Henk van Stipriaan moet Spitsuur Amsterdam uit de voor heel vroeg veren Q. vandaag... ...en gisteren Grafiek en plastiek bij Van der Vlist TV morgen] Alleen VPRO voor ontkoppeling van het lidmaatschap en de omroepkaart [[^[grogtamma Journalisten en Rotterdam werken samen Johnny en Rijk naar Montreux ONDERDAG 25 FEBRUARI 1971 LEÏDSCH DAGBLAD PAGINA 5 ADVERTENTIE Maandagochtend is een vroe gertje voor Henk van Stipriaan. Haast in het holst van de nacht nog vertrekt hij uit Hollandse Rading naar het Amsterdamse Spui. Dit om vóór het verschijnen van de geluidstechnici, omstreeks een uur of zes, aanwezig te zijn in het perscentrum van de Athe neum Boekhandel, van waaruit hij zijn wekelijkse programma „Spitsuur Amsterdam" zal pre senteren. Enige tijd later komen de overige medewerkers binnendruppelen en wanneer het „spitsuur" losbarst in de hoofdstedelijke binnenstad, scha kelt de VARA over naar Amster dam en begint min of meer „voor de vuist weg" de uitzending, samen gesteld uit aktualiteiten, interviews, wetenswaardigheden en vooral mu ziek. waar je voorzichtig bij kunt wakker worden of waarnaar je on derweg naar het werk in de auto kunt luisteren. Dan is het inmiddels een gezellige boel geworden in het perscentrum. Op de witte ronde tafel met de mi crofoons brandt een oranje kaars, er is koffie van de espresso-bar aan de overkant om eventuele laatste restjes slaap te verwijderen, de te lefoons rinkelen, de muziek weer- schalt; kortom alles loopt door el kaar heen. Want er zijn nogal wat mensen: journalisten die snuffelend naar nieuws of zomaar voor de ge zelligheid aanwezig zijn. bezoekers die gewoon uit nieuwsgierigheid ko men kijken, de mensen „met een boodschap" die nerveus nog even het onderwerp doornemen, dat zij straks in de microfoon moeten uit eenzetten en de vertrouwde radio- fan. Hij verschijnt elke maandag ochtend in alle vroegte. Met ge paste trots weet hij te vertellen, dat hij voor dergelijke uitzendingen nog wel eens vroeger zijn bed is uitge komen. „Je kent me niet" zegt hij treurig. Henk van Stipriaan, oude rot in het vak (hij begon 24 jaar geleden als nieuwslezer in Indië) samenstel ler van talloze radio-programma's en nu van dit „Spitsuur Amster dam". dat na een periode van bijna anderhalf Jaar gerust een groot succes genoemd kan worden. Zelfs is hij nog steeds enthousiast: „Het loopt erg leuk. Het is ook erg fijn om te doen. Zelfs het vroege opstaan hoort erbij", zegt hij verge noegd. Het programma wordt de avond te voren in grote lijnen voorbereid door een redactieverga dering met de medewerkers. Hans Zoet, Greet Schreiner, Ko I van Leest. Nol van Fenema en Henk van Stipriaan zelf hebben daarvoor een onnoemelijk aantal kranten gelezen en afspraken ge maakt met mensen die in aanmer king komen hun ideeën voor de mi crofoon uit te komen leggen. Toch ontstaat een groot deel van de onderwerpen spontaan ter plaat se. Men heeft zo langzamerhand de weg naar het perscentrum zelf wel kunnen vinden. Natuurlijk zijn daar problemen aan verbonden. Hoewel „Spitsuur Amsterdam" duidelijk op de hoofdstad is geënt, moeten on derwerpen als weggelopen poesjes en vergaderingen van tuindersver enigingen niet de boventoon gaan voeren. Dat zou meer de taak zijn van een regionale omroep. Boven dien beschikt men weliswaar over een ruime, maar toch beperkte, tijd. HOEKJE Henk van Stipriaan: „Je loopt na tuurlijk altijd het risico dat de mensen erg breedvoerig op iets in gaan. Als Je het op de band zou hebben opgenomen, zou je er een heleboel uitknippen. Daarom ook willen we met veel mensen niet in discussie treden. We vinden trou wens dat ieder het recht