'Ik had zo graag een kind
van Richard willen hebben'
qjyjvancfciaq
Bon voor
mensen zónder "zitvlees".
...en gisteren
Elizabeth Taylor
voelt zich nog
lang geen oma
Vlaamse kerstprom9
met Max van Egmond
TVmorgen]
teil
delta lloyd
verzekeringsgroep n.v.
DINSDAG 22 DECEMBER 1970
LETDSCH DAGBLAD
PAGINA 5
232
va
nbei
dei
U kent ze allen van het witte doek, van het
televisiescherm of van krantefoto's. Zij zijn
jeroemdheden, ieder op hun eigen terrein, of
jij nu van koninklijke bloede zijn, filmster
rijn, of zich in de politiek, sport of het amu
sementswezen bewegen. Zij zijn getrouwd en
hebben kinderen.
Kunnen zij zich volledig aan de ouder-taak
rijden wat komt er van die kinderen te
recht? Zijn die kinderen, door hun ouders,
ook beroemd geworden? Is dat voor hen een
orobleem?
In een serie artikelen, waarvan vandaag het
eerste, trachten ouders en kinderen zelf een
antwoord op die vragen te geven. In „beken
de ouders over hun kinderen" zijn beroemd
heden van buiten onze grenzen aan het woord
in „kinderen over hun bekende ouders" de
kinderen van bekende Nederlandse ouders.
Door
Fred Saint-James
LONDEN Elizabeth Taylor is de best betaalde filmster ter we-
■eld: minstens een miljoen dollar per rolprent. Ze is ook de laatste
Q rote ster uit de Hollywood-school van weleer, de laatste in de lijn
lita Hayworth, Ava Gardner, Marylin Monroe. Ondanks haar wan-
tele gezondheid zou ze nu graag nóg een kind willen hebben, maar
weet dat het onmogelijk is.
U hebt vier kinderen, maar toch
bent u bedroefd. U maakt de in
druk onvoldaan te zijn.
jüa. want ik had zo grarg een kind
1 willen hebben van Richard Bur
ton. de enige man van wie ik echt
heb gehouden, de enige die telt
voor mij. Dat kind zal nooit ko
men. We hebben alles geprobeerd,
maar er is helaas niets aan te
doen. Ik heb daar heel veel ver
driet om".
r is beweerd dat het noodlottig
voor u zou kunnen worden, als u
nog een kind kreeg.
Er is zoveel gezegd en geschreven.
Natuurlijk, ik ben geen twintig
meer. maar hoeveel vrouwen zijn
er niet die na hun dertigste nog
kinderen krijgen en waarom ik
dan niet?"
hebt twee zoons van uw tweede
man. Michael Wilding, een doch
ter, Liza, van uw derde man.
Mike Todd en dan nog de kleine
Maria die door u geadopteerd is.
Vindt u dat niet genoeg?
Ik heb altijd van kinderen gehou
den. Ook van die van anderen:
van Richard uit zijn eerste huwe
lijk, van mijn broer Howard, de
kinderen van mijn vrienden en
ook van de kinderen die ik gewoon
op straat tegenkom, in Mexico, in
Amerika, in Zwitserland of waar
ook.
Ik kind van welk ras dan ook is 'n
onschuldig, breekbaar wezentje,
dat bescherming nodig heeft en
daarom wil ik best meer kinderen
adopteren en andere kinderen hel
pen".
Jizabeth Taylor die ons ontvangt
in haar weelderige appartement
op de hoogste verdieping van het
Londense Dorchester Hotel ver
telt uit bescheidenheid niet dat zij
een van de vrijgevigste weldoen
sters van de Unicef is, de kinder
organisatie van de Verenigde Na
ties. Via gala-avonden en met di
recte giften geeft zij ieder jaar
meer dan 300.000 dollar voor de
misdeelde jeugd, net zoals trou
wens haar vrienden Danny Kaye,
Marlon Brando en Frank Sinatra.
