PASAR MALAM MET REÜNIES BESAR Poëten zijn altijd aardig voor elkaar Lauwe ontvangst voor Schats Canto General rogmmma] NORIT I ...en g/steren Van Reijn boeiend en amusant in 'Exegese' Holland Fesiival 1974 TV morgén] sra DONDERDAG 20 JUNI 1974 Volgende week in Haagse Houtrusthallen: q- DEN HAAG Wie de sfeer van tempoe doeloe wil ondergaan kan de komende week in de Haagse Hout rusthallen terecht. Daar wordt na melijk van maandag 24'tot en met zondag 30 Juni de enig echte Pasar Malam gehouden. Voor de Indische gemeenschap in ons land zal het weer een feest van de herkenning zijn voor de vele andere bezoekers een gezellige oostwest-markt met de geur van goed geroosterde saté en het door krontjongmuziek overstem de geroezemoes als klankdecor. Dat de Pasar Malam zo langzamerhand een begrip is geworden in Negri Blanda blijkt duidelijk uit een vorig jaar gehouden enquete. Veertig pro cent van alle bezoekers gaf toen op geen enkele binding met dé tropen te hebben gehad. Desondanks wordt het karakter van de Haagse Pasar Malam voor een belangrijk deel be paald door het weerzien van de oude 6obats, door kreten "adoe sèg, Jij óók hierrr!" Schouderkloppen zullen vooral ook worden uitgedeeld tijdens de twee "Reünies Besar" voor oud-Indisch gasten op vrijdag 28 juni (West-Ja- va) en op zaterdag 29 juni (Oost- en Midden-Java) Voor deze reünies hebben zich nu al vele honderden Indiëgangers opge geven. Het ligt dan ook in de bedoe ling van de stichting Tong Tong om deze aan de Pasar Malam gekoppel de reünies jaarlijks te herhalen. De zestiende Pasar Malam biedt overigens meer exotische afwisse ling dan ooit. Een op de Derde We reld gerichte kinderwerkwinkel biedt de jeugd de mogelijkheid om al spe lend de activiteiten in deze werk winkel zullen variëren van het con strueren van een Tadja (Hindoe- staanse versiertempel van papier), en het maken van maskers en exo tische bloemen tot het uitvoeren van een Puruaanse zakdoekdans in contact te komen met vreemde cul turen. Op deze kinderwerkwinkel, sluit een ander experiment heel mooi aan. Onder leiding van de Indonesi sche musucus en journalist Adi San- toso heeft een groepje Haagse school kinderen zich in enkele weken de be ginselen van de "angklung" (een houten muziekinstrument) eigen ge maakt. Uitvoeringen van het kin- der-angklungorkest zijn vastgesteld op woensdagmiddag 26 Juni, zater dagmiddag 29 juni en zondagmiddag 30 Juni. Op de komende Pasar Ma lam zullen ook modewedstrijden met speciaal uit Midden-Java geïmpor teerde batik-stoffen worden gehou den. De te scheppen creaties zullen variëren van simpele batik-bikini's tot prachtige oosterse gewaden. De hoofdprijs is werkelijk niet te ver smaden: een geheel verzorgde reis naar Bangkok en de Golf van Siam. Onder auspiciën van de Indonesische ambassade zullen tijdens de Pasar Malam ook batik-demonstraties worden gegeven, waarbij het ver schil zal worden getoond tussen oude en moderne batiktechnieken. Vrouwelijke marktbezoeksters zullen zich bovendien elke pasardag kun nen verlustigen aan de modeshows, waarbij het accent uiteraard zal vallen op moderne exotische kleding. De Pasar Malam zal in dit Cou perus-jaar ook een Couperus-exposi tie te zien geven met manuscripten en brieven van de veel geprezen au teur. Ondanks de drukte de orga