juus Hoekman maakt
^furore in Amerika
DESIREE
Cadeau-tentoonstelling
bij galerie v/d Vlist
...en gisteren 1
[/HUrögm
gj^uancfaagr.
ïitiatiefwet D,66 over
Jimaatsch. omroepen
TV morgen]
Nederlandse baszanger met eigen operaklas
Ned. Kamerorkest
met muziek van
Bach tot Mozart
VERLOVINGSRINGEN
Picasso weigert
elk ceremonieel
bij opening van
Picasso-museimi
Tissot, een horloge
voor jongemannen
van 15 tot 50.
Droogboeketten en seksbekers
- UDAG 18 DECEMBER 1970
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 1
«SCHEDE (GPD) Het is in ons land een beetje stil ge-
Hen rond de Nederlandse baszanger Guus Hoekman. Zo
k zijn naam vroeger voorkwam bij de produkties van de
tnalige Ned. Opera en als solist bij oratoriumuitvoeringen,
keinig ziet men thans deze naam op programma's en aan-
[biljetten. Het laatste jaar kreeg men in Nederland eigen-
maar één keer de kans hem te beluisteren en wel bij de
oering van Debussy's opera 'Pelleas et Melisande' tijdens
[Holland Festival. En als het zo'n beetje stil wordt rond een
cus dan krijgt men al gauw het idee dat hij niet meer op-
|t en geen activiteit meer ontwikkelt op muziekgebied.
s Hoekman is echter nog vol-
•Üef, zij het dan thans niet in
Cid. Het grootste gedeelte van
jar bracht hij door in Amerika.
■ont hij officieel nog steeds in
Lort. Nog deze maand komt
een korte periode naar Euro-
tnig onder meer om als solist
Eduard Flipse te zingen in
iovens Missa Solemnis in Ant
en En voor januari 1972 staat
op het programma een lie-
fcvond en een televisie-uitzen-
is Boekman, die in 1913 in Den
werd geboren en zijn loopbaan
als marine-officier, stamt uit
eer muzikaal milieu. Toen zijn
waliteiten werden ontdekt, be-
tiij zich geheel aan de zang te
l Aan het Kon. Conservato-
voor muziek in Den Haag be-
hij bij Jaap Stroomenberg
taatsdiploma en daarna voltooi-
zijn studie bij Aaltje Noorde-
teddingius. Voor het operavak
hij zich onder leiding 'van prof.
r Wallerstein en Felix Hupka.
de oorlog onttrok hij zich
iet openbare leven en gaf ille-
niisconcerten ten bate van ver-
zetbewegingen. De eerste die hem
daartoe uitnodigde was de compo
niste Johanna Bordewijk-Roepman.
Na de oorlog maakte hij zijn grote
opgang, zowel bij concerten met ko
ren en orkesten als op liederenavon-
den. Bij de Kon. Vlaamse Opera in
Antwerpen zong hij zijn eerste gro
te opera-rollen, o.m. de Osmin in
Mozarts „Entfürung aus dem Serail"
de Don Pasquale in Donizetti's ge
lijknamige opera en de Arkel in
"Pelleas et Melisande" van Debus
sy.
Een groot aantal jaren was hij de
eerste bas bij de Ned. Opera en ook
was hij enige tijd verbonden aan de
opera in Düsseldorf waar hij befaamd
werd met zijn optreden in opera's
van Richard Wagner en Richard
Strauss. Na de opheffing van de
Ned. Opera werkte Hoekman als
free-lance artiest over de gehele we
reld. Niet minder dan zestig opera-
rollen heeft hij op zijn repertoire,
van Monteverdi's "Kroning van Pop-
pea" tot Nono's 'Tntoleranza" toe.
zowel karakterrollen als komische
partijen. Guus Hoekman is namelijk
ook een goed acteur.
En nu is Amerika zijn tweede va-
ADVERTENTIE
klassieke en moderne modellen,
wij hebben reeds ringen vanaf
f 49.75 p. p.
Op het graveren kunt O wachten en
zonder prijsverhoging
Levenslange schriftelijke garantie.
F. W. PLESSEN
LEIDEN Z.W.: Bevrijdingsplan 12,
Telefoon 26670
OEGSTGEEST: Geversstraat 47,
Telefoon 52151.