ADVERTENTIE
Een platenbon
is altijd raak
f5,- 7,60 10,-15,-20,-25,-
Verlangde u al naar kinderen, toen
u nog heel Jong was?
„Niet, toen ik nog maar pas actrice
was, want dat kon niet om mijn
carrière. Daarom heb ik ook geen
kinderen van mijn eerste man.
Conrad Hilton. Maar ik voelde al
heel gauw dat ik iets miste. Als
ik 's avonds thuis kwam, vond ik
mijn huis zo leeg. Toen heb ik vrij
snel mijn twee zoons gekregen".
Michael, uw oudste zoon, is onlangs
getrouwd. Wat vindt u daarvan?
„Eerlijk gezegd was ik verrast, ik
had het niet verwacht. Michael is
net zeventien geworden, hij is nog
niet volwassen. Zijn vrouw is twee
jaar ouder. Hij houdt van haar.
natuurlijk, maar zeventien is wel
een beetje Jong voor een man. Ik
hoop dat ik me vergis maar ik
vraag me af of ze over vijf Jaar
nog samen zullen zijn.
Ik voel me nog lang geen grootmoe
der en in het tempo waarin alles
gaat tegenwoordig, kan ik het vol
gend jaar al zijn. Het zal wel een
beetje gek zijn, om niet te zeggen
belachelijk
Is uw rol van ster te verenigen met
die van moeder? Kunt u uw kin
deren alle tijd geven, die u zich
zou wensen?
VAKANTIE
„Tegelijkertijd actrice en moeder
zijn is niet altijd gemakkelijk. Er
zijn zoveel actrices die ook moe
der zijn en ik weet wel dat het
niet altijd met evenveel voorspoed
is, maar ze zijn het dan toch
maar. Soms zie ik mijn kinderen
maandenlang niet, wanneer ik
naar Amerika ga bijvoorbeeld,
terwijl zij in Europa naar school
blijven gaan.
Maar ieder Jaar gaan we samen
heel lang met vakantie, of in ons
chalet in Gstaad, of in onze villa
in Puerta Vallarte, in Mexico, of
bij mijn broer op Hawaii of soms
ook nog wel ergens anders. Als wij
samen zijn, laat ik ze geen mo
ment alleen.
En als ik ver bij hen vandaan ben.
voor mijn werk of omdat ze naar
school moeten, dan gaat er geen
week voorbij zonder dat ik een lang
telefoongesprek met hen heb. Er
Liz Taylor met links het ge
adopteerde meisje Maria en
rechts Mike Todds dochtertje
Liza.
kan geen week voorbijgaan zonder
dat ik hun stem hoor. zonder dat
ik met hen spreek".
Verwent u uw kinderen?
„Ik heb ze jarenlang verwend en
mijn man heeft zich ermee moe
ten bemoeien opdat ik me een
beetje rustiger ging houden. Ri
chard houdt me altijd voor dat zij
thuis in Wales met zyn vijftienen
waren, zonder moeder want die is
bij de geboorte van Richard zelf
gestorven, en dat ze per week
maar een paar pond hadden om
van rond te komen. Hij heeft al van
heel Jong af in de mijn moeten
werken om voor zijn vader een
paar shilling meer te verdienen.
CARRIERE
Toch heeft hij kans gezien carrière
te maken en te worden wat hij nu
is. Hij waarschuwt me dat ik mijn
kinderen niet met teveel geld. te
veel geschenken en teveel liefde
moet volstoppen: dan loop je het
gevaar ze voor later te bederven.
Hij heeft natuurlijk gelijk. Maar ik
ben niet alleen royaal voor mijn
kinderen, maar ook voor de kinde
ren van een ander en voor mijn
vrienden.
Dat zit in mijn natuur. Ik moet ge
ven, ik wil wat ik heb met ie
mand delen. Ik houd er niet van
de dingen voor mezelf te houden".
