CLEO LAINE i zou me alleen zong" vervelen als m The Strawberry Statement: commerciële limonadefilm m g'rter<rM l jazz vandaag Opera STONES NAAR NEDERLAND Pulitzerprijzen Regisseur Pierotti overleden -i .ii pi( Ojl a J ENSCHOI Hippiedramatiek en studentenprotest in Cannes WÊk WOENSDAG 6 MEI 1970 LEIDSCH DAGBLAD PAGINA 6 e „Ik Sik ADVERTENTIE Een platenbon is altijd raak f5,-7,50 10,-15,-20,-25,- LONDEN Haar stem heeft een machtige klank als van een Caruso, de teerheid van fijne kant, een verbazingwekken de omvang vol schakeringen en nuances en haar liederen va riëren van Shakespeare tot opera en Duke Ellington. Zij treedt zelden op in het openbaar en is buiten Europa zo goed als onbekend, maar volgens musici en vereerders is zij de beste levende jazz-zangeres. 22851 Zy is de 42-jarige Engelse Cleo Laine een voormalig kapster en schoenenreparatrice, die aan het le ven met haar drie kinderen op het land de voorkeur geeft boven de ge jaagdheid van de showbusiness. „Als ik het verlangen koesterde een internationale ster te worden, zou ik naar Amerika gaan" zegt ze 1 Maar ik ben gelukkig getrouwd en wil hier niet vandaan. 1 Zij is als ster opgetreden in opera's heeft rollen gespeeld in gewone to- Unealstukücen Sir Laurence Olivier vindt haar uitstekend en heeft ge- zongen in vele klassieke concerten met symphon ie - orkestenTijdens haai- laatste concert in de Queen Elizabeth Hall waar zy met het Londense Philharmonisoh Orkest de on 01710-34premiere braollt van een nieuw werk 070.245*van F>rancis Poulenc zong zij jazz, stukken van Baoh, Kurt Weill en Charles Ives, liederen van T S. ,Eliot en Shakespeare en een com- jA/ijmentaar op de onlusten in Chicago. „Ik weet zeker dat ik me zou ver velen als ik uitsluitend jazz zou moeten zingen", verklaart zij. „Alle goede zangeresssen hebben invloed »en op me gehad: Ella Fitzgerald, Sara Vaughan en Billy Holliday. )E D 80,115 t^n ik tevreden over mezelf, f" IC maar zeer vaak gedeprimeerd zoals iedere kunstenaar moet zijn als hij zichzelf niet bedriegt. 0 |C Ik geloof niet dei ik de grote mas sa van jonge luisteraars erg aantrek - al ben ik eens vierde geweest in de ige op hitparade, maar ik heb het gevoel dat ik voldoe aan de behoefte van heel veel mensen die door de pop wereld worden verwaarloosd" Muzikaal is Cleo Laine een na tuurverschijnsel. ZÜ is in Londen geboren uit West-indisoh-Britse ou ders en zonder enige opleiding groot gebracht. Haar enige optreden in de show-business was als kind-figurante in de film „De dief van Bagdad" In 1950, toen zij 23 was, zong zij eens met een semi-professionele band op een dansfeest. Zij heeft sindsdien nooit meer schoenen gere pareerd. De basspeler van de band nam haar onmiddellijk mee naar John Dankworth, de veelzijdige Britse mu sicus die componeert, arrangeert, werkt met mensen zoals Menuhin en leider is van de meest stoutmoedige jazzgroepen in Engeland. Dankworth engageerde haar, train de haai- en trouwde haar. Omstreeks 1961 had zij meer dan een miljoen platen verkocht. Die zo mer speelde zij tijdens het festival van Edinburgh de hoofdrol in de opera „The seven deadly sins" van Kurt