NEDERLAND I
6.45
6.55
7.04
8.00
8.20
ddige regeling ondemocratisch'
HAAG (GPD) D'66 wil af
het systeem, dat by de verde-
van de radio- en tv-zendtijd
de omroepverenigingen alleen
den tellen die tevens houder
een omroepkaart. De partij
voor het halen van de di-
drempels, die de verdeelsleutel
(15.000 voor aspirant-omroe-
0.000. 25.000 en 400 000 voor
tievelijk C-. B- en A-omroe-
alle bij de betreffende omroe-
ïgeschrevcen leden tellen. Het
tweede-kamerlid Visser heeft
een initiatiefwetsontwerp
lend. Het behelst wijziging,
ctievelijk schrapping van enkele
len in de omroepwet en in de
op de omroepbijdrage,
kamerlid vindt de huidige re-
ondemocratisch. Een houder
een omroepkaart, een betaler
f75— per jaar derhalve, map
tan twee of meer omroepen lid
zodat zijn 'stem' meervoudige
ré heeft, maar als zijn gezins
lid van een andere omroep
geldt hun lidmaatschap niet,
eveneens de f75.per Jaar
zouden betalen aan kijk- en luister
geld. Dat is discriminatoir en on
rechtvaardig, zo zegt het kamerlid
in de toelichting op zijn wetsont
werp.
De heer Visser wil met zijn initia
tief omroepen helpen die rond een
drempel zitten De VPRO zou C-om-
roep blijven als ook al de leden zou
den meetellen, die f 5.— lidmaat
schapsgeld per jaar betalen. De
TROS zou de status van B-omroep
kunnen bereiken, ook zij heeft en
kele duizenden leden, die wel lid
zijn, maar niet tevens houder van
een omroepkaart.
Volgens de heer Visser berust zijn
wetje op een eenvoudige gedachte
waarvan de aanvaarding het bouw
sel van het huidige omroepbestel
niet aantast. Hij meent dat zijn
wetje derhalve snel kan worden aan
genomen. Minister Klompé is even
min tevreden met het huidige
systeem, maar zij verwijst de zaak
naar haar opvolger in het volgende
kabinet. En daarop wil de D'66-er
niet wachten.
derland geworden, waar hij tussen
concerten en opera-voorstellingen
door ook nog als regisseur werkzaam
is. Het afgelopen seizoen was hij
hoogleraar aan de universiteit van
Boston en bereidde er naast opera
fragmenten (o.m. gedeelten uit "Die
Zauberflöte" van Mozart en "Fide-
lio" van Beethoven en de gehele
tweede acte van Mozarts "Figaro")
ook een complete opvoering van Mo
zart's „Die Zauberflöte" voor, com
pleet met orkest en koor.
In Weston heeft Guus Hoekman
nu een eigen opera-klas, waarmee
hij geregeld uitvoeringen geeft in t
auditorium van één van de scholen.
Dezer dagen zong hij daar nog een
kerkconcert met kamerorkest ba-
rok-muziek) en trad hij voor de tele
visie op.
Alweer een voorbeeld dus van een
Nederlandse zanger, wiens naam te
genwoordig zo weinig in ons land
wordt genoemd maar des te vaker
in het buitenland. Als muzikale am
bassadeur doet hij in elk geval goed
werk voor ons land.
GUUS HOEKMAN
PARIJS (GPD» De 86-jarige j
Spaanse schilder Pablo Picasso heeft
het gemeentebestuur van Barcelona
doen weten dat hij niet wil. dat de
opening van het museum waarin
bijna duizend werken van zijn hand
zijn opgenomen, vandaag gepaard
zou gaan met enig officieel ceremo
nieel. Zolang het leven van de Bas
ische gevangenen in Burgos aan
een zijden draad hangt, wenst hij
zich, ook indirect door middel van
zijn schilderijen, verre van ieder
contact te houden met alle officiële
autoriteiten in zyn land. De oude
meester had al eerder de 300 Cata
laanse kunstenaars en intellectuelen
nie zich begin van deze week in het
klooster van Montserrat hadden ver
schanst, verzocht de feestelijke ope
ning van het nieuwe Piascomuseum
niet bij te wonen.
Ongeveer een jaar geleden had
Picasso, die sedert de burgeroorlog
1936 nooit meer een voet op Spaanse
aarde heeft gezet, tot verwondering
van vele vrienden het gemeente
bestuur van Barcelona bijna alle
schilderijen, tekeningen, schetsen en
beeldhouwwerken geschonken die
hij in zijn jeugd in die stad ver
vaardigd had.
