Jean Renoir, zijn leven lang aan film verslingerd f/Hl i I ...en gisteren TV morgen] VRIJDAG 3 JANUARI 1975 Het jaar van zijn tachtigste verjaardag is voor Jean Renoir hij werd op 15 septem ber 1894 in Parijs als zoon van de beroemde schilder geboren aanleiding geweest om zeer lezenswaardige memoires in „Mijn leven en mijn films" te publiceren. Anders dan vele kinderen van be roemde ouders was Jean bepaald niet gedoemd in diens schaduw te blijven, hij werd tot een van de grote mees ters van de Franse cinema. In de Ja- t '30 realkite hij met zijn realtetdsch- een mengeling van filmanekdotes, toelichtingen op het ontstaan van zijn films en portretteringen van col lega's, men leert er ook de schilder Auguste nog eens nader uit kennen. Die handhaafde bij Jean tot diens .pan- bel^fde^het meesterwerk „The ri- diepe afgrijzen een goudblond krul- Door Piet Ruivenkamp de illusion" en „La règle du Jeu"naor ver" uit 1951. waarna hij met een vijf- lenkopjef dat bij" h«fraUng kon dïe- lnternationale roem. gaf met zijn tal Franse films tot 1962 niiet hele- nen als model. Maar Jean werd op „Toni" uit 1934 nota bene een voorzet maail mieer wist terug te komen. Ma/ar straat vaak nageroepen met Meisje voor het Italiaanse neo-realisme door Renoir bruist nog steeds van energie heb Je Je rok verloren?" Dat zijn vadler in volkomen natuurlijke omstandig- en dat het talent van deze meester impressionist was. had nog wei het heden te willen werken en verschafte na zijn „Le caporal épimglé" niet meer voordeel dat hij als model tenminste de Franse cinema met enkele anderen werd aangewend, siert de Franse cine niet stil behoefde te zitten een glorie, welke zioh met de Ameri- ma niet. Het is hem al niet anders Het meest als cineast had hij te dan- kaamse kon meten. gegaan dan zijn grote voorbeeld Grif- ken aan zijn nichtje, die zijn moeder Renoir blijkt levendig en lenig genoeg flth- die Hollywood nieuw le- kwam helpen en hem zelfs als drieja- van geest om van zijn herinneringen v®n. inbhes' m?fst al ®poedi* riBe al met het wonder van de film op paipire iets bijzonders te maken, niets meer van hein hebben. Toen de Met kennis maken. Zij week ook tfj- In de opdracht van zijn boek ver- f"mpazen hem dan toch nog eens een dens haar wandelingen met hem naar klaart hij zich een met zijn Jonge ere-banket aanboden stond Griffith theaterevenementen uit. De woorden ODvolgers van de Nouvelle Vague. Jon- aan l?et slot °P vT°°r de gebruikelijke waar Renoir zijn boek mee besluit geren, die de grote Holly wood-film- speech en zei: Is er onder U mis- zijn dan ook „Attends-moi, GabrieOle". vertellers in ere herstelden, net zoals sohlten peimaind die my vyf dollar kan Renoir huwde Dédée, een model van Renoir zich vele tientallen Jaren eer- to0n? en weer ziWlein- zijn vader met wie hij de passie voor der op de Verenigde Staten oriënteer- Wederziidis de oin;eiim in Nice deelde. Samen met de. dat tenslotte zijn tweede vader- J haar besluit hij tot een vrije cinema, Om-nd zou worden. Renoirs canrlëre valt Juist bij de Nouvelle Vague bestaat di'e ztoh los zou maken van theater namelijk tal duidelijke stukken uit- er een grote bewondering voor de en literatuur. Tegenwoordig denkt de een. De stomme films tot 1930, de films van Renoir, die in recente jaren tachtigjarige enigszins anders en defi- grofe Franse glorieperiode in de Jaren bewezen hebben stand te kunnen nieert hij„Alles wat op een scherm dertig