"Een tophit
het absolute
IS
niet
einde"
Breda in de ban van de oude jazz
...e/7 gisteren i
adio Caroline Petula Clark was even in Nederland:
;ndt weer uit
Freddie King
naar Nederland
TVmorge:
[AANDAG 4 JUNI 1973
BREDA "The hottest place
in the South", Breda, probeert na
vier dagen jazzfeest weer het nor
male ritme te verkrijgen. Een
voudig zal dat niet zijn. Duizen
den mensen waren van donder-
derdag tot en met zondag in de
oude vestingstad te vinden, die
zich van het ene gedeelte van het
programma naar het andere
spoedden. Dat programma kende
twee hoogtepunten op muzikaal
gebied: het promenadeconcert op
donderdag en zaterdags het grote
nacht concert.
Het promenadeconcert werd dit
Jaar opgedragen aan Duke Elling
ton, wiens muziek werd vertolkt
door het Metropole Orkest onder
leiding van gastdirigent Robert
Farnon, The Dutch Swing Colle
ge Band en Ben Webster. Om met
die laatste te beginnen: dat had
de klapper moeten worden van
't concert. De eens zo grote saxo
fonist was echter zo ongelooflijk
dronken, dat hij- nadat hij door
twee heren voorzichtig naar een
stoel was geloodst nauwelijks zijn
mond kon vinden, laat staan ac
ceptabele muziek ten gehore bren
gen. Die kwam er wel van het
Metropole Orkest, vooral dankzij
de geroutineerde kopersectie.
Duidelijk was daarin de inbreng
te horen van altsaxofonist Cees
Verschoor, terwijl pianist Dick
Schallies enkele malen aan bod
mocht komen als solist. Solistische
rollen bij het orkest waren ook
weggelegd voor de leden van The
Dutch Swing College. Dat klonk
beter dan de momenten dat de
band alleen optrad. Zeven man
is eigenlijk te weinig om de com
posities van Duke Ellington over
te brengen. Die composities zijn
vooral bekend door de grote scha
keringen in klankkleur en met de
bezetting van een dixielandorkest
is dat er niet uit te halen. En
met het grote orkest lukte dat
juist zo goed.
Voor het nachtconcert in het
Turfschip bestond ongelooflijk
veel belangstelling. Een voorzich
tige schatting leerde dat er onge
veer drie-en-een-half-duizend
mensen in de zaal waren, terwijl
er tientallen voor de deur stonden
maar onmogelijk nog naar binnen
konden. Dat betekende een grote,
opeengepakte mensenmassa, die
genoeglijk stond te deinen of te
springen. Dat springen kwam
vooral bij de grote kraker, Max
Collie's RJhythm Aces. Deze En
gelse groep bleek ook nu weer in
staat het publiek meer dan ent
housiast te krijgen. Muzikaal gaat
het beslist niet uit boven wat de
meeste andere orkesten die avond
en nacht ten beste gaven, maar
het elan waar alles mee wordt ge
bracht is heerlijk. Pim Jacobs, die
optrad als presentator, had er
zelf nogal wat moeite mee Max
Collie te vertellen dat er een eind
moest komen aan zijn optreden.
Evenveel moeite had het publiek
het trouwens met het aanvaar
den daarvan.
Het muzikale hoogtepunt van
het zes uur durende nachtconcert
werd het optreden van Turk Mur
phy's Jazz Band, en wel speciaal
door deze trombonist. De als „ge
weldenaar" aangekondigde klari
nettist Bob Helm bleek een wat
overjarige geweldenaar, die met
knipperende oogjes vanonder zijn
kalende schedel de zaal in stond
te loeren. De tonen die hij aan zijn
klarinet ontlokte waren nog zeer
behoorlijk, maar om te zeggen
een geweldenaar, nou nee.
