Veder land heeft weer een
)iraat
OPERASTICHTING MET
KRUNO EN WILMA
MAAR ZONDER MOZART
r(jy)yandaag^
en gisteren i
TV morgen]
,Bob, je hebt me helemaal opgelicht.
{.l^^mgraifirna]
hoofdpijn?
kiespijn?
\iihmci
pijnstillers
Voor tv-cameras in Stadsgehoorzaal
KAMERLEDEN
WETEN NIET
WAAROVER
ZE PRATEN
Kunst kijken
in Leiden
en Wassenaar
Veronica geeft
ook "s-nachts
nieuwsberichten
helpen direkt
iuUlDAG 14 JANUARI 1971
LEIDSCH DAGBLAD
IAARLEM De wereld heeft er weer een piratenschip bij.
voormalige viskotter Hendrik Jan ligt voor anker in de wa-
?n van een Haarlemse jachtwerf, beroofd van vitale onder
en, de dieselmotor defect, de zwierige schipper echter niet
der zelfvertrouwen. Bob Peeters bezwaart: „We blijven
rvechten, we willen nu eenmaal een schip waarmee we de
2 wereld kunnen bevaren, waarmee we, om maar wat op te
irien, de riveren van de Afrikaanse binnenlanden opvaren
Iboeken en medische hulp te brengen, maar waarmee we
igoed, met natuurlijk een dominee aan boord, de schippers-
?ld gaan affietsen". Dergelijke pittige taal heeft men sedert
niet meer vernomen in de wijde wereld van de Neder-
idse zeevaart.
aar wc praten dan ook met Bob minst afkerige geestelijke zijn assis-
ers, een man die de zucht naar tente weten.
Ingetrapt
Zy betreurt nu het verlies van alle
spaarduiten. in totaal zo'n 25 mille.
„Tegen het advies van de dominee
in ben ik toch in zijn prachtige
praatjes getrapt", zegt zij. „hij is
natuurlijk ongelooflijk slim. Bij
mijnheer Weiier gooide hij het op
diens belangstelling voor sociale
dingen, bij mij op de religieuze za
ken. Het radioschip zou op idealis
tisch, geestelijk en humanitair ge
bied gaan werken. Ik ben met al
mijn geld met hem meegegaan,
maar het werd me maar al te gauw
duidelijk dat hij van de hak op de
tak sprong.
En ineens was het ook met die reli
gieuze missie afgelopen. En toen
kwam ook zijn laatste stunt. Ik
hoorde dat hij met Portugezen in
zee wilde om de vrijheidsstrijd te
verkondigen. Ik heb toen gezegd:
Bob, ik zit voor duizenden in het
schip, je hebt me volledig opgelicht,
ik kap ermee. En het is nu zover
dat hij tot 3 maart de tijd heeft
om met zijn Portugezen van het j
schip te verdwijnen".
Peeters zelf is er de man niet naar
om de strijd op te geven. „Die 45
mille krijgen we natuurlijk nooit bij
i elkaar", zegt hij verontwaardigd,
der. Het lijkt niet onmogelijk I wat jg ^at ook voor achterlijke
de nieuwe en fantastische on- I toestand. Maar dan pakken we na-
eming van Bob Peeters het I tuurlijk meteen een ander radio-
ren van de wereldzeeën met schip. Die Portugese jongens hebben
radio-piratenschip en acht Por- hier yjjf weken zonder elektriciteit
se vrijheidsstrijders als gezel-verwarming aan boord gezeten,
p het justitiële apparaat op- maar deze week is het dan eindelijk
in werking zal doen treden. ZOVer dat ze werk krijgen op een
ituur in het bloed gebakken zit
riens turbulente leven niet zon-
sverij is verlopen.