heeft zijn eigen mening te verkondigen en dat de luisteraar daar maar zijn oordeel j over moet vormen. Overigens valt QT het 111 het al8emeen reusachtig mee oULLLj hoe de mensen zich voor de micro- Als Tast punt te midden van deze toon gedragen, het gaat meestal erg nogal chaotische toestand gaat en ongedwongen Het scheelt natuurlijk n. i IP, d.t V.nt Viinr rroom ctllHlA ÏQ Ditishetrecept: Kaasfonduevan Nededandsekaas. Caquelon inwrijven met wat knoflook. Dan 4 dl halfdroge witte wijn ln de pan verwarmen tot de wijn gaat bruisen. Nu 500 gr fijngesneden Jong belegen Goudse toevoegen, goed roeren en weer aan de kook brengen. Binden met maïzena en op smaak afmaken met zout. peper, nootmuskaat en een scheutje kirsch. m met maïzena t». Regionale omroep: staat Henk van Stipriaan (46). goedmoedig glimlachend, rond en welgedaan als een vriendelijke ka bouterkoning. een vergelijking waar hij het zelf niet helemaal mee eens is. Aanstaande grootmoeder Eliza beth Taylor verschijnt in haar nieuwste film "X, Y Zee", die op het ogenblik in Engeland wordt op genomen, in hot pants. De film is gebaseerd op een boek van Edna O'Brien. Liz Taylor speelt in deze film de rol van de getrouwde vrouw, wier man een verwikkeling heeft met een boetiekhoudster. .In deze scène bezoekt Liz de boetiek van haar rivale. enorm dat het hier geen studio is, maar zomaar een gezellig hoekje." Van Stipriaan, van origine een Ha genaar, is dol op Amsterdam. „Misschien is dit de enige stad waar je een dergelijk programma kunt brengen", zegt hij en voegt daar na enig aarzelen aan toe: „misschien in Den Haag ook wel Maar Amsterdam geeft nu eenmaal de toon aan en speciaal op deze plek. Als ik hier zo zit te kijken, zie ik de ene baard na de andere bin nenkomen. Natuurlijk is dat niet alleszeggend, maar ik hou daar wel van." Hoewel het telefoonnummer van het perscentrum herhaaldelijk in de uitzending wordt genoemd, staat er geen telefoon bij de microfoon. De gesprekken met de luisteraars, die reageren op een behandeld onder- HENK VAN STIPRIAAN vroeg uit de veren werp, worden opgenomen en afge handeld buiten het bereik van de microfoon en wel met een duidelij ke reden. ROTTERDAM Burgemeester en wethouders van Rotterdam willen samen met de Nederlandse Vereni ging van Journalisten, die zich daar toe bereid heeft verklaard, de stich ting Rotterdamse Regionale Omroep oprichten. Zij houden onverkort vast aan hun opvatting dat deze omroep los van de Nederlandse Omroep Stichting moet kunnen werken. De omroepgegadigden uit Rotter dam, Amsterdam en Den Haag heb ben in recente besprekingen met mi nister Klompé van CRM nog eens nadrukkelijk gesteld dat een zowel bestuurlijk als redactioneel eigen en volstrekt onafhankelijke omroep al leen verzekerd is als deze is geba seerd op art. 47b van de Omroepwet dat daarvoor garanties biedt. De NOS is niet bereid de regionale omroepen deze vrijheid te geven, maar houdt vast aan toepassing van art. 47a. Dit bestempelt de regionale omroepen volgens de betrokken gemeenten slechts tot filialen van de NOS. Deze constructie zou zo goed mogelijke ont plooiing van de op de regio gerichte omroep kunnen belemmeren. AUTO „Er staat hier expres geen telefoon. Ik vind dat er door de radio ont zettend veel misbruik wordt ge maakt van de telefoon. Je moet de luisteraar een redelijke kans geven de dingen goed en duidelijk te ver staan. We weten dat de radio in de toekomst nog meer terrein zal ver liezen, straks ook overdag. Maar er is een punt waar we winnen, en dat is de auto. En juist in die auto moet alles heel goed verstaanbaar zijn". De laatste plaat wordt opgezet, het is