Hoe
meer er mis gaat
hoe meer ik geniet...
a
DESIREE
Schnitzlers Das
ongelijk
van
Wort
kwaliteit
Marion Boogaard - radio- en
tv-omroepster
vandaag
Jeugd blijft stempel
op Congres drukken
NOS mee met
Tour
Knutselwerk' in Holland Festival
W zigingen
Nat. Ballet
en gióteren
programma
BRUYNZEEL - KEUKENS - KASTEN
.Houtwerf-Leiden'
N.V.
WESTERN-
MARATHON
VRIJDAG 19 JUNI 1970
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 5
HILVERSUM (GPD) „Ik zit eigenlijk al van mijn veer
tiende jaar in het radio- en tv-wereldje", zegt Marion Boo-
gaard-Roovekamp, 27, dochter van een Bussumse arts en door
de komst van de eerste baby even uit de roulatie. „Een paar
weken na de geboorte ga ik wel weer radio doen, want dat
kan ik gewoon niet missen". Nu, een paar weken voor de ge-
joorte, zit ze thuis in Vleuten in een modern ingericht huis.
„Op het Willem de Zwijgerlyceum
i Bussum was ik nogal actief op het
gebied van declamatie, won een prijs
en kwam in een NCRV-jongerenpro-
gramma terecht. By de NCRV werd
ik een tijdje later ook vast mede
werkster van een jongerenprogram-
en bij de AVRO ging ik mee
doen aan het programma Minjon".
Na het eindexamen lokte de toneel-
tchool, maar na een jaar kreeg ze te
boren, „dat het talent er wel inzat,
maar dat ze nog wel een beetje
Jong was". Marion hierover: „Daar
hadden ze geen ongelijk in, ik was
die dagen nog erg pril in allerlei
dingen. Op de toneelschool zeiden
ie me toen, dat een jaartje buiten
land nooit weg was. Niet lang daar
na zat ik in Parijs".
Terug in Nederland kreeg ze geen
gelegenheid het nog eens op de to-
leelschool te proberen, want de
NCRV deed een beroep op haar. nu
echter als radio-omroepster. „En dat
is echt een enorme leerschool voor
me geweest. Vooral met mijn televi
siewerk heb ik er veel profijt van".
Het eerste televisiewerk kwam in
[de tijd, dat Marion Hilversum even
vaarwel had gezegd om als secre
taresse te gaan werken in Amsterdam
Ze werd televisie-omroepster bij de
VPRO. „En dan moet je je voor-
aellen, hoe ik dat met mijn werk
combineerde. De middagpauze nam
ik niet op, maar ik vertrok wel om
half vijf richting Bussum. Daar
kwam ik dan om half zes aan zon
der gedetailleerde gegevens over de
programma's van die avond. In de
tot de uitzending moest ik dus
mijn tekst leren, moest ik ge-
ll schminkt worden en moest myn haar
|P torden opgekamd. Ik heb destijds
wel voor gek gezeten, omdat de gri
meurs niet precies wisten, welke
make-up geschikt voor mij was. Ze
boden dan wel excuses aan, maar
ondertussen hadden duizenden men
sen me gezien. Dat is een van de gro
te gevaren die je loopt, wanneer je
niet gecoached wordt", zegt Marion
verduidelijkend:
„Daarom moest en zou ik ook een
MD paar maanden geleden de presenta
tiecursus onder leiding van Kees van
Langeraad volgen. Drie maanden
ilang zie je jezelf telkens terug op
het scherm, wordt er gewezen op
woordjes die je gebruikt en krijg
|Jf, je te maken met onvoorbereide si-
tnaües".