nisatoren verwachten dit jaar om dn nabij de zestigduizend bezoekers zal men in deze hoek van de Pasar Malam zeker iets terug kunnen vin den van de sfeer van "De stille kracht". De Pasar Malam blijft echter voor alles een groot gezellig feest: een kwestie van kijken, luisteren, kopen en vooral lekker eten. Nasi rames, lempèr, gado-gado, en nog veel meer overheerlijke makanans zul len er verkrijgbaar zijn. Topper van het Pasar Malam- show-programma is ongetwijfeld Ni Loh Putu met haar klassieke Indo nesische dansen. Maar daarnaast zijn er andere bekende namen in overvloed: Sandra en Andres, Anne ke Grönloh, Nick Mackenzie, The Lee Jackson Soul Dancers, Bolland en Bolland, The Dutch Rhythn Steel Orchestra Show en Leo Unger. Voor de liefhebbers verder nog het krontjongorkest Sinar Surya en de Hawaiï-show van de Melane- sians m.m.v. Mariani en The Lua- na's. Traditioneel voor de Pasar Ma lam Den Haag zijn de demonstraties "oosterse vechtkunst": pentjak oJ.v. "meester" Frits Vermaesen. Niet onvermeld mag blijven dat de Pasar-jeugd op zaterdagavond kan dansen in de Houtrust-rotonde met AVRO's Top-pop Discoshow. PIETER C. ROSIER In „Klein Bellevue", waar kunst lievend Amsterdam bij kaarslicht aan tafeltjes zit, bracht Rob Reijn gisteravond de première zijn avondvullend programma: „Exegese", gebaseerd op hoogte punten uit het Oude Testament. Geen geringe onderneming, omdat bijbelse verhalen, als ze vanachter hun gewijde sluier vandaan wor den gehaald, zeer kwetsbaar zijn. Rob van Reijn heeft na vijfen twintig Jaar ervaring de al te koe le mime verlaten, en koos voor een experiment dat aanleunt te gen de traditie van de Commedia dell' Arte, nog aangevuld met"Ynu- ziek en een spreekstem. Het is een ontwikkeling waarbij de speler al dansend de school van Etienne Decroux, en zelfs die van Barrault en Marcel Marceau achter zich heeft gelaten, en weer de verha lende clown gaat worden, met in begrip van het tragische dat hem menselijk maakt. „Exegese" is een gevarieerd pro gramma met prachtige momenten. Vooral het scheppingsverhaal werkt vertederend door de schijn baar kinderlijke uitbeelding van de Schepper die vreugde beleeft aan zijn werk. Van Reijn is op zijn best in het „dubbelspel", waarbij hij twee personen voor het voetlicht brengt. Hij amuseert met een ondeugende Eva, die door een kletskous van een slang tot de zonde wordt verleid, maar hy schokt de toeschouwers als Kain zich van broedermoordenaar tot massamoordenaar ontwikkelt. Nieuw is ook de toevoeging van kleine decorstukken, zoals in de kostelijke uitbeelding van Noach op de wateren, waar Rob van Reijn een boeiend en hoogst ko misch stil spel te zien geeft in een wiebelende Ark, omgeven door het gedierte en een golvende zee. De bijbelse lijn wordt soms door broken als de strijd tussen David en Goliath verschoven wordt naar bijzonder goede imitaties van Charlie Chaplin en Marcel Mar- Wat alle dertien scènes op hoog niveau houdt is de tekst, gespro ken door Henk van Ulsen: koel, zakelijk en ernstig. „Exegese" is een alleraardigst pro gramma, niet alleen boeiend en amusant, maar ook ontroerend. En dat is een voor mimespeler die steunt op het clowneske, wel de grootste lof. Jan van Rhenen zingt in Troef Het fenomeen heet Poetry In ternational. Een soort wereld