Steye y. Brandenberg weer in greep van Irma la Douce ...en gisteren} TV mórgen] DUITSE TV ZATERDAG 29 SEPTEMBER 1973 RADIO - TV - KUNST nek hangen. Ze zoeken de roman tiek van het verleden, dat merk Je aan mijn zoon. Nog maar kort gele den kreeg ik het verwijt dat ik er uitoag als een overjarige nozem. Kon me toen niets schelen, nu - er worden geen opmerkingen meer ge maakt - nog niet. Mag ik ook die romantiek zoeken, zonder dat ik verbloemen wil dat ik ouder gewor den ben? Ik kan Nestor niet meer spelen en ik wil het ook niet meer. Ja, als Henk ziek wordt, dan moet ik wel. Maar anders? Mijn haar gaan verven om er tien Jaar jonger uit te zien. Dat verdom ik. Drie Jaar geleden was Je nog ra venzwart. nu zilvergrijs. Steye: "Voor de eerste Irma heb ik 'mijn haar geverfd. Ik was toen 43 het grijs kwam al behoorlijk Jaren Haagse School Steye van Brandenberg: „Irma la Douce' is in 1960/1961 f00r' Dat biiwerken heb v~irnnoderfijftig maal g.espeeid- Het hadden drieduizend St ook d* stellingen kunnen zijn. Nieuw Rotterdams Toneel zo het hoeft voor mij niet meer", nog zou bestaan had de musical nu nog op het repertoire kunnen hebben Maar hoe ging het: de toneel-Irma werd twaalf jaar geleden op non-actief gesteld. En nu, nu is ze toch terug. Dé hoer van Montmartre heeft haar werkzaamheden weer hervat, ze is weer theater voor een ieder die een paar rijksdaalders wil neertellen. Irma la Douce is terug. Met voorop toneel, in haar gevolg haar meest toegewijde minnaar: Steye van steye: "Natuurlijk. zeg jij: Brandenberg. ''Toen ik het stuk weer las, dacht maar een politieke zaak. Het terugbrengen van een musical die eens succes had. Meer financiële zekerheid voor de producer, tegelij kertijd ook een verarming voor het ik: Jezus, was dit het?", pteye spreekt op het terras tel "Domicain" i ho- Maastricht. Het het zelf doen, het Vrijthof ver- Maar, we kregen een doodklap van boompje, boerderijtje of eendje want Steye op normaal Jewelste. Lia Dorana had zich principe bereid verklaard om met vroeger, waarom mogen we te doen. Rob de Vries bood ilet toneel niet doen? De leven op eta/rb eve volume heeft een stem die een geant-majoor Jaloers kan maken, Steye - nu 55 - toont en klinkt nog haar echter als een viriele mannetjesput- voor slechts ter, als de forse, een beetje ruige vent, dat type dat het bij vrouwen altijd weer goed doet. Irma heeft hem voor eon week met Sleeswij x niet doodzonde? Zeg ik: in de tijd van mijn moeder was de Haagsche School al ouderwets, maar als ik nu zie hoeveel moeite de mensen doen om een schilderijtje uit die periode te pakken te krijgen. Ieder groen zich terug van onze Irma-plannen' Steye van Brandenberg it 1960/1961. Utierst succesvol als Nes tor, de dubbel-lover van Irma. Nes- Maastricht gebracht ("aardige tor, hij is die rol nooit stad hoor, je kunt hier rondkijken geraakt, het imago van die aardige totdat je het Maastrechter staar Parijse versierder bleef bij hem. hebt"), Irma zal hem - hoopt hij - ook verder brengen. Op weg naar meer creativiteit dan dat hij d^ laatste jaren heeft kunnen