'Nachtleven hier wordt
beheerst door troep
Marokkaanse gangsters'
9-
Boeiend concert met
hedendaagse muziek
"De zelfmoordenaar'
en het politieke
misverstand (bij NRT)
ia Beck (Voice of Malaga) in Torremolinos:
programma
U 00.11 02 Nws;
IVOENSDAG 4 NOVEMBER 1970
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 5
U
ADVERTENTIE
Ditishetrecept:
Kaasfondue van
Nederlandse kaas.
Caquelon Inwrijven met wat
knoflook. Dan 4 dl halfdroge
witte wijn in de pan verwarmen
tot de wijn gaat bruisen.
Nu 500 gr fijngesneden jong
belegen Goudse toevoegen, goed
roeren en weer aan de kook
brengen. Binden met maïzena
en op smaak
afmaken met
zout, peper,
nootmuskaat
en een
scheutje kirsch.
m met maïzena
a.
Een lachende Pia Beek voor
haar witte villa aan de Costa del
Sol. Rechts de vuurrode Dodge
Dart, links de kleine Fiart van
Ktvel
te"
DEL SOL (GPD)
de Costa del Sol siesta
komt Pia Beck in de ether,
s discjockey. „On Radio Juven-
,d „Voice of Malaga" 1133 RCS
7 m.w." vermelden de kleu-
aanplakbiljetten, waarop
ilblonde Pia de passanten door
fn pince-nez vriendelijk toe-
Ikt-
De populaire jazz-pianiste en
ngeres uit de na-oorlogse jaren
in weer lachen. Zij heeft de
®oois£e crisis in haar leven over
winnen. Wij wachten niet met de
t aag die een bijzonder pijnlijke
faire aanstipt. „In Nederland
jrdt beweerd dat het slecht met
*.gaat. U bent failliet, u zit vol-
aan de grond".
Zonder aarzeling: „Het was bijna
beurd met me. Ik ging kapot door
-etendheid. Ik zat met „The Blue
•te" tussen een Marokkaanse gang-
trtroep die hier het nachtleven be
urst. Ik was in verkeerde handen
Bovendien ben ik meer ar-
ste dan zakenvrouw. Het rinkelen
n de kassa vond ik een rotgehoor.
■t stoorde me in mijn muziek".
Pia Beek, die zes jaar geleden an-
rhalve ton in haar club investeer-
23 en daar nagenoeg niets van over-
ïld, heeft haar problemen zelf
Intimi weten zelfs te
dat de verkoop van haar
zoveel heeft opgebracht dat zij
feite niet meer hoeft te werken
Ms de vuurrode Dodge Dart voor
,r garage staat is Pia thuis. Smette-
vs witte villa in een nonchalant
ngelegde tuin buiten Toremolinos.
in deze tuin. bandrecor-
op een wankel tafeltje. We luis
den naar een opname van „The Pia
Show", aangekondigd in de op
klopte stijl van Radio Veronica,
inarna de stem van Pia in rad
^aans, gevolgd door muziek. Zorg-
rJdig gekozen platen die alle dit
nmeen hebben: muzikaliteit. Weinig
v«icessies aan het publiek, een dui-
g Ujk hang naar het eigen afgedane,
klimaat.
Pia's vriendin, omsnuffeld door
vijf prachtige honden, brengt koffie
l<iiten. Ontspannen atmosfeer die
-{schraagd wordt door openhartig-
id. „De mensen in Nederland wrij-
graag en gauw in hun handen
als het iemand verkeerd gaat. Het
voeren van een bedrijf had ik nooit
gedaan. Verkeerd personeel, oplich
ting, enfin ga zo maar door. In 1965
begon ik hier, in 1967 kwam de cri
sis en eind 1968 was ik er uit. Weet
je, ik vond het leuk om voor een
internationaal publiek te spelen. Ik
kwam dus binnen als de grote ster
zoals ik dat deed in „De Vliegende
Hollander" (in Scheveningen). Maar
ik hield er geen rekening mee dat
de asbakjes schoon moesten zijn, dat
een nachtclub een kruideniersbedryf
is. Twaalf maanden achter elkaar
hoorde k steeds hetzelfde ge-oh
van de mensen. „Wilt u niet graag
terug?", „Bevalt het u hier?", „bent
u voor de zon naar Spanje geko
men?" „Spreekt u al goed Spaans?"