Zo'n onvoorbereide situatie deed
ach voor tijdens een live-uitzending
van het NOS-programma Scala, waar
Marion op free lance-basis aan mee
werkte. „De Apollo-13 was toen net
in de lucht en ik had de kijkers net
jes verteld, wat ze in deze Scala kon
den verwachten, de kranten, filmtips,
Den Haag Vandaag door Joop van
Os, je kent het rijtje wel. Ik ben
net bezig met de commentaren uit
de kranten of er kruipen drie man
nen vlak voor mij over de vloer met
een bord, waarop staat: geen film-
Onder het lezen denk ik aan
een manier om het de kijkers mee
te delen en alles gaat goed". Ma-
^Inon: „Een soortgelijke situatie had-
we gelukkig geoefend tijdens de
ientatiecursus. Trouwens, die
[avond ging er nog meer mis. Dat
vind ik heerlijk, hoe meer er mis
gaat, hoe meer ik geniet, want dan
ban ik lekker uitdokteren, hoe de
situatie te redden valt. Bij radio-uit-
sendingen is die gelegenheid groter,
Je kunt nog eens tekens geven aan
de technici, dat ligt wanneer Je In
beeld bent natuurlijk een beetje
it ^dijker".
Marion: „Tijdens die bewuste Sca
la kwam er door het uitvallen van
de filmtips meer tijd beschikbaar
voor nieuws over de Apollo en Joop
van Zijl kondigt dan ook Henk
Terlingen aan, die net de studio was
binnengekomen. Henk doet zijn ver
haal, maar ziet, dat Joop van Zijl
[Onderuitgezakt achter de desk zit en
er niet op voorbereid is weer in beeld
'te verschijnen. Ik had ondertussen
met grote letters op een bord aange
geven, dat ze mij in beeld moesten
brengen, maar daar werd geen aan
dacht aan besteed. Met wilde hand
gebaren lukte het tenslotte wel en
4 kon met kalme stem tegen de kij
kers zeggen: En nu over naar Den
Haag. Heerlijk, zoiets".
■De samenwerking en het vak
manschap van het Scala-team was
subliem, zegt Marion en ik ben echt
dankbaar, dat ik met dat team heb
mogen werken. Aan het vakman
schap dat die mensen bezitten kan
,attn( fe nog lang niet tippen".
Enkelen van het Scala-team zou
den de presentatoren worden van een
Uieuw zomerprogramma van de NOS.
Slechte kwaliteit van de proef uitzen
ding noopten tot stopzetting, is het
commentaar van de NOS. Hoe denkt
Marion erover? „Ze zijn volgens my
gewoon duf en aan vakantie toe. Om
nu al maanden aan een Scala mee te
werken, waarin kinderprogramma's
niet mogen en waarin actualiteiten
niet mogen, is geen lolletje".
Wordt ze herkend op straat? Ma
rion: „Nee. gelukkig niet, en ik be
grijp ook niet dat mensen met zoveel
ontzag over die radio- en televisie
medewerkers praten. Ik beschouw
mijn werk in Hilversum gewoon als
een deel van mijn leven, weliswaar
zalig om te doen, maar mijn huwe
lijk en mijn vrienden zijn veel be
langrijker".
„Over de gedragingen van publiek
zou lk wel eens een analyse willen
maken", zegt ze. Een begin daarmee
kan Marion maken in het Feye-
noordstadion. waar ze elke twee we
ken in gezelschap van haar man ver
toeft. Als fervent aanhangster van
Feijenoord komt ze nogal eens in
goedmoedige conflicten met de Ajax-
supporters in het redactieteam van
het Tros-programma Sportkompas,
waarvan zij de presentatrice is. „Al
les komt dan tegelijk: Scala, Sport
kompas en het NOS-programma
Zienswijze voor de radio, maar ben
je even uit de running, dan zie je
weinig mensen meer".
Voorlopig zyn de bezigheden ech
ter gericht op de komst van de ba
by.
