Alle Hollywood-bonzen zitten weer in Cannes Vakkundig komediewerk in de Kon. Schouwburg '1ONBETAALBAAR DUO ZONG IN CONCERTGEBOUW Hariy Saltzman: Zie ik er zo slecht uit?" Kom, zwartkijker Roussins „Je weet het 110011*' Simon en Garfunkel: e« aióteren MAANDAG 4 MEI 1970 LEIDSCB DAGBLAD PAGINA 8 (Door Reg ten Zijthoff) CANNES (GPD) Wanneer Jean-Claude Brialy met een baard van twee weken over de boulevard van Cannes gejaagd wordt door vier gillende oude dames, Richard Lester nog steeds dezelfde geruite bakkersbroek draagt als in 1968 en producent Harry Saltzman alweer dikker is geworden, weet je dat het filmcircus aan de Middellandse Zee begonnen is. Dat gebeurde allemaal zaterdag kort voordat de minister van Sport en Jeugd, Josept Comiti, het festival officieel opende en het fraai uitge doste publiek geconfronteerd werd met Marc Allegrets film „Le bal du comte d'Orgel", de vervanger van het festival-ver slag van Woodstock. De Amerikanen hebben ontdekt dat de pers gek is op Woodstock en doen nu officieel mee aan de com petitie. Het lijkt wel of er geen crisis in de filmindustrie bestaat. Alle Holly wood-bonzen hebben hun 300-gul- den-suites in het Carltonhotel weer betrokken en als ik James Bond- prodiucent Saltzman vraag naar de miserabele toestand van de interna tionale filmindustrie antwoordt hij: „Zie ik er zo slecht uit?", klopt hij op zyn buik, kijkt stralend rond en voegt er aan toe „There is no busi ness like showbussiness Cannes is ruim twee dagen oud zonder dat er veel opzienbarends is gebeurd. Mare Allegrets „Le bal du comte d'Orgel" komt uit de bus als een misbaksel. Een driehoeksverhou ding in de jaren twintig naar het gelijknamige boek van Raymond Ra ti iguet, de auteur van het aanzien lijke betere werkstuk „Le diable au corps" (1947 - regie Claude Autant- Lara). Jeau-Claude Brialy moest een intrigerende graaf voorstellen, die een spel speelt met zijn vrouw (Syl- vie Fennec) en hun vriend Francois (Bruno Garcin). Het spelletje loopt uit de hand en er ontwikkelt zich een instant-drama met elkaar lijde lijk aankijkende geliefden. Zelfs de dynamiek van de „roaring twenties' is aan Allegret voorbij gegaan. Een levenloze film, die door de cineast zelf als een „antwooi'd op de tegen- w^rdige modieuze cinema", wordt gezien. Voor Allegret is het kenne lijk een verdienste dat Radiguet in een tijdperk van surrealisme en da daïsme een dergelijk wezenloos lief desverhaal heeft afgeleverd. Waar is het scenario?, was een vraag tijdens de persconferentie. Antwoord: Frangoise Sagan schreef de dialogen. Nieuwe vraag: Waar is de film? over een man die langzaam leert wat medegevoel en betrokkenheid is" noemt John Boorman het zelf i „Vraag me niet om het verhaal na te vertellen. Toen ik aan Billie Whi- telax vroeg om de verloofde van Leo te spelen, kon ik nist zeggen waar het over ging. Het is een soort ko medie, een parabel. Toen ik haar uitlegde wat ik niet kon zeggen, zei ze: ja ik speel het". ADVERTENTIE Nederlanders Tussen de meer dan vierhonderd films, die in Cannes in vijf afdelin gen worden gedraaid, zit één Neder lands signalement: de korte teken film „In the void", van Ronald Byls- ma. Die wordt vertoond in de j „veertiendaagse" van de Jonge ci neasten, waar ook de nieuwe Godard in zit en een nieuwe van Jean-Marie Straub, om naar enkele namen te noemen. Verder kijken, kopen en praten de Nederlanders in