k zing omdat het uit nijn ruggemerg komt Studio Het Opfer en Bachs orgelwerken i/ilife \erman van Veen heeft eindelijk vakantie Avondje uit? Avondretour! Enkele reis +één kwartje Paganini-variaties virtuoos gespeeld Nederlandse versie van Oh Calcutta Volgend jaar toch weer "n pop-festival biedt meer...veel meer! en qióteren programma OENSDAG 11 NOVEMBER 1970 LETOSCH DAGBLAD PAGINA 5 ADVERTENTIE PESTBROEK (GPD) Voor het eerst na drie jaar bliksem- rière op de vaderlandse kleinkunstplanken gaat Herman v. en dit jaar met vakantie. Naar een eilandje bij Zweden, het communisme, rechts de democratie en daartussen dat eiland vrij, zichzelf te zijn", zegt de 25-jarige zanger zijn hoofdkwartier: het voormalige raadhuisje van West- ek it vrije, zichzelf zijn van dat ld bracht Van Veen tot een ge- oortige opvatting omtrent zich- als theaterman. „Ik heb altijd sen om me heen gehad, die is tegen me zeiden hoe ik het st doen. En ik nam dat telkens Maar op een gegeven moment |Éje naakt in de wereld. Dan ga Je ftensen zoeken die zeggen hoe het die zeggen wat Je graag Dat wil Van Veen niet meer. ^wil „de deur dicht doen, de her- liet meer horen om zyn eigen te verstaan." Zo ongeveer zegt iet in zijn boekje, dat op 16 no- ber door de Amsterdamse uitge- I Andries Blitz wordt uitgegeven, wordt tegelijk met de vierde speelplaat van Van Veen („Voor verre prinses") gepresenteerd. li Veen omschrijft zijn program mals volgt: „Ik kom met een kof- vol dingen, die ik zou kunnen i doen. Maar het hangt helemaal an het publiek en van ons, van temming op dat moment, wat we doen. Natuurlijk is er de af- dat als ik aan een nummer i, ik het ook afmaak. Het pu- raakt een beetje in verwarring, eb al een keer gehad, dat de van de zaal dacht dat het al lopen was en opstond. Maar ze iten terugkamen, want er kwam meer. Het kan gebeuren dat we wart voor één door gaan." GEDACHTEN Hermans koffer zitten 40 k 50 is," voor zeventig procent chan- of zoals hij zegt „tekst met mu- Van Veen heeft veel vertaal- edjes op zijn repertoire van an- ejn, o.a. van Leonard Cohen. Als lied van een ander hem aan- it dan wil hij dat zingen, bij wy- an ode aan de maker. Daar is er enige verandering in geko- 01Van bewondering voor sommi- rtiesten verschuift zijn waarde naar facetten van deze of gene. fascinerende doorleefdheid" van de „warme menselijkheid" van ie Reggiani. de „constructie- iniek" van Brassens, de „harts- t" van Joe Cocker, ndat zijn medewerkers zijn iden en inspiratiebronnen zijn, en hier hun namen: de musici rens van Rooyen, Erik van der ■ff, Jan van der Voort, Dick Hei de belichter Gerard Jongerius, oad-manager Hans Koppes en de ewerkers van zijn theaterbureau Jekijn Max van Tuyll en Rob lspijn. Zij vormen zijn dagelijkse ,n i voor ideeën. genlijk zyn de mensen in het al- een Herman's inspiratie. Hij te schrijft veel op. Alles wat gebeurt, houdt hem bezig. Dagboeknotities heeft hij tot zijn eerste boekje ver werkt „Gedachten van Herman van Veen." Hij ziet het als de aankondi ging van zijn tweede boek, dat wel licht de titel krijgt: „Als Je me ver laat, kan je de kelere krijgen." RANDGEBIEDEN Herman van Veen ziet zichzelf als „zanger met randgebieden" hy zegt: „De muziek is de basis voor mijn zyn op het toneel, ook als ik praat. Woordspelingen bijvoorbeeld vind ik griezelige dingen. Ik waar