Weill en Berthold Brecht. In 1965 werd haar opname van een op muziek gezet album van Shake speare door de internationale oritici bij stemming uitgeroepen tot de triomf van het jaar. Zy is in met muzikale rollen opge treden in Edinburgh als Andro mache in de .De Trojaanse Vrouwen' in het Londense Royal Court The atre en voor de radio. Zij heeft een ADVERTENTIE onderscheiding van het Berlijnse tv- i festival gewonnen en de City of Lon- den heeft een liederencyclus voor haar uitgeschreven. Zij en Dankworth wonen in een landhuis met 21 kamers in Bucking hamshire en bouwen hun eigen the ater voor muziekfestivals. Cleo Lai ne zingt slechts enkele keren per jaar in Londen „maar ik doe veel tv op het vasteland en cabaret als we inkomstenbelasting moeten betalen", f CLEO LAINE LONDEN AP> De beroemde j Engelse popgroep Rolling Stones j komt naar Nederland. De Stones beginnen op 30 augustus in het Zweedse Malmo aan een tour- i nee, die hen langs 18 Europese ste den zal voeren. Zij zullen op hun rondreis, die is georganiseerd door theateragenten in Denemarken en in New York optreden in Scandinavië, West-Duitsland. Frankrijk, Oosten- I ryk, Italië en Nederland. I NEW YORK (Reuter) Seymour Hersh van de „Dispatch News Ser- vice" die de aandacht van de wereld j vestigde op het bloedbad van My Lai in Vietnam, heeft de Pulitzerprijs voor internationale verslaggeving ge kregen. Dean Acheson, die onder president Truman Amerikaans minister van j Buitenlandse Zaken was, kreeg de Pulitzerprijs voor geschiedenis voor J zijn boek: „Present at the creation: my years in the State Departement". PISA (AFP) De Italiaanse film regisseur Piero Pierotti is maandag op 58-jarige leeftijd in Pisa over leden. Hy is filmcriticus geweest en scenarioschrijver voordat hy zelf films als „De brug der zuchten", j „Zorro de rebel" en „Samson en de schat van de Inka's ging regisseren, j Zijn laatste rolprent .Kruis of munt" I is een western. VOOR WOENSDAG fi MEI Hilversum I 402 m. - VARA 18.00 Nws. 18.11 Act, Pol. Ultz. 18.20 Ultz. ven D'66. VARA 18.30 Stereo Klink Klaar zonder nonsens 19.30 De Italiaanse zangeres Gigliola Nws. 19.35 Buitenlands weekoverz. 19.4 Cinquetti heeft gisteravond een Stereo Tango Rumba Ork. met zang- hoondwond opgelopen, toen de auto L,c1?1 lnstr tr,o 20.30 stereo VARA-Dansork. en sol. 20.55 De over- waarin zy zat tussen Monte Carlo Val op hei. Amsterdamse Bevolklngsre- en Cannes by een aanryding was be- gister op 27 maart 1943 lez. 21.20 Ste- trokken. De tekstschryver en zangerk 21 -4,5 Nou- ®nsatir. Tv»r,™i tprogr. 22.10 Country en Western muz. Danyel Gerard werd ook gewond. 22.30 Nws. 22.38 Med. 22 43 Act. 22.55 led 1970 om 21J rijk aan Zee ledenverga een I en plas (Door Reg ten Zijthoff) ivergadering. s en penninj CANNES Als ergens de com- itatierekenhtnercie zich meester heeft ge maakt van de protest en drop- outbewegingen dan is het wel in bet bescannes Kilometers celluloid met M. J. MOIfnippiedramatiek, studentenpro- sectest. hash-rokers en vrouwen emancipatie vullen het festival- galeis en de talloze theaters aan één van de beroemdste bioscoop- G theaters van de wereld: Rue d' Antibes. Protest, sex en harde misdaad Normen de populaire thema's van 'Ie hedendaagse cinema. Ook al 6 n Q 6 - geloven de filmbonzen van de stuiptrekkende Hollywood-gigant UGM dat het niet lang meer zal iuren: „We moeten nog even wat verliezen terugpakken en dan ko nen de nieuwe onderwerpen aan ie orde". j MGM is in de Cannes-competitie Vertegenwoordigd met „The Straw- lerry Statement?, het debuut van (fclame- en tv-filmer Stuart Hag- nann naar het dagboek van de 19- ftrige student James Simon Kunen, lio op de Columbia University (New fork) „een bewustwording door- paafcte". Zyn dagboek geeft die ont wikkeling weer. Van een eerste deel- lame aan het studentenprotest en |en bezetting uit zuiver opportunis- COmpleet ne („daar waar de meisjes zyn") jvolueert hy naar een doordacht 9 uur. krzet tegen corruptie, geweld en utoriteit. Een weg die in het film- jerhaal tenslotte naar een dramati- Iche dood in slow-motion voert. De kloof tussen film en boek zou liet groter kunnen zyn dan hier. waar James Kunen sober en authen- Sek zyn aantekeningen neerschrijft, E I S [aat Stuart Hagmann met zoom- pnzen tekeer in geometrisch opge- iele (AP lover de kern van het protest, de motieven en de ideologie. Niet zo I verwonderlijk want Hagmann maak te gebruik van de scenario en I toneelauteur Israël Horovitz, die met vies is van forse tragi-komische effecten. Voeg daar nog de film ervaring van Hagmann zelf by en je hebt een team dat van het stu dentenprotest een sigaretten- en li monadefilmpje maakt. De commercie twijfelt er echter met aan dat „The Strawberry Sta tement" in het spoor van „Easy Rider", „More", „Midnight Cowboy" en andere „geëngageerde" produkties miljoenen gaat verdienen lotte kleurenbeelden, die veel over lijn estetiek vertellen, maar weinig 24827 ADVERTENTIE Een platenbon is altijd raak f5,- 7,50 10,-15,-20.-25,- Cannes is na de inzinking van 1968 weer helemaal teruggekomen als het grote festival van sterren en g'amour. Als je ook maar iets bent in de filmwereld mag je Cannes niet missen. Dat laatste is overigens een uit spraak van Curd Jurgens, die aan' een terugkeer werkt en op de film- markt vertegenwoordigd is in een nieuwe film van Duitslands belang- rykste seks-cineast. Rolf Thiele In „Ohrfeigen" speelt Jurgens een Ironisch- kijken de rijkaard die ver wikkelt raakt in commune-activitei ten. De rest laat zich dan gemak- kelyk raden. Helemaal onverwachts is ook Mar iene Dietrich opgedoken die de hom mage aan de in 1969 overleden cine ast Josef von Sternberg komt by- wonen. Von Sternberg maakte haar be roemd met films als „Shanghai Ex press" en „Der blaue Engel" Maar over die tyd wil ze r.iet meer praten als ik haar eindelyk be reikt heb in een meute van bewon deraars in de Carltonbar: „dat is zo privé, daar praat je niet over". Waarom is ze in Cannes? Josef von Sternberg is een stuk van myn leven geweest en hier wordt hy herdacht". Voelt ze zich nog een filmster? „Myn laatste film was Judgement at Nuremberg en misschien zal ik nooit meer een film maken. Het is dus onzin om me nog een filmster te noemen. Het lykt wel of ik al dood ben, want iedereen