„Ik wil graag in Nederland
zingen,desnoods voor niks"
r/iï
Peter Maffay nog steeds
nummer één van Top-Tien
anna
OCCASIONS
\_(jyjvandaag_
Ravel en Saint-Saens
overtuigend gespeeld
TV morgén]
Berouwvolle David Alexandre Winter:
Litteris
met „De
Sacrum
Revisor
Korevaargarage N.V.
...e/7 gisteren
VRIJDAG 2 APRIL 1971
PAGINA 5
„Ik kom voor niks desnoods. Als
Iemand bereid is de onkosten voor
mijn orkest te betalen, dan twij
fel ik geen moment. Ik wil het
Nederlandse publiek laten zien
wat David Alexandre Winter nu
werkelijk kan. Ik wil donders
graag terug naar Nederland".
Vorig Jaar omstreeks dezelfde tijd
sprak David, die (tweeeneenhalf jaar
geleden nog gewoon Lion Kleereko-
per uit Amsterdam), andere taal.
Tijdens het Eurovisie Songfestival
ln Amsterdam haalde hij zich de
gramschap op de hals van alles wat
met de Nederlandse tv nauw ver
want is en Joeg hij Journalisten de
stuipen op het lijf met hooghartig
gebral.
David ontleende zijn houding aan
de verafgoding, die hij toen nog in
Frankrijk onderging als de Franse
Tom Jones. Een titel die hij kreeg
na zyn wereldsucces „Oh lady
Mary; Het succes steeg ver boven
Davids gebruinde koppetje uit. De
ex-discjockey van Radio Veronica
en ex-zanger van de vaderlandse
popformatie Daddy's Act moest snel
intomen, want een Jaar later gingen
er slechts tienduizend exemplaartjes
over de toonbanken van de Franse
platenzaken van een nieuw uitge
brachte single. De Franse vrouwen
bleken voor David goed, maar toch
ook weer niet zo gek.
Daarbij kwam nog de complete af
gang tijdens het songfestival in
Amsterdam waar hij onder Luxem
burgse vlag roemloos ten onderging.
David stond weer met beide pootjes
op de grond en huilde uitvoerig uit,
nadat hij zijn managers de deur
had uitgetrapt.
SYMPATHIE
David was inmiddels wel mikpunt
geworden van de Franse sensatie
pers. die alles wat hij deed of na
liet te doen met gretigheid naar
halve of onwaarheid doorbreien
aan de Franse vrouwen. Deze week
was hij in Nederland met vriendin
Seda Aznavour. dochter van de gro
te Charles. David moest met zijn
Seda repeteren voor de Mounties-
Show. die de AVRO zaterdag om
20.21 uur via Nederland I uitzendt.
Hij is het brallen verleerd. Het
Franse accent is verder binnenge
drongen in zijn Nederlands. De eer
ste indruk, beïnvloed door het ver
leden, is die van een patser. Maar
David blijkt geleerd te hebben. „Je
hoeft mij niets te zeggen. Iedereen
heeft hier balen van Winter. Dat
kan ik mij voorstellen. Dat was
mijn eigen schuld, maar ook die
van de mensen die mij omringden
en alsmaar gekke dingen deden en
rondvertelden, waarvan ik niets
wist. Altijd verschenen er verhalen,
dat ik barstte van de vrouwen,
waarvoor ik diamanten en huizen
kocht. Eerlijk, ik zweer het Je er
klopte niets van. Maar ik was blind.
Ik had succes en iedereen regelde
alles voor me Zelfs zo goed dat ik
op het laatst geen cent meer over
hield."
MIKPUNT
Hij is duidelijk niet alleen voor de
Mounties gekomen, maar ook om
boete te doen. zo gaat dat in het
show vak. Deze weken is Frankrijk
plotseling weer sympathie gaan op
vatten voor de mooie David en
pluggen de discjockey's veelvuldig
„Rien que nous" en „Au soleil"! Het
eerste nummer zingt hij samen met
Seda.