Omdat het massa-toerisme ook mijn
zaak bereikte, ging de kwaliteit van
het publiek er niet op vooruit. De
hele avond zat ik met families te
poseren voor fotograferende toeris
ten. Men sleurde mij van de ene
bank naar de andere. Ik werd er bijn
mensenschuw van. Bovendien moet
je in zo'n zaak de hele nacht mee
drinken en daar had ik geen zin in".
In een donkere nis van de villa
staat de kostbare vleugel die e^is
aan Cor de Groot toebehoorde. Toen
het gerinkel van de kassa storend
uitbleef en een gedesilusioneerde Pia
Beek zich terugtrok, hadden twintig
mannen drie dagen werk de vleugel
naar haar huis over te brengen.
Pia heeft al zes maanden niet meer
gespeeld. „Doordat ik het vijf jaar
achter elkaar heb moeten doen, ben
ik in een soort crisis terecht geko
men. Het is de vraag of ik er ooit
overheen kom. Het gaat niet, ik heb
er geen zin meer in".
„Verbitterd?" „Ach nee. Een ge
deelte van de muziek uit myn tüd
komt terug maar in een andere
vorm. Er is op het ogenblik zoveel
variatie, maar de populariteit van de
jongeren die het spelen duurt niet
langer dan een maand. Sommige
dingen gaan een beetje de muzikale
kant op. Maar het is niet wat wij
in onze tijd speelden. Een zalige tijd,
die tot negenvijftig duurde. Toen be
gon de ellende. De Beatles hebben
het hele leven en het leven van de
muzikanten over de hele wereld ver
anderd. Wat zij maakten betekende
een ommekeer in de geschiedenis
haar vriendin.
K&O organiseerde in
met het LAK gister-
in de Lakenhal een concert
eet hedendaagse muziek, blijkbaar
m rekbaar begrip, want het meren-
iel van de uitgevoerde werken da
verde van rond de Eerste Wereld-
fïrlog. Ook nu waren de vervelendste
'tikken van Nederlanders afkomstig,
La Veille van Matthijs Vermeu-
n. die noest voortborduurde op de
50-impressionisten, drie etudes van
*ob du Bois en een vorig jaar ge-
Saakt pianostuk van Jo den Booren,
Tikele reeksen met wat variaties. Al-
jmaal epigonenwerk dus. Dat neemt
let weg dat de uitvoerenden, de alt-
lezzo Inge Frölich en de pianist Ton
een enthousiasme ten
spreidden, een betere zaak
'aardig. Die betere zaken waren er
tok. vertegenwoordigd door Satie,
Jtrawinski, Cage, Berio. Eisler en
fres. Satie is de laatste tijd erg in de
^langstelling; hy componeerde zorg
stukken, waar men oppervlak-
lig naar moest luisteren. De 3 His-
pires pour enfents van Srawinski
geïnspireerd door Russische fol
klore en vertellingen, elementen uit
Les Noces zijn duidelijk aanwezig.
Hier bleek, dat Inge Frölich vooral
uitblonk bij declamatoiische gedeel
ten. Zo ook by Cage en Berio. stuk
ken waar een enorme beweeglijkheid
van stem en een grote tessituur wordt
vereist. De beeldende verzen van
Brecht schijnen als het ware een be
paalde toonzetting te verlangen: die
van Harms Eisler zijn gemakkelijk te
verwarren met die van Kurt Weill,
zoals Heine met de naam Schumann
verbonden is. Zoals reeds gezegd:
waar Inge Frölioh iets op het publiek
moet overdragen is zy onovertroffen;
de „koele" stukken kregen een wat
gedwongen uitvoering, ook haar vi
brato deed hier niet helemaal na
tuurlijk aan. Voor hedendaagse wer
ken kan men zich geen betere pia
nist dan Ton Hartsuiker wensen.