ADVERTENTIE
Een platenbon
is altijd raak
15.- 7,50 ÏO,- IS,- 20,- 25,-'
HILVERSUM 'ANP i Voor de
eerste maal zullen de NOS-reporta-
ges van de Ronde van Frankrijk wor
den verzorgd door een gecombineer
de radio en televisieploeg. Deze
ploeg, die van 26 juni tot en met 19
Juli met drie auto's de tour volgt,
bestaat uit Fred Racké radiover
slag), Jan Nelissen (teevisiecom-
mentaar en Theo Koomen 'radio-
en televisiecommentaar). Nelissen en
Koomen geven rechtstreeks com
mentaar bij het beeld verslag, dat de
Franse televisie elke dag van het
laatste gedeelte van de etappe en de
finish maakt. Van deze reportages
maakt de NOS samenvattingen, die
doorgaans in de vroege avonduren
worden uitgezonden via Nederland 1.
Op de zondagmiddagen worden
rechtstreekse reportages uitgezonden.
De radioreportages worden elke dag
rechtstreeks tussen 13.00 en 17.00 uur
via Hilversum 3 uitgezonden. Nabe
schouwingen worden tussen zeven
uur en half acht gegeven via Hil
versum 1 of 2.
NEDERLAND I
6.45
6.55
7.04
Pi po de Clown (NOS)
Journaal (NOS)
De Byenstad, film van het Moody Institute of
Science, In kleur (Evang. Omr.)
7.35 Koorzang (Evang. Omr.)
7.44 Close Up: gesprek met zomaar een Christen
(Evang. Omr.»
8.00 Journaal (NOS)
8.20 AVRO's Sportpanorama (AVRO)
8.55 Levend getrouwd, tv-film, In kleur (AVRO)
9.45 Voor de Vuist weg (AVRO)
10.45 Journaal (NOS)
NEDERLAND II
6.45
6.55
7.04
7.30
8.00
8.20
MARION BOOGAARD
wachten op de baby
ADVERTENTIE
VERLOVINGSRINGEN
klassieke en moderne modellen,
wy hebben reeds ringen vanaf
f 49.75 p p
Op het graveren kunt O wachten en
zonder prijsverhoging
Levenslange schriftelijke garantie.
F. W. PLESSEN
BEVRIJDINGSPLEIN 12
LEIDEN Z.-W. - TEL. 26670
nuf
30*
ADVERTENTIE
AMSTERDAM (GPD' Toen
Arthur Schnitzler in 1931 stierf,
liet hij onder meer een onvol
tooide tragie-komedie na. die
,Das Wort" had zullen heten.
Schnitzler had er tijdens zijn le
ven herhaaldelijk aan gewerkt,
maar zonder tot een hemzelf be
vredigend resultaat te komen.
Na zijn dood vond men dan ook
verschillende versies van hele be
drijven en bovendien talrijke notities,
dialogen en ontwerpen voor afzonder
lijke scenes. In 1966 deed de Schnit-
ler-kenner Kurt Berge een eerste po
ging om uit al dit materiaal een ac
ceptabel en speelbaar toneelstuk in
vijf bedrijven te maken. Maar toen
het Ween se Theater in der Josefstadt
zich verleden Jaar aan een opvoe
ring er van ging wagen, liet men de
tekst opnieuw bewerken door de Oos
tenrijkse schrijver Friedrich Schrey-
vogel. En zelfs daarna werd. volgens
de regisseur prof. Ernst Hausser-
man, de uiteindelijk gespeelde tekst
door hemzelf met bespelers samen
ontwikkeld door uit de diverse ma
nuscripten een optimale vorm te con
denseren. Dat op deze manier geen
gaaf toneelwerk is ontstaan, dat vol
ledig voor Schnitzlers rekening Ijomt. I
ligt voor de hand.
De handeling van het. stuk is ge-
baseerd op enkele ware gebeurtenis-
sen die zich destijds in de Weense
rondom de dichter en aforismenschrij
ver Peter Alt en berg, de actrice Lina
Loos en een bij het nageslacht on
bekende jongeman, die uit liefde voor
de actrice zelfmoord pleegde.