deer het alleen van Wim Kan, want zo is die man. Dat is zyn manier van zijn. Mijn programma is fysieke muziek. En muzikaal betekent eigen lijk harmonieus zijn." Herman van Veen gelooft zyn le ven lang door te kunnen gaan met waarmee hij nu bezig is. Dat moet wel, want zoals hy zegt: „Ik zing, omdat het uit mijn ruggemerg komt." Voordelig reizen na 6 uur 's avonds. (Elke avond, behalve vrijdags en zondags.) voordelig uit met NS HERMAN VAN VEEN boek en plaat UTRECHT (GPD) Sedert twee weken heeft het theaterbureau van de heren H. Dyckmeester en M. La- mers zich de rechten verworven om de musical "Oh Calcutta" in Neder land uit te brengen. Het spektakel stuk heeft zowel in Amerika als in Engeland opschudding verwekt door de vele naaktscènes die er in voor komen. Er zullen geen audities worden ge houden om de musicalbezetting bij een te krijgen, aldus de heer Lamers. "Er zijn al contacten met artiesten die voor de rollen in aanmerking ko men". Wie daarvoor zyn benaderd wilde hij in dit vroege stadium nog niet meedelen. Over een maand ver wacht hy nadere gegevens te kunnen verschaffen. De compagnons hopen "Oh Calcut ta" volgend jaar al in Nederland op de planken te kunnen brengen. Toen Johann Sebastian Bach in tè vlekkeloos: Bach wordt steeds 1747 de toenmalige koning van Prui sen, Frederik de Grote, in Potsdam een bezoek bracht, speelde deze op het pas uitgevonden Hammerklavier een thema voor en nodigde Bach uit hierover een fuga te improviseren. Ieder stond verbaasd over het resul taat, maar Bach zelf was niet tevre den en verzocht de koning het the ma thuis te mogen uitwerken. Enke le maanden later overhandigde zyn zoon Emanuel aan Frederik het re sultaat, dat Bach aan deze opdroeg als een "musicalisches Opfer" (een muzikaal geschenk). Tevens een mu zikale wraakoefening: de fluitpartij en waren zo moeilijk dat "der alte Fritz" ze onmogelijk zelf heeft kun nen uitvoeren, hoewel hij geen on verdienstelijk fluitist was. Op enkele uitzonderingen na heeft Bach de instrumentatie overgelaten aan de musici. De opname die Karl Richter enkele jaren geleden voor Archiv heeft gemaakt (nr. 198320) gold tot nu toe als het laatste woord over deze kwestie. Echter niet voor Nikolaus Harnoncourt. die Bachs Ge schenk opnieuw onder handen heeft genomen en zijn bevindingen voor Telefunken op de plaat heeft gezet, en dat nog wel "auf Originalinstru- menten". Het neusje van de zalm of, zo U wilt, het toppunt van snobisme, want U moet wel een verdraaid goe de afspeelapparatuur en dito geoe fende oren bezitten om plezier van het "originale" te hebben. Uiteraard staat Concentus' musicus Wien borg voor een vlekkeloze uitvoering, haast ADVERTENTIE orgelwerken van Bach, gespeeld door Piet Kee, Marie Claire Alain en Ga- bor Lehotka. Kee bespeelt het Arp Schnitger-orgel in de St. Laurenskerk in Alkmaar. De plaat bevat de pre ludia en fuga's in f en b (BWV 534 en 544), de fantasia in G (BWV 572) en drie koraalbewerkingen (BWV 690, 727 en 731De enorme mogelijkhe- heb is de orkestbewerking, die diri- van fluitist Christian Lardé. Ondanks den van dit orgel worden helaas niet gent Eugene Ormandy gepleegd heeft een paar slordigheden klinkt deze optimaal gebruikt; ook binnen de van Bachs toccata en fuga in d (BW dichter benaderd en steeds wordt hij doder Niet zo vlekkeloos, niet op origine le instrumenten en nog minder met de instrumentering van Harnoncourt werd hetzelfde werk voor MMS op de plaat gezet door het kamerorkest van Paul Kuentz. met medewerking in d (BWV 565) en de zgn. Pastorale in F (BWV 590). Hoewel Lehotka wat stijfjes speelt is een kennisma king met het orgel voldoende reden om deze plaat aan te schaffen de prys van de nieuwe Hungarotonserie kan voor niemand bezwaarlijk zijn. Waar ik geen goed woord voor over Elke aflevering van het radio/tv- magazine Studio zit propvol gezelligheid. Vrolijke stripverhalen, puzzels, rake cartoons, coriespondentienibrieken. prachtige kleurenfoto's en fascinerend achtetgrondnieows. Voor elf stuivers per week meer gezellig heid. meer informatie, meer sport, meer aktualiteitl^ Ook kunt niet zonder Studio. Stuur daarom nu een kaart zonder postzegel met •w naam en adres aan ons antwoordnummer te Amsterdam. plaat mij aangenamer in de oren dan bovenstaande, en wel door het ent housiasme waarmee gemusiceerd wordt. Ik blijf echter Karl Richter prefereren. Onlangs verschenen drie platen met Berry Visser: UTRECHT (GPD) Met een ad vertentie in het blad .Aloha' zal Ber ry Visser voigende week bekend ma ken dat hy volgend jaar zomer weer een pop-festival gaat organiseren Visser organiseerde met George Knap het succesrijke Holland Pop-Festival dat eind juni in het Rotterdamse Kralingse Bos duizenden jongelui uit binnen- en buitenland trok. Visser laat over het popfestival nog wei nig los. Het feest zal onder de naam .Het andere festival' (ergens in Ne derland) in de openlucht worden ge houden. Kaarten worden in beperkte mate verkocht, uitsluitend in de voorverkoop. De festivalgangers wor den met speciale treinen naar het festivalterrein gebracht, de plaats wordt tot het laatste moment ge heim gehouden om geen oncontro leerbare toeloop te krijgen. Visser zou om de week in .Aloha' per adver tentie mededelingen over het evene ment doen. In de tussentijd laat hij het er wat de popconcerten betreft ook niet bij hangen. Voor de komende maan den heeft hij aandachttrekkende En gelse en Amerikaanse groepen ge contracteerd die in Amsterdam en Rotterdam zullen optreden. Zaterdagnacht 28 november laat hij de Amerikaanse .Flying Burrito Brothers' in het Concertgebouw op treden. De avond er op speelt de groep in Rotterdam. In december geeft de Amerikaanse avant garde pop-musicus Frank Zappa met zyn j .Mothers of Invention' twee Neder- landse concerten in het kader van een Europese toernee. Zondag de zesde staat de formatie in Amster dam. de veertiende in Rotterdam (Doelen). Berry Visser luidt het pop-jaar 1971 in met een drie uur durend muziekfeest waaraan Engelse werken worden naar mijn smaak te 565), die daardoor verworden is tot weinig contrasten aangebracht (dit een bombastisch gedrocht. Gelukkig geldt ook voor de andere platen)zo komt aan het begin van de fantasia in G het kennelijk bedoelde echo-ef fect niet tot uiting .Voor degene die van een ongecompliceerde Bach kan genieten is deze plaat zeker aan te bevelen. Marie Claire Alain maakt op haar promotieplaat met werken van Bach en Buxtehude gebruik van na-oorlog- se orgels in Scandinavië, wegens het voordeel dat deze hebben wat betreft de egaliteit van klank en de techni sche mogelijkheden. Van Bach speelt ze het allegro uit de sonate in C (BWV 