over negenen, het „spitsuur" is voorbij. De kaars wordt uitgeblazen en walmt nog wat na. De aktentas- sen zijn gevuld met knipsels aantekeningen, de draden opgerold. NEDERLAND I 6.45 6.55 7.05 7.12 8.00 8.21 8.30 10.30 10.35 NEDERLAND II 6.45 6.55 7.05 7.10 7.50 10.05 10.20 10.50 10.55 (Kleur) De fabeltjeskrant (NOS) (Kleur) Journaal (NOS) Betty Boo p. Tekenfilm (VPRO) (Kleur) Westera. op z'n Italiaans. Documen taire (VPRO) (Kleur) Journaal (NOS) Was er nog wat? Reacties op het nieuws (VPRO) The music box. Film met Laurel en Hardy (VPRO) (Kleur) De jaren *20-'30. Programma over de so ciale en pobtieke ontwikkelingen ln Nederland. Aflevering 4 (VPRO) De reis van Monsieur Guiton. Kort filmpje (VPRO) Interview met mgr. Ernst, bisschop van Breda (VPRO) (Kleur) Journaal (NOS) Bouwen en wonen. Herhaling les 3 (Teleae) (Kleur) De fabeltjeskrant (NOS) (Kleur) Journaal (NOS) Den Haag vandaag (NOS) Van gewest tot gewest (NOS) Tips van het Nationaal bureau voor toerisme (NOS) (Kleur) Journaal (NOS) (Kleur) De zeven zeeën. Deel 5t De Pooizeeën. Tv-film (TROS) (Kleur) Liefde op z'n Amerikaans. Tv-serle (TROS) (Kleur) Woest en leeg. Film over de jacht op de jonge zadelrobben (TROS) Rendez-vous met de pianist Sandor Vidak (TROS) Dubio: discussie over de cathechisatie, het onder richt aan de jeugd (IKOR/CVK) (Kleur) Journaal (NOS) Onze landbouw nu en straks. Lea 16 (Teleac) LEIDEN Jenny Dalenoord komt met haar monotypes door verschui ving van eenvoudige symbolen en tekens tot tseeds wisselende resulta ten waarbij het grafische effect primair is. De zo ontstane grafiek heeft een zeer directe zeggingskracht niet op de laatste plaats door een "cleane" presentatie. Haar werk be staat voornamelijk uit series (2-2 stuks) welke door variabele. Identie ke, terugkerende vormen één geheel vertonen. De grafiek van Ronnie Meerts daar entegen is veel verhalender, plaat- jesachtiger. Het. zijn figuratieve, veeal de mens als onderwerp heb bende werkstukken. De etsen hebben worden I soms een aparte toevoeging door het gebruik /an stukjes kant en vogel- Voorlopig is het perscentrum weer veertjes, het domein van de klanten van de In totaliteit goed verwerkt tot col- Atheneum Boekhandel. 1 lage-etsen. (Van onze politieke redactie) DEN HAAG De VPRO staat achter het wetsvoorstel-Visser, dat beoogt een „geldig" lidmaat schap van een omroepvereniging niet langer afhankelijk te stellen van het bezit van een omroep kaart. Wel is de VPRO van oor deel, dat voor het voorstel-Visser aanvullingen noodzakelijk zijn: 1.) de minimum-leeftijd voor een geldig lidmaatschap moet 18 jaar bedragen, 2.) de getalscriteria (in feite kiesdrempels) van de Om roepwet moeten in de loop van vier jaar worden verdubbeld en 3.) een systeem van doelma tige controle van het ledenaantal moet worden opgezet. Deze gedachten heeft de VPRO gis teren bij monde van voorzitter J. Kassies. directeur S. J Doorman en Destuurslid F. J. de Smit ontvouwd tijdens de openbare hoorzitting van de Vaste Kamercommissie voor CRM over het wetsvoorstel-Visser. Com missievoorzitter G. A. Kieft sprak daarbij zijn teleurstelling uit. over het feit, dat zo weinigen in dit land gebruik wensten te maken van deze hoorziting: géén Jeugdorganisaties, geen NOS (niet tijdig klaar gekomen met een oordeel), géén TROS. géén AVRO. Aanwezig waren slechts naast de VPRO-delegatie woordvoer ders van de VARA (de heren J, de Toch maakt dit werk niet zo'n sterke indruk als dat van Jenny Da lenoord, alhoewel hier van twee dui delijk verschillende benaderingen ge sproken kan worden. Bij Frits Stapel (brons en kleiplas- tieken) blijft een hond een hond. samen