„De versjes die ik zing zijn voor iedereen" Bezuinigingsrukwind treft Aix Miss Tsjecho-Slowakije verkiest vrijheid Jiswalda Baronesse van Ittersum - laatbloeister in de platenbizz FESTIVAL ZONDER SUPERSTERREN Duizend boeken verbrand van Orson Welles en gióteren programma Mode-ontwerper Jean Desses 66) overleden DINSDAG 4 ATTGT79TÜS ST70 M5TOSCH DAGBLAD PAGINA 8 PUTTEN (GPD) „Komt u gezellig lunchen". Jiswalda Baronesse van Ittersum, telefonisch net zo spraakzaam als enkele etmalen later tijdens een persoonlijk gesprek, schuwt geen enkele vorm van publiciteit. Vertegenwoordigers van tv, radio en krant worden in haar villa, verscholen in de bossen van de Veluwse gemeente Putten, volgens de etiquette be groet. „Mevrouw komt zo. Wilt u alvast plaats nemen. In de salon of toch maar liever op het terras?" Even later: confrontatie met onze eigen misses Miller,. Tenminste als we platenmaatschappij Bovema mo gen geloven, die de baronesse met alle vormen van genoegen in de toe komst een dergelijke weg in ziet slaan. Miss Miller was namelijk en kele jaren geleden het bejaarde Ame rikaanse fenomeen, dat kans zag met een bijzonder a-muzikaal stem geluid internationale hitlijsten te ver overen, en daardoor vele dollars rij ker te worden. Jiswalde, laatbloeister in de platen bizz, staat met haar eerste produk- tie weliswaar nog niet op Veronica's hitlijst, maar mag zich nu reeds ver heugen in een niet te onderschatten populariteit. „Schuldig" hieraan is behalve Bo vema, die haar nummers „bij de kap per" en „Onder de schemerlamp" uitbracht, Willem Duys. Hij draaide haar plaatje in zijn „Muzikaal mo- zaiek" en haalde haar voor zijn „vuist". Baronesse van Ittersum, we duwe en sinds enkele jaren vertoe vend op haar Puttense buiten na een leven van veel reizen met als vaste woonplaats Amsterdam, is hem er ook zeer erkentelijk voor. „Die meneer Duys is een alleraar digste en charmante man. Tijdens het tv-programma kwam hij naar mij toe. U moet weten, ik voelde me daar buiten wel een beerje verloren tussen in die ruines van acht tot elf. Had mijn cocktail japon meegenomen, voor niets natuurlijk. Het enige wat ik na die drie uur dacht was: nou een bor rel en naar huis. Die hele toestand had ik niet voorzien. 8püt heeft Jiswalda allerminst van haar nationale optreden. „Het is al lemaal zo ontzettend leuk. De tele foon staat witgloeiend. Allemaal men sen, die ik niet ken. Zelfs in de trein vraagt men mij: heb ik u niet ge zien in de Vuist. De man, die mijn kaartje kwam knippen, keek me ex tra aan. Ik zei toen maar gauw: ja hoor, ik ben het. Nee, over meneer Duys zul je mij geen kwaad woord horen zeggen. Vindt zij dergelijke belangstelling niet benauwen? .Gunst, helemaal niet. Ik ben zoals alle vrouwen, ijdel. Trouwens ik ben het wel gewend. Ik was tien jaar concertzangeres, vertoefde veel in het buitenland. Veel uitwisselings concerten., Ze pakt na deze ontboezemingen, .waarover ze wel een boek zou kun nen schrijven,' een viertal albums vol foto's, krantenknipsels en pro gramma-boekjes. Gezocht wordt naar het portret van de Italiaanse Prins Roland Brancaccio. Éénmaal gevon den, ,in vol ornaat,' vertelt ze trots: .met hem trad ik veel op in Rome. Vooral voor de Italiaanse aristocra tische kringen. Italië schonk me als sopraan een erediploma. Toen was mijn partner pianist Willie Meeuwis- sen. Hij overleed helaas., Daar stond ik dan wat nou? On danks dat ik veel in Londen. Berlijn, Rome, Genua en Parijs zat, kende men mij hier ook. De Vereniging van huisvrouwen in Amsterdam