Cannes. Olaf Douwes Dekker. Hans Saai tink en Ab van Ieperen zjjn er namens het Holland Festival, dat dit jaar in 7 Nederlandse plaatsen een week van I de „jonge, onafhankelijke Ameri- kaanse film" gaat organiseren. Het drietal maakt hier de definitieve selectie. ga naar het postkantoor en geef jwTV aan (dan kijkt u véél prettiger) O Elio Petri Meer ,body' heeft Elio Petri's nieuwste film „Investigation of a private citizen", een ocllage van so ciaal en politiek engagement, sur realisme (magisch realisme», Kaf kaiaanse vervreemding en misdaad Centraal staat een schizofrene en sadistische politiecommissaris (Gian Maria Volente), die zijn minnares (Florinda Bolkan) vermoordt en ver volgens wil aantonen dat een politie man onschendbaar is. Hij laat tal loze sporen na en leidt zelf het moordonderzoek dat steeds weer in zijn richting wijst. Maar zijn mede werkers wentelen alle schuld van MARCELLO MASTRIOIANNI hem af en zelfs als hij een officiële bekentenis schrijft, wordt de boot afgehouden. De film is voortreffelijk i gecomponeerd met grootse visuele j momenten, maar als engagement en I aanval op de politiecorruptie heeft Petri toch teveel gevaren onder de vlag van een „case-history" De scheizofrenie van de hoofdpersoon is een te uniek geval en het realisme van de film wordt steeds ondergra-l ven door vervreemding en absurde flashbacks. Elio Petri geeft trouwens j zelf toe dat de maatschappijkritiek aanzienlijk zwakker is dan n een vergelijkbare film als Fransesco j Rosi's handen op de stad(met Rod j Steiger). DEN HAAG (GPD) Andrè Roussin, de nu 59-jarige Franse toneelschrijver, behoeft in ons land bij trouwe schouwburgbezoe kers niet nader geïntroduceerd te worden. In de afgelopen decennia heeft men hem immers leren kennen als producent van moei teloos verteerbaar amusements toneel. Successen als „Bobbeltje" „Als 't kindje binnenkomten „De man. de vrouw en de moord", om maar een greep in Roussins bestsellers te doen. hebben het beioezen. „On ne sait jamais", waarvan de Haagse Comedie in de Koninklijke Schouwburg onder de titel „Je weet het nooit" de première gaf, laat zich gemakkelijk in dezelfde categorie in delen. Het is toneel waar men niet of nauwelijks bU hoeft te denken, thea ter dat men over zich kan laten ko men zonder in problemen verstrikt te raken. Bekwaam gecomponeerd theater- vermaak. dat het behalve van het vakmanschap van de auteur ook van dat van de uitvoerenden moet hebben. Welnu, dat heeft het bij de Haagse Comedie meeeekregen. In een regie van Wim van Rooy. hebben zes leden van het Haagse gezelschap op niet mis te verston: wijze duidelijk Leo the Last DEN HAAG (ANP) De lei- der van de 25 jaar bestaande Dutch Swing College Band. ir. Peter Schilperoort, is zaterdag op de jubileumreceptie van zijn jazz-orkest koninklijk onder scheiden. De jazz-musicus mag zich voortaan Ridder in de Orde Oranje Nassau noemen. Op de ontvangst, die 's mid dags in het Kurhaus in Scheve- ningen werd gehouden, versche nen zeer velen om hun gelukwen sen aan te bieden. Felicitatietele grammen waren er o.m. van Prins Bernhard en van Prinses Beatrix en Prins Claus. Prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven luis terden 's avonds in de Kurzaal met hun aanwezigheid het jubi leumconcert op, ivaarvoor men tientallen belangstellenden moest teleurstellen wegens plaatsge brek, en dat gevolgd werd door een galabal met