529). het concert in d (BWV 596) naar Vivaldi's op.3,11, en drie koralen (BWV 645, 646 en 721); van Buxtehude: passacaglia in d, tocca ta in d, chiacona in e, canzona in G en een koraal. Het spel van Alain zal by de liefhebbers voldoende bekend zijn: wat metronoom-achtig, maar met een vaak verrassende register - keuze. Een hoogst merkwaardig orgel is dat in de St. Joriskathedraal in So- pron in Hongarijë. Het dateert uit 1633 en werd in 1957 herbouwd door Soproni. De curieuze klank van het instrument is nauwelijks te beschrij ven, het komt nog het dichtst bij dat van renaissance-orgels. Gabor Lehot ka speelt de preludia en fuga's in i en C (BWV 534 en 545), de triosona te in Es (BWV 525), toccata en fuga het slechts een klein gedeelte van de promotieplaat van "Those Fabu lous Philadelphians"gedeelten uit de Arlésienne-suites van Bizet, Cha- brier's Espana en de Capriccio Ita- lien van Tsjaikowski maken door hun uitstekende uitvoering veel goed, evenals de prijs van de plaat. De ge luidskwaliteit van alle besproken pla ten is goed tot uitstekend. BACH: Ein musicalisches Opfer. Concentus misicus Wien o.l.v. Niko laus Harnencourt. Telefunken SAWT 9565—B. f 24,50. BACH: Das musikalische Opfer. Kamerorkest van Paul Kuentz. MMS SMS 2656. f 15,50. BACH: Orgelwerken. Piet Kee, Schnitger-orgel Alkmaar CBS 61148. f 14,50. MARIE CLAIRE ALAIN: Joh. Seb. Bach Dietr. Buxtehude. Nieuwe orgels in Scandinavië. Erato 387002. f 10. BACH: Orgelwerken. Gabor Lehot ka. orgel van St. Joris te Sopron, Hungaroton HLX 90016. f 8,90. THOSE FABULOUS PHILADEL PHIANS: Bach, Bizet, Chabrier, Tsjaikofsky. Philadelphia Orchestra o.l.v. Eugene Ormandy. CBS SPR 43. f 9. 43. f 9. R. G. HARMS. Nerine Barrett niet Residentie-Orkest LEIDEN In de Stadsgehoorzaal concerteerde gisteravond het Resi dentie-Orkest onder leiding van Hi- royukl Iwaki. De hoofdschotel be stond uit de variaties die Rachmani- now en Blacher op de 24ste Capriccio van Paganini schreven. De Rhapso- die van Rachmaninow op. 43 uit 1934 is voor piano en orkest; soliste was Nerine Barrett, die een uiterst sub tiele, vrouwelijke interpretatie van het werk gaf, gekoppeld aan een pia nistische virtuositeit die alle bewon dering afdwong. Alle compositorische eigenaardigheden deed zy door ma tig pedaalgebruik en een uitgewogen toucher uitstekend uitkomen. De be- het dynamische radio/tv-magazine van de KRO Hollandse groepen meewerken, onder i geleiding van het orkest was noga] meer Kevin Ayers and the Whole World. Het concert begint oudejaars nacht om één uur in de Rotterdamse Doelen. Het is Vissers bedoeling er een traditie van te maken. Eric Burdon geeft met zyn nieu we groep ,War' vrydagavond 19 fe bruari in Amsterdam een concert. Een maand later (13 maart) treedt de zes man tellende Amerikaanse roek-blues groep .Santana' op in het Concertgebouw. nuchter en zeker niet foutloos. Ver' gehjkingen tussen deze romantische Rachmaninow en de zakeiyke Blacher kunnen nauweiyks worden getrok ken, hoewel dit naar de programma- opzet wel de bedoeling was. Schryft eerstgenoemde in feite nieuwe melo dieën over net Paganini-thema, Bla cher knipt het in stukjes en laat de ze, gesteund door een stotend en op den duur vermoeiend ritme, dissone- rend getoonzet op het publiek los. Iwaki had kenneiyk veel op met de partituur. Het is lang