kampioenschap voor dichters, echter zonder prijswinnaars, zon der "competitie, want poëten zijn aardig voor elkaar, luisteren naar elkaar, al komt de een uit Polen en de ander uit Zuid-Afrika en verstaan ze van elkaar geen woord. Poetry International is één grote, milde, geïntresseerde. begrijpende, nooit boos wordende familie. In ons beklemde Nederland is het schrijven van gedichten en het op nemen van de aangeboden regels eigenlijk nog steeds geklassificeerd als een "uiterst serene zaak". Stilte, niet storen, dit is gevoelig, de woor den en zinnen moeten de kans krij gen om verfijnd de ziel binnen te glijden. Maar zo is het niet in Rot terdam, waar Poetry International voor de vijfde maal iets heel won derlijks verricht. In 1970 was de toen pasgeboren baby Poetry International inder daad zowel lief als onbeholpen, was de opzet aanvankelijk nog die van dichters netjes op een podium, maar behoren uitgelicht en het gehoor onwrikbaar tot diepzinnigheid ge bannen op de stoelenrijen van de kleine Doelenzaal. Dat duurde niet lang. De baby was binnen twee da gen kleuter, toen de organiserende Rotterdamse Kunststichting besloot het festival te doen verhuisen naar de veel lossere ambiance van een Doelen-foyer. Met zitkussentjes op de grond hier een kraampje met dichtbundels, daar een stukje mu ziek en weer verder een hoek met versnaperingen. En het vijfde Poetry (dat nog tot en met zaterdag a s. duurt) is nu ongeveer te omschrijven als een ge zellig kermis waar dichters hun kunst ongekunsteld aan de man brengen. Die dichters lezen nog steeds voor vanachter een lesse naar. Ze worden netjes aangekon digd, netjes afgekondigd. Het pu bliek put zich uit om als een alert en kundig gehoor te worden ge waardeerd. Dat kost soms veel moeite. Velen wenden ich slechts eens per jaar tot Het Gedicht, tij dens Poetry. Maar, er gebeurt veel dan alleen dat voorlezen. We prikken zomaar in de gedachtenfilm die wordt terugge draaid. Stop! Dinsdagavond, rond tien uur. Het is pauze. Door de ruimte schalt valser dan vals de "Marseillaise", gevolgd door een ongecontroleerde versie van de Zuid-Amerikaanse evergreen "Brasil". Uit België: „De Rosie Fanfare". Naar Rotterdam geroepen om Poetry pit in te blazen. Ter extra verstrooiing hebben de blazers mollige dans- deerntjes meegebracht voor een huppelke met de aanwezigen. De Ne derlandse auteur B. Schierbeek zoals meer keren eerder de smeuïg non kel van het festival, begeeft zich in een wals, al kan hij niet walsen. Het bolronde hoofd van Schierbeek is pure reclame voor het begerens waardig artikel pret. De Prins van Dordrecht, Cees Bud- dingh' begeeft zich weer van vriend naar kennis. h, laten we dat niet vergeten na- saalt weer van vriend naar kennis. Cees converseert onverdroten, boek jes bundeltjes met "moet je lezen" onder zijn arm geklemd. De Franse dichter Jean-Clarence Lambert, die eens Rotterdam bin nenkwam met een toneelstuk dat "Stalinade" heette en dat de onder gang van het Nieuw Rotterdams Toneel niet kon verhinderen, staat voor dit Poetry niet, geprogram meerd, maar hij is niettemin aan wezig. En was dankbaar hij heeft ook zijn vrouw weer meegebracht. Hetgeen prettig is is met het oog, dat ook op een dichtersfestival wat wil. Het publiek? Een Rotterdamse wet houder zei tijdens de eerste