medewerking van het radio-dansorkest The Skymasters. De DSC-band treedt morgenmiddag op in de Leidse Groenoordhal. John Boorman, de maker var» .Point blank', presenteerde zondag ,Leo the last', een zeer complexe pa rabel op de klassestrijd, de tegen stelling arm-rijk, zwart-blank en i eerlijk-corrupt. De film is een offi- ciële Engelse inzending en ding», j mee naar de prijzen. Geen meester- werk, maar intrigerend genoeg. ,Leo j the last' cirkelt om het personage van Marcello Mastrioiamni, die de j laatste afstammeling van '11 oud ge slacht speelt. Een wereldvreemde man, dié vogels, mensen en situaties door zijn kijker waarneemt en ver- 1 werkt. Iedereen in zyn omgeving probeert van hem te profiteren en zonder het te beseffen is hij de uit buiter van de armoedige negerwij k. die uitkomt op zijn luxueuze villa Langzaam raakt Leo echter betrok ken bij het gebeuren en verandert de film met hem mee. „Een film In het kader van het NATO- contact verblijft een aantal buiten landse militairen twee weken in mei in Nederland. Tijdens dit verblijf zal in het komende weekeinde van 9-10 mei de groep, bestaande uit circa 700 luchtmachtofficieren, afkomstig uit Amerika, Canada, Duitsland, Frank rijk, Denemarken. Zweden en Ne derland, een ontspanningsbezoek brengen aan Noordwijk en de Bollen streek. In overleg met het bureau Welzijnszorg van de Kon. Lucht macht in Den Haag heeft de VVV alle benodigde informatie over Noordwijk ter hand gesteld. AMSTERDAM (GPD) Niet zonder trots presenteerde impre sario Lou van Rees zaterd-agnacht in het Amsterdamse Concertge bouw het peperdure Amerikaan se duo Simon and Garfunkel. De grote zaal ivas tot op de laatste plaats bezet met belangstellenden die het ene moment muisstil en in aanbidding de muzikale pres taties van Simon en Garfunkel volgden en het andere moment in wild enthousiasme losbraken. Vanwaar de populariteit van dit Amerikaanse duo? Het is louter de muziek die aanspreekkt, want Paul Simon en Art Garfunkel houden hun privé-leven zo strikt gescheiden van hun artistieke bezigheden dat over de jongens zelf slechts bekend is dat ze elkaar vanaf de lagere school ken nen. Iri 1964 maakten ze hun eerste echte hit .Bound of silence" die op alle hitparades de eerste plaats be reikten. Sindsdien is de faam van Simon en Garfunkel zo gegroeid dat ze nu bijna onbetaalbaar zijn'. „Nog duurder dan Sammy Davis jr.", al dus Lou van Rees voor wie dit muzi kale spektakel zijn duurste concert tot nu toe was. Het is eigenlijk enigs zins vreemd dat het genre van Simon en Garfunkel nog zo enorm aanslaat. Het zijn voornamelijk luisterliedjes (Homeward Bound, The Boxer. Fee ling Groovy) en dat is een genre dat in deze tyd van harde rock nauwe lijks meer opgang maakt. Toch zijn van hun zevende elpee die naar hun recente hit „Bridge over troubled water" heet al meer dan vijf miljoen exemplaren in omloop Elke gemaaktheid schijnt het twee- tal vreemd te zijn. Gekleed in spij kerbroeken en oude truitjes stonden Slmon en Garfunkel midden op het grote toneel. Ze brachten hun num mers op een nonchalante innemende manier. Hun huidige hit .BI Condor Pasa", een Peruviaans volksliedje, was het enige programma-onderdeel dat te genviel. De Indiaanse fluiten die es sentieel voor dit nummer zijn waren vervangen door een zwakke tweede stem van Garfunkel. Deze lacune werd echter weer helemaal goedge maakt met „Bridge over