met andere onderwerpen als moeder en kind en hele op ware grootte uitgevoerde kinderportretten. Werkstukken zoals Iedere acade mieleerling ze aan het eind van de opleiding behoort te maken. Wel goed van techniek en mate riaalbehandeling: maar zonder een duidelijke „eigen" toevoeging. Willem A. Mulder. De nationale finale Eurovi sie-songfestival 1971 is gisteren dertig minuten lang glad en braaf verstreken,als ware dit vocaal gebeuren ook dit Jaar niet gedompeld in rel-rumoer. U weet, vijf van de zes uitver koren liedjes hebben direct of indirect wat te maken met Ju ryleden van datzelfde festival. Dat zou overal heel merkwaar dig zijn, behalve ln het wereld je van de kleinkunst, waar een pokartage blijkbaar de gaten in de logica wonderwel opvult. Zes liedjes, in play-back, en in een mooi decor van Roland de Groot: 1. Lente, 2. Tijd, 3. Bobby' Snobby Baard, 4. Zo mernachtcantate, 5. Die Dag. 6. Vandaag begint de toekomst. Allemaal over de liefde, behal ve het Bobby-liedje, een soort variant op Bram-van-de-com mune. maar dan op muziek. Een lekker refreintje ook wel, met half overstaanbare klan ken, die het voor een interna tionaal publiek nu juist ge schikt maken. De mooiste tekst bood overigens nummer twee. maar voor buitenlandse niet- verstaanders is Tijd misschien te vaag om veel kans te ma ken. Het Schagense echtpaar Schaap, oftewel duo Saskia (zang) en Serge (beeldvulling) ziet toch wel kans met zijn onverstoorbare en eentonige lieflijkheid eventuele puntighe den in zijn songs weg te mas seren. waardoor zij allen iets gelijkluidends krijgen. Nou Ja - dan toch maar het Bobby-lied je, met het oog op de clientele die het in Dublin voor het zeg gen krijgt. Premier De Jong stond in zendtijd van de overheid vol van begrip voor veel verontrus ting over de volkstelling. Maar anderzijds.het weigeren mee te doen schaadt niet de over heid. maar u en mij en ons al lemaal. Vanwege de groepen die nog steeds geen deel heb ben aan de welvaart. Vriende lijk, aartsvaderlijk, dit betoog en weinig zeggend. Wie van plan was mee te doen zal door De Jong niet van dat voorne nen zijn afgebracht. Wie be sloten heeft het te vertikken zal door dit vermaan niet zijn omgeturnd. Op Nederland 2 werd de fe bruaristaking van 1941 her dacht met een gespeelde docu mentaire, die door zijn stati sche opzet een weinig geïnspi reerde indruk maakte. Henk Neijssel liet „het stuk", zoals Alice Oppenheim „Joden niet gewenscht" ln haar aankondi ging noemde, „spelen" in een te kleurig decor met nazi-sym bolen zoals adelaar, hakekruis, SS runenteken en het NSB- smbleem. Alle maatregelen, die in 1940 en 1941 aan de staking voorafgingen, passeerden de re vue in een continue voordrach tenreeks, waarin redevoeringen, ooggetuigeverslagen en verzets poëzie elkaar door een falende tekstregie van Adelheid van der Most vrfjwel zonder nuance ifwisselden. „Vermommingen" van Ton van Beek als Reuter (met littekens) en Wim de Haas als A. Asscher, accen tueerden slechts de zwakte van deze documentaire, die slechts spaarzaam van autenthiek ma teriaal gebruik maakte. VRIJDAG 26 FEBRUARI 1971 fantastisch ruimtevaart-mysterie, z<s.3u (S) Toontje later: lichi mu- Hilv. I. 402 m en F.M-kanalen. zlekprogr 23.55 Nws. 7.00 KRO. 14.55 TROS. 18.00 NCRV. 22.00 TROS. HHv. 91. 298 ni en F.M-kanalen. 7.00 AVRO. 9.00 NOS. 10.00 AVRO. 12.00 NOS. 13.11 VARA. 14.00 EO. 15.00 NOS. 16.00 VPRO. 21.00 VARA. 7.00 Nws 7.11 Het levende woord. 7 16 (S) Badlnerle: klass- en amus. muz. (gr.). (7.30 Nws.; 7.32-7.40 Ac tualiteiten; 8 00-9.10 Nws.). 8 25 7.0 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Dag Overweging. 