'Ik werk hard uit luiheid'
r(^y)vSnctaaa...
...e/7 gisteren 1
[^M[RrQ9!^füm\
God is het Stokpaardje van W'dly van Hernert
Omroepen in de knoei
door uitstel aan EO
TV morgen
VRIJDAG 31 MAART (972
RADIO - TV KUNST
PAGINA
HILVERSUM Woensdagmiddag zes uur. De Singerconcertzaal in Laren puik uit. Willy
van Hernert, tv-regisseur, geeft een verjaardagspartijtje. Vrienden, collega's en artiesten
schudden hem en zijn vrouw Caroliene de hand. Hij lacht. Ze zijn toch allemaal gekomen.
Ze zijn Willy's zestigste verjaardag niet vergeten.
Een dag eerder zei hij: „Ik yeet niet of ik veel vrienden heb. De mensen waarmee ik altijd heb ge
werkt zijn niet meteen je vrienden. Ik heb wel het gevoel dat velen graag met mü werken. En vijan
den, je vijanden ken je meestal niet. Ik ken ze ook niet. Dat feestje in Singer moet een verrassing
zijn, maar niemand kan zijn mond houden. Ik hoop vurig dat al die technici van de NOS er zijn
7Daarmee ik zoveel programma's heb gemaakt. De jongens die altijd zeiden, ha. met WiUv van He-'
mert werken, dat wordt transpireren".
We zitten in zijn huisje diep ver
scholen aan de rand van Blaricum,
machine met daarin een velletje
Op het bureau een schrijf
papier. „Bartje," zegt Willy van He
rnert wijzend op de schrijfmachine.
Bartje de bestseller van Anne de
Vries moet een televisie-serie wor
den die de NCRV heeft gekozen als
opvolger van de Kleine Waarheid.
Zoals altijd bij de vaderlandse zui
len is de tijd te kort en het geld
niet toereikend, zodat de makers
van de serie mogen zuchten
steunen. Willy van Hernert: „Vier
weken geleden vroegen ze mij
een idee voor een nieuwe serie. Al
les wat ik voorstelde kreeg nee.
Twee weken geleden vond ik toeval
lig Bartje. Ze zeiden ja, en nu zit
ik in het schip. Over een paar we
ken moeten we al gaan draaien,
maar ik zit nog te bewerken. Audi
ties hebben nog geen Bartje opgele
verd en de lokatie in Drente is een
enorm probleem. Een echte plagge-
hut bestaat niet meer. Die moeten
we nabouwen. Toen ik daar in
Drente stond zag ik alleen maar
meters hoge televisiemasten bij de
mooiste boerderijen. Ik heb gezegd
Wat zou ik hier mooi tv kunnen
maken als er geen tv bestond."
Geloof en kerk hebben in belang
rijke mate het leven van Willy
Hernert bepaald.
STOKPAARD
„God is een Stokpaardje van i
zegt hij en hij doet het verzoek
stokpaardje met een hoofdletter te
schrijven. Hij werd op dertienjarige
leeftijd ingelijfd bij het Klein Se-
menarie in üden en was voorbe
stemd missionaris te worden. „Di
verse gebeurtenissen in mijn privé-
sfeer opende mjj de ogen. Ik
vluchtte van het semenarie en van
de kerk. Ik zag plotseling dat de
kapelaan tijdens het uitdelen van
de hostie en tijdens de ooncecratie
een slecht acteur was. Ik kon het
niet anders zien. Niet meer daarin
geloven. Ik ging er aan twijfelen en
raakte overtuigd dat niet iedereen
in hetzelfde kan geloven. Het was
een van mijn uitingen van indivi
dualisme. Ik ben een egoïst, niet
egocentrisch. Ik - bewust heet dat en
dat is de enige instelling om crea
tief werk te leveren."
Willy van Hemert leverde dat voor
de eerste maal op 19-jarige leeftijd
in opdracht van de Utrechtse RK-
vrouwenbond, waarvan zijn moeder
voorzitster was. „Een makkelijk
verworven opdracht dus, zoals het
mijn hele leven zou blijven gaan.
Ik schreef „Démasqué der eeuwen,"
een soort vrouwelijke Faust. Een
analyse van de invloed van de
vrouw op het wereldgebeuren. Ik
geloofde dat ik dat allemaal kon op
die leeftijd. Ik was het alweer ver
geten. Deze week stuurde een klas
genote van me het programma toe."
