Feitelijk ben
ik 'n lui mens
Spektakel en
^Neerlands Hoop
NCRV besteedt aandacht
aan Theatre of the Deaf
TV morgen]
DINSDAG 14 MAART 1972
RADIO - TV - KUNST
Marijke Merckens in nieuwe tv-serie
Actrice Marijke Merckens is niet zon honkvaste. Ze houdt
wel van veranderingen en vindt zich niet het type, dat wat
haar werk betreft in één bepaalde categorie wil uitblinken.
Egenlijk lacht alles haar wel toe en is veel zeer zeker het pro
beren waard. Wat de nu 32-jarige actrice aangaat mag dat
musical, cabaret, het serieuze stukkenwerk, film en tv zijn.
Want als ze ergens een hekel aan heeft, dan is dat wel het
woord vastbakken een uitspraak: „Twintig jaar verbonden
zijn aan één en hetzelfde gezelschap brrr".
/eer een tv-rol
Zó ls er nu w
Marijke, verbonden aan het Nieuw
Rotterdams Toneel. „Leuk om weer
tv te doen", zegt ze.
,Tjaa, die tv wel be
droevend. Werk je er niet voor, dan
kent geen hond Je. Laat Je 'n wind
het scherm, dan ben je er weer,
te 't niet."
Door
Yvonne Parré
ir zijn" slaat dan op haar
medewerking aan „Tegenvoeters,"
ieuwe VARA-serie bestaande
uit vijf afleveringen, waarvan de
eerste dinsdag 18 april uitkomt.
Marijke speelt in de komedieserie
een stadse juffrouw, die met echt
genoot (Jules Hamel) een boerderij
betrekt. Manlief, een argeloos co-
py-writer, bewoont dat tweede huis
vooral om in communicatie te tre
in met de naar zijn idee „achter
bleven" plattelandsbevolking. Als
bet met die „domme" bevolking wel
jjjj meevalt, blijkt zijn idealistisch
a j roornemen niet te kloppen.
nt Over „Tegenvoeters": „Het is geen
an( neesterwerk. maar wel erg leuk van
je vorm. Ons team werkt er in elk ge
val prettig aan. omdat alles zeer
jrofessioneel tot stand komt." Er
taan al drie afleveringen van 25
minuten op ampex.
Ontwerper
^tegenspelers behalve Jules Hamel
ijn Wim van den Brink en Jan
ooi! Haaser. Ontwerper van de Neder-
andse productie is schrijver
Ldriaan Venema (30). „Tegenvoe-
zijn eerste werk voor tv en
rerd op verzoek van de VARA ge-
f phreven.
gjicteren in een tv-serie is nieuw
Marijke Merckens. Het trekt
pel, alhoewel ze voor massaal werk
bijvoorbeeld „De kleine waar-
niet de durf zou hebben.
hnt dat zou betekenen een keuze
moeten maken tussen gezelschap
en tv. En zo ideaal ljjkt die weg
bok niet. Voor die tv ziet ze zich
wel het liefst geplaatst in een
avondvullend Nederlands stuk.
Marijke Merckens: „Het trieste is
dat voor dergelijke producties ont
zettend weinig geld is en men z'n
toevlucht gaat nemen tot series. Ik
zou best een jaartje ongebonden
willen werken. Het bezwaar is al
leen, dat Je dan tijden niets of heel
veel te doen hebt. Neen. ideaal is
die weg ook niet."
Nadenken
Vandaar onder meer dat Marijke
weer een seizoen Nieuw Rotterdams
Toneel op zich neemt, evenals haar
echtgenoot Jacques Luyer, acteur en
assistent zakelijk lei-der van het ge
zelschap. De moeilijkheden bij het
NRT - het bestuur legde eind vorig
Jaar zijn functie neer en de struc
turen werden gewijzigd - hebben
ook Marijke Merckens tot nadenken
ADVERTENTIE
uitzendbureau
luba n.v.
nieuwe rijn 35,
01710—40341
lid abu
Terugkijkend: „Toen de bom barst
te, was het echt niet leuk. Niets
lukte meer en het zag er vrij triest
uit. Ik geloof, dat met een man als
Karl Guttmann (algemeen directeur
voor het nieuwe seizoen) er w eer
iets fris tot stand kan komen. Zijn
gokken en stunten, zoals met Wille-
ke, Jasperina de Jong, Johnny
Kraaykamp en Lex Goudsmit bij
voorbeeld - deze komen het nieuwe
seizoen rollen bij het NRT spelen -
mag ik wel en vind ik interessant.