8.30 Nws. 8.32 Voor de met een gaatje: lichte gramm. muz. Troye, omroepsecretaris en G P Bakker, hoofdredacteur VARA-Gidsi en van de NCRV en KRO (drs. A. Oost indië). Kassies betoogde dat de huidige meningen setalsmaatstaven betrekking hebben f^rt)nleuw5i reportages,- hulsvr. (9.00-9.10 Gymn. v. d. hulsvr.). 9.40 Schoolradio. 10.00 (S) Aubade: klass. orkestmuz. (gr.). 11.00 Nws. 11.08 V. d. zieken. 11.55 Meded. 12.00 (S) Van twaalf tot twee: gevar. progr (12.22 WIJ van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tuinbouw; 12.30 Nws. 12.41 Act 13.00-13.05 Ra den maar 14.05 Schoolradio. 14.30 (S) Musiësta: licht muzlekprogr. (opn.). 14.55 (8) Cone, a la carte: verz. progr. van klass. muz. (gr). 16.00 Nws 16.03 (S) Disco Drive In: Lichte gram. muz 12.50 Recht en de showbusiness op de korrel geno- slecht, praatje. 13 00 Nws. 13.11 Act. men. 17.00 Dit de pers: uitingen en 13.25 De Stem des Volks, Noordhol rond de pere-stamtafel. lands Filharmonisch Orkest en zang- Aktua- Sportkompas: sol.: klass. muz. 14 00 Ruimte: radlo- i topu.nitunoi .eportages, comm. en magazine met gewijde muz., lezingen op een potentieel aantal leden van muz. 18 00 NCRV en Bloc: act progr en een korte overdenking. 15.00 (S) 3.7 miljoen: de bezitters van de om- met muz. illustratie. (18.30-18.41 Aspekten van de kamermuz. (opn.). roepkaarten. In Nederland zijn ech-ljjgi'- ,a?'30r Veel gevr gew. miw. 15.40 Toertsmo: een progr met toe- ter naar raming 3.7 miljoen mannen (Om 8.00 Nws.; om 8.11 Radiojour naal; om 8.30 De groenteman.) 0.00 Internationaal spectrum: klass. muz, (opn.). (Om 9.35 Waterst.) 10.00 V. d. kleuters. 10.10 Arbeidsvitaminen: populair verz. platenprogr. (11.00 Nws.). 11.30 Bariton en plano: klass. en mod. liederen, 11.15 Beursber. 12.00 'n Man en z'n drums..., klankb. over Antilliaanse steelbandmuz en - muziekanten. 12.30 Overheidsvoorlich ting: Ultz. v. d. landbouw. 12.40 (S.( HILVERSUM (ANP) De NOS- lnzending voor het concours om de Gouden Roos van Montreux, dat van 29 april tot en met 6 mei wordt gehouden, bestaat uit fragmenten van een aantal Johnny en Rijk shows van de KRO, geregisseerd door Bob Rooyens. Dit jaar zullen voor het eerst peen programma's buiten mededin ging worden ingezonden, omdat de organisatoren dit jaar de hors con coursprogramma's bij wijze van ex periment, hebben vervangen door discussiebijeenkomsten. 20.00 (S) Promenade-ork. en sol.: rlstlsche Informatie uit binnen amus. muz. 20.55 Kunst- en vlieg- bultenl. 16.00 VPRO-Vrijdag: muz., van 18 jaar en ouder en 4 miljoen werk: informatie over actuele ten- commentaren, reportages, interviews, vrouwen Als de door Visser voor- toonstellingen. 21 00 (S) Het Hooglied berichten en telefonische reacties eestelde ontkoDDeline tot stand komt der Llefde- hoorspel. 22.00 Aktua-Ma- (Om 16 00 Nws.; om 17.55 Meded.; gesiejae oniKoppenng tot stand Komt gazine rep. comm en muz 22 30 om 18 00 Nws.; om 1820-18.30 Ultz. bedraagt het potentiëel aantal le- Nws 22 40' Hullen den van de omroeporganisaties 7.7 ge/ll. radio-feuill miljoen, dat is grofweg twee maal zo veel. Vandaar dat de VPRO verho ging, van getalscriteria voorstelt, maar wel in gedeelten: binnen twee jaar na wijziging van de Omroepwet tot 150 pet. na vier jaar tot 200 pet. maximaal. Een groot voordeel van zo'n ver ruimde Omroepwet, aldus Kassies, is dat de wervingsactiviteiten van de omroeporganisaties meer gegrond vest zullen moeten worden op de programma's dan op de bladen. Ove rigens benadrukte hij dat het voor stel-Visser niet anders zou kunnen zijn dan een eerste stap, nodig voor de herbezinning op het totaal van onze omroepstructuur. „Het huidige bestel ia tot ondergang gedoemd, steeds minder past de feitelijke structuur van de maatschappij op de formele structuur van de maat schappij. er ontstaat in dit opzicht een revolutionaire situatie". De VARA. die als A-omroep een duidelijk rechtstreeks belang heeft op de trap: muz. 13.05 Apollo XXI: Communistische Partij van Ne derland; om 19.30 Nws.). 