Het programma vermeldt Willy
Ctoen nog Willy C.) van Hemert
niet alleen als auteur, maar ook als
hoofdrolspeler en als regisseur. „Het
eerste duidelijke bewijs, dat ik ont
zettend solitair ben. Ik was bij een
kerkkoor maar wel als voorzanger.
Ik was voor de oorlog bij het ope
rettegezelschap van Fritz Hirsch,
ook als voorzanger. Ik ben anti-mi
litarist omdat ik niet in de maat
kan lopen. Ik behoor niet tot een
partij, omdat ik er niet in geloof
dat een groep mensen zich uit ideë
le overwegingen vindt, maar slechts
vanwege het gemeenschappelijke
doel. Ik wil wel coöpereren."
PRINCIPES
„Waarschijnlijk wel. Ik ben van
1947 tot 1960 bij de VARA in vaste
dienst geweest. Maar ik kan niet op
vaste tijden creatief zijn. Als ik tot
elf uur op bed wil liggen en tot
drie uur in de nacht wil werken
dan is dat mijn zaak. Na de Kleine
Waarheid heb ik maanden niet ge
werkt. Ik ben niet naar de WW-ge-
lopen om tachtig procent van mijn
laatst verworven honorarium te in
casseren. Ik wil mijn leven lang
geen kinderbijslag (hij heeft vier
kinderen) en zou pensioen iets vre
selijks vinden. Ik stel mij op het
standpunt, dat deze sociale verwor
venheden zijn voor groepen in onze
samenleving, die daarmee echit hun
nood kunnen lenigen. Zolang ik er
geen gebruik van hoef te maken
zal ik het niet doen. Ik wil tot aan
mijn dood werken. Overigens mijn
belastingaanslag houdt geen reke
ning met die principes."
„Ik schrijf om te kunnen regisseren,
dat in de eerste plaats. Als ik een
stuk of boek bewerk met mijn eigen
woorden begrijp ik het gewoon be
ter. dus kan ik het ook beter over
dragen op anderen. Broodschrij
ver is een naar woord. Ik werk
hard uit luiheid. Zo zou ik
het willen zeggen. Dat geeft mij nu
op mijn zestigste wel het frusteren-
de gevoel nooit iets groots te heb
ben verricht. Nooit iets te hebben
gedaan, waar ik rustig voor ben
gaan zitten. Iets met meer wijsheid.
Iets geëngageerds wat de mens be
treft. niet maatschappelijk. Ik zal
nooit een Heijermans kunnen wor
den. Maar iets dat voor decennia
blijvend wordt. Dat zou ik nog wil
len doen. Maar ik ben te rusteloos."
Waarover zou dat boek of toneel
stuk moeten gaan?
„Het zou in ieder geval een toneel
stuk worden. Ik zei je al God is
mijn Stokpaardje (weer een hoofd
letter). Ik ben er veel mee bezig.
Het sluipt ook wel in mijn werk. In
de Kleine Waarheid zong Wiileke in
een van de liedjes „O heer ik ben
niet godgeleerd, ik ken u bijna
niet." Dat is een tekst van mij. Ik
zoek een houvast in mijn leven. Ie
der mens heeft dat dacht ik nodig.
Ik heb het nog steeds niet gevon
den. Dat maakt mij ook bang voor
de dood. Niet voor het lijden, maar
voor de dood op zichzelf. Het is meer
de angst voor het vergaan van je
wereld."
NATURALIST
Critici schrijven dat ok sentimen
teel ben.
Dat het er duimen dik bovenop ligt
in mijn werk. Als ik dat lees wordt
ik woedend. Carolien verstopt ook
de kranten en tijdschriften voor me
waarin dat weer eens staat. Als
men met sentimenteel bedoelt, met
gevoelens spelen zonder vals te zijn,
dan zeg ik, akkoord. Als men senti
mentaliteit bedoelt, dan protesteer
ik. Ik ben geen smartlappenfabri-
kant. Mensen ontroeren in vrolijke
of verdrietige zin is geen schande.
Natuurlijk wil hij in het vuur
het schrijven wel eens iets ontglip
pen, waarvan ik later zeg, dat had
wel wat dunner gezegd kunnen
worden. Ik hoor niet tot de experi
mentelen. Ik ben een naturalist. Als
ik in de studio een huiskamer nodig
heb, dan laat ik een huiskamer
bouwen. Anders kan ik het niet. Ik
heb geen behoefte mensen te erge
Hoe kijk je dan tegen de Haché-
show aan, waaraan zoon Ruud
meewerkt?