nodigde mij uit. Han Beuker zag me en zei na afloop:,Ik wil iets met je doen.. Met hem ben ik opnieuw begonnen. Helaas stierf ook hij.. De baronesse, meisjesnaam Van der Flier, zei de hoofdstad vaarwel en ging buiten wonen. Haar grote liefde voor dieren kwam ver van de stad tot haar recht. Paarden, geiten, honden, vogels en een papegaai, zijn in haar nabijheid te vinden. Door een ontmoeting met Tilly Perin-Bouwmeester ontstond hier haar kleinkunstensemble ,,'t Voet licht". „Tilly Perin-Bouwmeester bood me enkele eenakters van haar man aan. Ik moest wel een tegenspeler heb ben. Die vond ik in Carlo den Drij ver. Henny van Doornspeek, Max Behring en Willem Petrie kwamen erbij. We treden vooral op voor cul turele centra, zoals volksuniversitei ten. Zelf schrijf ik ook voor t Voet licht. Erg grappige dingen hoor. De samenwerking is ontzettend prettig Kan een eventuele solo-carriere een voortbestaan van haar ensemble niet in de weg staan? Verontwaardigd door de gedach- tengang alleen al: „Oh, neen hoor, met „t Voetlicht" ga ik door. Het is veel te gezellig. We zijn zo heer lijk op elkaar ingesteld. Ik hoop echt, dat ik met mijn gezelschap eens op tv kan komen. Die spanning alleen al, is prettig". Toeval Vanwaar dan een eventuele solo carrière daarnaast? „Toeval. Plotseling vind ik het leuk alle herinneringen op te schrijven. Zo zat ik een jaar geleden bij mijn kapper in Amsterdam. We kregen een kopje koffie en Ineens had ik hetik vraag hem papier en pot lood en het was gebeurd. Al die bedrijvigheid, een mooi plaatje aan de muur en die dametjes onder de kap, werkten inspirerend. Neem nou een open haardvuur. Die blokken in het vuur doen me aan vroeger den ken. Aan de romannetjes en de kleine liefdes die iedereen heeft ge had. En dan de parkieten, als ik hun taal eens verstond Zo had ik laatst nog een leuk idee. dat ik u echt niet wil onthouden. Ik zag een kasteelheer met een mooi buiten en zijn hond. Ik vroeg me echt af: hoe brengen die voorname heer en zijn rashond de nacht door? Dan zie ik het plotseling voor me. Het grote hemelbed met de heer in vorstelijk nachtgewaad en de hond JISWALDA BARONESSE VAN ITTERSUM langspeelplaat aan zijn voeteneinde. In het andere vertrek de knecht met een slaapmuts met kwasten, daar maak ik dan een liedje van. Op het ogenblik ben ik bezig aan een langspeelplaat. Meneer Harry de Groot, die mijn versjes aan Bovema liet zien. werkte er aan mee. Hij vindt het allemaal verschrikkelijk leuk". Denkt de baronesse dat haar lied jes aan gaan slaan? „Ik geloof het wel. Het zijn toch zaken, die iedere vrouw aangaat. zoals die kapper bijvoorbeeld. Daar geloof ik echt in, daarom wil ik ook doorgaan". Voorlopig ziet het er dus naar uit, dat we een nieuwe ster aan het pla- tenfirmament zullen zien verrijzen: „de zingende baronesse". Kleine voet noot van Jiswalda: „De versjes die ik zing zijn voor iedereen". (Door Frank Onnen) AIX-EN-PROVENCE (GPD) Over Aix-en-Provence loeide de eerste dagen van het festival de beruchte mistal waardoor de tem peratuur tijdens de voorstellingen soms wel eens met twintig graden daalde. Gedurende 'n openlucht- concert gebeurde het zelfs dat de musici het van de kou niet langer konden volhouden en, haastig ge volgd door het publiek, hun toe vlucht zochten in een nabijgele gen kapel. Intussen zorgt de rukwind van de bezuiniging voor meer blijvende ge volgen. De directie van het festival heeft namelijk het mes in aller lei posten moeten zetten omdat de regering in Parijs minder subsidies verstrekt, de Franse