opbren- Moet je op den duur tóch de keel uit gaan hangen. Steye: .,Wat zal ik zeggen? Natuur lijk vind ik dat ik op het toneel gen, op weg naar ver weg van het veel betere dingen heb" gedaan dan gesubsidiëerde toneel dat hem - in Irma. Die rollen vergeten de zoals hij later uitlegt bijna genekt heeft. Hij praat veel een paar minuten op dat terras, vervolgens binnen, in de lobby van het hotel, „omdat het daar minder gehorig is". Steye: „Vijf Jaar geleden heb ik er serieus over gedacht om met toneel spelen te stoppen. De ene avond stond Je voor vijftig mensen in Til burg, de andere avond voor honderd In Enschede. Als lid van het Nieuw Rotterdams Toneel sudderde ik maar door. Toen dacht ik: dit heeft geen zin meer. Protesteren? Ach, dat had zo weinig betekenis. Acteurs van mijn leeftijd werden als overleden beschouwd, al hadden ze die tijding nog niet offi cieel medegedeeld gekregen. In Rot- t'Jdam is men de laatste jaren mensen echter snel. Cees Laseur speelde op het toneel schitterende heftig.^ Eerst nog rollen, maar hij is gestorven als va der Doorsnee; toch vervelend". Irma la Douce 1973 is niet zo best ontvangen. "Ik kan me voorstellen dat critici dk heb niet gelachen, ik volledig jaarsalaris die naar de schouwburg komen wil- rol en Lia trok letl toch niet anders? Ze willen in het theater niet hetzelfde dan dat de dagelijkse maatschappij mee brengt. Al dat moeilijke zoeken van allerlei lieden naar nieuw toneel boeit ze niet". "Voor mij waren Albee en Pinter uitlopers van een voorbije periode. De toekomst zal voorlopig liggen in de kleine theaters, een Piccolo en een HOT. ruimtes waar de acteur zich zal moeten redresseren omdat hij iedereen moet pakken en niet meer mensen ergens verweg op de twintigste rij voorhanden heeft die hij kan belazeren. De manier waarop momenteel de gesubsidiëerde gezelschappen kome die spelen! Neem "Don Carlos" van Schiller, okee als je een en ander toespitst op deze tijd, zo niet dan zegt meneer de hedendaagse bezoe- rooie, rossige reet, dat probleem doet me geen wat willeiTtfe mmsên' moel' meer- Er wordt m yaak »e" sproken over toneelvernieuwing. vond er geen barst aan. De grappen ker, ?e zaa! zijn oudbakken, dat heb ik ook ge sterk auteur, en zijn "Promises, Nou' voor we dan afhanke- promises". Daar heeft - pardon - toch ook geen hond tegen aan ge piest. Er kan van alles te zeggen zijn tegen deze "Irma la Douce". Ik weet éoti ding zeker: het is veel méér dan dertien Jaar geleden en de voorstellingen die we tot op he den gespeeld hebben zijn bij het stelselmatig bezig geweest het pu- publiek erg goed binnengekomen bxiek de schouwburg uit te schop- Nog iets: ik vind Irma simpel pen. We deden maar wat". Je had je biezen kunnen pakken. ».Dat was moeilijk, met alle sociale sprookje, het is een verhaaltje alles mogelijk is. Irma is geen hoertje, nee, het is het sym- zekerheden, kinderen die Je moet b00ltJe vatl de lekkere meld Een opvoeden, noem maar op. Br waren verliefd meisje waar Je in moet ge- lijk van slechts sen paar geweldige mannen". Zoals? Prima vent 'Ton Lutz, een prima