Romy Schneider boekt succes met 'Les choses de la vie' a Sempre Avantis bonte blik in het verleden De Kabouters eten ook 'kaas uit't vuistje' Ze hebben geen alternatief. Lianen met tuiten huilen in Cannes om Claude Sautet Liza Minelli Kinderregisseur 'Gisteren komt nooit weerom' Kom, zwartkijker cm gióteren programma f WOENSDAG 13 MEI 1970 irmrcrr PAGINA (Door Reg ten Zijthoff) CANNES (GPD) Volgens ingewijden is het al uitgemaakt wie de gouden palm van het Cannes-festival gaat wegslepen: Claude Sautet en zijn handig gemaakte driehoeks-tragiek „Les choses de la vie". Die prijs moet dan niet alleen de bekroning zijn voor een goed gecomponeerde en commercieel prefect uit gebalanceerde film, maar ook de kroon op een snel groeiend financieel succes. „Les choses de la vie" is namelijk de grote hoop van de Franse filmindustrie. Een film die alleen in Parijs al door meer dan 325.000 mensen werd gezien. De 45-jarige Claude Sautet debu teerde pas in 1960 met de misdaad film „classe tous risques" naar de gelijknamige roman van Paul Gui- mard waarvan hij zo goed als niets heeft heel gelaten. Sautet, die zeer afkerig staat tegenover de pers, zegt: „Van Guimard heb ik alleen het the ma van de man die gaat sterven overgenomen". Bij filmgekken is Sautet vooral be kend door zijn scenario's waaronder de beroemde griezelfilm van Praju, „Les yeux sans visage" (1960) en meer lichtvoetige werkjes als „peau de baname" van Marcel Ophuls en „Le diable par le queue" van Philip pe de Broca. Claude Sautet: „Ik schrijf grappige scripts en maak bijzonder serieuze films". Die ernst ligt overigens nogal sterk hi het vlak van de huis- tuin en keu kentragiek. In „Les choses de la vie" tekent hij Michel Piccoli als de intel ligente aannemer met een kick voor snelheid. Piccoli ia getrouwd (Lea Massari) en houdt er een maitresse op na (Romy Schneider). Om deze drie mensen gaat het. Het conflict van de film is de keuze die Piccoli moet maken. Hij lijkt te kiezen voor Lea, schrijft een brief, maar belt dan op naar zijn geliefde dat hij haar zal ontmoeten in een bepaald hotel. Ter wijl hij op weg is en de brief nog niet vernietigd heeft, verongelukt hij met zijn Alfa Romeo. Lea is het eerst aan het sterfbed en verscheurt de brief, waarvan ze niet weet dat die herroepen is. Romy zal dus nooit weten dat Michel ooit het plan heeft gehad om het uit te maken. Iedereen is gelukkig en de man is dood. Tranen met tuiten. De zwakte van de film is het con trast tussen een prachtige composi tie en een tweederangs verhaaltje. Sautet hanteert voortreffelijk de flashback en centraliseert dit visueel rond het auto-ongeluk waarbij meer wagens betrokken zijn. Een spectacu laire gebeurtenis waardoor eigenlijk de hele film wordt gedragen. Ondanks de visuele nep en het zwaartepunt dat helemaal fout zit, is „Les choses de la vie" wat vorm betreft een boeiende film. Daarbij is het spel van Romy Schneider opval lend goed. Ze noemt het zelf de bes te prestatie uit haar loopbaan. De situatie rond Sautet is uiterma te stroef. Eerst weigert hij te praten. Naderhand geeft hij toe onder voor waarde dat het „ernst" is. Eerste serieuze vraag: Waarom heeft hij vijf jaar gewacht met een volgende film? „Dat heeft diverse redenen .Film betekent dat je ongeveer een jaar wordt opgeslokt. Filmen betekent voor mij schrijven, plannen en rekenen. Toen iemand met het boek van Paul Guimard aan kwam zetten, wilde ik wel. maar alleen onder voorwaarde dat Piccoli de hoofdrol zou spelen. Dat betekent weer wachten, want Michel