Tenslotte was de programmering zeer
verzorgd, zodat het een afwisselende
en boeiende avond was. Jammer dat
er zo weinig publiek was.
R. G HARMS
van de muziek Eerst dacht ik, het is
niet van hunzelf. Wij artiesten wa
ren er niet bapg voor. Het is van
voorbijgaande aard dachten we.
Maar wat hebben we ons vergist.
Na de Beatles is er niet veel goeds
meer op de markt verschenen, vindt
u wel?"
KATER
Pia is van een andere generatie.
Samen kunnen we er nostalgisch
over praten, over „De Vliegende Hol
lander", de „Cockpit" en „Galerie",
over het specifieke sfeertje waarmee
haar uitgelezen jazzy repertoire was
omgeven. Ze gaat nog wel eens naar
Nederland, om er er een borrel te
drinken met oude vrienden. Meestal
valt het tegen.
,MUn muzikanten zitten by
„Hair" in de orkestbak. Je vindt de
mensen niet meer terug. Pim Jacobs
is er mee opgehouden, Rita doet ook
weinig meer. Een tijd geleden was ik
in Scheveningen. „Doe het niet", zei-
De Amerikaanse actrice Jane
Fonda (32) heeft gisteren tien
uur in een cel van de gevangenis
van Cuyahoga County doorge
bracht nadat zij een douaneamb
tenaar, die haar had willen fouil
leren toen zij aankwam op het
vliegveld van Cleveland, een
schop had toegediend. Ook zou
zij een politieagent hebben mis
handeld.
De actrice kwam uit Canada en
bij aankomst vroeg men haar de
inhoud van haar reistas te tonen.
Hierna zou zij door een vrouwe
lijke ambtenaar worden gevisi
teerd.
Vandaag nog zal Jane Fonda voor
de rechter verschijnen, beschul
digd van het aanvallen 'n amb
tenaar in functie. Morgen komt
de zaak van de geschopte agent
in behandeling. De actrice wordt
bovendien beschuldigd van het
onwettig invoeren van verdovende
middelen. De foto toont het mo
ment ivaarop Jane in de boeien
wordt geslagen.
den mfjn vrienden, „want je krygt
er een kater van". Ik kreeg een ka
ter. Het plein, waar je vroeger van
alles kon eten. dat internationale at
tracties bood. waar ik voor ons land
een ambassadrice ben geweest en re
clame heb gemaakt voor Nederland,
wat zag het er verwaarloosd uit. Wat
je er nu vindt is een grote afbraak.
Nederland vercommercialiseert. Zon-
I de. Toen ik in zestig Scheveningen
verliet zei iemand: „Als jij en Sandor
I weggaan is het afgelopen met Sche-
veningen. Ik geloof dat het waar is'
De vraag over een „come back" is
overbodig. ..Weet u wat dat kost?
Viereneenhalve ton. Peggy Lee is te
ruggekomen. Een zangeres van zes-
en vijf tig jaar die in een ijzeren long
leeft. Voordat ze optreedt wordt ze
zo volgestopt dat ze het een paar uur
I kan volhouden. Ik zag Oscar Peter
son spelen in een zesderangs nacht
club in Londen. Ik heb gekeken naar
Ben Webster. Die man kan niet op
zijn stoel zitten van ellende. Als je
nou zo moet optreden. Probeer op
het juiste moment te stoppen. Maar
vooral vrouwen schijnen niet bui
ten applaus te kunnen.
Bovendien, waar zou ik moeten spe
len? In die tenten met lichteffecten?
Ik word er knettergek van. Als ik
een borrel op heb, word ik in zo'n
zaak of recalcitrant of enorm be
droefd. Waar kun je nog gezellig
dansen? Nee, het is voorbij. Ik heb
een schitterend aanbod gekregen om
In Rotterdam te komen spelen, maar
ik doe het niet".
