'Ik houd van vakmanschap op het toneel' C/lil mmwmM] C(}y) varrfaag... Cabaretier Henk Elsink praat over zijn programma 'Totenmetnu' PORION ZATERDAG 21 DECEMBER 1974 Henk Elsink begint vanavond in keer dat Henk Elsink in een grote het Congresgebouw in Den Haag stad zoveel aaneengesloten voor met een serie van tien voorstellin- stellingen geeft. De voorstellingen gen van zijn nieuwe programma duren tot en met woensdag 1 ja- 'Totenmetnu', waarvan hij onlangs nuari 1975 met uitzondering van nog een proef voorstelling heeft zaterdag 21 en dinsdag; 31 decem- gegeven in het Rijnlands Lyceum ber. in Oegstgeest. Het is de eerste Toen Toon Hermans zich voorbereidde op het niet bereikte ideaal van Broadway, koos hij Hilton Amsterdam als domicilie. Toon sprak met Yanks aan de bar over het leefklimaat "over- there" en lette scherp op hun specifieke gedragingen. Op klei nere schaal hanteert Henk Elsink, negenendertig jaar, hetzelfde systeem. In een dure suite van het Bel Air Hotel is hij een paar dagen geleden neergestreken om het Haagse sfeertje te proeven, te praten met Hagenaars en een vleugje van die ervaringen in zijn programma te verwerken. Het is de eerste keer dat Henk Elsink het waagstuk onderneemt van een serie aaneengesloten voorstellingen in een grote stad. Sinds hij deel uitmaakte van het IschoolMasJe van Wim Kan, dertien jaar geleden, is hij nooit meer in Den Haag opgetreden. ..Jarenlang Ifaeb ik aan de .Kopermolen" vastgezeten en nu begin ik in Den Haag. Ik heb gelijk maareenintiem I theater genomen", zegt Henk doelend Iop ht Congresgebouw, waarvan de prins Wffllem Alexanderzaal twee- duidend mensen kan bevatten. Het is de enigegrap die hij in het interview lanceert, want hij wil graag ernstig praten over het vak, de toekomst van het cabaret in Nederland en zijn publiek. Henk Elsink. in wiens stem nog het Twents doorklinkt van zijn geboor-*» testad Enschede, heeft niet zijn hart verpand aan Den Haag. Dat zou natuurlijk wel leuk klinken, vlak- voor de premiere, maar het publiek trapt daar niet in. Henk treedt op in Den Haag omdat zijn impresario Jacques Senf er woont en omdat Jacques gelooft dat die tien voorstellingen uitverkocht raken. Voor Jacques is dat weer een uitdaging tegenover zijn Amster damse collega's die zo'n serie kennelijk nog niet aandurven. De kleinkunst is .een hardzakelijk bedrijf en daarom verscheen Henk afgelopen maandag in het TROS- J programma „Op losse groeven" om in sneltreinvaart een aantal grollen uit zijn nieuwste programma te lance- ren teneinde het bezoek aan het Congresgebouw te stimuleren. Elsink vindt het ook niet de fijnste I plaats in het Hilversumse buisge- beuren. maar wil Je overeind blijven I dan zul Je ook commercieel moeten I denken. Vandaar ook Bel Air. die de status bij de hand heeft voor een populaire vedette Een maandn geleden bracht hij zijn vorige show op het scherm en daar waren de kritici niet zo daverénd over te spreken. Henk kan die kritieken wel verdragen als ze maar niet onredelijk zijn of een gebrek aan lnzioht in het vak verraden, zoals hij het uitdrukt. Bovendien wordt hij gesteund door een groot publiek dat wil lachen als het er in zit en een traan wegpinken om iets dat „helemaal door Je heen gaat. weet Je wel". „Ik ben niet bang hoor", zegt hij, „maar ik vind het wel een opgave zo'n serie. Ik ben begonnen met voorstellingen in de provincie. Noem het geen „try-outs". dat vind ik