"HET STRAATLIED IS EEN CULTUURUITING" Hoes: Johnny 0© Rijkspostspaarbank rente tot 7% ,jEkseption" maakt muziek voor film 'dan kom ik als grijze nozem met de billetjes bloot.... Kritiekprijs voor Zweedse liefdesfilm "KLEURRIJK" ORGELSPEL programma Dochtertje voor Nana Mouskouri WOENSDAG 8 JULI 1970 LEroSCH DAGBLAL PAGINA 5 /il )9 WEERT (GPD) Juli 1970. Uit het lood- ijze zwerk daalt een zware regenbui op de rweekte akkers en bossen. De hemel lijkt t de grauw-sluier uit de tv-reclames te n jn bedekt. Rijkswegen worden door de slag- ;ens gedecimeerd tot onbeholpen paadjes, ar harder rijden dan 50 km. per uur ge lijk staat aan pure doodsverachting. De enige, in plastic verpakte, Weertenaar die zich in dit beestenweer buitenshuis be geeft, wijst in enkele tellen de weg naar het riante optrekje van platenkoning Johnny Hoes. Rechtdoor, rechtsaf, tunnel onderdoor. U ziet het zo, recht tegenover het station. jVan ruimtegebrek en behelpen met |>nen heeft Hoes nimmer gehoord. i kanjer van een huis boven zyn (aten- en instrumentenwinkel is het reultaat van ruim 'n kwart- bw „smartlappen" produceren. De tiling, kasten van Kamers, uit de utien gewassen Amerikaanse keu- ^i, biljartkamer, is volgestouwd met waanzinnige hoeveelheid antiek. kostbaarste spiegels, banken beel- kasten, opgezette dieren en gerijen doen de argeloze bezoe- r een ogenblik de indruk geven in dependance van het Rijksmu- i rond te dwalen. Ljjohnny Hoes zoekt tussen al zyn ktbaarheden een zitplaats. Dat is ^t zo moeilijk, want er zyn mins- jis dertig zitplaatsen in zijn twee mers te vinden, genoeg voor li sit-down op kleine schaai. .Kijk meneer, ik ben het zat. Ik igeiyk het maar met Israel, een jin iandje dal ontelbare klappen eft moeten incasseren. Op een goe- jdag waren ze het zat en sloegen ze jverbiddelyk toe. Na zesentwintig Jr knokken voor iets waar ik recht heb, heb ik er ook genoeg van. wil ik ook wei eens terugslaan". Hoes zegt het kalm, zonder emo- s jnaar met een brommerige on- toon. ,We hebben met die uitzendingen ir de Vara de hoogste kykdicht- (d behaald, de hoogste waarde- iscyfers. Je zou dan denken, ze len die Hoes en zyn artiesten wel :er voor de buis slepen. Vergeet maar. Ze zeggen ook nooit: Hoes t heb je dat leuk gedaan. Nee me- je hoort nooit wat. Je bent als kind zo blij als je hoort dat ze ■oktober weer een nieuwe show wil- gaan opnemen". ■En dan zeggen de mensen wel: Hoes? die Hoes hoor je alleen lar kankeren. Maar je moet niet ïken dat ik voor mezelf zit te pra- I. Ik kanker voor 46 mensen in (te dienst en voor 150 artiesten, pr kanker ik voor". Dat is ook de reden dat we met OZON (Omroep Zonder Naam) gaan dreigen. Ik zal U mijn letin laten zien, alstublieft, al- laal artiesten die in één week wor Nederlandse tv zyn geweest, kijk nou eens goed: ziet U er één starartiest bij staan? Nee meneer, komen niet eens aan bod. Daar- hebben we een beetje ludiek wil- protesteren. Kijk maar, we heb- overal achter geschreven „Tel- t niets". Dat bulletin hebben we mr dagbladen, radio en tv gestuurd, (stond onder: „Worden we dan ■h gedwongen voor onze artiesten M eigen tv. en radio omroep te Hhten?". En daar stond met klei- H lettertjes onder „OZON". Mijn ^>lic-relationman heeft er, bij wy- van geintje, i.o. achter gezet. En laatste leverde een stortvloed van (toontjes op van journalisten. En irachtig, ik geloof dat ik nu door zetten, nu gaat Hoes terug ian land. Maar daar willen de groten niet aan, potverdorie". En dan, met de handen ten hemel geheven: „Het is toch absurd dat een verboden zender