Zo n programma moet
spanning
hebben'
Meningsverschil over radiozendtijd
Lnn Burton
jjweede trip
maakt een
in Japan
I ...e/7 gisteren
Pim - 'Music All In' - Jacobs:
[^^[fDrogrammai
TV morgen)
DUITSE TV
DAG 27 MAART 1974
RADIO - TV - KUNST
:ogrammastaf NOS woedend op eommissaris Wagenaar
jVERSUM Tussen de program-
taf van de NOS-radio en pro-
imacommissaris mr. W. J. A.
;enaar, zijn ernstige menings-
jhlllen gerezen naar aanleiding
bet feit, dat de heer Wagenaar
week zeven uur radiozendtijd,
fllversum 3 wil "weggeven". De
[rammastaf wil deze zendtijd
>r ruilen voor uren op Hilversum
2. De heer Wagenaar voelt daar
voor en heeft laten weten, niet
Jn besluit te willen terugkomen.
programmastaf heeft daarop ge-
>erd met dreigement, dat
dan de minister om een onder-
over deze zaak zal vragen.
5 problemen, die Inmiddels 't sta-
d van een vertrouwenscrisis heb-
bereikt, houden nauw verband
met de promotie van de TROS tot
A-omroep, zoals die per 1 oktober
algemeen wordt verwacht, alsmede
de eventuele toelating tot de ether
van Veronica enerzijds en het feit dat
de totale radiozendtijd niet zal en
vrijwel ook niet kan worden uitge
breid. Dat betekent, dat zowel de A-
omroepen als de NOS straks enige
zendtijd zullen moeten afstaan ten
behoeve van de zendtijduitbreiding
van de TROS en eventueel voor Ve
ronica.
De heer Wagenaar heeft echter al
direct zeven uur radiozendtijd per
week van de NOS op Hilversum
weggegeven en dat wordt hem door
de hele programmastaf zeer kwalijk
genomen. Het gaat hier om zeven
"nachtelijke" uren, die de NOS ir
1966 opgedrongen heeft gekregen,
zonder daarbij in staat te worden
gesteld, deze zendtijd op Hilversum 3
overeenkomstig de wettelijke bepa
lingen te kunnen vullen. De heer
Wagenaar wil deze "oneigenlijke",
uren direct afstoten, maar de pro
grammastaf wil deze uren ruilen,
voor even zovele uren op Hilversum
1 en 2 teneinde ze met "legale" aan
de omroepwet beantwoordende pro
gramma's te vullen. Daarover ligt al
een heel programmapakket klaar dat
in principe is goedgekeurd door de
programmaraad, het orgaan, dat
richtlijnen en aanwijzingen geeft
voor het NOS-programma.
De programmastaf wil niet, dat de
NOS nog meer zendtijd kwijt raakt
en gaat meebetalen aan de vernef-
fing van de TROS tot A-omroep. De
NOS heeft krachtens de wet recht,
op 15 tot 40 pet radiozendtijd. Zij
vulit thans 20,5 procent van de totale
zendtijd, maar wanneer de nachte
lijke NOS-uren op Hilversum 3 zou
den worden beschikbaar gesteld zon
der enige compensatie, zou 't aan
deel van de NOS in de totale zend
tijd teruglopen tot 18,6 procent.
Volgens de programmastaf mag de
NOS vergen, zodanig op de zenders
te worden ingedeeld, dat zij haar
wettelijke taken kan vervullen. "De
heer Wagenaar wil niet meewerken
aan enige constructie, die met zich
zou brengen, dat de NOS op Hilver
sum 1 en 2 meer uren zou krijgen
dan nu en ook niet wanneer er aan
leiding zou zijn om dat als oompro-
mis te overwegen op Hilversum 3
meer dagiüren te gaan bezetten, als
compensatie voor ingeleverde nacht
uren", zo schrijft de programma
staf aan de ondernemingsraad van
de NOS, die de kwestie gistermiddag
heeft besproken. "De staf is erover
teleurgesteld, dat de programma-
commissaris niet bereid is in de
door de staf bedoelde geest te vech
ten voor de positie van het NOS-ra
dioprogramma", aldus de brief.