vent, als hij het vraagt loop ik zo weer aan z'n handje mee, die man kan me lei- mijn geld vandaan moeten halen, ding geven, Peter Oosthoek, Guido Ik wil graag in de vrije sector blij de Moor in Den Haag". ven. Irma staat geboekt tot 6 april Lodewijk de Boer... van het volgend Jaar. Ik heb een "Ja, zet die er ook maar bij. Hoe- flauwe hoop dat we er langer mee wel, wat doet ie nou eigenlijk an- door kunnen gaan, hoewel: ik ge- ders dan met zijn "Family" een ou*» loof er niet in" De meest toegewijde mimiaar van Irma la Dou ee, Steye van Brandenberg derwetse film voor mijn neus Finale: met een herinnering, draaien, een ouderwetse film met "Weet je, in de tijd dat ik Nestor rioolrealisme in een nieuw jasje?" speelde, had ik een eigen fanclub in Toekomst van het toneel; de toe- Rotterdam. De meiden stonden voor komst van steye? me te posten bij de schouwburg. "Ik zal moeten leven, ik zal ergens Dat hoorde ik te laat, anders had ik er aardig misbruik van kunnen maken". Posten de meiden nu weer? "Ik heb nog steeds geen klagen met mijn 55 Jaar. maar als ze nu bij de schouwburg staan is het omdat mijn zoon toevallig voorbij loopt". iets totaal nauwelijks alternatieven' Schuitje varen I»us wilde je stoppen anders gaan doen? ,.ja, er kwam een moment dat ik het echt zat was. Ik kreeg van de Holland Amerika Lijn een aanbod om in dienst te treden als organisa tor van cruises. Ik heb enkele da gen over dat voorstel nagedacht. Maar uiteindelijk zei ik tegen me zelf (-zijn stem dendert weer-)-: Steye, waar zijn Je idealen, al Je ideeën, wil je die zomaar over boord smijten, wil Je ontrouw wor den aan Je leven?". Steye grinnikt. Ik ook; in een flits zag ik een pet-met-een-ankertje-op zijn hoofd. De privé-moeilijkheden (het fout iopen van het huwelijk met Ansje) waren waarschijnlijk mede bepalend voor dat negatieve gevoel van toen? £teye: „Nee. Hoewel, ik ben er twee jaar door achterop j geraakt, merkte opeens dat ik op het toneel Luisteren doet - loven, gewoon een verliefd ding dat toevallig op haar 'ruggetje gaat lig gen om iets bij te verdienen." "Als assistent-regisseur, Georges Vi- taly, toen hij echt nodig was beslist drie weken terug naar Parijs moest - heb ik geprobeerd ieder realisme uit te bannen. Ik heb een totaal nieuwe proloog gemaakt - de musi cal begint nu nog niet heel sterk - ik heb getracht een aantal extra effecten toe te voegen, zoals de mi- me-nummers van Rob van Reijn Als er missers gemaakt zijn, dan ben ik "to" blame" want Vitaly (die ook de "Rotterdamse Irma" regis seerde - F. H. had toen hij hier aankwam niets ook maar enigerma te geprepareerd. Ik denk dat ze die man alleen gevraagd hebben omdat zijn naam naar buiten vertrouwen zou geven". Hollands Steye is Den Haag I VPRO-maan middag magazine. 13.00 Nws. vandaag dit, morgen dat. 13.2 VPRO-maandag-r ]>sten: Viool en plano: k NOS: 14.30 Radiorama: De nen. 15.10 Van ta-ta tot toatale taal rubr. over het leven In de taal. 15.2C Gamma van Alpha en beta,: progr. VARA: 18.00 Nws. 18.11 Dingen v. d dag. PP: 18.20 TJitz. van DS'70 VARA: 18.30 (S) Varle-bis: muzikale hoogtepunten uit Varie. 