is de drukst bezette acteur van de Franse cinema". Het centraal stellen van het auto ongeluk betekent dat Claude Sautet extra veel werk heeft besteed aan de visualisering daarvan. „Veel werk, maar niet zoveel geld. Alleen de auto's (twee stuks) waren duur. We hebben de scène tien keer overgedaan om alle mogelijkhe den te dekken. Veel tijd, maar in de praktijk betekende het dat we een grote reeks mogelijkheden hadden om te monteren. Visueel kon de film zo gedragen worden door het ongeluk. Acht dagen werk, maai' een maximum aan voldoening". Intussen is ook Romy Schneider neergestreken. Ze wisselen snel en kele opmerkingen in een kwikzilver achtig Frans waaruit ik begrijp dat de situatie wordt uitgelegd.: „Een Nederlandse krant zeg iets aardigs" De filmimago van Romy Schnei der is na Sissy langzaam maar ze ker de mist ingegaan. Hoe staat ze momenteel in de wereld van de cine ma? „Sissy is de grootste ellende van mijn leven geweest. Daarna heeft het jaren geduurd voor ik weer vaste grond als actrice kreeg. Ik ben ge boren Oostenrijkse, heb een Duits paspoort en voel me volop een Frans actrice." Twee andere produkties die de moeite waard zijn, heten „teil me that you love me. Junie Moon" en „Kes" respectievelijk werkstukken van de routinier Otto Preminger en de jonge Britse cineast Kenneth Loach (Debuut in 1968 met ..Poor cow" Terence Stamp en Carol White). Junie Moon is het verhaal van drie gehandicapte mensen, die in een soort commune gaan samenle ven in een poging om tenminste iets van de gewone maatschappij te kun nen beleven. Een klassiek gemaakte film, die ongetwijfeld hoge ogen gooit in de competitie, hoewel Preminger duidelijk gemikt heeft op natte ogen en zakdoeken. De snikkende oude da mes na afloop vormen wat dat beterft een scherpe graadmeter. Toch is Junie Moon uitermate boeiend door de behandeling van de acteurs in de verteltrant van Pre minger, die sterker dan welke Ame rikaanse regisseur ook een verhaal kan uitbuiten, hoe melodramatisch het aan de film ten grondslag liggen de boek van Mar j or ie Kellogg ook is. Vooral Liza Minelli als de aan ge zicht en armen verminkte Junie Moon is een springlevende actrice. Deze dochter van Vincente Minelli en Judy Garland kiest haar rollen op basis van script en regisseur. „Ik zie eruit als een monster", zei ze tijdens de persconferentie, „maar ik geloof dat het de beste rol uit mijn nog jonge carrière is". Tijdens het tuinfeest dat in Cannes voor ster ren en buitenlandse pers werd ge geven, liet ze ook nog even iets horen van haar zangkwaliteiten. Arme Gil bert Bécaud, die zich aan de rand van een zwembad stond in te span nen, hij werd volledig overtroefd dooi' de lenige stem van Liza, die hem een duet afdwong dat in een vocaal gevecht eindigde. Winnaar door knock-out: Liza Minnelli. „Kes" van Kenneth Loach is het verhaal over de 15-jarige Billy uit een Yorkshire-achterbuurt. Een elas tische, fantasierijke jongen, die wordt getekend door hem overal te volgen, op school, tijdens het spijbelen, thuis, bij het gappen van boeken en het j neth Loach schitterend opvangt trainen van een jonge valk die hU uit i Een echte opkikker in een festival een kasteeltoren weghaalt. I dat aan ernst en somberheid ten on- Een riskante onderneming, die Ken- der dreigt te gaan. Daarbij laat Romy Schneider en Michel Piccoli in Les choses de Ul vie". Loach zich kennen als een van de beste Britse kinder-regisseurs. LEIDEN Voor de vierde lus trumuitvoering in de tweemaal) uitverkochte Stadsgehoorzaal heeft Sempre Avanti