miljoenen ver dient? Nee meneer, dat begrijp ik niet. daar kan Hoes niet bij met z'n petje. Daar zit wat anders achter, ik zou wel eens willen weten wat ik weet het ook niet meer". „Kijk eens, dat is een moeilijke zaak met die OZON. Mijn omroep, ik weet zeker dat ik binnen de kort ste keren 100.000 leden heb, krijgt ze ker geen politieke of gelovige pet op. Gewoon een pretentieloos program ma brengen of mag dat tegenwoor dig ook al niet meer? Ja, ik weet het niet, d'r mag zoveel niet". „Ibsen en Strindberg, daar wil ik de mensen voorlopig niet mee aan de kop zeuren, maar wel met een lek ker toneelstuk waarby je van je stoel valt van het lachen. Want geloof me, het toneel is hele maal niet dood. Wij zullen het echt wel levenskansen geven. Ik zal het volk inspraak geven. We zullen de mensen vragen wat ze willen zien. Noem het maar rustig de stem des volks, ik schaam me daar helemaal niet voor. Hoe de intelligentsia er over denkt, interesseert me geen bal". „Als de mensen me nou zeggen: „Hoes, dat had Je allang moeten doen", er spontane reacties komen, dan geloof ik dat wy inderdaad door zullen zetten. Een jaar geleden heb ben we de voorwaarden voor een eigen omroep al in Den Haag aan gevraagd, maar we hebben nog steeds geen antwoord. Nou zal nie mand gezegd hebben: Hoi, een brief van Hoes, maar een jaar wachten lijkt me rijkelijk lang. Ik had allang begraven kunnen zijn. Ze hebben daar al de naam van de liggende vreters, maar je gaat het nog gelo ven ook". hoe zit dat nou allemaal precies?" „Dan zou ze uit haar tent moeten komen. Dan zou u bijvoorbeeld als journalist kunnen zeggenHoes denkt er zus en zo over. En dan kom ik als gryze nozem, met de billetjes bloot, weet je wel". „Jaloers? Acht wat, als je ze hoort zeggen dat de ausements- koek eerlijk wordt verdeeld, moet ik natuurlijk wel eventjes lachen. Potverdikkeme, gezien onze omzet moeten we een groot stuk van die koek hebben. Maar nee, Hoes krijgt af en toe een kruimletje. U mag dat gerust jaloezie noemen, er zit toch iets onredelijks in. Percentagegewijs zouden we iedere avond op de beeld buis moeten zijn, daar hebben de mensen recht op". Uithuilen Veel beter Veronica .Veronica bijvoorbeeld, dat is zon tstellende bende. Ik begrijp niet dat allemaal maar kan. Die hit- ade die de heren samenstellen is een aanfluiting. Daar staan ten op die nog moeten uit komen, vraag ik je", loes' publiciteitsman snelt naar leden en keert hygend met het be- in de klamme handen terug. kijk zelf maar. Op die hitpa- jle koopt de handel in. De meest irdeloze plaat kan je op die ma- r de top tien in helpen". Ja, de platen van Hoes willen ze t draaien, maar dan moet ik wel ,ih.h. discjockeys wat in de hand wen. En dat vertik ik, dergelijke iktyken stuiten me tegen de borst, ben een eigenaardige kikker. Ik bij een partijtje voetbal best te- i mijn verlies, maar dan moet niet tevoren de scheidsrechter zijn ;ekohct. t Is schandalig", begrijp niet dat mevrouw Klom- er geen einde aan maakt. Wat ik niet snap is, dat de REM moest dwijnen en dat Veronica rustig- door gaat, al tien jaar. Ik zal je een schitterend bewijs geven de rotte toestanden bij Veronica. Ty- is die nier-actie die ze onlangs Eiben gehad mocht iedereen een at laten draaien voor een riks. lke plaat ze maar wilden. Nou g je me geloven of niet. maar 99 icent vroeg om Heintje, Dikke Leo, 1 ïgeres Zonder Naam. Heikrekels meer van dat genre. Dat weet ik Gabie Deerne, een jongen die volkslied een goed hart toedraagt, vroeg toen aan die Veronica-jon- s: nou, waar blijven jullie