Wie goed luistert zal zich j a het hchen enzaam oelen' ...en gisteren eek en Bram over hun macabere grappen: iji vanc^aaci !l ltyOAG 25 MEI 1974 ek He ■S- e- luttele weken wordt de Neerlands Hoop Express, die N je tweede keer dit jaar Den Haag aandoet, uit de rails oen. Ruim vijf maanden puilden de stations uit om baretgeweld van Freek de Jonge en Bram Vermeulen te zien daveren. De komende winter zijn de „rebel- de kleinkunst nog in zeven shows op de televisie te Daarna wordt het stil rond Neerlands Hoop: bestem- onbekend. „Vier programma's en tv, de cyclus is dan zegt Freek. „Dan hebben we alles uitgeprobeerd, al- daan wat we wilden doei). We hebben een hoop ge- zegt Bram. met Freek de Jonge ;in de Jordaan, voor heit huis ram Vermeulen op de Freek heeft het net uit een Mini gewurmd, )Üj rijles heeft gehad. Het is de tijd van de afspraak, ram is nog niet thuis. ,.Dan re hier mooi voor paal", eert Freek, „is er ook boven?" >ns antwoord af te wachten Preek een vreemd gehuil i hogere etages van het ohuis. „De bronstkreet in de verduidelijkt hij. Geen „Geen sleutel?", opperen zegt Freek, „de tijd dat ig bij elkaar over de vloer is zo langzamerhand wel even niet lang te wachten, n een hoge brug verderop dezelfde lokroep. Bram in komt aangefietst, de Sam, die hij heeft uitgelaten, mand aan het stuur. Bram uk geen sleutel, maar na een duik Bram heeft het nog eens tot het Nederlands ilteam geschopt door een lampje opent hij grijnzend Kleur. „Heeft hier soms gebeld?", vraagt hij. Bram is smetteloos wit hoekbank en een vrijwel niet gemeubi- Het gesprek betreft nog even itorijden. Bram en Freek geen rijbewijs, ze lessen Bram moet binnenkort idoen. dat is de nieuwe kick", zegt J)ie vrouwen van ons rijden pleuris", zegt Bram, „en wij ff de hele tijd maar zo lullig ;"3j Freek grinnikt. „En toch ze mij verteld dat dat nou 3 u|?atie is". Vermeulen (27) drinkt cola. haar langs een bleek Hy praat agressief, zelfbe- Jset de hoge, hese stem van Freek de Jonge (29) het op bier, later sherry, haar, trainingsjack met i 88 erop („Arabisch voor e neuf", zegt Freek) en de Infaasjes. zoals Bram de bril in U *ss noemt, nadrukkelijk voor 1 Freek praat minder en fcmer, is bovendien wat .Mag dat na zo'n honderd Hingen met die kolereherrie". tngrt ons meteen op de aanbaar" (Freek) harde pop die de Express begeleidt. vroeger, met alleen Bram iet orgeltje of de gitaar, nog anders. Die pop moest wel eens. We allemaal zijstraten in ons »fd. We hadden pret in de iten, die we gemaakt We wilden wel eens in een leien. Kijken of we ertegen om in een groep te werken, of we popmuziek in een kunnen brengen zonder dat *n hun vingers in hun oren en maf voor zich uit gaan „Het is moeilijker. Aan de beperkt het Je mogelijkhe- l&ar aan de andere kant 4 het Je relatie tot anderen. 