zo'n lullig woord. Je kunt namelijk niet zeggen dat die mensen een slechte voorstelling hebben gehad." Met uitzondering dan van het publiek dat de eerste voorstetlling bijwoonde. Dat zag n programmea dat een uur te lang duurde. Elsink: .Dan blijkt dat wat Je achter Je schrijftafel in elkaar hebt gezet in de praktijk anders uitpakt. Het was allemaal veel te lang en daarom werd het steeds stiller in de zaal. Ik ging volkomen de mist in, had het helemaal verkeerd getimed. Daarna heb ik het nog wel tien keer omgegooid. Zo moet Je werken. Als een criticus iets zegt dat hout snijdt I verander ik het ook onmiddellijk". Henk Elsink heeft een eigen visie PAAL VOOR UITBREIDING ROZENBURG LEIDEN As. maandag om half tien 's ochtens zal op de hoek van dr Vijf-Meilaan en de Roosevelt- straat de zg. '"feestpaal" worden ge slagen voor de uitbreiding van het bejaardenwoonigebouw Rosenburch. Deze uitbreiding omvat een verdub beling van het bestaande complex Hiertoe is besloten in verband met het grote aantal aanvragen in Lei- eer» voor een bejaardenwoning in dit complex en de noodzaak om het com plex zo economisch mogelijk te ex- p'oiterWe ontwikkeld over het wonderlijke verschijnsel dat Nederland zoveel cabaretartiesten telt en dat enter tainers zoals die hier werken nergens ter wereld voorkomen. „Vijftig Jaar geleden hebben de Duitsers hier het oabaret gebracht. Van hun eigen bloeiende cabaret kunst is alleen de groep „Die Stachelschweine" nog over, maar zij verschijnen niet in het grote theater. Noem nou eens entertainers zoals Hermans. Kan en Sonneveld in het buitenland? Danny Kaye is er lange tijd een geweest en Maurice Chevalier was er een. Dan houdt het op. Dat wij zoveel cabaret hebben is een bittere noodzaak. Grote produktiis kunnen wij om financiële redenen niet meer uitbrengen. Zij zijn onbetaalbaar geworden. We moeten ons dus beperken. Vanuit die beperking ontstaan de kleine groepen". Volgens Elsink zullen Bange carrières als die Wim Kan en Toon Hermans niet mer voorkomen. „De tijd zal het leren", zegt hij. „Ik geloof niet meer in lange carrières. Artiesten zullen in het algemeen eerder afbranden, omdat zij te dicht op het publiek staan. Als In vroeger Jaren Mistinguet het podium opkwam dan was dat in de ogen van het publiek een godin. Die zag Je eens in de zoveel Jaar.Door de televisie, de platen, film en video is de artiest veel dichter bij het publiek komen staan. Men weet dat die puist op zijn kin niet hier zit maar daar. Hij verveelt gauwer omdat hij niet meer zo'n groot achterland heeft. Je merkt het zelfs ook bij de samenstelling van Je programma. Wat vroeger veel werd gedaan, terugpakken wat Je tien Jaar geleden op het podium bracht, dat kan niet meer. Want de mensen kunnen het controleren op de platen die ze van Je hebben. Als er gesproken wordt over wegwerpcul tuur, dan hebben daar ook de kleinkunstartiesten mee te maken". Ontstaat daardoor ook een scherpe concurrentie? Elsink: „Dat geloof ik niet. Een artiest in mijn vak heeft nooit concurrentie. Mensen die van scherp politiek oabaret houden, gaan niet naar Elsink. En mensen die van Elsink houden gaan niet naar een kritisch cabaret. Daarom heb ik me ook nooit iets aangetrokken van al die richtingen. Ik probeer goed amusement te maken. Ik wil de mensen laten lachen en ontroeren. Iedere artiest heeft ook zijn eigen systeem van werken. Je moet er echter voor waken dat dat systeem niet aJ te veel op de televisie te zien is, want dan krijgen de kijkers het door en raken ze op Je uitgekeken." Luiheid Schrijf Je alles zelf? „Ja, zowel de teksten als de muziek. Eigenlijk is dat een vorm van luiheid. Want het is een veel grotere kunst om de tekst van een ander goed over te brengen, maar hoeveel goeie tekst schrijvers hebben we? Je kunt ze op een hand tellen. Waar ik van houd is het amuseren van een groot op het toneel, geen technisch gefröbel inn een keldertje al zijn de teksten en muziek daar nog zo goed. Mijn werk is een ambacht. Maar dat wü niet zeggen dat i!k geen twijfels heb. Ik barst van de twijfels. Ik ben eigenlijk nooit zeker van mezelf. Weet Je wat ik vroeger deed? Ik luisterde naar alle platen van Hermans en Kan en dan telde ik de grappen en de liedjes. Ik ontdekte toen dat Toon de helft minder tekst nodig had dan Kan. Maar daar kun Je voor Jezelf geen systeem uit opbouwen. Onze syste men zijn geen computer. Het is een voortdurend zoeken naar een evenwichtig programma. Dat is vaak een benauwende zaak. Wat moet ik nou weer voor typetje naar voren schuiven denk Je dan. Mbet het 'een Groningse agent zijn of een Limburgse". MARKT „Ik weet het niet. Ik werk keihard in dit vak. Je zet soims Je gezin er voor opzij. Als je iets voltooid hebt mag Je naar Stadskanaal. Over vijf Jaar ga Je weer naar Stadskanaal en op Je vijfenzestigste ga Je misschien nog steeds naar Stadskanaal. Je kunt hier niet werken zoals buitenlandse artiesten. Die kunnen plannen maken in de geest van: „Dit Jaar maak ik daar een serie, volgend Jaar maak ik een film en daarna begin ik aan een tournee door Australië." Ik zou ook wel eens andere dingen willen doen. Daarom richt ik mij op Duitsland en Engeland. Ik geloof zeker dat er voor Nederlandse artiesten een markt vrij komt in Engeland. Maar tegen die tijd ben ik waarschijnlijk al te oud. Tot voor enkele jaren hadden we alleen Malando met Ole Guapa in het buitenland. Dat is de laatste tijd sterk veranderd. Neder landse popgroepen in Amerika. Carrell in Duitsland. Men heeft belangstelling voor ons. Paul van Vliet heeft het in Engeland gemaakt. Ik zeg eerlijk dat ik daar wel Jaloers op toen". ZATERDAG 21 DECEMBER Hilversum I 18.19 P.P.: Uitzending van de Par- VARA: (S) Door de jaren heen: klankbeeld l.vm. 50 Jaar VARA. 22.30 Nieuws. 22AO (S) Door de Jaren heen: Etablissement '29. klankbeeld. 23.05 (S) Rood met een. goud randje: vrien den van de VARA: gesprekken. 23.55- Journalistenforum. 21.15 Is van het vijfde werelddeel een vaderland Au stralië te maken?, klankbeeld. 22.20 Van ta-ta tot totale taal, ruibrlek over het leven in de taal. 22.30 (S) Over musici gesproken23.00 (S) Reper- - -••«5: AVRO: 7.02 (S) Ko. de boswachter- 21.50 NEDERLAND I 16.00 Journaal (NOS) 16.02 Manus en het geheim van Schier (AVRO) 16.30 Stuif es in (AVRO) 18.45 Paulus de Boskabouter (NOS) 18.55 Journaal (NOS) 19.05 De nieuwe avonturen van Peppi en Kokki, kinder serie (KRO) 19.25 Q en Q, jeugdserie (KRO) 19.50 't Zand 33 (KRO/RKK) 20.00 Journaal (NOS) 20.20 De Flinstones op de schaats (KRO) 21.05 Durmazon, tv-film (KRO) Durmazon: „Dur mag zoveel niet", geschreven door Eli Asser, met Adèle Bloemendaal, Ko van Dijk, Leen Jongewaard, Lex Goudsmit, Kees ter Bruggen, Jeroen Krabbé en Willem Nijholt. 