Schnitzler heeft die gebeurtenissen
zo verwerkt, dat men moeilijk kan
verwachten, in zijn Amastasius Treu-
enhof een portret van Alten berg en
in zijn Lisa von Zack het karakter
van Lina Loos te zullen herkennen,
en van een „sleuteldrama" mag men
in dit geval dan oo k bepaald niet
spreken. Zeker voor ons, niet-Weners,
is het uitsluitend van belang
of „Das Wort", zoals het. gezelschap
van het Josefstadt-theater het gister
avond In de Amsterdamse Stads
schouwburg heeft gepresenteerd,
evenredig is aan het grote drama
tische talent van Arthur Schnitzler.
Er zijn verscheidene knap getekende
figuren in. talrijke typische voor
beelden vam Schnitzleriaanse Ironie,
een paar grote scènes .enige boeien
de dialogen en een tweetal meester
lijke monologen van Treuenhof waar
uit de briljante geest van Schnitzler
spreekt. Maar het knutselwerk waar
mee die fragmenten zijn samenge
voegd is veel minder allooi en ver
plaatste het stuk opeens naar de
sfeer van het burgerlijk-romantische
drama van een paar generaties gele
den Wie daarvoor verantwoordelijk
is valt moeilijk uit te maken, gezien
de vele bewerkingen die de nagela
ten fragmenten hebben ondergaan,
maar het resultaat ligt in elk geval
een heel eind beneden het niveau
van Schnitzlers grote toneelwerken.
Even ongelijk van kwaliteit als de
ze tekst was de opvoering door het
Weense gezelschap, die er niet in
slaagde het stuk over zyn zwakke
plekken heen te helpen. Er waren
stellig een aantal goede en zelfs voor
treffelijke creaties, zoals de Anas-
tasius Treuenhof van Leopold Rudolf
die na een ingehouden begin later
een prachtige climax bereikte. Een
welverdiend open doekje kreeg Ernst
Waldbrunn voor zijn gevoelige uit
beelding van de pianist Nachtigall,
die in ongezouten woorden uitdruk
king geeft aan Schnitzlers opinie
DEN HAAG (GPD) Een aantal
vertrouwde namen van het Neder
lands Dans Theater staat in het ver
volg op de lijst van het Nationale
Ballet: Benjamin Harkarvy (ar
tistiek leider). Alexandra Radius en
Han Ebbelaar (solisten-paar) en
Hans van Manen 'gas-choreograaf).
Robert Kaesen trekt zich terug uit
de artistieke leiding van het Nat. Bal
let om creatief werk voorname
lijk in West-Duitsland te kunnen
gaan doen. Zyn plaats blijft echter
vacant tot hij te kennen geeft terug
te willen komen.
Maria Bovet heeft een benoeming
tot soliste in München aanvaard en
ook Istvan Matula keert volgend sei
zoen niet terug. Evenmin als Gisela
Reinhold en Nino van Tyn. Behalve
het echtpaar Ebbelaar, zal het gezel
schap met zes nieuwe leden worden
uitgebreid.
De balletmeesters Roland Casena-
ve. Ivan Kramar en Robert Fisher
hebben tot taak de ideeën van de ar
tistieke leiding over te brengen op de
dagelijkse gang van zaken.
Als gastchoreografen voor het ko
mend seizoen zijn. behalve met Hans
van Manen, besprekingen gaan
de met Sir Frederic Ash ton, To-
masjewslc, Kurt Jooss 'hernstru-
derlng van De Groene Tafel), Noere-
jew 'Raymonda) en Brian Macdo-
nald.
over de Weense society en daarmee
eigenlijk de grondtoon voor het hele
stuk aangeeft.
Maar het totaal van de opvoering
leed schipbreuk op de vertolking van
Lisa door Eva Kevbeler. die geen
gevaarlijke vrouw :net twee zielen
liet zien. maar slechts een oppervlak
kig flirtend wezentjes dat niets fasci
nerends en zeker niets fataals aan
zich had. Haar tegenspeler. Claus Ma
ria Brandauer. overtuigde al even
min als de schilder Willi Langer.