Het blijft natuurlijk een waagstuk
in deze tijd. Griezelig hoor, want
als ik naar mezelf kijk, vraag ik me
af wat kan ik anders doen dan ac
teren. Misschien spruitjes kweken..."
Praten over toneel stemt Marijke
niet bijster vrolijk. De rol van huis
vrouw vat ze glimlachender op. Ma
rijke en Jacques Luyer hebben een
dochter van vier. Begin september,
net voor de start van een nieuw to
neelseizoen krijgt Marijke haar
tweede kind. Mede hierdoor doet ze
het op het moment wat rustiger
De premières zijn achter de
In het theater deze week
Deze week twee gebeurtenissen in
et Leidse theaterleven die het be-
de Lichte Muze sieren. Het
legint woensdagavond in het LAK-
beater aan het Levendaal om 20.15
ur. Peter Faber en Adriaan Adri-
ansen voeren daar een spektakel op
Een programma van clowneske al-
,r< egorie van gein, ongein, mime, sick
oke. tekst, slapstick en pantomime.
;lc !en aantal nummers worden door
ODrovisatie aan elkaar verbonden:
m levendig en afwisselend spektakel
latstaat.
Adriaan zegt zelf: "het is niet onze
ledoeling de mensen (het publiek)
ven ets voor te schotelen, maar wij pro-
liö leren met hen een sfeer op te bou
ten waarin wij op onze manier maxi-
kunnen functioneren. Dit func-
loneren wil voor ons zeggen dat we
itteil p noemer van de situatie worden1",
em« Buiten dit programma, da«t zij in-
•ka tóenteel met elkaar doen, zijn zij
leiden aan de Amsterdamse theater-
chool als docent verbonden. Peter
leeft verder een volledige dagtaak
8)i het "werktheater" en Adriaan
«verbonden als bewegingsdocent aan
"bet instituut voor onderzoek van
lederlands toneel" en hy wordt bin-
lenfcort tot artistiek leider van "pan-
omimebheater carrousel" benoemd.
het de beurt
aan Freek de Jonge en Bram Ver
meulen in Neerlands Hoop in Pana
ma. De jonge vrienden van Neerlands
hoop treden op in het Rijnlands Ly
ceum en dat lieve leven begint even
eens om kwart over acht.
Twee seizoenen lang hebben Bram
(25) en Freek (27) opgetreden met
hun eerste programma "Neerlands
hoop in Bange Dagen" In die pe
riode schreven zij een musical die
door Leidse studenten werd uitge
voerd ("De Dag dat de Onschuld
Dood ging"), namen ze twee lang
speelplaten op („Neerlands Hoop in
Bange Dagen" en .Live in Wadway').
schreven ze hun eigen tw-show "Ze
ven Ballen en een Piek", speelde
Freek een rolletje in Fonts Radema
kers' succesfilm "Miira", oefende
Bram zich op de gitaar teneinde mu
zikaal gevarieerder uit de voeten te
kunnen en trouwden ze allebei.
De globale opzet van deze nieuwe
show is dezelfde gebleven: twee man
die met zelfgeschreven materiaal een
avond lang een zaal bezighouden.
Freèk omschrijft het geheel als een
"onverbiddelijke zwerftocht langs de
misstanden".
Bram en Freek
onverbiddelijke zwervers
Blijspel
Ze is blij met „Rinkelrooien" omdat
het stuk haar een beetje verwijder
de van het blijspel. Marijke: „Mis
schien is het blijspel wel m'n sterk
ste kant. Kijk, ik ben de dertig ge
passeerd en zou echt weieens meer
in een Tsjechow of Schnitzler wil
len staan. Karakterwerk in stijl
stukken trekt me erg. Ik weet, dat
ik me dan heerlijk rot kan werken,
omdat er die drang is om te laten
zien, dat ik ook iets anders kan."
Een belangrijke rol in Marijke's le
ven speelt de geluksfactor. Dankzij
Wim Sonneveld rolde ze in het vak.