Dan vond ik pianist Pete Clute
(met een kapsel als dat van Seth
Gaaikema) heel wat fijner. Al
moest hij het stellen met een
vleugel, voor dit soort muziek ei
genlijk ongeschikt, hij kwam er
zeer goed uit. Opvallend was bij
deze band de grote disoipline. Al
lemaal kleurig en keurig gekleed
in een rood jasje en grijze broek,
geen pils bij het spelen maar wa
ter, keurig netjes klaar staan als
de leider dat zei. Het was dan ook
zeer gedisciplineerde muziek van
hoog niveau die de zaal werd in
geblazen.
The South Jazzband uit Tilburg
behoort al een Jaar of vijftien tot
de betere dixieland-orkesten. Dat
bleek tijdens het informatieve
concert voor scholieren en ook tij
dens 't nachtconcert. Samen met
gastvocaliste werd er gemusiceerd
dat het een lieve lust was, waar
voor het publiek zich dankbaar
toonde. Even dankbaar als het
zich trouwens voor de andere
bands toonde: The Limehouse Se
ven, The Seatown Seven-8, The
Animal Crackers, Abbi Hubner's
Low Down Wizards, Papa Blue's
Viking Jazzband en The Paragon
Brass Band. Naast dat twee mu
zikale toppers bood het festival
alles wat er verder bijhoort. Een
gezellige middag op donderdag
met optredens van diverse orkes
ten, films en een kindermatinee.
Een New Orleans Night, die de
mogelijkheid bood gezellig een
consumptie te zitten gebruiken en
terwijl naar de tonen van ver
scheidene orkesten te luisteren.
Streetparades en concerten in de
open lucht door verschillende
bands, maar natuurlijk vooral
door het eigen Bredase orkest
Ochtendchloor. De elf jazz-krce-
gentocht met vervoer door dubbel
deks autobussen, waarvoor een
overweldigende belangstelling be
stond en Je meestal bij een café
moest wachten tot er ruimte
kwam dankzij mensen die de zaak
verlieten. Een geslaagd concours
voor amateur-orkesten, die an
derhalve dag nodig hadden om te
beslissen wie de beste was. Na
tuurlijk een kerkdienst, met op
tredens van maar liefst twee or
kesten, die zorgden voor de bege
leiding van een tweetal koren en
ook instrumentaal te horen wa
ren.
Breda 1973 is weer voorbij, de
organisatie maakt zich weer op
voor het komend Jaar. En dan zal
het ongetwijfeld nog drukker zijn.
PIETER TAFFIJN
Haag (ANP) Radio Caroline
«nationaal is gisteren vanaf het
Ischip 'Mi Amigo' op de Noord
voor de kust van Schevemlngen
innen met Engelstalige proefuit-
lingen. Caroline is ook van fre-
Btie veranderd en zendt nu uit op
meter of 773 khz., vlak naast
rersum 1.
m zes uur vanochtend begon Ca-
e uitzendingen van 24 uur per
Het ziet er naar uit dat de zen-
zich specifiek op Engeland zal
richten.
adio Caroline is sinds het uitzen-
van de Veronicaprogramma's
het stranden van het zendschip
onica niet meer in de lucht ge
it.
perste lokale
tv-uitzending
n Zoetermeer
LEIDEN/UTRECHT „Een tophit is niet het absolute
einde" zegt de nu 39-jarige Petula Clark, die in haar
luxueus ingericht huis in Genève een flinke stapel gouden
platen en twee „grammy awards" heeft liggen. Het afge
lopen weekeinde bracht ze een bliksembezoek aan Neder
land om Mies Bouwman te helpen uitluiden. Als de „grote
Sjer" in de laatste „Een van de acht" zingt ze met veel vak
manschap twee liedjes om haar optreden te besluiten met
het toepasselijke „The show is over" (Het is voorbij).
lETERMEER In Zoetermeer
terdagmiddag de eerste proef-
nding te zien geweest van de weer een paar jaar verstoken van films als "Finians rainbow" en
lie omroep Zoetermeer".