De verhouding tussen de program
macommissaris enerzijds en de pro
grammastaf anderzijds zijn sinds be
gin vorig Jaar overigens al enigszins
vertroebeld als gevolg van het feit,
dat toen de ondernemingsraad zijn
twijfels heeft uitgesproken over de
capaciteiten van de heer Wagenaar,
eraren gaven
jestconcert
'EN De Muziekschool aan
Rapenburg, thans Stichting
luziekschool Leiden, bestaat
Jaar. Dit feit is gevierd met een
■nconccrt in de zo goed als ge-
gevulde foyer van de Stads-
oorzaal. aangeboden door het
xt leente bestuur. Vooraf heeft de
ihtingspresidente Mevrouw den
trof n w-Groen een toespraak gehou-
die uiteraard markante feiten
de schoolkroniek naar voren haal-
Ruim honderd Jaar is de school
ie aj|^eerd geweest door de Maat-
uken ipPiJ voor Toon^ust en daarna in
ishanden overgegaan,
p. :iara Nijkamp en Piet Kunst
tfuiter), Gerda Bremelow en
680 :me Zondag (violen) en Betteke
der Berg (cello) vertolkten een
gan? .jon Bergamasca van de Duitse
?s^en elinck-leerling Samuel Scheidt
k 1 ijn spel in vorm gebracht met "n
toU bescheiden bijdrage van de
Nefa De gitaarleraar Bert Maas
het daarna honderd jaar later
treden Bach-prelude en drie eeuwen
stopi r bij stukken van de Argentijn
pem l Lobos en van de Mexicaan
uuel Ponce.
aantrekkelijk programma-
r verscheen in Christ ia an
zeer geïnspireerd kwintet in
de samenstelling fluit, hobo
en Lena Bik), viool, cello en
recimbel (Ada v. d. Bent». Bach
gaf vooral fluit en hobo de ge
nheid om een briljant succes te
erven, wat ook klopte met de
slljkheid.
wori
Die ochtend op weg naar Pim Jacobs. De fotograaf heeft de
autoradio aangezet, de zon schijnt en het is lente. Het interview
met Pim Jacobs kan geen problemen opleveren. Zijn program
ma (het beste dat de TROS eigenhandig op het scherm brengt)
is van luchtige aard en Pim zelf komt over als een aardige,
sympathieke baas. Door de telefoon heeft hij mij zijn adres
gezegd: Nieuwloosdrechtsedijk 225.
De auto draait het erf op van een
tónist~Matthieu ter Horst bracht kapitale villa, waarnaar een be-
olgens de raadselfiguur Charles schaafd bord verwUst met het woord
in twee delen
tweede Sonate. Iedereen kan een
aan steriel dilettantisme hebben
icht, maar ongemerkt verdwijnt
indruk en komt een soort eigen-
g gemoderniseerde Scheemann te
schijn. Het gaat allemaal ergegns
erug, met maar een ruk van de
op de ander. Vreemd als het tot
stocht worden wil. Kwasi? Ja
Bij Ives komt men nooit tot
- BÉ standhoudend oordeel. Knap ge
ilen
Om het maar eens grof te zeggen
hat mes snijdt hier aan twee kan-
ten, aan drie eigenlijk, want Pim
en echtgenote Rita Reys hebben sa
men ook nog een eigen business.
Jazzconcerten in Duitsland en Bel-
formatie te geven over het licht
klassieke en Jazzy repertoire-easy
listening music dus zodat ze met
meer kennis van zaken een keuze
kunnen doen uit de enorme hoe
veelheid LP's die op de markt ver-
de
Stevens, sopraan, nam
iet ie met Henk Briër twee groepen
tbeü ren door van Brahms en van
nd enc Het Made henlied zo gezon-
dat het voor haar gecompneerd
haai vier Airs Chantés van Pou-
bleken goed gekozen, omdat ze
bij stemtype en persoonlljk-
in de vocaliste, die er ook de
dracht van een chanteuse aan
te verbinden. De concertfina-
erd blaastrio: de twee Bik's met De lente, de vogels
gië.