heeft het altyd over de legendarische Mar iene en dan dat gezeur over de sexy grootmoeder. Speciaal in Ame rika hebben ze er een handje van. Daar heerst een obsessie over seks". Hoe staat ze politiek tegenover Amerika? Kirk Douglas, die in Cannes als jurylid fungeertin gesprek met de Amerikaanse filmster Kim Darby en de jonge regisseur Stuart Hagmann. „Ik ben een Amerikaanse dus je kunt niet verwachten dat ik Amerika zal afvallen. Maar ik ben er niet langer trots op: IEr is teveel oorlog en geweld. Aan de Stars and Stripes kleeft liet bloed en of we nu Johnson heb ben of Nixon maakt ook al weinig j verschil. De basis van alles is de angst. Iedereen is bang voor de ander. En bange mensen zijn het ge vaarlijkst". Jeugdsentiment By Marlène Dietrich zie je de rimpels en de ouderdom. Maar de hoogverzekerde benen uit de jaren 30 en 40 doen het nog best, Marlène, die terloops een tv-ploeg afsnauwt „wie heeft de televisie nodig?" kan nog lang mee. In haar nabyheid hangt de waa6 van de grote Hollywóod-jaren. Helens, jeugdsentiment. Jazz Magaz. 23.56-24.00 Nws. Hilversum II 298 m. NCRV 18.00 Country and western rubr. 18.30 Nws. 18.41 Hier en Nu act. NOS 19.00 Openbaar Kunstbezit 19.10 Balans '70 report. 19.35 Geen onder daan maar burger ultz. over de staat kundige vorm van deNederl. 19.50 Ultz. van de Kathol. Volkspartij 20.00 Sport Muz. 20.45 Feyenoord-Celtic Glasgow finale om de Èuropabeker voor lands kampioenen ln het San Slrostadio ln Milaan 22.50 Nws. 22.58 Lichte gram. muz. af ge wis. met report, uit het San Slrostadlon ln Milaan 23.55-24.00 Nws. VOOR DONDERDAG 7 MEI Hilversum I 402 m. AVRO 8.00 Nws. 8.10 Radiojourn. 8.20 Stereo Lichte gram. pl. (eventueel erkeersber.) 8.50 Mc ..00 Kerkd. AVRO 10 ters 10.10 Stereo: Lichte gram. pl. (11.00-11.02 Nws.) 11.30 Rondom 12: progr. voor de vrouw, eventueel met verkeersberlch. 12.30 Sportrevue 13.00 Nws. 13.10 Radiojourn. 13.30 Stereo: Italiaans belcanto uit de 19e eeuw gr. 15.00 Lichte muz. opn. 15.20 Hoorspel met de Jeugd 16.00 Nws. 16.02 Voor on derweg en thuis gevar. progr. met ver- Keerslnform. 17.55 Med. 18.00 Nws. 1810 Radiojourn Pol. ultz. 18.20 Ultz. van de Boeren Partij AVRO 18.30 Voor on derweg enthuis: gevar. progr. met verkeerslnform. 18.55-19.00 Voor de kind. 19.30 Nws. IKOR 19.35 Kerk ver af en dichtbij 19.40 Mens en Bijbel: radiocatechese 19.50 Avondgebed Avro 20.05 Stereo: Die Deutsche Bachsol. met zangsol. klas. muz. 21.25 Achter docht. hoorspel herh. van 14.4.1966: 22.30 Nws. 22.38 Med. 22.40 Radio journ. 22.55 Tout a tol. Inform, progr. vilt Parijs 23.20 Ik hoor. Ik hoor wat u niet hoort, causerie met gram. pl. 23.55-24.00 Nws. Hilversum II 298 m. KRO 8.00 Nws. 8 10 Stereo: Badlnerle klas. muz. gr. 9.00 Nws. en waterstan den 9.15 Stereo: Laudate klas. gew I muz. gr. 10.00 Eucharistieviering 11.00 Nws. 11.02 Stereo: Lichte gram. muz. isws. 11.02 Stereo: Lichte gram. muz. 11.55 Med. NCRV 12.00 Los-Vast gevar. progr. 12.26 Med. t.b.v. land- en tulnb. 