televisie een steeds geringere belangstelling voor de opvoeringen toont waardoor ook die bron van inkomsten is geslonken en het publiek de laatste jaren steeds meer laat afweten. Deze drie facto ren dwongen de directie tot drasti sche bezuinigingen. Hoewel de „Cóte" nog altijd al6 een magneet op duizenden toeristen werkt en de stroom zonaanbidders blijft toenemen, wordt het steeds stil ler in en rond Aix. Zelfs het Casino, dat altijd een belangrijke bron van inkomsten voor de stad is geweest, is niet langer in trek. Voor het eerst sinds jaren blijven er ook tijdens de festivaluitvoeringen stoelen onbezet. En dat gebeurt zelfs tijdens het be roemde Mozart-programma, waar Herbert von Karajan met zijn „Or- chestre de Paris" speciaal voor naar Aix trok en waar men voor een plaatsje grif 95 francs 'ongeveer zes tig gulden) moet neertellen, omdat anders de honoraria van dirigent en orkestleden niet kunnen worden be taald. De directionele bezuinigingsdrift heeft ook tot gevolg gehad dat voor het eerst super-sterren als de beide Teresa's 'Berganza en Stich-Ran- dall) verstek moesten laten gaan. Bo- verndien dreigde er even een forme le staking van het koor, omdat de leden van dertig francs per dag niet langer kunnen rondkomen. Deze trieste afgang van het festival 16 al Jaren geleden voospeld door ve le critici. Daarbij werd dan altijd gewezen op de noodzakelijke en tij dige vernieuwing van het muziekfes tival. Want door louter herhalen, zelfs van de gegarandeerd-onsterfe- lijke meesterwerken uit het wereld repertoire, wordt zo'n feest op den duur tot steriliteit gedoemd. Abc mo ge zich er dan op beroepen het muzi kale paradijs van de behoudende en vermogende fijnproevers te zijn, maar als die muzikale gastronomen nu toevallig bezig zijn uit te sterven, dan moet men toch eindelijk de ba kens een paar centimeters verzetten. Om tot het eigenlijke festival terug te keren: Beethoven met de Mis- sa Solemnis en alle strijkkwartetten Monteverdi, Mozart en Rossini fungeren dit jaar als vaandeldragers van het festival. Bovendien heeft Rossini met zijn Opera „lltallana in Algeri" de erepalm weggedragen. Van Mozart had men „Le nozze di Figaro" weer eens op het program ma gezet. Maar helaas konden diri gent Georges Semkow en regisseur Jean-Laurent Cochet de herinnering aan vorige Jaren, toen de beide eer- Monteverdi als tableau-vivant in Aix. dergenoemde Teresa's met hun stem en spel het podium beheersten, niet uitwissen. Voor Monteverdi was eveneens een hele avond uitgetrokken, waarop drie delen uit zijn achtste madrigalen- boek werden gezongen en opgevoerd. Opgevoerd, want de Italiaan Cesare Brero probeerde via een verkleedpar tij van instrumentalisten en koor de tijdsafstand van ruim drie eeuwen (deze liederen werden namelijk in 1638 gecomponeerd) te overbruggen en zo de partituur voor zijn tijdgeno ten toegankelijker te maken. Onder 't motto „Soiree de Monteverdi aan het hof van Mantua" werd de muziek als maskerade in de vorm van ta bleaux vivants gepresenteerd. Maar dat deze madrigalen naast dramati sche passages toch ook een fors aan tal maten omvatten die het moderne oor slechts musicologisch registreert, kon de regisseur met alle sabelge- kletter en schuttersparades a la Frans Hals picturaal of visueel even min verhelpen. Rossini, die dan ook maar ander halve eeuw behoefde te overbruggen en die al eerder met geweldig succes naar Aix is afgevaardigd, kon ook dit Jaar weer als de overwinnaar van het festival worden genoemd. Voor een impressie van zijn „Italiaanse in