Wat betekenen in het algemeen uw
kinderen voor u?
„Alles wat een moeder zich kan
wensen: vreugde en verdriet, ban
ge nachten en gelukkige dagen;
ADVERTENTIE
mlsoeUOóK^Ke'aV
elf
stil
Door deze bon in te sturen
kunnen zij levensverzekering
inspecteur worden.
Verder is er een gezond ver
stand; organisatietalent;
mensenkennis en zakelijk inzicht
voor nodig.
En een (al dan niet voltooide)
opleiding op financieel;
economisch; juridisch of commer-
cieel gebied Maar ook mensen
met ruime verzekering-ervaring
kunnen goede inspecteurs
worden.
Wie maken de meeste kans?
Dat zijn de mensen die
bovenstaande bon invullen en ons
toesturen.(Zo snel mogelijk.)
(U kunt ons ook bellen:
tel. no. 020- 632 72 toestel 47.)
dat is het lot van alle moeders ter
wereld".
Zou u het goed vinden als uw kin
deren straks hetzelfde vak uitoe
fenden als u?
„Ze zouden het toch wel doen, als
ze dat zouden willen, zelfs als ik
me ertegen verzette. Kinderen la
ten zich tegenwoordig door niets
meer tegenhouden. Ze redden zich
wel, ze vinden altijd wel vrienden
die hen willen helpen en hup. ze be
ginnen hun eigen leven, op een
ADVERTENTIE
Een platenbon
is altijd raak
✓f 5,- 7,50 10,-15,- 20,- 25,-
1 JtaHHUM
leeftijd (en dat maakt me Juist wel
eens een beetje bang» dat ze in I
mijn tijd nog naar school gingen".
LIEFDE
Houdt u van één van uw kinderen j
meer dan van de anderen?
„Dat bestaat niet. Omdat mijn twee
zoons mij steeds minder nodig heb- j
ben, hou ik me steeds meer bezig j
met Liza en Maria. Van die twee i
heeft Maria misschien wel de mees-
te behoefte aan liefde en genegen
heid, want hoe groter ze wordt,
hoe meer ze van Liza verschilt.
Omdat haar ouders anders zijn, dat
is volkomen normaal. Daarom hou
ik nog niet meer van haar, maar
ik bemoei me met haar een beet
je meer, omdat ze anders rea
geert. Dat is alles".
LEIDEN De benaming „prom"
heeft in Londen al 75 jaar bur
gerrecht en na Henry Wood's bij
na 50-jarig leiderschap van The
Henry Wood Promenade Con
certs" in Queen's Hall bijna
kracht van legende.
Nu is prom een veredelend
woord voor volksconcert. Tegen
over de huidige muziekhumbug
in de lucht van alle dag en van
elk uur zelfs een veredelend,
broodnodig tegenwicht.
Dit is haast een allereerste
taak van een volksuniversiteit en
K. en O. Leiden heeft dat ook
nooit anders gedacht.
Dat een kerstprom er wel eens wat
vreemd uit komt te zien, „da stekt
zoe nauw ni" zeggen de Vlamingen.
Die zaten er op het podium van de
stampvolle Stadsgehoorzaal als leden
van „de Philharmonie van Antwer
pen". Dat Flipse door ziekte ontbrak,
zal zyn oude getrouwen hier wel ge
speten hebben. Een goed dirigent is
vervangbaar, maar de populaire wij
ze, waarop Flipse het muzikale ge
weten zijn toehoorder wist te bespe
len door zyn toelichting over wat
hem te wachten stond, was toch wel
bepaald uniek en vruchtbaar. Het
K. en O.-bestuur heeft intussen ter
vergoeding een Flipse concert in het
vooruitzicht gesteld.