Oud-straatfotograaf
Zaandam, zijn geboorteplaats,
inert men zich de laconieke
straatfotograaf nog wel. Ver-
*it van meerdere tegen wet en
g indruisende feiten verdween
jijna zeven jaar geleden met de
derzon naar Spanje, een land
hij na de perikelen rond een
teruggebrachte huurauto korte
later weer verlaten moest,
foerhalen na die episode spreken
het vreemdelingenlegioen en
maar nu is de 36-jarige dan
in het bedaarde Nederland en
de politiebeambten die het
jeestige vaartuig betreden mo-
het aanhoren: „Ik heb mijn
leven gerotzooid, ik heb alles-
an wat de Heer verboden heeft,
»en een echte slechte hond ge-
t die overal met de politie in
iking is geweest". In de laatste
ger jaren is echter sprake van
zelfonderzoek en inkeer: „Ik
de laatste jaren de justitie niet
r gezien, ik heb me overal net
jn weten te houden", zo meldt
in opspraak gebrachte gezag
Peeters temidden van de Portugezen aan boord van zijn piraat.
twee geldschieters, het hoofd
de bloedtransfusiedienst van
Amsterdamse Rode Kruis, de
O. Weiier en de vrouwelijke
[ichtings-officier van ds. Toorn-
populaire radio-gemeente
dezer dagen tezamen en
ijzervlechterij. Per week kunnen we
dan vijfhonderd tot duizend gulden
overhouden voor de koop van een
nieuw schip. Want laten we eerlijk
zijn, met een boot van 25 mille
kunnen we natuurlijk ook draaien".
De uitspraak getuigt van Peeters
rancunes tegen „deze gladde j onverwoestbare optimisme: ook hem
ast en gemene oplichter" (het jS iiet niet onbekend dat de in En-
lige citaat stamt van de voor-
ings-dame) naar een advocaat.
merkwaardige geschiedenis van
lendrik Jan en zijn ambitieuze
>per dateert van de ontmoeting
inkele maanden geleden op een
terdams terras plaatsvond tus-
de heren Peeters en Weiier. De
iltijd aanstekelijk pratende Pee-
boorde de lang verbeide geld-
aan. De gretig toeluisterende
Kruis-functionaris stapte voor
lille met zijn gesprekspartner in
geheel begeesterd door het plan
hem ontvouwd werd: een schip
n en dat verhuren aan sport
's, Het commerciële doel werd
Weiier verzacht door de ideëe-
levenfunctie. Invalide kinderen
en mogen meevaren,
leeland werd vervolgens de kot-
Iruinisse 41 voor 35 mille opge-
In Zaandam onderging de
:huit de metamorfose tot
waarop ook het radiobedrijf
kunnen worden uitgeoefend, en
;oengeheten Hendrik Jan zette
;p naar de ligplaats in Haar-
De heer Weiier achtte toen de
geland bestelde zendinstallatie (kos
ten 35 mille» nog steeds niet be
taald is; van Weiier noch de voor-
lichtings-mevrouw valt nog enig be
grip voor zijn noden te verwachten.
We moeten nog enkele regels wij
den aan de bemanning die sedert
vijf weken en kleumend tot op het
bot op de van alle aardse zegenin
gen verstoken Hendrik Jan verblijft.
Peeters ontmoette de Portugese va
rensgezellen in Amsterdam, dat hen
als uit Portugal gevluchte studenten
een allesbehalve benijdenswaardig
toevluchtsoord booddure pensions
en de weinig carrière gevoelige
baan van toiletreinigers. Peeters be
loofde het achttal hogere verdien
sten (ƒ300 in de week) en loodste
hen mee naar de aan de woede van
de winter en de geldschieters geheel
overgeleverde Hendrik Jan.
IJsmutser
Het moet gezegd zijn: de acht. zich
met ijsmutsen en hoog opschietende
kapsels tegen de winter gewapende
gasten hebben het vertrouwen in
hun compagnon nog allerminst op-
LEIDEN Zoals AVRO-pre-
sentratrice Alice Oppenheim al
zei: 'Er komt heel ivat kijken voor
een televisie-uitzending'. Aller
eerst werd het publiek duidelijk
gemaakt, hoe het zich moest ge
dragen. Vervolgens stelde Alice
zich op een soort platform ter
zijde van het podium op en hield
daar haar korte inleidingen op de
te spelen stukkenvoor de zaal af
en toe onverstaanbaar weliswaar
maar op 14 februari zal het op de
buis wel duidelijk worden. In het
schelle licht van de schijnwer
pers begon het Promenade-orkest
onder leiding van Edo de Waart
met de ouverture Don Pasquale
van Donizetti om de orkestrale
motor warm te laten lopen.