werkelijk hitwerk, ze behoort nog al-
tijd tot de topzangeressen van die we-
het kabelnet, met 10.000 aanslui- reW de bazen van peperdure
m het grootste in ons land, werd na,ohtclubs In Las Vegas zijn bereid manieren de mist ingaan", licht Pe-
tstreeta verslag gedaan van de blajnco 0^,^ te tekenen om haar te 'ula toe-
t conitraoteren. De hoogblonde Petual,
van het sport- en recrea-
mplex "Van Tuyllpark", en van gëtrouwd"met haar'maüer Claude
voetbalwedstrijd tussen oud-in-
itionals en een Zoetermeerse se
en werd een programma uit-
nden onder de titel "Uur Z". Dit zo'n dertig Jaar showbizz achter de
Door
Bram van Leeuwen
Dat "voorbij" geldt niet voor de nog
altijd even charmante en vriendelijke
Petula Clark. Want ook al is ze al
Alec Guinnes en nog zeer onlangs
met Fred Astaire.
''Vooral dat dansnummer met Fred
Astaire was een belevenis. Hij was
even bang om met mij te zingen, als
ik, om samen met hem te dansen".
Ondanks die grote ervaring met de
i haar succes in Amerika met
'Goodbye mr. Chips" blijft ze angstig
om aan een nieuwe film te beginnen.
"Een film kan op verschrikkelijk veel
Wolff en moeder van twee dochters
(Michel 11, Catherine 10) en het 8%-
maand-oude zoontje Patrick, heeft al
programma bevatte
rsjournaal, muziek van en
ggesprekken met inwoners van
ermeer.
t lokale tv-programma werd in
inwerking met een team van de
opgenomen en uitgezonden via
mtrale antenne-inrichting van
ermeer. De gemeente hoopt nog
het einde van het jaar te kun-
starten met definitieve uitzen-
1en van lokale televisie en radio.
ligt in de bedoeling ook
jkn te werken met de NOS.
Hitwerk
Het hitgevoelige tijdperk voor Petu
la Clark lag in de periode 1961-1967.
"Romea" en "Sailor" waren toppers
van 1961, ze introduceerde de twist in
rug. Als negenjarig meisje was ze al Frankrijk in 1962, in 1964 volgden
de jeugdige uitvoering van Vera Lynn
en probeerde Via de BBC oorlogvoe
rende Britse soldaten met liedjes en
gedichten op te monteren.
Niet naar school
"Downtown" en "Thank you"
1967 werd "This is my song" een we
reldsucces. De meeste hits waren
composities van het duo Jacky Trent
en Tony Hatch. Waarom horen we
nog zo weinig van ze? Petula: "Ze
"Het was allemaal erg leuk, maar hebben geweldig werk afgeleverd.
het allerfijnste vond ik. geloof ik, dat
ik niet naar school toe hoefde", zegt
Petula, die al op 12-jarige leeftijd
haar eerste filmrol kreeg te vervullen
en er sindsdien nog zo'n twee dozijn
Maar hoe goed je als componist ook
bent, op een gegeven ogenblik krijg
je een inzinking. Bovendien is nooit
van tevoren te voorspellen of een be
paald liedje een hit wordt. Daar be-
toevoegde. Ze verscheen samen staat geen formule voor
op het witte doek met Peter Ustinov,
öe VARA-tv zond zaterdagavond de laatste 'Een van de acht'
uit. Aan het slot van dit populaire quizprogramma iverd pre
sentatrice Mies Bouwman door haar collega's Berend Boude-
v\jn en Willem Duys op de schouders genomen.
Overigens staat op haar nieuwste
elpee "Now", die enkele weken ge
leden in Nederland uitkwam weer een
compositie van het Engelse duo. Het
is een van de nummers uit de musi
cal "The Card". Zo heeft het ook
enige tijd geduurd voor er weer nieu
we platen van Petula op de markt
verschenen. Het was te wijten aan
een wisseling van platenmaatschap
pij. Na een langdurig contract met
de Franse maatschappij Vogue stapte
ze vorig jaar over naar Polydor. "Vo
gue veranderde de laatste Jaren erg
snel. Ze concentreerden zich op een
ander soort muziek. Bovendien is het
goed zo nu en dan van platenmaat
schappij te veranderen. Anders gaan
ze denken dat Je een stuk van het
meubilair bent".