Juist het. tweetal dat de kern van
de handeling moest vormen schoot
zozeer tekort dat zelfs de knapste
prestaties van de anderen de balans
niet naar de goede kant konden la
ten doorslaan.
Simon Koster.
P S. Het stuk wordt Zaterdag- en zon
dagavond opgevoerd in de Kon.
Schouwburg in Den Haag.
ADVERTENTIE
Meteen plaat
vindt iedereen z'n draai
Pi po de Clown (NOS)
Journaal (NOS)
Vrij-uit: programma over het wel en wee van de
recreatie (NOS)
Dc Debbie Reynolds Show, in kleur (KRO)
Journaal (NOS)
Zomercarrousel 1970: amusementsprogramma
(KRO)
9.10 Brandpunt (KRO)
9.25 Bonanza, tv-western, In kleur (KRO)
10.15 The Gold Run, documentaire over negers,
in kleur (KRO)
11.00 Journaal (NOS)
„Piknik," het antwoord van
de VPRO op „Zomaar een zo
meravond" en „Zie zo zomer."
had gisteren geen gelukkige
startde stroomvoorziening
was uitgevallen, daarom duur
de het. even voor het kon begin
nen. Maar de rest van de avond
werkte alle apparatuur goed,
bovendien vloog Uddel waar
men od de magical mystery
tour naar toe was gereden,
niet in brand, wat gisteren op
de Veluwe een uitzondering ge
noemd mocht worden.
„Piknik" bleek een soort
Woodstock in het klein te zijn;
beatbands op een podium, hip
pe jongens en meisjes zittend
op moeder aarde en een vreed
zame sfeer met kinderen en
huisdieren. Die vreedzame
sfeer werd allerminst verstoord
door de filmpjes die de kijkers
ter afwisseling werden voorge
schoteld. In tegenstelling tot
de Amerikaanse spionnageserie
die de TROS aan het eind van
„Zie zo zomer" heeft gepro
grammeerd en die een defini
tieve breuk betekent met het
lievige programma dat Euge
nie Herlaar presenteert, bleken
de ingelaste filmpjes gisteren
wel ln de sfeer van het totaal
te passen.
Ten eerste het Betty Boop-
tekenfilmpje van de tekenfilm-
pionier Max Fleischer, de
schepper ook van Popeye the
Sailorman. Betty Boop, bekend
staand als de vamp van de te
kenfilm. was voor my een
openbaring. Ik weet niet pre
cies hoe oud de Betty Boop was
die we gisteren te zien kregen,
maar zij werd door Fleischer in
1930 tot leven gewekt, dus zal
zij in ieder geval tussen de der
tig en veertig jaar oud zijn ge
weest.
Ideeën en tekeningen bleken
desondanks nog volkomen ge
lijkwaardig aan de huidige te
kenfilmpjes. althans aan de
conventionele soort, wat be
paald niet gezegd kon worden
van de wild-west filmpjes die
we ook nog te zien kregen. Het
waren zgn. .,clifhangers," zo
genoemd naar de hoofdperso
nen die in dat soort vijfde-
rangs wild-west vervolgseries
op een gegeven ogenblik altijd
aan hun handen boven de rand
van een afgrond kwamen te
hangen, waarna de serie af
brak en de geachte kijkers
werd aangeraden volgende
week terug te komen om te
zien hoe het de held verder zou
vergaan.
De VPRO onderbrak „Pik
nik" drie keer om ons zo'n se
rie in vervolgen te laten zien
en dat was heel amusant, om
dat Je er nu, met ogen van het
jaar 1970. tegenaan kon kijken
als naar geslaagde parodieën
op het genre, terwijl ze inder
tijd niet als zodanig werden ge
fabriceerd.