nu? i heel spitse jongen zei toen in e spirit of the moment': Dat zijn emaal aanvragen van tieners voor rUn opa en oma• Maar *s te bste flauwekul, dat snapt ieder- f HWat wy willen is eerlijkheid, een iDlyko hitparade onder notarieel zicht, net als in België en Duits- „Nee, we hoeven niet in een cul tureel of politiek moeras te kruipen. We hoeven geen concessies te doen, want we hebben geen concessies. Ach. de TrosAls er ooit bewe zen is dat een omroep zonder inhoud succes kan hebben, dan heeft de Tros dat wel gedaan. Wy kunnen 't tien keer beter. Wij hebben tenmin- sten een eigen inbreng. Je kunt van de VPRO zeggen wat je wilt, maar die Jongens ondernemen wel pogin gen een eigen gezicht te creë ren, iets wat Je van de Tros moeilijk kan beweren, met al die buitenland se aankopen". „Alleen tegen de organisatie zie ik op: al die mensen die je nodig hebt. Deskundigen, journalisten bij voorbeeld, voor een goed fo rum. Geen eindeloos geouwe hoer, maar een lekker pinnig forum. Over Veronica bijvoorbeeld, met voor- en tegenstanders, minis ter Klompé er bij en dan vragen: minister, hoe denkt u daar nou over, „Als wij enorme platenomzetten hebben, mag je ons niet dood zwij gen. En ze moeten ook niet zeggen: Hoes met zyn smartlappen. Toeval lig heb ik nooit beweerd dat we cul tuur brengen, alhoewel, als ik de literatuur van vandaag eens bekyk, daar zit je reinste pornografie on der. Bovendien, de meeste mensen weten dat niet, het straatlied is een cultuur-uiting, het komt voort uit de troubadoursliederen. Speenhoff werd ook verguisd en toch is Speenhoff voor mij een even groot verteller als een Steinbeck en een Hemingway. Ik wil alleen maar zeggen, muziek en zelfs de smartlap is van grote invloed op de mens. Ik kan me voorstellen dat je eens lekker wilt uithuilen. „Wy voorzien dus gewoon in een behoefte". In Berlijn BERLIJN (GPD) De Zweedse film „A Swedish Love Story" over de liefde van twee tieners, won gisteren de pryzen van de kritiek op 't West- berlynse filmfestival „De Berlinale". De Franse film „Le temps de mourir", met Anna Karina in de hoofdrol, kreeg ook een onderschei ding. De pryzen van de kritiek wa ren de enige pryzen die werden toe gekend. Het is voor de eerste maal in de twintigjarige geschiedenis van de Berlinale dat er geen gouden en zil veren beren werden uitgereikt. JOHNNY HOES ...ik sla terug In St. Tropez HAARLEM (GPD) —De Haar lemse popgroep „Ekseption". die op het Rotterdamse popfestival onver wacht veel succes had, gaat vrijdag naar het buitenland en zal tot eind augustus wegblyven voor concerten in Frankrijk en Italië. Na een op treden in Perpignan (.Frankrijk) speelt „Ekseption" op het popfestival van Palermo. Daarna treden ze vijf weken op in de beroemdste popclub van St.-Tro pez. Tijdens hun lange verblijf in de Zuidfranse badplaats gaat de groep werken aan het repertoire voor een nieuwe lp die in september in Ne derland wordt opgenomen. Rick van der Linden, de leider van de groep, begint in Frankrijk de mu ziek te schrijven voor een speelfilm, waarin filmgangster Lino Ventura de hoofdrol heeft. De film een humo ristische western is de afgelopen maanden in Italië en Amerika opge nomen. ADVERTENTIE Er tijn 2300 vesögmgen. Op de postkantoren kunt de hele dag terecht. Een aantal daarvan is zelfs ook op vrijdagavond of de plaatselijke koopavond geopend. Voor de postagentschappen gelden aparte openingstijden. Pick van der Linden heeft in St. Tropez de beschikking over een bioscoop, waar hij de ruw afgewerk te film kan bekijken om inspiratie voor