Bij de Haagse Comedie, waaraan ze
vijf jaar verbonden was, zegt ze
vooral de basis van het actrice-zijn
te hebben gefleerd. Over jonge men
sen, die nu evenals zij via de show-
Marijke Merckens
bizz het vak in willen gaan: „Ze
verdrinken vaak. hebben geen tijd
om volwassen te worden door de
manier waarop die mensen worden
geëxploiteerd. Om iets echt te leren,
moet je rijpen ook al krijg je.
evenals ik, genoeg kansen."
Marijke Merckens zegt zich goed
kwaad te maken over veel zinloze
erkenning. Fel: „Neem nou zo'n
meisje als Emmy Verhey. Geweldig
wat die doet. voor mij verdient ze
een gouden plak. Dacht haar pres-
I taties meer waard dan die van zo-
I vele opgehemelde flutartiesten."
Een korte schets van haar per
soontje: „Feitelijk ben ik een lui
mens Ik vind m'n gezin en huis
erg belangrijk en roem een beetje
griezelig. Want wat is beroemd- of
bekendheid eigenlijk, wanneer je
naar gerenommeerde namen op
leeftijd kijkt en krijgt te horen: die
verkrampte zakken.
NOS krijgt
decorfabriek
Van onze rtv-redactie
De NOS neemt donderdag haar
nieuwe decorfabriek in gebruik. Na
een bouwtijd van ruim twee Jaar is
het 35 miljoen gulden kostende pro
ject gereed gekomen. Het nieuwe
centrum dat deel uit maakt van het
omroepkwartier in Hilversum kreeg
een vloeroppervlakte van 240.000
vierkante meter en is daarmee rüim
voldoende, wanneer in het omroep
kwartier de tien televisie-studio's
zullen zijn voltooid.
Per jaar verwerkt het decorcentrum
van de NOS op het ogenblik 200.000
requisieten, die uit de werkplaatsen
naar de studiovloeren worden ge
transporteerd. Een deel van de
ruimte wordt in beslag genomen
j door de 100.000 requisieten en 10.000
meubelstukken die de NOS in voor-
I raad heeft om aan de wensen van
de programma-makers te voldoen.
De decorstukken worden in de de-
corfabriek in eigen beheer vervaar-
j digd. Daarom zijn er afdelingen in-
i gericht als meubelmakerij, houtbe-
j werkingsafdeling, dekoratieatelier.
bloemenatelier, kunststoffenatelier,
gipsatelier, stoffeerderij, textielma-
gazijn, spuiter!j en smederij.
Meer dan een kilometerlange trans
portgang voert door het centrum
naar de diverse studio's, terwijl spe
ciale treintjes zorgen voor het ver
voer van het vuil, dat in een decor-
centrum als bij de NOS, jaarlijks
oploopt tot 25.000 kubieke meter. In
het decorcentrum komen ongeveer
250 mensen te werken. De vorm die
de fabriek heeft gekregen kwam tot
stand via een langdurige studie, die
al in het begin van de Jaren zestig
ontstond. Men hield toen al reke
ning met de enorme uitbreiding van
de tv-zenduren en het aantal tv-
netten. In 1967 bleek, nadat enkele
NOS-medewerkers bij buitenlandse
tv-maatschappijen decorcentra had
den bezocht dat de toen gemaakte
schattingen ove/ de opperv.akte nog
veel te gering waren. De plannen die
ten slotte zijn uitgevoerd, garande
ren voldoende ruimte voor de toe
komst.
Van onze rtv-redactie
De NCRV-tv besteedt zowel van
avond (Nederland I: 20.60 uur) als
morgenavond (Nederland II: 20.21
uur) aandacht aan het National
Theatre of the Deaf, in 1967 door
de Eugène O'Neill Memorial Thea
tre Foundation opgericht. Hiermee
werd destijds de wens van de be
kende actrice Ann Bancroft, die al
tien jaar ijverde voor een doven-
heater. vervuld.
Het National Theatre of the Deaf
trad vorig jaar in het kader van
het Holland Festival op in Neder
land. Van deze gelegenheid maakte
de NCRV gebruik om met de leden
van de Amerikaanse groep twee
programma's samen te stellen.
De uitzending van vanavond laat
onder meer zien op welke manier in
Amerika doven gebruik, maken van
het „vingeralfabet". Voor iedere let
ter hebben zij een aparte „hand
stand" De demonstratie hiervan
gaat vooraf aan de opvoering van
„Journey's" verhaaltjes geschreven
voor kinderen, en „Fables" van de
auteur James Thurber.