0 ik zijn er iets onafhanke- *an elkaar door geworden, 'wel tijd", jullie je met die pomuzipek. nsen trekt, niet ook een af tegen het theater, zoals K zien: een instituut voor loensen? „Ook poppubliek is star. Het "gramma wordt, ook al is het goed, so wie so weggefloten. eng". Freek: „Ze zakken it bij bekende geluiden. Dat Popmuziek.". Bram: „Wij willen alleen leren van popmuziek in het theater. Hoe reageren wij erop en hoe reageert het publiek erop. Tot voor de Express hebben wij het programma altijd aan onszelf, aan wat wij beleven, ontleend. Bewust. als experiment, hebben we inhoudelijk nu een beetje toegegeven. Het is niet allemaal meer echt van ons. Maar waarom niet? Pop en cabaret zitten vast in eigen opvattingen. Wat is er nou makkelijker er. beter dan die eens overboord te gooien". Freek: „Intellectuele muzikanten moeten altijd beter, altijd hoger. Wij niet. We willen wel plezier hebben. Wij maken over honderd duizend dingen één keer iets. Een schilder is de hele tijd met één ding bezig. Hij schildert een naakt net zo lang tot het perfect is. Ik heb niet de indruk, dat ik ooit een perfect liedje heb geschreven en al heb ik het gedaan, dan laat ik mij er niet door frustreren". Bram: „Cabaret is mensen aan het lachen maken. Dat is begrensd, maar er zijn gelukkig nog veel mogelijkheden. Een beeldhouwer, een kunstenaar, hij moet maar hoger en hoger. Zo verlies Je het plezier in Je werk. Dat willen wij niet". Dat plezier in het werk is jullie wel op een hoop kritiek komen te staan. Men had deze aanpak niet verwacht van Neerlands Hoop. Bram: „Dat is het nou precies. Cabaret is vastgeroest. Bij pop beseffen de musici nog niet eens, dat ze allemaal hetzelfde maken, maar cabaretiers werken heel duMedyk naar het publiek toe. De mensen krijgen van Paul van Vliet precies wat ze verwachten. Mensen claimen je en o wee als Je niet doet wat ze willen, dan gaan ze tekeer. Arnton Koolhaas beubelde ons vroeger in zijn kritieken. De Express ging hem veel te ver, dat mocht niet. Hij heeft ons geslacht. Ik ben ervan geschrokken, droevig van geworden, maar ik heb er ook van geleerd. Je hebt kennissen, omdat ze Je leuk vinden op het toneel, maar als Je iets anders doet zie Je ze niet meer. Dat hoeft voor mij niet. Toch is er niet aan te ontkomen. Voor het publiek wordt ook Neerlands Hoop een fenomeen, waar ze dat en dat van verwachten. Hoe gruwelijker Je op het toneel tekeer gaat, hoe harder ze lachen. Eng hoor". Dat moet niet leuk zijn voor jullie, want jullie haten een bepaald verwachtingspatroon, de indeling in een vakje. Bram: „Dat Je een etiket krijgt opgeplakt is nog niet zo erg, maar we haten de consequenties ervan. Bram en Freek doen aan cabaret, dus het zal wel zo en zo wonden. Cabaret op zich is toch een ongelooflijke toneelvorm. Alles mag. Kijk maar naar Wim lbo, er hoeft zelfs niet om gelachen te worden. Dat is toch heerlijk. Wij leren onszelf kennen. We kiezen voor iets en daar gaan we mee door, ook al gaat het aanvankelijk slecht. Ik heb de laatste twee maanden pas geleend met een band te zinigen. Maar ik zou niet verder zijn gekomen als ik die nummers had geschrapt". Freek: „We zijn kritisch voor onszelf. Elke avond wordt het programma doorgesproken. Maar we zijn gelukkig ook weer niet zo kritisch, dat er niets meer uit onze poten komt. We beleven dingen en als daar in conferences en liedjes maar iets van overkomt". Maar dat probeert toch zeker elke cabaretier? Freek: „Welnee. Ze zeggen: ik moet een programma vullen en daar Neerlands Hoop: „Op een stropdas reageren is natuurlijk doodeng hebben ze dan een aantal tjes voor nodilg. Dat is dan ook duidelijk te zien. Wij hebben een aantal nummers, een vast kader, en daar maken we dan een programma Jullie vinden dus dat jullie, meer dan anderen, echt wat hebben te vertellen. Wat dan wel? Bram: „In de Express wat minder, omdat we daar bewust consessies hebben gedaan. Zo'n liedje over drugs, daar kan Je net niet helemaal echt inkruipen. Mayonaise, dat lied over werkende jongeren, kan Je goed vertolken, maar het is ook niet helemaal echt. Maar als de vrouw van Freek in verwachting is en hij schrijft het lied Kees is debiel, omdat hij met die geboorte bezig is, dan geeft dat een extra demensie. dan is en blijft hij gemotiveerd. Paul van Vliet zingt over meisjes van dertien. Raak getroffen, zegt iedereen, en het is ook een goed lied. Maar het zou beter zijn als het over één meisje ging, over Liesje, Dan zou er een figuur over de brug komen. Dat is moeilijker, maar je zou weten wie Liesje is en hoe Paul van Vliet, over een meisje van dertien denkt". Freek: „Natuurlijk kan Je op het toneel niet alleen staan te egotrippen, maar Je probeert wat duidelijk te maken. Als de zich meer bewust worden dingen, als ze meer kennis worden ze waarschijnlijk minder agressief. Dat zou tot een ontspan ning in de samenleving kunnen leiden. COMMUNIST O nee bassist is een fervent communist. Als hij deftige mensen ziet krijgt hij een lichamelijke wrevel. Dat is natuurlijk een kinderachtige manier van reageren. Kapitalisme is pijnlijk en verderfe lijk. Rijke zakenmensen steken hun geld in andere zaken en maken zo onderling de dienst uit. Dat zou veel meer verdeeld moeten worden, maar je moet begrijpen dat zoiets nooit ineens kan". Bram: „Op een stropdas reageren is natuurlijk doodeng. Maar het zijn wel mensen, die met met elkaar kunnen praten, die niet op de hoogte zijn van een andere levensstijl. Ze praten over dineren in plaats van over eten, dat is levensgevaarlijk. Negentig procent van de Nederlanders doet zijn best en de rest doet niet mee, laat niet zien waarmee ze bezig zijn. Dat pikt het volk niet, dait is de basds van revolutie". Dat moet je maar durven zeggen. Misschien zijn daarom wel zoveel mensen geshockeerd door jullie optreden. Freek: „Toch zijn we al een stuk milder, daar is niet aan te ontkomen. Vroeger zei je nog: de beuk erin, dat slijt. Wim Sonneveld deed artistieke dingen toen hij nog geen geld had, maar hoe meer hij verdiende, hoe platter hij werd. Zover mag je het niet laten komen. Mild zijn betekent niet: nou doen we dat nog wel even en dat nog wel even, want dan staat er alweer een Paul van Vliet op het toneel". Is dat om je heen schoppen dan de enige manier om iets duidelijk te maken? Bram: „De reacties van het publiek zijn benauwend. Freek vertelt flauwe grappen of hij maakt grappen helemaal niet af en de mensen blijven lachen. Ook al vertelt hij iets doodnormaals, ze zoeken een addertje onder het gras, ze zijn bang dat ze iets niet begrepen hebben en dus lachen Het gaat