Hij vervolgt zijn monoloog, af en
toe steun zoekend bij de niets van
Een Vrolijk lachende David
Alexandre Winter met zijn ver
loofde Seda Aznavour tijdens het
korte verblijf in Nederland.
het Nederlands begrijpende
Seda. Charles Aznavour heeft mij ze
ven maanden geleden de ogen ge
opend. Hij heeft mij adviezen gege
ven. Ik weet nu dat dit een gewoon
vak is als ieder ander. Dat Je be
halve een artiest ook een intelligent
zakenman dient te zijn. Anderhalf
Jaar geleden vroegen mijn mana
gers 15.000 voor een optreden. Zelf
zag ik van dat bedrag ƒ4.000. Nu
verdien ik 5000 frank per optreden,
waarvan na aftrek van alle kosten
2000 frank overblijft. Die bedragen
kunnen mij uiteindelijk niet zoveel
schelen. In die dwaze periode heb
ik 130 gala's (een woord dat de
Fransen in de mond bestorven ligt)
gegeven en 135.000 kilometer afge
legd."
ROTJONG
Het advies van Aznavour bracht
David weer op het rechte pad. Na
een platenflop kwam weer de bloei
met „Say goodbye", waarvan er net
geen 100.000 werden verkocht, maar
„Rien que nous" de titelsong van de
tamelijk erotische film „Sapho", die
enkele weken uit is. schijnt David,
al is het dan met Seda als duo, er
weer bovenop te helpen. „Ik wil
voor alles mezelf blijven. Wat ge
beurt is mag nooit meer gebeuren.
Ik was een naar rot Jong. dat blijft
waar."
David tikt Seda speels op de klep
van haar baret. Zij zet grote ogen
op. Op de tafel ligt een David in
popformaat vervaardigt door een
fan en zojuist bezorgd. David, wij
zend op de pop: „Dat doet me
goed, dan voel je dat nog steeds ge
waardeerd wordt wat je doet".
Lei (Is concert Residentie-Orkest
DEN HAAG (ANP/Reuter) Een
streep aan de balk: twee nieu
we singles werden deze week bij de
Top-Tien in ons land genoteerd
en het zijn beide produkten van ei
gen bodem. Mieke Telkamp staat op
de negende plaats met „Waarheen,
waarvoor", een plaatje, dat twee we
ken geleden nog niet tot de veertig
bestverkochte behoorde. Met zeven
mijlslaarzen baant vervolgens de
Haagse popgroep Sandy Coast zich
een weg naar de top met „True
love that's a wonder", een schijfje,
dat veertien dagen geleden op de 21-
ste was gesignaleerd en thans op de
zevende plaats prijkt.
Overigens doen de ex-Beatles Geor
ge Harrison en Paul McCartney 't bij
ons voortreffelijk. Deze week staan
hun plaatjes op de Top-Tienladder
één of twee treetjes hoger. De va
derlandse Top-Tien wordt nog steeds
door Peter Maffay's „Du" aange
voerd. Stijgend is voorts „Mozart
symphonie no. 40" van Manuel Fal-
la onder leiding van Waldo de Los
Rios.
In Engeland is het liedje voor het
Eurovisie-Songfestival, dat zaterdag
in Dublin wordt gehouden, op de
achtste plaats in de Top-Tien gesig
naleerd: „Jack in the box" van Clo-
dagh Rodgers. En in Engeland ge
looft men dat Clodagh hoge ogen
gaat gooien op het festival. De Brit
ten hebben thans de single „Bridget
the midget" van de Amerikaanse
zanger Ray Stevens ontdekt, een
plaatje, dat in Nederland reeds uit
de rijen van de besten werd verban
nen.
ADVERTENTIE
LEIDEN Voor een volle Stads
gehoorzaal concerteerde gisteravond
het Residentie-Orkest in het kader
van de Meesterserie van K en O. Wil
lem van Otterloo had de leiding. Be
gonnen werd met de nocturne „Eli-
ne" van Alexander Voormolen, een
werk uit 1957, maar het had mij niet
verbaasd wanneer het vijftig Jaar
eerder geschreven zou zijn. De com
ponist was in de zaal aanwezig en
dankte orkest en dirigent. De uitvoe
ring was intussen magertjes; het or
kest leek verworden tot een aantal
individuele muzikanten, die voor het
eerst samenspeelden, en de blazers
probeerden om beurten wie van hen
het hardst en slordigst kon spelen.
Solist in het pianoconcert K. 467
van Mozart was Géza Anda. Nu zou
het eigenlijk zo moeten zijn, dat ie
dere musicus die zich bezig houdt met
Mozart ook zou moeten weten wat
de componist zelf heeft gezegd over
de uitvoeringspraktijk. Wat betreft
de pianoconcerten kunnen we uit de
verschillende bronnen enkele conclu
sies trekken. De pianopartij is niet
volledig uitgeschreven, er moet dus
geïmproviseerd en versierd worden,
ook waar helemaal niets voor de pla
no genoteerd staat: het instrument
mag geen moment zwijgen.
