Ton de Leeuw schreef
televisiecompositie
rond 'n krantepagina
a
JE MERKT GOED DAT DE NMB WEET
WAT SNELHEID BETEKENT
Sterk spel van Britse
acteurs in 'Mickery'
Litanie van onze tijd
Rob Hoeke speelt
samen met orkest
Belgische opera
yqyiclaacf
;e
Nederlandse
eenakters
bij La Mama
Film over
Amsterdam
gaat naar
Florence
Experimentele concerten op tv
Helmen voor
bromfietsers
ook verplicht
en qióteren
WOENSDAG 16 SEPTEMBER 1970
LEIDSCH DAGBLAD
7AGINA 5
HILVERSUM (GPD) De Hilversumse componist Ton de
,eeuw heeft de krant „becomponeerd" in zijn nieuwste werk
,Litany of our time" (Litanie van onze tijd). Het klinkt in-
rigerend, welke indruk nog wordt versterkt door de onder-
jtel van het werk „Acht televisietableaux".
Is het wel een compositie? Ja zeker", zegt Ton de Leeuw, alleen
fc het typische geregistreerde muziek, die niet in de zaal kan wor-
len uitgevoerd, maar uitsluitend (ingeblikt) via het raampje van
tv-scherm tot de luisteraar kan komen. Je zou de muziek ook
via de radio kunnen uitzenden, maar dan mis je wel het zeer be-
ingrijke beeld-element". Ton de Leeuw heeft het werk in opdracht
m de VARA geschreven ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan
on het internationale Gaudeamus-concours.
Ton de Leeuw: „Gaudeamus heeft
jb de afgelopen jaren al prijsvragen
(geschreven voor televisiecomposi-
tift. Daar is nooit iets uit te voor-
chijn gekomen. Dit jaar heeft men
ezaak omgedraaid en een opdracht
(geven". Ton de Leeuw heeft, zoals
1, de krant „becomponeerd" of
gezegd, één krant van één be
ulde dag. Hij kwam op het idee,
>en hij eens op een vliegveld lang
ioest wachten en uit pure verveling
et blad dat hij toevallig in zyn han-
had (de London Times) uit-
«lde. De berichten van één dag
jnd hij de ideale tekst voor een mu-
kale reflectie van de gebeurtenis-
in van deze tijd. „Ik heb zeer be-
ust geen artistiek document willen
aken van actuele dingen. Integen-
>el, het moest een gestyleerd spie-
■lbeeld worden, een doorsnede van
et nieuws van alle dag, uitgekristal-
seerd ln geluid en beeld.
Ik heb een keus gemaakt uit die
ne London Times: wereldnieuws zo-
sBiafra en Griekenland, maar ook
schuldige items als een verhaal-
e over een insectenliefhebber of
n meisje, dat illegaal een hond in
hgeland had ingevoerd. Nogmaals,
et gaat niet over bijvoorbeeld Bia-
a zelf, maar over de symptomen
het nieuws: er gebeurt altijd wel
at, er is altijd wel ellende in de
ereld. De werkelijke achtergrond is
atuurlijk het menselijk bestaan, dat
ihter die dagelijkse actualiteit zit
heb ik in feite, omdat ik niet
hov dramatiseerd maar abstraherend
sreflecteerd heb, in mijn werk op
uziek gezet. Er is niet veel van de
kst verstaanbaar en dat heb ik
pust zo gedaan. Nogmaals, het
^at niet om de inhoud van de he
chten. Die onverstaanbaarheid is
ck tekenend voor het karakter van
krant als communicatiemiddel: er
jft nauwelijks iets hangen, het
ilezene gaat het ene „oor" in, het
adere uit. Al die berichten, al dat
leuws, wordt als één klacht, een li
nie (vandaar mijn titel), als maar
»r gepreveld en gemurmeld, zon-
tr dat de zeggers weten wat ze
«gen.