„Hij lacht zich rot, vooral or
die reacties. Ik kan er niet on
ohen. Mijn zoon Hans maakt liedjes
als Nananana als het om de liefde
gaat. Ik heb er vrede mee. Al denk
ik als vader wel eens, wat was
mooi geweest als er een van mijn
zoons chirurg was geworden of zo.
HILVERSUM (ANP) De raad
van beheer van de NOS heeft minis
ter Engels (CRM) telegrafisch laten
weten dat zijn besluit om een beslis
sing over de zendtijd van de Evange
lische Omroep uit te stellen de overige
zendgemachtigden in een onmogelijke
positie geplaats heeft. De status van
de Evangelische Omroep, aldus de
raad van beheer van de NOS, bepaalt
vooral in de televisie de vraag hoe
per 1 oktober de verschillende avon
den over de omroepen moeten worden
verdeeld.
Voor radio en televisie geldt dat de
onzekerheid die hier nu over blijft
bestaan het onmogelijk maakt win-
terschema's te ontwerpen en vast 'te
stellen, te coördineren en contracten
af te sluiten met scheppende en uit
voerende kunstenaars en andere
In Parijs
Weer diefstal
van kostbare
schilderijen
PARIJS (AFP/UPI) Uit een
kunsthandel in het hart van Parijs
zijn vijf schilderijen gestolen met een
gezamenlijke waarde van minstens 3
miljoen frank (bijna 2 miljoen gul
den).
De eigenaar van de kunsthandel
heeft opgegeven, dat de verdwenen
stukken schilderijen zijn van Pierre
Bonnard, Auguste Renoir, Maurice
Utrillo, Eugene Boudin en André
Derain.
Uit een museum van de Harvard-
Universiteit in de VS is donderdag
een gedeelte van een Plcasso-schilde-
rij gestolen.
Het werk heet „Kleine sompositie"
werd in 1914 vervaardigd. Het
wordt "van onschatbare waarde" ge
acht.
Gestolen is het middenstuk van het
werk. De signatuur staat op het stuk
dat niet ontvreemd is.
Amsterdamse
raad akkoord
met beperkt
slaapverbod
AMSTERDAM (ANP) De ge
meenteraad van Amsterdam is gis
termiddag akkoord gegaan met het
voorstel van B. en W., de Algemene
Politieverordening te wijzigen dat
voor bepaalde delen van het Vondel
park een slaapverbod gaat gelden.
Een voorstel om een slaapverbod
voor de gehele stad in te voeren is
afgewezen met 27 tegen 16 stammen.
Het bedrag dat B. en W. dit Jaar
>or voorzieningen in Amsterdam
ten behoeve van het Jeugdtoerisme
beschikbaar wil stellen, is ruim
f 800.000 en kreeg de instemming
de overgrote meerderheid van
de raad.
medewerkers, aldus de NOS. In het
telegram dringt de raad van beheer
aan op overleg met de minister op
korte termijn om een oplossing te
vinden voor de moeilijkheden.
Volgens het ministerie van CRM
houdt het toewijzen van zendtijd aan
de Evangelische Omroep voor twee
maanden niet in dat de minister zijn
beslissing over toelating van de E.O.
als C-omroep ook twee maanden uit
stelt. De beslissing over de aanvraag
van de E.O. wordt half april ver
wacht.
Reorganisatie
bij het Frans
Volkstheater
PARIJS Het Theatre National
Populaire, het eens zo befaamde TNP
van Jean Vilar, gaat Parijs verlaten
om zich in Villeureanne, een voor
stad van Lyon te vestigen. De grote
man van het volkstheater, de regis
seur Roger Blanehon, zal in de toe
komst ook de Par ij se troep van het
TNP onder zyn leiding nemen.
De opvolger van Vilar by het oude
TNP, Georges Wilson die de laatste
jaren met zyn repertoirekeuze en de
tanende toeloop van het publiek min
der gelukkig had geboerd, zal ver
moedelijk als acteur by de Comedie
Framcaise worden ingelyfd.
Het nieuwe TNP van Blanchon zal
zyn arbeidsveld over de hele Franse
provincie uitbreiden, zodat met deze
regeling die deze week door de mi
nister van Cultuur, Jacques Duhanel,
bekend werd gemaakt tot dusver wel
de grootste stap in de richting van de
decentralisatie in de hele Franse to
neelgeschiedenis is gezet.
