op
"De weg naar Hameien", even veel het ogenblik door geelzucht in Zwit- VRIJDAG 31 JANUARI
kekers trekt Loekie zelf. Program- seriand gevelde, zanger. Robert Long /Hilversum I
ma's als Top Pop. Bibelebons. Zorro, heeft ook zijn Engelstalig repertoire P.P.; ia,19 Rooms Katholieke PartM
Stratemaker-op-zee en Hillbillies verwisseld voor Nederlandse liedjes, Nederland. KRO: 18.30 Nieuws. 18.41
gooien op de kükscore lagere ogen die bijzonder bleken aan te spreken Ecbo. 18.50 Verkenning: inofrmatie op
dan het "spotbeest". Uit het onder- bij het publiek. Zowel de platenver-
Lomillissie moet zo<* 76 procent van koop van zijn laatste elpee als de jonge artiSS llSo
O- L *- j ^schrijven: verz.platenj:
Meeus-conflict
gaan oplossen
DEN HAAG Er is een voorlo
pige overeenstemming bereikt rond
het conflict in het transportbedrijf
Van Meeus te Bergen op Zoom.
Dit is het resultaat van urenlan
ge besprekingen tussen werkgevers
verbonden. vakcentrales en direc
teur Meeus van de transportonder
neming.
Op verzoek van de centrale werk
geversverbonden NVO en NCW zijn
gisteren in Den Haag vertegen
woordigers van deze verbonden bij
een geweest met vertegenwoordigers
van NVV, NKV en CNV en de ver-
vervoersbonden alsmede directeur
Meeus en zijn raadsman. Dit om
dat de werkgeversbonden be
hoefte hadden aan een nader ge
sprek.
Dit heeft tot resultaat gehad dat
voorzitter mr. C. van Veen van het
VNO en de heer F. Drabbe na
mens de vakcentrales zullen trach
ten een commissie te vormen, die
over uiterlijk tien dagen mee moet
delen of zij wil proberen een oplos
sing in het hangende conflict te be
reiken.
Indien daarna de commissie tot
een uitspraak zal komen zal deze
veer beide partijen bindend zijn.
meisjes tussen 5 en 13 jaar (bUna) wijzen dat afdoende.
w senryvenverz.platenprogram-
1.00 (S)De blanke top. 22.25 Over-
elke dag naar Ster-reclames kijkt. Toch kan
ADVERTENTIE
i Rhenen hier mak- sport en muziek. 23.55-24.00 Nieuws."
Hilversum II
18.00 Nieuw®. 18.1,1 Vandaag dit. r
komt op maandag 3 februari m de
Stadsgehoorzaal te LEIDEN.
Prijs: 3,50 p.p.
Aanvang: 14.30,19.00 en 21.30 our.
Kaartverkoop: bij Boek en Blad,
Breestraat 107, en voor zover nog
kaarten voorradig aan de zaal,
een half uur voor aanvang van elke show.
15.38 (S) Ala aat zou kunnen: ver-
zoekplatenprogramma17.30 Nieuws.
17.32 Aktua. 17.53 De tijdmachine,
science fiction serie (7).
Hilversum H
VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgym
nastiek. 7.25 (S) Z.O. voor alle kinde
ren die op zijn. 8.00 Nieuws. 8.11 Din-
de dag. 8.23 (S) Z.O. gaat
Dor iedereen, met om 9.35-9.
nden. 10.30 (S) ZJ. muzie
informatieshow met om 11.00 N\
13.00 Nieuws. 13.11 (S) In de Rooie
Haam: VARA's zaterdagmiddag café
•31 hitwerk en aktiuallteiten.
.00 (S) NOS-Jazz, 15.30 Gam-
alpha en beta: nieuws uit de
----- ----- Radio Vrij Bel- ™e^ld wetenschap en technologie.
;^?~Den HaaS vandaag. ].6-00 Nieuws. 16.03 (S) Het Zwarte
"c VARA: 20.05 Amsterdams ochaap: een programma voor Surlna-
mers en Antllllanen jn Nederland. 17.00
(S) Harmonle en fanfare ln Nederland
Voor blinden en slecht
l solist:
2155 (S) Pianoduo: klassieke
Tiek. 22.35 (S) De Staalkaart.
Muziek van Nederlanders.