het thema Gisteren komt nooit weerom" gekozen, 't Klinkt filosofisch. Vol gens de meeste geschiedkundigen herhaalt de geschiedenis zich in derdaad niet. Maar de grootste speler in de geschiedenis is de hartstocht. Daarvan zei de be faamde staatsman Macchiavelli rond 1500. dat dezelfde passies al tijd hebben geheerst in alle ge menebesten en bij alle volken. Dus tóch weerom? Hoe ook, Sem pre Avanti, dat krachtens z'n naam alleen maar voorwaarts mag kijken, keek om, naar 1900. En vandaar weer vooruit tot 1945. Avanti heeft z'n getrouwen bezig gehouden, én geboeid, met verschijn selen, die met hartstocht van doen hebben. Argeloos meestal, met enkele hengelworpjes naar het pikante, maar nooit onburgerlijk van aard. Men weet het, Avanti is opgebouwd uit een instrumentale sectie (accor- deons, tokkelaars, slagwerk, een viool, een bassist en piano), een koorgroep, een toneelgroep, een kwintet solo vocalisten. De veldheer in deze slag orde is Koos Kukler: dirigent én voorzitter. Een voorzitter, die als voorzitter uiteraard allen verwelkom de en een terugblik wierp op Avan- ti's gisteren. „Gisteren" was overigens ingedeeld in 12 bedrijven. Vijf lijkwitte Metfluusalems symboli seerde de jaren 18951899. Ze zien door lange verrekijkers de toekomst in en die bezigheid heet tijdkijken. Ze zien wat er aan de hand gaat zijn met de oude Frans Jozef in Wenen, zeggen ook op een ogenblik: er wordt wéér een kind geboren, Julia, een ADVERTENTIE De Kabouters willen een alter natieve maatschappij. Ze hebben nieuwe en andere ideeën over wonen, werken.eten. Erg boeiend allemaal, maar 't zat ons wel even hoog. Gelukkig hebben ze ons gerustgesteld: ze willen en weten geen alternatief voor kaé,s. Dat was een pak van ons hart. Niet dat we onszelf Kabouters willen noemen, maar eigenlijk: hebben we niet altijd Traas uit 't vuistje gepropageerd als een alternatief hapje? prinsesje. Maar eerst moet de nieuwe eeuw nog tot geboorte komen en een krijsende naakte speelgoedpop speelt dat klaar. Klokken luiden, „de voor stelling kan beginnen, het orkest komt binnen". Boven de orkestbak zien we Wim Brugman en Gerard Koolhaas wie gend ten tonele verschijnen, een beet je haremachtig, want ze komen op samen met 25 vrouwen, gejurkt en gehoed stijl 190. Ervaren ensemble zang overigens. In een intermezzo- tje harrewarren twee tijdkijkers over violen. De een, die aan viooltjes in de tuin denkt, is te dom om te kun nen denken, dat de andere aan strijk- violen in de hemel denkt. Flauw? Ach, het komt op de presentatie aan. En op de lach in de zaal. Iemand fi- losofeerd weer: „Wij lezen dagelijks in de krant, straks staat Europa in de brand". Maar Europa zingt nog, .JPlaisir d'Amour", vol smachtende Schmelz, Tiny Arnoldus vooraan met haai" bohème stem voor de micro foon. Een volgende scène wordt een beetje provo, een operette-poelie ver liest z'n gezicht en gezag. Wim Brugman herzingt een pro testliedje van Dirk Witte, die inder tijd „Aspirine voor je benen (enz.)" uitvond. Brugman is een doorgewin terde chansonnier die én in ernst én in potsierlijkheid geloofwaardig blijft. Avanti roetselt nu de hele wereld oorlog I door, recht op een grappig botersmokkeltafereeltje, waar de song „Yes, Sir, that 's my Baby" verras send op toepasselijk wordt gemaakt. Hier is er een slaand succes voor Lyda Spaans als gepatenteerd ani- meermeisje. Men stapt vervolgens Rusland in, het koor verkleedt er zöoh voor. Daar is de tsaar weg, zijn de kozakken weg. Een lied geeft uit drukking aan de herinnering aan