Vrije keuze
Een argument dat een grote rol
heeft gespeeld bij de wisseling is dat
ze bij de nieuwe maatschappij vrij
wordt gelaten in haar repertoire
keus. Geen verplichte nummers? Hoe
bepaalt Petula nu haar repertoire?
"De nummers moeten dót hebben"
en daarbij knipt ze veelbetekenend
met haar vingers. "Ik selecteer, dacht
ik, vaak meer op muziek dan tekst.
Soms heb ik aan een paar maten
voldoende om te zeggen: dat is het,
dat wil ik zingen".
Met hetzelfde gemak wijst ze af en
toe zeer aantrekkelijke aanbiedingen
van de hand. Zoals het aanbod om
de hoofdrol in de theaterversie van
"Cabaret" te vervullen. Ik vond dat
ik er niet geschikt voor was. Boven
dien sprak de muziek me niet aan.
Ook na de successen van Liza Minel-
li ben ik er nog steeds niet kapot
van".
Over haar toekomst maakt Petula
zich voor alsnog geen zorgen. Haar
Franse echtgenoot en manager Clau
de Wolff heeft er voor gezorgd dat ze
voorlopig de eerstkomende Jaren nog
een contract heeft met een van de
duurste nachtclubs in Las Vegas.
"Tweemaal per jaar gaan we er twee
of drie weken naar toe". Verder heeft
ze Juist de opnamen voor een nieuwe
televisie-serie van de BBC beëindigd.
En voor volgend jaar staat er een
splinternieuwe musical op stapel,
waarin ze waarschijnlijk de hoofdrol
zal vervullen. Zeker weten doet Pe
tula dat nog niet. "Ik moet eerst
het script lezen en de muziek horen
voordat Ik ja zeg" luidt het voorzich
tige antwoord van de in Epsom (Sur
rey) geboren Petula.
Tekst leren
Een wait intensiever contact met
Nederland, zoals in de tijd dat ze nog
geregeld in de Bonte - Dinsdagavond -
trein van de AVRO optrad zit er niet
in. Het blijven bliksembezoeken zoals
in 1971 voor het Unicef gala in het
Haagse Congersgebouw en dit week
einde in "Een van de acht". Aan dat
laatste optreden zat nog een aardig
facet. Het nummer "The show is
over", dat ze voor deze speciale gele
genheid zong, had ze vele jaren gele
den van haar repertoire afgevoerd.
Petula: "Ik had dit nummer al zo
lang niet meer gezongen, dat ik eerst
de plaat heb moeten opzetten om de
tekst weer te leren".
De AVRO heeft mr. C. A. Steketee
(57), oud-directeur en -hoofdredac
teur van het Algemeen Handelsblad,
kandidaat gesteld voor de funktie
van programmacommissaris televisie
in de raad van beheer van de NOS.
Hij is thans werkzaam bij de Cen
trale Kamer voor Handels bevorde
ring.
Mr. Steketee die een benoeming
nog in beraad houdt krijgt vol
gens de NOS-kringen de steun van
andere omroepen.
DEN HAAG (ANP) De Ameri
kaanse blues gitarist en -zanger Fred
die King zal op 6, 7 en 8 juli in
respectievelijk Paradiso in Amster
dam, het Openluchttheater in Lo-
chem en de Kolk in Assen optreden.
Deze voorstellingen zijn onderdeel
van een toernee die deze maanden
Engeland begint. Eind juni neemt hij
deel aan het internationale jazz- en
biuesfestival van Montreux.
NVV-jongeren
willen stage
vergoeding
ZEIST ANP» Het NVV-Jonge
rencontact vindt dat de kennis in
ons huidige onderwijssysteem on
rechtvaardig is verdeeld. Op een za
terdag in Boschlust in Zeist gehou
den demonstratieve vergadering is
gepleit voor meer dagen partiële leer
plicht voor werkende Jongeren en
stage-vergoedingen voor alle leerlin
gen. Het participatie-onderwijs dient
volwaardig onderwijs te zijn en moet
dan ook door de overheid en niet
door de werkgevers worden betaald.
