ïBC boekt groot succes tnet Hendrik VlII-serie 9. SUBLIEME OPVOERING VAN EEN SUBTIEL TONEELSPEL mmsr wii i A ...en custeren i De gangmaker. programma ijlt Oersterk! TV morgen] Istizin rkfe TO Vier mannen en twee vrouwen daders overval 'Mooi weer vandaag' jaar slijtage garantie bAG 9 FEBRUARI 1971 LEIDSCH DAGBLAD PAGINA 5 oriRO overweegt tv-produktie te kopen HUI; ADVERTENTIE NDEN De BBC-tv heeft een gedramatiseerde serie :Sevefl aan het leven van Hendrik VIII. In zes afleveringen lijke fert het leven van de legendarische Engelse vorst, die een schrikbewind voerde over het land van 1509 tot 1547, vue. In de afleveringen staan de zes vrouwen, die in het 1 van Hendrik een belangrijke rol hebben gespeeld, cen- De episodes zijn op zichzelf staande verhalen, die door gillende auteurs zijn geschreven. ageland is de serie een onge- succes geworden Meer dan landen over heel de wereld de serie inmiddels gekocht. i -}R.O overweegt tot het aanko- ^(ver te gaan, maar wil eerst Ln paar afleveringen bestude- Us de koop doorgaat zal de [de „The six wives of Henry in het volgende winterseizoen MARf1 ^IE^' leven van Hendrik VIII is KNIP Lelen aj aanleiding geweest om AVENj in boekvorm, filmvorm of op )neel het woelige leven van de egoïstisch en wreed rege- vorst uit te beelden. Vorig l—0 (twam Richard Burton nog in apen als Hendrik VIII in de me of the thousands days", fim met Charles Laughton in van Hendrik werd al in 1933 pkt en is al op tv te zien ge en, dij Deze film kreeg als titel e verlj private life of Henry VIII" contaderoemde Duitse acteur Emil Ings gaf in 1920 Hendrik ge- "1 de film "Ajuia Boleyn", de fe vrouw 111 zbn leven, die hij rs N.ll'e Jaar huwelijk liet onthoof- i 070— >hrijvers van de BBC-serie opdracht ieder één van •iks vrouwen tot onderwerp te Het resultaat werd een serie ;s portretten, waarin de vrou- op een zeer objectieve wijze en benaderd. Hendrik zelf in iedere serie als een andere voren. Zijn tegenstrijdige Stertrekken en zijn humeurige j, die hij afreageerde op zijn jenotes zijn door de auteurs gebruikmaking van alle be- )are historische gegevens zo •getrouw mogelijk weergege- lariëri lts zijn laatste vrouw. Catheri- Varfarr. overleefde hem. de andere Chatherina van Aragórn Anna 4n, Jane Scemour, Anna van _f en Catherina Howard beleef- slechts kortstondige huwelijks- li met de vorst, die zijn vrou- en om persoonlijke en politieke nen aan de kant schoof of zelfs l. c f Dï? KEITH MITCHELL vel steeds één van de vrouwen aflevering het middelpunt keren de anderen toch. om rie een logisch historisch ver te geven, terug in meer dan episode. De rol van Hendrik t gespeeld door Keith Michell. speelde de rol van Hendrik jerder op het toneel in het stuk b King's Mare". Hij speelde in den een glansrol als Don Quixo- V00b de ook üi ons land bekende de ..Man van la Mancha". 'O'tgaat dezelfde rol nu spelen in feroadway-produktie van de mu- indif rollen van de zes vrouwen wor- eveneens vervuld door topactri- Dorothy Tutin bij voorbeeld. de rol van Anna Boleyn speelde. 