21.55 Brandpunt (KRO) 22.40 Great Mysteries, een serie adembenemende verhalen (KRO) 23.10 Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.45 Paulus de Boskabouter (NOS) 18.55 Journaal (NOS) 19.05 Zo vader, zo zoon (NCRV) 19.30 Doris Day (NCRV) 20.00 Journaal (NOS) 20.21 Toi, toi, toi, bij Ted: showprogramma (NCRV) Medewerking aan dit programma wordt verleend door Anneke Grönloh, Conny Vink, Ben Cramer, Edwin Rutten en de Hoofdstad Operette. Mensenleven: Wonen (NCRV) In de serie „Mensenleven" die eenmaal in de vier weken op zaterdagavond aandacht vraagt voor de mens met zijn gewone, maar soms ook zeer speciale problemen, brengt de NCRV vanavond de film „Wo- In deze film, uitgebracht door de Nederlandse Ver eniging voor Revalidatie (NVR) worden de mogelijk heden van een groep gehandicapten wier woning uit gebreide voorzieningen eist die der rolstoelgebrui kers behandeld. 22.20 Farce Majeure (NCRV) 22.50 Sancta Civitas, oratorium van Vaughan Williams (NCRV) 23.15 Journaal (NOS) 23.20 Het lied van de week (IKOR-NCRV) ZONDAG 22 DECEMBER NEDERLAND I 15.00 De Gemeenteraad les 11 (TELEAC) 15.30 Journaal (NOS) 15.32 Het programma met de muis (NOS) 15.55 De witte steen, jeugdserie (NOS) 16.20 Werkwinkel (NOS) 16.30 Panoramiek (NOS) 16.55 Voetbal en toto uitslagen (NOS) 17.00 Vesper (IKOR) 17.30 Wilde Ganzen (IKOR) 18.25 Woord voor woord (IKOR-KRO/RKK) 18.30 Paulus de Boskabouter (NOS) 18.35 Meester Maesius, jeugdserie (NOS) 19.00 Journaal (NOS) 19.05 Studio Sport (NOS) 20.20 1 op zondag: interview (NOS) W. L. Brugsma praat met dr. Addeke Boerma, direc teur-generaal van de FAO, de landbouw- en voedsel- organisatie van de Verenigde Naties. 21.10 De Wolvenman, tv-serie (NOS) 21.45 Panoramiek (NOS) 22.10 Zienswijze: discussieprogramma (NOS) In deze uitzending wordt nader ingegaan op de aan trekkingskracht, die oosterse godsdiensten als boed dhisme en hindoïsme vooral op jongeren uitoefenen. 23.10 Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.52 Vooraf: informatie over schooltelevisie (NOS) 18.55 Paulus de boskabouter (NOS) 19.00 Journaal (NOS) 19.05 De laatste man, tv-spel (VARA) 20.20 Met de muziek mee (VARA) Henk van Montfoort ontvangt in dit familieprogram ma als muzikale gasten Joan Savage en het kwintet Letty de Jong. 21.10 Verander de wereld, ze heeft het nodig: filmportret van de Duitse componist Hanns Eisler (VARA) 21.45 VARA-Jubileumprent (VARA) 22.00 Landleven, tv-serie (VARA) 22.50 Journaal (NOS) TV DUITSLAND ZONDAG 22 DECEMBER 18.45 (S) De VARA feliciteert: zoekplatenprogramma. TROS: 20.00 12.02 (K) Klink Klaar. 1380 (S) Nar klankbeeld. 23.30 (S) Poëzie rond tages. 19.30 (K) Sportjournaal20.00 (K) Journaal en weerbericht. 20.15 (K AdvenitsLlecLeren. 20.20 (K) Dokiumen- talre reportage. 21.05 (K) Stress, film. 22.40 (K) Journaal en weerbericht. 22.45 (K) Korte films. 19.00 (K) Jour naal. 19.15 (K) Evangelisch dagboek. 19.30 (K) Zwel Jahre Ferien, tv-film. 21.00 (K) Journaal en sport. 21.15 (K) Flimportret. 22.00 (K) Klassiek concert. 23.00 (K) Journaal. ZATERDAG 21 D1CEMBER Duitsland I 17.45 (K) Journaal. 17.48-18.30 (K) Sport. (Regionaal programma: NDR: 18.30 (K) Michel aus Lönnebeiga. tv- PrograarimaoverzichtWDR: 8.05-11.00 (K) Schooltelevisie. 1885 (K) Jeugd serie. 19.00 (K) Afctual toetten. 19.35 (K) Die Karawane). 20.00 (K) Jour- NOS: 18:02 Joost mag niet eten. NCRV: 19.02 (S) Filter: jongerenpro gramma. 20.02 (S) Dlscorama. 21.02 (S) Elpeepop. 22.02 Strictly Country Style. 22.30 (S) Jazzttme. 23.02 (S) Sportshow. 