NEDERLAND 1
18.45 Kiri de Clown (NOS)
19.00 Journaal (NOS)
19.05 Popgroep Earth and Fire (AVRO)
Filmverslag van een concert dal de Nederlandse groep
Earth and Fire onlangs in de Singer Concertzaal in
Laren gaf. Hans Ziech, Gerard Koerts. zijn tweeling
broer Chris en de zangeres Jerney Kaagman brengen
nummers van hun laa&ste elpee "Atlantis".
19.30 Stripkwis (AVRO)
20.00 Journaal (NOS)
20.21 Peyton Place (AVRO)
21.10 Cannon Country Blues, tv-film (AVRO)
22.00 Televizier Magazine (AVRO)
22.50 Journaal (NOS)
22.55 Engels, les 30 (laatste les) (TELEAC)
NEDERLAND II
18.45 Kiri de Clown (NOS)
19.00 Journaal- (NOS)
19.05 De familie Ashton, tv-filmserie (KRO)
20.00 Journaal (NOS)
20.20 Pieter Daens, een gedramatiseerde documentaire, dl. 3,
(KRO)
21.10 Speelfilmserie met Vittorio de Sica: Wonder in Mi
laan, speelfilm (KRO)
22.50 Tele-Zet (KRO)
23.00 Journaal (NOS)
23.05 Recht op de burger af, les 10 herh. (TELEAC)
Nog net zonder tranen, maar
met een vol gemoed, verdween
Mies Bouwman zaterdagavond
uit het beeld. Het was een ty
pisch bij Mies horend gebeuren,
die laatste „Een van de Acht",
die uit die vier seizoen mis
schien wel de sterkste was. De
hele sfeer van „ach lieve Mies
laat ons niet alleen, ga niet
van ons heen", paste uitste
kend bij de tv-carrière, die
Mies inmiddels achter de rug
heeft. Er werd een tv-tijdperk
afgesloten op die avond.
Als een 43-jarige vrouw besluit
er even tussenuit te knijpen,
dan is Hilversum in last en
zijn alle tv-journalist?n
in een weemoedige stemming
gedompeld.
Mies komt terug, dat staat
vast. Al dat weemoedig gedoe
diende echter alleen maar ter
illustratie van een weinig roos
kleurige situatie in het tv-we-
reldje. In die zin, dat er maar
weinigen zrtjn, die een Mies
kunnen vervangen of die de
zelfde gedrevenheid hebben als
zij. Want die gedrevenheid is
nodig om zó met tv bezig te
zijn als zij doet. Er ontstaat
weinig „unieks", omdat onze
omroepen sociaal hechte bas
tions zijn, maar weinigen hun
baan zullen verliezen wegens
onvakkundigheid. Door het
dichtdraaien van de geldkraan
dreigt zelfs de laatste rest van
de groep free-lancers (waar
Mies er één van is) opdrachten
te verliezen. Free-lancers die
gedwongen zijn constant in
ventief bezig te zijn en wier
inbreng bijna onmisbaar is.
Deze wat vastgelopen organisa
tie werkt weinig inspirerend op
programmamakers in vaste
dienst, die zelfs de competitie
met de free-lancers steeds
meer gaan missen.
Mies schrijft deze ideeën-ma
laise en het uitblijven van een
doorbraak van een nieuwe ge
neratie tv - persoonlij kh eden
toe aan angst by de omroe
pen. Ledenverlies is de achter
grond van die angst. Daarom
komen geen experimenten van
de grond.
Maar we waren bij Mies. die
temidden van haar geliefde
kandidaten, zodat de voor
keursneiging er nu zelfs niet
was, groeide in een grootse
show, opgeluisterd door een se
lect gezelschap, dat Willem
Duys waarschijnlijk met enig^
afgunst heeft moeten zitten
bekijken. Cruyff, Rep, Swart
en de Europa Cup, Frans Hal-
sema. Gerard Cox. Leen Jonge-
waard, Sylvia de Leur. Martine
Bijl, Petula Clark, Rijk d-
Gooyer en Johnny Kraaykamp
(„de lopende band zien we vol
gend jaar terug bij de
TROS"). Het heeft een paar
centen gekost, maar dat is de
VARA aan Mies dan ock wel
verplicht. Als klap op de vuur
pijl! Mies die alle cadeau's op
somt voor de uiteindelijke win
naar. Kortom: Mies kunnen we
niet missen, geen seizoenen.
