Gek dat een
ratten goed
boek over
verkoopt
Er viel weinig te lachen in Cannes rffy)vandaag
Aanmoedigingsprijs voor Maarten 't Hart
DUITSE TV
Koffieconcert voor
derde maal 'gered9
TV morgén]
Burton en
Liz toch
uit elkaar
VRIJDAG 26 APRIL 1974
CANNES Je ka-n op die MIP-tv worden aangeboden, ben Ik toch blij Chiffres", waarin de deelnemers van hielden. „Elizabeth R" en „Hendrik de Acht-
CANNES Je kan op die MIP-tv
natuurlijk wel veel goede program-
zien, van „De koopman van
Venetië" met Sir Laurence Olivier in
de hoofdrol, via „Scènes uit een hu
welijk" van Ingmar Bergman, tot
aan de politieserie „Softly, softly"
(ik beperk me nu even tot de sectie
„drama" genoemd wordt), maar
Door Nico Scheepmaker
je krijgt er toch geen gemiddeld
beeld van wat al die televisielanden
op hun eigen schermen te bieden
hebben. Toen ik het lijstje van Ne
derlandse offerandes had doorgeno
men, zei ik dan ook met een zucht
yan verlichting dat ik blij was dat
dit programmapakket geen doorsnee
ben gaf van de Nederlandse tele
visie.
Want ondanks zulke goede series
Is „Een mens van goede wil" en
.Stille kracht", ondanks zulke waar
devolle documentaires als „Laait de
ide leven" en „Koreaanse weeskin-
en ondanks zulke aantrekke
lijke showprogramma's met Roberta
Flack en Diana Ross, die in Cannes
worden aangeboden, ben ik toch blij
daarnaast ook nog „Het gat
van Nederland", de Berend Boude-
wyn-quiz, „Waar gebeurd" en Brand
punt hebben.
Maar dat zijn programma's waar
voor het buitenland geen belangstel
ling heeft. Neem bijvoorbeeld „De
ivoren toren", door de samenstellers
zelf „De ivoren theemuts" gedoopt,
een uitstekend maar zelfs door de
eigen AVRO verstoten programma.
Het gaat over kunst. En het aantal
kunstprogramma's, in Cannes ver
toond, besloeg slechts een zeer ge
ring percentage van het totale aantal
programma's. Nog lager scoorde ove
rigens .geschiedenis" met 0,01 pro
cent. maar ook sport (0,75 procent)
en reizen (0,75 procent) prijken aller
minst boven hun macht, evenmin als
de politie-(detectives) met 0.60 pro
cent en de avonturenfilms: even
eens 0.60 procent. Zelfs avantgardes
en reportages staken daar met 1,50
procent en 1,60 procent nog ruim
schoots boven uit.
Quizes heb ik in Cannes helemaal
niet gezien, behalve dan elke avond
om zeven uur op de Franse tv een
populair programma .Lettres et
Chiffres", waarin de deelnemers
zeven letters een zo lang mogelijk
woord moeten maken. Wie wint mag
blijven. Maar op MIP-tv? Geen quiz
te bekennen, wel waren er opvallend
veel documentaires (31,12 procent),
en opvallend veel poppen- en teken
films: 19,15 procent. Drama bleef er
met 13,60 procent ruimschoots bij
achter (en onder drama wordt bij
voorbeeld ook de Onedin Lijn ver
staan), evenals variété (9,50 procent)
en komedies (3,90 procent).
Vooral over het ontbreken van
leuke programma's waarom te lachen
viel, werd geklaagd. Ik heb erg, dat
wil zeggen: hardop, moeten lachen
om Benny Hill, die vooral in een
scène waarin hij optrad als een aan
tal voetbalkeepers die in aanmerking
kwamen om als keeper van het Jaar
te worden gekozen fabelachtige din
gen deed mede dank zij de tech
niek, die hem niet in de steek liet.
Maar verder? Ik zag „Pete and Dud"
twee Jongens die blijkbaar veel suc
ces hadden in Londen en New York,
maar op televisie pakte het uit als
een serie sketches van Monty Python,
gespeeld door twee studenten die
eigenlijk niet van Monty Python
hielden.