zijn composities op te doen. Van de filmmuziek zal na de zomer ook een plaat worden gemaakt. In Katwijk KATWIJK Feike Asma gaf een voortreffelijke orgelbespeling in de Katwijkse Nieuwe Kerk. Zulks met de aantekening, dat zijn Bach-Prae- ludium et Fuga in h ongenietelijk saai klonk. Deze opmerking is niet nieuw. Bach-spel is Asma's zwakke zijde. Zyn Bach wordt hier zelden tot klankwonder, tot een herschep pen. Is het de by Bach aangewezen monochrome registratie, die hem de bezieling weneemt? Asma is een man voor klankkleu ren en die geeft César Franck hem in overvloed, wiens 1ste Choral aan bod was. Franck's klanken zyn soms geheel mystieke zwevingen uit de gebrandschilderde glazen. Na het Choral gaf Asma overgegeevn spel In een Requiem van Franck's leer ling Vierne en in een Incantation pour un Jour Saint van Jean Lang- lais, leerling van een leerling van Franck en huidige bespeler van Franck's orgel. Men weet het waar- schyniyk: a.s. dinsdag komt deze blinde Langlais, blind evenals Vier ne, het Katwykse orgel bespelen. Gemelde Incantation is als een César Franck, die wat naar de nieu we tyd is toegebogen, maar een ty- deloos karakter draagt. De octaaf- paralellen bezorgen het sublieme stuk z'n eigenaardige frisse harmo niek. Er zit geen maatsoort in en het is dan ook goed gregoriaans be ïnvloed. Het kreeg van Asma een sterk gedreven verklanking mee. Vierne's Requiem bezit minder sub stantie, het is wat erg in de stem ming verdwaald. Er waren ook nog twee „opfris- sertjes" tusendoor. Eerst een Scherzo van de Italiaan Rossi, als een regentje op een zoete meidag of nog eerder als de wegbrandende sterrenbosjes van een kindervuur- pyi met kerst. Niets dan wegspat tende nootjes. Vervolgens een Pre lude on an own Chorale van een ze kere Guy De brock, een pastiche van een Bach-koraal voorspel, fris, treffend mooi, „net echt", met de specifieke mobiliteit van Bach's guirlande-styl en byoznder gaaf door de concertgever in de ruimte ge bracht. Het besproken programma was om- raamd door eigen werk van Asma: Orgel koraal Gez. 113 en Finale Ps 72. Vooral van dat laatste geen kwaad woord. Keee Verhoef. 5.00 Voor de kinderen (NCRV) 6.25 Tour de France: Samenvatting van de 12e étappe (NOS) 6.45 Pipo de Clown (NOS) 6.55 Journaal (NOS) 7.04 Puffenstuf, tv-serie voor de jeugd (NOS) 7.25 Hongaarse folklore (NOS) 7.30 Kenmerk, wekelijkse informatierubriek over kerk en samenleving (CVK/RKK/IKOR. 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Socutera (NOS) 8.25 Holland Festival 1970: Voci Destroying Muros, Luigi Nono, uitgevoerd door drie koren solisten (NOS) 8.55 Annie, get your gun, speelfilm (keuring al.) (NOS) 10.40 Studio Sport (NOS) 11.05 Journaal (NOS) NEDERLAND II 6.45 6.55 7.04 Pipo de Clown (NOS) Journaal (NOS) Scheepsjongens van de Bontekoe, vervolgverhaal (NCRV) 7.13 Even naar de States, filmmagazine over het ge wone en ongewone hedendaagse Amerika (NCRV) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Lang leve de operette: fragmenten uit een aantal bekende operettes (NCRV) 9.05 Spel zonder grenzen: internationaal wedstrydpro- gramma (NCRV) 10.20 Koorzang: geestelijke liederen (NCRV) 10.30 Journaal (NOS) Vorige keer heb ik er myn twyfel over uitgesproken, of Ca- therina Maslowa zoals we haar in de Engelse bewerking van „Opstanding" te zien krygen, wel overeenstemt met de Ca- therina zoals Tolstoi haar be schreven heeft. Inmiddels heb ik Tolstoi's roman gelezen, en myn wantrouwen ten dele be vestigd gezien. Ten dele slechts, want myn aanvankelyke ver moeden