'Hoelabaloekinderlijk,
maar niet kinderachtig'
f/ra|ü\m9rmmm
Jesus Christ
vanavond te zien
Superstar
op tv
...en gisteren 1
9-
Geprolongeerd effect in 'Morgen zien we verder'
TV morgén]
Robert Borremans over jeugdprogramma van de Tros
IA
Mia Farrow in
oratorium
Wild-westhelcl
Andersom 90)
gestorven
Globe speelt Crnimberg
NDERDAG 21 JANUARI 1971
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 5
AMSTERDAM „Hij gaat ontzettend leuk met kinderen om,
geweldig hoor". Martine Bijl, vanavond gaste van acteur Ro-
>rt Borremans in zijn programma „Hoelabaloe", is tijdens de
©namen in studio Bellevue te Amsterdam, sterk vertederd
oor de manier, waarop Borremans zijn publiek, jong grut
irnamelijk, weet te boeien.
2 lit"
Belgisch acteur Borremans: ,,Hoe dat komt? Misschien door een
trlijke aanpak, kinderlijk maar vooral niet kinderachtig. Ik pro-
ver de kinderen er sterk hij te betrekken. Niet in de stijl van „zin-
■in jullie dat liedje nou maar mee", eerder in de trant van ze te
en luisteren en kijken".
De gezichten, de ogen in het bij-
icnder, vertellen Je dan enigszins
teike een fantasie zich bij de kinde-
afspeelt.
[oor hen, moet ik de man zijn met
ze alle kanten opkunnen. Ik
geen one-man show. Tast wel
want blijkt er geen improvisatie
ontstaan, dan moet ik dat wel
Kijk, wanneer Je voor
ideren iets brengt als acteur, dan
je in de ogen van velen wel
werk, maar Ja het is en
toch voor kinderen. Ik ga er
luit, het is een vak en daarom
Je ook in deze sector volledig
Dan is er nog de theaterproduktie
„Winnie de Poeh", die Borremans
in oktober vorig jaar met het Ma
rionettentheater Stockholm, even
eens in de hoofdstad bracht. Succes
noopte tot een nieuwe reeks voor
stellingen, die voor april en mei
staan geprogrammeerd.
Met „Winnie de Poeh", waarin hij
Christoffer Robin neerzet, heeft
Borremans samen met de Zweed
Michael Meschke, grootse plannen
Het programma, aangepast voor
Duitsland, Frankrijk en Amerika,
hoopt hij samen met Meschke eind
dit Jaar in de V.S. te presenteren.
fessioneel bezig zijn. Je mag j Het liefst ziet hij zichzelf, na in
verschil maken tussen kind en Nederland het geheel van de grond
jwassene". te hebben gekregen wat weer zo-
Jaar geleden kwam Robert i veel wil zeggen als theaterdirecties
remans, vriendelijk gezicht, j enthousiast te hebben gemaakt
schte ogen en goed verzorgd uiter- met het werk van Milne de wereld
jt naar Nederland. Het geboorte- rond trekken. Bagage: twee assis-
België, waar hij verbonden tenten en drie kisten,
aan het Nederlands Kamerto- Praten met Borremans betekent
fel, werd hem te eng „België weinig vernemen van zijn tv-bezig-
vijftig Jaar achter. Geld voor j heden „er wordt toch al veel te
lukties en belangstelling voor veel gekeken door kinderen". Kriti-
NEDERLAND
6.45
6.55
7.05
7.29
8.00
8.20
9.10
9.55
10.40
10.45
NEDERLAND II
(Kleur) De fabeltjeskrant (NOS)
(Kleur) Journaal (NOS)
Hoelabaloe, kinderprogramma (TROS)
Met de camera op jacht: Bezoek aan de zee
honden (TROS)
(Kleur) Journaal (NOS)
(Kleur) Mission Impossible. TV-serie
(TROS)
(Kleur) Valkenjacht, filmreportage (TROS)
(Kleur) Fragment uit de Rock-Opera Jesus
Christ-Superstar van Lloyd Webber (TROS)
(Kleur) Journaal (NOS)
Dammen voor beginners. Herhaling les 18
(TELEAC)
6.45
6.55
7.05
7.10
7.50
8.00
8.20
11.05
11.10
(Kleur) De fabeltjeskrant (NOS)
(Kleur) Journaal (NOS)
Den Haag vandaag (NOS)
Van gewest tot gewest (NOS)
Tips van het Nationaal bureau voor toerisme
(NOS)
(Kleur) Journaal (NOS)
Pik-in ('t is winter) Super de luxe!! Gevarieerd
programma) (VPRO)
(Kleur) De naam van Allah. Documentaire,
deel I (CVK/IKOR)
(Kleur) Journaal (NOS)
Onze landbouw nu en straks herhaling les 11
(TELEAC)
njekten op toneelgebied is er niet".