zo'n kozakken patrouille van vroeger. De koorzang hier, de muziek in zigeuner mineur en het hele tafereel met Tiny erbij in heel haar temperament werd een van de beste prestaties van deze avond. Wat Nel de Vries en Koolhaas daarna niet in de weg stond om het publiek te veroveren in „Moonlight and Roses". Dan komt 1930. De wereld gaat uit. Te zien aan de koordames: heel hun benen zicht baar, wat een achteruitgang in de zeden! En Lyda Spaans, wat een wulpse soubrette, als een slangen mens, maar wat ze deed deed ze meesterlijk. En in het theater droeg Sempre Avanti zingt. Brugman „De kleine Man" weer voor van Louis Davids, de kleine man met z'n confectiepakkie an. En Koolhaas kon weer worden bejubeld in zijn schlager „Ein Stern fallt vom Him- mel". Geintjes lopen door al deze dingen heen, een bediende bijv. in een schoenwinkel verwijst grote „po ten" naar de afdeling rubberboten. En dan nog eens Tiny in grote stijl met al de afgrondelijkheden van ge vaarlijke vrouw, die haar stem moet inleggen in een Zarah Leander-lied. De tijd schuift door naar de Musical, My fair Lady en nog meer, maar de koorvrouwen worden ordinair, man nen hogehoedien op de gekortwiek te haren onder reclames van Che vrolet en Cocacola. 1940, een gisteren dat nooit weer om még komen. Tafereel na tafereel: Radio Oranje, distributiebon, gezwets van Hitler, stem van Eisenhower, D-Day, dolle dinsdag, noodkachel, gaarkeuken, Canadezen, de bevrij ding, geallieerde vlaggen parade en Elgars Land of Hope and Glory als muzikaal besluit. Gisteren herleefde, dat zeker. KEES VERHOEF ADVERTENTIE ga naar het postkantoor en geef uw TV aan (dan tójct vG5l pettigsr) NEDERLAND 1 5.00 6.45 6.55 7.04 7.30 8.00 8.20 8.30 8.35 10.05 10.45 10.55 NEDERLAND 2 Kijkkast kinderprogramma (NCRV) De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) De grote tent; tv-film (VARA) Kenmerk (IKOR/CVK/RKK) Journaal (NOS) Politieke Partyen (PPR) Socutera Het leven van Hendrik de Achtste: speelfilm uit 1933 (VARA) Ombudsman (VARA) Journaal (NOS) Sport: wielrennen (NOS) 6.45 De fabeltjeskrant (NOS) 6.55 Journaal (NOS) 7.04 Scheepsjongens van de Bontekoe; tv-serie voor de jeugd (NCRV) 7.13 Eddy Ready Go; showprogramma (NCRV) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 De grote dag van Berta Laube; tv-film (NCRV) 10.00 Muzikale dagsluiting (NCRV) 10.05 Journaal (NOS) 10.10 Teleac: Vamos a ver, cursus Spaans voor begin ners, les 15 (Teleac) 10.50 Teleac: Kosmovisie, les 4 (Teleac) Twee politieke figuren van portuur bepaalden gisteren het gezicht van de televisie In Nieuwspoort was dat minister Klompé, in „V»oor de vuist weg" dr. Drees. de 84-jarige oud-pre mier. Beiden waren door de te levisie „opgeroepen" om een ne telig probleem te bespreken, bei den dragen, ook he t imago Tan de redelijkheid met zich mee, maar de redelijkheid kwam in de ar gumentering van dr. Klompé dit keer beter tot zyn recht dan in datgene wat dr. Drees be toogde. Minister Klompé vertelde, dat zij nogal wat brieven kreeg waaruit verontrusting sprak over „zedelijk verval". Die ongerust heid, zei de minister leeft niet alleen bij hen die alles bij het oude willen houden, en de intol- lerantie werkt ook naar twee kanten, want ook de taboe- ioorbrekers kunnen intollerant zijn bij het krenken van hun medemensen. De minister waar schuwde echter sterk voor vóór- censuur. De grondwet garan deert vrije meningsuiting bin nen de strafwetgeving, bij vóór- censuur zou een vorm van staatscultuur ontstaan. Ook meende zij dat de kunstenaar, binnen de