WILLY VAN HEMERT
Los Calchakis
in de Doelen
en op de tv
Van c
i RTV-redactie
Los Calchakis, vijfmansgezel
schap dat de Zuidamerikaansemu-
ziek wereldfaam bezorgde Elcon-
dor pasa komt naar Nederland.
In samenwerking met Mojo-De
Doelen wordt zondagavond 9 april
concert gegeven in de Rotter
damse Doelen. In de Meerpaal in
Dronten, zyn inmiddels opnamen ge
maakt voor het volgende week don
derdag uit te zenden TROS' pro
gramma „Zevensprong".
Grote bekendheid kreeg de groep
door zijn produkties „La flute In-
dienne vol. 1 en 11", langspeelplaten
die in Europa grif van de hand
gingen en nog steeds goed zijn voor
hoge verkoopcijfers.
Los Calchakis ontstond in 1960 in
Parijs. Hector Miranda is de op
richter van het ensemble, dat werd
geboren om Europa kennis te laten
nemen met de muziek uit de Andes,
Indiaanse muzikale uitingen, Argen
tinië, Bolivia, Peru en Ecuador. In
1969 kwam de grote erkenning voor
het ensemble; meer dan miljoen el-
pes werden van het gezelschap ver
kocht en in alle Europese landen
bleek „La flute Indienne" goed voor
een hoge notering op de elpeelij-
sten.
Los Calchakis bestaat uit Hector,
Nicolas, Conzalo, Sergio en Rodolfo.
Ze spelen allen verschillende instru
menten: fluit, gitaar en tamboer.
De Nederlandse korte film over
de maandag j.l. overleden graficus
Maurits Escher „Het oog op avon
tuur" staat op de nominatie voor de
Academy Award (Oscar) voor de ca
tegorie korte documentaire films.
De film is gemaakt door Han van
Gelder, Jonne Severijn en Hans
Locher. De jury voor toekenning van
de Oscars zal haar definitieve beslis
sing op 10 april in Hollywood bekend
maken. De film werd vervaardigd
in opdracht van het ministerie van
Buitenlandse Zaken.
Boksen op tv
HILVERSUM De AVRO-televi-
sie zal van de bokswedstrijd tussen
Cassius Clay en Mc. Forster morgen
avond tussen tien uur en tien voor elf
een samenvatting uitzenden.
De wedstryd wordt de komende
nacht in Tokio gehouden. De AVRO
zal ook beelden uitzenden van de
voetbalwedstryd tussen de Engelse
clubs Derby County en Leeds United,
die twee en drie staan in de compe
titie.
Prins Claus heeft gistermid
dag in het Paleis op de Dam in
Amsterdam het eerste exemplaar
gekocht van de langspeelplaat
Topstar Festival".
De opbrengst van deze plaat
(kasten een tientje) komt ten
goede aan het vluchtelingenwerk
van de Verenigde Naties.
De leider van de Nederlandse
groep Ekseption, Rick van der
Linden, verkocht de plaat aan de
prinsVan Ekseption staat ook
een nummer op de plaat. Het is
de e&rste keer in de geschiedenis
van de Topstar-platen dat een
Nederlandse groep er aan mee
werkt.
Aan de produktie hebben dit
jaar ondermeer belangeloos mee
gedaan: Nana Mouskouri, Engel-
bert Humperdinck, Mireille Mat-
hieu, Andy Williams, José Feli-
ciano, Aretna Franklin, Anita
Kerr en James Last.
De netto-opbrengst van de vo
rige plaat "World Star Festi
val" in 1969 ivas 3,4 miljoen
gulden. Er werden er 1,1 miljoen
van verkocht, waarvan 200.000 in
Nederland.
NEDERLAND I
155
De fabeltjeskrant (NOS)
7.00
Journaal (NOS)
7.05
Filmimpressie uit Israël (E.O.)
7.20
De Koning der Joden: gewtyde muziek (E.O.)
7.55
Tenslotte (E.O.)