Het antiek is van Rita, Zij heeft
het er kennelijk druk mee, want
nauwelijks zijn we uitgestapt of ze
komt ons met vlugge tred tegemoet.
Er volgt een verward verhaal waar
uit in elk geval duidelijk wordt
dat Pim niet thuis is, maar bespre
kingen voert in de TROS-studio.
Heel haastig legt Rita uit waar de
TROS-studio zich precies bevindt.
„Een groot schoolgebouw met
woord „TROS". Je ziet het gauw ge
noeg". Rita is al weer op weg naa;
binnen.
et N
dato 1965 van Rich R. Ben-
onbekend, dat de spelers
goed stuk" waarderen. Zij
,pn er het weinig toegankelijke
rprincipe
vol am''-
-knei ^é's als integrerende elementen
by het met magistrale technische
ersing tot stand gebrachte
musiceren. Einde werd een Ron-
Lutins (kobolden) van een in
overleden landgenoot Kriens,
leeftJWs gezocht klarinettist in vele
anf&ten.
nstre
>ten
loudr nog van de originele INDISCHE RIJSTTAFEL met pittige scherpe kruiden.
jisch restaurant Doea Koeiitji Baroe
tegenover Stadsgehoorzaal
de vrolijke
Voorwaarde voor de artiesten die
aan dit programma meedoen is dat
zij li e optreden. Geen synchrone
lipbewegingen, dat is er bij ons niet
bij. Iedereen li' e voor de bak en als
ie niet wil, dan moet ie maar naar
huis gaan. Kijk, wij zijn twee da
gen intensief met dat programma.
Als Je dan dat ei hebt gelegd, dan
zouden de artiesten alleen maar
hun bek open hoeven doen, het
geld opschuiven en weer kunnen
vertrekken. Dat gebeurt dus niet.
Zo'n programma moet spanning
hebben en die sfeer moet ook in de
hulskamer voelbaar zijn". Pim
Jacobs is een vakman die geen
rommel verkoopt. Componist-diri
gent Roger van Otterloo en regLs-
Ralph Inbar, die hem trouw
Pim Jacobs: "Voorwaarde is dat de artiesten li;<e optreden."
mer wat ze er mee doen".
Velen herinneren zich zijn gesprek
met Rogier van Otterloo over het
bewerken van klassieke compo
sities. Pim en Rogier tillen er niet
te zwaar aan, als het maar verant
woord en artistiek gebeurt. Pim:
„Ik begrijp nooit waarom sommige
mensen van klassieke muziek zo'n
zwaarwichtige toestand maken. Als
er vroeger een concert van Mozart
werd gespeeld zat het publiek ook
taartjes te eten. Bach heeft ook
concerten in opdracht geschreven.
iettlst Hans Stoop. Eerst ln klanken 'uit de radio zijn even weg. terzijde staan, dalen evenmin af Heefm ^i°obs?lenf!n
Van belang zijn
lenklanken en de ritmische den
In de kantine van de omroep met
de reuzenwinst komt hij ons met
veel verontschuldigingen tegemoet.
Pim vertelt. Lekker los, deskundig,
heel vriendelijk en vooral beschei-
het zijn aandeel be-
het niveau van banala
ziekjes. Daarom blijven deze drie
mannen ijskoud onder de successen
van de hitlijsten. Het moet goede
muziek zijn, anders komt het voor
dit programma niet in aanmerking.
naar huis gestuurd die met banden
kwamen opdraven? „Jawel, dat is
wel eens gebeurd. Ik vaar op safe.
Per slot van rekening zit daar een
orkest dat het beste is wat Je kunt
vinden".
treft in het luchtige programma plm Jacobs lardeert zijn uitzendin- Presenitatie
„Music All In".
Pim Jacobs (39): „De aflevering van
vrijdag 12 april is de achtste van
dit seizoen. In vergelijking met vo
rig Jaar, toen we tussen twee kwis
sen zaten, is het nu helemaal een
zelfstandig programma geworden.