Toen kwam degene op wie iedereen
had gewacht: Kruno Cigoj uit Joego
slavië, bijgenaamd „de jongste tenor
ter wereld". Aldra bleek hoe kwalijk
het is. wanneer een jong kunstenaar,
met vele mogelijkheden in zich. te
Filmkeuring:
gekomen om Bob Peeters niet gezegd. „In plaats van driehonderd I
ter te volgen
tas zelf: „Hij kon het niet ver-
bolwerken, een hartkwestie of
De geschrokken Weiier echter:
was er gewoon ingetrapt. Het
een onhoudbare zaak. Peeters
[et met geld, het werd zo gek
ik er wel mee moest kappen,
jen zijn auto kostte mij al dui-
pen guldens. Ik heb hem toen
igd dat ik het schip weer wilde
(open".
Hartkwestie
kers zelf vertelt nu vol verve het
ïaal dat hij mits hij op 1 mei
mille komt aandragen, gevolgd
r nog een aantal termijn-beta-
en. de Hendrik Jan mag behou-
De tegenpartij ontkent dat op
gulden in de week was hier niets",
zei een van hen, „geen eten, geen
koffie, geen geld. geen sigaretten,
geen bedden, geen verwarming, he
lemaal niets. Maar er is nog geen
reden om het schip en Bob Peeters
te verlaten. We zullen het geld ver
dienen en dan onze strijd op een
radioschip v -or'-'Ptfen. Daarom
kunnen we deze ellende verdra
omdat we wiuen veenten, niet al
leen tegen Portugal, maar tegen al
les wat fout is in de wereld".
Bob Peeters glom na deze verkla
ring van voldoening. „Laat men mij
maar in de steek laten", zei hij,
„wij gaan door. Goed, in ben vroe
ger fout geweest, maar ik zit nu
voor honderd procent in het andere
leven te rotzooien. Wat zal het
ogen toon „Natuurlijk verkopen J straks geweldig zijn om naar de
de boot", verklaart de treurig i landen te varen, waar mensen wil-
enidr voorlichtings-mevrouw. 'en deserteren en vluchten, en hen
lar natuurlijk nooit in zijn leven "a ons radioschip te WI^'™ t"* bonden tc hebben de bevindinc dat
die Peeters, die grote oplichter naar de vnje wereld kunnen ko- ongpveer een van de volwas
uit alles en iedereen geld wil men sen Nederlanders labiel moet worden
'U en die mij van al mijn j Do toekomst van Bob Peeters en geaoht, waarschuwde hy er voor dat
ireentjes heeft beroofd", zijn voor verandering zo vatbare zuike films door hun uiterst verru
il" verbintenis met de grillige plannen lijken duister en vol onze- Wende werking maotschappelijk na-
DEN HAAG (ANP) De Centrale
Commissie voor de Filmkeuring heeft
gisteren de bijzondere commissie uit
de Tweede Kamer voor wijziging
van de filmkeuring op een hoorzit
ting voorgehouden, niet te weten
waar ze over praat Dit werd door
de heer A. van Emden namens de
filmkeuringscommissie opgemerkt.
De heer Van Emden had er op ge
wezen, dat in toenemende mate films
worden aangeboden, die uitermate
wansmakelijke, walgelijke, sadisti
sche. perverse en afschuwelijk wrede
taferelen bevatten. Na daaraan ver
ichuimer dateert uit de dagen
volgden op de mislukking van
transactie met Weiiers. Peeters
Sekerde zijn financier toen dat
verkoop van de Hendrik Jan
n sprake hoefde te zijn. Hij had
Bloemendaal een nieuwe, finan-
niet geheel en al ondraag-
tige. medestander gevonden:
medewerkster van de ex-radio
Itol-predikant Toornvliet, een
die zich zelf tijdens een drie
ier durend onderhoud niet liet
aten. „Het plan is mooi. maar
figuur is al te dubieus", zo liet
•J van aether-activiteiten aller-
kerheid. Misschien zal men hem deiig zijn. Bepaalde niet-aangepaste
ooit eens op de Afrikaanse rivieren personen, zo werd aangevuld, hebben
aantreffen, de bijbels en de penicil- een grotere mogelijkheid tot identi-
line in het ruim. Tot een proces in fjCatie met wat zich in de film ai-
Nederland zal het wel niet komen, speelt.