8.00
Journaal (NOS)
8.16
Achter het Nieuws (VARA)
8.50
Hadimassa, satirisch programma (VARA)
9.30
2 voor 12, quiz (VARA)
10.10
Een klein uur: U (VARA)
11.00
Speeiwljze les 4 (herh.) (TELEAC)
NEDERLAND II
6.55
De fabeltjeskrant (NOS)
7.00
Journaal (NOS)
7.05
De laatste sporen: 6. Joego-Slavië, natuurfilm
(TROS)
7.30
Nancy, TV-serie (TROS)
8.00
Journaal (NOS)
8.15
Wereld op wielen (TROS)
8.50
De Ring, krimi uit de Duitse serie Ta tort (TROS)
10.20
Uit de Kunst (NOS)
10.50
Journaal (NOS)
A. Luppens, een fabrieksarbei
der in de strokartonindustrie
in Oost-Groningen, was don
derdag de hoofdpersoon in de
VPRO-serie „Namens.Hoe
veel arbeiders telt Nederland
eigenlijk? Volgens het statis
tisch zakboek zijn het er, man
nen en vrouwen samen, ruim
twee miljoen. En hoeveel daar
van zullen er gekeken hebben
naar dit programma, waarbij
zij zich toch direct betrokken
konden voelen? Slechts een be
trekkelijk klein gedeelte van
die twee miljoen, vrees ik.
Hoe komt dat? De eerste oor
zaak is, dat de TROS op de
andere zender zyn programma
grotendeels vulde met vier bui
tenlandse, licht verteerbare
produkties. De tweede oorzaak
leek me toch te liggen in de
aanpak van „Namens.Ik
merkte al kijkend, met de spe
cifieke belangstelling van de-
geen die er straks over schrij
ven moet (een dwang die an
deren missen)dat het me
moeite kostte mijn aandacht
erbij te houden. Dat lag niet
aan de hoofdpersoon Luppens,
want hij leek me juist wel een
interessante, „gemotiveerde"
man. Maar het programma zat
wat te brokkelig in elkaar. En
wat nog fnuikender was: de
man om wie het had moeten
draaien kwam te weinig uit de
verf.
Nu zou hij zelf misschien met
een tegenwerpen dat het niet
om hem draaide, maar om het
tekort aan werkgelegenheid in
Oost-Groningen. Maar dat is
een schijnantwoord. We hebben
in eerste instantie te maken
met een televisieprogramma en
het enige waar het op aankomt
is of het als televisieprogram
ma goed genoeg in elkaar zit
om de kijker geboeid te hou
den. Als uat op de ene manier
niet kan, moet het, ook ter
wille van het onderwerp, op de
andere manier. Op een gegeven
ogenblik zei Luppens. dat de
directeuren hun arbeiders niet
kennen en er ook geen idee
van hebben wat er in hen om
gaat. Dat zou een uitstekend
aanknopingspunt zijn geweest
voor een aanpak van het pro
bleem van de Oostgroningse
arbeiders via die ene arbeider
Luppens.
Weet ik, als Journalist, wel wat
er in een arbeider omgaat?
weet een Zeeuwse arbeider wat
er in een Groningse arbeider
omgaat? Weet een r.-katholieke
arbeider wat er in een commu
nistische arbeider omgaat? Te
levisie is een medium dat het
beste via de „human interest",
de menselijke belangstelling,
tot de kijkers kan doordringen.
Als men mij had kunnen dui
delijk maken wie en wat Lup
pens is, hoe hij woont, wat
zijn interesse zijn, waarvoor
hij en zijn gezin leven dan
had ik vla die ene Oostgro
ningse arbeider al meteen veel
meer geweten en begrepen van
alle Oostgroningse arbeiders.
En dat had ik ongetwijfeld
ook beter beseft dat het een
intolerabele situatie ls dat zo'n
man altijd maar moet sappe
len, terwijl die andere meneer,
met die andere opleiding, In
het andere pak en die andere
auto, wonend in die andere vil
la en werkend volgens dat soe
pele schema, geen centje pijn
heeft en met een gerust hart
naar de schouwburg kan gaan.
Dat had allemaal gekimd via
fabrieksarbeider A. Luppens,
want daar leek hij me de man
wel naar. Maar omdat het via
die weg niet geprobeerd was,
moest ik mijzelf dwingen mijn
aandacht daar gisteren bij te
houden.
Eigenlijk was er in de verte
iets dergelijks aan de hand
met de Dick Cavett-show.
Danny Kaye was bij Cavett op
bezoek met het merkwaardige
gevolg dat als Cavett „you" te
gen Kaye zei dit in de onderti
teling met ,.u" vertaald werd,
terwijl het ..you" van Kaye te
gen Cavett in „Je" was omge
zet .Maar goed, dat was een
detail. Wat ik een beetje Jam
mer vond was, dat Kaye ook
in zo'n gesprek van bijna een
uur toch weer grotendeels als
clown en potsenmaker werd
gepresenteerd.