Algerije" zouden wij dan ook graag onze laatste reisbrief willen reserve ren. MADRID (Reuter) Het Britse acteurspaar Robert Shaw en Mary Ure en vijf kinderen zijn gisteren aan dood door verbranding ontkomen bij een brand in de villa My plea sure' van de Amerikaanse acteur Orson Welles in de omgeving van Madrid. Duizend boeken van de Amerikaanse acteur en regisseur Welles gingen verloren De brand werd gedoofd door de huisbewaarder. Volgens Mary Ure zijn de boeken onvervangbaar omdat velen een op dracht aan Welles bevatten van ds schrijvers. gezien daarvan houd ik gewoon niet van de hele koers in mijn vader land". Vraag: „En uw familieleden?" Antwoord„Ik heb alleen nog maar mijn ouders over en ik hoop dat zij het niet moeilijk zullen krij gen". NEURENBERG AP) Miss Tsje cho-Slowakije van 1969. de 20-jarige Kristina Hanzalova. heeft enige da gen geleden bij de vluchtelingen- autoriteiten in Neurenberg om poli tiek asiel verzocht. Volgens een woordvoerder van het bureau vluchtelingenzaken zal binnen één week een beslissing worden ge nomen over het verzoek. Mej. Hanzalova vertoeft inmiddels in het vluchtelingenkamp Zirndorf bij Neurenberg. De met een rijke boezem gezegende mej. Hanzalova had op de Miss Uni verse verkiezingen in Miami van zich doen spreken, omdat voor het eerst in het bestaan van de verkiezingen een badpak naar haar maten 94-58-90 moest worden vervaar digd. In een telefoongesprek tussen een AP-verslaggever en mej. Hanzalova ontspon zich via een tolk het vol gende gesprek: Vraag: „Hoe bent u in Neurenberg gekomen?" Antwoord: „Ik heb in Miami Bach aan de Miss Universe verkiezingen deelgenomen en was in New York o peen vlucht naar Tsjecho-Slowa kije gestapt. Tijdens een tussenlan ding in Neurenberg verliet ik het vliegtuig en vroeg asiel. Vraag: „Had u succes in Miami?" Antwoord: „Ik eindigde bij de eer ste vijftien. Maar op een wedstrijd voor Miss Expo in Tokio ben ik tweede geworden". Vraag: „Wilt u ln West-Duitsland blijven?" Antwoord: „Ja, liefst in Neuren berg. Mijn vriend, die drie weken geleden uit Tsjecho-Slowakije is ge vlucht, woont hier ook". Vraag: „Wat wilt u hier voor uw beroep gaan doen?" Antwoord: „Ik zou het liefst als model of actrice werken, zoals ik in Tsjecho-Slowakije ook heb ge daan". Vraag: „Waarom wilt u niet terug naar Tsjecho-Slowakije?" Antwoord: „Ik ben een aanhang ster van Alexander Du beek. Ik heb maar eens in mijn leven gehuild, en dat was toen hij werd afgezet. Af- NEDEBLAND I 3.00 Vakantieprogramma, in kleur (KRO) 6.45 Pipo de Clown (NOS) 6.55 Journaal (NOS) 7.04 Vaders tegen wil mi dank, tv-serie, in kleur (AVRO) 7.30 Wat nu. mr. Deeds?, tv-serle, in kleur (AVRO) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Peyton Place, tv-feuilleton (AVRO) 9.05 Wereld Muziekconcours in Kerkrade, in kleur (AVRO) 9.15 De familie Markurell uit Wadköping, tv-feuilleton, in kleur (AVRO) 9.55 AVRO's Televizier-Magazine (AVRO) 10.45 Journaal (NOS) NEDERLAND II 6.45 Pipo de Clown (NOS) 6.55 Journaal (NOS) 7.04 Kunstrubriek (NOS) 7.30 Muziek in vrije tUd: De Harmonie Crescendo uit 's-Heerenberg (KRO) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Brandpunt (KRO) 9.00 De Andy Williams-Show, in kleur (KRO) 9.50 Naakt door de hel. Japanse tv-feuilleton (3) (KRO) 10.55 Journaal (NOS) Zowel Achter het Nieuws als Hier en Nu hadden de luchtver vuiling en wat daarmee samen hangt tot onderwerp, en van- laag de dag kan niet eens ge zegd worden dat dat een lokale kwestie is. Hier en Nu besteedde er zo'n discussie aan, waarin de „typecasting" niets te wensen overliet. Ik bedoel: ook als Je niet lette op wat de verschillen de personen zeiden, maar ge woon afging op het uiterlijk, de manier van spreken, de felheid enerzijds, de beleefde vermoeid heid anderzijds, en het in- en uitpraten met het recht van ge lijk wederzijds, dan was het toch duidelijk wie de rol van de gedupeerde ingezetene, de rol van de ambtenaar in functie en de rol van de fabrieksbetrok- kene speelde. Je schiet met zo'n discussie niets op, iedereen heeft niet alleen zijn eigen ideeën Dver het onderwerp, maar ook zijn eigen gedachtengang, en vooral ae laatste is moeilijk te doorbreken voor „de ander". Overigens begon Achter het Nieuws met de grootste v uil- makers van allemaal, de atoom bommen die op 6 en 9 augustus 1945 op Hiroshima en Nagasaki vielen, waarbij volgens mijn encyclopaedic resp. 91.000 en 24.000 doden te betreuren vie len. Dat is dus over enige dagen 25 jaar geleden. De beelden die we te zien kregen waren bekend, maar niettemin afgrijselijk ge noeg. al blijft het een ietwat merkwaardig en in ieder geval opmerkelijk feit dat we wel die zesde augustus zullen gedenken, maar de negende maart dit jaar hebben vergeten, en ook weinig aan de dertiende februari heb ben gedaan, terwijl het op 9 maart toch ook vijfentwintig Jaar geleden was dat Tokio con ventioneel gebombardeerd werd, waarbij 83.793 mensen om het leven kwamen en het op 13 fe bruari een kwart eeuw geleden was dat Dresden door de ge allieerden werd platgegooid, met 135.000 doden als resultaat: meer dan Hiroshima en Nagasaki sa men! De speelfilm van gisteravond heette ,The pumpkin eater', wat .de pompoenen-ster' betekent. Dat schijnt te slaan op een EngeLs kinderversje, las ik. bo vendien zal er wel verband bestaan met .pumpkin' in de betekenis van de .verwaande kwast'. De Nederlandse titel had in ieder geval het verband met een kinderversje gehandhaafd .en die man die kiest een vrouw'), de Duitsers maakten er indertijd .schlafzimmerstreit' van, dan waren ze in een klap van alle problemen af. Het was geen film, die je na de lucht en Japan-vervuiling, kon opbeu ren, want Anne Bancroft en Peter Finch hadden het, op ge zag van vooral Harold Pinter, die het draaiboek schreef, nogal moeilijk met elkaar. Moeilijker in ieder geval dan de hoofdper sonen in de oorspronkelijke ro man van Penelope Mortimer, want als ik me goed herinner was die wat lichtvoetiger van opzet. En Anne Bancroft die ik in Montreux in een Anne Ban croft-show heb leren waarderen als een voortreffelijke actrice met zeer veel mogelijkheden (zij won de zilveren roos) kreeg voor deze rol de prijs in Cannes 1964 voor de beste vrouwelijke hoofd rol. Van mij mocht het. Al werd ik af en toe wel wat kriebelig als lk die mensen zo bezig zag. En James Mason is ook niet meer wat hij in De zevende sluier' was, al zingt hij gelukkig wat minder NICO SCHEEPMAKER DINSDAG 4 ANGUSTUB Hilversum I 400 AVRO 18.00 Nws. 18.11 Radlojourn. 18.25 Stereo Dansork. The Skymas- ters 18.55 Paris vous parle 19.00 Stereo 19.30 Nws. 19.35 Vanavond gevar. pro- 22.00 „O" een rondje radio Jazz Spectrum oude en mod. Ji Nws. 19.31 §280 Nws. 2288 Med. 22.40 Radlojourn. NOS 22.55 Stereo Muz. van deze eeuw opn. 23.35 Horizon Volksmuz. uit Tur kije 23.55-24.00 Nws. Hilversum II 298 m. KRO 18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Ste reo Eigen fabrikaat lichte muz. 20.00, Mixtuur eigen opnamen van ork. ko ren sol. en kamermuzleken6. klassieke en mod. muz. 21.15 Albert en z'n brug hoorspel 22.10 Klas. kamermuz (gr.) 22.25 Overweging 22.30 Nws. 22.38 Par lementair dagoverz. 