Aansluitend aan deze opname volgt
een korte film over het dovenonder-
wijs in Nederland Met als motto:
„Een bijdrage in de begripsvorming
over de problematiek van en rond
dove kinderen werd deze documen
taire gemaakt door drie leerlingen
van de Nederlandse Filmacademie in
samenwerking met de Nederlandse
Stichting voor het Dove en Slecht
horende kind.
In de film komt de vraag
naar voren of het wel zinvol is zo
veel geld en tijd te besteden aan
het functioneren in een maatschap
pij. die niet is ingesteld op het
werken met gehandicapten. Het
programma van vanavond duurt tot
22 00 uur.
Morgenavond staat een studio-regi
stratie van het stuk „Woyzeck" van
Georg Büchner, dat het Doventhea-
ter eveneens op het repertoire heeft
staan geprogrammeerd. Onder regie
van Gerard Kekers kwamen in twee
dagen tijd de opnamen hiervan tot
stand.
De belangstelling voor dit pre-ex-
pressionistische toneelstuk van
Büchner. uit het begin van de vori
ge eeuw. Is dit jaar opmerkelijk. De
Haagse Comedie, de VPRO en de
KRO nemen en namen (KRO in de
vorm van Alban Bergs opera) het
geheel dit seizoen in het repertoire
en op het programma op.
David Hayes, directeur van het Do-
ventheater, waarin Bill Rhys de
i enige horende acteur is, over die
interesse in „Woyzeck": „Het is een
j eenvoudig verhaal over een simpel
mens, die door de wereld wordt
I klein gemaakt. Hij, Woyzeck. ge
draagt zich zoals de doven: direct
en persoonlijk. Wat hij beleeft is
I hun verhaal Daarom is het een
goed stuk voor ons".
Zowel bij „Journeu's" en „Fables"
als bij .Woyzeck" wordt de tekst
ingesproken.
Hoofddealer voor Leiden en omstreken van
ERKA bagagewagentjes en WALKER tenten
Fraaie kollektie kampeer- en luxe tuinmeubelen.
BERGSPORTSPECIALIST LICHTGEWICHT TENTEN
wilms floet
V SPORT LEIDEN N.V.
r(fy^vandaag...
NEDERLAND I
6.45 De fabeltjeskrant (NOS)
6.55 Journaal (NOS)
7.05 Zo moeder, zo zoon (NCRV)
7.28 De jonkvrouw van Avignon (NCRV)
8.00 Journaal (NOS)
8.21 Please Sir! (NCRV)
8.50 Hands Up: kleinkunstprogramma van dove he-
roepsacteurs uit Amerika met aansluitend: Niet
vanzelfsprekend. Korte film over het dovenonder-
wys (NCRV)
10.00 Hier en nu (NCRV)
10.40 Dagsluiting (NCRV)
10.45 Journaal (NOS)
10.50 Weekoverzicht en informatie schooltelevisie (NOS)
10.53 Graven naar het verleden. Herhaling les 7.
(TELEAC)
NEDERLAND II
6.45 De fabeltjeskrant (NOS)
6.55 Journaal (NOS)
7.05 Volgende patiënt (VARA)
7.30 De ombudsman (VARA)
8.00 Journaal (NOS)
8.20 Mannix, TV-film (VARA)
9.10 En een zoen van de Juffrouw. TV-serie
(VARA)
9.25 Kom maar binnen. TV-serie (VARA)
9.50 Het Oproer kraait (VARA)
10.30 Journaal (NOS)
10.35 Den Haag vandaag (NOS)
10.40 Beton. Herhaling les 7 (TELEAC)
...en gistl
Je kan het televisieaanbod be
schouwen als een reeks pro
gramma's over meer of minder
belangrijke onderwerpen, maar
er is ook een stroming die ge
neigd is het te zien als een
netwerk van kleine details, die
dwars door de programma's
heen met elkaar in verbinding
staan of minstens de eigenlijke
waarde van de programma's
uitmaken. Ik noem bijvoorbeeld
het feit dat in Peyton Place
een mevrouw Van Ley den een
kwalijke rol speelde, terwijl in
„Alias Smith and Jones" ene
meneer Har ling en een minder
mooie rol vervulde Leiden en
Harlingen, dat kan geen toeval
zijn.