„Je kunt van een kikker toch geen De centraie filmkeuringscommissie
veren plukken", aldus de voorlich- [had by haar verwijt aan de kamer -
tings-mevrouw, op weg naar het j leden er op gewezen, dat aan uit-
advocatenkantoor. Veel van zijn be- j nodigingen om de stukken film die
narde financiële leven (vrouw en waren afgekeurd te komen zien,
kinderen zijn door de sociale dienst nimmer gevolg is gegeven Meege-
van huisvesting voorzien) valt te deeld werd dat de kamerleden op-
achterhalen wanneer de kapitein nieuw zijn uitgenodigd voor een
vroeg op het publiek wordt losgela
ten. Want Cigoj was inderdaad veel
belovend. maar is helaas halverwege
zijn ontwikkeling blijven steken door
zyn vele voortijdige concerten. Als
lapmiddelen moesten nu dienen zijn
theatrale maniertjes: reeds by het
eerste nummer (uit Puccini's La Bo
hème» ging hi' letterlijk, en het pu
bliek figuurlijk, door de knieën. Zijn
roem zal verder voornamelijk geba
seerd zijn op het predicaat „jongste",
want zelfs in technisch opzicht be
hoort Cigoj niet tot de uitschieters.
Bijna elke toon nam hij met een
soort aanloopje, hetgeen in goed Ne
derlands „dweilen'' heet en voor de
oorlog erg in zwang was. Bovendien
„presteerde" hy het. om een halve
maat te vroeg in te zetten bij een
aria uit Verdi's Rigoletto (aangezien
het programma twaalf nummers om
vatte, is het niet doenlijk alle titels
te geven»
Wilma Driessen werd aan het be
gin van haar loopbaan terecht een
coloratuursopraan genoemd. Het eni
ge dat daarvoor vereist is, is een fa
belachtige techniek, dus nauwelijks
expressiviteit. De laatste jaren is zij
meer een dramatische sopraan ge
worden. wat meestal enigszins ten
koste gaat van het technisch kun
nen; daar staat dan tegenover, dat zij
nu muzikaal veel interessanter ope-
rarollen kan brengen. Daarom is het
wat verwonderlijk, dat zij nog steeds
coloratuuraria's ten gehore wil bren
gen. hoewel dat haar duidelyk veel
moeite kost. Zelfs waagde zij zich
NEDERLAND I
10.45
2.45
6.45
6.55
7.04
7.10
8.00
8.20
8.50
9.30
10.00
10.30
10.35
Schooltelevisie (NOS/NOT)
Schooltelevisie (NOS/NOT)
(kleur) De Woefs en de Lamaars (NOS)
(kleur) Journaal (NOS)
Betty Boop, tekenfilm (VPRO)
(kleur) Be glad, muziek programma
(kleur) Journaal (NOS)
Was er nog wat?
Come Clean, film met Laurel en Ilardy
De twintiger en dertiger jaren, doe.
(kleur) Beauty, film
Who invited us, programma over een lange reeks
Amerikaanse interventies
(kleur) Journaal (NOS)
Dammen voor beginners
NEDERLAND II
6.45
6.55
7.05
7.10
7.50
8.00
8.20
9.10
9.40
10.10
10.25
11.05
11.10
(kleur) De Woefs en de Lamaars (NOS)
(kleur) Journaal (NOS)
Den Haag vandaag
Van gewest tot gewest
Tips van het nationaal bureau voor Toerisme
(kleur) Journaal (NOS)
(kleur) De zeven zeeën (TROS)
(kleur) Wegwezen, quiz voor autorijdende
echtparen
(kleur) Liefde op z'n Amerikaans
Waar gaat het om? (CVK/IKOR)
(kleur) Benjamin Spock's zorg voor de mens
(kleur) Journaal
Onze landbouw nu en straks (TELEAC)
Een film van Carol Reed
maakt een televisieavond na
tuurlijk goed voor de televisiekij
kers. maar voor de televisiecri
tici was er gisteren weinig te
beleven. Omdat er echter veel
meer kijkers dan critici zijn,
althans beroepscritici, houdt
men daar terecht geen rekening
mee. Ik beperk me daarom
maar tot „verslag op woens
dag", één van de aardigste pro
gramma's van het ogenblik, met
een constant goed niveau. Men
zoekt het in de kleine curieuze
zaken en mensen, soms ook in
gewone mensen die curieus wer
ken omdat zy of zeldzame din
gen doen of zulke gewone din
gen dat zij nooit geïnterviewd
worden.