daarna, het minder geslaagde houden. beweegt is film". In 1924 kwam zijn Amerikaanse avontuur in de Jaren De waardering is dus wederzijds. Re- eersbetltag met Dédée in „La filie de NEDERLAND I 14.00 Alfonso-Circus (EO) 14.25 Michel Fugain ct le Big Bazar (KRO) 15.15 Water voor Bristol, natuurfilm (KRO) 15.40 Lekker lachen (KRO) 18.15 Sportleiding, les 10 (TELEAC) 18.45 Paul us de Boskabouter (NOS) 18.55 Journaal (NOS) 19.05 Swiebertje: veel drukte om niks (NCRV) 20.00 Journaal (NOS) 20.21 Kojak, misdaadserie (NCRV) 21.10 Johnny en Tonny, tv-revue (NCRV) 22.10 George Hendrik Breitner, filmportret (NCRV) 23.00 Ander Nieuws (NCRV) 23.25 Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.45 Paul us de Boskabouter (NOS) 18.55 Journaal (NOS) 19.05 AVRO's Toppop presenteert de Nationale Hitparade (AVRO) 20.00 Journaal (NOS) 20.21 Een mens wil op de vrijdagavond wel 's even zitten en een beetje lachen want er is al genoeg ellende op de wereld (AVRO) 22.05 Televizier Magazine (AVRO) 22.45 AVRO's Sportpanorama (AVRO) 23.05 Journaal (NOS) Als regisseur et les hommes". zijn laatste films in de studio "Elena veertig, dat dan wel een apotheose boek is niet alleen veelzijdig i tot stand. In die tijd wist hij artistieke ontdekkingen te ontwikke len uit eigen technische vindingen als een middel om met een bewegende camera te werken of met een minia- tuurdekor. Zijn vondsten waren overi gens niet uniek. Flops Zijn eerste films waren flops. „Nana", een coproduktie met Duitsland lever de meer dan een miljoen franc verlies op. een fors bedrag in die tijd. Renoir zelif verdeelt zijn carrière in twee periodes: die. waarin hij moest beta len om films te maken en die, waarin men hem betaalde. In de eerste Jaren was hij met bloedend hart gedwongen de schilderijen van zijn vader te ver kopen. Tussen Berlin, Parijs, Rome en Hol lywood heeft deze meest Franse van alle Franse regisseurs vriendschappen gesloten met de meest merkwaardige en ook beroemdste figuren, waarover op een savoureuze manier herinnerin gen worden opgehaald. Gimudoux is zo bijvoorbeeld de inspiratie geworden voor „La règle dn jeu". Over het raadsel dat hij in de jaren dertig liet met het maken voor de communisten van een anti-nazifilm „La vie est k nous", een prodiuMaie, die hdj in de steek liet om een nationa listisch getint werk, „La Marseillaise" te draaien, wordt men in zijn boek niet veel gewaar. Op oudejaarsavond 1940 arriveerde Renoir met zijn tweede vrouw Dido in New York. Met een kontrakt van. Fox op zak huurden de Renoirs een luisterrijk huis in Hollywood om op te gaan in die wereld, die de regisseur al lang zeer had geïntrigeerd. Salinnt- Exupéry werkte b« hem aan het script van „Vol de nuit". Op een amusante manier beschrijft hij de kontakten in Hollywood, waar Zanuck hem al spoedig liet weten, dat hij niets in Renoirs persoonlijke werkmethodes zag en dat hij films diende te maken zoals ze uit zijn fa briek kwamen. René Clianir, ook ter plaatse sprak over de „executives" dan ook smalend als over „roodhuiden zonder veer op het hoofd". Hij leerde de kwalijke kanten van de filmstad kennen, meestal gedecreteerd door de heren met de schoenen op het bureau en een grote sigaar in het hoofd. Za nuck dreigde hem de regie van „Swamp Water" uit handen te nemen, maar de bui dreef over. De voorvech ter van de auteursfilm moest gedogen dat zijn functie zeer beperkt werd, hij mocht in de studio in het stoeltje zitten