19.05 (S) Ly rische liedjes. 19.30 (S) Brassband Magazine 20.00 Metrop. Ork: amusem. muz 20.30 (S) Koloriet veelkleurig muz progr. 2130 Licht ork. met zangsolisten. 22.1 kipenpatatenappelmoes-show. 22.40 Pianorecital: Met andere woorden: anekdotisch Vioolrecital: mod. portret v. d. kunstenaar 1 23.10 De Jaren vijftig in terugblik. gen platen. 16.30 (S) Mikadoo-op- klei- voorl.: AVRO: 17.55 Med. HILVERSUM II De Journalistenforium. VARA 17.00 (S) ra- NCRV: 7.00 Nws. 7,02 Het levende 16.15 woord. 7.08 (S) Preludium: klass. 7.30 Nws. 7.41 (S) Hier en nu. TROS: 18.30 Nws. 1841 Bekendma king v. U prijswinnaars uit het progr VV. 18.45 (S) Terug van wegge weest' 19.00 (S) Cone, a la Carte: 17.15 (S) 7.55 Aangestipt: progr. 10.30 Nws. VPRO: 19.30 Nws. 19.35 Vandaag dit, (S) De Kllima morgen dat. 19.45_ Ingekapseld progr. 1.55 Med. 12.00 as Show. 12.21 veei minder kwaliteit leverde dan e./der in mijn loopbaan". Na alle narigheid: Gelukkig voor Sieye, Irma tippelt weer. Wat was «ïjn eerste reactie toen Sleeswijk hem benaderde voor een nieuwe noduktie van „Irma la Douce"? Fijn, ik ben onder de pannen..? „Ik heb Jaren met Irma rondgelo- "Jij schreef dat deze Irma niet naar Parijs rook. Dat ben ik een beetje met je eens, maar het is zo dat Nederlandse acteurs altijd Duit sers, Fransen of Engelsen moeten pen. Destijds in Rotterdam had ik (S) I :0.55 (S) Om de Kunst 21.10 (S) Zaterdagavond - kons: klass. irniz. EO: 2230 (S) Wcekslultlng. 2250 Klankbord: act., mf en comm. 2305 (S) Postludium: klass. gewijde muz met comm. 23.55-2400 Nws. NOS: 18.00 Nws. 1802 Joost mag niet eten. NCRV: 19.00 Nws 19.02 (S) El pee Pop 20.00 Nws 20.02 After eieht. de Ondernemingsraad. (S) In de kaart ge- verzoekpl. iiojournaai, avond laat sport: sport 23.55—24.00 Nws. HILVERSUM 11 KRO: 8.00 Nws. 8.10 Overweging. (S) Badinerie: klass. 9.1 Eucharistieviering. rubr. 13.00 (S) 12.50 Makro 13.15 (S) Prom. ork. 14.00 Schoolradio. 14.30 (S) Mod. ka- "".00 Geref. mlddagdst. 15.30 (Si Studio 6: maandag - 9.15 (S) Laudate: gewijde i Eucharistievit Nws. 11.02 (S) Prom.ork. iz. 10.0 Nws. middagmagazine met 16.30 (S) Hier en nu. 16.50 Pleisterplaats: toerisme en recreatie. 17.20 Overheidsvoorl.: 00 Het gebruik v. h. Nederl. onder Sur. 1! 55 Med. 12.00 Kruispunt: magazine tegen Sleeswijk gezegd: dit gaan doorspelen. Ja, want de musical kon niet op het repertoire van het ni®t# Dat vind ik flauwekul, Irma "De 'Nou ja, er zijn misschien manco's de eerste ord°l gedaan hadden we Nicolaas Wijn- geen artistieke berB eetl gloednieuw decor laten kerk 14.00 (S) R'dams Philh. Ork. Nederland I NOS/NOT: 11.1011.35 Schooltelevi sie. NOS: 18.4:5 (K) Tl-ta-tovenaar 18.55 (K) Journaal. AVRO: 19.05 (K) Top- CK: 17.00 Gei 16.00 Hon de Leeuw maken inplaats Van zijn ontwerpen van toen te gebruiken". Voor nieuwe decor-ontwerpen was geen geld beschikbaar? Steye: 'Vanzelf niet". Deze Irma was hier en daar ook wat slordig in de details. Bijvoor beeld de bierglazen triaanse kroeg war* neken-embleem voorzien. De assistent-regisseur: "Nee, geen Heineken maar Beck's, dat is een soe'te suikerbol, jeugdserie. 