avond nogal snibbig: „Veel mensen komen naar dit festival alleen om status te ■k Poetry International: meer theater dan we denken en ooit hébhen gedacht. zoeken om gezien te worden". Het is hoe je het bekijkt. Natuur lijk is het niet zo dat alle aanwezi gen dermate gefascineerd zijn door de dichtkunst dat ze niet zachtjes informeren naar iets profaans als de tussensetand van Nederland-Zwe den. Tientallen komen pas na ne gen uur, als het buisvoetbal is afge lopen. Er is een contingent dat in derdaad komt voor de gezelligheid, om aehteloos gedag te zeggen om zeker te weten dat ze een aantal prominenten nog steeds bij hun voornaam mogen noemen om slechts met de helft van een half oor naar de gedichten te luisteren. Het festival belooft nog veel. We krijgen nog de presentatie van een projekt over poëzie van Mexciaanse Indianen, Cornelis Bastiaan Vaan drager komt langs en Christopher Logue uit Engeland, de Mexicaan Octavio Paz, Joseph Brodsky (een verbannen Rus die nu in Amerika dicht), om een paar van de vele ge nodigden te noemen, Jaap van der Merwe en zijn Oproerkraaiers, het Peter Blanker Consort, zaterdag groot feest met vele ensembles, at tracties en bijzonder vermaak.... Poetry International 1974, de lust rum-editie van een festival waar van ooit gezegd werd: „zoiets kan nóóit in Nederland". Nou, het kan best. Want dichters en hun publiek maken veel meer theater dan dat we denken. Dan dat we dachten. NEDERLAND I 18.45 Fabeltjeskrant (NOS) 18.55 Journaal (NOS) 19.05 Beertje Colargol (VPRO) 19.20 Van Oekel's discotheek (VPRO) 19.45 Popeye (VPRO) 20.00 20.21 20.45 Journaal (NOS) All in the family, tv-serie (VPRO) Wie wat bewaart, heeft wat of hoe in Rotterdam binnenkort de Biesbosch uit de kraan zal komen (VPRO) het tegen van zoetwater- Documentaire bekkens in de Biesbosch. 21.30 West, programmaserie over Amerika (herhaling van 13 juli 1972) (VPRO) 22.00 EO-Landdag in Utrecht EO) 22.25 Project: Rendier, tv-film (CBC-produktie) (EO) 22.50 Ars Musica, orgelconcert met Barokmuziek (EO) Kari Richter speelt Toccata en Fuga in d. van J. S. Bach; Orgelconcert opus 7 nr. 3 in Bes „Hallelujah - concert") vas? G. F. Handel. Medewerking verleent het Münchener Bachorkest. 23.15 Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.45 Fabeltjeskrant (NOS) 18.55 Journaal (NOS) 19.05 De Waaghalzen, documentaire over stuntmannen (AVRO) 20.00 Journaal (NOS) 20.21 Ariake: het land der getyden, dokumentaire uit Japan (AVRO) De Ariake Zee is een uniek waterbekken bij het Ja panse eiland Kioesjoe. Het diepste gedeelte is niet meer dan twintig meter en de vlakke zeebodem valt bij laag tü voor eenderde deel droog. Op deze droge plateaus krioelen dan vele krabben en andere zeedieren, die veelvuldig worden gevangen door vissers. De vis sers glijden op een soort modder-giyplank naar de rijke buit en halen die met grote schepnetten binnen. 