'oor ït nog niet zolang geleden de lamen afgesloten voor de film lomwell", die vorig voorjaar in P land werd uitgebracht Zij elt daarin naast Richard Harris foon| hoofdrol. Annette Crosbie (Ca therine van Aragon) Anne Stall- brass (Jane Seymour). Elv'i Hale (Anna van Kleef), Angela Pleasence (Catherine Howard) en Rosie Crutchley (Catherine Parr), die de overige vrouwenrollen spelen hebben ieder een ruime toneel- en filmer varing. Vooral de „zware" bezetting van de rollen en het gebruik van kleur hebben de serie In Engeland tot een succes gemaakt. BBC-cijfers vertel len dat Hendrik Vin de „Forsyte Saga" ruim slaat. De laatste serie hield ook in Engeland, zoals in zo vele andere landen ter wereld, mil joenen kijkers thuis. EENSLUIDEND Engels tv-critici zyn eensluidend van mening, dat „The six wives of Henry VIII", de beste BBC-produk- tie sinds Jaren is. Dat deze critici zo ruim zijn met toezwaaien van kent ook Engelands breuk met de lof aan programma-makers is niet Kerk van Rome Het succes van de zó gebruikelijk op het eiland, waar serie heeft uiteraard de bekende het televisiemaken stoelt op heel commerciële bijverschijnselen gekre- wat jaren meer ervaring en vakbe- gen. kwaamheid dan op het continent. Het Zo is er nu een plaat uit met zien van de eerste aflevering ..Cha- muziek uit de zes afleveringen therine of Aragon" maakt al iets kleurrijke ansichten met de portret- duidelijk over het enthousiasme. j ten van de hoofdrolspelers en zelfs Het drama voltrekt zich voor Cha- een tentoonstelling van kostuums therine na achttien jaar huwelijk. en requisieten uit de serie is inge- wanneer Hendrik zich van haar wil richt in het Londense Victoria en laten scheiden. De scheiding bete- Albert Museum. Ditishetrecept: Kaasfondue van Nederlandse kaas. Caquelon Inwrijven met wat knoflook. Dan 4 dl halfdroge witte wijn ln de pan verwarmen tot de wijn gaat bruisen. Nn 600 gr fijngesneden Jong belegen Goudse toevoegen, goed roeren en weer aan de kook brengen. Binden met mat «ma en op smaak afmaken met zout. peper, nootmuskaat en een scheutje kirsch. 1 3n met maimna NEDERLAND V, 8.00 8.21 9 12 AMSTERDAM De vijf mannen en vrouwen, die vorige week werden gearresteerd, nadat er 'n overval was gepleegd op het bijkantoor van de Algemene Bank Nederland aan de Rooseveltlaan in Amsterdam, hebben bekend. Er is nog 'n man voortvluch tig. De daders zijn twee Duitsers van achttien en twintig jaar, een dertig- Jarige Peruaan, een Duitse vrouw (21) en een Nederlandse (21). De veertigduizend gulden, die waren buitgemaakt, zijn bij het laatste meisje teruggevonden. Dit is niet Keith Mitchellde vertolker van de Hendrik VIII-rol uit de gelijknamige BBC-serie, maar de acteur Richard Burton, die dezelfde rol speelt in de film „Anne of the thousand days". Gaat het in deze film met name over de relatie tussen Hendrik VIII en zijn vrouw Anna Boleyn, in de tv-serie wordt de schijn werper op .alle (zes) echtgenotes van de wrede Engelse vorst ge richt. De nu 61Jarige Franse film- komiek Fernandel wordt op 't ogen blik in een Parijs' ziekenhuis behan deld wegens gewrichtsontsteking in de heup. De acteur, wiens eigenlijke naam Fernandel Constandin luidt, hoopt spoedig te kunnen worden ontslagen. Ramses Shaffy, die vanaf 27 fe bruari als gast zou optreden bij de Haagse Comedie in „Rondedans" van Schnitzler, zal wegens ziekte worden vervangen door Guido de Moor. ADVERTENTIE in om over de vloer te hebben. Oersterk het 501 kwaliteits- merk van Du Pont garandeert u het sterke en duurzame tapijtriylo'n. (Wyers staat er achter) LEIDEN John Gielgud en Ralph Richardson, die tot de grootsten onder de Engelse ac teurs gerekend mogen wordan, vieren op het ogenblik in New York triomfen met David Sto rey's 'Home', waarin zij de man nelijke hoofdrollen vertolken. Paul Steenbergen en Ko van Dijk. de golden boys van het vader landse toneel, genieten om ver klaarbare redenen die wereldre putatie in veel mindere mate. maar we wagen te betwijfelen of hun spel in 'Mooi weer vandaag j onderdoet