Of neem de honden. Sommige
mensen zullen geneigd zijn van
die reportage over de mijn
streek te onthouden dat Lim
burg vijftien miljoen voor de
industriewerving, een half mil
jard voor de pensioenen en
voor 7000 mensen kantoorruim
te eist. Maar ik voor mij werd
tooh het meest gefrappeerd
door Frans Dohmen. de legen
darische voorvechter van de
mijnwerkers, die zijn hondje
op liet zitten en een bril op de
neus plantte. Je kan dat psy
chologisch gaan duiden (de
mijnwerker moet kantoorbe
diende worden of zoiets), maar
het ook eenvoudig zien als
„het" tekenende detail in het
programma.
Het waren immers ook de ze
ven honden van Doris Day die
oor haar show het meest ken-
nerkend waren. Ze heten Bub
bles, Daisy June, Muffy (uit
Lias Vegas). Bobo, Tiger, Char
lie Brown en Davy Doritt. En
Doris Day heet Doris Kappel-
hoff en niet Kapplehoff. zoals
nen ons probeerde wijs te ma-
'<en. Liefst vier tekstschrijvers
'vadden haar geholpen en geen
zinnig woord kwam er uit haar
mond.
Of neem „Wie van de drie?".
Het kenmerkendste daarvan
was toch een detail, namelijk
ie opsomming door Albert Mol
van alles wat hij meedroeg in
eijn tasje met zeven vakjes
Televizier Magazine tenslotte l
een en al detail, misschlei
maakt dat de aantrekkelijkheic
er van uit. Een particulier*
speuractie in Amsterdam van
elf Rotterdammers, niet naai
een nieuwe midvoor maar naar
vermiste kinderen: Anita Pot
huis en Hans Jansen. Wat de
laatste betreft kregen de ho
mo's de schuld, we hoorden dat
hij „vermoedelijk niet vrijwillig
wil of kan terugkeren Ik be
greep echter dat hij op het po
litiebureau zijn ouders telefo
nisch beloofd had terug te zul-
en komen.
We zagen de protestdemonstra
tie van de kermlsmensen (en
geef ze eens ongelijk» en hoor
den dat Hans van der Aar. 30
jaar gevangenisstraf in Turkije,
in feite Duitser is. maar dat
Bonn zich weinig aantrekt van
zijn gevangen zittende landge
noten in het buitenland.
We zagen ook een vervolg op
de oorlogsmoorden in Surina
me, interviews met twee Ne
derlanders die bijna hetzelfde
lot hadden ondergaan als van
Poelje en Van Oldenbarneveldt.
Verder toonde Jaap van Mee-
kren aan dat onze dienstplich-
I tigen in Suriname, in plaats
van beter behandeld, slechter
behandeld worden dan hun
oollega's in Nederland Langer
werken, minder vrije tijd,
slechtere betaling, weinig mo
gelijkheden voor ontspanning,
j slechtere behuizing. Hun com
mandant relativeerde dit alles,
in plaats van zich vierkant
achter hen op te stellen, zoals
zijn plicht is.
Tenslotte zagen we ook nog
hoe in Amerika afval wordt
verwerkt tot nuttige zaken en
hoe men in Engeland al zesen-
twintig Jaar vergeefs op zoek is
ïaar een geneesmiddel tegen
I verkoudheid. Uitstekende afle
vering \-an Televizier. vol van
die details waar lk zo van hou,
met slechts een detail te wei-
I nig. inzake die speuractie naar
Hans Jansen.