9.05
9.35
10.25
10.55
11.00
(Kleur) De Woefs en de Lamaars (NOS)
(Kleur) Journaal (NOS)
(Kleur) Piste: variété-programma (KRO)
(Kleur) Journaal (NOS)
(Kleur) Baron von Münchhausen. Tv-musi-
cal (KRO)
Brandpunt (KRO)
(Kleur) De wrekers (KRO)
Riskante kerk: magazine over een kerk in ont
wikkeling (KRO)
(Kleur) Journaal (NOS)
Vergadertechniek. Herhaling les 8 (Teleae)
ADVERTENTIE
PR 516 GL. met dag en datum t 236,-
De Tissot PR 516-serie is beroemd
Ïeworden over de gehele wereld door:
Toepassing van de nieuwste
technieken op het gebied van
horlogebouw.
2. Een unieke vorm: karaktervol,
mannelijk.
3. De nauwkeurige tijdaanwijzing
Ga mee met Uw tijd.
Meet Uw tijd met Tissot
J PR 516, met sportieve etelen gatenband f 175,-
Onrust in Lissabon De autori
teiten van de universiteit van Lis
sabon hebben met strenge maatre
gelen gedreigd als de studenten geen
eind maken aan de reeks demonstra
ties en zitstakingen, die zy sinds be
gin deze maand houden. Woensdag
werd de juridische faculteit vior
onbepaalde tijd gesloten, en gis X n
dreigden de autoriteiten met s.ui-
ting van de kantine, een favoriete
vergaderplaats van de studenten.
LEIDEN Het derde concert in
de Meesterserie van K O werd
gisteravond in de Stadsgehoorzaal
verzorgd door het Nederlands Ka
merorkest onder leiding van Szymon
Goldberg.
Begonnen werd met de A-dur sym
fonie K.201 van Mozart, die kenmer
kend was voor het verloop van het
verdere programma. Technisch ge
sproken klonk alles zeer fraai: men
zou slechts kunnen twisten over de
vraag of bij Mozart de voorslagen
kort en vóór de tel of wat langer en
op de tel moet enworden uitgevoerd.
Szymon Goldberg koos in elk geval
voor de eerste mogelijkheid. In mu
zikaal opzicht viel er echter niet veel
te beleven: gaarne had ik wat meer
reliëf gezien. Zo werd in de hoekde-
len de doorwerking zonder enige
spanning direct met de expositie ver
bonden; in het tweede deel werd het
neventhema al te zeer benadrukt,
waardoor het hoofdthema in de ver
drukking kwam.
Het celloconcert in D van Leonardo
Leo uit 1737 is een werk dat enigszins
tussen wal en schip is gekomen. Leo
I componeerde vooral kerkmuziek in
I de 'stile antico', maar zijn enkele we-
reldlijke werken dragen reeds de
kenmerken van de 'Empfindamer
Stil', die zijn leerlingen Jomelli en
Piccini beoefenden. In deze uitvoe
ring werd de structuur van het cel
loconcert niet duidelijk, hetgeen zeker
niet in de laatste plaats geweten mag
worden aan de temposchommelingen
die Goldberg zich veroorloofde. Ver
der was het merkwaardig dat solist
Piet Lentz, die het stuk bewerkt heeft,
het nog niet zonder uitgeschreven
partij bleek te kunnen stellen; wat
overigens niet wegneemt dat hy deze
knap uitvoerde.
Ook het 3de Brandenburgse Con
cert van Bach (waarin Goldberg zelf
meespeelde) en de 57ste symfonie van
Haydn leden helaas aan een tekort
aanspanning. Lofwaardige uitzonde
ring vormde het menuet van laatst
genoemde symfonie, maar deze in
druk werd door het laatste deel weer
teniet gedaan. Goldberg wist wel de
spanning op te bouwen maar niet te
handhaven en uit te werken.
R. G. HARMS
LEIDEN Dat de maand decem
ber ook door de kunsthandel gezien
wordt als de cadeaumaand bij uit
stek wordt op de Botermarkt no. 3
aangetoond. Betaalbare kunstvoor
werpen «alles rond de f 100.-, minus
25 pet. aankoopsubsidie) in de vorm
van houtplastieken, gouaches, kera
miek en droogboeketten, bieden voor
een groot publiek ruime keus.