Was „Piknik" nu een ge
slaagd programma? Toch niet
helemaal. Toen Frank Zappa
met zijn nieuwe Mothers of In
vention op het podium ver
scheen, spatte er tenminste eni
ge tijd muziek uit de klankkas
ten die het aanhoren waard
was. maar daarvoor werden we
langdurig bezig gehouden met
een Engels groepje, dat het
VPRO-programma tot weinig
meer dan een langgerekt pau
zefilmpje maakte. Je hebt dan
de neiging een boek te gaan
zitten lezen, „totdat het weer
begint."
Er was nog een kort gesprek
je met iemand van Amnesty
International over de briefkaar
ten-actie voor politieke gevan
genen waar ook ter wereld
en een gesprekje over een in
val in een Gronings zogeheten
„drugscafé" met betrokkenen
en ook met vier Jongens die op
de politie-KMA zitten (en er
dan ook prompt anders uitza
gen dan hun omgeving), maar
dat was allemaal van te wei
nig gewicht om voor voldoende
variatie te kunnen zorgen. Vol
gende keer zal men voor meer
„hard stuff" moeten zorgen,
om ook de kijkers thuis een
kick te kunnen bezorgen.
NICO SCHEEPMAKER
DEN HAAG (ANP) Jongeren
blyven hun twijfel aan de bedoelin
gen der ouderen houden. In de zaal
van het Congresgebouw waar pre
mier De Jong en minister van Land
bouw Lardinois donderdagavond de
deelnemers aan het wereld voedsel-
congres namens de regering ontvin
gen en onthaalden op drankjes en
lekkere hapjes, liepen twee van hen
rond met een spandoek je „What's
the sence of this nonsens''" (Wat is
het doel van deze onzin?).
Tooh had Donald Tweddle, secre
taris-generaal van het congres, uit
de commissievergaderingenwaaraan
de derde congresdag geheel gewijd
was, de indruk overgehouden dat
jongeren en ouderen elkaar toch wel
wat beter waren gaan begrijpen. Wel
erkende de voorzitter van de com
missie va.n vier, die zich met de
handelspolitiek bezighoudt, prof. Paul
Streeten uit Oxford, dat het moei
lijk was twee groepen bij elkaar te
krygen: de erg deskundigen en de
jongeren die het maar onzin vinden
zo diep in technische details te dui
ken.
Vandaag werd de rol van de Jon
geren in het ontwikkelingswerk be
sproken. De jongeren uit het jonge
ren dorp gingen met toestemming
van de congresleidingdie bijeen
komst geheel naar eigen inricht in
richten. zonder redevoeringen e.d.
Een deel van hen demonstreerde een
uur voor het begin van de vergade
ring al voor het Congresgebouw en,
toen de vergadering begonnen was,
trokken ze Den Haag in om pam
fletten uit te reiken over de honger
staking.
Voor het vit glaasjes water be
staande ..gastendiner" dat ze van-
avond in het jomgerendorp houden
hebben de jongeren directeur-gene
raal Boerma van de FAO, minister
Lardinois, de stuurgroep van het
congres en de FAO-staf uitgenodigd.
VOOR VRIJDAG 19 JIM
Hilversum I 402 m.
VPRO 18.00 Nws. 19.30 Nws. VARA:
21.00 Radio Fllharm. Ork. en sol. klas.
en mod. muz. 22.30 Nws. 22.40 Meded
22.45 Act. 22.56 Stereo Prettig Week
end Licht gevar. pl. progr. 23.55-24.00
Nws.
Hilversum II 298 m.
NCRV 18.00 Stereo Koorzang Pol.
Part. 18.19 Uitz. van de Anti Revolu
tionaire Party NCRV 18.30 Nws. 18.41
Hier en Nu act. 19.00 Wereldpanorama
19.10 Veel gevraagde gew. muz. 19.40
Youth for Christ II klankbeeld 2005
Stereo The sound of musical musical-
fragm 21.10 Stereo Promenade Or
kest met zangsolamusem. muz. TROS
22.00 Aktua radio magaz. met. report,
kom. en muz. 22.30 Nws 22.40 De Bey-
aerd hier cabaretprogr. 23.10 Apollo XXI
vervolghoorspel 23.30 Stereo Midnight -
Special licht muz. progr. 23.55-24.00
Nws.