dat zijn naam droeg. Wat hem het meest verdroot, hij kon wel in de montagekamer kijken, maar aanko men niet. Renoir had overigens wel bewondering voor Zanuck, die „door zijn kennis van de montage veel mid delmatige films heeft gered". Voor Renoir werden twee jaar verblijf in India voor het maken van „The ri ver" van beslissende betekenis, de geestesgesteldheid, welke hij daar aantrof genas hem van elk nationalis tisch denken. Hij trachtte er in het werk aan -zijn film zijn jeugd te her vinden, opnieuw te beleven, zoals hij in zijn kleurige sfeerschildering van „Le dléjieumier sur l'herbe" tot de schil derijen van zijn vader terugkeerde. Een opvallend levensverhaal van een groot man, die verslingerd raakte aan d!e Man. Tijdens een bijeenkomst in de Londense Goldsmith Hall is een platina beker als eerste evenals dit voor goud en zilver al eeuwenlang gebruikelijk is van een merk voorzien. De merken die erin geslagen worden zijn v.l.n.r.: de naam van de ma ker, het platinamerk, een panter ten teken dat de stad ADVERTENTIE Vanavond de reacties op „En duizend anderen" HILVERSUM In AVRO's "Te levizier Magazine" van vanavond (Nederland II om 22.05 uur) zal Fons van Westerloo nader ingaan op de reacties, die zijn binnengekomen op zijn op tweede kerstdag uitgezonden documentaire "En Duizend Anderen". Ruim 480 echtparen hebben schrif telijk gereageerd op de tv-oproep. Zy stellen zich beschikbaar om één of meer pleegkinderen in huis te ne- De meeste reacties zijn zeer bruik baar. Jaap Brand van één van de vijf pleeggezinnencentrales, die ons land kent: "Wij zyn uitermate tevreden. Hadden we drie k vierduizend reac ties binnengehad dan had "En Dui zend Anderen" duidelijk de plank misgeslagen. Nu blijkt dat de brief schrijvers weten waarom ze reageren. Men weet dat het niet om adoptie gaat en kreten als: "Wij willen een gezonde blanke baby" zijn we g-eluk- kig niet tegengekomen". een miljoen gulden aan prijzen Iedere week stelt LOIS twee jeans be schikbaar (plm. 50,per stuk) voor de K.W.F.-puzzelaktie. De winnaars van deze LOIS jeans kunnen hun keuze maken uit vele modellen en kleuren die Saez-Vo- gels B.V. - Zwanen burg in zijn kollektie heeft. Haagse bioscopen Apollo: "De vier vuisten van de duivel", dag. 12.00, 2.30, 7.00 en 9.30 uur, za. en zo. ook 4.45 uur. 14 jaar. Apollo 2: "The Odessa file", dag. 2.00, 7.15 en 9.45 uur, zo. 1.45, 4.15, 7.15 en 9.45 uur. 14 Jaar. Asta: "Luchthaven in alarm", dag. 2.30, 7.00 en 9.30 uur, zo. I.30 4.15, 700 en. 9.30 uur. 14 Jaar. Bijou: "Emmanuellle", dag. 2.00, 7.30 en 9.30 uur, zo. ook 4.15 uur 18 jaar. Camera: "Mariken van Nieuweg- hen", dag. 2 15, 7.15 en 9.45 uur, zo. ook 4.30 uur. 18 jaar. Cineac: "Robin Hood", dag. 9.30 II.30 1.30, 3.30. 5.30. 7.30 en 9.30 uur, zo. vanaf 11.30 uur. AL. Corso: "The Sting", dag. 2.00 7.00 en 9.30 uur, zo. ook 4.30 uur. 14 Jaar. Du Midi: "Jesus Christ Super star", dag. 2.00, 7.00 en 9.30 uur. AL. Kindermatdnee"Lek ker op avontuur met Donald, Pluto en Mickey", woe. 2.00 uur. AL. Euro: 'Dokter ZJivago", dag. te 1.30 en 7.30 uur, za., zo. en woe. 3.45 en 7.45 uur. 14 jaar. Kindermatinee"Laurel en Haririy aJs straatmuzikanten", Rembramdtplein, Amsterdam. "Luchthaven in alarm" (Air- port '75), Calypso, Rotterdam. "Rosemary's Baby" (Mia Farrow, regie: Roman PolansM) 't Venster, Rotterdam. Blijvers LUXOR "Pas op of we slaan erop", Bud Spencer en Terence Hill in de meest dwaze bochten en situaties. STUDIO "Mariken van Nimmeigihien", die realliisitiiscihe film van Jos Stelling. LIDO "The man with the gol den gun", een James Bond met de nieuwste stunts, trucs en slim migheden. Het aanzien waard, al was het alleen maar om het vrou welijk schoon, dat deze man ge woonlijk omringt. TRIANON "Robin Hood" van de Walt Disney-stal. Een geheel andere kijk op deze legendarisohe held. Kindermatinee CAMERA "Gendarme op drift", een film met Louis de Fu- nès, die (dus) ook aantrekkelijk is voor ouders. 