Het zal dus vooral van de drama
series moeten komen: „Scènes uit een
huwelijk" (met de complicatie, dat
Ingmar Bergman de serie eerst als
een film van vier uur lengte in de
bioscoop wil hebben, omdat hij alleen
van de tv-rechten niet uit zijn kos
ten komt: de enige uitzondering die
hij heeft gemaakt is voor Engeland,
dat altijd een slecht Bergman-land
te geweest, omdat hij hoopt op een
doorbraak als hij de serie daar eerst
op de tv en pas daarna in de bio
scopen brengt)„The Pallisers", maar
bijvoorbeeld ook „Ure zoo gang" (ik
zag een aflevering, die mij in zijn
genre uitstekend beviel), „Zodiac"
(ik zag een halve af leveling, zag dat
het niet goed was en hoorde daarna
dat men inmiddels van zijn fouten
geleerd had en de serie nu anders
ging aanpakken), „Thrillers", „Fan
tastische Verhalen" (waarvan er vier
gemaakt werden door niemand min
der dan Claude Chabrol), en een
serie thrillers die door Orson Welles
worden ingeleid.
Wat u in het serie-genre ook wel
te zien zult krijgen is „Edward de
zevende", een soort pendant van
„Elizabeth R" en „Hendrik de Acht
ste". Een typisch Engelse historische
kostuumserie, met allemaal mensen
die echt bestaan hebben maar die
in dit geval toch niet weer tot leven
wilden komen. Misschien komt het
omdat het geen BBC-produktie,
maar een ITV-produktie is, mis
schien was men ook niet zo geïn
spireerd, maar in ieder geval kwam
het op my over als een verzameling
oerlelijke mensen, die in prachtig-
mooie kostuums op zijn Nederlands
acteerden.
Koningin Victoria bijvoorbeeld
werd gespeeld door Anette Crosbie,
die sprekend op Eucalypta de heks
leek. en met al haar kraaienpootjes
al minstens een Jaar of 45 moet zijn.
Toch was zij in het tv-spel nog maar
pas getrouwd met Albert. Een blik in
de Petiti Larousse in de boekhandel
op de hoek (op twee steenworpen af
stand van de plaats waar Napoleon
in de nacht van 1 op 2 maart 1815 in
de duinen bivakkeerde na zyn over
tocht vanuit Elba, op weg naar Pa
rijs), leerde me dat Victoria op 21-
jarige leeftijd met Albert huwde.
Naar ik aanneem nog zonder kraaie-
pootjes.
Meesterschap
in
'Duivenvoorde'
VOORSCHOTEN Het komt
weinig voor, dat de Marotzaal
van Kasteel Duivenvoorde
concerten niet overvol is. Oorzaak
van de geringere belangstelling
gisteravond twee nogal geav
ceerde programmanamenMes-
siaen en Dutilleux? Of die by het
algemene publiek minder inge
burgerde kunstenaarsnamen
mezzo-sopraan Inge Frölich. ho
boïst Maarten Karres en pianist
Ton Hartsuiker? Maar Saint-
Saëns «hobo-sonate), Fauré (lie
deren) en Poulenc (L'Histoire de
Babar voor spreekstem), alle drie
met piano, kunnen in geen geval
tot de afschrikwekkende zaken
van de huidige cultuur worden
gerekend.
Het tweede deel van S. Saëns, ad
libitum, dus tempo naar verkie
zing, is zowat als het geldige me-
lodistische standaardpatroon van
al generaties schalmeiende com
ponisten te beschouwen. Spleen
Arpege van Fauré zijn alge
meen geaccepteerd en zo'n „His-
toire" is bepaald buitenkans. De
tekst, in het Nederlands gespro
ken, wordt in taferelen gesplitst
van elke verhaalde episode
•ft Poulenc nadien een muzi
kale projectie. Poulenc doet dat
?n muziekdronken vrybuite-
rig subjectivist, die de ene keer
wat rotzooit, de volgende
puristisch klassicistisch is.
dan oubollig sentimenteel doet,
een straatlied te pakken
neeemt en als vuurwerk weg-
knalt.