D ons land was hij allereerst ver-
inden aan het gezelschap Are-
i/Nieuwe Komedie, waarna een
izoen Zuidelijk Toneel Globe en
bneelgroep Studio volgde,
oor Borremans hebben gezelschap-
ra voorlopig afgedaan. Een gastrol,
»ls bij Theater in de in maart uit
brengen „Onder het melkwoud"
i Dylan Thomas, werd door hem
og enthousiast ontvangen.
Ik doe nu free lance-werk, wat
ir my zoveel inhoudt als het ja
neen kunnen zeggen, wanneer je
zelf wilt. Benauwend van de
nelschappcn vind ik de realiteit,
it je een heel seizoen in een be-
lalde vorm-structuur moet voort-
obbelen. De directiewisselingen by
lobe en Studio, die ik meemaakte,
lebben de verwachtingen waarmee
het seizoen begon, toen ook wel
tschaad".
Met de gastrol bij Theater ben ik
!ij. In zo'n situatie denkt een re-
isseur je echt nodig te hebben in
stuk. Er wordt geen gebruik
in je gemaakt, omdat je nu een-
il in het gezelschap zit. Daarbij
omt nog dat Adrian Brine, ik heb
;et hem gewerkt bij de Nieuwe
sche noot bij zijn tv-programma,
waarvan na morgen nog twee afle
veringen verschijnen:
TE KORT
„Oorspronkelijk was het programma
voor oudere kinderen. De TROS
wilde vooral de jongsten bij het ge
heel betrekken. Hierdoor is de juiste
formule nog niet gevonden. Eén dagHebben deze tv-uitzendingen Robert
studio is te kort voor een dergelijk Borremans niet geholpen meer be-
programma. Er komen steeds ande-1 langstelling te kweken voor zijn
re kinderen en zoiets blijft een gok. theaterprodukties?
Er is te weinig tijd om aan het ge
heel aandacht te besteden.
Je moet de kinderen over hun bar
rière heen helpen om tot een beter
produkt te komen. Erg gelukkig ben
ik wel met de muziek. Een sterk il
lustratief element.
Ja, ik dacht het wel. Ik hoop het
tenminste, tenslotte blijft theater
publiek het meest dankbare voor
mü. Vooral moeders met kinderen,
die dan ook nog pret aan het ge
heel beleven. Maar ja, het blijft
toch kleine kinderen kleine prijzen".
De TROS brengt vanavond via
Nederland I om 21.55 uur fragmen
ten uit de met veel tam-tam aan
gekondigde roek-opera „Jesus Christ
Superstar" geschreven door de En
gelse tekstdichter Tim Rice (25)
met muziek van Andrew Lloyd
Webber (22).
Het verhaal gaat over de laatste
zeven dagen uit het leven van
komedie en Globe, 'de règie'Tom i Christus, beginnend bij de wonder
en gelukkige bijkomstigheid. Zodra baarlijke genezing van Lazarus en
ra regisseur me bewust kan ma- eindigend met de kruisiging op Gol-
en, dat een bepaalde rol geschikt 6°tha.
s, neem ik hem ook aan". j Jezus, uitgebeeld door Ian Gillian
zanger bij de heavy-rock group
PROBLEMEN Deep Purple, is voorgesteld als een
i superstar die voortdurend botst met
Boor sterk geïntrigeerd zijn door ^et gezag Om hen heen hangen de
■ken. samenhangend met huidige gebruikelijke fans, de twaalf disci-
mee
wKtie:
É-jarig
Kari
9 btstg
leelplannen, blijft niet veel tijd
over. De eigen zaken eisen
ieel aandacht op. Vooral financieel
fijn er einige problemen,
lijn in 1970 uitgebrachte Jeugdpro-
lukties „Peper en Zout", voor 5 tot
•jarigen, „Spelen" voor 8 tot 11-ja-
en „Hoelabaloe", voor 12 tot
•Jarigen naar aanleiding van
itstgenoemde produktie ontstond
te TROS-serie, waarvoor „Hoelaba-
een verjongingskuur moest on-
iergaan, zijn weliswaar gunstig ont-
i langen, een verzekering in de vorm
II ran een rijkssubsidie is echter nog
Biet binnen. Met uitkopen wordt
jetracht de continuïteit van de kin-
iermatinees te verzekeren.