Zaterdagavond grepen op het
ene en het andere net twee
onderwerpen frappant in el
kaar: „Brandpunt" besteedde
aandacht aan het onthutsend
eerlijke rapport van de psy
chiatrische inrichting St. Bavo
in Noordwijkerhout begeleid
door treffende beelden van de
inrichting.
Op het andere net worstelde
Vincent van Gogh toen in een
gedramatiseerde documentaire
in een Franse inrichting De
Brandpuntbeelden en de sfeer
van Van Gogh's verpleegtehuis
vertoonden treffende parallelen
INVALLER
[[W^MogLamma i
DINSDAG 5 JUNI
HILV. I. 402 n» en FM-kanalen. 7 00
AVRO. 14.00 E.O. 17.00 AVRO.
7.00 Nieuws. 7.11 Ochtendgymnastiek.
7.20 (S) Dag met een gaatje, met om
3.00 Nieuws en om 8.11 Radiojour
naal. 8.50 Morgenwijding. 9.00 (S)
Populair-klassiek».' muziek (gr.)
(9.35—9.40 Waterstanden). 10.00 (S)
Voor de kleuters. 10.10 (ged. S.) Ar
beidsvitaminen (gr). (11.00 Nieuws:
11.3011.06 Radiojournaal), 11.30 (S)
Rondom twaalf een uur allerlei
voor ledereen, met: De groenteman;
Paris vous parle en om 11.55 Beurs
berichten. 12.30 Uitzending voor de
landbouw. 12.40 (S) Knipperlicht
radioverkeersmagazlne. 13.00 Nieuws.
13.11 Radiojournaal. 13.21 (S) oude
muziek. 13.30 (S) Muziek van Argen
tijnse componisten. 14.00 theologie
naar de Heilige Schrift. 14.15 (S) ra
diomagazine. 16.05 (S) veel gevraagde
muziek voor zieken en bejaarden en
meditatie. 16.00 Nieuws. 16.03 Actua
liteiten, Informatie en commentaar.
16.10 (S) Voor de kleuters. 16.30 (S)
Jeugdtoer. 17.00 Mobiel een be
weeglijk programma voor beweeglijke
mensen. 17.55 Mededelingen. 18,00
Nieuws. 18.11 Radiojournaal. 18.21
Verdedigen en onderhandelen, docu
mentaire over de NA.V.O. (5). 18.45
(S) De Koninklijke Militaire Kapel.
19.10 (S) Accordeonorkest. 19.30 Mu
ziek, vrolijkheid en verstrooiing. 22.30
Nieuws. 22.40 Radiojournaal. 22.50
(S) Er floot een vogel ln de wel.
23.55 Nieuws.
111LV. II. 298 n» eu FM-kanalen. 7.00
KRO. 19.50 NOS. 20.00 KRO.
7.00 Nieuws. 7.02 Het levende woord.
(7.07 (S) Klassieke muziek (gr.).
(7.30 Nieuws; 7.41—7.50 Echo.) 8.24
Overweging. 8.30 Nieuws. 8.36 Gym
nastiek voor de hulsvrouw. 8.45 Moe
ders wil ls wet. 10.00 Schoolradio.
10.10 (S) Klassieke muziek (opn.).
(10.3010.32 Nieuws.) 11.00 Voor de
zieken. 11.30 Bejaardonprogramma.
11.55 Mededelingen. 12.00 (S) geva
rieerd programma. (12.22 WIJ van het
land: 12.26 Mededelingen t.b.v. land
en tuinbouw: 12.30 Nieuws; 12.41
12.50 Echo; 13.00—13.05 Raden
maar...) 14.00 Schoolradio. 14.30 (S)
Lichte muziek met om 15.30 Nieuws.