Pia drukt op een knop van de
bandrecorder. Opnieuw haar stem,
nu in het Engels. „Het is een pro
gramma in vijf talen, iedere middag
van kwart over drie tot kwart voor
vier. Het wordt gesponsord door alle
grote Nederlandse en Spaanse fir
ma's. Ik heb dus zendtijd gekocht
en studioruimte gehuurd. Het is een
Veronicaatje in het klein. Ik hoop
een combinatie tot stand te kunnen
brengen met een van de Nederlandse
commerciële zenders. Mijn contract
loopt tot eind tweeënzeventig
Haar programma lijkt een beetje
op dat van Willem Duys op zondag
morgen. Zij laat horen hoe swing
van vroeger nu wordt gespeeld. Eén
programma per week is uitsluitend
gewijd aan jazz. Nu en dan draait
ze platen van Nederlandse zangeres
sen, vooral Liesbeth List. Zij noemt
de naam van een nieuwe .fenomenale
jazzzangeres uit Brazilië. Elis Regi-
na. 23 jaar oud, voor wie de musici
die haar begeleiden steeds een drif
tig applaus laten horen.
LUCHTIG
Is Pia Beek inmiddels zakelijker
geworden?
„Contracten kan ik wel afsluiten,
dat heb ik altijd gekund. Maar een
nachtclub leiden, nee. dat ligt me
niet. Als ik nog aan die tijd terug
denk. Maar nooit heeft iemand iets
aan mij gemerkt. De musici snapten
er niets van. Iedere avond kwam ik
keurig opgemaakt, opgewekt binnen.
Weet je wat mij hielp in moeilijkhe
den? De zon. Als ik weer eens een
procesje had gehad nam ik een duik
in zee onder de blauwe hemel. Het
leven is luchtiger hier, gemakkelij
ker".
Een paar jaar geleden sloot Pia
Beek nog een contract met Johnny
Hoes. Zij maakte drie langspelers,
maar zei toen verder „Nee". „Ik vond
dat ik genoeg concessies had ge
daan, ik wilde niet meer".
PAUL VAN BECKUM
NEDERLAND I
6.00
6.45
6.55
7.04
7.09
7.30
9.45
9.50
Samenvatting verslag voetbalwedstrijd
Steaua Boekarest—PSV.
Commentator Theo Re its ma (NOS)
De Woefs en de Lamaars (NOS)
Journaal (NOS)
Den Haag vandaag (NOS)
Vry-uit: programma over de recreatie (NOS)
Kenmerk: informatierubriek over kerk en samen
leving (IKOR/CVK/RKK)
Rechtstreekse uitzending voetbalwedstrijd
FC BaselAjax. Commentator Herman Kuiphof
(NOS)
In de pauze uitzending van de PvdA
Uitzending Socutera
Aflevering van Dubbeldekkers:
Motor met zijspan te koop (NOS)
Studio Sport, waarin samenvatting voetbal
wedstrijd FC TwenteEskisehirspor
(verslaggever Koen Verhoef) en beelden uit de
voetbalwedstrijd EvertonBorussia Mönchen
Gladbach
Eigentijds: Uw beurt, program over avant-
gardistisch theater (NOS)
Journaal (NOS)
NEDERLAND II
6.45
6.55
7.04
De Woefs en de Lamaars (NOS)
Journaal (NOS)
Geheimen der zee (De koraalwildernis; tv-film)
(AVRO)
8.00 Journaal (NOS)
8.20 Bindingen, tv-spel (AVRO)
8.50 Spoon River: voordracht van gedichten (AVRO)
9.10 The Fabulous Yusef: jazzprogramma (AVRO)
9.35 INFO-maandelykse advies- en informatierubriek
(AVRO)
10.00 Journaal (NOS)
Ik noteerde gisteren verschil
lende uitspraken voor u. Zo sis
te LcuJs'* Creats dat haar zus
ter Caroline „op haar knieën
zou terugkeren." Een geestelijk
gestoorde bejaarde die het in
haar eentje maar moet zien te
redden met haar hond, haar
duiven en drie kippen, ver
klaarde: „Ik heb niet te kla
gen." Dr. van Calcar noemde
de Amsterdamse hoofdonderwij
zer Verspuy „een geweldenaar"
en de 15-jarige Sylvia Wijn
gaard uit de Amsterdamse Kin-
kerbuurt verzekerde ons dat ze
nooit naar politieke uitzendin
gen keek. behalve naar Klompé,
want die vond zy „een lollig
wijf." Mary Dresselhuys zei:
„Ik heb ervoor betaald," wat
het wekelyks innen van de
w.w. betreft door werkloze top
acteurs, en een marktkoopman
wiens inboedel by opbod ver
kocht was, omdat hi) Douwe
Egberts-koffie beneden de prys
had verkocht (een gratis spot
voor Douwe Egberts zei
„We gaan gewoon door!"