GRAMMOFOON PLATEN-
PROGRAMMA
(Over de 4e l(Jn) van 18-20 uur.
Wolfgang Amadeus Mozart ..Die Ent-
fuhrung a us dem Serail Komische ope
ra ln 3 bedrijven op tekst van Gottlieb
Stephanie der Jüngere naar Chrietoph
Frldrich Bretzner Plaats en tijd van
Bas8a. ln
16«
eeuw. Medewerkenden Sellm Bas-
sa spreckrol Walter Fr&nck, Kon-
st-anze. geliefde van Belmonte
praan Maria. Stader. Beate Guttmann
(ADVERTENTIE)
Showroom: Nieuwe Rijn 87, telefoon 34544 (4 lijnen)
Hondchen, malste van Konstanze so-
Êraan Rlta Strefch, Belmonte tenoi
rnst Haefliger. Sebastian Fischer. PE-
drillo bediende van Belmonte en op
zichter over de tuinen van Bassa tenor
Martin Vantin Wolfgang Spier Os
min opzichter over het landhuis van
Bassa bas Joseph Grelndl. RIAS
merkoor en RIAS syphonle Ork. Ber
lijn dirigent Ferenc Frlcsay.
VOOR ZATERDAG 20 JUNI
Hilversum I 402 m.
VARA 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn
7.20 Soc. strijdl 7.23 Weekeind Jeugd-
progr. VPRO 7.54 Deze dag VARA 8.00
Nws. 8.11 Van de voorpagina. 8 15 Ste-
reaO 1.35 Gevar. progr. 9.36-9.40 wa-
teret. 10.30 Werkgeven en nemen pro
gram. over arbeid en arbeldsverhoiid
10.50 Voor nu en later praatje 11.00
Nws. 11.03 Goede wyn behoeft geen
kras nieuwe opnamen van Jazz en
amusem. muz. 11.26 Afrikaanse kro
niek 11.45 Met naald en slinger oude
gram. pl. 12.05 Kyk nou 'ns Een fjord
verslag van een aktleve vakantie ln
Noorwegen herh. 12.30 Tussen start. eD
finish aerfc. sportnws. 3.00 Nws. 13.11
VARA-Varla 18.13 Act 13.23 Stereo Dit
ls het begin Jongerenprogr. 14.35 Ra
dio Jazz Magaz. NOS 15.00 Beetho
ven 200 opn. 16.00 Nws. 16.03 Stereo
Scan. popprogr. over electronlca VARA
16.15 Zangklas van de Spaanse school
ln Utrecht
Artistieke
Hilversum II 298 m.
NCRV 7.00 Nws. Het levende woord
16 Stereo Op het eerste gehoor klas.
muz. gr. 7.25 Horen en zien 7.30 Nws.
7.32 Hier en Nu 8.00 Nws. 8.11 Stereo
Te Deum Laudamus gew. muz. 8.30
Nws. 8.32 Stereo Voor de huisvr.
9.00 Stereo klas. muz. gr. 9.20 Theolo
gische Etherleerg. 9.35 Gym», voor de
vrouw 9.45 Grand Gala du Dl6que Cl.
keuze uit de pl. die ln de afgelopen 10
Jaar met een Edison zyn onderschel
den 11.OO Nws. 11.03 Visie op democrat.
Lez. 11.15 Solarium: hoogtezonprogr.
1155 Med. KRO 12 00 Zonder gr.
rubr. over missie en zend. 12.10 Uit ba
lans l.s.m. het NKOV 12.14 Marktber.