Tn het Shaffytheater te Amsterdam
naakte men reeds kennis met Bor-
lemans' jeugdprogramma's. „Wan-
neer is er weer zo'n feest, meneer
i Borremans", vroegen na afloop en
kele enthousiaste kleuters. Aan Ro
bert zal het niet liggen. Het liefst
trakteert hij ook de andere grote
iteden op een serie voorstellingen,
Ik zou het erg graag willen. Kwa
men de mensen, die het in deze
Reden vóór het zeggen hadden,
maar eens kijken, wat ik breng. Ze
keten er van".
pelen. Voorts Maria Magdalena
(Yvonne Elliman) als een soort
groupie. Mike d'Abo eens bekend als
solo-zanger bij Manfred Mann
heeft de rol van koning Herodes.
ciie Jezus op grond van allerlei be
schuldigingen als ondermijnen van
het gezag, het in bezit hebben van
drugs en wat dies meer zij, ter
dood veroordeelt.
De muziek wordt verzorgd door een
roek-groep van zes man en een
symfonie-orkest met een bezetting
van 85 man. Het duo Rice-Webber
trad twee Jaar geleden voor het
eerst in het nieuws met het orato
rium „Joseph and the Amazing
Technicolour Dreamcoat".
De opnamen die vanavond te zien
zijn werden opgenomen in de Lam-
bertuskerk in Haaren (NBr.) Na
afloop discussieert een panel be
staande uit geestelijken, de acteur
Lex van Delden en de componist
Henri Arend over de geestelijke en
muzikale waarde van het werkstuk.
Yvonne Ellimam als Maria Magdalena.
Robert Borremans en Mar
tine Bijl met het jonge grut in
Hoelabaloe.
LONDEN (AP) Mia Farrow, eens
het prototype van het korte haar
la Jeanne d'Arc, repeteert voor een
nieuwe rol: de Franse patroonheilige
zelf.
ZU zal de rol spelen in het ora
torium van Honneger, "Jeanne d'Arc
op de brandstapel" op 7 februari in
de Albert Hall door het versterkte
Londense Symphonieorkest. Dirigent
zal haar echtgenoot Andre Previn
zün.
HOLLYWOOD (AP) Gilbert
"Bronco Billy" Anderson, die in 1903
zün filmdebuut maakte in de eerste
Amerikaanse speelfilm, "The great
train robbery", is woensdag op 90-
jarige leeftyd gestorven.
Anderson werd de eerste wild
westheid van het witte doek. In 1958
werd hy voor zün pionierswerk on
derscheiden met een byzondere Os
car.
Woensdagavond, dat is be
kend, zendt de NOS een speel
film uit, als het voetbal niet te
genzit. Lang niet alle films zün
van onvergankelyke waarde,
maar af en toe zit er een byzon
dere film tussen en dat was gis
teren het geval. „De vuurproef',
het stuk dat Arthur Miller in
1953 schreef onder invloed van
de Amerikaanse heksenjacht op
communisten of mensen die de
zelfde haarkleur hadden, be
hoort tot zün allersterkste wer
ken en kreeg in de film van
Raymond Rouleau met een zeer
sterke rolbezetting de allerbeste
kansen. Rouleau had ook de re
gie toen „De vuurproef" als to
neelstuk in Parijs in première
ging, eveneens met het echtpaar
Montand-Signoret in de hoofd
rollen. Merkwaardig genoeg
maakte het stuk ook nu nog
een actuele indruk, los dus van
zün „eeuwigheidswaarde", want
de vragen van schuld, massabe-
invloeding en eigenwaarde zul
len altyd wel rechtsgeldig bly-
ven. Het actuele zag ik nu min
der in de Amerikaanse situatie,
dan wel in die achter het IJze
ren Gordün, te meer omdat de
tirade van John Proctor over de
eigenwaarde, het opgeheven
hoofd, by na letteriyk zo ge
schreven is door een van de dis
sidente Russische oppositieleden.
Grigorenko. Niet langer buigen
voor de intimidatie, maar met
alle persoonlijke risico's van
dien, openiyk rebelleren tegen
alle aanmatigingen van het ge
zag.