U merkt het wel, Je hoefde Je
gisteren weer niet te vervelen
voor het beeldscherm. Ik heb
weer met de grootst mogelijke
aandacht gekeken naar „De
klop op de deur" en ik meende
deze aflevering de beste tot nu
toe te vinden. Misschien kwam
dat omdat, voor mijn gevoel, de
scènes wat langer waren uitge
sponnen, misschien ook omdat
er wat minder met historische
namen werd geschermd (alleen
Henriëtte van der Schalk),
misschien omdat er enkele
goed geschreven scènes in
voorkwamen, en misschien
kwam het alleen maar omdat ik
aan alles begin te wennen, zelfs
aan de onmogelijke Louise, die
ik persoonlijk allang een mes
tussen haar ribben had gesto
ken. niet alleen als Caroline
Craets. maar ook als Elisabeth
Versluys.
Brandpunt Special besteedde
aandacht aan de geestelijk ge
stoorde bejaarden in ons land,
van wie velen niet in een ver
zorgingshuis geplaatst kunnen
worden. In Rotterdam is er een
tekort aan 350 bedden, in Am
sterdam 485, in Den Haag 300,
in Utrecht 50. in Gelderland
1000. in Friesland 650 en in
Groningen 200 tot 300. Men
schat de landelijke behoefte
aan bedden op 14.000. er zyn
6500 bedden beschikbaar, er is
dus een tekort van 7500 bedden
en dat is dan laag geschat. De
behoefte is door de regeringsin
stanties steeds te laag geschat
(op één procent van de bejaar
den». de deskundigen, die het
steeds op 1.75 procent gehouden
hebben, hebben achteraf gelyk
gekregen.
AVRO's Televizier besteedde
o.m. aandacht aan de schilders
die in de w.w. zitten, maar wel
willen werken. In de w.w. krij
gen zij (vertelde een woord
voerder, met vrouw en enige
kinderen) 204 gulden per week,
ongeveer 40 gulden minder dan
normaal. Kennelijk ter vergelij
king werd Mary Dresselhuys
geïnterviewd, die als actrice in
de vrije sector zit, wat enerzijds
meer oplevert als je werkt,
maar wat het risico van tijde
lijke werkloosheid met zich
meebrengt. Iemand van de
w.w. vertelde dat topacteurs
meestal aan het maximum van
80 procent van 96,20 gulden per
dag toekomen, dat is dus ruim
2300 gulden per maand, het
tienvoudige van die schilder.
Gevraagd of zij het Juist vond
dat zij, die een topsalaris ver
dient in de rest van het Jaar,
van de w.w. gebruik maakt,
antwoordde Mary Dresselhuys:
„Ik betaal er tenslotte mijn he
le leven voor. Dan zou ik ook
geen gebruik van de aow en de
ziektewet moeten maken en dat
doet toch ook iedereen."
NICO SCHEEPMAKER.