Dat een kritiek vaststellen moet.
dat onze Benelux-vrienden orkestraal
niet tegen onze grote steden opkun
nen. zullen zij zelf wel beamen. Toch
moet Valère Lenaerts, die dirigeerde,
vooral veel genoegen kennen om de
prijzenswaardige strijkeenheid in zijn
Antwerpse gelederen, een eerste voor
waarde voor Franck's Symfonie. Harp
en althobo en altviool tegen strijkers-
orkeststemmen overwoekerde. Deze
tweevoudige concertante instrumen
tale zang moet onoverschaduwd
kunnen doorlopen telkens als het
koor weer een regel van het gebroken
koraal opneemt. By Bach zelf des
tijds was dit geen probleem, voor elk
van de vier registers temmen had hij
maar een handvol knapen staan.
Max van Egmond, onze top-bari
ton, was uitgenodigd om een paar
solo's in de adventssfeer te zingen en
met het superbe evenwicht van al
zijn gave klankmiddelen en met de
adel van zijn stemklank deed hy dat
in een recitatief van de kantate Das
neugeborhe Kindelein, in twee lie
deren (Hirten, Könige» van Peter
Cornelius en in Schlafendes Jesus-
kind van Wolf. Hy zal de klank
kracht van het orkest wel eens ge
dempter hebben gewild. Die Sinjo-
ren zyn van aandrift geen pastel
schilders. KEES VERHOEF
ADVERTENTIE
Meteen plaat
vindt iedereen z'n draai
NEDERLAND I
2.30
(Kleur) Vakantieprogramma (NOS)
6.45
(Kleur) De Woefs en de Lamaars (NOS)
6.55
(Kleur) Journaal (NOS)
7.04
Toppop popshow
7.30
Tips voor je toekomst, programma over beroeps-
voorlichting
8.00
(Kleur) Journaal (NOS)
8.20
Peyton Place, tv-feuilleton (AVRO)
9.10
(Kleur) Muziek is troef
10.00
AVRO's Televizier-Magazine
10.50
(Kleur) Liederen in kerstsfeer
10.55
(Kleur) Journaal (NOS)
11.00
Modelbegrip in wetenschap en techniek les 12
herhaling
NEDERLAND II
6.45
(Kleur) De Woefs en de Lamaars (NOS)
6.55
(Kleur) Journaal (NOS)
7.04
(Kleur) Den Haag vandaag
7.09
Kunstrubriek
7.30
(Kleur) De dwaze wereld van Tommy Cooper
tv-serie
8.00
(Kleur) Journaal (NOS)
8.20
(Kleur) De schuld, tv-serie Mod Squad
(KRO)
9.35
(Kleur) De klop op de deur, tv-feuilleton
9.10
Brandpunt Special
10.30
Onderwyskansen voor ledereen? documentaire
11.00
(Kleur) Journaal (NOS)
11.05
En Francais les 1 (Teleac)
Aan het einde van lfDe
gouddieven" reed commissaris
Cradock met lege handen uit
het beeld weg. zyn vrouw ging
van hem scheiden, zyn zoon
wou hem niet meer, zyn ge
liefde had hem de bons gege
ven, zyn beste vriend by de po
litie was doodgeschoten, zyn
carrière hing aan een zijden
draad en zelfs zyn grote tegen
stander. het brein achter de
gouddiefstal, was hem door
zelfmoord ontnomen. Het enige
wat hem restte was de sympa
thie van enkele miljoenen Ne
derlanders, die hem slechts node
lieten gaan. Wat was nu pre
cies de kracht van deze serie? Ik
kan beter beginnen met te zeg
gen wat de kracht is van de
Engelse televisie, n^meiyk dat
drie mensen wier namen ik
niet kan terugvinden in de na
slagwerken die ik er op na
houdt, in staat waren een se
rie te schryven die van Zambia
tot Hongkong furore maakte.
In het waardevolle boed „Televi
sion: the ephermeral art" van
de Engelse tv-criticus T. C.