voor dat van het Britse j hoeetal. I "Mooi weer vandaag" is de veel- zeggende vertaling Bert Voeten heeft het stuk trouwens niet uitslui- tend in de letterlijke betekenis van het woord "vernederlandst" van j "Home", dat al kort na de Londens-? première medio vorig jaar een kas- i succes bleek te zijn. De Nederland- se titel symboliseert namelijk schit terend de vage prietpraat, waaruit de tekst van David Storey's subtiel opgebouwde stuk ogenschijnlijk be staat. Wat David Storey, die in 1960 naam maakte met het door Lindsay Anderson verfilmde, Osborne ach- tige drama "This sporting life", tot stand heeft gebracht is misschien wel een schoolvoorbeeld van absur- distisch-realisme. De absurditeit ligt net iets te nadrukkelijk verscholen in de plaats van "handeling" (een in richting voor geesteszieken), het rea lisme komt naar voren in de (ach tergrond) figuur van de jonge krachtpatser, die als gestoorde onmid dellijk herkenbaar is. Naar de her kenbaarheid van de hele situatie wordt overigens door Storey lang zaam maar duidelijk toegewerkt. Handeling is er overigens nauwe lijks in dit stuk over de menselijke onmacht. "Home" gaat zoals al eer der in deze kolommen is gesteld over mensen (twee mannen van betere komaf en twee vrouwen van aanzien lijk lagere maatschappelijke orde), die elkaar ontmoeten, maar niet in staat zijn wezenlijk met elkaar in contact te treden. Mensen die met elkaar praten, over ditjes en datjes, maar die geen echte relatie weten op te bouwen. Het zijn de stompzinnige gemeenplaatsen, de lieve leuter praatjes van alledag (over het mooie weer bijvoorbeeld..) die het contact tussen de mensen, in al zijn op pervlakkigheid, in stand helpen hou den. En het zijn dezelfde gemeen plaatsen, die de werkelijke commu nicatie in de weg staan. Maar het meest trieste is nog, zo houdt de schrijver ons voor, dat we onze eigen tekortkomingen, onze eigen onmacht niet willen erkennen en dus altijd eenzaam zullen zijn en blijven. En het is deze onwezenlijke werkelijk heid, die Storey's verhaal zo wrang maakt. Het vervreemdingseffect verkeren we allemaal in een gekken huissituatie of niet? steekt ook in dit geval zijn modieuze neus om de hoek vanhet sombere decor tegen de achtergrond waarvan het stuk zich afspeelt. Toch ligt die hele gestichtssituatie er naar onze smaak net iets te dik bevenop. En daarom ook slaan we (Kleur) De fabeltjeskrant (NOS) (Kleur) Journaal (NOS) Wij, Heren van Zichem (KRO) (Kleur) Journaal (NOS) (Kleur) Andy Williams show (KRO) (Kleur) Brandpunt Special (KRO) (Kleur) Apollo XIV. Rechtstreeks verslag van de landing in de Stille Oceaan (NOS) Plm. 11.00 (Kleur) Journaal (NOS) Plm. 11.05 Wiskunde. Herhaling les 5 (Teleac) NEDERLAND II 6.45 (Kleur) De fabeltjeskrant (NOS) 6.55 (Kleur) Journaal (NOS) 7.05 Den Haag vandaag (NOS) 7.10 Kunstrubriek (NOS) 7.30 TopPop - Popshow voor de jeugd (AVRO) 8.00 (Kleur) Journaal (NOS) 8.21 Pevton Place (AVRO) 9.10 (Kleur) Een avondje met Julie Andrews en Har ry Belafonte (AVRO) 10.00 AVRO's Televizier Magarine (AVRO) 10.50 (Kleur) Journaal (NOS) 10.50 (Kleur) En Francais. Herhaling les 5 (Teleac) Nederland 1 en 2 bieden de kijker de mogelijkheid van keu ze. Wat is nu de ideale keuze mogelijkheid? Die tussen twee gelijksoortige programma's (wil Je een appelflap of een olie bol?), of die tussen twee ver schillende programma's (wil Je een appelflap of een huzaren- slaatje?). Als Je het goede met de mens voor hebt, kies Je na tuurlijk voor de eerste moge lijkheid, want na die keus tus sen appelflap