wetgeving, moet kun nen shockeren, al hoopte zij dat bij iedereen het rode licht zou gaan branden, zodra kunstuitin gen bewust er op uit zijn de menselijke waardigheid omlaag te halen. Zij achtte het beter dat dan de bevolking tot aktie overging door het schrijven van protestbrieven bijvoorbeeld), dan dat de overheid ingreep, omdat in het laatste geval de geestelijke weerbaarheid van de bevolking ondermijnd zou kun nen worden. Op de vraag of kranten de verontwaardiging soms niet aanwakkeren, antwoordde de minister dat een dagblad de plicht heeft dingen te signa leren die het onjuist vindt. Willem Duys, anders niet zo happig op politici in zijn pro gramma (maar hy zei dan ook dat dr. Drees boven alle partij en verheven was), had de ex- premier gevraagd nog eens voor een miljoenenpubliek zijn mar kante opvatting te geven over het beschamende feit dat er op de Dam niet meer behoorlijk feest gevierd kan worden. Hel der en overtuigend als altijd, zette de gryze eminentie uiteen, welk evident verschil er was tussen de volmaakte onvrijheid van ,40-'45, en de onvolmaakte vrijheid van '45-'70. Daar viel niets tegenin te brengen, zo min als tegen het recht van de be volking om de bevrijding onge stoord te vieren. Het Was al leen jammer, dat Willem Duys het gesprek niet wat interessan ter maakte door op enkele omissies in dr. Drees' betoog te wijzen. Dr. Drees sprak bijvoor beeld over de politiek bewuste jongeren, die in Amsterdam al tijd de zich nergens van bewuste jongeren meekregen met de rel len, maar juist op Koningin nedag hadden de Kabouters en de SJ zich verre gehouden van de Dam, en de rellen aldaar. Dr. Drees pleitte voor de vrijheid om niet door an deren gekrenkt te worden, dat wil zeggen dat het verkeer niet belemmerd wordt op het spitsuur, maar wie zegt dat de politiek bewuste jongeren niet gekrenkt worden door die mil joenen doden in Vietnam, en dcor de woningnood die zoveel psychische slachtoffers maakt? Dit zijn allemaal simpele, voor de hand liggende tegenwerpin gen, die iedere krantenlezer kan maken, dus ook Willem Duys die daarvoor aan het bu reau zat NICO SCHEEPMAKER. VOOR WOENSDAG 13 MEI Hilversum I 402 m. VARA 18.00 Nws. 18.11 Act. Pol. Par. 18.20 Uitz. van de Pac. Soc. Party VARA. 18.30 Stereo: Klink Klaar zonder nonsens tussen 19.00-19.45 Evtl. verslag over de zesde etappe Olympla's Ronde van Nederland) 19.30 Nws. 19.35 Buitenlands weekoverzicht 19.45 Ste reo Licht voc. en instrum. ens. met zangsol. 20.15 Stereo: Vara Dansork en Sol. 20.40 Louis mag het zeggenInter view 21.15 Stereo: Metropole-ork. amu- sem. muz. 21.45 Country en Western muz. 22.00 Les ln Jazz opnamen van een studentenork. uit Boston. 22.30 Nws 22.38 Med. 22.43 Act. 22.55 Stereo: con trasten: mod. en klas. kamermuz opn. 23.55-24.00 Nws. Hilversum II 298 m. NCRV 18.00 Country and Western rubr. 18.30 Nws. 18.41 Hier en nu act NOS 19.00 Openbaar Kunstbezit 19.10 Morele Herbewapening Caux Intri gerend International, overleg, lezing 19.20 Openbare avond over spiritisme report. 19.35 Geen onderdaan maar burger reeks ultz. over de staatkundi ge vorm. van de Nederl. 