Tussen twee haakjes, die berichten
ja uiteraard in het oorspronkelijke
agels, maar er zit één Nederlands
agment in, dat ook niet uit de
is gehaald. Ik heb daarin een
kalkaart willen geven van de Ne-
ttlandse muziekkritiek. Uitspraken
critici over mijn werk „Lamento
1 ices", dat vorig jaar in het Holland
Festival werd uitgevoerd, heb ik in
al hun extremiteit (van goed naar
slecht) en him botsende tegenstrij
digheid achter elkaar gezet.
Eèn solist(e)
Luister eens, ik heb daarmee de
kritiek in ons land niet te kak wil
len zetten. Elk spoor van spot heb
ik uitgebannen. Ik houd mij er emo
tioneel buiten. Ik heb alleen willen
constateren: zo gaat het bij onze
vaderlandse muziekkritiek". In ver
band met de televisievorm heeft Ton
de Leeuw het uitvoeringsapparaat
klein gehouden. Er is één solist: een
sopraan, welke rol door de Ameri
kaanse Joan Carrol wordt gezongen
„Een echte zangeres van deze tijd
met een verbluffend dramatisch en
expressief potentieel". Verder is er
een soort koor van drie mannen
stemmen. dat als een monnikenrei
de krantenberichten (vaak door el
kaar) prevelt. Het instrumentale
groepje omvat een fluit, harp, piano,
contrabas en door twee man bediend
slagwerk. Er wordt ook gebruik ge
maakt van elektronische en elektro
nisch getransformeerde muziek.
„De musici zijn zeer betrokken in
het werk. Ze zijn erg veel in beeld:
acteurs in geluid, die een reactie in
muziek en beweging vormen op het
dramatisch gebeuren. Dat hebben
regisseur Rob Touber en ik onder
streept door hen met camera en mi
crofoon welhaast op de vingers te
zitten: een microscopische weergave
van elke handeling en geluidje.
Er zitten in feite drie lagen in het
werk: daar is eerst de muziek die
bepaalde structurele incidaties geeft.
Dan het beeld met de voortdurend
geobserveerde musici, maar ook met
het laten zien van de „becompo-
neerde" krant. Maar dat hebben we
heel sumier gedaan, omdat je anders
een reportage-idee krijgt. Het derde
element is anecdotisch en sluit het
werk. Dat gaat over dat vliegveld,
waar ik het idee voor dit werk kreeg.
DEN HAAG (ANP) —Op 23 sep
tember as. zullen bij het La Mama
theater in New York twee Neder
landse eenakters hun Amerikaanse
première beleven. Peter van den
Hurk, pas afgestudeerd aan de to
neelschool van Maastricht en nu
verbonden aan het Groot-Limburgs
Toneel, regisseert daar „Carnaval
len" van Albert Maurits, die als
huisschrijver is verbonden aan de
Nieuwe Komedie, en „De fotgraaf'
van Otto Dijk, dramaturg van het
Groot-Limburgs Toneel en leider
van het schrijverstheater van dat
gezelschap.
AMSTERDAM (ANP) De on
langs gereed gekomen nieuwe film
over Amsterdam „Dynamic Amster
dam" zal worden ingezonden naar
het internationale industriële film
festival in Florence in Italië. De
door Carillon Films gemaakte film
zal daar tussen 26 en 30 september
met neg ongeveer 150 films uit 15
landen worden vertoond.
De Nederlandse inzending bestaat
uit 12 films, die hiervoor zijn gese
lecteerd door een commissie, welke
werd ingesteld door de raad van Ne
derlandse Werkgeversverbonden.