en oliebol komt de keus tussen huzarenslaatje en kroket, zodat hij aan het eind van de avond zowel van het een als van het ander heeft geproefd. Dat is beter voor zijn maag. Maar als Je vindt dat de mens zelf maar moet weten waar hij het meeste trek in heeft, dan is de tweede keuze mogelijkheid te verkiezen. Ik vind dat de televisie hem de tweede keuzemogelijkheid moet laten. Gisteren praktiseer den de NCRV en de VARA ech ter duidelijk de eerste methode. Gelijktijdig „Kinderen met die ren" en „Kijken naar kinde ren". Gelijktijdig „Memoran dum van een dokter" en „Ster rentheater." Gelijktijdig „Ach ter het nieuws" en „Wij stinken er in." En gelijktijdig „Hier en Nu" en de ..Volkstelling." De ene keer moesten we dus kiezen tussen appelflap en oliebol, het volgende ogenblik tussen kroket en huzarenslaatje. Had de NCRV de populaire serie „Me morandum van een dokter" om 20.20 uur geprogrammeerd, dan hadden de liefhebbers van ge dramatiseerde tv zowel deze se rie als de (frappant slecht ge speelde) film Vijand nr. 1 (met een frappant slechte tekst) kun nen zien. Maar Ja. dan hadden we weer niet kunnen kijken naar .We stinken er in" en hadden se nooit geweten dat de moe- iermelk niet eens verkocht zou nogen worden wegens het hoge D.D.T.-gehalte en dat de mens het a.b.c. van het leven van vo ren af aan moet leren en wel uit de bijbel, zei professor Plicht. want waar anders zou hij het moeten leren? Misschien uit de brandende kaars, die we als il lustratie van zijn woorden te zien kregen. Die prof. Plicht, psycholoog en hoogleraar in Heidelberg, daar had ik het niet zo op. Je moet erg voorzichtig zijn met je oordelen over mensen op de televisie, maar sommige men sen vind Je aardig, zijn echt, boezemen vertrouwen in, en an dere mensen vallen door de mand die Je iedere avond trouwhartig voor het tv-toestel klaar zet. De zangeres zonder naam bijvoorbeeld. geïnter viewd door Berend Boudewijn, maakt op mij altijd weer een sympathieke, betrouwbare in druk. Zij is echt. „Als Je het le ven wilt bestippelen komt er meer verdriet in voor dan ple zier," zei ze, maar gelukkig meldde haar man dat ze toch vrolijk van aard kan zijn: „Ze vertelt meer moppen dan meni ge pastoor in het klooster." Ik zeg Ja tegen de Zangeres zonder Naam. Ik zeg ook Ja te gen de Griekse oud-minister Mylonas, geïnterviewd in Ach ter het Nieuws. Hij zei dat 95 procent van het Griekse volk tegen het kolonels-regime is. Er zijn geen vrije verkiezingen in Griekenland, zelfs de voorzitter van de tafeltennisbond mag niet meer door verkiezingen worden aangewezen. Maar ik zeg nee tegen die Zwitserse mannen die in Achter het Nieuws uitlegden waarom zij te gen vrouwenkiesrecht zouden stemmen. Zij hadden geen, of armzalige argumenten, hun on geluk droop van het scherm af. Nee, ook tegen Harry van der Steeg in „Zo moeder, zo doch ter," niet omdat ik zou wan trouwen wat hij zegt. maar om dat hij nooit eens gewoon iets zegt, altijd een lolbroekerige aanloop neemt. Maar weer Ja tegen de volkstelling, voor de verandering geen persoon maar een „toestand." NICO SCHEEPMAKER de ingenieuze Pinter als toneelschrij - ver hoger aan dan de gevoelsmens 1 die Storey ongetwijfeld is. Ongemeen boeiend blijft Storey's visie op de menselijke verhoudingen intussen wel. Het stuk stelt aan de vertolkers ervan zware eisen. Aan hun geheu gen én aan hun vermogen zich in te leven in de verschuivingen van het klimaat. Wat de prestaties van Paul Steenbergen en Ko van Dijk als de twee geestelijk gestoorde heertjes betreft, die komen