Een boeiende film dus. Wat
deed derhalve de slome duike
laar by de NCRV die verant-
woordelyk is voor de program
mering van zyn omroep? Hy
zette er tegenover een Duits
documentair televisiespel van
Hans Gottschalk, getiteld „Aan
slag op Hitier". Gelukkig had ik
„De vuurproef" al gezien, en
konden we ook na dat Duitse
spel nog geruime tyd naar Mil
lers stuk kijken, anders had ik
misschien de domheid begaan
niet naar dit Duitse spel te ky-
ken. Want het betrof een mees
terwerk, dat terecht werd be
kroond.
Het ging over Georg Eiser, een
eenling die met een ongeloof-
lüke mierenviyt werkte aan een
aanslag op Hitler, in de hoop
daardoor een wereldoorlog te
voorkomen. Het verhaal is even
adembenemend als een film
als „Een ter dood veroordeelde
ontsnapt" of ,Du Rlfifi chez les
hommes", omdat we ook nu ge
tuige waren van minutieuze
maandenlange voorbereidingen,
waarby Eiser 's nachts in de
Bürgerbraukeller beetje voor
beetje een pilaar uitholde, waar
in hy tenslotte zün explosieve
klok verborg, die precies om
21.20 uur op 8 november 1939
moest ontploffen als Hitier es.
daar hun jaariykse bijeenkomst
hielden. De bom ontplofte in
derdaad en het gebouw stortte
in. Maar Hitler was tegen zyn
gewoonte in even tevoren weg
gegaan, want u weet hoe het
gaat: aanslagen op Gandhi,
Kennedy en Luther King lukken
altyd, die op Hitier mislukten
steeds. Het is op zichzelf al een
ongelooflyk (maar waar) ver
haal, zo'n man die allerlei baan
tjes aannam om zün helse ma
chine te kunnen maken, die het
houten beschot rond de pilaar
eerst omwerkte tot een onzicht
bare deur, zodat hy 's nachts
alleen maar de „deur" hoefde te
openen om te kunnen hakken in
de pilaar en die dan na zoveel
precisiewerk, op onnozele wüze
gepakt wordt by de grens, nog
voor de bom ontploft is, dan ook
nog te horen krügt dat niet Hit-
Ier maar een aantal „onschuldi-
gen" is omgekomen, opgesloten
wordt in concentratiekampen
om na de overwinning in een
showproces te worden veroor
deeld. om tenslotte vlak voor de
bevryding te worden geëxecu
teerd! En dan te bedenken dat
deze Eiser by het gelukken van
zyn aanslag misschien tientallen
miljoenen mensenlevens ge
spaard had, door het wegvallen
van de Tweede Wereldoorlog!
Een homerisch verhaal, dat
voortreffeiyk in beeld was ge
bracht, via flash backs tydens
Eisers verhoor, met af en toe
even een ware getuigenis erin
van iemand die hem gekend
had. Zoals gezegd: een meester
werk. Maar hoogst ongelukkig
geprogrammeerd en door de om
roepbladenbladen van de VPRO
(geen woord), de NCRV en de
KRO heel summier en dan nog
fout ook) op ontoelaatbare non
chalante wyze begeleidt.
VRIJDAG 22 JANUARI 1971
HILV. I 402 ni. on FM-kanalen. 7.00
KRO. 14.55 TROS 18.Q0 NCRV. 22.00
TROS.
7.00 Nieuws 7.11 Het levende woord
7.16 klassieke. seml-klassieke- en
amusementsmuziek (gr.) (7.30 Nws;
7.32-7.40 Actualiteiten; 8.00-8.10 Nws)
8.25 Overweging 8.30 Nws 8.32 Voor
de huisvrouw. (9.00-9.10 Gymnastiek
voor de hulsvrouw) 9.40 Schoolradio
10.00 (S) Aubade: klass. muz. (gr.)
11.00 Nws 11.03 Voor de zieken 11.55
Mededelingen 12.00 (S) gevarieerd
progr. (12.22 WIJ van het land; 12.26
Meded t.b.v. land- en tuinbouw;
12.30 Nws; 12.41 Act. 13.00-13.05 Ra
den maar...) 14.05 Schoolradio 14.30
(S) Muslësta: licht muzlekprogr.
14.55 (S) verzoekplatenprogr. 16.00
ADVERTENTIE
Dit ishet recept:
Kaasfonduevan
Nededandsekaas.
Caquelon Inwrijven met wat
knoflook. Dan 4 dl halfdroge
witte wijn ln de pan verwarmen
tot de wijn gaat bruisen.