Van Messiaen gingen drie liede-
uit de cyclus Harawi van
1945, waarin men mysticistische
onwezenlijke subtiliteiten hoort
afwisselen door uit de bestudeer-
zangslag van oosters gevogel-
gepuurde ritmieken en door
i zich slecht daarbij voegende
opjtonkerige grove akkoordiek. In
at koele, melodisch schrale
lotenweving paste een iets ruige,
iet allereerst lyrische stem als
an Inge Frölich heel goed.
'auré daargelaten, zit in al het
enoemde denkelijk wel geen
leuwigheid. Meer in de vrij klas-
iek gebouwde sonate, die de
erst aangekondigde van Poulenc
erving. Als we het wel hebben
7-okowJew's opus 94, dat naar be
leven zich leent voor fluit, viool,
lobo. We hebben gewacht met
zuinig te gebruiken woord,
dat zowel deze hoboïst als
ienieze pianist in pleno toekomt:
er-nc.\sterschap in de verklanking.
KEES VERHOEF
LEIDEN Maarten 't Hart, wiens boek 'Ratten' nog onlangs
in dit dagblad werd besproken, heeft van het Ministerie van
Cultuur, Recreatie én Maatschappelijk Werk een toelage gekre
gen, groot f4000,-. Met hem werden deze toelagen toegekend
aan de dichters W. J. Otten uit Amsterdam en L. Ferron uit
Haarlem, alsmede aan de schrijver R. M. de Jong uit Hilversum.
De toelage werd door de minister toegekend op advies van een
jury, waarin zitting hadden: Judith Herzberg, wijlen Nico Ver
hoeven en W. A. M. de Moor voor poëzie en Andreas Burnier,
Alfred Kosmann en Aad Nuis voor proza. De toelagen stonden
ter beschikking van dichters en auteurs in de leeftijdsgroep
van 18 tot 35 jaar.
Door
Bert Koekebakker
omgeving. Ik vind wel, dat mijn pro
za enige verwantschap vertoont met
het werk van Maarten Biesheuvel.
JEUGD
Het eerste, dat bij Maarten 't
Hart opvalt is, dat hij geen Neder
lands heeft gestudeerd. Dit hoeft
natuurlijk geen vereiste te zijn voor
verantwoord schrijversschap, maar
het is in het verleden wel vaak een
goede b^is geblekt (Couperus Wj- heb
voorbeeld behaalde zijn Nederlands ,U4.
Waar vindt Maarten *t Hart de mo
tieven voor zijn verhalen?
In mijn eigen Jeugd. Het zijn op
twee na autobiografische verhalen.
En de dingen, die ik in mijn verhalen
beschrijf zijn ook i
MO). Van Maarten 't Hart zijn in
middels al twee romans verschenen:
"Stenen voor een ransuil" en "Ik had
een wapenbroeder". Daarnaast noemt vardingen kreten hTbbën
bracht in Maassluis, terwijl Maarten
Biesheuvel in Schiedam heeft ge
woond. We kennen elkaar echter
omdat we op dezelfde school in
hij nog zijn boek "Ratten" en ver
telt terloops over zijn verschijning ii
"De Vuist" van Willem Duys en ii
"Een Groot uur U" van Koos Poste
ma. Deze beide uitzendingen gingen paulkner, Helnrich Böll,
over zijn bemoeienissen met de rat- Qreene\
Wat zijn de favoriete schrijvers?
'In Nederland Vestdijk, Van Ouds
hoorn, Van Schendel en in het bui
tenland Thomas Hardy, P. William
Graham
ten.
Is de keus voor de toelage una
niem op hem gevallen?
Nee. Kossman en Aad Nuis voelden
veel voor mijn boek, terwijl Andreas
Burnier zich bijzonder voelde aan
getrokken tot het werk van De Jong
uit Hilversum. Die roman gaat na
melijk over een Nederlands meisje
Chili en het is
boek geworden, 't Hart spreekt
z'n verwondering over uit, dat een
dergelijk feministisch boek door 'n
man geschreven kan worden".