19.10 (K> pop. 19.30 (K) Het Ziekenhuis (Gene ral Hospital) tv-serie. NOS: 20.00 (K) (dl. 1) 21.35 (K) M.j tyrische comedy-serie. 22.00 (K) Tele- vizier Magazine. NOS: 2.50 (K) Jour- TELEAC: 22.5523.20 (Zw/W), 20.30 Zin-Tuig: literr. progr. NCRV: 21.00 (S) Con nu met shangh: geeste lijke liederen. 21.20 Karimkatuur v.d. tijdgeest. 21.35 Klass Kerkcantates. 22.05 Karei en de Elegasü. 23.05 (S) Kerkorgelconc. 23.45 (S) Radio I koor: klass. muz. HILVERSUM UI 23.55—24.00 (S) Muz. Mozaïek. internationaal merk... 19.3 (K) Follyfoot, maak meer gebruik van onze uitgebreide service Steye speelt nu Bob, de kroegbaas NCRV: 20.21 (K) Tussen, die tevens het Irma-verhaalt je als - inderdaad een sprookjesverteller in troduceert, van kanttekeningen en van een slotwoord voorziet. Henk van Ulsen is nu Nestor. Had je die rol zelf weer willen spelen? Steye: "Kom nou, op mijn leef tijd?" Je kleedt je - zoals dat heet - ei gentijds, kettinkje met frutseltje om je nek, vlotte trui leren jas "De Jeugd van tegenwoordig heeft het haar van Michiel de Ruyter en ze hebben het Gulden Vlies om hun .00 (K) Journaal. Nu. Nws) 18.00 Nws. muziekprogramma. 22.40 Koorzang: KRO-op-Drie: geestelijke liederen. NOS: 22.5022.55 (20.00, 21.00 22.00 Nws.) 22.55 53.02 (S) Voer voor 0.02 KRO-op-drïe: .551.00 Nieuws. HILVERSUM MAANDAG 1 OKT. VARA: 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. (OTÓÓ 7.20 (S) Spitsuur A'dam. (7.25-7.30 V. voorpag.). VPRO: Hu- 8.11 Dingen 9.15 (S) Muz. 9.35 kaal Onthaal: muzikale show. 13.00 Waterst. 9.40 Schoolradio. 9.50 Muz. Nws. 13.10 De toestand in de wereld, voor luisteraars - verv. 13.19 Radiojournaal, 13.30 (S) Delta, 11.03 (S) Ork. v. d. Scali inf. show. 14.10 (S) Nederlandse so- zangsolisten: klass. muz. 17.32 (S) Hier HILVERSUM III KRO: 7.00 Nws. 7.02 (S) KRO-op- Drie: discjockeyshow (8.00, 9.00 en 10.00 Nws.) 11.10 Nws. 11.30 Ver- zoekpl., gepres door Anne van Eg- mond. 12.00 Nws. 12.03 (S) Van twaalf tot twee: KRO's pauzeprogr. met 13.00 Nws. en 13.03 Raden maar. TROS: 14 00 Nws. 14 03 Van twee tot drie op III. 15.00 Nws. 15.03 Hugo 1974 1945 Journaal, act. en weerber. 2015 Wiener Madeln. oostenr. speelfilm ainsl: Kort journaal. 2155 Sport journaal en loterljuitsl. 23 10 Jour- weerbericht. 23.15 Venunfte- hen (4) 0.30 Kort Journaal. Duitsland II Pauzefilm 19.00 Vom richtlgen Essen (1) 19.30 Act 20.00 Journaal en weerber 20.15 Und sie legen den Flumen Handschellen an 221022.20 Weekoverzichten Jaar 1933. Duitsland III: 18.00 Wiskundecursus (16) 18.30 Mens en werk 19.00 Zandmann 19.u5 Wissenschaft heute. 19.45 Nws uit Noordr.-Westf 2000 Journaal 20.15 Cult, magazine 21.002215 Amerika Wahn. Amerik. speelfilm uit 1932. ZONDAG 30 SEPT. DUITSLAND 1 9.15 Journaal. 