Wereldp
remiere
Een vliegveld, dat op het gebied van
de communicatie een levensgrote
contradictie vormt: je kan met bij
kans supersonische snelheid iedereen
en alles op onze aardbol bereiken,
maar de man, die naast je op ver
binding zit te wachten, is niet te be
naderen". Waarom de verrassende
regiekeuze van Rob Touber? „Ik
weet, dat dit bepaald niet zijn
straatje is, maar ik heb hem gekozen
wegens zijn grote technische capaci
teiten. In de opname, die al klaar is,
worden namelijk alle middelen, waar
over de moderne televisie beschikt,
benut". De band, waarop de acht ta
bleaus naar het karakter van de
krantenberichten zijn gerangschikt is
in kleur en duurt 35 40 minuten.
De wereldpremière is op 18 septem
ber in het kader van de Gaudeamus-
TON DE LEEUW
geen spoor van spot
week in de VARA-studio. „Nee, niet
live, want dat kan dus niet. We
daaiden de beeldband af voor een
select publiek, wanneer het werk
wordt uitgezonden? Geen idee. Het
enige dat ik weet is dat veel bui
tenlandse televisiestations er reeds
interesse voor hebben getoond".
ALKMAAR (GPD) De Nederland
se popformatie de Rob Hoeke Rythm
and Blues Group geeft op 20 en 23
oktober samen met het Symfonie-
ADVERTENTIE
Als je zelf snel werkt en slagvaardig beslissingen moet
nemen, verlang je dat ook van je bank.
Daarom voert de NMB betalingsopdrachten, die 's morgens
zijn binnengekomen, nog diezelfde dag uit. En reeds de
volgende dag bent u in het bezit van uw dagafschrift.
Maar de NMB kan nog veel meer. Want van oudsher weet de
NMB wat er in het bedrijfsleven omgaat. Daarom kan zij u
goed en snel helpen bij het oplossen van uw financie
ringsproblemen, bij uw zaken met het buitenland,
met assurantie-adviezen. Als moderne, dyna
mische bank voert zij een volledig diensten
pakket.
Hoe kan een bedrijf van dit alles
profiteren? Door gewoon een reke
ning te openen bij de NMB. U bent
helemaal klaar met zo'n NMB-reke-
ning, want praktisch alle bedrijven -
en steeds meer particulieren - be
schikken vandaag de dag over een
rekening. Zodat betalingen over en
weer zeer snel kunnen worden uit
gevoerd.
gametuwtydmee-ganaardenmb!
nederlandsche
middenstandsbank
de bank waar óók u zich
thuis voelt!
I orkest van de Belgische Nationale
Opera een experimenteel concert in
de Koninklijke Muntschouwburg in
Brussel. Met als titel .Autour de
Tristan' wordt een bewerking ge
speeld van die opera .Tristan et
Isolde' van Wagner Een Nederlandse
tv-ploeg zal van de concerten opna
men maken.
Voor België is het de eerste keer
dat klassiek en pop elkaar in de
schouwburgzaal ontmoeten. In Ne
derland was het .Ekseption', die al
verschillende malen samen met grote
orkesten op de klassieke toer ging
Overigens is het verschil tussen de
muziek van .Ekseption' en Rob Hoeke
erg groot. .Ekseption' imiteert of be
werkt klassieke thema's. Daarentegen
speelt Rob Hoeke eigen harde rock.
die op rythm and blues is geschoeid
Het experiment van Rob Hoeke ge
beurt niet uit commerciële overwe
gingen. De Nederlandse musioi willen
laten blijken dat klassieke muziek in
wezen erg dicht bij de pop ligt. De
jongens noemen beide soorten mu
ziek gevoelsuitingen van de compo
nist. weliswaar met eigen instrumen
ten en mogelijkheden geïnterpre
teerd. Daarom is het volgens Rob
Hoeke's groep niet moeilijk om sa
men met een groot orkest een con
cert te spelen.
Voor het optreden in de Munt
schouwburg in Brussel wordt 4 da
gen gerepeteerd. Onder leiding van
regisseur Francois Weyergans zal het
draaiboek worden samengesteld. De
Rob Hoeke Rythm and Blues-groep
is de laatste jaren sterk geëvolueerd.