20.50 Waar de lente laat ontluikt, tv-film uit Japan (AVRO) Strabane is een stadje met tienduizend inwoners dat het ongeluk heeft in Ulster op vijfhonderd meter van de grens met de Ierse republiek te liggen. Iri vijf jaar tijd zijn er tweehonderd bomaanslagen ge pleegd en het centrum (hotels, gemeentehuis, banken, politie bureau) is veranderd in een reeks troosteloze ruïnes. Oude prentbriefkaarten laten zien dat het een plezierig stad je geweest moet zijn, maar dat was voordat de waanzin toe sloeg. Nu wonen er in Strabane vrouwen die al twee jaar hun huis niet hebben durven verla ten. Een opsomming van gebeurte nissen in een kleine gemeen schap die door de Engelse ITV vertaald is in een half uur neerdrukkende beelden, gister avond door de NOS uitgezon den in de rubriek Panoramiek. Het blijft moeilijk begrip op te brengen voor en inzicht te krijgen in deze tussen protes tanten en katholieken woeden-' de strijd die tot nu toe reeds duizend levens heeft gekost. Misschien moet je het je zo voorstellen: De provincie Lim burg, tuk op afscheiding van Nederland, neemt metterdaad de wapens op en vuurt op elke calvinist die zich ten zuiden van Weert waagt. Een jongen vindt een zaklan taarn op een brug, knipt hem aan en verliest omdat het 'n bommetje bleek te zü'n 'n hand en een oog. Een doof stomme en debiele man, die met een rubber kogel op straat speelt, wordt ervan verdacht ook een pistool te bezitten en wordt door een Engelse soldaat doodgeschoten. De man van een Jonge vrouw met drie kin deren wordt, op weg naar het postkantoor, neergeschoten en sterft letterlijk in haar armen. Voor de camera zegt ze: „Ik wilde huilen. Ik kon het niet. Ik wilde schreeuwen. Ik kon het niet". Het was een hartverscheurend programma dat ongeveer inge klemd zat tussen Nederland- Zweden en de samenvattingen van de rest van het wereld kampioenschap. Tevoren had Nederland een duel geleverd dat, in vergelijking met de „ontmoeting" katholiek-protes tant, van geen enkel belang was, hoe vurig we in nationaal verband ook op overwinningen hopen. Omdat er in Ulster nooit sprake van een overwin ning kan zijn hoogstens van een (bloedig) gelijkspel. Weergaloos, hoor. wat Cruijff weer allemaal aan het doen was. maar ten opzichte van de ontluisterende werkelükheid van Strabane is dat wereldkam pioenschap natuurlijk iets van een andere planeet: plaatsver vangende bevrediging voor dagdromers. Tja, en dan heb Je Rinus Mi- öhels nog. Herman Ifuiphol mocht hem na afloop van het gelijke spel tegen Zweden on dervragen. Daar zat de super visor met zijn in basalt uitge hakte gezicht: een man aan wie de teisteringen van het voetballeven schijnbaar zijn voorbijgegaan. Hij zegt wat hij kwijt wil en dat is dan erg weinig. Onbewogen doet hij zo'n gelijkspel af. omdat hij toch al met Onze Lieve Heer heeft afgesproken dat Neder land wereldkampioen wordt. Het is maar goed dat „Leven in beeld" niet meer bestaat, wan-t anders was Sonja Barend misschien op het idee gekomen Michels voor haar programma te vragen. Och arme, zelfs als Pim Muiier uit het graf zou opstaan op die supervisor te begroeten zou deze hooguit zeggen: „Nou, wel leuk,, Ja." INVALLER DUITSE TV DONDERDAG 20 JUNI DUITSLAND NooWrUn-Weatfit™ TV- 18.00 Nieuws. 18.11 Radiojournaal. K) Journaal. 