Is die leeftijdsgrens van 18 tot 35
Jaar willekeurig gekozen?
Het is meer bedoeld als een aan
moedigingsprijs voor Jonge auteurs.
Je werkt op het zoölogisch laborato
rium en Je schrijft romans. De link'
met 't boek 'Ratten' is nog enigszins
te onderkennen, maar de verhouding
tot Je twee andere romans, die zuiver
'literatuur' zyn, is enigszins vaag.
Hoe zit dat?
Met "Ratten' is de verhouding inder-
feministisch daad aanwijsbaar. Maar met mijn
eerste twee romans en met deze te
verschijnen verhalenbundel is die lo
gische consequentie zeer zeker zoek.
Al zijn er meer biologen, die schre
ven, zoals Hilenius en Vroman. Daar
bij moet ik tegelijkertijd wel de aan
tekening plaatsen, dat bij Hilenius de
wetenschapsman en de auteur in el- van doorkruipgedrag"
NEDERLAND I
18.45
18.55
19.05
19.30
20.00
21.10
22.25
22.30
22.55
23.35
Ti-ta-tovenaar (NOS)
Journaal (NOS)
Zorro, jeugdserie (TROS)
Wat een familie, tv-serie (TROS)
Journaal (NOS)
Alles of niets, kwis (TROS)
Vanavond doet de heer Zadelhof voor de derde en te
vens laatste keer mee. De spelregels zyn nog hetzelfde:
alles of niets!
Hawkins, tv-serie (TROS)
Olympia's Ronde door Nederland, reportage (TROS)
Wereld op wielen (TROS)
Doorpraten (IKOR)
Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.45 Ti-ta-tovenaar (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Waar of niet waar (NCRV)
20.00 Journaal (NOS)
20.21 The Eddy go round Show (NCRV)
21.10 Goud voor Montevazall, filmkomedie (NCRV)
Een satirisch sprookje voor volwassenen. Zelfs een nie
tig vorstendom als Montevazall wil zichzelf vla een
gouden plak op het wereldplatform van de Olympische
Spelen tillen.
22.00 Hier en Nu (NCRV)
22.40 Vroomheid in hout en steen (NCRV)
22.50 Uit de Kunst (NOS)
23.15 Journaal (NOS)
Drie vrouwen op de televisie,
drie generaties. Apolonea van
Ravensteyn uit Geldrop, 21
jaar, topmannequin in New
York, aankomend filmsterretje,
figurerend in een boeiend item
van Het Gat van Nederland,
Liesbeth List, even in de der
tig, zangeres van beroep, niet
meer zo erg hoevend zoals ze
zelf zegt wanneer het gaat om
een internationale carrière en
Hildegard Knef. bijna vijftig,
monumentale kunstenares in
de voortijdig geëindigde serie
„Duys op donderdag."
Drie vrouwen, drie kwalifica
ties. Apolonea, een huivering
wekkend, kil, berekend meisje,
dat niets te zeggen heeft, Lies
beth, die wel uitstijgt boven de
Nederlandse middelmaat maar
toch de top net niet haalt en
Hildegard
Per Jaar zijn er een of twee
televisiegebeurtenissen die Je Je
blijft herinneren. Het interview
van Willem Duys met Hilde
gard Knef zal velen bijblijven
als een unieke belevenis.
Is het resultaat van dit ge
sprek ook de verdienste van
Duys? Gesteld dat hij één
vraag op haar had afgevuurd:
„Vertel iets over uw leven?"
Zou zij dan tot dezelfde uit
spraken zijn gekomen, zou de
volgorde even chronolisch zijn
geweest, zou zij ondanks haar
formidabele intelligentie toch
misschien verdwaald zijn? Of
zou zij Juist de vrijheid hebben
gehad om antwoorden te geven
op vragen die nu niet werden
gesteld. Laten we niet vergeten
dat een televisie-interviewer
veel meer aan tijd is gebonden
dan een Journalist van een
dag- of weekblad, die desnoods
een andere keer kan terugke
ren wanneer hij meent dat hij
onvoldende is geïnformeerd.