23.55-24.00 Nieuws,
Hilversum WI
18.02 Joost mag niet eten. 19.02 Drie ham.
loopt achter: Nostali
Europa
zienden. 17.55 Mededelingen,
Hilversum III
leder heel uur nieuws.
NCRV: 7jQ2 (S) Drie op je boter-
Colditz
niet zo kapot
r de musical Sweet
heb laten schieten,
maar het was toch een van de
betere series.
Om verschillende redenen. Er zaten
vaste karakters 'in aan wie Je
gewend kon raken, en van wie je op
aan kon. Dat is belangrijk voor een
serie, je moet op Je mensen kunnen
vretrouwen. Toch waren er nog
genoeg nuances om er geen 'Cannon'
van -te maken, waarin alleen maar
de ümilformulieren van de cliche's
worden ingevuld, zonder kleine
afwijkingen in de karakters.
Een ander belangrijk pluspunt was,
dat Colditz voor een goed deel
historisch was, waardoor je eürin kon
geloven. Zelfs de correctheid van de
Duitse officieren schijnt geklopt te
hebben met de werkelijkheid, zoals
Nederlandse oud-gevangenen hebben
verklaard. De enige afwijking van
de realiteit was de verwaarlozing
van het Nederlandse aandeel in de
ontsnappingen, en dat is natuurlijk
een beetje pijnlijk tegenover de
Nederlandse kijkers. De leiding van
de ontsnappingen lag bij een
Nederlandse officier en niet bij een
Engels officier, en het aantal
ontsnapte Nederlanders uit Colditz
was het grootste van alle daar
verzamelde nationaliteiten.
Zoiets schijnt dan de tol te moeten
zijn die Je als klein land met
beperkte middelen dient te betalen
-aan het land dat de serie (overigens
samen met de Amerikanen) op touw
zet. Een kwestie van geven en
nemen. Wij staan onze Colditz-hel-
den af, en Engeland schenkt er geld
en manschappen voor de tv-serie
voor terug. Misschien kunnen we,
om eens iets terug te doen, een
tv-serie maken over de slag bij
Trafalgar, en door admiraal De
Ruyter het bevel laten voeren over
de Britse vloot.
Misschien het belangrijkste pluspunt
van Colditz was, dat we er niet
iedere keer van verzekerd konden
zijn dat het goed afliep met onze
bondgenoten. We weten dat wel van
tevoren van zulke bondgenoten als
Mannix, Cannon, Columbo, Mc-
Cloud, McMillan en soortgelijke
thrillers, maar in Colditz kon het
gebeuren dat een ontsnapping
mislukte, of dat een officier die
vrijgelaten wilde worden door
krankzinnigheid te veinzen, ook
werkelijk krankzinnig werd. Zo'n
zekere factor kan de spanning er
een beetje inhouden en een serie
daardoor veel goed doen.
Zoals gezegd, prefereerde ik gisteren
toch Sweet Charity. ook om
verschillende redenen. De eerste was
heel eenvoudig: ik had de film nog
nooit gezien, evenmin trouwens als
de Nederlandse musical met Jasperi-
na de Jong in de hoofdrol. Een
tweede reden voor nieuwsgierigheid
was de regie van Bob Vosse. Sweet
Charity was zijn eerste filmregie,
drie jaar later had hij ook de regie
en choreografie van 'Cabaret', dat
acht Oscars won en waarin hij zelf
zijni befaamde "Money"-liedje zong.
Maar mijn meeste aandacht ging
echter uit naar Shirley Maclaine,
omdat ik verleden jaar in Cannes
iets dergelijks heb meegemaakt als
zij gisteren in de scène met de
beroemde filmster, die zich verwaar
digde met haar te praten en een
hapje te eten. Ook ik heb eens een
gesprek gevoerd met een beroemde
filmster, te weten Shirley Maclaine,
die naar Cannes was gekomen om
haar nieuwe film te introduceren.
Nog voor Max van der Stoel en
Renate Rubinstein het aloude China
bezochten was Shirley Maclaine er
namelijk geweest, en ze had (met
een vooruitziende blik op het jaar
van de vrouw) een achttal vrouwen
vam verschillende kom-af en leeftijd
meegenomen, benevens een filmequi
pe. De confrontatie van die
Amerikaanse vrouwen met het
China van Mao had ze tot een
alleraardigste en soms zelfs ontroe
rende film verwerkt, die de
Nederlandse bioscopen en de Neder
landse televisie dan ook nooit
bereikt heeft.