I ROTTERDAM <GPD> De sati
rische komedie 'De zelfmoordenaar"
van Nikolai Erdman. onlangs in pre
mière gebracht door het Nieuw Rot
terdams Toneel, zet zich af tegen de
politieke en economische omstandig
heden van het Rusland van rond
1927. Het stuk tekent de reactie van
de burgerman op de revolutie en de
gevolgen daarvan. Erdman geeft de
visie van die verdwijnende maat
schappelijke klasse om haar daarna
aan te vallen, de toenmalige macht
hebbers zagen de boodschapper aan
voor de boodschap en verboden het
stuk, ook al omdat het in hun ogen,
in 1927, al om een weinig actueel on
derwerp ging. Nu blijft de zelfzucht
en de kleine blik van de burger al
tijd actueel en daarmee dit toneel
stuk, maar de concrete inhoud zou
hetzelfde misverstand kunnen wek
ken dat ten grondslag ligt aan het
speelverbod in de Sowjet-Unie dat
het namelijk wordt beschouwd als
een aanval op het Russische regime.
Daarmee kwalificeert de artistieke
leiding van het Nieuw Rotterdams
toneel het stuk als een element in
de "koude oorlog", en geeft het een
politieke betekenis.
Erdman ten tweede maal slachtof
fer van een misverstand: Jammer,
want het stuk i6 in zijn tekening van
het milieu dat het aanvalt soms kos
I telijk. "We hebben ons altijd correct
gedragentijdens de oktober revolu-
tie zyn we ons huis niet uitgekomen",
roept de burger, en die "correct
heid" is van alle tijden. Iedereen
heeft "begrip" voor de revolutie,
maar. zegt Erdman. dat is niet vol
doende en leidt tot sociale zelfmoord.
En op dat thema is het stuk verder
gebouwd: men trekt die consequen
tie zelf ook. maar een ander moet
dan maar. in plaatsvervangend lij
den. die zelfmoord plegen.
Van Erdmans milieutekening en
karakterschetsen is in deze voorstel
ling. door de Tsjechische regisseur
Zdenek Kraus opmerkelijk soepel ge
regisseerd, royaal gebruik gemaakt.
In een zeer knap decor van Frank
Raven een reeks uitstekende typerin
gen meer mag men in een satiri
sche comedie niet verwachten van
Wim van der Heuvel als de werklo
ze nietsnut, wat hysterisch van toon
soms, Lies Franken en Caro van
Eyck als volkse burgervrouwtje
wier zorg niet verder gaat dan de
eerste levensbehoeften, de priester
van Gerard Hartkamp, een verras
send losse intellectueel van Stye van
Brandenberg.
JAAP JOPPE
Voor woensdag 4 november
Hilversum I 402 m.
NCRV 17.30 NCRV en Bloc act. kron.
met muz. Illustratie. Overheldsvoorl
17.50-18.00 Tekst en uitleg Ingrld Drls-
sen ln gesprek met. de heer P. Jansen,
direct, van de Sticht. Film en Weten
schap over net audiovisuele centrum ln
de moderne universiteit 18.30-18.41 Nws
NOS 19 00 Openbaar Kunstbezit 19.10
Lichte gram muz. CVK 19.30 Dank-
uur voor het gewas en arbeid. NOS
19.55 Voetbalwedstrijd FC Basel—
Ajax (rechtstreekse uitzending)
32.00 Muziek in het museum progr.
over oude muz. lnstrum. 22.30 Nws
22.38 Med. 22.43 Cosa Nostra ook uw
zaak 23.55-24 00 Nws.
Hilversum II 298 m.
VARA 18.00 Nws. 18.11 Act. 18.20
ültz. van het Gereform. Pol Verbond.
18.30 Klink Klaar zonder nonsens 19.30
Nws. 19.35 Bultenl. weekoverz 19 45,
Lichte gram muz. NOS 19.55 Voet-
balwedstr. FC Basel-Ajax VARA 2i,50
Studio opnamen van ork. muz. 22.30
"ts. 22.40 Act 22.50 Radio Jazz magaz.