zo ver, dat het publiek niets meer van Je gelooft. Als er tijdens een voorstelling werkelijk brand uit zou breken en Freek zou dat vertellen, dan bleef iedereen zitten. Als Freek, zoals in dat nummer met de rolstoel, dood zou blijven in dat karretje, dan zou iedereen zich krom lachen". Freek: „Daarom kan een lach uit de zaal mij irriteren. Daarom kan een volgend iets niet overkomen. Je wilt iets duidelijk maken en het komt net niet over door die ene lach. Ik wil dat de mensen ook wat anders doen dan lachen". Wat dan? Freek: „Ik zou ze willen ontroeren. Ik wil zelf ook graag ontroerd worden. Dat echte snotteren, dingen, die Je aangrijpen, dat is een prima emotie. Als je die emotie kan verwoorden, zodat het een ander pakt, dam is dat mooi". Bram: „Maar je hebt ook de schrikontroering, de rilontroering. Huilen is niet de enige emotie. Als wij de mensen de rillingen over de rug kunnen laten lopen, als ze huiveren zo van: hier gebeurt iets, dam is dat prachtig". Moet die huivering dan worden opgewekt met jullie zieke humor, met de meedogenloze grappen over imbeciele werkende jongeren, over invaliden in een rolstoel, over kanker, over de dood? Bram: „Dat zijn macabere grappen ja, van het begin tot het eind. Wie goed luistert, zal zidh na het lachen eenzaam voelen. Ziekte, de dood en de angst daarvoor, het zijn ongelooflijke dingen in het leven. Maar de mensen durven er niet over te praten en als ze ermee worden geconfronteerd, maakt het ze bang. Als Je dat kan overbrengen, dan maak je theater. Als Herman van Veen het over een snee in zijn vinger heeft, dan wordt het een heel mooi bloedend vingertje. Bij ons moet het overkomen alsof Je Je polsen hebt doorgesneden. De huivering van: hier gebeurt iets, dat is theater". Freek„Misschien bewapenen we ons met die harde grappen ook wel een beetje. Vroeger gebruikten wij onze humor als ontwapening, lach maar, voel Je maar blij. Nu zeggen we: kan je daarom lachen, pak dan maar aan, ga hier ook maar eens om zitten lachen. De dood, het is toch verdomme niet niks". Macabere grappen als harde bewa pening. Freek lijkt er onvoorstelbaar ver in te zijn gegaan. Nog niet zo lang geleden stierf zijn drie maanden jonge zoontje. Hij heeft er geen voorstelling voor afgezegd. Doek op en lachen maar weer. Freek: „Maar dat heeft niets met hardheid te maken, dat is emotiona liteit. Ik had het geluk dat ik geen lulMig baa/nitje had, waarin ik me niet ikon uiten. Ik kon het toneel op, ik kon me afreageren. In godsnaam muziek, pret maken. Jezelf en iedereen laten zien dat Je nog leeft. En dat Je dan die moppen vertelt maakt niets uit. Die waren van te voren overdacht en daar sta je achter. Op elk moment". NEDERLAND I 16.00 Journaal (NOS) 16.02 Jong geleerd, oud gedaan, familieprogramma (VARA) 17.30 Flexibele school, les 0 (TELEAC) 18.45 Ti-ta-tovenaar (NOS) 18.55 Journaal (NOS) 19.05 Coronation Street, tv-serie (VARA) 20.00 Journaal (NOS) 20.20 De Onedin Lijn, tv-serie (VARA) 22.00 De Ombudsman (VARA) 22.50 Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.45 Ti-ta-tovenaar (NOS) 18.55 Journaal (NOS) 19.05 Voor een briefkaart op de eerste rang (KRO) Speciale gaste in dit filmverzoekprogramma is Pleuni Touw. Het panel, dat de quizkandidaten terzijde staat, bestaat ditmaal uit Willem Nijholt, Jasperina de Jong en Rinus Ferdinandusse. In deze aflevering van het filmverzoekprogramma onder meer een aflevering uit de tekenfilmserie „Speedy Gonzales" en fragmenten uit „Die Italian Job" van regisseur Peter Collinson met onder anderen Michael Caine en „The Patsy" me»t Jerry Lewis. 