Worsley (uitgegeven in 1970, dus
heel recent) worden de schrij
vers van het draaiboek (John
Hawkesworth en Martin Hall)
niet genoemd, evenmin als de
regisseur Bill Bain om nog
maar te zwijgen van de hoofd
rolspeler Peter Vaughan. Toch
komen er honderden namen in
dat boek ter sprake. Daar
biykt uit dat de Engelse tv (in
dit geval ging het om een se
rie van London Weekend TV)
met een voor Nederlandse be
grippen ongekende voorraad
aan talent gezegend is.
Een ander punt is dat in de
tekst rekening was gehouden
met de gecompliceerdheid van
de menselij ij ke natuur. Ik moet
de eerste Amerikaanse serie
nog zien, waarin de held en
hoofdpersoon, de man die voor
bestemd is om onze sympathie
te wekken, met zyn vrouw in
scheiding ligt. zyn zoon door
zyn taktloze optreden van zich
vervreemdt en ook zyn minna
res van zich afstoot doordat hy
met. grote verbetenheid in zijn
politiewerk opgaat zonder ove
rigens de gouden Hollywood-
regels van het fair play altyd
toe te passen. Daar kwam dan
nog by dat het „boevenpak" niet
alleen te vinden was in de on
derwereld. zelfs niet alleen in
de succesvolle zakenwereld
(dat is allemaal nog wel te
dragen voor een Engelsman, of
een Nederlander», maar dat ook
een Engelse minister een du
bieuze rol speelde en zelfs de
directe chef van commissaris
Cradock een weinig karakter
volle benadering van zyn taak
te zien gaf. Amerikaanse serie-
schryvers vinden zo'n vermen
ging van waarden in personen
.no crickett", als er by hen al
eens iemand een immoreel
standpunt dreigt in te nemen,
ziet hy dat toch bytyds en bin
nen de vyftig minuten in, waar
door we toch weer het gevoel
kunnen hebben onze Teleac-
cursus in goed gedrag tot een
goed einde te hebben gebracht.
De Vara bracht verder een
aflevering in de serie „Ver
woeste steden" van Milo An-
stadt, die zyn eigen tekst al
tyd uitspreekt alsof hy zyn
kinderen uit Ot en Si en voor
leest. Maar het zou best eens
kunnen zijn dat dit de meest
effectieve methode is om een
niet alledaagse materie als de
gevolgen van de atoombom op
Hiroshima-inwoners van nu, op
de kykers over te brengen. Er
zou eens een onderzoek naar
moeten worden ingesteld, in
hoeverre teksten aan de ky
kers voorbygaan doordat zij te
gecompliceerd (soms te vak
technisch) geformuleerd zyn,
doordat zy te snel worden uit
gesproken (het schynt dat
vooral oudere kykers. die de
meerderheid van het kykersvolk
vormen daar last mee hebben)
of doordat zy niet correspon
deren met de getoonde beelden,
waardoor er verwarring ont
staat by de verwerking van de
tekst, vooral weer by oudere
kykers, die de meerderheid van
het kykersvolk vormen daar
last mee hebben) of doordat zy
niet corresponderen met de ge
toonde beelden, waardoor er
verwarring ontstaat by de ver
werking van de tekst, vooral
weer bij oudere kykers. Dit al
leen even als bygedachte by
Anstadts documentaire, die voor
het overige zyn bekende stem
pel van degelykheid en kalme
opbouw droeg. Vermelding ver
dient tenslotte nog het tele
foongesprek dat Dick VeTkiJk
gehad had (en niet had. zo
als even gesuggereerd werd)
met de Tsjechische schaker
Ludek Pachman. die enkele da
gen geleden werd vrijgelaten.
Pachman wilde dit gesprek zelf,
omdat hy enkele dingen kwijt
wou aan Nederland, te weten
dank voor de betoonde solida
riteit en voor de vele brieven
die hy had ontvangen. Op zyn
verzoek werden geen politieke
zaken aangeroerd.
NICO SCHEEPMAKER.