Overheldsvoorl. 12.16 Vakantieverkeer
De mens Onderweg Samenstel 1. en pre
sentatie Cees van Maasdam KRO 12.26
Med t.b.v. Land en tulnb. 12.30 Nws.
12.41 Act.. 12.50 Bultenl. kom. NOS.
13.00 Vliegende schyven verzoekpl. pro.
gram. voor de militairen KRO 14.00 ste
reo PM een weekblad met veel plaat
jes 10.00-16.02 Nws. NOS 16.30 Inzet:
progr. over amateuristische muz. be
oefening HIRO 17.00 HIRO Magaz
Gasten van de week KRO Stereo 17.30
Zesnegenplus licht, pl progr Poli
tiek Part.. Uitz. van de Christ. Histo
rische Unie.
Hilversum III 240 in.
KRO 9.00 Nws. 9.02 DJlnn gevar.
progr. lO.OO en 1100 Nws. NOS 12 00
Nws 12 03 Gevolmacht.lgB een konlnk
te ryk voor de door u gevraagde plaat
NCRV 13 00 Nws. 13 03 Nee. we n
men geen namen licht. pl. progr. i
verzoeknum. 14.00 en 15.00 Nws 16.00
Nws. 16.03 Four o'clock tea gevar 1.
muz. progr. 1700 Nws. 17.02 18.00 Hier
en Nu wekelijkse sportshow met lichte
platen.
TELEVISIEPROGRAMMA'S
TELEAC 09.30-10.00 Spaanse les les
20 NOS 16.00 Journ. NCRV 16.02 Ab
bott en Coetello film 16.27 Schoonmoe
ders tv-klucht 16.50 17.30 Voor de kind.
NOS 18.45 Plpo de Clown NOS 18.55
Joum. NCRV 19.04 Scheepsjongens v.
Bontekoe vervolgverh. 19.12 Eddy Rea
dy Go licht gevar. muz. progr. NOS
20.00 Journ. NCRV 20.20 De ongryp
bare Pimpernel tv-feullleton 21.10wltt
a song in my heart mue. portret, van
de ooruponlat Richard Rodgers 22 10
i Hier en Nu act. rubr. 22.35 Evangelie
NOS 22.40 Journ. 22 45 Pauze 22.55-
00 45 Wereldkampioenschappen Voet
bal Mexico report, van de ïlnale om de
3e en 4e plaats.
Nederland II.
NOS 18.45 Plpo de Clown NOS 18.55
Journ. VARA 19.04 Hoogtepunten uit
de serie Europa In NOS 20.00 Journ.
VARA 20.20 Zomaar een zomeravond
gevar. progr. 21.45 Mannlx Privé detec
tive. tv-fllm NOS 22.35-22 40 Journaal.
In Hilversum
HILVERSUM (GPD» Eén van
de langste bioscoopprogramma's al
ler tijden wordt van vrijdagmiddag
14 tot zaterdagmiddag 15 augustus
in het Hilversumse Casino-theater
gegeven: een voorstelling van 22
uur. Deze marathon is gewyd aan
de western. Liefhebbers van het
genre van de spaghetti-western, die
tijd en uithoudingsvermogen vol
doende hebben, kunnen zich ongans
eten aan een menu van negen films
die non-stop worden vertoond.
Overigens is dit nog niet alles het
theater zorgt ook voor entr'actes in
de vorm van een western-mode
show. het optreden van een band en
van een beat-dansgroep, vertoning
van tekenfilms en een show door
een rultersportcentrum. Aan de in
wendige mens wordt uiteraard veel
zorg besteed en zaterdagmorgen
vroeg staat voor de mannelijke be
zoekers een aantal scheerapparaten
ter beschikking terwijl de dames
een cosmetisch oppeppertje krijgen.
ADVERTENTIE
r Een platenbon i
is altijd raak
L f 5,- 7,50 10,-15,- 20,- 25,- A
r Een platenbon i
is altijd raak
k f 5.- 7,50 10.-15.- 20.- 25.- A