19.50 Progr. voor blinden en slechtzienden 20.00 Stereo Cone, of the Year Jazz conc. 22,30 Nws. 22.38 Cosfca Nostra ook uw zaak, klankbeeld 23.55-24.00 Nws. (Over de 4e l\fn) van 18-20 uur. The Boys from Syracuse solisten m. koor en ork. o.l.v. (Rodgers/Hart) Ro bert Lowe, The very thought of you (Ray) Ork. Max Greger, Mr. Greger's blues (Alsner) Id., States medley George Mitchell Minstrels Wild cat blues (Williams) ork. Max Greger Ava Ion (Jolson) Ork. Horst Wende. Your repquestst George Mitchell Minstrels St. Louis blues (Handy) Ork. Horst Wende, Mister Sandman (Ballard) Id. High and flighty (Mobley) Lee Mor gan, Hank Mobley, Wynton Kelly. P. Chambers, Charlie Perslp, Speak Low (Nash) ld., Peckln' time (Mobley) Id. Blue rain (Contrane) Lee Morgan, Curtl6 Fullert John Coltrane, Kennv Drew, Paul Chambers, Philly Joe Jo nes, Moment's Notice (Coltrane) id. VOOR DONDERDAG 14 MEI Hilversum I 402 m. AVRO 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7 -20 Stereo: Lichte gr .muz. 8.00 Nws. 8.11 Radlojourn. 8.20 Stereo Lichte gr. muz. 8.30-8.33 De groenteman 8.50 Morgenwyd. 9.00 Stereo: Radio Ka- merork. klas. en mod. muz. 9.35 Wa- terst. 9.40 Schoolradio 10.00 Voor de kleuters 10.10 Arbeldsvlt. gr. 11.00-11.02 Nws. 11.30 Rondom 12 progr. voor de vrouw 11.65 Beurs ber. 12.30 Mod. plat teland 12.35 Sportrevue 12.54 Verslag Olympla's Ronde van Nederl. 13.00 Nws. 13.11 Radlojourn. 13.30 Stereo: 't Muzikantenuur: 1. Bas-bariton met plano: mod. lied. II Radio Slagwerk ens. mod. muz. Ill Armatl-kwartet, mod. muz. 14.30 't Is historisch: progr. over geschiedenis 15.00 Voor de zieken 16.00 Nws. 16.03 Land der Muzen: kunstkroniek 17.00 Sans Rancune: pl. progr. 17.30 Voor de Jeugd 17.55 Med. Hilversum II 298 m. KRO 7.00 Nws. 7.11 Het le vende woord 7.16 Stereo: Badinerle klas muz. gr. 7.30 Nws 7.32 Act. 7.50 Over weging 8.00-8.10 Nws. 8.30 Nws. 8.32 Voorde hulsvr. 9.00-9.10 Gymn. voor de hulsvr. NOS 10.00 Wat heeft dat kind. pedagogische lez. 10.20 Stereomuz. uit de Barok opn. 11.00 Nw6. KRO: 11.03 Voor de zieken 11.54 Bericht SUS Aktle 11.55 Med. KRO 12.00 Los-Vast gevar. program. 12.26 Med. t.b.v. land en tulnb. 12.30 Nws. 12.41 Hier en nu act. 14.00 Stereo: The Klllma Hawallans Show 14.30 Schoolradio 14.50 Stereo: 1. gram. muz. 15.00 Leven naar Pinkste ren godsdienstige ultz. NOS 15.30 Ste reo Sklvatoon Inform, over nieuwe lp. platen 16.00-16.02 Nws. 16.15 Meer over minder Inform, over mensen en dingen die minder op de voorgrond treden. NCRV 17.45 Hier en nu: sportact. Hilversum III 240 m. NCRV 9.00 Nws. 9.02 Terug van weg geweest muz. van toen voor luisteraars van nu 9.30 Zzzoef lichte instr. muz. 10.00 Nws. 10.03 Muz. by de koffie 11.00 Nws. NOS 12.00 Nws.. 12.03 Waarom niet: ontspannen luchprogr. 14.00 Nw 14.03 Holster pop- en countrymuz. 15.0 Nws. 16.00 Nws. 16.03 lORRRrrr pop- magaz. 17.00 Nws. 17.02-18.00 DraaiJ- ljofdraallk verzoekpl. progr. TELEVISIEPROGRAMMA'» Nederland I. NOS/NOT 10.45-11.35 en 14.00-14.50, Schooltelevisie NOS 18.45 De Fa- beltjeskr. NOS 18.55 Journ. TROS 19.04 Ark 2 enkele nummers uit de Pop-ope ra Ark 2 door de Engelse Popgroep Flaming Youth 19.30 De getrouw de vrygezel tv-serie NOS 20.00 Journ. TROS 20.20 De man van de Diner's Club speelfilm uit 1963 21.50 N'70 (3) dooum. t.g.v. het Natuurbeschermings laar 1970 NOS 22.35-22.40 Journ. 22.50 Samenvatting van de vandaag verre den etappe Olympla's Ronde van Ne derland TELEAC 22.55-23.25 By leven en welzyn les 17 herh. Nederland II. NeS 18.45 De Fabeltjeskr. NOS 18.55 Journ. NOS 19.04 Scala Inform, pro gr. 19.30 Van gewest tot gewest. NOS 20.00 Journ. VPRO 20.20 ICP Concert muz. filmpje 20.40 Experiment ln Zweden, docum. over een experimen teel gymnasium 21.10 Progr. rond de componist en zanger Leonard Cohen. 21.50 De aard van het beestje, docum. over sterven, dood rouw en na bestaan NOS 22.50-22.55 Journ.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1970 | | pagina 5