Tegen deze achtergrond bezien
heeft Willem Duys een knap
stuk werk geleverd, al waren
zyn vragen soms van dien aard
dat de betovering werd verbro
ken. Het Gat van Nederland
bracht wederom een per-
pecte aflevering. De makers van
dit uitstekende programma ein
digden met een persiflage (Wim
de Bie en Kees van Kooten) op
Een leven in beeld van AVRO's
Son ja Barend. Een traditionele
giller.
Dat vrolijke slot was wel nodig,
want met uitzondering van de
niet geslaagde reportage over de
Derde Helmerstraat in Amster
dam en het ontroerende por
tret van de snoepjesontwerper
waren de andere onderwerpen
luguber verbeeld. Misschien :s
luguber niet het goede woord.
Onheilspellend is beter. Het
item van Huize Windekind be
klemde in hoge mate, het
gesprek met de topmannequin
was doortrokken van een
troosteloosheid die geen treur
speldichter beter in woorden
had kunnen vervatten.
INVALLER
Leidenaar Maarten 't Hart met twee van zijn ratten.
de keel springen als gewoontegedrag
zijn fabels. Al moet ik daarbij wel
de aantekening maken, dat soms rat-
VRIJDAG 26 APR. NA 18 UUR
HILVERSUM I
KRO: 19.00 (S) Operettemuz. 19.30
Instemmen met velen: gezongen
woord in de liturgie. 20.00 (S) In
antw. op uw schrijven, verzoekpl.
progr. 22.00 (S) Wie niet kijken
cabaretprogr. 22.25 Overweg.
Nws. 22.40 Intern.
s in Noordwijkerl
IS) "Hits. 23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM II
KRO: 18.00 (S) Licht ork.
18.45 (K) Ti-ta-tovenaar. 18.55 (K)
Journaal. VARA: 19.05 (K) Corona
tion Street, tv-serie. NOS: 20.00 (K)
Journ. VARA: 20 20 <K) De kleine
hut, blijspel. 21.55 (K) De Ombuds
man. 22.25 (K) Man over de vloer,
tv-serie. NOS: 22.50-22.55 (K) Jour
die hun eerste schreden zetten op het kaar opgegaan terwijl Vroman stekelbaarzen. Ik hoop daarop te pro- ten wel in broekspijpen kruipen
onzekere pad van de litaratuur.
beide grootheden strikt
een kerk in de Italiaanse
d Brescia is een schilderij ver
van de 16de eeuwse Italiaan-
meester Girolamo da Romano ook
cht1 "II Romanino" genoemd.
let anderhalf bij twee meter grote
■-ek is door de dieven uit zijn lijst
het boek 'Rat-
Zou Biesheuvel dan ook niet in die aanwljsbaar gcscheiden houdf
categorie vallen?
Nee, hoewel je het Maarten mis
schien niet aanziet, is hij in het
zelfde jaar geboren als prinses Bea
trix. Hy valt dus i
ten deze groep?
Wat vormde precies de aanleiding Een heleboel
ANGST
altijd gaan springen als ze in het
nauw gedreven worden. De moge
lijkheid bestaat dan natuurlijk, dat
•'n rat Je naar de keel springt, maar
18.58 Marktber.
op de
20.00 (K) Journ. KRO: 20.20 (K)
MIK. 21.10 (K) Brandpunt. 22.00 Ser
gio Mendes en Brasil 77, tv-show (in
jflidrien-Oostencon
igie (Pax Christlecon
.20 (K) Journ. IKOR-
i.s.m. knbtb. VPRO: 19.00 (S) Nova rkK-NCRV: 23.25-23.30 Het
Zembla PM: leugens, verwarr., strijd de week.
de toelage'
De toelage is mij geschonken voor
de verhalenbundel "Het Vrome volk".