Rubato is bij Mozart toegestaan,
zeker in de langzame delen, maar dan
wel uitsluitend in de rechterhand:
Mozart zei zelf eens, dat iedereen
zich erover verwonderde, dat z'n lin
kerhand steeds precies in de maat
bleef, ongeacht wat hij met de rech
terhand deed.
Géza Anda kent deze bronnen
waarschijnlijk niet, en hij zal de eni
ge niet zijn. Zijn interpretatie toon
de geen inzicht in de materie. Het
duideljikst kwam dat tot uiting in de
cadens van het eerste deel, dat als
los zand aan elkaar hing. De bege
leiding van het orkest was slordig.
Maar zelfs van dat laatste afgezien
was deze versie er een. zoals we die
helaas maar al te vaak horen; de
Fransen hebben er een aardig woord
voor: dépouillé, dus te vergelijken
met het Parthenon, slechts het in
drukwekkend geraamte staat nog
overeind.
Het programma na de pauze stond
met het vorige in schrille tegenstel
ling: de weinig gehoorde symfonie
van Saint-Saëns en La Valse van
Ravel. Dit is precies het genre, waar-
FIAT 850 bwj. '69
FIAT 850 Special bwj. '69
FIAT 1500 C bwj. '65
FIAT 125 bwj. '68
FORD Cortina bwj. '67
FORD 17M Super bwj. '65
Financiering mogelijk.
Showroom: Korevaarstr. 19-27
Leiden - Tel. 01710—42146*
in Willem van Otterloo zich thuis
voelt. Nu was het orkest plotseling 'n
eenheid, maar de hoekdelen van
Saint-Saëns werden wat vinnig ge
nomen en de zangerige thema's
kwamen niet helemaal uit de verf.
Ravel echter overtuigde op het wat
wankele begin na volkomen. Het
volgend seizoen moet dit orkest be
slist een concert geven, dat volledig
aan Franse laat-romantici en im-
prossionisten is gewijd uiteraard
onder Van Otterloo.
R. G. HARMS
MIEKE TELKAMP
De ex-Beatles houden stand in
hun vaderland.
Ook in Amerika is er groeiende be
langstelling voor de ex-Beatles. De
ze week heeft George Harrison in de
Top-Tien van New York gezelschap
gekregen van Paul McCartney.
Opvallend is voorts, dat in West-
I Duitsland in een hele week tijd niet
één plaatje van de Top-Tienlijst kon
worden afgevoerd om ruimte te ma
ken voor nieuwkomers.
De toptienlijsten van deze week me
tussen haakjes de posities van vorige
week:
Amsterdam
1. 11) Du. Peter Maffay
2. (4) Mozart Symphony no. 40:
Orchestra Manuel de Fala
o.l.v. Waldo de Los Rios
3. (2) Chirpy chirpy cheep
cheep: Middle of the Road
4. (7) What is life: George Har
rison
5. (3) Butterfly: Danyel Gerard
Cartney
6. (8) Another day: Paul CcCart-
ney.
7. (-) True love that's a wonder:
Sandy Coast
8. (5) There's no more corn: The
Walkers
9. (-) Waarheen, waarvoor: Mieke
Telkamp
10. (6) Invitation: Earth and Fire
Londen
1. (1) Hot love: T. Rex
2. (2) Another day: Paul Mc
Cartney
3. (3) Rose Garden: Lynn Ander
son
4. (-) Bridget the Midget: Ray
Stevens
5. (4) Baby Jump: Mungo Jerry
6. (5) Its Impossible: Perry Co-
mo
7. (-) Power to the people: John
Lennon
8. (-) Jack in the box: Clodagh
Rodgers
9. (10) Amazing Grave: Judy Col
lins
10. (8) My sweet lord: George Har
rison.