geleden, dat ik het orkest zo nauwgezet heb horen musiceren, zo geïnspireerd door een dirigent. Reeds voor het begin van het con cert viel het op, dat de musici niet in coltrui waren gestoken. Helaas was ook het orgel niet in het gordyn gekleed; gevolg was dat het koper weer ten onder ging in de nagalm en de strykers soms nauweiyks hoor baar waren. Toegegeven: het gordyn was niet esthetisch, maar liever een paars gordyn dan geen gordyn! De ze verwatering kwam vooral tot uiting by de ouverture Rienzi van Wagner, die een wat Jachtige en grove uit voering kreeg. Verder vond ik het hinderiyk dat het publiek reeds be gon te applaudiseren voordat de laatste maten van de ouverture weg gestorven waren. Tenslotte waren er nog de drie Russische legenden van Anatol Liadow, die sterk de styi van Moessorgski en Rimski-Korsakow in zich hebben, dus programmatische werken. De uitvoering was goed noch slecht, er valt weinig over te zeggen. R. G. HARMS NEDERLAND 6.25 Rechtstreekse reportage voetbalwedstryd Oost DuitslandNederland (eerste speelhelft) (NOS) 7.20 Journaal (NOS) 7.25 Tweede speelhelft voetbalwedstrijd Oost Duits landNederland (NOS) 8.20 Journaal (NOS) 8.40 Uitzending Pacifistisch Socialistishe Party 8.50 Charlie Chan in Monte Carlo, tv-films (NOS) 10.00 Openbaar Kunstbezit (NOS) 10.05 Première: programma over filmkyken en film maken (NOS) 10.25 Zienswijze: Leven wij meer dan één keer op deze aarde? Discussie (NOS) 11.10 Journaal (NOS) NEDERLAND II 6.45 De Woefs en de Lamaars (NOS) 6.55 Journaal (NOS) 7.04 Midweek: jongerenprogramma (VARA) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Koos Postema op woensdag. Gesprekken en amu sement (VARA) 9.45 Achter het nieuws (VARA) 10.05 Binnen de lyntjes blijven; documentair program ma (HUM. VERBOND) 10.45 Journaal (NOS) Uiteraard besteedde de tele visie op verschillende manieren aandacht aan de dood van De Gaulle. In het journaal zagen we Pompidou en Brandt (en misten we De Jong smartelyk). In een extra Brandpunt-aflevering noemde Luns zyn voormalige te genspeler een zeer doelbewust man met een vry grote zin voor humor, die ook altyd buitenge woon beleefd was. blykbaar in tegenstelling met Adenauer. Frits Visser herinnerde er aan dat De Gaulle by de begrafenis van zyn dochter, die een mongooltje was, tegen zyn vrouw gezegd had: 'Nu is zy eindelyk als alle anderen'. Visser varieerde dit nu voor De Gaulle zelf, die nu ook als alle anderen is. Neuman tenslotte wierp enkele bedenkingen op te gen De Gaulles politiek en be sloot zoals gebruikelyk met een toepasselyk citaat van Paul Va- lery: 'Het aantal tegenstellingen dat een man oproept, bepaalt de mate van zyn grootheid.' Hy had van Valery ook deze nog kunnen gebruiken: 'Een mens die nimmer getracht heeft zich de gelyke der goden te maken, is minder dan een mens.' En hy had desnoods ook nog Madame de Stael kunnen citeren: 'Een groot man is de tydgenoot der toekomst' Door deze wyzigingen in het oorspronkelyke programma moesten er enkele onderdelen later beginnen. Ik werd gister avond opgebeld door een lezeres die de goede gewoonte heeft het toestel alleen dan aan te zetten als er een programma begint dat zy zien wil. Vaak is er dan ook nog een ander programma aan de gang dat zy noch zien, noch horen wil, maar dat zy dan wel gedwongen wordt te bekyken omdat zy anders niet weet hoe laat haar favoriete programma dan wel begint. Is het niet mo gelijk vroeg ze, dat in zulke ge vallen op de afgesproken tyd even een mededeling op het scherm komt hoe laat het be treffende programma wel begint zodat zy haar parkeermetertje er op kan afstellen? Het ant woord is: Ja De Duitse televi sie bewees dat gisteren, door over het beeld van een vrolyke pan tomime heen te melden, dat de bokswedstryd tussen Cooper en Urtain om 11.35 uur verwacht mocht worden. 