KEES VERHOEF De bedoeling is de mensen wat in-
gen altijd met wat educatieve op
merkingen. „Jawel, dat doe ik in
elk programma laat ik een heel
klein lichtje schijnen. Ik praat
De presentatie. Toontje en tekst
van Pim komen hartelijk over en zijn
gezicht straalt uit dat hij het zelf al-
improvisaties in de lemaal leuk vindt. „Ik probeer zoveel
amusementsmuziek, ik signaleer wat
verschijnselen en laat het verder
in de huiska-
ADVERTENTIE
ADVERTENTIE
sen", zegt de zangeres, die de com
mercie zoveel mogelijk schuwt, aan
de vooravond van haar vertrek.
iel is ttr
n dd ter C. Rosier
Cort i
?B E 3den/AMSTERDAM Jazz- Nico Bunink, blijft langer dan een
T"es Ann Burton gaat opnieuw maand weg. Haar begeleiding zal
Japan. De Edison-houdster worden gecompleteerd door een Ja-
i "Blue Burton" leverde haar panse drummer en een Japanse bas
sist. De zangeres treedt in niet min
der dan zestien plaatsen op, onder
meer in Tokio en Osaka. Vanwaar
eigenlijk die grote belangstelling
Ids die onderscheiding op
j jgaf morgenmiddag per vliegtuig,
rvan! Tokio. Ann Burtons tournee
Japan in maart vorig Jaar
«cesvol dat een tweede trip naar Ann Burton in een ver land als Ja-
te 1 land van de Rijzende Zon volko
en op gerechtvaardigd lijkt. De
die niet
van de platenmaatschappij CBS
schi ft deze reis geheel zelfstandig;
risico wordt gedragen door haar
eente promotor.
drieh
onder contract ners zelf", luidt het schertsende
antwoord. Ann Burton na dit grapje
serieus: "De Japanners laten zich
over het algemeen gemakkelijk mee
slepen door gevoelens. Ze mogen de
in Burton, die drie langspelers op taal die Je spreekt dan dikwijls niet
naam heeft staan, heeft met verstaan, ze verstaan wel degelijk
platenmaatschappij gebroken. Jouw emoties. En aan die emoties
IWfat ze niet van plan is alleen probeer ik nu Juist zoveel mogelijk
ballads te blijven zingen. "Ik uitdrukking te geven". Ann Burton
er echt geen zin meer in om de hoopt eind april weer veilig terug in
pen voortdurend ln slaap te sus-* Nederland te zijn.
dat we samen wat babbelen over
muziek. Alsjeblieft geen diep-musi-
cologische toestanden. Ik sla een
brug tussen de workshop in de stu
dio en het kastje in de huiskamer.
Ik praat ook niet te veel. De mu
ziek is de hoofdmoot. De praatjes
zijn niet meer dan leestekens, kom
ma's. Gewoon even vertellen wie de
man of vrouw is, die optreedt. Ik
bereid ook nooit iets voor.
Dat praten heb ik geleerd tijdens
de schoolconcerten die ik dertien
Jaar lang heb gegeven. Honderdvijf-
en twintig concerten per Jaar. Het
publiek ontvankelijk maken voor
muziek. Ik heb dat altijd met ple
zier gedaan, al weet je nooit wat
het rendement is. Je moet het trou
wens goed doen, want die school
jeugd pikt niks. Ik ben wel eens de
handelsreiziger in Jazz genoemd. De
mensen dachten dat ik er rijk van
werd. Maar als Je om zes uur Je
bed uit moet voor een concert in
Roodeschool en Je krijgt daar dan
na aftrek van de belasting
f 44,82 voor, dan is dat geen vetpot".
Pim Jacobs bij de TROS. Eerst met
een kwis en dat viel niet helemaal
lekker bij zijn collega's.
„Ik heb gewoon gedacht, misschien
vergroot ik daarmee myn populari
teit bij het publiek en misschien
kan ik dan daarna artistieke eisen
gaan stellen. Ik kende Landré al
uit de tijd toen ik filmmuziek voor
hem schreef. Wanneer hij denkt
dat mijn programma in zijn pakket
thuishoort de kosten bedragen
ongeveer f 60.000 per keer dan
werk ik graag voor de omroep die
dat wil maken. „Music All In"
vindt men overigens helemaal geen
TROS-programma. Het grappige is
ook dat by de uitsplitsing van de
kijkcijfers is gebleken dat VARA-
en VPRO-leden mijn programma
het meest waarderen. Overigens
moet Je niet tegen die koeten van
60.000 aankijken, want het is
maar l/10de van wat er in Duits
land aan z'n programma wordt be
steed".