Nog niet zo lang geleden speelde de
popgroep voornamelijk boogie-woo-
gie-muziek. Vanuit deze .klassieke'
thema's ging de groep steeds meer
in een eigen stijl spelen, die zich ont
wikkelde tot een muziek die in pop
kringen graag underground genoemd
wordt.
De Rob Hoeke Rythm and Blues
group wordt gevormd door Rob Hoe
ke (piano), Jaap-Jan Schermer
(drums), Guus Willemse (bas, zang),
Jan Vennik (sax, fluit, orgel) en Wil
de Meyer (zang, gitaar, viool). Rob
Hoeke kreeg de aanbieding in Brussel
te komen spelen na een succesvol op
treden in het Belgische Knokte
DEN HAAG (GPD) Minister
Bakker (Verkeer en Waterstaat)
kondigt in zijn memorie van toelich
ting op de begroting voor 1971 op
nieuw een aantal veiligheidsvoor
schriften voor het verkeer aan. Zo
zijn niet alleen voorschriften over
een verplichte keuring van auto's op
komst, maar tevens komen er eisen
voor reflecterende kentekens en voor
het dragen van helmen door motor
en scooterrijders.
In beginsel is voorts besloten om
ook de helmen verplicht voor te
schrijven voor bromfietsberijders.
Voordat het echter zover is, moeten
de eisen voor de keuring van deze
helmen nog worden vastgesteld.
In het internationale overleg over
verkeersregels zijn van Nederlandse
zijde enkele onderwerpen ter discus
sie gesteld: maximumsnelheden
buiten de bebouwde kom, normen
voor het testen van de doelmatig
heid van verkeersborden, het voeren
van mlstachterlichten, het voeren
van knipperlichten op stilstaande
voertuigen en het gebruik van stads
en/of dimlichten binnen de bebouw
de kommen.
Er zal worden gestreefd om op de
ze gebieden in Europees verband
een harmonisatie te verkrijgen.
NEDERLAND I
5.00
6.45
6.55
7.04
7.09
7.30
8.00
8.25
Kinderprogramma (VARA)
Pipo de clown (NOS)
Journaal (NOS)
Den Haag vandaag (NOS)
Première, programma over filmktjken en film
maken (NOS)
Kenmerk (CVK/IKOR/RKK)
Journaal (NOS)
Voetbalwedstrijd Feyenoord Unizale Textile
Arad (Roemenië) in Rotterdam (NOS)
In de pauze plm. 9.15 uitzending van het Ger. Politiek
Verbond.
Uitzending Stichting Soeutera (NOS)
Studio Sport (NOS)
Journaal (NOS)
10.25
10.30
10.55
NEDERLAND II
6.45 Pipo de clown (NOS)
6.55 Journaal (NOS)
7.04 Van je ras-ras-ras; documentair programma over
kinderspel (VARA)
8.00 Journaal (NOS)
8.20 The Virginian, western-serie (VARA)
9.35 Het intieme leven van het roodborstje, documen
taire film (VARA)
10.00 HIRO-Magazine (HIRO)
10.20 Journaal (NOS)
Temidden van al die vorste
lijke en ministeriële toespraken
over onze politieke en maat
schappelijke toekomst, temidden
van miljoenen, miljarden, van
procenten en opcenten, en
steeds maar dat ene terugkeren
de onheilspellende woordje „om-
hoog", was op deze avond van
Prinsjesdag het kinderzangfesti
val van de KRO een welkome
oase van hartveroverende spon
taniteit. Overigens een goede ge
dachte om deze ontwapende uit
zending van een middag in Ju
ni j.l. te herhalen, want de lied
jes die door de verschillende
scholen (r.k. uiteraard) ten ge
hore werden gebracht bleken in
muzikaal opzicht van een hoog
gehalte, zodat het beluisteren
een bijzonder genoegen was.