Voor dinsdag 22 december
HJ lier sum I 402 iu.
18.19 Ultz. van de Pol Part Radika-
len KRO 18 30 Nws 18.41 Act. 19 00
pizzicati in een zeer belangryke rase Licht ens. en sol. 19 45 Evang. zonder
van het middendeel schiepen een masker lez. NOS 20.00 Jubileum Conc.
ROZ Radio Fllharm. Ork. groot om-
ADVERTENTTE
Juiste sfeer. Neen. ons ..dat stekt zoe
nauw ni" had meer betrekking op de
programma-opening: Toccata. Prae-
ludium. Adagio en Fugo (BWV 564,
in C), een orgelwerk van Bach.
Dit orgelwerk begint met een fa-
meuse pedaalpassage, die niet uit de
verf komt in de orkestbewerking, die
Stokofski (in eendracht, met Leo
Wiener) van het oeuvre maakte. Er
stond in die bewerking nog zoveel
meer. dat niet meer des orgels was.
wy spelen geen Bach met een zwel-
ler. wy maken van hem geen TsJal-
kofski. wy laten de barok de barok,
zetten er geen honderd man aan en
houden ons aan de terrassen dyna
miek. wy zyn wat Bach's koor- en
orgelmuziek betreft gewoon zwaar op
de hand.
De rest van het programma, d.l.
het hele tussenliggende en eigeniyke
kerstdeel. kwam onder de leiding van
l6kar Aribo te staan, wiens grote
Toonkunstkoor knipeels uit de kanta-
tes 122 en 147 van Bach verklankte
en een goede hulp werd by de sa
menzang in vier ieder vertrouwde
kerstzangen. Van dat Toonkunstkoor
niets dan goeds te melden, met deze
restrictie dat het geliefde koraal
Jesus bleibt meine Freude het koor
de obligaathobo en de figurerende
roep koor Tlvoll-Koor en sol. mod. mu
ziek ln de pauze KRO plm. 21.05 Ons
Kind onze school pedagogisch program
NOS 21 20-21 40 26 jaar ROZ een mi
ni portret van 25 Jaar 22.38 Den Haag
vandaag KRO 22.50 Kontekst magaz.
waarin op de dingen wordt doorge
praat 23.16 S Sticker licht platenpro-
gram. 23.65-24.00 Nws.
Hilversum II 298 m.
17.30 Trefpunt een discussierubriek
voor act. zaken plm 17.56 Med. 18.00
Nws. 18.11 Radlojourn. 18.26 Licht ens.
met zangsol. 18.56 Big Band Beat: mo
derne muz. 19.25 Paris vous parle 19.30
Nws. 19.35 Vanavond gevar. program.,
22.30 Nws. 22 38 Med. 22.43 Radlojourn.
NOS 22.55 Signaal muz. van eigen tijd
23.35 Horizon muz. uit India herh. van
23 junu 1970 23.55-24 00 Nws.
Voor woensdag 23 december
Hilversum I 402 m.
NCRV 7.00 Nws 7.11 Het levende
woord 7.16 Op het eerste gehoor klas.
muz. gr. 7.25 Horen en zien 7.30 Nws.
7.32-7.50 Hier en Nu act. TROS 8.00
Nws. 8.11 Als dat zou kunnen verzoek
platenprogr. 8.30-8.32 Nws. 9.00-9.10 -
Gymn. voor de hulsvr. 9.36 Voor de
kleuters 9.50 Vier eeuwen muz. muzi
kale lez. 10.15 Voor de vrouw 11.00 Nws
11.03 Aktuam agaz. Nws. Nieuwtjes -
report, comm. en muz. 11.65 Med. KRO
12.00 Van twaalf tot twee gevar. pro
gram. 12.22 WIJ van het land 12.26.
Med. t.b.v. land- en tulnb. 12.30 Nws..