17.00 De Afro-Amerikaanse familie ln
de samenleving van Curacao. 17.10
Voor de kinderen. 17.30 Nieuws. 17.32
Echo 18.00 (8) Dicht orkest met so
listen. 18.10 Uitzending van de Volks-
De stagevergoedingen voor alle leer
lingen ln het participatie-onderwijs
dienen wel vla één egalisatiefonds
door het bedryfsleven te worden be
taald, waarbij de uitbetaling door het
streekcentrum dient te geschieden.
partij
18.30 1
voor Vrijheid en Demokratle.
Nieuws. 18.41 Echo. 18.50 S)
Lichte gr&mmofoonmuziek. 18.00
Amateurs geven de toon aan. iS)
19.50 Den Haag vandaag. 20.00
Nieuws. 20.05 (S) Klassieke muziek.
21.15 Grootkruis en maarschalkstaf.
een droefgeestige comedie. 22.20 (S)
Klassieke en moderne liederen. 22.50
Overweging. 23.00 (S) Popmuziek.
23.55 Nieuws.
HILV. III. 240 en 298 m en FM-ka
nalen. 7.00 VARA. 18.00 NOS. 19 <»0
VARA.
7.00 Nieuws. 7.02 Dag dinsdag
Hans Hamburger. 8.00 Nieuws 8 02
Eddy Becker. 9.00 Nieuws. 9.03 <S)
Plaatjes voor de pep, gepresenteerd
door Hllde Smit. (10.00 Nieuws
11.00 Nieuws. 11.03 Een opvallend
vrolijke gevarieerde visite. Presenta
tie: Kees van Maasdam. (12.00
Nieuws.) 13.00 Nieuws. 13.03 Eddy
Becker. (14.00 Nieuws.) 15.00 Nieuws.
15.03 Drie-draal van Aad Bos. 16 00
Nieuws. 1603 (S) Mix Herman
Stok. (17.00 Nieuws.) 18.00 Nieuws.
18.02 Joost mag niet eten. 1900
Nieuws. 19.02 Tom Blom ln uw radio.
20.00 Nieuws. 20.02 (S) Nashville
Wlm Bloemendaal. 21.00 Nieuws. 21.02
(S) Mlchlel de Ruyter en Aad Bos.
22.00 Nieuws. 22.02 Popreconstructie.
22.65 Mededelingen. 23.00 Nieuws.
23.02 (S) Wachten op middernacht
met Herman Stok. 24.00 Nieuws
02.02 (S) Tom Blom ln uw radio.
0 551.00 Nieuws.
Nederland I
NOS/NOT: 10.4511.35 en 14.00—14.50
Schooltelevisie. NOS 18.46 (K) Klrl de
Clown.- 18.55 (K) Journaal. VARA:
19.05 (K) Kijk es An tussen zeven
en acht, kinderprogramma, met om:
19.05 Guus de kangoeroe, flnse teken
film; 19.10 De Stratemakeropzeeshow
19.30 Het geheim van de blauwe,
sprinkhaan, tv-serie en om 19.45 Zelf
Uw kind zwemmen leren (herh. van
14-6-1971) NOS: 20.00 (K) Journaal.
VARA: 20.20 (K) Waaldrecht een
serie tv-spelen: 12, Fakkels. 21.10 (K)
Koning Klant. 21.35 (K) tv-serle. NOS
22.35 Den Haag vandaag 22 45 <K)
Journaal. TELEAC: 22.50—23.20 Kijk
op kans les 6.
Nederland II
NOS: 18.46 (K) Klrl de Clown. 18.65
(K) Journaal. NCRV: 19.05 (K) De ge
heime schatten van de Rode Zee. tv-
Journa&l. NCRV: 20.21 (K) Zo vader,
zo zoon. spelprogramma 20.46 Dixie
land: Ted Easton en zijn Jazzband.
21.10 (K) Voortvluchtig, misdaadserie.
22.00 (K) Hier en Nu. 22.40 Koorzang:
geestelijke liederen. NOS: 22.50—
(K) Journaal.