10.20 (K) Kleur. NCRV: 19.00 (S) Leger LEIDEN De Leidse troubadour Jan van Rhenen treedt morgen avond op in het vormingscentrum Troef (Hogewoerd 57). Jan van Rhenen zal op deze avond ff aanvang 9 uur) in cabareske sfeer Nederlandse luisterliedjes ten geho re brengen. Velen zullen Jan nog wel kennen van Troef, omdat hij Juist daar is begonnen aan de op bouw van zijn muzikale carrière. Er weerklonk dinsdagavond laat in het Amsterdamse Vondelpark een opvallend vaag applaus na de uit voering van Peter Schats Canto General door het Amsterdams Elec- trisch Circus. Men wist duidelijk niet goed raad met dit milde werk, waarin Schat toch in feite niets an ders doet dan np een eenmaal inge slagen we consequent verder gaan. De première van Canto General was verreweg de meest belangwek kende gebeurtenis op de Chili- avond, die het Elecbrisch Circus op *n grasveld in het Vondelpark had ge organiseerd. Men kent zo langza merhand de werkwijze van deze groep wel: een mobiel podium met een enorme ballon, waarop tijdens of ter afwisseling van de muziek ge projecteerd wordt. Ook de grote draaitollen waren weer aanwezig, want behalve veel andere manifes taties komt ook Peter Schats "To You", waar de tollen in gebruikt worden, weer terug. Als men dit werk uit 1972 beluistert dat kan op 2 en 3 Juli in het Vondelpark, zal men er al elementen in vinden, die in "Canto General" hun voorlopig eindpunt hebben gevonden. Waarom werd er zo lauw gerea geerd op dit werk, waarin Peter Schat zijn betrokkenheid met het lot van Allende en het Chileense volk ondubbelzinnig demonstreert? Er kunnen twee redenen voor zijn. In de eerste plaats is "Canto Gene ral", op een sterk symbolisch maar wat fragmentarisch gedicht van Pablo Neruda, een echte klaagzang van bijna een half uur. Een derge lijk werk, vergezeld van dtymaal uitstekend getimede, zij het niet al tijd technisch vlekkeloos geprojec teerde, vaak aangrijpende beelden, is weinig geschikt voor uitbundige reacties. Een andere reden is wellicht, dat vele avantgardisten en aanhangers Schats terugkeer naar een vaak vrijwel tonale muziek van een bijna romantische bewogenheid niet heb ben kunnen volgen. Deze "terugkeer" van Schat, die nog versterkt wordt door de in de partituur geschreven dankzegging aan "Ludwig Hammer- klavier van Beethoven", is even moedig als logisch. Met Beethovens Hammerklavier heeft dit adagio de lengte en de lange adem gemeen. Dat deze de neo-romantiek door deze spanwijdte wel eens dode plek ken heeft valt weg tegen de vele zeer direct aansprekende momenten van een soms bijnt Alban Berg-achti- ge lyriek. "Canto General" is voor zeer klein ensemble geschreven: sopraan, viool en piano, uiteraard in deze open lucht-vertolking versterkt. Lucia Kerstens, die ook Schats "To You" en "Het Vijfde Seizoen' maakte, wist in haar moeilijke sopraanpartij momenten van grote indringenheid te bereiken en dat de spanning soms even weg viel was zeker niet haar schuld. Ook niet van de vio liste Vera Beths, waarvoor Peter Schat een zeer dankbare en violisti- sche partij had geschreven, die mis- 21.00 (K) Der Chef. misdaadfilm.' 21.45 (K) WK. Voetbal 22.15 (K) Journaal, kommentaar en weerbe richt. 22.35 (K) TV-portret. 23.20 (K) overdenking. 22.30 Nieuws.. VRIJDAG 21 JUNI 1974 HILVERSUM I. AVRO: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtengyninastiek. 7.20 (S) Dag met een gaatje: met om 8.00 Nieuws. 8.11 Radiojournaal, en 8.30 De groe- teman. 9.00 Schoolradio. 9.35 Water standen. 9.40 (S) Omroep serie. 18.40 (K) Journaal. 19.20 (K) naai. 19.30 (K) Vragenspel 21.00 (K) Journaal. 21.15 (K) Kontrovers. 22.00 (K) Film 22.30 (K) Journaal. - 22.50 De Wadden be dreigd, serie-uitzending. (II). 