20.00 Journaal (NOS) 20.21 MIK (KRO) Aan deze uitzending met Gait Jan Kruutmoes (Kees Schilperoort»Drika (Annie Palmen) en Boer Voort huizen i Ab Hofstee) werken o.a. mee Los Mariachi en Chuco-Rico, Ursula Farr. The Animal Crackers en The Beratley's. 21.10 Brandpunt (KRO) 22.00 Waar gebeurd (KRO) 22.35 Epiloog (KRO) 22.40 Journaal (NOS) 22.45 Het lied van de week (KRO/RKK/IKOR/NCRV) NEDERLAND I 15.15 Journaal (NOS) 15.17 Het programma met de muis (NOS) 15.43 Star Trek, science fiction serie (NOS) 16.30 Dokumentaire Wereldkampioenschappen Voetbal: Ne derland (NOS) 17.00 Vesper (IKOR) 17.30 Wilde Ganzen (IKOR) 18.20 Gemeenteraad, herhaling les 3 (TELEAC) 18.55 Ti-ta-tovenaar (NOS) 19.00 Journaal (NOS) 19.05 Jonge musici op herhaling, klassieke muziek (AVRO) In de finale van dit programma treden de solisten op die werden geselecteerd uit zeven voorafgaande uitzen dingen van „Jonge mensen op weg naar het concert podium". Dat zijn de Oostenrijkse cellist Heinrich Schiff, de Hongaarse sopraan Ilona Tokody, de Belgi sche pianiste Haidi Hendriokx en de Roemeense violist Serban Lupu. Het programma: Hongaarse Dans num mer 5, van Brahms; Pezzo Capriccioso, van Tsjaikof- sky (solist: Heinrich Schiff); „Si mi chiamano Mimi' uit „La Bohème", van Puccini, en „Elemer Szentirmay' een Hongaars volksliedje in een arrangement van Jos Cleber (soliste: Ilona Tokody); Fantasia-Té.-ré, van Jos Cleber, die hierbij tevens het Omroeporkest dirigeert; Introductie en Rondo Capriccioso voor viool en orkest, van Saint-Saëns (solist: Serban Lupu); heit derde deel uit het Pianoconcert in C grote teröt, van Pronikofieff (soliste: Heidi Hendricfex). 20.30 Elmer Gantry, speelfilm (AVRO) 22.50 Ontdek je plekje (AVRO) 22.55 14-daagse visie op aktueel Humanisme (Hum. Verbondi 23.15 Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.50 Woord voor woord IKOR/KRO/RKK) 18.55 Ti-ta-tovenaar (NOS) 19.00 Polly in Tunesië, jeugdserie (NOS) 19.25 Studio Sport (NOS) 20.40 Journaal (NOS) 20.45 Bellevue, gesprekken over oorlog en vrede (NOS) Hen/k Neuman praat vanavond met Kurt Waldheim. de secretaris-generaal van de Ver. Naties. 21.35 Wat doe je voor de kost?, informatie in spelvorm (NOS) 22.10 en zo ben ik in het museum terechtgekomen, tot volle tevredenheid, film in het kader van Openbaar Kunstbezit (NOS) 23.00 Journaal (NOS) Op de lijst van populairste tv-programma's in Amerika staat „All in the Family" met Archie Bunker en de zijnen al geruime tijd bovenaan. Daaruit blijkt dat de Amerikaanse kij kers een goed ontwikkelde smaak hebben. Diezelfde ky- kers hebben de serie „De Wal- tons" op de tweede plaats ge zet, dus daar kon de TROS zich onmogelijk een