Tot de laatste categorie be
hoorden de twee inpakmeisjes
van de Patriafabriek, die tij
dens het inpakken over aller
lei levenskwesties praatten, zo
als sex. hun contact met de
ouders, hun betekenis voor de
maatschappij. Vooral één van
de meisjes bleek een particu
liere spraakwaterval, wat waar
schijnlijk veroorzaakt werd door
dat zij in 't ritme van haar in-
pakwerkzaamheden doorpraat
te. Misschien een idee om na te
volgen, de mensen altijd inter
viewen terwijl""zij hun bezighe
den voortzetten, dan hebben ze
geen tijd om hun woorden te
wikken en te wegen.
Tot, de gewone mensen die op
de kijker een curieuze indruk
maken, behoorde het Viktorie-
trio, van beroep magazijnbe
diende, kantoorbediende, meu
belmaker, die als lekepredikers
en lekezangers optreden in de
huiskamer met een soort ge
prefabriceerde act, die op een
ongelovige als ik een naieve in
druk maakt, maar de gelovi
gen waarschijnlijk de nodige
wijding verschaft.
Dan zijn er ook nog de curieu
ze persoonlijkheden, zoals gis
teren Barry Hughes, de trainer
van Go Ahead, de echtgenoot
van Elles Berger, die af en toe
tranen in zijn ogen krijgt van
het lied „land of hope and glo
ry", maar niet altijd denk ik,
want als ik goed ben ingelicht
draait hij die plaat altijd op
zondagochtend voordat hij naar
de wedstrijd gaat. Men had hem
gefilmd tijdens een wedstrijd,
fanatiek zijn manschappen aan
vurend. die hij ook inderdaad
als soldaten beschouwt.
Beschouwt u voetbal als een
soort oorlog, werd hem gevraagd
door een jongen met de haar
lengte van een Ajacied. „Oor
log op zondag", antwoordde Hu
ghes, die eraan toevoegde dat
hij van zijn spelers eist dat zij
hun tegenstanders tijdens de
wedstrijd haten. Hij houdt er
ook allerminst van dat zij vó6r
de wedstrijd met hun tegenstan
ders praten. En de trainer die
hem vóór de wedstrijd succes
wenst, vindt hij een ouwehoer
en huichelaar.
NICO SCHEEPMAKER.
LEIDEN Er komen weer nieu
we exposities in Leiden en Wasse
naar. In het Academiegebouw is van
15 januari tot en met 10 februari
werk (grafiek en schilderijen) te zien
van de Leidse kunstenaar Rein
Dool. Deze tentoonstelling wordt
vrijdagavond om half negen ge
opend (met gitaarmuziek door Bas
van Kampen
In de Wassenaarse kunstzaal
Heuff exposeren van 16 januari tot
en met 3 februari Miep Hart-Nijburg
(wandkleden». Henny Radijs (kera
miek) en Chris Heeneman (roldruk-
ken). De opening is zaterdagmid
dag a.s. om vier uur.
Miep de Leeuwe stelt haar schil
derijen en aquarellen ten toon in 't
Duivenhuys van 22 januari tot en
met 12 februari. De opening van de
ze expositie volgende week vrijdag
avond wordt opgeluisterd met zang
door Pax Gritter en gitaarmuziek
door Ab Bronkhorst.
In de openbare bibliotheek Zuid-
West hangen tot en met 3 februari
VRIJDAG 15 JANUARI 1971
HILV. I 402 M EN FM-KANALEN
00 KRO. 14.55 TROS. 18.00 NCRV.
22.00 TROS.
7.00 Nws. 7.11 Het levende woord.
7.16 (S) Badinerie: klassieke en mod.
muz. (gr) (7.30 Nws; 7.32-7.40 Actua
liteiten; 8.00-8.10 Nws) 8.25 Overwe
ging. 8.30 Nws. 8.32 V. d. hulsvrouw
(9.00-9.10 Gymnastiek v d. huls
vrouw) 9.40 Schoolradio. 10.00 Auba
de: mod. en klass. muz. (Gr.) 11.00
Nws. 11.03 V. d. zieken. 11.55 Mede-
lingen. 12.00 (S) Van twaalf tot
twee: gevar. progr. (12.22 WIJ van
het land; 12.26 Mededelingen t.b.v.
land- en tuinbouw; 12.30 Nws. 12.41
Actualiteiten; 13.00-13.05 Raden
maar. 14.05 Schoolradio 14.30 (S)
Licht muziekprogr. (opn.) 14.55 Ver-
zoekprogramma van operamuziek.