20 minuten later dan aanvankelyk aangekondigd. En wat de Duitse televisie kan (zeg ik altyd maar), moet de Nederlandse televisie, na een beetje oefenen, ook kunnen Die bokswedstryd kregen wy overigens verkort weergegeven in AVRO's Televizier. Urtain ver loor, de rouw in Spanje zal die In Frankryk nog overtreffen. De zevende aflevering van 'De klop op de deur' bevestigde myn in druk dat regisseur en spelers er beter inkomen. Dat is enerzyds niet helemaal logisch omdat de scènes cronologisch gezien door elkaar heen zyn opgenomen, maar aan de andere kant mag je aannemen dat scènes in een zelfde lokatie toch in de juiste chronologische volgorde zyn af gewerkt, zodat er per scène per lokatie (als u my nog kunt vol gen) inderdaad van een grotere gewenning en vertrouwdheid met de figuren sprake moet zyn. We zagen ook nog de Amster damse Stadsschouwburg ver branden, waarby ik niet wist of er sprake was van een heel klein schouwburgje, of van ongebrui- keiyk grote vlammen. Een programma dat me erg mee viel was dat van Frank Si natra, die de boventoon zingt in de onderwereld. Het verrassende was dat hy zich niet beperkte tot zingen, maar op doeltreffen de wyze eigen filmfragmenten van ironisch commentaar voor zag. waardoor het niet zo'n ge makzuchtig programma werd als ik eerder wel eens van hem heb gezien. Tenslotte wilt u natuuriyk we ten welke serie ik gevaariyker voor de geestelyke volksgezond heid vindt, de Amerikaanse se rie Mod Squad, of de Nederland se serie 'De rare vogels'. In de eerste serie werd de moord op een negerstudent behandeld, die uiteindelyk, gelukkig maar, niet door de Amerikaanse politie was verpleegd, en in de Nederlandse serie werd, of het niks is, zo maar Leen van Delden junior neergestoken, om een kleinig heid. Ik heb gehoord dat Jan Teulings zich van het Rotter dams Toneel heeft moeten terug trekken uit de serie, hy wordt (of is) er nu 'uitgeschreven', door Henk Lokman, want Dick Dreux zelf zag dat blykbaar niet zo. Als Lokman toch aan het ver- schryven slaat, kan hy Ben, Radboud, Mar ja en Corrie er misschien ook meteen even uit- schryven. NICO SCHEEPMAKER Voor woensdag 11 november Hilversum I 402 m. NCRV 17.30 NCRV en Bloc act. pro gram met muz. Illustratie overheids voorlichting 17.50-18.00 Mens en sa menleving Een ultz. van het ministerie van CRM NOS 18.25 Report, van de voetbalwedstrijd Oost Duitsland Ne derland 20.20 Ultz van de Orde van de Vrijmetselaren NOS 20.30 Openbaar Kunstbezit 20.30 Omroepork. Groot Omroepkoor en zangsollsten, klas sieke muziek 21.55 Muz. In het museum muz. op authentieke oude in- strum. 22.25 Toespraak ter opening wer ■Kunstm 3 Cosa tra ook uw zaak 23.55-24.00 Nws. Hilversum II 298 m. VARA 18.00 Nws. 18.11 Act. 18.20. ultz. van de Katholieke Volkspart 18.30 Klink Klaar zonder nonsens 19.30 Nws. 19.35 Buitenl. weekoverz. 