buil aan val len. „De Waltons" gaat over een gezin bestaande uit een vader en een moeder met hun zeven kinderen, plus een paar groot ouders. Mijn angstige vermoeden dat het een kruising zou zijn tus sen de „Hillbillies" en „Vader weet het beter" bleek niet ge heel ongerechtvaardigd. In ieder geval is het geen kruising tussen „All in the Family" en de Dick van Dykeshow, maar lijkt er eerder sprake te zijn van een Peyton Place verhaal, spelend op het platteland, met de gebruikelijke Amerikaanse familiesentimenten, maar toch ook met een snufje extra intel ligentie geschreven. Ik heb ook de tweede afleve ring van de Duitse NCRV-serie „Politierapport" voor u bestu deerd, en mijn bevindingen waren niet onverdeeld gunstig. Het plot was nogal ondoorzich tig, en een vlucht van de KLM heeft een KL-nummer en geen KLM-nummer. Zo vielen er wel meer curieuse dingen te beleven gisteren. De dichter K. Schippers die in „Alles of niets" door een deel neemster bevorderd werd tot Kees Schippers, hoewel die K. alleen maar een losstaand onderdeel van het pseudoniem is. En at te denkenvanbeel den in .Alles of Niets" van een ademstokkend ongeluk bij au toraces in Indianapolis, met daar achteraan het hypocriete commentaar van presentator Bert de Vries dat „wij van al les of niets dit afschuwelijke beelden vinden, en dat zulke races verboden moesten wor den". Ik hoorde er ook van op dat Simon Carmiggelt „romans" geschreven zou hebben, terwijl hij bij mijn beste weten alleen maar een keer een thriller heeft afgeleverd. Zo leeft een mens tijdens het televisiekijken voortdurend in raadselen. NICO SCHEEPSMAKER listen. 19.15 Gesproken portret. VPRO: 19.35 Vandaag dit, morgen 19.45 Lezing door Anton Con- AVRO: 20.30 (S) In de kaart ge- Kerkorgelconcert 23.55-24.00 Nieuws. HILVERSUM III AVRO: 7.02 (S) Drie op Je boterham. verzoekplatenprogramma. 9 02 Juist op zondag. 10.02 (S) Mu „--.Terr.,_ VARA: 11.02 (S) Klink P.P.: 18.20 Uitzending van DS'70. VARA: 18 30 (S) Varié-bls: amuse mentsprogramma. 19.05 Het oproer- rebelse liedjes. 1930 (S) id magazine. 20.00 (S) De feliciteert, verzoekplatenpro- 22.00 Boemerang: feiten en van de pers. 22.30 Nieuws. 1.40 (S) Hoe later op de avond: licht muziekprogramma, 23.05 Ach ja ..de jaren 50. En verder? 23.55-2' Nieuws. 18.30 Nie 18.41 (S) Close-up: licht ensemble. 19.00 (S) Concert la carte: klassiek verzoekplatenpro- 20.00 Nieuws. 20.05 (S) Kla- (S) Sportshow II: sport en miuzlek. 0 02 (S) Bent u daar nog? 6.02 (S) Morgenstemming. 6.45-7.00 (S) Zon dagmorgen: gewijde muziek. NCRV: 19.02 (S< Discorama. 20.02 Af- ZANDAG 26 MEI HILVERSUM I VARA: 8.00 Nieuws. 8.10 Voor stad en land. 8.17 Weer of geen weer. 9.00 Sportmededellngen9.45 Humanistisch Verbond: Een leger van mensen (2). IKOR: 10 00 Onderweg van de hak op de tak de kerk door. 10.30 Her vormde kerkdienst. 11.25 Wilde Gan zen. 11.30 De Open Deur. AVRO: 12.00 (S naai! 22.50 (S) Vanavond laat sport. Met vriendelijke groten: verzoekpla- 23.55-24.00 Nieuws. ,0ft0 KT"" HILVERSUM II KRO: 8.00 Nieuws. 8.10 Overweging. 8.15 (S) Badlnerie: klassieke muziek (gr.). 9.00 Nieuws. 9.10 Waterstanden. 