De gouaches van Gerard Menken
en de droogboeketten van Marijn
Eschausier zijn vooral voor wat oude
re mensen aantrekkelijk. Geen felle
kleuren of extreme vormen, maar
rustige, persoonlijke werkstukken.
Opvallend is bij Marijn Eschaurier
het gebruik van moeilijk te drogen
bloemen (o.a. rozen) en tropische ge
wassen.
Het moet gezegd worden dat zij
hierdoor het geijkte droogboeketje
wel een iets andere intentie weet te
geven, ook door de streng-symetrische
opbouw. De keramische produkten
van Baps van Elsdingen passen goed
in de bedoeling van deze tentoonstel
ling Mariska Kaspers springt eruit
met haar paneelschilderijen en hout-
plastiekert.
Katrollen, stoelpoten, leer, ritsslui
tingen en lampfittingen maakt zij
tot vreemde insekten en mystieke
figuren, welke aan afgodsbeeldjes
doen denken.
Waar nodig wordt met verf uit
drukking aan het hout gegeven, zon
der dat dit het gebruikte materiaal
in zijn waarde aantast, vooral de
kleinere plastieken kunnen makke
lijk voor primitief speelgoed door
gaan. Een apart aspect op deze expo
sitie wordt gevormd door, eigenlijk
NEDERLAND II
6.45 (Kleur) De Woefs en de Lamaars (NOS)
6.55 (Kleur) Journaal (NOS)
7.04 Parlementair en politiek weekoverzicht (NOS)
7.30 Verkeersbeeld: rubriek over het verkeer in al zijn
aspecten (AVRO)
8.00 (Kleur) Journaal (NOS)
8.20 Televizier-Supplement (AVRO)
8.45 (Kleur) High Chaparral. Tv-film (AVRO)
9.35 (Kleur) Voor de vuist weg (AVRO)
10.45 (Kleur) Utrechts Byzantijns koor en het
Haags Matrozenkoor: Liederen in kerstsfeer
(AVRO)
10.50 (Kleur) Journaal (NOS)
In een gesprek waarin Hans
Keiler steeds werd tegenge
sproken door de Amerikaans-
Poolse schrijver Jerzy Kosinski,
zei de laatste enkele interessan
te dingen over de televisie, met
name over de invloed van de te
levisie op de kijkers door het
feit dat beeld en inhoud los van
elkaar komen te staan. Hij
heeft dit uitgewerkt in zyn nieu
we roman, „Aanwezig," maar ik
zou het ook graag eens in een
televisieprogramma uitgewerkt
zien. Neem bijvoorbeeld „Het
gezicht van de zwijgende meer
derheid." Ik heb er gefascineerd
naar zitten kijken, vooral naar
de beelden uit dat zaaltje waar
enige nieuwe leden werden be
ëdigd van het Amerika-legioen.
Dat had evengoed op een Ne
derlandse kegelclub kunnen
slaan, het werkte bijzonder ver
vreemdend, was in feite een
stukje pop-art en had niet mis
staan in het soort films dat bij
voorbeeld Reichenbach over
Amerika heeft gemaakt. Maar
wat we zagen (en hoorden,
maar dat maakt einig ver
schil, alle toegevoegde geluid
wordt ook aan het beeld toege
voegd dat ons voor ogen komt
te staan) kwam niet overeen
met de werkelijkheid! De jazz
muziek die gespeeld werd, on
der de beelden door, soms
dwars door het gesprokene heen,
zelfs tijdens de minuut stilte die
in acht werd genomen om ge
storven kameraden te herden
ken, was niet afkomstig van
een onzichtbaar bandje in de
hoek, of van een bandrecorder,
maar was er door de makers
van het programma ingedubd.
Waarom weet ik niet, het leek
me in dit geval volstrekt on
functioneel, voegde niets toe,
kalfde alleen maar af.
Later op de avond zagen we
de Argentijnse toneelgroep Tse
in Dracula. Het kon me wel
boeien. In het Mickery-Theater
werd het in het Engels gespeeld
voor het publiek, maar wij kon
den ons nu, bij de Spaanse tekst,
behelpen met de ondertitels. Bo
vendien waren we nu verlost
van de wrakkige achtergrond in
zo'n theater, waardoor het
„platte" speeleffect van de
groep (men speelt op één lijn,
aan een toneel van anderhalve
meter breedte heeft men ge
noeg) dankzij de wonderen der
techniek geheel verwezenlijkt
kon worden.