troubled water", het indrukwekkende hoogte punt van de avond, gezongen door Art Garfunkel. Twee toegiften ont lokte de zaal aan het tweetal. Daarna verdwenen ze door een zorgvuldig bewaakte zijdeur, onbereikbaar voor fans en pers. Alleen in de zaal is contact mogelijk, daarbuiten trekken Simon en Garfunkel weer een muur van ongrijpbaarheid rond zich op. gemaakt, dat ook in een tUd dat men i de drijvende krachten achter in het HOT niet meer kan verwijten geen 1 oog te hebben voor andere vormen van toneel, de Haagse Comedie r'es- ondanks zijn patent on perfecte ko- m i-voorst'IVngen n wenst op t? geven. Een Parijse familie wordt ten to- j nele gevoerd, die het eigenlijk nooit I van elkaar weten Waarom rea- j geert de vrouw toch zo rustig op de I wetenschap, dat haar man een mai- tresse heeft, laat zy zich soms ook door een minnaar troosten"- Was het huwelijk van de ouders van de echt genoot. waarover hij zo graag loopt te pochen, wel zo goed als iedereen altijd gedacht heeft? Heeft de zeven tienjarige dochter al met de liefde kennis gemaakt, of ls zy nog on schuldig. Vuurwerk, dat met verve wordt aangestoken door Ko van Dijk als een knorrige, vanuit de verdediging hii heeft tenslotte een maitresse en dat weet iedereen steeds onge makkelijker op zijn omgeving reage rende echtgenoot en Trins Snijder als zijn rustig-blyvende vrouw, die hem telkens weer prachtig lik op stuk weet te geven. In hun gezin zet Ma ria Stiegelis een heerlijk dartel we zentje als geen blad voor de mond nemende dochter neer en maakt Do van Stek met een betrekkelijk kleine rol als de nicht, die op weg is naar het oude-vrijster-dom, een gaaf stuk je komediewerk. Gijsbert Tersteeg voelt zich als de vader van de man in een rol, waarin hij terloops een enorme hoop bouwstoffen voor nieu we gedachtensprongen mag aandra gen, kennelijk als een vis in het water en Carl van der Plas completeert het zestal als de huisvriend Tltus, die uiteindelijk toch op een andere ma nier een sleutelrol speelt als de an dere wel gedacht hadden. Bij stukken als deze is altyd het bezwaar, dat gedurende de aanloop naar het einde al zoveel kruit ver schoten is, dat zo'n einde er een beet je kabbelend achteraan komt: „Je weet 't nooit" maakt daar eigenlijk geen uitzondering op. Wie echter in de komende weken of maanden de Haagse Comedie sluit er niet alleen het seizoen mee, maar opent er in augustus ook het nieuwe seizoen mee naar „Je weet 't nooit" gaat kijken, hoeft zo onzeker niet te zijn. HU <of zU> mag van ons aannemen, dat hU best zeker kan weten, dat deze voor stelling. dank zU André Roussin, dank zy Wim van Rooy en de overige medewerkers en niet in het minst dank zy Harry Dich ook. die voor een kleurig decor zorgde, goed ls voor een onbekommerd avondje uit. VOOR MAANDAG 4 MEI Hilversum I 402 m. AVRO 18.10 Journ. 18.30 Lichte gr. pl. NOS Nat. Progr 19.15 Vuilbruine catalogus, herdenklngsprogr. 19.57 Inleiding herdenking op de Dam 20.00 Stilte op de dam 20.02 Wilhelmus 20.04 Stereo: Mod. en klas. kamermuz. 20.30 Komt u maaract. discussie met luisteraars en lichte muz. Bond zonder naam 22.20 Welkom ln Land en Bosch lez. NOS 22.30 Nws. 22.40 Med. AVRO 22.45 Radio journ. NOS 22.56 Stereo Jaz ln aktle 23.50 Balans '70 Report. 23.66 24.00 Nws. Hilversum II 298 m. NCRV 18.00 Na Dachau kunnen zU De kerk ln oorlogstijd lez. NOS 19.15 Nat. progT. 19.15 vuilbruine catalogus herdenlngsprogr. 