Nu 600 gr fijngesneden Jong
belegen Goudse toevoegen, goed
roeren en weer aan de kook
brengen. Binden met maïzena
en op smaak
afmaken met
zout. peper,
nootmuskaat
en een
scheutje kirsch.
sn met maïzena
b.
De Fransman Jean Claude
Grumberg heeft zijn felle beden
kingen tegen de vermoeide thuis-
zitters, die glazig naar de wereld
schokkende feiten kijken, maar
nooit een hand uitsteken tot wat
dan ook. Die braven hebben al
een vooroordeel voor zij een oor
deel hebben. De malsheid van het
lapje vlees op het bord is het
voornaamste strijdpunt, kortom
ihet zijn de gelukkigen, die zich
I in een vredig bestaantje kunnen
koesteren.
Nu moge de hemel ons bewaren
voor wereldbestormers en welt-
schmerziyders in groepen van mil
joenen, maar het aantal burgers dat
welbewust niet over zich laten lopen
om zo de kwade tirannen buiten de
deur te houden is klein, veel te
klein. Grumberg is van leer getrok
ken in een satire „Demain, une fe-
nètre sun rue", dat Globe nu speelt
als „Morgen zien we verder.
In een door de oorlog gehavend
vertrek kykt een familie uit op de
frontgebeurtenissen of zij een aardig
programmaatje op de kleurentelevi
sie zien. Er stappen wat militairen
met een mitrailleur binnen en buren
komen blij vertellen dat voor hun
raam fusillades te bezichtigen zyn.
Het stuk Is niet alleen realistisch
men krijgt bovendien een forse do
sis symboliek toegeschoven, die vooi-
namelyk is terug te voeren tot da
tegenstelling van verbitterde armen
en onaandoenlijke rijken.
Parüs heeft Grumberg als een
auteur ontvangen met beloften. Die
Ujken my in „Morgen zien we ver
der" maar nauwelyks aanwezig. In
.Dantans dood" van Büchner laat
de auteur iemand, die een serie te
rechtstellingen heeft gezien, opmer
ken dat het regende Een sterk ef
fect, dat in zyn terloopsheid een
schokkende werking bereikt.
Maar Grumberg maakt van zoiets
een geprolongeerd effect, al het
"erge" wordt de gehele voorstelling
door als iets bykomstigs- te berde
gebracht, een reeks omgekeerde cli
maxen, welke dan ook niet werken
Uit goede bedoelingen wordt niet
zonder meer goede kunst geboren.
Grumberg heeft vooral veel naïvi
teit by de hand.
Het lag in dit geval niet alleen
aan de auteur Er is op zichzelf wel
wat te zeggen voor een sfeer, die
zeer naturel gehouden is om de toe
schouwer gemakkelyk tot herken
baarheid te dwingen, maar door niet
liever voor een aangeschroefd absur
distische styi te kiezen bracht regis
seur Henk Rigters „Morgen zien we
verder" in fe'te de doodsteek toe
Anderhalf uur lang gebeurde er in
dubbel opzicht niets op het toneel
ondanks de dramatische problemen
Het toneelbeeld van Eric Wijnands
had de beste
gen
inspiratie meegekre-
P. RUIVENKAMP
Nws 16 03 (8) Disco-Drlve-InDe
showbusiness op de korrel geno
men. 17.00 Aktua/Sportkompas:
(sport)nieuws, reportages, commenta
ren en muz. 18.00 actueel progr. met
muzikale ill. (18.19-18.20 Politieke
Partijen: Uitzending van de Boeren
Partij 18.30-18.41 Nws 19.00-19.10 We
reldpanorama). Tussen 18.30-19.00
Europese kampioenschappen hardrij
den op de schaats voor heren ln
Heerenveen 19.30 Veelgevraagde gew.
muz. (gr.) 20.00 (S) Promenade-or
kest met zangsollst: amusements- en
operamuz. 21.10 Een bruidegom voor
Marcella, hoorspel 22.00 Aktua-Maga-
zlne: reportages, commentaren en
muz. 22.30 Nws 22 40 Hullen op de
trap: muz. ge/llustreerd radlo-feullle-
ten. 23.05 Apollo XXI: fantastische
ruimtevaart mysterie (23.30 (S)
Toontle later: licht muzlekprogr.
23.55 Nws.
HILV. II 298 ni. en FM-kanalen. 7.00
AVRO 9.00 NOS 10.00 AVRO. 12.00
NOS 13.11 VARA 14.00 EO. 5.00
NOS. 16.00 VPRO 21.00 VARA.