Bij de TROS heb ik overigens
ook geboeid toegekeken, naar
Landré en Tas. Gastarbeiders
die onze taal niet beheersen zul
len zich wel afgevraagd hebben
waarom de ene met die bril zo
kwaad was op die kleine, maar
dat was de schijn die bedroog,
want dit keer was het eerder
andersom. Tas nam immers de
vakbeweging in bescherming,
zei dat werkgevers en regering
indertijd de blunder hadden be
gaan de geleide economie los te
laten, vond dat de werkgevers
de verantwoording op de rege
ring hadden afgeschoven en dat
Kloos volkomen gelijk had met
te zeggen dat het niet aan hem
was om nee te zeggen. Maar
kon de regering dan anders
handelen? vroeg Landré ge
schrokken. De regering heeft
veel te laat ingegrepen, het is
duidelijk dat deze regering ver
moeid en versleten is, zei Tas.
Landré, die in het begin nog
keek zoals Prins Bernhard al
tijd kijkt tijdens de troonrede,
werd steeds ongeruster. De
werkonderbreking van een uur
noemde hy „een zuiver politie
ke staking, want die was toch
zuiver tegen de werkgevers ge
richt," wat ongetwijfeld een ori
ginele definitie van een politie
ke staking is. Wat Tas over de
versleten regering zei liet Lan
dré haastig .geheel voor Jouw
rekening." Maar Tas was niet
meer te.stuiten, wilde een rege
ring waarin men vertrouwen
kon hebben, een front dat soli
de is, waarbij afstand moet wor
den genomen van de nacht van
Schmelzer en de PvdA de anti-
KVP-resolutie in de prullemand
moet gooien. Hij sprak toen al
lang in blessuretijd, Landré had
zijn afsluitende woorden al ge
sproken, maar Tas wou ook nog
de NOS kapittelen over het in
terview met de drie ministers,
toen kwam hij weer mooi in
I Landré's vaarwater, maar Ja.
de tijd was toen al ruimschoots
overschreven, het kon echt niet
meer. Jammer. Want ik had zo
graag nog even met Tas van
I mening verschild
NICO SCHEEPMAKER
buiten de tentoonstelling vallend i Een van de paneelschilderin-
werk van Hanneke Schuitema. gen van Mariska Kaspers.
(Foto LD/Holvast)
Van haar hand zijn een tiental
z.g. seks-bekers getooid met allerlei
zinneprikkelende uitsteeksels en
aanvatsels.
In deze tijd van het jaar, waarin stelling zeker nuttig,
men overladen wordt met reclame WILLEM
voor allerlei nuttige en onnuttige ge
bruiksvoorwerpen. is deze tentoon-
MULDER.
Voor vrijdag 18 december
Hilversum 1 402 m.
NCRV 18.00 NCRV en Bloc act. pro
gram. met muz. illustratie 18.30-18.41
Nws. 19.00-19.10 Wereldpanorama 19.30
veel gevraagde gew. muz. gr. 20.00 Me-
tropole ork. en zangsol. amusem. muz.
20.05 De Edwin Hawkins Singers opn
21.00 Kunst- en vliegwerk informatie
over act. tentoonstellingen 21.05 Can
dy Boy hoorspel 2120 Omroep Ka
merkoor klas. lied. 21.40 Blokfluit,
cello en klavecimbel klas muz. 21.50
Zang, piano en klavecimbel Negro Spi-
rltuels gr TROS 22.00 Aktua magaz.
report, comm. en muz. 22.30 Nws. 22.40
Huilen op de trap muz. gelllustr. radio-
feuilleton 23.05 Apollo XXI fantastisch
ruimtevaart mysterie 23.30 Toontje la
ter licht muz. progr. 23.55-24.00 Nws.
Hilversum II 298 m.
VPRO 18 00 Nws. 18.11 Voortzetting
VPRO vrijdag progr. van 18.20-18.30
onderbroken door uitzend, van de
comm. Partij van Nederland 19.30 Nws
VARA 21.00 Radio Kamerork. en sol.
klas en mod. muz. 22.30 Nws. 22.40
Med. 22.45 Act. 22.55 Prettig week
end licht platenprogr. 23.55-24.00 Nws
Voor zaterdag 19 december
Hilversum I 402 m.