voor de volle hon derd procent overeen met die typisch Haagse stijl van acteren, waarin een zekere geacheveerdheid besloten ligt. Wie deze beide acteurs Storey's bedoelingen waar ziet maken weet meteen wat het begrip „underac ting" inhoudt. Het is die stille, inge togen manier van toneelspelen die zo kenmerkend is voor de verschijning van Paul Steenbergen en welke tech niek ook door Ko van Dijk. die men veelal kent als de man van het bre de gebaar. bewonderenswaardig j knap wordt beheerst. Hun spel lijkt geheel ondergeschikt te zijn aan Sto- i3y's stuk. waarvan de onderstroom zo belangrijk is. Lijkt, omdat in feite het duo Steenbergen—Van Dijk een gadf evenwicht heeft gevonden tus sen het stuk en de persoonlijke pres tatie. Voor de noodzakelijke contrast werking zorgen op onnavolgbare wij ze Myra Ward als de verbitterde, praatjes verkopende patiënte met haar onafscheidelijke tas en para- I plu en Anny de Lange als de even gefrusteerde gestichtsvriendin. Zij geven met hun vulgaire geschreeuw een gewauvel nog meer inhoud eigen lijk aan de tragedie van de twee vereenzaamde mannen. Roelof den Ambtman tenslotte weet de figuur van de voortdurend met zichzelf be zig zijnde dommekracht trefzeker te typeren. Wanneer de Haagse Come die stukken als deze op haar reper toire blijft nemen dan zal zij het to neelpubliek sterk aan zich verplich ten. Ook het Leidse publiek dat gis teravond in grote getale naar het Een aangrijpende scène uit 'Mooi weer vandaag'. V.l.n.rKo van Dijk, Paul Steenbergen, Myra Ward en Anny de Lange. Oude-Vesttheater was gekomen. Van avond is er nog een tweede voorstel ling maar ook die is vrijwel uitver kocht. PIETER C. ROSIER P.S. Gezien tijdens de voorstelling van gisteravond in de Leidse Schouwburg: het echtpaar Jasperina de Jong en Eric Herfst. ADVERTENTIE Als de stoelgang meer 'n moeilijke zit wordt, doet hij zijn voortreffelijk werk. De gangmaker van Istizin. Laxerende tabletten met 'n beschermend laagje. Aktief op de plaats waar 'n beetje hulp dringend nodig is. Istizin tabletten in doordrukstrip. Gewoon de beste oplossing. WOENSDAG 10 FEBRUARI 1971 HILV. I. 402 m en FM-kanalen. 7.00 NCRV. 8.00 TROS. 12.00 KRO. 14.10 NCRV. 19.00 NOS. 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord. 7.16 (S) Op het eerste gehoor: klass. muz. (gr.). (7.25 Horen en zien; 7.30 Nws.; 7.32-7.50 Hier en Nu: actuali teiten). 8.00 Nws. 8.11 Luister uit. én thuis: verz.pl.progr. voor dc militairen. (8.30-8.32 Nws.; 9.00- 9.10 Gymn. voor de huisvr.). 9.35 Voor de kleuters. 9.50 Vier eeuwen muz.: componisten en hun werken 10.15 Voor de vrouw. 11.00 Nws. 11.03 Aktua-Magazine: nws., nieuwtjes, re- Sort., commentaren en muz. 11.55 [eded. 12.00 (S) Van twaalf tot twee: gevar. progr. (12.22 WIJ van het land; 12.26 Meded. t.b.v. land- en tulnb.; 12.30 Nws.; 12.41 Actualitei ten; 13.00-13.05 Raden maar. 14.00 Hulsbez.: pastoraal gesprek 14.10 (S) Radio Fllharmon. ork.: mod. muz. (opn.). 14.50 (S)..Oude muz. (gr). 15.00 In 't zilver: progr. voor oudere luisteraars. 16.00 Nws. 16.03 Voor de kleuters. 1.15 Voor de |eugd. 16.30 (S) Jeugdland. 17.30 NCRV en Bloc: actueel progr. met muzikale illustratie. (Overheidsvoorl.: 17.60-18.00 Mens en samenleving. Spreker: D. M. van der Leeden van het ministerie van C.R.M. Onderwerp: Bijstand aan zelfstandigen. 18.30- 18.41 Nws.). 19.00 Openbaar Kunstbe zit. Politieke Partijen: 19.10 Ultz. van DS'70. 19.20 Vakbroeders ln de maak. derde progr. uit de serie Suriname-An tillen. 