16.00 Nws. 16.03 (S) Dlsco-Drlve-In:
De showbusslnes op de korrel geno
men. 17.00 Aktua/Sportkompas.
(Sport) nieuws, rep. comment. en
muz. 18.00 Actueel programma met
muzikale illustratie. (18.30-18.41 Nws:
19.00-19.10 Wereldpanorama). 19.30
veelgevraagde gewijde muziek. 20.00
(S) Metropole Orkest met zangsolls-
ten en plano: amus.muz. 20.53 Infor
matie over actuele tentoonstellingen.
20.58 (S) Radiografie, hoorspel 22.00
Aktua-Magazinerep. comment, en
muziek. 22.30 Nws. 22 40 Hullen op
de trap. muzikaal ge/llustr. radlo-
feullleton. 23.05 Apollo XXI, fantas
tisch ruimtevaart mysterie. 23.30 (S)
Toontje later, licht muz.progr. 23.55
Nieuws.
HILV. II. 298 M EN FM-KANALEN.
7.00 AVRO. 9.00 NOS. 10.00 AVRO.
KRUNO CIGOJ
door de knieën
aan een soubrettepartij in Strauss'
Frühlingstimmen. Jammer, zij ver
dient een beter repertoire.
Vlak voor de pauze moest het pu
bliek ten gerieve van de cameralie-
den nog een tyd net doen, alsof men
aandachtig zat te luisteren. Zo wordt
dus de onschuldige televisiekijker
„bedrogen". Door al dat gedoe liep
het programma wat uit, dus werd na
het vertrek van de „jongens uit Hil
versum" het gedeelte na de pauze
bekort. Dat gebeurde uiteraard op de
verkeerde manier: twee aria's van
Mozart moesten gemist worden. Dat
dit niet naar de zin van het publiek
was begreep ook Edo de Waart (die
voor de pauze een schitterende „For-
za del Destino" had weggeven). Na 112.00 "nos. i3.n "vara. 14.oo eo.
het slotapplaus vroeg hij: „U denkt 15.00 NOS. 16.00 VPRO. 21. vara.
Ochtendgymnastiek,
gaatje: lichte
(8.00 Nws; 8.11
nu zeker dat Mozart komt?" Stem
vanaf het balkon: „Ja, maar dan
moet het orkest wat zachter spelen!"
Inderdaad waren de vocale solisten
vanaf deze plaats soms slecht te
horen. Waarschijnlijk werd daarom
het duet uit Das Land der Lachelns
herhaald.
R. G. HARMS
Radio Veronica gaat met ingang
van 1 maart tijdens het weekeinde
dag en nacht ieder uur nieuwsbe
richten verzorgen. Dit is besloten
na het nemen van een geslaagde
proef tijdens de kerstdagen. Tevens
is Veronica van plan gedurende de
hele week nachtprogramma's uit te
zenden. Het is nog niet zeker wan
neer daarmee begonnen kan wor
den. Men wil eerst een aantal ad
verteerders bellen welke geïnteres-
7 00 Nws. 7.11
7.20 Dag met een
gram .muz. en rep.
Radiojournaal: 8.30 De groenteman.)
9.00 Intern, spectrum: mod. en klass.
muziek, (opn.) (9.35 Qaterstanden.)
10.00 V. d. kleuters. 10.10 Arbeidsvi
taminen: populair verz.platenpro-
gramma. <11.00 Nws.) 11.30 :S) Rot
terdams Philharmonisch Koperensem
ble: oude en mod. muz. 11.55 Beurs
berichten. 12.00 Blik op de wereld:
populair orogr. over ontwikkelings
hulp. 12.30 Overheidsvoorlichting:
het bezoek twee kwartjes moet vra- filmvoorstelling, die in het Bijou schilderijen van Elze Verhoef, in de
gen: de tocht per stadbus moet Theater' in Den Haag zal worden openbare bibliotheek Houtkwartier seerr' zijn in reclame tijdens de
worden bekostigd. j gegeven. foto's van Marco Admiraal. i nachtelijke uren.