NCRV 7.00 Nws. 7.11 Het levende
woord 7.16 Op het eerste gehoor klas.
muz. gr. 7.25 Horen en Zien 7.30 Nws.
7.32-7.50 Hier en Nu act. 8.00 Nws,
8.11 Te Deum laudamus gew muziek
gr 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvrouw.
9.00 Theologische Etherleergang 9.35
Gymn. voor de huisvr. 9.45 Tijd vrij
voor muz. in vrije tijd A. Koorzang B
Harmonie-ork 10.15 Verz. progr. van
klas. muz. 11.00 Nws. 11.03 Modern bij
bellezen praatje 11.15 Solarium een
hoogtezonprogr voor iedereen 11.55,
med KRO 12.00 Marktber. Overh.-
voorllchtlng Vast en zeker een progr.
van het ministerie van sociale zaken
en volksgezondheid Redactie Claude Be-
lonie en Ton Marseille 12.26 Med. t.b.v.
land- en tuinbouw 12.30 Nws. KRO
12.41 Act. 12.50 Bultenl. comm. Chris
tian Science 13 00 Heeft Kerstmis nog
betekenis'' Vraaggesprek. NOS:
13.15 Vliegende schyven voor de
militairen KRO 14.00 PM een
weekblad met veel plaatjes NOS 16.30
Inzet een progr. over amateuristische,
muz. beoefening HIRO 17.00 HIRO-
magaz. met gasten van de week KRO
17.80 Echolood lichte muz. en act.
Hilversum II 298 m.
VARA 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn.
7.20 ZO gevar. progr. 7.33 Van de voor
pagina 7.54 deze dag 8.00 Nws. 8.13
Act. 9.35 Waterst. 10.10 VARA's Om
budsman 10.30 Samenscholing over.
mens en milieu dlscussieprogr. 11.00
Nws. 11.03 Nederl. chansons 11.15 Afri
kaanse kron. 11.35 Hallo Vollu licht
progr. met interv. 12.30 Tussen start
en finish act. sportnws. 13.00 Nws. 13.11
VARA Varia 13.13 Act. 13.23 Dit is het
begin Jongerenprogr 14.30 Radio Jazz
magaz. NOS 15.00 Frans Duits Engels
een lulsterprogr. 16.00 Nws. 16.03
Hobbyscoop pop. progr. over electroni
cs VARA 16.15 De Staalkaart 17.55
Med.
Hilversum III 240 m.
NOS 9.00 Nws. 9.02 Gevolgmachttgd
verz. pl. program. KRO 10.00 Nws.
DJl:
NC
cast nwe LP-pop 14.00 Nws.
10.02 DJlnn gevar. progr. 11.00 en 12.00
NCRV 13.00 Nws. 13.03 Poppen-
14.03 Nee.
Nwe.
we noemen geen namenPlatenprogram
voor het hele gezin met verzoeknum.
15 00 Nws. 16.00 Nws. 16.03-18 00 Sport-
show sport en lichte muz. 17.00 Nws.
Nederland I.
TELEAC 10.00 Modelbegrip in weten
schap en techn. les 12 10.30 Vergader-
techn. les 9 11.00 En Francals les 1
voor beginners 11.30-11.50 The seventh
key les 5 herh EO 15.30 Kinderprogram
NOS 16.00 Journ. VARA 1602 Dagje.
Ouder progr. voor oudere kijkers Vara
17.00-17.30 Kinderprogr NOS 18 45 De
woefs en de lamaars NOS 18.55 Journ.
VARA 19.04 Hier is Lucy tv serie 19.30
Journ.
qulzprt„
22.00 De deugdzaamheid tv film naar
:y ti
Koning Klant NOS 20 00 Journ. Vara
20.20 Een van de acht.
een verhaal van W. Somerset Maugham
22.50 Achter het Nws. NOS 23.15-23.20
Journ.
Nederland II
NOS 1845 De Woefs en de Lamaars
NOS 18.55 Journ. EO 19.04 Koorzang.
NOS 20.00 Journ. NCRV 20.20 Zo va
der zo zoon spelprogr. 20.45 De mede
plichtige tv film uit de serie de regels
an het spel 22.00 Aktle maandellj
ïgels
Ijkse
:hap
progr. over gemeenten en gemeenschap
pen 22 40 Koorzang en voordracht Noa
22.50-22*6 Journ.