23.05 (S) Muziek van Bach en Zoon 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM II 18.00 (S) Tijd vrij voor muziek in di.oo Nieuws). 11.03 Radiojournaal). NOS: 12.00 Toerlsmo. 12.30 Overheidsvoor lichting: Voor de landbouw. 12.40 Wo der Ball rol It. serie-programma over hallen, en de steden wordt. 13.00 Nieuws. VARA: Dingen van de dag. NOS: 1325 België 13.50 (S) Interna- Nederland 1 Haag vandaag. tlonaal Spectrum^ 14.30 Bllk~~op "de derde wereld. 14.45 Blik op Europa. 15.00 Zoeklicht op r J NISTISCH VERBON Radiojournaal. VPRO-Vrlidag V W VIlJUttR. itsprogramma. 21.20 (K) 1974: Amsterdam Filharmonisch Or- m™2^i"L^r2Sisr*DSg-' sohien wat weinig genuanceerd, n vaak bijzonder fraai klonk. De meest agressieve klanken in dit adagio kwamen van de pianopartij, door Reinbert de Leeuw contrastrijk gebracht. Naast een paar Ohili-filmpjes was er aan het begin van dit redelijk be zochte evenement nog een ander werk te beluisteren: 'Chili", een ta pe-compositie van Gilius van Berg- eyk, die by het geiyknamige ge dicht van Firmin Vogelaar nogal houterig voorgedragen een super- eenvoudige achtergrondmuziek schreef van nauwelijks meer dan één samenklank, die steeds van kleur veranderd. Erg kort en vrybiy- vend. Het staande en rondwandelen de auditorium werd er niet koud of warm van op deze koele zomer avond. (K) Wordt u al geholpen?, komische eerie. IKOR: 22.50 (K) Daarom.heb lk de mensen lief: een collage van liedjes. NOS: 2320—23.35 (K) Journ. Nederland II— NOS: 18.45 (K) Fabeltjeskrant. 18.55 (K) Journ. NCRV: 19.05 (K) NCRV-poppenkast. 19.30 (K) De Be- vejly HilbUlies. tv-serie. NOS: 20.00 (K) Journ. NCRV: 20.21 (K) Flash back, licht muziekprogramma. 21.10 (K) Hier en Nu. 21.50 (K) Zingt allen mee met Drs. p.: amusementsprogram ma. 22.25 (K) Vroomheid in hout en steen, documentaire ftimserie. NOS: 22.40 (K) Uit de kunst. 23.15—2320 (K) Journ. bij de muziek: nieuwe liedjes, chansons of songs. 23.20 (S;Essay: programma waarin over kunst 23.50 Radlojour- HILVER8UM III 18.02 Joost mag niet eten. TROS: 19.02 (S) Drie loopt achter. 20.02 (S) Poster. 21.02 (S) Sesjun: jazz en blues live. 22.02 (S) De Hugo van Gelderen Show, met o.a. de Neder landstalige top-tien. 22.55 Mededelin gen. 23.02 TROS: T..B...T: TROS- Sport-Tljd - sport en muziek Tevens WK. voetbaljournaal. 002 Aktua 010 (S) Jazz-Sir. 1.02 De Nachtwacht. HILVERSUM II. KRO: 7 00 Nieuws. 7.02 Het levende Woord. 7.07 (S) Ba- dlnerie: klassieke muziek. (7.30 Nieuws: 7.41—7.50 Echo). 8.24 Over weging. 8.30 Nisuws. 8.36 Gymnastiek voor de huisvrouw. 8.45 Moeders wil is wet in vakantiesfeer. 9.40 School radio. 10.00 (S) Aubade: klassieke muziek met om 10.30 Nieuws. 11.00 Gebakjes en een beter leven ver halen van wel en wee. 11.55 Medede- llngn. 12.00 (S) Van twaalf tot twee, met om 12.22 Wij van het land: 12.26 Mededelingen; 12.30 Nieuws: 12.41 Echo; 13.00 Raden maar..14.00 Schoolradio. 14.30 (S) Interlokaal op vrijdag, metom 15.30 (S) Country and Western muziek, 17.30 Nieuws. 17.32 Echo. HILVERSUM III. EO: 7.02 (S) Gos pelsound: muziek speciaal ADVERTENTIE; mand: vezoekplaten i Drie draalt op ver- 'tbetrouwbare goed. NOS: 14.0 Pop-Kontrakt II 16.03 De Hitmees- ter.s met o.a. Amerikaanse top-20 (17.08—17.06 Radiojournaal.)

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1974 | | pagina 5