1.30 uur. AL. Nachtfilms Flora: "De Beierse "Boeren"- kapel stort zioh in het liefdes spel". dnv. 2.00. 7.00 en 9.15 u. zo. ook 4.30 u. 18 Jaar. Kritsrion"Lacomlbe Lucien", dag. 3.00, 7.00 en 9.30 uur. 14 Jaar. Metronole: "The man wdtih the golden gun", daig. 2.00, 7.00 en 9.30 uur. zo .ook 4.30 uur. 14 Jaa». Odeon: "Robin Hood", dag. 1.45 4.15, 6.45 en 9.15 uur. AL. Olympia: 'De avonturen van "rqbbi" Jacob", dag. 2.00 en 8.00 uur. AL. Passage: "The man with the gol den gun", dag. 1.30, 4.00, 7.00 en 9.30 uur. 14 laar. Rex: "Chinatown", dag. 11.00 1.30 4.00, 7.00 en 9.30 uur, zo. vanaf 1.30 uur. 18 Jaar. Royal '70: "Hete nachten van Dracula", dag. 2.15 en 8.00 uur, woe. t/m zo. 2.15, 7.00 en 9.30 uur. 18 Jaar. Roval: 'De bloedbroeders", dag. 2.15 en 8.00 uur, woe. t/m zo. 215. 7.00 en 9.30 uur. 18 jaar. Studio: "Tiroler slippertjes", dag 2.15, 7.15 en 9.30 uur. zo. 1.30, 4.00, 7.15 en 9.30 uur. 18 Jaar. Studio 2000: "The great Gatsby", dag. 3.00 en 8.00 uur, zo. 1.00 en 8.00 uur (dinsdagavond be sloten voorstelling)14 Jaar. Kündermatinee: "De Hofnar", dag. 12.30 uur. AL. De Uitkijk: "Lacombe Lucien", dag. 2.30 7.00 en 9.30 uur, zo. 3.00, 7.00 en 9.30 uur. 14 Jaar. CAMERA "Play it again Sam", een film van Woody Alan. REX "Het eiland der wrede vrouwen". Aantrekkelijke vrouw tjes, die erg gemeen kunnen zijn. Er zijn echter heel wat mannen, die de vrouwtjes proberen te tem men. In sommige gevallen lukt dat ook en dat geeft weer een paar aardige scènes op het doek. Het eerste programma van dit niiieuiwe jaar hJaeibte „Geprolongeerd", waarom mag Joost weten, want het waren alleen herhalingen van wat iedere omroep als zijn best gemaakte programma in 1974 beschouwde. Maar prolongatie van het dalend peil, dat zich vorig seizoen reeds aankondigde, lijkt er voor de komende maanden wel weer in te zitten, na wat er op de tweede dag aan eigen werk werd gepresen teerd. Over "t Wilhelmina' deden al de somberste geruchten de ronde, die werden bevestigd door het halve jaar dat tussen de proefvertoning voor de pers en die eerste uitzending lag. Misschien is er in die tijd nog wat aan gesleuteld, maar de start van de gebeurtenissen in en rond het rumoerige buurthuis doet toch het ergste vrezen voor de elf afleveringen, die nog in het vooruitzicht zijn gesteld. Het was een chaotische, lawaaierige toestand, waarin geen enkele figuur, behalve dde van beheerder Jan Teulings uit de verf kwam. Nu moet de schrijver nog geboren worden, zelfs in Engeland, die aan een introductie-aflevering van een serie al dadelijk vaart en samen hang kaïn meegeven. Maar juist zo'n kennismaking moet rustig en verduidelijkend veriopen, terwijl hier door een montage met horten en stoten, die in nog geen half uur een niet meer bij te houden aantal scène-wisseHtaigem over het scherm liet flitsen, de zaak bijna letterlijk in hiet handiend liep. Ook zijn spelersmateriaal hield invaller-regisseur Frits Butzelaar niet in