19.67 Inl. herdenking op de Dam 20.00 Stilte op de Dam 20.02 Wilhelmus 20.04 Stereo: Mod. en klas. kamermuz. NCRV 20.30 Noordhollanda Phllharm. ork. en sol. en koor mod. gew. muz. 21.15 De Nederl. Kultuurka mer docum. progr. 22.30 Nws. 22.40 Avondoverdenking 22.50 Stereo Klaas, en mod. muz. gr. met een lnlekling 23.56-24.00 Nws. VOOR DINSDAG 5 MEI Hilversum I 402 m. AVRO 7.00 Wilhelmus 7.02 Nws. 7.13 Ochtendgymn. 7.22 Klass. en mod. muz. gr. 8.00 Nws. 8.11 Radio Journ. 8.20 Ste reo Lichte gram. pl. 8.50 Morgenwijd. NOS 9.00 Uitgebreide report, of herha ling NOS progr. 9.36 Waterst. 9.40 Muz uit de Middeleeuwen en de Renaissan ce AVRO 10.00 Voor ds kleuter» 10.20 Stereo: Licht gr.pl. 11.00 Nws RVU 11.03 Films over oorlog en verzet door H. Wlelek AVRO 11.30 Rondom 12 pro gram. voor de vrouw 12.30 Toppers v. wen gr. 13.00 Nws. 13.11 Radiojournaal NOS 13.30 Spiegel van België muz. en nws. van onze zuiderburen. 14.00 ste reo Klein chanson 14.40 Jazz uit het historisch archief AVRO 15.10 Klnder- progr. 16.00 Nws. 16.03 Stereo Radio Fllherm. Ork Mod. en klas. muz. 17.00 Stereo: Zingende bougie vroiyk pla- tenprogr. voor automobilisten 17.55 Med. 18.00 Nws. 18.11 Radlojourn. 18.25 Stereo Nederl. liedjes 18.50 Paris vous parle 18.56 Voor de kind. 19.00 Tref punt dlscusslerubr. voor act. za ken. 19.30 Nws. 19.35 Vanavond vro lijkheid, muz. act. en wetenswaardig heden 22.00 Gonk satirisch progr. 22.30 Nws 22.38 Med. 22.40 Radlojourn NOS 22.55 Zin-Tuig kunstkron. 23.55-24.0 Nws. Hilversum III 240 m. vara 9.00 Nws. Plaatje» voor pep 10.00 Nws. 11.00 Nws. 11.03 Een opvallend vroiyk gevar. visite 12.00 Nws. 13.00 Nwb. 13.03 Ekspree lichte SI. 14.00 Nws. 14.03 De Eddy Becker- how 16.00 Nwa. 15.03 Drie-draal 16 00 Nws. 16.03-18.00 Mix: lloht pl. progr. 17.00 Nwa VOOR WOENSDAG 6 MEI Hilversum I 402 m. VARA 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn. 7.20 Soc. strijdl. 7.23 Stereo Lichte pl. 7.30 7.36 Van de vo< 7.54 Deze dag VARA 8. 8.11 Act. 8.20 Stereo: Lichte gram. pl 8.30-8.35 Van alle markten thuis praat- Je voor dB hutow*. 9.00 Stereo Klas NEDERLAND I 6.50 6.55 7.00 8.10 8.25 9.40 10.30 10.35 De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) In those days, herdenkingsmuziek van Hans Kox, voor twee koren en orkesten, door Omroep orkest en Groot Omroepkoor (NOS) Een leger van gehouwen steen, film over de na oorlogse Nederlandse beeldhouwkunst (NOS) Reportage van de Dodenherdenking in Overvee. (NOS Journaal (NOS) Oranjehotel, tv-spel naar het toneelstuk va Eduard Veterman (NOS) Kort Geding, kruisverhoor (NOS) Journaal (NOS) Nascholing hulsartsen 3 (Teleac) •■'DERLAND II 6.50 6.55 7.00 7.35 NEDERLAND I 6.45 6.55 7.04 8.00 8.20 9.30 10.45 10.50 NEDERLAND II 6.45 6.55 7.04 8.00 R.20 9.40 10.20 10.25 De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) De dwaze wereld van Tommy Cooper, tv-seri (KRC Journaal (NOS) Dzjamilja, Russische film. In kleur (KRO) Gamma: De achtste plaag: documentaire ov de bestrijding van sprinkhanen in Afrika, in kle- (KR' Journaal (NOS) Methodiek van de burgerschapsvorming, les (Teleac Mogen we binnenkort einde lijk het antwoord verwachten op de intrigerende vraag of president John F. Kennedy iD 1963 werd vermoord door een psychopaat, een op eigen hout je handelende politieke tegen stander of door de stroman van een ingenieus complot? Na een meer dan twee uur uiterst