22.50 De zingende kerk muz. ln de lit Lichte gram. muz. WOENSDAG 5 ANGUSTÜS Hilversum I 402 M 7.20 Soc. strtydl. 7.23 Stereo Lichte gram. muz. en Inform. 7.33-7.38 Van de voorpagina VPRO 7.54 Deze dag: VARA 8.00 Nws. 8.11 Act. 8.22 Stereo Lichte gram. muz. en Inform. 8.35- 8.40 Van alle markten thuis, praatje voor de hulsvr. 9.05 Stereo Uit eigen huls studio opnamen 9.35 Waterst. 9.40 Jeugdultz. 10.00 Lichte gram. muz. 1050 Voor de kleuters. 11.00 Nws 11.03 Voor de Vrouw. 12.00 Stereo: hallo volluk!, licht amu6. p met muz. 12.54 Voor het 13.00 Nws. 13.11 Act. 13.25 Éen avond aan zee met Paul van Vliet cabaret programma 13.46 Gesproken portret:. 14.00 Stereo Licht lnetrum. octet met zang6ol. 14.40 Stereo De maan hoor- slel 15.15 Way-Out teksten muz. en andere geluiden van generzljds 16.00: Nws. 16.03 Sociëteit Zestig min. voor bo ven de zestig NOS 17.02 Onder de groene linde oude lied. 17.20 Toerismo toeristische Inform, uit binnen- en bui tenl. VARA 17.40 Stereo Viool en pla no mod. muz. 17.56 Med. PARUS (AFP) De Pari) se mode-ontwerper Jean Dessec. die wm 1938 tot 1960 de elegante Fran- Crises en buitenlandse vrouwen kleedde in zdjn salon op de Champs Elysees, ie op 66-jarige leeftijd ln rijn geboorteland Griekenland over leden. De begrafenis had gksteroch- HUvmum n 298 m. NCRV 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 Op het eerste gehoor, klss. muz. 7.25 Horen en zien 7.30 Nws. 7.32 Act. TROS 8.00 Nws. 8.11 Luister uit en thuis verzoekpl. progr. voor de mi litairen 8.30-8.32 Nws. 9.00-9.10 Gymn. voor de hulsvr. 9.30 Voor de kleuter» 9.45 Geschikt voor u klas. muz. gr. 10.15 Voor de vrouw 11.00 Nws. 1183 Act. 11.55 Med. KRO 12.00 Stereo Van twaalf tot twee gevar progr. 12.22 WU van het land 12.26 Med. t.b.v. land en tuinbouw 12.30 Nws. 12.41 12.50 Act. 13.00-13.05 Raden maar 14.00 Zonder drempelvrees gesprekken met kinderen, NCRv 14.10 Klas. ork. muz. gr. 15.00 In 't zilver progr. voor oudere luiste raars 16.00 Nws. 16.03 Voor de Jeugd 17.00 Stereo Twlen popradio voor t(w) leners 17.50 Overheldsvoorlicht.- Onderweg verkeerstechnische maatre gelen by ongevallen. Samenstelling en presentatie Cees van Maasdam. Hilversum III 240 m. NCRV 9.00 Nws. 9.02 Zing, zing. zing licht» vok. muz. 10.00 Nws. 10.03 Mengelmuze nieuw verschenen lp- laten voorzien van kritisch comm. EO 1.00 Nws. 11.03 Gospelsound een: progr. boordebol muz. speciaal voor J.- mensen AVRO 12.00 Nws. 12.03 Zet m op met vakantie vrolijk pl. program. 13.00 Nws. 13.03 13.06 Radlojourn. 14.00 Nws. 14.03 Gimmick pl. progr. 15.00 Nws. 15.03 Arbeldsvlt. pop. verzoekpL progr. 1680 Nws. 16.03-1800 Licht dL radio- TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I. NCRV 17.00 17.36 Voor de kinderen NOS 18.45 Pipo de Clown NOS 18.55 Journ. NOS 19.04 Puffenstuf tv-serle. voor de Jeugd IKOR CVK RKK 19.30 Kenmerk, de wekelijkse Inform, rubr. over kerk en samenlev. NOS 20.00 K Journ. 20.20 ultz. sticht. Soc. NOS: Nederland II. NOS 18.46 Pipo de Clown NOS 18.58 Journ. NCRV 19.04 Scheepsjongens v. Bontekoe vervolgverhaal 19.11 Trans atlantisch trefpunt ontmoet. met mensen dieren en dingen van over de oceaan NOS 20.00 Journ. NCRV 20.20 Optreden van José Fellclano ln het Olympisch Stadion te Amsterdam 21.08 Spel zonder grenzen Intern, wedstrild- progr. uit Cardiff 22.20 Radio Trom bone Kwartet, met zangsol. en orgel- gee»t»ujk» lied. NOÖ 22.26-2250 Journ

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1970 | | pagina 5