de hand, zodat er over de hele linie te nadrukkelijk, vaak bijna hysterisch geacteerd werd. Zijn hoorspelcollega Ad Loebler, die na 'Waaldrecht' met het idee voor "t ,it Wdilhelimina' was aam karnen dagen had hem daarin nog van advies kunnen dienen. De VARA en de kijkers zitten er de komende maanden maar mee... Ook de KRO maakte een weinig gelukkige beurt met een muzikaal broddelwerkje, dat met enige spoed (die zelden goed is) in elkaar gezet leek te zijn. Als aanloop voor een reeks filmmusicals (deze maand 'Thoroughly Magnificent Millie' en 'Sweet Charity') had Nico Hiltrop, zeker nu het de enige vaderlandse bijdrage betrof, wel met iets redelijkers voor de dag mogen komen. 'Een en een is twee' was als kijkje achter de schermen van schlagerin dustrie en hitwezen niet onaardig opgezet, maar de teksten en liedjes waren te mager (al kan Jack Buiterman nog altijd lekkere muziekjes schrijven) en de balletjes nog schrieler. Poducent Rens van Dorth heeft in de oertijd van onze televisie zelf wel eens wat beters op de buis gebracht. Onder de vele prominente medewer kenden bevond zioh zowaar ook AVRO's Fred Oster als een impresario; nu we op Oudejaars avond KRO's Kees Sohilperoort en AVRO's Ad Visser ook al bij VPRO's Sjef van Oekel zagen, kunnen we dit seizoen misschien nog voor allerlei verrassingen komen te staan (een aardig gokspelletje voor de huiskamer?)... De KRO vulde de rest van zijn zendtdjd met een uitermate boeiende documentaire over het weer en de gevolgen voor deze planeet, die voor ons taalgebied een eigen versie had gekregen. Een enorm voordeel, dat de ongetwijfeld hoge kosten zeker loont, want ook al betrof het hier een populair-wetenschappelijke ver handeling, het is teveel gevergd van de gemiddelde kijker meer dan twee uur op ondertitels te zijn aangewe zen. Met Joop Reinboud als presentator kwam 'de Weermachine- rie' in deze vorm uitstekend tot zijn recht. VRIJDAG 2 JANUARI Katholieke Partij sociaal -maatschappelij k Nieuws. 22.40 (S) Goal: sport ziek. 23.55-2- Hilversum II 18.00 Nieuws. 18.11 Vandaag c Pers Vers. 9.0Q (S) Tot uw dienst: klas sieke muziek. 10.03 Muziek by de kof- tie. 12.03 (S) Drie tussen de middag: tie. 13.03 (3) Sportshow. DUITSE TV gen dat. 18.20 Essay. 18.30 Program- maoverzloht. 18.31 Embargo: themapro gramma. 19.30 Radio Vrij België. VARA Rex "Karate Amazone's" Het nieuwtje van karate-films is er wei 'n beetje af, al blijft dit soort produkties nog erg in trek. Om het allemaal nog een beetje aan trekkelijker te maken, worden nu vrouwen aangevoerd, die op kara- tegebied geen gek figuur slaan. Als ze diam ook nog die moeite van het aanzien waard zijn, is het beeld van geweld en sex hele maal compleet en krijgen de lief hebbers van beide genres waar voor hun bioscoopkaartje. Camer Goede films in andere steden That's entertainment", Du Mi di, Amsterdam. "The Odessa File" (Jon Voight) "Hoe vang ik een man?" On der deze Nederlandse titel werd onder regie van de Zweed Sven Methling, een rolprent op de markt gebracht, waarin dames die het niet zo nauw nemen, de Jacht beginnen op de man. Dat 't af en toe allemaal wat simpel aandoet en het wel erg dik is op gelegd, zal de ware liefhebber van dit soort films er niet van weer houden deze week een bezoekje te brengen aan het theater op de Hogewoerd om al dit schoons uit Zweden in ogenschouw te nemen. Nieuws. 20.05 (S) VARA-Klas- slek (In de pauze plm. 21.40-21.50 Zondagsschrijvers aan het woord). 