0.02 Late date. 2.02 (S) Bent u daar nog? AVRO: 6.00-7.00 Als Je niet opstaat dan blijf Je maar lig gen. ZONDAG 22 DECEMBER Hilversum I KRO: 8.00 Nieuws. 8.10 Overweging. 8.16 (S) Badlnerie: klassieke muziek (gr.pl.) (9.00 Nieuws, 9.10 Waterstan den. 9.15 (S) Laudate: gewijde gramma. 182-7.00 (S) De week In. MAANDAG 23 DECEMBER NCRV: 7.00 Nieuws. 7.02 Het leven- 7.55 Aangestipt: pro- (8) mm SHHHH grammaoversicht. 8.00 x_, Laudamus: gewijde muziek. 8.24 Op thema van Plein Publiek. 1080 Nieuws. 10.33 (S) Advents- en Kerstliederen gezongen door het NORV-Kinderkoor. 1080 (S) In 't Zilver: programma m| oudere luisteraars. 12.00 (S) De kerk en samenleving. 1280 Nieuw 12.40 Echo. 12.50 Buitenlands kommen- r. NOS: 13.00 (S) Zondagmlddag- 6.45 (S) Aspekten van de Kamer- (K) Journaal nban» belfilm. 23.30 IK) Journaal. NCRV: Duitsland n republiek. Aansluitend: Herr Daniel passt auf. 18.00 (K) Disco '74. 19.00 (K) Journaal. 1980 (K) Die gxo6se Journaal. 2180 (K) Sport. 28.05 Zw. MAANDAG 23 DECEMBER Nederland I NOS: 18.46 (K) Paulus de Boska bouter. 18.55 (K) Journaal. TROS: 19.06 (K) Arpad de Zigeuner, tv-» 1983 (K) Het zal Je kind maar poëzieprogramma. AVRO: 20.30 (S) In de kaart gespeeld: verzoekplotenpro- gramma. 22.30 Nieuws. 22.40 Radio- Journaal. 22.50 Vanavond laat nieuws. 2380 (S) Vanavond laat sport. 23.55- 24.00 Nieuws. Hilversum II VARA: 8-00 Nieuws. 8.10 Dingen van de dag. 8.15 Weer of geen weer. waar in om 9.00 Sport/mededelingen. Hurna- informatle. 1680 nt en de betekenis er- mensenleven. 1780 Over heidsvoorlichting Ontmoetingen met Rijksgenoten. TROS: 1780 Nieuws. 1788 Aktua. Hilversum n VARA: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtend gymnastiek. 7.20 (S) Spitsuur. (8.00 Nieuws. 8.11 Dingen van de dag). 9.00 (S) Dansorkest met solisten.. 9.35 T" niet bij (willen) zen, tv-serie. NOS: 20.00 (K) Jour naal. TROS: 2081 (K) Alles of niets, spelprogramma. 21.20 (K) De FBI, misdaadserie. 22.10 (K) Aktua TV. NOS: 22.50-22.55 (K) Journaal Nederland II NOS: 18.45 (K) Paulus de Boska bouter. 1886 (K) Journaal. NCRV: ling. IKOR: 10.00 Onderweg van de hak op de tak de kerk door. 10.30 Hervormde kerkdienst in Eelder-Pa- terswolde. 1.25 Wilde Ganzen. 11.30 De Wilde Ganzen in 1974: Jaarover zicht. AVRO: 12.00 (S) Muzlaal Ont haal: muzikale show. 1380 Nieuws. 13.10 De toestand In de wereld. 13.19 Radiojournaal. 13.30 (S) Delta: infor- NCRV: 2081 (K) Kojak. po litieserie. 21.10 (K) Mini-Voetbal-show. e pianomuziek. 1786 Mededelingen. 18.00 Nieuws. 18.15 Dingen van de dag. 1880 Lichte zang. 18.30 Boemerang: kritische commentaren. NOS: 19.00 Nieuws. 19.07 (S) Internationaal Spek- trum: oude en klassieke muziek. 20.00 (S) Muziek uit het NOS-Archief. 2080 Light. 14.15 (S) Klankbord. 16.10 (S) Licht en uitzicht: gewijde muziek. 16.4 (S) Eigenwijs: voor kleuter en kind. 17.00 (S) Navljveu: programma voor automobilisten. Overheidsvoorlichting 17.40 Den Haag aan de lijn. Hilversum III Ieder heel uur nieuws. AVRO: 7.02 Drie op Je boterham. (8.02 Radiojournaal). 9.03 (S) Pep- op-drie: arbeidsvitaminen met popu laire verzoekplaten. 11.08 Radiojour naal. 1186 Drie draalt op verzoek. 128 (Si Drie tussen de middag. 14.03 Ra diojournaal. 