boeiend Panoramiek-program- tna rond het geruchtmakende CBS-interview met ex-president Lyndon B. Johnson maakte Joop van Zyl ons deelgenoot van een bericht, vers van de telex, volgens hetwelk een com puter tot de conclusie is geko men dat er op die fatale dag in Dallas niet drie of vier schoten zyn gevallen, maar zelfs zes. Twee vanaf de plaats waar Lee Harvey Oswald zich moet hebben bevonden en vier van elders. Eén kogel zou zyn doel hebben gemist, een tweede raakte John Connally, de gou verneur van Texas, die voorin bU Kennedy in de auto zat en de (der overige troffen de pre sident zelf. twee in zyn hoofd, één doorboorde zUn keel en één drong in zyn rug. Oswald was de enige moor denaar. zegt het rapport van de IndertUd ingestelde onder zoekcommissie onder leiding van opperrechter Earl Warren. Sedertdien kwam officier van Justitie Jim Garrison met zwa re beschuldigingen: CIA, anti- Castro-Cubanen en oliebaronnen die hun belastingfaciliteiten door Kennedy bedreigd zagen, pleegden de moord. En in de periode van vUf jaar na Dallas vonden tweeëntwintig mensen die op enigerlei wijze iets met de moord op Kennedy te maken hadden onder verdachte om standigheden de dood. Twyfel stapelde zich op twij fel. Een opiniepeiling wees uit dat vier van de vUf Amerika nen de conclusies van het Warren-rapport niet geloven. ..Maar" zo zegt Fensterwald, voorzitter van een particuliere onderzoekcommissie „de mees- De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) In those days, herdenkingsmuziek (NOS) Een leger van gehouwen steen, film over de na oorlogse beeldhouwkunst (NOS) 7.50 Reportage van de Dodenherdenking in Overvee. (NOS 8.10 Journaal (NOS) 8.25 Hohe Messe van Bach, uitgevoerd door koor var de Nederlandse Bachvcreniging; omroeporkest et solisten (NCRV) 9.40 Een huilbui van jaren, authentiek verhaal va- een Joodse vrouw (NCRV) 10.50 Hohe Messe van Bach (Vervolg) (NCRV) 11.25 Journaal (NOS) DINSDAG Reportage van de nationale bijeenkomst in dt Sint Laurenskerk in Rotterdam (NOS) De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) Radio Filharmonisch Orkest o.l.v. Henk Spruij» Fecstconcert (NOS) Journaal (NOS) Wy leven nog, 5 mei 19451970, documentair in kleur (NOS) Anno 1945: muzikale show (NOS) Journaal (NOS) Ruimtelijke ordening les 10 (Teleac) ten van hen willen de waarheid x>k helemaal niet weten Is die waarheid dan wel zo vreseiyk? Heeft het te maken met de staatsveiligheid, waar op Johnson doelde toen hU eerst drie weken, voordat het interview (zaterdag) in Ameri ka de lucht inging enkele pas sages liet schrappen. terwijl het interview al vorig jaar herfst was opgenomen0 In die passages zou ook hy twijfel aan de Warren-conclusies heb ben uitgesproken. Boeiend in het interview wa ren vooral die gedeelten, waar in Johnson verhaalde van de teleurstellingen die hij in het begin van zijn ambtsperiode ondervonden had van de naaste medewerkers van zijn ver moorde voorganger. De Kenne- dy-clan? Intriges onder leiding van (de later ook al vermoor de) Robert Kennedy? Johnson durfde het niet te zeggen Historisch gezien is het ant woord op de schuldvraag in de moordzaak-Kennedv natuurlUk belangrUk. maar bU alle onze kerheden heeft de televisie miljoenen mensen in de hele wereld langzamerhand wel dui- delUk gemaakt dat er op zyn zachtst gezegd heel wat vuilig- heid aan de hand is. Of Oswald nu alleen handelde of