dat deze Catharina, zo als by prostitue's in de wereld literatuur gebruikelyk is. in we zen alleen maar een goede ziel Is waar g-een cent kwaad in steekt, bleek toch geen stand te kunnen houden. Zo simplistisch was Tol stoi nu ook weer niet. Ook de samenvatting van de roman in vier afleveringen mag geslaagd worden genoemd. In de Nederlandse vertaling telt de ro man ruim 400 bladzyden, het ligt voor de hand dat niet alles in een zo betrekkelyk korte se rie kon worden ondergebracht, maar er is toch redelijk weinig weggelaten dat bepalend is voor de gang van zaken in de roman. Wel worden sommige ontmoetin gen samengevoegd, om tyd te winnen. Lida Sjoestowa byvoor- beeld. die by prins Nechloedow aan de deur kwam, na dank zy zyn bemiddeling te zyn vrijge laten, viel gisteren in zyn hui'; in onmacht van uitputting. In de roman zoekt de prins haar zelf op, by haar moeder thuis, en Tolstoi beschryft haar als een niet groot, maar dik meisje, met een rond, zeer bleek gezicht. Van flauw vallen is geen sprake, en dat is dan meteen het verwyt dat deze televisiebe werking gemaakt mag worden: alles is een beetje aangedikt, terwille van het effect. Vorige keer byvoorbeeld, vond ik dat Chaterina nogal merk waardig reageerde op het huwe- ïyksaanzoek van de prins. Zy weigerde heftig, en spuwde hem in het gezicht. De bewoordingen waarin zy weigerde kwamen aardig overeen met Tolstoi's be woordingen, maar dat spuwen, was er in de roman niet by. En neem die scène aan het begin, waarin de prins zyn landgoed wilde weggeven aan de boeren. Er kwamen inderdaad bezwaren van de boeren, men wantrouw de zyn geste, maar in de roman komt men na. enig heen en weer gepraat tot overeenstemming, terwyl de tegenstand van de boeren in de tv-serie veel zwaar der is aangezet dan in de roman. Aan de andere kant zyn er gevallen van mensen die ten onrechte gevangen zyn gezet, en armoescènes in het dorp waar de prins zyn landgoed heeft weer weggelaten, waardoor en kele schrynende kwesties Juist ontbreken. Het komt er dus, zo als zo vaak, op nee rdat het boek beter, evenwichtiger is dan de tv- of filmbewerking, maar toch is die tv-bewerking ruim voldoende, zodat de eindbalans positief is. Lof verdienen voorts Avro's Televizier en Brandpunt. Beide rubrieken hadden een intervie wer naar dominee Paisley ge stuurd. die daar wel be grip voor zal hebben gehadook zyn land is immers nogal ver deeld. Hy deed het kalm aan, en antwoordde op de mededeling dat voor ons Nederlanders deze godsdiensttwisten wat mid deleeuws aandoen, met te zeggen dat onze katholieken de konin gin en de grondwet wel eer biedigen, en dat ook wy ons in de middeleeuwen terug zou den wanen als zy dat niet de den en Nederland wilden vernie tigen. Van Brandpunt kregen we ook nog te horen dat er in Bia- fra nog steeds honger wordt, geleden, en als we Artls willen behouden, moeten we van Tele vizier ansichten sturen, ik ben vergeten waarheen. NICO SCHEEPMAKER VOOR WOENSDAG 8 JULI Hilversum I 402 m. 18.00 Nwb. 18.11 Act. 18.20 Klink Klaar zonder nonsens 19.30 Nws. 19.35 Bultenl. weekoverz. 19.45 Stèreo 1. voc. en lnstrum. ens. met zangsol. 20.1 Stereo VARA Dansork. 20.40 Eddy mag het zeggen Interview en muz. 21.15 Stereo Metropole ork. amusem. muz. 21.45 Country en western muz. 22.00 Lit. herinneringen 22.30 Nws. 22.38 me- ded. 22.43 Act. 22.55 Contrasten mod. e oude mus. opn. 23.55-24.00 Nws. Hilversum II 298 m. 18.00 Stereo Strictly Country Style country and western muz. 18.30 Nws 18.41 Hier en Nu act. rubr NOS 19.00 Openbaar Kunstbezit morele herbewa pening 19.20 Nabeschouw. Ronde van Frankryk 19.10-19.20 Wereldvoedsel- vraagstuk oplosbaar door revolu tie klankbeeld. 