Tja. en vervolgens eiste de
klok van 20.20 uur een moeilij
ke beslissing. Op het eerst net
„Vanavond in Nieuwspoort" met
ongetwijfeld een dodelijke dosis
van zwaarwichtig politiek vuur
werk en cijfermateriaal, op het
andere net het aantrekkelijker
lijkend kostje van de AVRO, 'n
soort talentenjacht waarvan ik
begreep dat de kijkers uitmaken
wie zich de beste artiest van het
programma mag noemen. Het
irriterende stemmetje dat zich
bij zulk soort beslissingen altijd
pleegt aan te dienen won ook
dit keer weer. In eerste instan
tie wel te verstaan. Want alle
goede bedoelingen ten spijt
drukte ik toch na een kwartier
maar door naar het tweede net.
Men moet immers wel over een
behoorlijk incasseringsvermogen
beschikken om dit politieke ge-
priet-praat te ondergaan, terwijl
men anderzijds in nagstige
spanning verbeidt of in „Inter
national Opportunity Knocks"
de kans ook aan de deur klopt
van de tweeling uit Schiedam,
die onder de oerhollandse
naam Les Diaboliques hun dia
bolo's vaardig laten wentelen.
Door middel van een onver
biddelijk wegdrukken van Den
Uyl en Langebent slaagde ik er
in het gediaboleer ten volle te
genieten. Maar ik heb helaas
mijn reserves ten aanzien van
de prestaties en de winnende
kansen van dit Nederlandse
tweetal. Die briefkaart, die de
Nederlandse kijkers moesten op
sturen naar de AVRO om hun
keuze kenbaar te maken, leek
mij nogal een probleemgeval,
want de kaarten moesten
woensdagavond, dus binnen 24
uur bij de AVRO zijn. En het
lijkt me toe dat wie niet nog
gisteravond een kaart opschar
relde en naar de brievenbus ren
de geen kans meer had zijn stem
in Hilversum te laten klinken.
Wat Peyton Place betreft,
daarin zijn gelukkig enkele
nieuwe gezichten opgedoemd.
In dit eindeloos, van intriges,
opgekropte gemoederen en on
heilspellende blikken zwanger
staande stuk, bleek na de entree
van Ann Howard als de nieuwe
therapeute (met verleden) van
dokter Rossi nu ook de Jonge
mevrouw Sandy Webber het to
neel te betreden. Een blonde en
een zwarte aanwinst voor de hJi.
kijkers, die nu natuurlijk min
der moeite zullen hebben met 't
komende afscheid van Mia Far
row.
Van Andy Williams heb ik
weer genoten al ontgingen me
enkele niet of moeilijk vertaalde
woordspelingen. En Wibo van
der Linde, die overigens wel
wat dikker geworden aan
zijn tweede Jaargang bij Tele-
vizi.r- magazine begon, liet ik
zonder al te veel gewetensbe
zwaar links liggen om de avond
tevreden te besuiten met „Naakt
door de hel". Begrijpen hoe Je
met een handgranaat aan om
singeling door vele troepen kan
Qntsnappen doe ik niet, maar
dat is allemaal in deze vreemde
maar intrigerende serie minder
belangrijk. Het laatste deel is
aanstaande dinsdag.
INVALLER.
Voor woensdag 16 september
Hilversum I 402 m.
VARA 18.00 Nws. 18.11 Act. 18.20
Ultz. van de Katholieke Volkspartij:
18.30 Stereo: Klink Klaar. zonder
nonsens 19.30 Nws. 19.35 Buttenlands-
weekoverz. 19.45 Licht ens. met zang-
eoI. 20.10 Stereo Dansork. met sol. 20.40
Tante Leen mag het zeggen 21.20 ste
reo Metropole ork. en sol. 22.00
Lit. herin. 22.30 Nws. 22.38 Med. 22.43
Act. 22.55 Stereo Strijkkwart. mod.
muz. 23.10 Stereo Pianorecital mod.
muz. 23.30 Stereo strijkkwart. mod.
muz. 23.55-24.00 Nws.