New York:
1. (2) Doesn't somebody want to
be wanted: Patridge Family
2. (1) She's a lady: Tom Jones
3. (4) Just my imagination:
Temptations
4. (3) Me and bobby McGee: Ja-
nis Joplin
5. (5) Proud Mary: Ike Turner
6. (9) What's going on: Marvin
Gaye
7. (6) For all we know: Carpen
ters
8. (8) What is life: George Har
rison
9. (-) Another day: Paul McCart
ney
10. (-) Oye como va: Santana
1. (1) My sweet lord: George Har
rison
2. (4) Immigrant song Led Zep
pelin
3. (3) Ich bin verliebt: Chris
Roberts
4. (8) Hey tonight: Creedence
Clearwater Revival
5. (2) I hear you knocking: Da
ve Edmunds
6. (5) Knock three times: Dawn
7. i7) Ruby Tuesday. Melanie
8. (6) Apeman: Kinks
9 (9) Für dioh allein: Roy Black
10.10) A song of you: Miguel
Rios.
NEDERLAND I
6.25
6.40
6.55
7.05
8.00
8.20
9.10
9.35
10.15
-
10.55
RL AMD n
6.45
6.55
7.06
7.30
-
8.00
8.21
9.10
9.35
10.25
10.50
10.55
11.05
(Kleur) De fabeltjeskrant (NOS)
Verkieringsultzending (NOS)
(Kleur) Journaal (NOS)
(Kleur) Een lach en een traan: licht muziek
programma (VARA)
(Kleur) Journaal (NOS)
(Kleur) Mannix. TV-film (VARA)
De ombudsman (VARA)
(Kleur) Hadimassa. Satirisch programma
(VARA)
Een klein uur U: presentatie van mensen en hun
meningen (VARA)
(Kleur) Journaal (N08)
(Kleur) De fabeltjeskrant (NOS)
(Kleur) Journaal (NOS)
Ter visie: parlementair en politiek weekoverzicht
(NOS)
(Kleur) Operatie Zeezand: programma over de
winning en bewerking van zeezand (NCRV)
(Kleur) Journaal (NOS)
Hier en nu (NCRV)
(Kleur) Please Sir. TV-serie (NCRV)
Lang leve de operette. Spectacle coupé (NCRV)
Farce Majeure: satirisch programma (NCRV)
Dagsluiting (NCRV)
Verkiezingsuitzending (NOS)
(Kleur) Journaal (NOS)
Ondanks de vernieuwingsdrang
bij de Journaalredactie gister
avond tweemaal de 1 april
grap. Om zeven uur een uit
vrije nieuwsgaring, uiteraard
gefilmd in Den Briel en om
acht uur een exclusieve: vijf
tien meter aluminiumfolie voor
een kwartje; als bescherming
voor de tv-buis tegen het derde
oog van de op zwartkijkers be
luste postbodes. Het was geen
dijenkletser.
Tussen beide grappen in over
leed het TROS-programma
Jam van Lex de Rooi. Het was
geen fraaie dood. De Rooi
heeft dit seizoen diverse malen
geprobeerd de presentatie van
pop uit de weinig elastische
sfeer van de studiopresentatie
te halen. Een edel streven, met
een groot risico: de technische
mogelijkheden op de plaats
van handeling kunnen tijdens
zon live-uitzending onvoldoen
de blijken, zoals gisteravond op
ie huishoudbeurs in Amster
dam. Ondanks ingelaste film
beelden kwam de sfeer niet over.
Tot overmaat van ramp maak
te het reclameblok voor het
Journaal van acht uur het ein
de van Jam nog abrupter dan
ongetwijfeld was bedoeld.
Ook de VPRO wilde niet ach
terblijven met een 1 april-grap.
Met de gedachte „1 april -
kikker ln Je bil": kwam de
tekst op het scherm: .Mis
schien heeft u wel echt een
kikker in uw bil". Bepaald
minder grappig was het signa
lement voor het woord do
cumentaire was het duidelijk
te licht dat Leo Kool in
Amerika maakte over de mili
tante dominee Billy James
Hargis en zijn leerlingen. Se
nator McCarthy is dood. maar
zijn kruistocht tegen het com
munisme is onder anderen
overgenomen door deze Chris
tian Crusaders, die iedereen
die niet in Christus gelooft,
voor communist uitmaken en
ondermijnen. Leo Kool gebruikte
bij dit miljoenenbedrijf van j
dominee Hargis geen opgehe
ven vingertje Hij deed het be
scheiden en daardoor des te
Indringender.