21.00 (S) Oude kamermuz. (opn.). 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22.45 Act. 22 55 (S) Prei t ïg weekendlicht muzlekprogr. by de status quo van de Omroepwet, 23.55 Nws. neemt uiteraard een ander stand punt in. ..Die wet geeft in ieder ge val zekerheid", aldus de heer Bakker, „het laten vaststellen van getalscri teria door een algemene maatregel van bestuur (zoals Visser voorstelt) betekent een terugval De VARA is dodeiyk bevreesd, dat "de rust en stabiliteit van het omroepbestel" in gevaar komen als "de jacht op tien miljoen landgenoten, die geen om roepbijdrage betalen, wordt ge opend". En ook: „er weinig fantasie voor nodig om in te zien, dat hier de weg wordt geopend voor zendtijdver brokkeling, die een funeste uitwer king zou hebben". De Troye „Het - wetsvoorstel zou tot chaos leiden. Marl, von w,b,r waarby neutrale krachten, toch al FreischAtz"' Romantische in opmars, een meer dan evenredig deel van de zendtyd zouden ver overen". 9.00 Nws. 10 00 Nws 10.03 Muziek bij de koffie. (11.00 Nws) 12 00 Nws 12 03 Pers Vers: nieuwe gram. muz. 13.00 Nws. 13.03 Jan Corduwener Show. met o.m. Europees Popparlement. 14 00 Nws. 14 03 De Fel lx Meurders Show. (15.00 Nws.. 1600 Nws 16.03 Top-30. 17.00 Nws. 17.03 Top-30 (verv.). DRAADOMROEP Van 1-2 aur. (Over de 4e lijn). Ludwlg van Beethoven: Uit „Fldello". 1. Ouverture. Phllharmonlsch Orkest van Wenen o.l.v. Clemens Krauss. 2. O welche Lust, koor der gevangenen. Koor van de Beierse Staatsopera; Beiers Staatsorkest o.l.v. Ferenc Frlc- 1. „Der opera op tekst van Frledrlch Kind. Irmgard Seefrled (Agathe). Rlta Stretch (Aennchen). Margot Lamlnet, Olsela Ohrt (bruidsmeisjes); E be r hard Waechter (Ottokar); Albrecht Peter (Kuno); Kurt Bohme. Richard Holm (Kaspar en Max. lagere); Walter Kreppel (heremiet); Koor (oJ.v Kurt Presel) en Orkest van de Beieree Omroep Dirigent: Eugen Jochum. 2. Ouverture „Oberon". Symphonle Or kest van de Beierse Omroep o.l.v. Ra fael Kubellk. Richard Wagner: 1. Uit „Der fliegen de Hollander", a. Summ und brumm, koor van de meisjes, b. Steuermann, lass die Wacht, matrozenkoor. Elisa beth Schartel; koor en orkest van do Bayreuther Festsplele. Dirigent: Wil helm Pltz. 2. Uit .Lohengrin" a. Voorspel le bedrijf. Suisse Romande Orkest o.l.v. Ernest Ansermet. b. Hochstes Vertrau'n In fernem Land. Jess Thomas: Phllharmonlsch Orkest van Berlijn o.l.v. Walter Born. 3. Uit „Parelfal" a Voorspel, b. Goede Vrijdag muziek. Suisse Romande Or kest o.l.v. E.rnest Ansermet. Nederland L NOS NOT 10.45-12 05 Schooltelevisie NOS 18.45 De Fabeltjeskr. NOS 1855 Journ. AVRO Ï9 05 AVRO's Sportpa- norama NOS 20.00 Journ AVRO 2(T21 Tips voor een toekomst Informatief progr. 20.50 Edlsons voor De Vuist Weg NOS 22.50-22.55 Journ. Nederland II NOS 18.00 Report, van de Wereld kampioenschap. kunstrijden voor he ren te Lyon 18.45 De Fabeltjeskrant: NOS 18.55 Journ NOS 19.05 Ter Visie parlem. en politiek weekoverz. KRO 19.30 Kopduel sportquiz NOS 20.00 K Journ. KRO 20.21 Adéle en Léne. show program. 21.11 Brandpunt 21.36 De Wrekers tv film KRO/RKK 22.26 Ris kante Kerk magaz. over een kerk-ln- ontwlkkellng NOS 22.56- K Journ. Te leac 23.01-23.31 Studeren les 6 herha ling.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1971 | | pagina 5