20.00 (S) Woens- dagavond-muzlekmagazlne, waarin nws., rep.. Interviews en comment, over muz.. alsmede mod. muz. 22.30 Nws. 22.38 (S) Cosa Nostraook Uw zaak. 23.55 Nws. HILV. n. 298 m en FM-kanalen. 7.00 VARA. 7.54 VPRO. 8.00 VARA. 22.55 VPRO. 23.25 VARA. 7.00 Nws. 7.11 Och tend gymn. 7.20 (S) Dag woensdag!: muziek en Informa tie (plm. 7.33 Van de voorpagina). 7.54 Deze dag. 8.00 Nws. 8.11 Actuali teiten. 8.22 iS) Dag woensdag (ver volg). 9.00 VARA-radloweekblad voor de woensdagochtend, gevar. progr. met om 9.35 Waterstanden: om 9.40 Schoolradio: om 10.15 Koning Klant; om 10.45 Voor de kleuters; 11.00 Nws.; 11.03 Koffiepauze. 12.00 (S) Licht strljkork. 12.25 Goede wijn be hoeft geen krans: bude Jazz- en amusementsmuz. 13.00 Nws. 13.11 Ac tualiteiten. 13.25 Speelruimte, gevar. muz. met om oa 13.45 Gesproken portret; ca. 14.00 Operettewereld; ca. 14.35 Kinderkoor: 14.60 Receptie, hoorspel; ca. 15 40 Een grote naam van toen: profiel ln muz.: 16.00 Nws.; 16.03 In mijn tijd: gesprek; ca. 16.30 In de Toonzaal: muz.progr. voor de Jeugd 17.02 (S) Metropole Ork. en zangsollste. 17.40 (S) Lichte zramm.muz 17.55 Meded 18.00 Nws. 18.11 Actualiteiten. 18.20 Uitzending van het GPV 1830 <S> Klink Klaar, zonder nonsens. 19.30 Nws. 19.35 (S) Danskorkest met solisten 20.05 (S) Promenade ork. en zangslolstenope retteklanken. 20.45 Confrontatie: dls- cussleprogr. 21.15 Nou. en. sati risch progr. 21.40 (S) Stereo-Pop. 22.30 Nws. 22.38 Meded. 22.43 Actuali teiten. 22.55 Stichting Nederlandse Schoolradio: Sexuele vorming. 23.25 (S) Contrasten: Nederl. muz. van deze eeuw. 23.55 Nws. HILV. III. 240 m. en FM-kanalen. 9.00 AVRO. 9.00 Nws. 9.02 Van Meet af aan. lichte platen. 10.00 Nws. 10.03 Radio journaal. 10.06 Arbeidsvitaminen: po pulair verz.pl.progr. (11.00 Nws». 12.00 Nws. 12.03 Zet 'm op: vrolijk p!.progr. (13.00 Nws. 13.03-13.06 Ra diojournaal). 14.00 Nws. 14.03 Gim mick. 15.00 Nws. 15.03 Muz. Boetiek. 16.00 Nws. 16.03-18.00 Lichte platen. (17.00 Nws.; 17.02-17.05 Radiojour naal.). DRAADOMROEP (0\er de 4e lijn) Woensdag 10 februari van 18-20 uur Delen uit „Der Graf von Luxemburg'* (Lehar); Catch a falling sfar (Van ce); Panama (Williams); L'oxygéne (Béart); Easy to love (Porter): Deep purple (Parish); Why don't you do right (McCoy); Like blue (Prévin); Illusion (Morand); Maria from Bah la (Mlsrakl); Bajo el clelo del Paraguay (Ortiz); Estrelllta del Sur (Rueda); Indiana (Hanley); Salome (Stolz); Secret love (Fain); Barcelona (Wllc- zek); You can't have every thing (Gordon); Hushabye (Sunshine): Pao pao cha cha cha (Monchlto); SI tu tamblente vas (Jimenez); Soldadltos de Madera (Jessel); Sweet and lovely (Arnhelm); Apple core (Mulligan); A foggy day (Gershwin); 18th Centurv ballroom (BryantyN Adderlelj); That funky train (N. Adderley). Nederland L NOS/NOT 10.46-12.00 School tv KRO 17.00-17.40 ged. K Klnderprogr. NOS 18.45 De Fabeltjeskr. NOS 18.55 K Journ. NOS 19.05 Den Haag vandaag 19 10 Met het oog op België, fllmrep. CVK/IKOR RKK 19.30 Kenmerk de wekelijkse Inform, rubr. over kerk en samenleving NOS 20.00 Journ. Pol. par tijen 20.20 Ultz. van de Christelijk His torische Unie NOS 20.30 Phaedra, (Rijkskeuring 18 Jaar 22.20 Ultz. Sticht. Soc. 22.35 Studio Sport: 23.00 K Toonbeeld Radio Kamerorkest ppp symfonle-conc. 23.30-23.35 Journ. Nederland II. NOS 18.45 De Fabeltjeskr. NOS 18.55 Journ. KRO 19.05 MIK muz. am use m. progT. NOS 20.00 Journ KRO 20.21 The Outsider tv serie 21.11 Zelf doen; hobbvrubr. 21.51 Verslag op woens dag NOS 22.21 Journ.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1971 | | pagina 5