.25 Radio Kamerork. mod muziek,
23.55-24.00 Nws.
Voor donderdag 5 november
Hilversum I 402 m.
KRO 7 00 Nws 7.11 Het levende
woord 7.16 Badlnerle klas en amusem.
muz. gr 7 30 Nws. 7.32-7 40 Act 8 00-
8.10 Nws 8.25 Overweg. 8.30 Nws 8 32
Voor de hulsvr 9.00-910 Gymn. voor de
hulsvr. 9.35-9 40 Waterst. NOS 1000
Wat heeft dat kind. pedagogische rubr.
10.20 Muz. uit de Barok opn. KRO 11.00
Nws. 11.03 Voor de zieken 11.65 med.
NCRV 12.00 Los Vast gevar. program.
12.26 Med. t.b v. land- en tulnb. 12.30
Nws. 12.41 Hier en Nu act. 14.U5 School
radio 14.30 Country and Western rubr.
15.00 Gereformeerde mlddagd. NOS:
15.30 Meer over minder de stem van
de sprekende minderheid 1600-16.0
Nws. NCRV 17.30 NCRV en Bloc.
Hilversum II 298
AVRO 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn.
7.20 Dag met een plaatje lichte gram.
muz 8.00 Nws. 8 11 Radlojourn. 8.20
Dag met een plaatje (vervolg) 8.30-8.33
de Groenteman 8.50 Morgenwijd. 9.00
Radiophllharm. ork. groot omroepkoor
en zangsol. mod. muz. 9.40 schoolradio
10.00 Voor de kleuters 10.10 Arbeidsvlt
voor de vrouw
n.uu ocuioencni. 12.30 Sport-
revue 13.00 Nws. 13.11 Radlojourn. 13.3
Intern, orgeldagen Rijnstreek te Arn
hem klas muz. 13.56 Karakteristieke,
combinaties opn. klas. kamermuz. 14.30
t Is historisch progr. over geschiede
nis 15.00 Voor de zieken 16.00 Nws. 16 0
Land der Muzen kunstkron. 17 00 Avro
Toppop 17.30 O Jeugdprogr. 17.55 Med.
Hilversum III 240 m.
NCRV 9.00 Nws. 9.02 Flite een In
strumentaal progr. 9.30 Muz bU de kof
fie 10.00 en 11.00 Nws. NOS 12 00 Nws
12.03 Pop-Sllck KRO 13.00-18.00 KRO-
op drie pop mixture 13.00, 14.00. 15 00
16.0 en 17.00 Nws.
TELEVISIEPROGRAMMA'S
Nederland I.
NOS/ NOT 10.45 12.00 en 14.00-14.50
Schooltelevisie NOS 18.45 De Woefs en
de Lamaars NOS 18.55 Journaal VPRO
19.04 Betty Boop tekenfilm 19.10:
Zienderogen een programma van de
Kleine Waarneming NOS 20.00 Journ.
VPRO 20.20 Was er nog wat? reacties
op het nws 20 30 Pe Big film met Lau
rel en Hardy 20.55 Overal zfin India
nen notities over België. 22.10 Amusem.
progr. met iled. en muz van Jerome
Kern program van de BRT. NOS;
22.40 Journ. TELEAC 22.45-23.15 Dam
men voor beginners les 7 herh.
Nederland II.
NOS 18 46 De Woefs en de Lamaars.
NOS 18.55 Journ. NOS 19.04 Den Haag
vandaag 19.09 Van gewest tot gewest,
19.49 Tip van het Nat Bureau voor
Toerisme NOS 20.00 Journ. TROS 20 20
De Dief van Washington I tv film 21 10
Wegwezen, quiz voor autorijdende echt
paren 21.40 De dief van Washington 2
tv film IKOR/ CVK 22.30 Glimlach
en om de Banvloek, gesprek NOS 23.00
Journ. TLEAC 23.05-23.35 Onze land
bouw nu en straks les 2 herh.