Dat 'aatste gold duidelijk ook
voor regisseur Rob van der
Linden, die - dankzij de geluk
kige samenwerking tussen de
VPRO en het Mickery-thcater-
tje in Loenersloot al diver
se malen in de gelegenheid is
geweest een avantgardistische
toneeluiting op het scherm te
brengen. De opvatting van The
Freehold Company over „de
hertogin van Malfi" van Sha
kespeare's tijdgenoot Webster
kwam daardoor bijzonder in
dringend over. Van der Linden
registreerde feilloos de intentie
van deze groep, vooral met fy
sieke en vokale middelen - te
gelijk als vervanging van de
handeling en als accenten op
de tekst - het beeld te schep
pen. Daarmee maakte en de
groep en Van der Linden veel
goed aan deze magere variant
van de bijbelse kruisingingsver-
telling.
INVALLER
ZATERDAG 3 APRIL
HÏLV. 1. 402 m en FM-kanelen.
7.00 NCRV. 12.00 KRO. 1.00 NOS.
14.00 KRO. 16.30 NOS. 17.30 KRO.
7.00 Nws. 7.11 Het levend»' woord
7 16 (8) klass muz. (gr). (7.25 Horen
en zien; 7.30 Nws; 7.32-7.50 Act).
8.00 Nws. 8 11 Muz van bet Leger
des Hells 8.30 Nws 8 32 (S) voor de
hulsvrouw. 9 00 Theologische ehter-
leergang 9.35 Gymnastiek voor de
hulsvr. 9.45 Tijd vrij voor muz ln
vrije tijd: A (S) Middelburgs Ka
merkoor. 10.15 (S) Klass. orkestwerk,
(opn). 11.00 Nws 11.03 De kerk en
beweg. voor geloofsvernw., lez. 11.15
Solarium: een hoogtézonprogr voor
ledereen. 11.55 Mededel. 12.00 Zonder
erenzen: rubr. over missie en zen
ding. 12 10 Uit balans 12.14 Markt-
ber Overheldsvoorl 12 16 Franco
huls Inform, voor het bedrijfsleven
12.26 Mededelingen t.b.v. land- en
tulnb 12.30 Nws. 12 41 Act 12.50
Buitenl commentaar 13.00 Vliegende
schijven. 14.00 (S) P.M.: een weekbl.
„j
In Leidse Schouwburg
LEIDEN Litteris Sacrum 115
jaar. Dat is niet alleen een felicitatie
maar ook een lustrum voorstelling
waard De koninklijke Leidse toneel
vereniging heeft ter viering van het
lustrum gekozen voor een monster-
produktie. Opgevoerd wordt namelijk
'De revisor' van de Russische schrij
ver Gogol. Wie dit scherp tegen de
bureaucratie gerichte, satirische stuk
wil zien kan op zaterdagavond 3 april,
woensdag 7 april en zaterdag 10 april
in de Leidse Schouwburg terecht.
Het uit 1835 daterende stuk, dat
een zeer grote bezetting vereist,
brengt door zijn verscheidenheid aan
karakters bijzondere problemen met
zich mee, zowel wat de regie als de
vertolking van de rollen betreft. 'De
revisor' is een van bizarre humor
doortrokken satire op het corrupte
leven in het Tsjaristische Rusland
van anderhalve eeuw geleden; de ge
hele ambtelijke wereld van een klein
stadje, zijn notabelen en zijn koop
lieden, vormen het mikpunt van Go-
gols geniale spot. Er is veel lef voor
nodig om een dergelijk theaterspek
takel op de planken van het ama
teurtoneel te brengen De voor deze
gelegenheid met enige gastspelers uit-
gebreide Leidse toneelgroep heeft er
zelf gelukkig alle vertrouwen in. Er
wordt al sinds januari van dit jaar
hard aan het stuk gewerkt en van
avond is het dan zo ver dat het doek
opgaat voor de generale repetitie.
Kosten noch moeite er mag nu best
eens extra diep in de subsidiepot wor
den getast! zijn gespaard om deze
serie lustrumvoorstellingen in artis
tiek opzicht zo verantwoord mogelijk
aan het publiek te presenteren. Een
produktie van dit kaliber kost nu
eenmaal handen vol geld en het is
daarom vurig te hopen dat vele to
neelliefhebbers deze en komende week
de vertrouwde gang naar de Oude
Vest opnieuw zullen maken. Litteris
heeft een reputatie hoog te houden
en is vast van plan om ook ditmaal
te laten zien waartoe een groep ent
housiaste toneelamateurs in staat is.