Een man als hij. die zoveel
voor de wereld gedaan heeft,
zou voor die ene keer dat hij
niet optreedt maar geïnter
viewd wordt, toch ook eens tot
een zinnig gesprek kunnen
worden overgehaald over din
gen die hem, naast die honger
lijdende kinderen, bezig hou
den.
NICO SCHEEPMAKER
Verzoekplatcnprogramma.
Nieuws.) 11.55 Meded-"-
D0 Amusementstour]
(12.16 Mededelingen t.b.v. land-
tuinbouw: 12.30-12.40 Nieuws). 14.00
(S) Steiger B: Radio-Show. (14.03
Sportkompas: 14.33-15.00 (S) Tross-
Country; 15.30 Nieuws; 15.33-16.00
(8) Jazz-cocktall; 17.30 Nieuws;
17.32-17.50 Actualiteiten). 18.00 Top-
Toen: licht muziekprogramma voor
oudere luisteraars. 18.30 Nieuws. 18 41
Voor de kleutere. 19.00 (S) verzoek
programma van klassieke- en seml-
klassleke muziek. 21.00 De tunnel der
duisternis: science-fiction serie. 21.20
(S) Poster: licht muziekprogramma.
22.10 Dansen
(23.00-23.15 Aktua-
Hllv. II. 298 ni en FM-kanalen. 7.00
VARA. 7.54 VPRO. 8.00 VARA. 15.05
NOS. 17.55 VARA.
7.00 Nieuws. 7.11 Ochtendgymnastiek.
r.20 (S) Z.O.: gevarieerd programma.
(7.33-7.38 Van
8.00 Nieuws, 8.11 Actuall-
13.23 Vara-Varla. 13.25 (S) Dit
•nprogramma.
:0 Magazine.
ls het begin.
15.05 De komende week ln het Ne
derlandse muziekleven. 15.30 Frans -
Duits - Engels: een lulsterproramma.
16.15 (S) N.O.S.-Jazz. 16.45 Program
ma over amateuristische muziekbeoe
fening. 17.15 Uitzending van De Vrije
klankbeeld. 17.55 Mededelin
gen. 18.00 Nieuws. 18.11 Actualiteiten.
18.20 Uitzending van de Boeren Par
tij. 18.30 Nou. en...: satirisch pro
gramma. 19.00 (S) Operettemuziek
(gr.). 20.00 Nieuws. 20.05 Brassband
Magazine. 21.00 (S) De Staalkaart.
22 00 (S) Het Nederlands Studenten
Orkest. 22.55 Mededelingen. 23.00
Nieuws. 23.10 (S) muziek voor de
late avond. 23.55 Nieuws.
Hllv. m 240
FM-kanalen. 7.(
7.00 Nieuws. 7.02 Popstation. (8
Nieuws.) 9.00 Nieuws. 9.03 Pers V<
10.00 Nieuws. 10.03 Muziek bij
i 17.00 Nieuws.
Nederland I.
17.40 (K) Stulf-Ês-In. NOS 18.45 (F
De Fabeltjeskr. NOS 18.55 (K) Jour
AVRO 19.05 (K) Golden Earring pot
groep 19.30 Poets de avonturen van i
erborgen_camera NOS 20.00 (K)
Journ. AVRO 20.21 (K) De Mountle(
show 21.10 (K) De Versierders tv fll
22.00 AVRO's Sportpanorama 22.»
(K) The Creative World of Stan Kei
ton. film over de geschiedenis van Ja:
en de Jazzmuz. NOS 23.50-23.65 (K
Journ.
Nederland II.
NOS 18.45 (K) De Fabeltjeskr. NC
18.55 (K) Journ. KRO 19.05 (K) t
Spookstad (Ghost town) aflevering va
de Engelse natuurfilmserie SurvlvV
19.30 De Stadsbus gesprek NOS 20.
(K) Journ. KRO 20.21 (K) Pai
Vlaanderen tv serie 21.10 Brandput
22.00 (K) Job. Bijbels spel met mi)
NOS 22.55 (K) Journ. KRO RKK 23.1
00.45 De Liturgie van De Avond vo
Het hof van Appel heeft gL
teren de beslissing van een rechtbar
bevestigd waarbij Yoko Ono Lenno
de echtgenote van Beatle John Lei*
non, voogdij over haar achtjar
dochtertje werd verleend.
De dochter, Kyoko, een kind u
een vorig huweiyk van Yoko One m»
Anthony Cox, is vermoedelijk b
haar vader. De ouders zijn van elkai
in 1969 gescheiden. De strijd over c
voogdij van het meisje heeft bljc
drie Jaar geduurd.