9.20 15,30 Voorlichtingsprogramma cursus dammen (TELEAC) 16.00 Journaal (NOS) 16.02 Kinderprogramma (KRO) 16.15 Klassewerk (KRO) 18.45 Kiri de clown (NOS) 18.55 Journaal (NOS) 19.05 Kunt u me de weg naar Hameien vertellen, meneer. (KRO) De weg naar Hameien is lang en de reizigers proberen zich met succes te vermaken. Iedereen is druk bezig met de voorbereidingen voor het huwelijk van prinses Madeleln en prins Tor. Bij alle geschenken die in ontvangst worden genomen, Is er een heel vreemd cadeau 20.00 Journaal (NOS) 20.20 Algemene Loterij Nederland (KRO) 20.25 De Berend Boudewjjn Kwis (KRO) 22.15 Brandpunt (KRO) 23.05 'n Kleintje Vrede: programma rond de Vredesweek NEDERLAND II 18.45 Kiri de clown (NOS) 18.55 Journaal (NOS) 19.05 De schone heks. filmserie (AVRO) 19,30 Wie van de Drie (AVRO) 20.00 Journaal (NOS) 20.21 Don Pasquale, komische opera van Donizetti lAVKU) Een komische opera van Gaet&no Donizetti met o.a. als een van 's werelds beroemdste baritons Hermann Prey. Prey is momenteel bezig voor het Philips-label liefst 32 LP's vol te zingen met liederen van Schubert tot Hugo Wolff. 22.05 Uilenspiegel, tv-spel, dl. 4 slot (AVRO) 23.30 Journaal (NOS) NEDERLAND I 12.00 Kerkdienst van de Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt) te Kampen (CVK) 15.00 Journaal (NOS) 15.02 Openbaar Kunstbezit (NOS) 15.07 Het programma met de muis, kleuterserie (NOS) 15.35 Star Trek, tv-filmserie (NOS) 16.25 Suriname/Antillen: Het Koninkrijk Overzee, informa tief programma (NOS) 16.55 Voetbaluitslagen (NOS) ff 17.00 Vrede in dal huisgesprekken over de apartheid in Zuid-Afrika (IKOR) 18.20 Spaans, les 11. herh. (TELEAC) 18.55 Ti-ta-tovenaar (NOS) 19.00 Journaal (NOS) 19.05 Door de wereld klinkt een lied: geestelijke liederen (NCRV) 19.30 De Dogons. documentaire film over een expeditie in Centraal Afrika (NCRV) Een Franse documentaire van de archeoloog Herman Haan over de Dogons, een volk dat leeft in de voet sporen van het Tellem-volk aan de voet van de steile rotswanden van Biandiagara (Centraal-Afrika). 20.25 De Meeuw, speelfilm (NCRV) "Thet Sea Gull", speelfilm uit 1969 van Sidney Lumet, naar het toneelstuk van Anton Tsjechof uit 1869. "De Meeuw" brengt een aantal mensen samen op een land goed in het laat-negentiende-eeuwse Rusland. In de hoofdrollen: James Mason, Vanessa Redgrave en Da vid Warner. 22.40 Avondoverdenking (NCRV) 22.50 14-daagse visie op aktueel Humanisme (Humanistisch Verbond) 23.10 Journaal (NOS) NEDERLAND II 18.52 Vooraf: informatie over schooltelevisie (NOS) 18.55 Ti-ta-tovenaar (NOS) 19.00 De vrijbuiters, tv-serie (1) (NOS) 19.25 Studio Sport (NOS) 20.40 Journaal (NOS) 20.45 Kort geding: discussieprogramma (NOS) 21.55 Werkwinkel, tv-serie (NOS) 22.20 Journaal (NOS) 22.25 De zaak Watergate (NOS) Admiraal Toribio uit Chili was eindelijk de verpersoonlijking van de gebeurtenissen in Chili van de afgelopen weken. Al thans, hij was de eerste van de Junta, die we uitgebreid aan het woord zageti en die we ook konden observeren als mens. Dit dankzij de ontegenzeggelij ke doortastendheid van Johan van Minnen en zijn Achter het Nieuws-ploeg. Wat de admiraal te zeggen had. was tegelijk boeiend en dramatisch. Nogmaals een be vestiging van angstige vermoe dens over de politieke ideeën van de machthebbers. Maar te gelijk wist Toribio toch een beeld op te roepen van een soort boeman