14.06 Pop-Kontakt I. 15.03 Pop-Kontakt II. 16.08 De Hitmees- ters, met o.a. Amerikaanse en interna tionale tophits. (17.03 Radiojournaal). Daar kregen we dan eindelijk de lang verwachte aanblik van een der meest getroffen slachtoffers van onze meedogenloze televisiekritiek ziedend van oprechte toorn op onze beeldbuis. Zo vlak voor kerst heerste ADVERTENTIE PROFESSIONEELHAAR AL IANG ONTDEKT DOOR DE DOE-HET-ZELVER! Wonderlijk vulmiddel voor vakman en gezin KANT-EN-KLAAR. SUPER HECHTKRACHT, 1001 toepassingen BUITEN zowel als BINNEN. Om een idee te geven: houtrot herstellen. Betonreparatie. Gaten, kieren en scheuren BLIJVEND afdich ten. Lek balkon of dunne plek in goot dichten. Uitgesleten trap of vloer uitvlakken. Dat zag u op de TV. Betonnen ra men beglazen of stopverf bij werken. Dakpan of trapleuning muurvast zetten, ook tegels, enz. enz. Super hechting tussen HOUT en STEEN, aan ELK ma teriaal, droog of vochtig, ook aan metaal en glas. Krimpt of scheurt niet, is BLIJVEND taai- elastisch èn slijtvast. Nu gemakkelijker èn vlugger èn beter: STOPPEN, blijvend AFDICHTEN, VOEGEN, UIT VLAKKEN, ragdun PLEISTE REN, dik PLAMUREN en BLIJ. VEND herstellen metPORION. De in Zwitserland ontwikkel de gebruiksklare universele kunsthars-vulpasta. Bekroond met hoge Engelse onderschei ding "The Blue Ribbon". On schadelijk voor de handen en onbeperkt houdbaar, ook bij aangebroken pot. 1/2 kg 1 kg 2 kg 5 kg 4,95 ƒ8,75 ƒ15,60 ƒ30,50 Porion o.a. verkrijgbaar bij: DE HOUTWARENHOEK HOOFDSTRAAT 9, LEIDERDORP, TELEFOON 32068. H. JANSE HAARLEMMERSTRAAT 129, LEIDEN, TELEFOON 21808 er in het geschokte gemoed van de oprichter van de „Dynastie der kleine Luyden" allerminst een welbehagen. Willy van Hemert kan na het overweldigende succes van „De kleine Waarheid" de ongenadige kritiek op zijn historische Jubileum serie voor de NCRV slechts als „de grote leugen" ervaren. Zwaar geëmo tioneerd kwam hij in de Van Speyk-show bij Aad van den Heuvel uithuilen. Na heb aanhoren van een aantal matige tot slechte persreacties kon Van Hemert eerst nog beheerst verklaren, dat het niet gebruikelijk is om op perskritieken te reageren en dat ieder woord dan als een boemerang terugkomt. Maar nadat hij nog had vastgesteld, dat opbouwende kritiek tot de plichten van de recensent behoort, barstte hy los in zelfbeklag. Er zou een persoonlijke haat tegen hem gekoesterd worden en een hetze tegen hem gevoerd, hij zou in de prive-sfeer zijn neergesabeld en zodra hij meer dan tien mensen ten tonele voert met Briels of De Mille worden vergeleken. En tegen dit laatste heeft hij overwegende bezwaren, omdat Van Hemert alleen Van Hemert wil zijn. Om dat nu ook weer niet te overdrijven, bekende hij kortgeleden zelf een negatieve kritiek op het eerste deel te hebben geschreven. Maar wijbeproefde kijkers hebben al het derde achter de rug. Geen paniek overigens, want Van Hemert verzekerde zelf, dat de kijker zich al spoedig van hem verlost kan voelen, omdat hij geen pen meer op papier kan zetten en van de geplande vijftien afleveringen er dus niet veel terecht zal komen. Nu hoorde u het dus niet van een vreemde, maar het moet voor Van Hemert tooh een extra-duw-in-de- rug geweest zijn. toen later in het Cursief-programma zijn „Dynastie" nog eens flink op de hak werd genomen. Die Van Speyk-show heeft zich snel ontwikkeld tot een van de meest ambitieuze en geslaagde program ma's van het tot dusver wat magere tv-seizoen. Ruim tweeeneenhalf uur zeer gevarieerde ko6t, tegen de twintig gave, afgewogen onderdelen van verschillende lengte en kwalita tief vrijwel zonder inzinkingen. J. A. FRENKEL

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1974 | | pagina 5