19.30 Arbeidsstructuur, van de prostitutie, een dissertatie. 19.45 Geen onderdaan maar burger reeks uitz. over de staatkundige vorm. van de Nederl. 20 00 Stereo Holland Festi val 1970 Nederl. Blazers Ens. en Am sterdams Slagwerk Ens. met sol. he dendaagse muz. In de pauze magazine met sieerreport. lnterv. nabeschouw discussies en kritieken uit de pers 22.30 Nws. 22.38 Co6a Nostra ook uw zaak 23 55-24.00 Nws. VOOR DONDERDAG 9 JULI Hilversum I 402 m. Nwa - - - e muz. 8.30-8.33 De groenteman 8. Morgenwijd 9.00 Stereo Omroep ork. klas. muz. 9.25 Pianorecital klas. muz. 9.35 Waterst. 9.40 Waar zyn onze kin deren gebleven progr. rondom Jonge ren en hun vakantie 10.00 Voor de kleuters 10.10 Arbeldsvlt. gr. 11.00-11.02 Nws. 11.30 Rondom 12 progr. voor de GENÈVTJ (AP) De in Grieken land geboren zangeres Nana Mous kouri heeft in het kantonale zieken huis van Genève het leven geschon ken aan een dochter van 3.25 kg. Moeder en baby maken het goed. vrouw 1155 Beursber. 12.30 Mod. plat teland 12.35 Sportrevue 13.00 Nws. 13.11 Radlojourn. 13.30 Stereo 't Muz. uur I. Pianorecital klas muz. II. Fine Arte quartet mod. strykkwarti 14.30 In het spoor van de prlmlteleve mens gesprek over Afrika en Zuld-Amerlka 15.00 Voor de zieken 16.00 {Jws. 16.03 Land der muzen kunstkroniek 17.00: Sans Rancune pl. progr 17.30 „O" een rondje radio 17.55 Med. Hilversum II 298 m. KRO 7 00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 Stereo Badlnerle klas. muz. r. 7.30 Nws. 7.32 Act 7.50 Overw. 8 00 10 Nws. 8.11 Voor de Jeugd 830 Nws. 8.32 Toerlngclub Inform, en tips voor vakantiegangers i.s.m. NCRV óm 9 00 9.10 Gynin. voor de vrouw NOS 10.00 Wat heeft dat kind?: pedagogische ru briek 10.20 Stereo Muz. uit de Barok KRO 11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken 11.55 Med. NCRV 12.00 Los Vast ge- var. progr. 12.26 Med. t.b.v. land en tulnb. 12.30 Nws. 12.41 Hier en Nu act 14.00 Stereo The Killma Hawallans show 14.30 Stereo Sopraan en fluit mod. en klas. muz. 15.00 Geref. mld- dagd. NOS 15.30 Skivatoon, Informa tie over nwe lp.schyven 16.00-16.02 Nws 16.15 Meer over minder progr. met meer Inform, over mensen en dingen die minder op de voorgrond treden. NCRV 17.45 Stereo Electronlsch or gelspel. Hilversum III 240 m. NCRV 9.00 Nws. 9.02 Terug van weg geweest muz. van toen voor luist, van nu 9.30 Zzzzoef lichte lnstr. muz. 10.00 Nws. 10.03 Muz. b() de koffie 11.00 Nws. NOS 12.00 Nws. 12.03 Pop-sllck 13.00 Nws. 13.03 Radio Tour de France pop- muz. en report. Ronde van Frank rijk 14.00 15.00 en 16.00 Nws. KRO 17.00 Nws. 17.02-18.00 Draaljljofdraallk verzoekpl. progr. TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I. NOS 18.25 Tour de Prance samen vatting van de 13e etap. 18 45 Pipo de Clown NOS 18.55 Journ. TROS 19 04 Een zomer op woeste stromen film, over kanovaarders In de laatste onbe roerde reservaten der Alpen 19 41 progr rond de wereldberoemde buikspreker Georges Schllck NOS 20.00 Journ. Tros 20 20 Zie Zo Zomer amusem. progr. NOS 22.30 22.35 Journ. Nederland II. NOS 18.45 Pipo de Clown NOS 18.55 Journ. NOS 19.04 Van Gewest tot ge west 19.49 Tips van het Nat. Bureau voor Toerisme NOS 20.00 Journ. VPRO 20.20 Ber. uit de Zomer 20.45 Aaaah- Dele geprolongeerd succeslledjes met Adéle Bloemendaal 21.15 Er gaat elke dag een boot Meer een brief dan een film over Ierland NOS 22.20-22.25 Journ.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1970 | | pagina 5