Er bestaat, vooral bij
~"Y angst voor muizen en ratten. Jij als het komt sporadisch voor. Het is
y eerwacht dat het boek deskundige kunt wellicht vertellen, of wel waar- dat een rat in staat is een
v J fdie v1"®68 gegrond is? baby dood te bijten. Bovendien is
"Die angst voor muizen is volstrekt °°k duidelijk, dat de "ziekte
van Weil" door de ratten wordt over
gebracht. De urine van de ratten be
zwangert het water, waardoor de
20.50 Den Haag vandaag. VARA: 21.C
(S) R'dams Philh. Ork. met solisl
In de pauze
amws. 22.4"
kaart. 23.30 (S( Muz.
21.50 Boekennws. 22.40 (3) Staal-
,W^n ongegrond, want muizen zijn zonder
ongevaarlijk. De angst
gegrond, dat
niet, dat ik dit boek ben begonnen
met een zekere Herman Dienske, ratten
ders. 23.55-24.00 Nws.
HILVERSUM III
NOS: 18.02 Joost mag niet
12 miljoen gulden.
middelpunt hebben het kind temid- beizg met een proefschrift
die heeft later afgehaakt, al eenmaal ln het nauw" gedreven, flink ziekte ontstaat"
hi] wel aanwezig in het program- kunnen blJten. Maar verhalen van
zelf het kruipen in broekspijpen en naar
VRIJDAG 26 APR. NA 18 UUR.
DUITSLAND I
(Reg. progr.: NDR: 18.00 Sportjour-
unl Konlngsmorder. 19.45 Inf. Progr.)
und Koningsmorder. 19.45 7
i van Duys. Maar Dienske
(22.55 Med.) AVRO: 2.02-7.00 Krijn Lautlos
een streng-calvinistische
ADVERTENTIE
brabantia vernuftig veelzijdig voordeli
irdellg brabantia vernuftig veelzijdij
ijdig vooidelig brabantia vernuftig
I tig veelzijdig voordelig Él brabantia
vernuftig veelzijdig voordelig Êjj
abantia vernuftig veelzijdig
het ontbrak hem gewoon aan
fcijd om dit boek met mij te voltooien.
Het is verwonderlijk, dat deze alge
mene, per sé niet-wetenschappelijke
verhandeling over ratten zo goed
verkoopt. De eerste druk van 3000
exemplaren is zo goed als uitver
kocht .Het boek is eigenlijk versche
nen naar aanleiding van een film,
getiteld 'Willard'. Deze film gaat
een Jongen, die zelf ratten houdt
er op 'n gegeven ogenblik door wordt
bedreigd.
Torrirvga en Cees van Zijtveld.
ZATERDAG 27 APRIL 1974.
HILVERSUM I
VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgyn
720 (S) Z.O. VPRO: 7.54 Deze dag:
8.00 uur Nws. 8.11 Dingen v.d. dag:
9.35 Waterst.) 10.30 (S) Z.I. (11.00
Nws.) 13.00 Nws. 13.11 (S) In de
Roole Haan NOS: 14.45 (S) NOS-Jazz
LEIDEN Voor de derde maal
heeft K en O pogingen in het werk
Maar het bleek, dat de film met moeten stellen om het koffieconcert
goed liep en toen is vanuit de film- van aa. zondagochtend te redden,
maatschappij het initiatief ontstaan Nadat het Nederlands Klarinet
om bij de mensen de angst voor de Kwartet het in verband met ziekte,
afkeer van ratten enigszins weg te van een van de leden al had lat€n
nemen door iemand voor de televisie afweten blijken nu zowel het Aulos-
iets gunstigs over ratten te laten ensemble uit Amsterdam als het
vertellen. Na die uitzending ben ik utrechts Blaaskwintet om dezelfde
benaderd door de WetenschappeliJ- reden niet naar Leiden te kunnen ko-
ke Uitgeverij met het verzoek eei
boek over ratten te schrijven. Dat de komende zondagochtend in de
heb ik toen gedaan". Stadsgehoorzaal Les Gouts Reunis.