uit een kinder boek. Een onecht iemand, weg gelopen uit een boek met enge verhalen. Niets dan complimenten voor Van Minnen, die zelfs in de ongetwijfeld benarde Chileense situatie niet schroomde de ad- aiiraal zo ongeveer de groeten te doen van premier Den Uyl. 3-elukkig viel deze admiraal toch een keer uit zijn rol, toen hij zelf 6prak van een coup. Een woord, dat hij tevoren vol afgrijzen steeds had gecorri geerd met ..regeringsovername". Den Uyl zelf was traditiege trouw gisteravond ook te zien. Het gesprek Hans Jacobs—Den Uyl was in omroep-politieke zin gesproken alleen al bijzon der. Jacobs, die voor de verkie zingen altijd verweten is een soort wegbereider te zijn ge weest voor het kabinet-Den Uly, toonde gisteravond aan in het wekelijkse premierspraatje, dat het allemaal maar 6chijn was. Net als Jaap van Meekren vorige week ging hij er stevig tegenaan. We blijven nog even bij de VARA. Aan het begin van de avond heb ik mij zitten verba zen over Jelle de Vries' „Twee onder een kap". Een aardige serie, die aansluit bij het bui tenlandse pretentieloze werk als „Dubbeldekkers". „Bemin je buren" en meer van dat soort fraais. Doorgaans kopen we dergelijke series in het buitenland, dat is veel goedkoper en we hoeven het zelf niet te doen. Als we het zelf doen, dan gaan we er bij zingen. Net als bij „Ci troentje met suiker" moest er ook dit keer weer gezongen worden. En tot slot naar het ande.-o net. waar de TROS in het nieuwe seizoen „Music all m" ten doop hield met Pim Ja cobs, die een cursus vlotheids therapie had gevolgd. Uitkomst daarvan was dat hij net als het orkest van Rogier van Ot- terloo niet meer in het keu rige pak, maar losjes gekleed was. Het orkest was trouwens belangrijk uitgebreid en dat wil wat zeggen. De kosten van een derglijk orkest voor zon paar nummetrjes zijn tamelijk hoog. Ralph Inbar wil het hoogst haalbare programma maken. Dat lukt hem aardig. Hij blijft echter met een han dicap zitten: Pim Jacobs. Met de beste wil van de wereld kan lk er geen presentator ln zien. INVALLER 9.4510.10 Rep. uit Bonn. 10.15 Progr.overz. v.d. lopende week. 10.45 Inf. progr. 11.30 V. d. kinderen 12.00 Disc. 12.45 Weekjournaal, 13.15 Reg. weekjournaal. 14.10 Fllmrep. 14.25 Kinderprogr. 14.55 The Cantervllle kleuters. 14.30 Bitte anschnallen. Ghost." 16.30 Fllmrep. 17.15 Salto mortale. 18.15 Sport. 19.30 Bultenl. rep. 20.00 Journaal en weerber. 20.15 gd. Schlppel, 22.00 Tatort. 21.35 Rep. partijdag v.d. CSU Sportjournaal en totouitsl. 18 05 Inf.progr. 18.10 Journaal en weerber. 18.15 Die Leute v d. Shiloh Ranch. 19.15 Fllmrep. 19.45 Journaal en •ierber. 19.55 Progr. uit Bonn. 20.15 DUITSLAND II ganger. 12.00 Cone. 12.50 Wetensch. Theaterleben, doe. spel. (2). 21.35 Rep CSU-PartlJdag. 21.50 Act. ultz. over de benzine. 22.35 Journaal en weerber. DUITSLAND 'lil WDR 10.00 Progr.Qverz. v d. komende week IV.00 Raumpatroullle. 18.00 Pauline lebt gefahrllch (1). 18.30 Kinder progr. 19.00 Zandmann. 19.05 R-?g. 19.15 Sympathy for the devil

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1973 | | pagina 5