12.30 Nws. 12.40 Hier en Nu: act. 14.00 Stereo: The Killma Hawailans Show 14.30 Stereo: Nederlands Blazersensem klas. muz. gr. 15.00 Flitsen van bonds dagen NOS 15.30 Meer over minder: Iniormatie over mensen en dingen die minder op de voorgrond treden 16.00- 16.02 Nws. 17.15 Langs de iyn: sport- progr NCRV 18.00 Tyd vrij voor muz. in vrye tyd: kerkconc door gemengd koor met sol. 18.30 Nws. 18.40 Hier en Nu act aansluitend om 19.00 Spektrum maatschap, vraagstuk, nader belicht. 19.15 Stereo: Leger des Hellskwartler. 19.30 Kerkorgelconc. klas. en mod. muz. 20.00 Ferdinand Huyck (slot) serie- hoorspel 20.33 Stereo Lichte gram. muz 21.38 Stereo: Klas. ork. muz. gr. 22 20 Avondoverdenk. 22.30 Nws. 22.38 Pari. dagoverz. 22.45 Onvoorzien licht muz. progr. met act. 23.55-24.00 Nws. Hilversum III 240 in. NCRV 9.00 Nws. 9.02 Terug van weg geweest muz. van toen voor luisteraars van nu 9.30 Zzzoeflichte instr. muz. 10.00 Nws. 10.03 Muz. bij de kof fie 11.00 Nws. NOS 12.00 Nws. 12.02 Popslick licht pl. progr. KRO 13.00 Nws. 13.02 Rond met 'n gaatje licht pl. progr. 14.00 Nws. 14.02 Holster pop en countrymuz. 15.00 Nws. 16.00 Nws. 16.02 lORRRrrr popmagaz. 17.00 Nws. 17.02-18.00 Draaljljofdraallk: verz.pl. progr. VOOR VRIJDAG 8 MEI Hilversum I 402 m. AVRO 7.00 Nws. 7.11 ochtendgymn. 7.20 Lichte gram. pl. 8.00 Nws. 8.11 Radiojourn. 8.30 De Groenteman NOS 9 00 Intern, spectrum oude. mod. en klas. muz. opn AVRO 10.00 Voor de kleuters 10.10 Arbeldsvlt. gr. 11.00-11.02 Nws. 11.30 Harprecltal: klas en mod. muz. 11.55 Beursbericht. NOS 12.00 Olympla's Ronde van Neder), voorbe- op de wereld: pop. NOS 12.40 Stereo; Lichte muz. gr. 12.50 Recht en slecht praatje 13.00 Nws. VARA 13.11 Act. 13.20 Stereo: KI. muz gr. E.O. 14.00 Ruimte Radlo-ma- gaz. l. Zingend getuigen veelgevraagde geesteiyke muz. lnstr. van God praatje 3. Meer dan een lied: geschiedenis van een bekend lied 4. Act. nws. over zend. in binnen- en bultenl. 5. Overdenking NOS 15.00 Stereo- Aspekten van de kamermuz. opn. 15 45 Toertsmo toeris tische Inform, uit binnen- en bultenl. VPRO 16.00 VPRO-Vrij dag gevar. pro- NEDERLAND I 5.00 Voor de kinderen (KRO) 6.45 De fabeltjeskrant (NOS) 6.55 Journaal (NOS) 7.04 Tob-spion, tv-serie in kleur (NOS) 7.30 Kenmerk: De wekelykse Informatierubriek over kerk en samenleving (IKOR/CVK/RKK) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Uitzending van Binding Rechts (NOS) 8.30 Thuis in Rotterdam (NOS) 8.55 Reportage van Feyenoord Celtic in Milaan (NOS) (in de rust uitzending Stichting Socutera) Thuis in Rotterdam (NOS) Journaal (NOS) 10.45 11.15 NEDERLAND II 6.45 6.55 7.04 8.00 8.20 9.00 10.40 10.45 11.25 NEDERLAND 6.50 - 6.55 - 7.04 - „RO) De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) MIK: muzikaal amusementsprogramma Journaal (NOS) Zelf doen: adviezenrubriek (KRO) De man, die Sherlock Holmes was, film (KRO Journaal (NOS) Spaanse les les 14 (Teleac) Kosmovisie les 13 (Teleac) 8.00 8.10 10.30 10.35 NEDERLAND II 6.50 6.55 7.00 7.30 8.00 8.10 9.00 9.50 10.05 10.25 De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) Jethro Tuil, film over het leven van een pop zanger en zyn gezelschap (VPRO) Mystiek. Leo Kluitmans. Hekserij. De Peel, do- cumentairc (VPRO) Journaal (NOS) Les Astronautes, tekenfilmpje over de ruimte vaart, in kleur (VPRO) Dagboek van een oproerkraaier: Rebelse liedjes uit allerlei landen en van allerlei volken, in kleur (VPRO) Tristi Tropici, gedramatiseerde documentaire (VPRO) Journaal (NOS) Bij leven en welzijn les 16 (Teleac) De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) Studio Sport (NOS) Van gewest tot gewest (NOS) Journaal (NOS) De dief van Washington, tv-film, in kleur (TROS) Een vreemd stuk Engeland, documentaire (TROS) Ben Webster speelt: saxofoon met begeleiding van een instrumentaal trio (TROS) Vrouwen alleen, tv-serie. in kleur (TROS) Tot onze diepe droefheid: 4 De overlevenden, do cumentaire over sterven, dood. rouw en na-be- staan (IKOR/CVK) Journaal (NOS) Biykbaar bevreesd dat de overgang van 's werelds top- amusement in Montreux naar de Nederlandse tv op 4 mei. de dag van de dodenherdenking, te abrupt zou zyn, heb ik my pas gisteren, op een feestdag dus, weer tot de televisie gewend, in de hoop dat de lacherige toe standen van Montreux dan ge- lqidelyk zouden kunnen afvloei en. Het bevrydingsprogramma vöh Jan van Hillo, „We leven nog...," had echter ook op 4 mei uitgezonden kunnen wor den, want veel feesteiykheid straalde het niet uit. Dat was echter de reden niet, dat ik er met enig onbehagen naar heb zitten kyken. me steeds meer afvragend of het wel een „kosjer" programma was. Het uitgangspunt, dat Van Hillo ook in de twee eerdere program ma's waarmee dat van giste ren een drieluik vormde al ge hanteerd had (terugblikken via een aantal mensen die het al lemaal zelf hebben meege maakt. het grote geheel oproe pen via de betrokken enkelin gen), was uitstekend Persoon- lyke belevenissen spreken, ze ker via de televisie, meer aan dan de grote lijn en kunnen in hun enkelvoudigheid vaak vol lediger zyn dan algemene over zichten. Bovendien had Van Hillo een gepast, bescheiden gebruik gemaakt van kopstuk ken: Prins Bernhard en dr. Drees, wier aanwezhgeid in dit programma alleszins gerecht vaardigd was. Ze hadden bo vendien nog wel iets aardigs te melden over de capitulatie en de voedseldroppings. Ook viel er niets aan te merken op de gekozen getuigen: Dirk Vollen hoven byvoorbeeld, met zyn verhaal over de „natte bun ker." een week lang op krukken in het pikkedonker tot z'n nek toe in het water staand, en er levend maar scheel uitkomend, „want in het pikkedonker kyken je ogen naar één punt." zyn verhaal sprak me by zonder aan. nadat ik net in Parys de film „De bekentenis" had ge zien. met Yves Montand als Tsjechische gemartelde: verle den en heden vloeiden hier automatisch in elkaar over Of die andere getuige, Levie de Lange, wiens vrouw en vyftien kinderen vergast werden en die in zyn eentje naar Amsterdam terugkwam „om te zien hoe het de Duitsers verging en ik heb het gezien, het gaat heel goed met ze." Geen klachten tot zover. Waarom dan toch dat gevoel dat het programma niet .kos jer" in elkaar zat? In de eer ste plaats, omdat de verbinden de teksten op een andere toon hoogte zaten dan de getuigenis sen. Je hoorde te veel vlaggen in die teksten wapperen, de voedseldroppings werden be groet door „dol geworden we zens" en de nagemaakte hoe ra- kreten