12.41 Act 13.00-13.06 Raden maar 14 00
Huisbezoek pastoraal gesprek NCRV
14.10 Klas. muz. gr. 16.00 In 't zilver:
progr. voor oudere luisteraars 16.00
Nws. 16.03 Voor de kleuters 16.30
Jeugdland gevar. Jeugdprogr.
Hilversum II 298 m.
7.20 Dag woensdag muz. en ln/orm.
plm. 7.33 Van de voorpagina VPRO
7.54 Deze dag VARA 8 00 Nws 8 11
Act 8 22 Dag woensdag vervolg 9 00
VARA radioweekblad voor de woensdag
ochtend meto m 9.36 Waterstanden om
10.45 Voor de kleuters om 11 00 Nws. en
om 11.03 Koffiepauze 12.00 Licht ens
met zangsol. 12.25 Brass Band Magazi
ne 13.00 Nws. 13.11 Act 13 25 Speel
ruimte met om ca. 13.45 Gesproken 1
portret om ca 14.00 Operettemuz.. om
ca 14.35 Kinderkoor ca 14.50 Imitaties 1
hoorspel ca 15.40 een grote naam van
nu profiel ln muz. 16.00 Nws. 16.03 In
myn tyd, gesprek ca 16.30 In de toon
zaal 17.02 NOS Oude liedjes 17.20 Nos
Dnescomagaz. VARA 17,40 Nederlanders
maken muz.
Hilversum III 240 m.
AVRO 9.00 Nws. 9.02 Van Meet af
aan lichte pi. 10.00 Nws. 10 03 Radlo-
Oo Arbeids7lt. pop. verzoek
5 00 Nws. 12 03
op een vrolijk platenprogram.
Journ.
platenprogr. 11.00 Nws. 1
Zet 'm op een vrolijk platenpi
13 00 Nws 14.00 Nws 14.03 Gimmick:
een duidelijk herkenbaar platenprogr
15.00 Nws. 15 03 Muz. Boetiek 16 00
Nws. 16 03-18 00 Lichte platen 17 00-
Nws. 17.02-17.05 Radlojourn.
Dit is het recept:
Kaasfondue van
Nededandsekaas.
Caquelon inwrUven met wat
knoflook. Dan 4 dl halfdroge
witte wijn ln de pan verwarmen
tot de wijn gaat bruisen.
Nu 500 gr fijngesneden Jong
belegen Goudse toevoegen, goed
roeren en weer aan de kook
brengen. Binden met
en op smaak
afmaken met
zout. peper,
nootmuskaat
en een
scheutje kirsch.
tera NOS 20.35 De Lord. de lady en
de butler speelfilm rijkskeuring alle-
leeftllden 22 05 Studio Sport 22.30 Wet
strijd spel over kennis van recht
wet 23.00-23.06 Journ.
Nederland II.
NOS 18.45 De Woefs en de Lam aars.
NOS 1855 Journ NCRV 19.04 Eddy -
Ready Go licht muz. progr NOS 20.00
Journ. 20.20 De kleine Zielen tv feuill.
dl. 10 herh. 21.30 Hier en Nu act. ru
briek 22.00 Memorboek tv serie over he
leven der Joden ln Nederland tot 1940
NOS 22 06 Journ. TELEAC 22.10-22 40
I Dammen voor beginner» les 14 herh.
Nederland I.
NCRV 15.00-17.35 Vakantie en kinder
progr. NOS 18.46 De Woefs en de La-
maars 18.55 Journ. N08 19.04 Den
Haag vandaag 19.09 Première 14-
daags progr. over fllmkljken en film-
maken CVK/ IKOR/ RKK 19.30 ken
merk de wekelijkse Inform, nibr. over
kerk en samenleving NOS 20 00 Jour
naal 20.20 Pol. Part. Ultz. van Binding
•recht* 20.80 20.30 Ultz. stichting soou- i
ADVERTENTIE
r Een platenbon
is altijd raak
L f 5,- 7,fiO IO,-IB,-SO,-SS,- A