Na afloop van de wereidpremiere
bleef ze nog even zitten praten met
vrienden, ik heb haar toen beleefd
maar toch onbevangen aangespro
ken en wat gevraagd en ook gezegd,
en ze bleek een vrij kleine, heel
normale dus intelligente vrouw te
zijn die mijn mening vroeg of ze er
nu een film voor de bioscoop of voor
de televisie van moest maken, want
wat we toen te zien hadden
gekregen was een kopie die nog niet
helemaal "afgebouwd" was. Beide is
mogelijk, zal ik vermoedelijk in het
Engels gezegd hebben. En als u me
niet gelooft: Ik heb haar hoge hoed
en wandelstok nog thuis liggen in
en glazen schrijn.
NICO SCHEEPMAKER.
loopt achter: Nostalgie. AViRO: 20.02 Pers Vere
Radiojournaal. 20.05 Burengerucht, met klassieke
muziek Made in Germany. 21.02 De koffie. 12.03 (S)
Negen-Uur-Show. 22.02 Radiojournaal, dag:'-
10.03 Miuzlek bij de
~~le tussen de mld-
Schrijf
Duitsland n
de jeugd. 17.40 (K) Akitua-
journaal. 0.05 Weekend-Muziek-Ma.
zine. 1.02 Soultime U.S.A. 2.02 Conti
de nacht door. 4.02 Voor dag en dan
.57 Radiojournaal)
4.02
DUITSE TV
NCRV: 6.02—7.00 (S) Klaar"wakker"
ZATERDAG 1 FEBRUARI
Hilversum I
(S) Ont- (k) Nieuws uit' Noordrijn-Westfafen
18.55 (K) Barbapapa. 19.00 (K) Jour-
naa!. l'J.30 KBuitenlands journaal.
20.15 (Zw.w.) Der Kommlssar.
(K) Journaal. 21.30 (K 22.30 (K) AVRO's
0.00 (K) Journaal.
- Kung Pu, tv-serie.
21.10 (K) AVRO's Wie-kent Kwis.
imt? ipnn Nestw&rme, tv-film. 22.55 (K) Sport. (K)
flP-K..lö-uu 9.9 9S (TO Tnnrnaal XT/-.C
V: 23.20 Het lied
(K) Journaal. IKOR-
k- 19.26 (K)
30 Nieuws. 8.36—8.45 Gymiu,-
r de hulsvrouw). 9.00 (S) Weg- zicht.
trips. 9.30 (S) visie.
19.59 (Zw.w.) Programmaover-
nebenan.
8.05-11.45 (K) Schooltele-
.K) Der Fall von neb<
18.40 (K) Aktualiteiten.
Tien-om, kinderprogramma. 10.00 Ak-
tua-sport: sport en muziek.
-j.00 Hartje Amsterdam.-
,Ie^!"zielc- Overheidsvoor- richt. 20.15 (K) Die Rumstrasse (Bo-u-
Franco Huis - informs.- levard du Rhum), Frans-Italiaans-
het bedrijfsleven. TROS: 12.26 Spaanse speelfilm. 22.15 (K) Repor-
lingen t.b.v land- en tuinbouw, tage uit Bonn. 22.40 (K) Journaal,
tleuws. 12.41 Aktua II. 13.00 weerbericht en wenken voor de win-
-.oss-Country. 14.00 (S) Steiger tersport. 22.55 (K) (Tatort), misdaad-
- B. amusementsprogramma. 15.30 Nws. serie. 055-0.40 (K) Journaal.
Nederland I
TELEAC: 10.30 (K) Engels
bedrijfsleven - t
(K) Nederlands
nemers - les 2. NOS: 15.0
naai. TROS: 15.02 De boefjes. 15.20
(K) Ren je rot. jeugdspelshow. 15.45
(K) Snater. 16.20 (K) TROS Penalty
NOS: 23.25-00.05 (K) E.K. KunstriJ-
kinderserie. 1950 (K) Kunt
meneer?, jeugdserie.
(K) 't Zand 33. NOS: 20.00 (K) Jour-
l (K) Bingo, famllie-
(K) Brandpunt. 22.35
i oorlog, documentaire se-