by de beelden klonken opeens vals. Ook de begeleiden de muziek was op Wagneriaan se wyze opdringend en over het gevoel dat de bevryding teweeg bracht, werd gezegd: „Je kunt niets zeggen, want ergens bin nen in je begint het over te ko ken." Dat soort kwasi-literaire beelden vond je af en toe ook terug op het scherm, als er iets verteld werd over een kin dertransport en we met half- abstracte „kunstbeelden" wer den beziggehouden. Op dat mo ment. althans zo voelde ik het aan. waren dat de verkeerde beelden, zoals we ook soms de verkeerde woorden hoorden, op de verkeerde toonhoogte uitge sproken. De aangedragen ste nen deugden wel. maar .de spe cie die ze by elkaar moest hou den. klopte niet. Dat Jan van Hillo in zyn slotbeelden de voltallige konink- lyke familie op het bordes liet zien, is heel verdedigbaar, want zy is het symbool van de een heid en ook van het verzet van het Nederlandse volk. Maar die stuntvliegende straaljagers had hy van my weg mogen laten, want in een programma waar in mensen over hun oorlogsel lende vertelden, hoorden de ze bommenwerpers-in-gala-uni- form niet thuis. Zy bewezen eens te meer. dat Van Hillo net niet de juiste toon te pakken had voor dit programma NICO SCHEEPMAKER gram. met report. Interviews en be richten 16.00 Nws. 17.55 Med. Hilversum II 298 m. KRO 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7.16 Stereo: Badlnerle klas. muz. gr. 7.30 Nws. 7.32 Act. 7.50 Overweging 8.00-8.10 Nws. 8.30 Nws. 8.32 Voor de hulsvr. 9.00 Gymn voor de huisvrouw 9.40 Schoolradio 10.00 Stereo Aubade klas. muz. opn. 11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken 11.55 Med. 12.00 Stereo: van twaalf tot twee. gevar. progr 12.22 wy van het land 12.26 Med. t.b.v. land en tulnb. 12.30 Nws. 12 41 Act 13.00- 13.05 Raden maar 14.06 Schoolra dio 14.30 Stereo: Licht ens. met zang- *ol. TROS 14.55 Stereo: Bevrijdingscon cert 1970 Promenade ork. en gezamen- ïyke Hllversumse koren opn 16 00 Nws 16.03 Dlsco-drlve-in 17.15 Sportkompas 17.45 Act. Hilversum III 240 m. VARA 9.00 Nws. 9.02 De Eddy Bec ker Show 10.00 Nws. NOS 11.00 Nws. 11.03 De Felix Meurders Show VPRO 12.00 Nws. 12.03 Top-30 13.00 Nws. TROS 14.00 Nws. 14.03 Suzle Cream Cheese AVRO 15.00 Nws. 15.03 Muz. Boetiek 16.00 Nws 17 00 Nws 17.02 Radiojourn. 17.05-18.00 Zingende bou gie gevar. pl. progr. voor automobilis ten. Nederland I. 18.55 Journ. KRO 19.04 Piste, variété progr. NOS 20.00 Journ KRO 20.20 Schaep met de 5 pooten. tv-serie 21 0 Brandpunt 2140 Bonanza tv-Wester KRO RKK 22 30 Riskante Kerk maga zlne over een kerk-ln-ont wlkkelln NOS 22.55 Journ TELEAC 23.00-23.3 Van molecuul tot mens les 16 herh Nederland II. NOS 18.45 De Fabeltjeskrant NO 18.55 Journ. NOS 19.04 Scala inforrr progr. AVRO 19.30 Wel vaardigheden wetenswaardlgh. uit de wereld van h( bedryfsleven NOS 20.00 Journ. AVR> 20.20 Sahara, de Zoutkaravaan. do- 21.10 25 Jaar Dutch Swing College I 22.10 Vandaag of morgen, docum NO 23.00 Journ. 23.05-23.10 Report. Olym pla's Tour door Nederl. samenvat. ADVERTENTIE Met een plaat vindt iedereen ril draai

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1970 | | pagina 5