NICO SCHEEPMAKER
tlW^Rrogramma i
De accordeon van Ramses
Shaffy schijnt hier de show te
stelen ondenkbaar in de harte
lijke relatie tussen Liselore Ger
ritsen en Shaffy. en helemaal on
denkbaar gistermiddag tijdens de
'plechtigheid' in 'Bistroquet' aan
het Lange Voorhout, waar de
Haagse lente voorzichtig schijnt
te beginnen en in ieder geval veel
zonnigheid bracht bij de intro
ductie van de nieuwe langspeel
plaat van Liselore, die om de zaak
overzichtelijke te houden die
plaat 'Liselore' doopte. Een lp met
door Liselore opnieuw geschreven
teksten, met muziekjes van de
groten van de kleine kunst ah
Herman van Veen, Boudewijn de
Groot, Rob van Kreeveld, Joop
Stokkermans en Ruud Bos, dit
ook arrangeerde en dirigeerde
Hun meesterhand was merkbaa
afwezig bij dit spontane duetjt
tijdens de doopplechtigheid op dt
typisch Shaffyaanse tekst "Wa-
VOENSDAG 15 MAART I
Hilv. I. 402 m en FM-kanalrn
TROS. 12.0(1 KRO. 14.10 NOS. J(
V, I H.'.JO NOS,
,7.00 Nieuws. 7.02 (S) Ontbijt
(Soos): lichte grammofoonmuziek,
portages en berichten. (7.30 Nieuws.
r.41—8.00 Aktualltelten, 8.30 Nieuws.
Politieke Partij
20.00 Nieuws.
Mededelingen. 12.00 (S) Van
(12.26 Mededelingen
13.0013.05 Raden maa
Pastoraal gesprek van me
14.10 Rubriek over het
taal 14.20 (S) Aspekten
120.35 Jugendstil, hoorspel. 21.05 (S)
j Popsmuk. 21.45 (S) Koloriet! een
i veelkleurig muziekprogramma. 22.30
(S) Moderne pianomuziek. 22.55 Me
dedelingen. 23.00 Nieuws 23.10 Ak
tualltelten. 23.20 (S) Radio Jazz Ma-
7.02 Steevast
leven ln de
de sprekende minderheid
(15.30—15.32 Nieuws). 16 45 (S) Jour
hoorspel 17.00 (S)
i gewijde koorzang (gr.). Over-
i Wetenschappen.
Nieuws. 18.41 Veel gevraagde gewilde
10.00 Nieuws. 10.0
400 Nieuws. 14.03 Super-
ureammachlne. 15.00 Nieuws.
Licht platenprogramma. (16.00
chng
Woensdagavond
De kerk vandaag
0 Ultzen-
de Katholieke Volks Partij
Openbaar Kunstbezit
muziek. 23.55 i
FM-kanalen.
7.20 (S) Dag Woensdag
NOS: 18 45 (K) De Fabel-
;onaer naam: zz.zo Noten tjeskrant. NOS: 18.55 (K) Journ NOS:
mensen niet, lezing. 22.30 I 19.05 Van gewest tot gewest 19.50 iK>
22 40 Den Haag vandaag Tips van bet Nationaal Bureau voor
ia bulten her Toerisme. NOS: 20.00 (K) Journ. 20 20
(66) 23.20 j Zendtijd Politieke Partijen: Gerefor-
I meerd Politiek Verbond. 20.30 Uitzen
ding Stichting Socutera. NOS: 20.35
(Ki Breakfast at Tiffany's, speelfilm
uit 1960 (Rijkskeuring: 18 Jaar). 22.26
Studio Sport. 22.50 tK) Eigentijds:
Stemmen, TV-spel van Wim T Schip
pers. 22.35 (K) Journ. 23.50—23.45
Den Haag vandaag.
Nederland II—
NOS: 18.45 (K) De Fabeltjeskrant
NOS: 18.55 <Ki Journ. NCRV: 19 05
(K) Eddy Ready Go: muziekprogram
ma voor .e jeugd NOS: 20.00 iK)
Journ. NCRV: 20.21 Woyzeck. toneel
stuk van Georg Büchner, gespeeld
door The National Theatre of tne Deaf.
21.25 Alles goed thuis?: gesprekken.
21.55 Spelenderwijs (1): musicerende
kinderen ln huiselijke kring IKOR/
CVK/RKK: 22 00 Kenmerk: De weke
lijkse Informatierubriek over kerk en
samenleving. HIRO: 22.25 Geestelijk
Reveil 1972: voorbeschouwing congres
op 18 en 19 maart as NOS. 22 55
(K) Journ. TELEAC 23.00—23.30 Fi
losofie les 2 iherh.j.
woensdag
;evarleerd programma.
markten thuis). 9.00 (8) Radioweek-
Klant. 9.35 W
kleuters. 11.00 Nlei
hoolradio. 10.4
13 00 Nieuws
3.26 (S) Melo-
sproken portret
Gevarieerd programma met
-uziek 16 00- 16.02
Verzoekplatenpro-