Hilversum II 298 m.
NCRV 18.00 Stereo:Strlctly Coun
try Style country and western rubriek
18.30 Nws. 18.41 Hier en Nu act. NOS
19.00 Openbaar Kunstbezit. 19.10 or
de van vrijmetselaren lez. 19.20 De H.
kerk van Clemens XV een teken van
tegenspraak klankbeeld 19.35 lichte gr.
muz. 19.50 Progr. voor blinden en
slechtziend. 22.00 Lichte gram. muz.
20.25 Voetbalwedstrijd om de Europa
beker voor landskampioenen Feijen-
oord Ut Arad, ln Rotterdam 22.15
Lichte gr am. muz. 22.30 Nws. 22.36
Stereo Cosa Nostra ook uw zaak.
23.55-34.00 Nws.
Politieel geweld in urinoir
HILVERSUM (GPD) Op het
aan experimenteren zo gewone
toneel van het Mickery-theater
in Loenersloot gingen gisteravond
nu eens niet avant-gardistische
stukken in première. „The wages
of thin" van Trevor Griffiths
mag dan enigermate gesitueerd
zijn in Kafka- en Pinterland met
„Escurial" van de Belg Michelle
de Ghelderode (geboren in 1898)
zit men nu toch wel in vertrouwd
water. Beide korte stukken bieden
wel volop kans tot geweldige ac
teerprestaties en van die kans
maakten de drie spelers van de
Stables Theatre Company uit
Manchester volop gebruik.
„The wages of Thin" speelt zich
geheel af in een urinoir en het door
trekken van een wc alvorens het stuk
begint, is meteen al een sfeeraan
duiding van jewelste. Een Britse heer
met de naam Thin komt een plasje
doen en wordt dan door twee in
regenjassen gehulde en zich voor po
litie uitgevende mannen aangehou
den, gebrutaliseerd, mishandeld, ge
ïntimideerd, aan een derde graads
verhoor onderworpen. Zy zien hem
aan voor de moordenaar van een
jongeman, die badend in zijn bloed
vanaf een toilet de Seine gadeslaat
De Pinter-achtige intrige beweegt
zich dan in onverwachte richtingen.
Niets is, wat het iykt. Mister Thin
(lijkt niet toevallig op „Sin" ofwel
zonde) gaat meer en meer van een
eerst onschuldig slachtoffer op een
werkelijk misdadiger lijken, wat de
betrouwbaarheid van de rechercheurs
zou bevorderen. Of niet? William
Simmons als Thin en Richard Ho
ward en Richard Wilson als de poli
tie-mensen maakten er een fijn
stukje toneel van.
In schril contrast en toch niet
vloekend staat het stuk van De
Ghelderode, dat handelt over een
koning, die in afwachting is van de
dood van zijn gade en maar niet in
de juiste (rouw)stemming kan ko
men. Hij roept zijn nar en samen
voeren zy een spel op, waarbij de
dwaas de kroon en de vorst de nar
renkap opzet. Het spel ontaard, er
vallen harde en ware woorden, de ko
ningin sterft en de nar gaat wegens
impertinentie naar het schavot. Op
nieuw prachtig spel van Richard
Wilson en William Simmonds als
koning en clown. Wie zich het genie
ten van perfect acteren uit Enge
land niet wil ontgaan, heeft de kans
tot 29 september, waarna in Mickery
in één week zeventien wereldpremiè
res van micro-stukken zullen gaan.
Donderdag 16 september
Hilversum I 402 m.
AVRO 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn.