Heeft Maarten geen behoefte om j>it ensemble bestaat uit Ricardo
ooit-een roman over ratten te schrij- Kanji (blokfluit), Janneke v. d.
Meer (barokviool), Willemien de
Leeuw (clavecimbel) en Richter v,
d. Meer (barokcello). Uitgevoerd zul
len worden werken van Telemann,
Joh. Seb. Bach, Hotteterre, Corelli
en Graun.
Naast Feya Hulsburgen, die dit
Als laatste redmiddel fungeert biJna afgelopen speelseizoen ook al
een contract had bij de Hoofdstad-
Operette zal een tweede Sassenhei-
mer tot dit gezelschap toetreden.
Het is Paul van Dam, twee Jaar ge
leden met Feya Hulsbergen ook al
actief in de musical My Fair Lady.
Van Dam krijgt een rol in het
koor". De kans bestaat dat Feya
Dingen
0 (S) Z
Nws.) 13.00 Nws. 13.11 (S) In de
Roole Haan
15.10 Progr.
16.00 Nws.
zing NOS: 17.55 Med.
HILVERSUM II
TROS: 7.00 Nws. 7.02 (S) Ontbljt-
Soos, met 7.30 Nws. 7.418.00 Aktua,
8.30 Nws. en 8.368.45 Gymn. v.d.
huisvr. 10.00 (S) Tien-om 10.30 Nws.
10.33 (S) Route A: amusant wegwijs
derl. 11.55 Med. 12.00-
i) Café-Chantant: lied-
wenken en adviezen
land- en tuinb. 12.30
Nws. 12.41 (S) Tross-Country 13.30
gevar. progr. 15.30
ils dat zou kunnen:
w 17.30 Nws. 1T.32
Akrua 17.50 (S) Café-Chantant: lied
jes en muz uit de goede oude tijd.
HILVERSUM III
NCRV: 7.02 (S) Uitgeslapen 8.02 (S)
(S( Elpee Pop 15.03 (S) FLlter: Jon-
gerenprogr. 16.03 (S) Sportshow I:
12.26 Med. t.b
Voetbal De Poolse sterspeler
aan. Ik zou daar ook geen weten- Vlodzimierz Lubanski zal volgens
schappelyk over boek kunnen schry- berichten van het Poolse nationale
ven en de dingen, die Je met ratten persbureau PAP toch niet kunnen Hulsbergen het komende seizoen bij
in een laboratorium beleeft vormen deelnemen aan de eindronden van 't de Hoofdstad Operette een van de
geen romanstof. Bovendien zou ik me toernooi om het wereldkampioen- grotere rollen zal vertolken. Over
moeten verliezen in verregaande schap voetbal. De knieblessure van die rolverdeling wordt op het ogen-
personificaties, waarvan ik vol- de 26-Jarige aanvaller blijkt niet vol- blik bij het gezelschap intern
strekt het nut niet inzie", doende te zajn genezen. druk gesproken.
nog
Teleac: 11.30 (K) Computerkunde
herh. les 16. 12.15-12.45 Wiskunde -
herh. les 1. NOS: 16.00 (K) Journ.
weerber. 22.30 Fischkonzert (1)
23.35 Journaal.
DUITSLAND II
18.25 Vater der Klamotte. 19.00 Jour-
rep. 20.15 Kom-
HOLLYWOOD Elizabeth Raylor
en Richard Burton zuilen hun tien
jaar geleden gesloten huwelijk toch
laten ontbinden. Zij hebben dit door
hun advocaat bekend laten maken.
De scheiding zal in Zwitserland wor
den aangevraagd, waar het paar ja
ren heeft gewoond. Als reden voor
de scheiding wordt opgegeven "on
overbrugbare verschillen".
Elizabeth Taylor kwam deze week
in Hollywood aan na verscheidene
weken met haar moeder en een aan
tal van haar kinderen bij haar broer
op Hawaii te hebben vertoefd. Ri
chard Burton ligt sinds twee weken
in het ziekenhuis in Santa Monica,
bij Hollywood. Hij heeft bronchitis.