ADVERTENTIE
Ultz. v. d. landbouw. 12.40 (S) Jazz
trio (gr 12.50 Recht en slecht,
praatje. 13.00 Nws. 13.11 Actualitei
ten. 13.20 (S) Planoduo en altsaxo
foon: mod. muziek. 14.00 Ruimte: ra
diomagazine met gewijde muziek, le
zingen en een korte overdenking.
15.00 (S) Aspekten van de kamermu
ziek: I Viool en plano: mod. muz.
II. Strijkkwartet: moderne muziek.
15.40 Toeristische Inform, uit blnnen-
en buitenland. 16.00 Muziek, com
ment. rep. interviews, berichten en
telefonische reacties. (16.00 Nws.
17.55 Mededelingen; 18.00 Nws;
18.20-18.30 Uitz. van de CPN.: 19.30
Nws.) 21.00 (S) Radiophilharmonisch
Orkest en solisten: oude en moderne
vuziek (opn.) 22.30 Nws. 22.40 Mede
delingen 22 45 Actualiteiten. 22 55
(S) Prettig Weekend: licht platen-
programma. 23.55- Nieuws.
HILV. III 24(1 M EN FM-KANALEN
9.00 VARA. 10.00 NCRV. 13.00 NOS.
9 00 Nws. 9.02 De Eddy Becker Show.
10.00 Nws. 10.03 Muz. bij de koffie.
11 00 Nws). 12.00 Nieuw- 12.03 Pers
Vers: nieuwe platen. 13.00 Nws. 13 03
De Jan Corduwener Show. met o.a.
Europees Popparlement. 14.00 Nws.
14 02 De Felix Meurders Show (15 00
Nws.) 16 00 Nws. 16.03-18.00 Top -30.
(17.00 Nieuws.)
DRAADOMROEP
(Over de 4e lijn) Vrijdag 15 Januari
1971 van 18 - 20 uur
Gaetano Donizetti: Uit „Lucia dl
Lammermoor" Maria Callas (Lucia);
Ferruccio Tagllavlnl (Edgardo); Plcro
Cappuccilll (Enrico); Bernard Ladysz
(Ratmondo); Leonard del Ferro (Ar-
turo). Margreta Elklns (Allsa); Ren-
zo Casellato Normanno; Phllharmo-
nla Koor (o.l.v. Roberto Benagllo) en
Orkest. Dirigent: Tullio Sefarln. Giu
seppe Verdl Uit „Nabucco" opera ln 4
bedrijven op tekst van Temlstocle
Solera Koor van de Weense Staatso-
pera (o.l.v Roberto Benagllo): Orkest
van de Weense Opera; Dirigent:
l.ambert Gardellla Umberto Glordno
Uit „Andrea Chenler" Franco Corelll;
Orkest o.l v Franco Ferraris.
Nederland I
NOS NOT: 10 45-12.00 Schooltelevi
sie NOS: 18 45 (K) De Fabeltjeskrant.
NOS: 18.55 (K) Journ. EO. 19.05 (K)
Walk beside me. film. NOS: 20.00 (K)
Journ KRO: 20.21 (K) Johnny en
Rijk Een paar apart. show. (KRO
/ZDF -co-prod 21.11 Brandpunt Bui
tenspel. KRO RKK: 22.26 Riskante
Kerk: magazine over een kerk-ln-ont-
Wlkkellng. NOS: 22.56-23.01 (K) Journ.
Nederland II
NOS: 18.45 (K) De Fabeltjeskrant.
NOS: 18.55 (K) Journ. NOS: 19.05
brlek over het verkeer ln al zijn as
pecten. NOS 20.00 (K) Journ AVRO
20.21 Televlzler - Supplement. 2045
(K) High Chaparral. TV-fllm 21.35
(K) Voor de Vuist weg. NOS: 22 45
(K) Journaal TELEAC: 22.50-23.20
Studeren le6 1 (herh.).