NEDERLAND I
17.00 Nogal wiedus (KRO)
18.45 Ti-ta-tovenaar (NOS)'
19.05 Provinciale Staten Verkiezingen 1974 (NOS)
19.15 De betekenis van de Provinciale Staten (Van gewest
tot gewest) NOS
19.40 Provinciale Staten Verkiezingen 1974 (NOS)'
19.50 Uitzending Stichting Socutera, landbouwvoorlichting
(NOS)
20.00 Journaal (NOS)
20.20 Uitzending PvdA (Pol. Part)
20.30 Provinciale Staten Verkiezingen 1974, uitslagen, com
mentaren en reportages (NOS)
23.00 Journaal (NOS)
NEDERLAND II
18.45 Ti-ta-tovenaar (NOS)
18.55 Journaal (NOS)
19.05 Anna en de koning van Siam, tv-serie (KRO)
19.30 Kenmerk, informatierubriek over kerk en samenleving
(IKOR-KRO/RKK)
20.00 Journaal (NOS)
20.20 Studio Vrij, informatie op het gebied van vrije-tyds-
besteding (KRO)
In deze uitzending: de belangrykste verkiezingsuitsla
gen, tamboers en pijpers, patchwork (bedelwerk), wat
moet Je met de ondergrond voor het tapyt, een bouw
pakket voor de intercom, schroeven met de machine,
aquaria voor beginners, mobiele tuinen (planten ln
bakken, potten en pannen, gitaarinstructie door Eddy
Christiani, „Raden maar" met Kees Schilperoort
22.05 Journaal (NOS)
22.10 Computcrkunde, les 12 (Teleac)
Misschien wisten vandaag niet
alle Nederlanders dat ze heden,
woensdag, mochten stemmen,
maar ik kan me nauwelijks
voorstellen dat niet alle televi
siekijkers het geweten hebben.
Brandpunt was geheel aan de
verkiezingen gewijd, met de
top drie van de top drie in de
studio, en Aachter het Nieuws
van de VARA had kans gezien
(zullen we dan maar zeggen)
premier Den Uyl te strikken,
ondanks diens drukke werk
zaamheden.
U zult niet van mij verwach
ten (en als u het niet van mij
'verwacht, dan doet de hoofdre
dacteur het zeker niet) dat ik
hier inga op het grotere of
kleinere gelijk van de heren
artiesten die in Brandpunt him
standpunt verdedigden. Ik be
perk mij wijzenlijk tot „de
manier waarop", en dat strekt
van de das die men droeg tot
de wijze waarop men argumen
teerde. De das van Wiegel was
blauw en schuin gestreept, de
das van Andriessen was blauw
met witte stippeltjes, en de das
van Vain Thijn was bruin en
effen.
Of dit, voor mensen die ook
een bruine effen das dragen
voldoende motivatie is om dan
ook maar PvdA te stemmen,
betwijfel ik. Misschien wordt
hun keus bepaald door de wij
ze waarop deze voormannen
zioh uitdrukken, hoewel het
een bittere ontgoocheling moet
zijn voor de mensen die van
daag KVP gestemd hebben
omdat Andriessen zo'n leuke
nasale stem heeft, als ze mor
gen merken dat Andriessen ge
woon in de Tweede Kamer is
blijven zitten en zijn post in
de Provinciale Staten niet
heeft ingenomen.
Van de top drie in Brandpunt
gebruikten Van Thijn en An
driessen de meeste woorden,
voor een zelfde rendement als
Wiegel met minder woorden
bereikt. Wiegel steekt meer
bochten af als hij betoogt, bo
vendien praat hij wat slordi
ger, maar minder op één toon
dan Andriessen en Van Thijn.
Wiegel spreekt ritmisch, zou je
kunnen zeggen, en Van Thijn
en Andriessen metrisch. Boven
dien heeft Wiegel iets meer ge
voel voor humor, hoewel Van
Thijn en Andriessen vaker la
chen.