7 00 Nws 7.11 Ochtendgymnast. 7.20
lichte gramm.muz. <8.00 Nws 8,11
Radiojournaal 9.00 (8) Internationaal
spectrum: klass. en mod muz. 9.35-
9 40 Waterstanden) 10.00 Voor de
kleuters 10.10 Arbeidsvitaminen: po
pulair verzoekpl. progr. (11.00 Nws)
11.30 Horlepiep: muz. van de India
nen 11.65 Beursber. 12.00 Informatief
progr. 12.30 Overheldsvoorl. uitzen
ding voor de landbouw 12.40 (S)
Lichte gramm. muz. 12.50 Recht en
slecht, praatje 13.00 Nws 13.11 Act.
13.20 (S) Tenor en plano: klass. lie
deren 13.35 (S) Fluit en gitaar:
klass. muz. 13.45 (S) Radiokoor: mo
derne koonnuz. 14.00 Ruimte: radio
magazine met gewijde muz., lezingen,
en een korte overdenking 15.00 (S)
Aspekten van de kamermuz.: klass.
en mod. muz. voor strijktrio en
strijkkwartet 15.40 program, met toe
ristische informatie uit binnen- en
buitenland 16.00 muz. commentaren,
reportages. Interviews, berichten en
telefonische reaktles (Om 16.00 Nws:
17.55 Meded.; 18.00 Nws 18 20-18.30
De Vrije Gedachte: 19.30 Nws) 2100
(8) Rotterdams Phllharmonlsch Or
kest met soliste: klns6. en mod. muz.
22,40 Nws 22.50 Meded 22.55 Act.
123.05 (S.) Licht platenprogramma
23.50 Nws.
HILV. III 240 m. en FM-kanalen 9.00
VARA. 10.00 NCRV 13.00 NOS.
9.00 Nws 9.02 De Eddy Becker Show
10.00 Nws. 10.03 Muz! bij de koffie.
(11.00 Nws (12.00 Nws 12.03 Pers
vers: nieuwe platen 13.00 Nws 13 03
Jan Corduwener Show. met o.a. Eu
ropees Popparlement 14.00 Nws 14.03
De Fellx Meurders Show (15.00 Nws)
16.00 Nws 16.03-18.00 Top-30 (17.00
Nws).
DRAADOMROEP
(Over de 4e lijn)
Vrijdag 22 Januari van 18-20 unr
Johann Strauss „Der Zigeunerbaron"
Operette in 3 bedrijven op tekst van
Ignatz Schnltzer Waldemar Kment,
tenor (Sandor Barlnkay); Hllde
Rossl-Majdan, alt (Czlpra); Gerda
Schreyrer. sopraan (Saffl); Kurt Pre-
ger. tenor (Kalman Zsupan): Emmy
Loose, sopraan (Arsena): Erlch Kunz,
bariton (Graf Peter Homonay); Eber-
hard Wachter, bariton (Conté Carne-
ro); Elisabeth Fez, alt (Mlrabella);
Paul Spanl. tenor (Ottokar); Koor en
Orkest van de Weense Staatsopera;
Dirigent: Anton Paullk. Fréhlings-
stlmmen Walzer op 410 Phllharmo
nlsch Orkest van Wenen o.l.v. Willi
Boskovsky.
Nederland L
NOS-NOT 10.45-11.35 Schooltelevisie
NOS 18.45 De Falbetjeskrant NOS
18.55 Journ. EO 19.05 Van hart tot hart
progr. voor de zieken 19.15 Nader be
keken. De Wereldr. v. Kerken 19.40 Van
hart tot hart vervolg NOS 20.00 Journ.
NCRV 20.21 Please Sir tv serie 20.45.
Hier en Nu act. rubr. 21.10 Hup Hol
land Hup een muz. ode aan de voet
balsport 22.10 Farce Majeure satirisch
progr. 22.35 Psalter een progr. ln woord
en toon over psalm 23. NOS 22.40-
22.45 Journ.
Nederland n.
NOS 18.45 De Fabeltjeskrant NOS
18.55 Journ. NOS 19.05 Ter Visie par
lementair en pol. weekoverzicht VARA
19.30 Charlie Brown en het kleine grut
tekenfilm NOS 20.00 Jour. VARA 20.20
Manntx-Prlvé detective tv serie 21.10
De Ombudsman 21.35 Kort en Klein
amusem. progr. 22.15 Een klein uur:
U presentatie van mensen en hun me
ningen NOS 22.55 Journ TELEAC 23.00
23.30 Studeren les 2 herh.