22.35 (S) De Staalkaart. 23.26 (S) Muziek van deze eeuw. 23.55-24.00 Nieuws. Hilversum III 18.02 Joost mag niet eten. 10.02 Drie loopt achter: Nostalgie door Tineke. AVRO: 20.02 Radiojournaal. 20.05 Bu rengerucht: met o.a. Muziek Made ln Germanu. 21.02 De Negen-Uur-Show. 22.02 Radiojournaal. 22.05 (S) Suiper- VRIJDAG 3 JANUARI Duitsland I 17.55-18.00 (K) Journaal. (Regionaal programma NDR: 18.00 (S) SportC?- naai. 18.30 (K) Atotualiteiten. 18.45 (K Zandmannetje. 18.55 (K) Nordschau- Magazln. 10.26 (K) Der Pall von ne- benan, tv-serle.19.59 (Z/W) Program- WDR: 18.05 (K) Der Fall weerbericht, «oro m Frankfurt, film, 21.95 (K) Die Krlminalpolizei rat TV- T(K) ReP°rt'a€e uit Bonn. 22.05 (K) Journaal en weerbericht Aansl.: wmtersportbeichten. 22.20 (Z/ W) Staatstreich, Italiaanse speelfilm 0.05-O.10 (K) Journaal. Duitsland II 17.00 (K) Journaal. 17.10 (K) Jour- d€ JeuSd- 17-40 (K) Aktua- 1 ltelten en muzlek.18.20 (Z/W) Vater der Klamotte, tv-serle. 1855 (K) Bar- vow ua® tsn uaiuiw. as, BRa en oapapa. 19.00 (K) Jouimoal. 19.30 5.57 Radiojournaal). NCRV: 6.02-7.00 (K) Buitenlandse reportages. 20.15 (K) Die Strassen von San Francisco, "-film. 21.15 (K) Journaal. 2150 (K) Weekend-Muziek-Magazine. 1.02 Soul- tlme U.S.A. 2.02 Continu de nacht door. 4.00 Voor dag en dauw. (2.02, 5.57 Radlojou (S) Klaar wakker, ZATERDAG Hilversum I au^u 7.00 Nieuws. 7.02 (S) Ont- (K) Journaal 11 uouraaai. 31.30 (K) Keln Rauch ohne Peuer. Prans-Ita- 2330 <K> «-«O bljt-£ (7.30 Nws. 7.41 Aktua. 8.30 hulsvrouw, o.a. tips voor trips. 9.30 (S) Tien- om: kinderprogramma. 10.00 (S) Ak- tua-Sport (10.30 Nieuws). 11,00 Hartje Amsterdam: meaisen-meningen-muziek. Overheidsvoorlichting: 12.16 Franco Huls: informatie voor het bedrijfsle ven. TROS: 12.26 Mededelingen t.b.v. land- en tuinbouw. 1250 Nieuws. 12.41 Aktua. 13.00 (S) Troes-Country. 14.00 (S) Steiger - B: gevarieerd program ma. 15.30 Nieuws. 15.33 (S) Als dat tijdmachine, science fiction serie (Q). Hilversum II VARA: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtend gymnastiek. 7.20 (S) Z.O. voor alle kinderen die op zijn. 8.00 Nieuws. 8.11 Dingen van de dag. 8.23 _(S) Z.OL Nederland I NOS.NOT: 12X10-1Ö.00 Voorlichting Schooltelevisie. NOS: 15.00 (K) Jour? ^Y: SknsalaJbim. ia Jq> Suiikerbol (dl. iedereen. (S) Z.I.: i helmzInnige landhuis.' een "Órknoa-se- ,1?,1x?Ai,7 35 (K> Blaok Beauty. Jeugdserie. NOS: 18.45 (K) Paulus de ^skaboiaer 18.55 (K) Journaal. AVRO: 19.°5 (K) Wie van de drie. 19.30 (K) MASH,tv-serle. NOS: 20.00 (K) Journaal. AVRO: 20.21 (K) Met viag en wimpel II: Nederlandse hits. Pu. tv-serie. 22.00 (K) AVRO s Sportpanorama. 22.16 (K) vakantie gesloteneen Rooie Haan-i du kt ie. NOS: 16.00 (S) N.O.S.-Jazz. 15.30 Gamma van Alpha en Beta: DTio^ va,° Öyke Show.^NOS: 22-40 (K) Journaal. IKOR-NCRV: land. 17.00 (S) Harmonie ln Nederland en. Europa. 17.45 Voor blinden en slechtzienden. 17.55 Medede Ungen. Hilversum III Ieder heel uur Nieuws. NCRV: 7.02 (S) Drie op Je boter ham. 8.02 (S) Drie op Je boterham: Het lied van de week." Nederland 11 NOS: 18.45 (K) Paulus de Boska bouter. 18.55 (K) Journaal. KRO: 19.05 (K) Kunt u me de weg naar Hame ien vertellen, meneer? samenvatting KRO:RKK: 19.52 (K) 't Zand 33. NOS: 20.00 (K) Journaal. KRO: 20 20 (K) Bingo, famUiieprogramma 21.50 (K) Brandpunt. 22.35 De wereld in oorlog de geschiedenis van de Twee-

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1975 | | pagina 5