De indrukwekkendste metafoor
kwam overigens van Ed van
Thijn, die zei dat de hogere
inkomens „pas op de plaats
moeten maken, althans de
dans niet mogen ontspringen".
Andriessen gooide hoge ogen
met de uitdrukking „een stuk
rust", maar werd toch nog
door Wiegel overtroffen met
„een stuk verschil".
Achter het Nieuws pakte het
anders aan: Joop den Uyl zat
als het orakel van Den Haag
klaar om van het zaalpubliek
en de telefoonbezitters in het
land de meest uiteenlopende
vragen te beantwoorden, van
abortus tot Guinee-Bissau, van
defensie tot de zelfontplooiing
van de vrouw.
Hij deed het goed en minder
omslachtig formulerend dan hij
vroeger placht te doen. In een
verstaanbare taal en bovendien,
die overeenstemde met „het
kabinet zonder pracht en
praal", zoals hij zijn kabinet
omschreef. Over al dan niet
machtsmisbruik van dit kabi
net zei hij bijvoorbeeld: „Het
zit niet in m'n paklde", een ty
pische uitdrukking, neem ik
aan, van de .sappelende mid
denstand" waaruit hij is voort
gekomen.
Niet voor niets werd hij daar
om door een (kennelijk Spaan
se) gastarbeider op de tribune
schertsenderwijs aangesproken
met „companero Den Uyl",
want iemand die zijn salaris
,ot 110.000 gulden terugbrengt
nplaats van het te laten mee
drijven naar de plusminus
140.000 die het anders geweest
sou zijn, is natuurlijk een „ka
meraad" par excellence. Den
Uyl was overigens heel open
hartig over zijn salaris, een
ongebruikelijk trekje in een
Nederlander, en hij zei het ook
billijk te vinden dat „mensen
die veel verdienen zoals ik" de
grootste veren moeten laten.
Ondertussen is het natuurlijk
wel zo, dat we gisteren de ba
zen van de grote partijen te
zien hebben gekregen, en niet
de zetbaasjes die we de volgen
de dag in de provinciale staten
moesten kiezen. Al had ik er
maar eentje gezien, door loting
of onderlinge verkiezing uitver
koren om symbool te staan
voor een „lid van de provincia
le staten", zoals Je ook „de on
bekende soldaat" hebt die sym
bool staat voor alle gesneuvelde
onbekende soldaten, dan
was ik al tevreden geweest.
Maar nee, niet eentje. Wat
probeert men eigenlijk voor
ons verborgen te houden.
NICO SCHEEPMAKER
MAART NA 18 UUR by de tyd. 8.30 i
VARA: 18.00 Nwa. 18.11 Dingen
dag. PP: 18.20 Ultz. vd. A.R.P.
VARA: 18.30 (S) Tekst en Muz.: oa-
baretprogr. NOS: 19.00 Afloop Staten-
verklez, 1974. ultsl. en comm., afgew.
door gramm. muz.
HILVERSUM II
NOS: 18.00
slons: Jazz
18.30 Nws. 18.41 Spiegel van
Brltt. 19.00 Openb, Kunstbezit. 19.10
RVU: Muzikaal Spectrum. 19.40 Den
Haag vandaag. 20.00 Nws. 20.06
Woensdagavond Muz. magazine.
23.65-24.00 Nws.
HILVERSUM III
NOS: 18.02 Joost mag niet eten. 19.02
Heee. Ton j fij ja
hulsvr. 8.46 (S) Podium v.d. vrouw.
9.20 (S) Onder de hoogtezon. 10.00
Schoolradio. 10.30 Nws. 10.33 (S) Se-
nieuwe grammofoanpl. 11.07 (S)
r Radio Kamerork. met solist: klass.
muz. 11.36 Hier en nu -extra 11.56
Med. 12.00 Zingen met Oedlia: volks-
muz. 12.16 (9) Licht» granum. muz.