Het is zelfs niet onmogelijk dat de
toneelgroep door Dolly Boode deze
Gogol als een educatieve voorstelling
zal uitbrengen voor leerlingen van de
middelbare scholen. De Culturele
Raad van Leiden vindt het in elk ge
val een leuk initiatief wy trouwens
ook.
PIETER C. ROZIER
met veel pl (16.00-16 02 Nws). 16 30
Inzet: een progr. over am at.
muz.beoef. 17.00 Hïro-Mag. 17.30 (S)
lichte muz. (gr). 18.19 Verklezlngs-
uitz. 18.30 Nws 18 41 Act 19.00 Li
turgie van berouw en vergeving 19.30
<S) volksmuziek. 20.00 Verzoekplaten-
progr 21.00 Licht muz progr. 22 00
(S) Kurslef. een progr. dat schuin
.egen de dingen aankijkt 22 25
Avondgebed. 22 30 Nws 22 40 (8)
Goal...! muz. sportprogr 23.55 Nws.
HILV. 11. 298 m en F.M-kanalen.
i.a»^5.vifvAS?°-800 vara-
7.00 Nws 7.11 Ochtengymn. 7.20 (8)
^Vea/ ^r°Br <733 van de voor-
55?'.* o £4«?eze da«; 800 Nw«; 8 11
I Act., 9.35 Waterst.; 10.10 Gespr. over
soc. probl. 100 (S) muz en ln-
form.show. dl.00 Nws) 13 00 Nws.
r?«V"Varia 13 13 Act. 13.23 (S)
,4) n-H.l bf8ln Jongerenprogr 1430
(S) Radio Jazz Mag. 15 00 Frans -
5 En8els lulst*rprogr 16.00
Nws. 16 03 (S) Hobbvscoop: populair
progr. over electr. 16.15 <S) De Staal-
Act iaJb T,Me^e' 1800 Nws 1811
Lieve Tante Truus: levens-
probl. van luisteraars 18.55 (S) stu-
dlo-opn exclusief 19.20 Verkiezing
en* 19 30 Nws 1935 De Scale jofè-
iSaO HV omr05 Ned chansons,
fj? J®> °r °rk. groot om roep-
koor en sol. Russisch concert. 22 30
2lTs Mededt' 22 45 Act Pr°gr.
23 55 Nws gesprekken en Ilcht« muz.
"'LV111. 240 m en F.M-kanalen.
9.00 NOS. 10.00 KRO. 13.00 NCRV.
9.00 Nws. 9 03 Gevolmachtigd:
verz pl progr. 10 00 Nws 10.02 DJlnn*
fïZX Pr°Kr "100 en 12 00 Nws)
13.00 Nws. 13.03 Popipenlcast: nieu
we LPs. 14 00 Nws 14.03 Nee, we
noemen geen namen.pl. progr 'met
verzoeknummers (15.00 Nws V 16 00
^YÏ5- '603 sportshow: sport en muz.
17.00 Nws
Nederland I.
TELEAC 10.30 En Francals 11.00 Ster-
rekunde les 7 11 30-12.10 Bouwen en
9 NOS 16 00 J°um. AVRO
1602 Klnderprogr. 16.26 Techn van
morgen magaz waarin techn. snuflea
en vondsten 16 45-17.35 Stuif Es In
N'os 1835 Fabetjeskr.
18 40 Verkiez uitz NOS 18 55 Journaal
AVRO 19.06 Poets de avonturen van
een verborgen camera 19.30 De Gou
verneur en JJ Governor and JJ TV
serie NOS 20 00 Journ AVRO 20.21 De
Mounties Show 21.15 Clenn Miller Or
chestra NOS. 2145 K) Eurovisie
Songfestival '71 te Dublin. 23.15 (K)
Journaal. 23.20-24.00 Wereldkamp -
Zw«fen IJshockey 8r°®P A: Rusland
Nederland II.
NOS 18.00 Wereldkamp schap IJs
hockey eroep A Tsjecho Slowakije Fln-
|*Ud 1845 De Fabeltjeskr NOS
8 55 Journ EO 19.06 Kinderprogram.
dttad blI bct w°ord bijbelquiz
NOS 20.00 Journ KRO 20 21 Marcus-
Welby tv serie 21 11 Brandpunt 2145
Moderato Cantabile film 23 15 Epiloog
NOS 23.20 Verkiez. ultz. 23.30-23 35 K
Journ.