niet. Brandpunt liet zaterdagavond drie kortelings vrijgelaten poli tieke gevangenen (een Poolse een Roemeen en een Griek) en de vrouw van een gevangen I zittende Spanjaard aan het woord. ZU roemden het werk van Amnesty International, die door middel van brieven en briefkaarten aan dergelUke ge vangenen laat weten, dat de buitenwereld met hen meeleeft en voor hun vrUlating vecht. .Bust noch Duur" nam af scheid. Is het u ook opgevallen dat Jasperlna de Jong. ondanks haar voortdurende verzeker ine dat zU al geweest is. wel gauw wéér mag gaan om okselfris te halen? INVALLER ork. muz. gr. 9.36 Waterst. 9.40 School radio 10.00 Lichte gram. muz. 10.50 vr de kleuters 11.00 Nws. 11.03 Op de kof fie progr. voor de vr. 11.40 stereo Kla vecimbelrecital klas. muz. gr. 12.00 Ste reo Planorecital klas. muz. gr. 12.25 Promenade Ork. sol. vocaal ene. en Klein Radiokoor amusem. muz. 12.54 Voor het platteland. 16 00 Nws. 13.11 Act. 13.25 Stereo: Kinderkoor 13.35 Ge sproken portret 14.00 Operetteconc. gr. 15.15 In de Toonzaal mod. muz. voor en door de Jeugd 16.00 Nws. 16.03 Ste reo Nederl. chansons 16.20 Koor De Stem des Volks, m.m.v. het Gewest Ork. voor Zuid-Holland orgel en sol. klas. gew. muz. 16.50 Koor Kunst en Stryd m.m.v. het Noordhol. Fllharmon. ork. Klas. gew. muz. 17.30 stereo Utrechts Kamermuz. Gezelschap klas. muz. 17.55 Med. Hilversum II 298 m. NCRV T00 Nws. 7.H Het levende hoor klas. muz. gr. 7.^5 Horen en zien woord 7.16 Stereo Op het eerste ge- 7.30 Nws. 7.32-^50 Hier en nu act. TROS 8.00 Nws. 8.11 Luister uit uls verzoekpl. progr. 8.30-8.32 Nws 9.00-9.10 Gymn. voor de hulsvr. 9.30 progr. en th» 'Voor de kleuters 9.46 Van 1685 tot Voor de vrouw uur. quiz 11.45 Act. 11.56 Med. KRO 12.00 Stereo Van twaalf tot twee gevar. progr. 12.22 wij van het land 12.26 Med. t.b.v. land en tulnb. 12.30 Nws 12.41 Act. 13.00- 13.06 Raden maar NCRV 14.10 Stereo klas. muz. gr. 15.00 In 't zilver progr. voor oudere luisteraars 16.00 Nws. 16.03 Stereo- Voor de Jeugd. 17.00 Hup Feyenoord Moht progr. uit Milaan 17.60 Hilversum III 240 m. NCRV 9.00 Nws. 9.02 Zing zing zing lichte voc. muz. 10.00 Nws. 10.03 Men- gelmuze nwe langspeelpl. voorzien v. kritisch komm. 11.00 Nws. EO 11.03 Gospelsound. muz. progr. speciaal voor Jonge mensen NOS 12.00 Nws. 12.03 Mu- zieklezen AVRO 13.00 Nws. 13.03 RadloJ. 13.06 Zet "m op: licht pl. progr. 14.00 Nws. 15.00 Nws. 15.03 Arbeldsvlt. pop. verzoekpl. progr. 16.00 Nws 16.03 Gim mick licht pl. progr. 17.00 Nws. 17.02 Radlojourn. 17.06-18.00 Toppoppology: topperhits en countryhlts. TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I. KRO 17.00-17.50 Voor de kind. NOS 18.45 De Fabeltjeskr NOS 18.55 Journ. NOS 19.04 Scala Inform progr. IKOR CVK/RKK. 19.30 Kenmerk. De weke- lUkse Inform, rubr. over kerk en sa- menlev. NOS 20.00 Journ. Pol. Partij en. 20.20 Ultz. van Binding Rechts NOS 20.30 Tob-spion, tv-serie 20.55 Voetbal Report, van de finale van de Europa cup voor Landskampioenen te Mi laan 21 45-21.50 Ultz. Stichting Socu- tera 22.45-22.50 Journ. Nederland II. NOS 18.45 De Fabeltjes kr. NOS 18.55 Journ. KRO 19.04 MIK muzikaal amusem. progr. NOS 20.00 Journ. KRO 20.20 Zelf doen advlezenrubr 21.00 De man. die Sherlock Holmes was (Der menn Sherlock Holmes war) film NOS: 22.40 Journ TELEAC 22 45 Spaanse les le« 12 (herb.) 23.25-23.55 Kosmo

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1970 | | pagina 5