19.45, Tango rumba ork. met zangsol. 20 10 Melodleèn Expres licht gevar. muzlek- progr. 20.30 Metropole Ork. amusem- muz. 20.55 Vragenvuur: een maande lijks magaz. 21.40 Pop Eve pop muz. 22.30 Nws. 22.38 Act. 22.60 Radlophil- harm. ork. en sol. klas. en mod. muz. 23.55-24.00 Nws. Voor donderdag 12 november Hilversum I 402 m. KRO 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 Badlnerle klas. en moder ne muz. gr. 7.30 Nws. 7.32-7.40 Act., 8.00-8 10 Nws. 8.25 Overweging 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvr 9.00-9.10 Gym voor de huisvr. 9.35-9.40 Waterstan den NOS 10.00 Wat. heeft dat kind pe dagogische kron. 10.20 Muz. uit de Ba rok opn. KRO 11.00 Nws. 11 03 Voor de zieken 11.55 Med. NCRV 12 00 Los-Vast gevar. progr. 12.26 Med. t.b.v. land- en tulnb. 12.30 Nws 1241 Hier en Nu act 13.03 Radio-Rebus. 14.00 Bij de tijd act. Inform, over ontwikkelingen ln de samenleving 14.20 Lichte gram. muz. 14.30 Country en western rubr. 15 00 Hervormde mlddagd. NOS 15.30, Meer over minder: De stem van de sprekende minderheid 16.00-16.02 Nws. NCRV 17.30 NCRV en Bloc. Hilversum II 298 m. AVRO 7.00 Nws. 7.11 Och- tendgymn. 7.20 Dag met een plaatje 1. gram. muz. 8.00 Nws. 8.11 Radiojour naal 8.20 Dag met een plaatje vervolg 8.30-8.33 De groenteman 8.50 Morgen wijd. 9.00 Radio Kamerork. Belgische klarlnettenkwart. klas. en mod. muziek 9.40 Schoolradio 10.00 Voor de kleuters 10.10 Arbeldsvlt. pop. verzoekpl. progr. 11.00 Nws. 11.30 Rondom 12: program, voor de vrouw om 11.55 Beursberich ten 12.30 Mod. platteland 12.35 Sport- revue 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal, 13.30 Scala ontmoeting met Jonge Ne- derl. kunstenaars I. Fluit en piano mod muz. II Bas, plano en gamba oude muz. 14.00 De Notedop een radloprogr. ln een Notedop 15.00 Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.03 Land der Muzen kunst kron. 17.00 AVRO's Toppop 17.30 0 Jeugdprogr. 17.55 Med Hilversum III 240 m. NCRV 9 00 Nws. 9.02 Flits een Instru progr. 9.30 Muz. bh de koffie 10.00 en 11.00 Nws. NOS 12 00 Nws 12 03 Pop sllck KRO 13.00 Nws 13 03-18 00 KRO op Drie pop mixture 13.00- 14.00, 15.00 16.00 en 17.00 Nws. TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I. NOS/ NOT 10.45-12.00 en 14.25-14.35 Schooltelevisie NOS 18 45 De Woefs en de Lamaars NOS 18.55 Journ. Tros 19 04 Jam: muz. show voor de Jeugd. 19.30 Wat een familie tv serie NOS: 20.00 Journ. TROS 20.20 Mission Im possible tv film 21.10 Wereld op wie len autonieuws. 21.40 Jerry Lewis Show 22.15 Lledjesprogr, HIRO 22.35 HIRO- magaz, 22.35 30.000 voet lager film 22 4 Dawa Na Kazl, film over de Lepra be strijding NOS 22.55 Journ TELE AC: 23.0023.30 Dammen voor beginners les 8 herh. Nederland II. NOS 18.45 De Woefs en de Lamaars NOS 18.55 Journ. NOS 19.04 Den Haag vandaag 19.09 Van gewest tot gewest 19.49 Tips van het Nationaal Bureau voor Toerisme. NOS 20.00 Journ. VPRO 20.20 Was er nog wat reacties op het Nws. 20.30 Brat. film met Laurel en Hardy 20.50 Birma, land van soc. ml- gltalren en berustende monniken film- report. 21.25 Adam 2. animatiefilm: CvK/ IKOR 22.35 Ik zal handhaven serie van vyf progr. over de crisis van het gezag in Nederl. NOS 23.05 Journ. TELEAC 23.10-23 40 Onze landb. nu en straks les 3 herh.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1970 | | pagina 5