12.26 Med. t.b.v. land- en tulnö. 13.30
Nws. (12.41 (S) Hier en Nu. 12.50
18.00 Bopthema-B en swings». <B) Herv. mlddagpauzedst. 13.10 (6)
Jaren 1936-1956. Lichte koorean&l320 (S) Licht en-
nwb. 18-41 Spiegelvan Or.- oemble. 13.45 Er zijn zoveel andere
aembto.
levena: poezie uit de 3e wereld. 14.05
Schoolradio. 14.25 (S) ln kleine bezet
ting: klass. en mod. kamermuz. 15.15
Bijbel maakt nws gierig. 15.30 Nws.
15.33 (S) -
16.00 Een
Hier en ni
Duinhoven?!, waarin Nws
22.55 Med.
1.02
easy. 2.02 Hllv. III lacht.
17.00 Kindervisie: progr.
ruwt en met kinderen. 17.30
17.32 (S) Hier en nu.
HILVERSUM ni
TROS: 7.02 Vaak 's cohtends, met
o.a. verkeerslnf. KRO: 9.03 KRO-op-
drie: Uit de lucht genepen. 11.03 (S)
Popeye. NOS: 20.00 (K) Journ. VPRO.
2021 (K) Berichten uit de samenle
ving. 20.35 (K) All in the family, tv-
serie. 21.00 (K) De heer met de net:
film over de VVD 21.45 (K) Paris
2200 (K)
hij
dracht. 22.15 (K) Nader
AVRO: 7.00 Nws 711 Ochtendgymn.
720 (S) Dag met een plaatje. 8.00
Nws. 8.11—821 Radiojournaal. 8.50
19.45 Morgenwijd. 9.00 Toppere van toen.
14.03
Theo Stokkink Show. NOS: 16.03
Daverende dertig.
beidsvltamlnen. (11.00 Nieuws ll.C
de pet: 11.05 Radiojournaal.) 11.30 (S) Rond-
1 blaast waarheen hij wil
Nader B_.
1 Zien: klassieke
allerlei
Groenteman
SPECIAAL
NU OOK COLA
ENUR
EEN HEERUJKÉ
CITRUSDRANK
.._wv. Bekeken.
22-35 (K) Horen en Zien: klassieke mu
ziek. NOS: 23.10-23.15 (K) Journaal.
NEDERLAND n
NOS: 18.45 (K) Ti-ta-tovenaar. 18.55
(K) Journaal. AVRO: 19.05 AVRO's
Sportpanorama: ABN-Wereldtennis-
20.00 (K) Journaal.
toernooi. NOS:
12.35 (S) Sportrevue. 13.00 Nws. 13.11
Radiojournaal. 1321 (8) Engelse Koor-
muz. (VII). 13.47 (S) Klass. gitaar- (9.3010.
muz. 14.00 AVRO's Notedop: ge var. -
progr. 15.00 (S) 's Ia Historisch: progr.
over geschiedenis. 16.05 (S) Aspecten:
kunstrubr. 17.00 (S) Mobiel: beweegl.
n. 17.55
WOENSDAG 27 MAART NA 18 UUR
DUITSLAND I
(Reg. progr. NDR: 9 30—10.00 Sesam-
et rasse 18.00 Der Mann der ln Mlllio-
nen denkt 18.30 Akt. rep. 18.45 Zand-
mann 18.55 Nordschau-magazine
WDR: 8.05—11.30 TV kursussen
18.00 Nws
Noordr.-Westf. 18.10 Toni und
beweegl. mensen.
juys op donde
ortpanorama:
Boksen Forer
Journaal en weerber. 20.30 Onbekend
21.15 Quiz 22.00 Dok. rep. 22.45 Jour
naal, komm. en weerber. 23.05 Lied-
AVRO's Sportpanoi
reldteonlstoernooi. NOS: 23.00 Den
Haag vandaag. 23.16-23.20 (K) Jour-
7.08 (8) Preludium: klass.
Nws. 7.41 (S) Hier
Jesprogr.
DUITSLAND II
1825 Sergeant Berry 19.00 Journaal
19.30 Manner des Meer es 20.15 Inf. en
meningen uit de ekon. 21.00 Jour-
naai 21.15 Kult magazine 22.00 Orphl
af: evangel, komm. und Eu ra 22.45 Journaal.
laudamus: klass. gewijde muz.