9.15 (S) Laudate: klassieke gewijde muziek. 10.00 (S) Radiokamerorkest .55 Aangestipt: pro- t. 8.00 Te Deum lau- damus: klassieke muziek (gr.). 8.24 ÉÉil 'Éi een evangelisch com- tljd. 8.30 Nieuws. 8.36 ar de huisvrouw. 8.45 (S) Plein publiek: maandagmorgen (S) Nar Nederlandse Ar tiesten Revue. NOS: 14.02 Langs de sport en muziek. 18.02 Joost niet ,D1 muziek 10.30 KRO: 23.02 Nieuws. 10.32 Eucharistieviering. Mededelingen. 12.00 Kruispunt: gazine en achtergrondinfo] kerk ei Populair-klassieke muziek (gr.). EO: 22.30 Avondoverdenking. 22.50 Klank bord. 23.05 (S( Postludium: klassiek muziekprogramma. 23.55-24.00 Nieuws. NCRV: 19.02 (S) Discorama. 20.0 Jazztime. 22.55 Mededelingen. 13.02 te. 18.45 (S) stand in de wereld. 13.19 Radiojour naal. 13.30 (S) Delta: actualiteiten en muziek. 14.10 (S) Pianorecital: klassieke muziek. NOS: 14.30 Radio- rama. 15.15 Van ta-ta tot totale taal. 15.20 Gamma van alpha en beta: nieuws ulit de wereld van wetenschap en technologie. 15.45 Nuleenentwln- ttgvjjftlff. r- Si7 nlsch orkest, groot omroepkoor en so listen: moderne muziek. 17.55 Mede delingen. 18.00 Nieuws. 18.15 Zin en burger en zijn gemeen - Licht orkest en SSW5Ï voor*1^ogefs.n0.02 S) In'the "still of the night. 2.02 (P)laatwerk. 4.02-7.00 Vincent van Engelen Show. MAANDAG 27 MEI HILVERSUM 1. VARA: 7.00 Nieuws. 7.11 Ochtendgym nastiek. 7.20 (S) Spitsuur. (7.54 VPRO: Deze dag. 8.00 Nieuws. 8.11- populalr-klassieke 8.3 Dingen van de dag.) 9.15 (S) 9.35 Waterstanden. 9.40 Schoolradio. 9.50 (S) Muziek ligen. 12.00 (S) De Show. 12.21 Voor t .56 Mededelingen luisteraars. 11.55 Medede- 12.30 Nieuws. 12.4 12.55 Makro: een kerk en samenleving. 12.30 Nieuws. 14.00 (S) Concertgebouwor- Licht strijkorkest. economische rubriek. 14.30 (S) Sopraan en piano: klassieke liederen. 15.00 Gereformeerde middag- dienst. 1530 Nieuws. 15.33 (S) Studio 6: maandagmiddagmagazine met om 16.30 (S: Hier en nu. 16.50 Composers: CVK: 17.00 Gerefo HHMm 18.00 Christelijk geloof. gesprek. IKOR: 18.30 Latijns-Amerikaanse Be vrijdingstheologie. documentaire. 18.58 Wilde Ganzen. NOS: 19.00 Nieuws. 19.07 (S) Muziek uit de Mid- De taal in me. NCRV: 21.00 (S) Klassie cantate. 21.30 Karikatuur dat. 13.20 ziek. AVRO: VPRO-Maandag-Mu- op verzoek. 12.03 (S) Drie 4.45 (S) Regionale - - Drachten. NOS: 12.00 Den Haag VPRO: 12.15 VPRO-Maandag^ Nieuws. dit, morgen (S) - 14/ PPHPHI 15.15 (S) Kerkorgelconcert. 15.35 (S) Biels en Co: wekelijkse strip. 16.00 Nieuws. 16.03 Radiojournaal. 16.05 Poplepel: grammofoonplaten voor kinderen. 16.30 (S) Voor de kin deren: mikadoo. 17.40 Overheidsvoor lichting: De politie nu. 17.55 Medede- Ihlversum 11 NCRV: 7.00 Nieuws. 7.02 Het levende Overheidsvoorlichting Journaal. 17.30 Nieuws. 17.32 (S) Hier en nu. HILVERSUM III KRO: 7.02 (S) Drie op Je boterham. Pep op drie. 11.03 (S) Die draait middag, TROS: twee tot drie op III. 15.0 takt met de Hugo van Gelderen Show. 16.03 De Hltmeesters met het vervolg van de Hugo van Gelderen Show. Inklusief de nationale tlp- twintig. Zie voor Duitse T.V. en T.V.-maan- dag pagina 29.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1974 | | pagina 5