7.20 Stereo Lichte gram. muz. 8.00 Nws
8.11 Radiojourn. 8.20 Stereo Lichte gr.
muz. vervolg 8.30-8.33 De groenteman
8.50 Morgenwijd. 9.00 Klassieke ka-
mermuz. opn. 9.35 Waterst. 9.40
Schoolradio 10.00 voor de kleuters:
10.10 Arbeldsvlt. pop. verzoekpl. pro
gram. 11.00-11.02 Nws. 11.30 voor de
vrouw (Om 11.50 Beurber.). 12.30Mod.
platteland praatje 12.35 Sportrevue
13.00 Nws. 13.11 Radiojourn. 13.30 ste
reo Gaudeamus 25 jr. Gaudeamus kw.
15 Jr. I. Officiële opening door de mi
nister van Cultuur, Recreatie en maat
schap. werk H. E. Dr. M. A. M. Klom
pé II Gaudeamus kwart. mod. muz.:
4.30 Aspecten van proza en poëzie:
schrijvers over zichzelf 15.00 Voor de
zieken 6.00 Nws. 16.03 Land der mu
zen kunstkroniek 17.00 Blrth licht pl.
prop1. 17.30 O, een rondje radio 17.55
Hilversum II 298 m.
KRO 7.00 Nws. 7.11 Het levende
woord 7.16 Badlnerie klas. muz. gr.
7.30 Nws. 7.32 Act. 7.50 Overw. 8.00-
8.10 Nws. 8.32 Voor de hulsvr. 9.00
Gymn. voor de vrouw 9.40 Schoolradio
NOS 10.00 Wat heeft dat kind pedago
gische kroniek 10.20 Stereo Muz. uit de
Barok KRO 11.00 Nws. 11.03 Voor de
zieken 11.55 Med. NCRV 12.00 Los-
Vast gevar. progr. 12.26 Med. t.b.v. 1.-
en tulnb. 12.30 Nws. 12.41 Hier en
nu act. 14.00 Stereo The Kllima Ha-
waUans Show 14.30 Stereo mod. ka-
mermuz. opn. 15.00 Evangel, lutherse,
mlddagd. NOS 15.30 Meer over minder
honderdste ultz. NCRV 17.45 Hier en
Nu 6portact.
Hilversum III 240 m.
NCRV 9.00 Nws. 9.02 Terug van weg
geweest muz. van toen voor luisteraars
van nu. 9.30 ZZoef een lnstrum. j
10.00 Nws. 10.03 Muz. bij de
11.00 Nws. NOS 12.00 Nws. 12.03 Pop
slick KRO 13.00 Nws. 13.03 Waarom:
en lunchprogr. 14.00 Nws
een mixture van pop en
country 15.00-15.02 Nws. 16.00 Nws.
16.03 10RRR popmagaz. 17.00 Nws.
17.02-18.00 Draaljljofdraallk vera. pL
TELEVISIEPROGRAMMA'S
Nederland I.
NOS/ NOT 10.45-12.00 en 14.35-14.50
Schooltelevisie NOS 18.15 Voetbal film
verslag van de gisteren gespeelde wed
strijd AJax/ Nendurt Tirana 18.45:
Pipo de Clown NOS 18.55 Journ. Tros
19.04 Three Ekseptlonal Days profiel v.
een Nederl. popgroep 19.30 Wat een fa
milie tv serie NOS 20.00 De dief van
Washington tv serie 21.10 Wereld op
wielen autorubr. 21.45 Barbecue Party
muz. amusem. progr. NOS 22.30 Journ
22.35 De toekomst van de kerk samen
vat. report, v. d. laatste dag v.h. theolo-
gencongr. ln Brussel plm. 23.15 Einde
uitzend.
Nederland II.
NOS 18.45 Pipo de Clown NOS 18.55
Journ. NOS 19.04 Den Haag Vandaag
19.09 Van gewest tot gewest regionaal
Journ. 19.49 Tip6 van het nationaal:
Bureau voor Toerisme NOS 20.00 Jour
naal VPRO 20.20 Bericht, uit de zo
mer 20.40 Het moment van de waar
heid Italiaanse speelfilm N08 22.20—
32.25 Journ.