rim Jacobs gaat bij de I over Veronica a Avro op 'Nieuwe Oogst' Vloerbedekking kopen volgens het boekje. tr 1 ïlD 1 m 1(0) 1 J Oud en nieuw bij het Residentie Orkest LEKKER BROOD dijsselblocm Beatles hebben de Beatles verlaten Je moet voor de tv helemaal jezelf zijn' vandaag KVPwil meer duidelijkheid Eigen shows Verkopen Geen pruik Paul McCartney en gióteren I Stuuronsmaarzongratiskijkboek. Je weet nooit waarhet goedvooris Naam: ï-^>BalsmUIldi vloerbedekkingen i WOENSDAG 22 APRIL 1970 LEIDSCH DAGBLAD PAGÏNA 8 DEN HAAG (GPD) Pim Ja cobs (35) ziet meer toekomst voor de jazz in ons land, mits de jazzmusici uit hun ivoren toren tje komen en zich actief willen inzetten op de terreinen die nog braak liggen. Zelf gaf hij het goe de voorbeeld door zeven jaar lang als (on)gewenste oom te spelen voor televisiekijkende families, die de volle vrijheid hadden om hem weg te draaien of te popu lariseren. Na de programma's als Studio Anno. Djes Zien, Jazz met Jacobs en Rodeo voor de NCRV is hij het presenteren nog niet moe. Integen deel zelfs, want Jacobs gaat nog de ze zomer een totaal nieuw sfeertje proeven bij de AVRO. Voor zün weggaan by de NCRV heeft hij geen speciale reden. „We zijn heel plezierig uit elkaar gegaan en ik heb er altijd prettig kunnen werken. Vorig jaar had de AVRO me al gevraagd. Ik ben er toen niet op ingegaan, omdat ik net met Ted dy (Scholten) de eerste Studio Anno voor de tv had gebracht. Bij AVRO's tweede verzoek was het t laatste seizoen van dit programma. Ik ben gaan praten met NCRV's chef amu sement Dick van Bommel en die ad viseerde me om over te stappen. Het is goed om ook eens met een andere ploeg mensen te gaan wer ken. Of de AVRO financieel aan trekkelijker is? Ja, maar dat is be slist geen punt geweest. Als ik bij de NCRV was gebleven had ik daar wellicht ook meer kunnen krijgen." Pim Jacobs stelt zich veel voor van de nieuwe programma's. Flip van der Schalie, na zes jaar recla mebureau weer bij de AVRO terug, zal als producer optreden Komende zomer zal hij op zaterdagavonden drie of vier anderhalf uur durende tv-shows presenteren. Elke show be staat uit drie delen. „Nieuwe oogst" is een programma voor debuteren de artiesten, waarvoor strenge se lectie wordt toegepast. Het is de be doeling dat na elke presentatie een winnaar (winnares) uit de bus komt. Ook wil Jacobs een kort program ma bouwen rond één van de Nieu we oogst-figuren van vroeger. Over het nieuwe spel „Wie ben ik" kan hij nog niet veel onthullen Wel dat het een programma is naar Ameri kaans voorbeeld, waarin bekende Nederlanders zich aan vragen zullen onderwerpen om zodoende hun eigen ik te laten spreken. Ook de mensen in de huiskamer kunnen dcor het beantwoorden van de vragen iets meer van zichzelf te weten komen Voor het winterseizoen krijgt Pim Jacobs waarschijnlijk een serie van acht eigen muzikale tv-shows. Door zyn educatieve jazzprogram ma's is hij indertijd bij de NCRV binnengerold. Het is niet uitgesloten dat hij weer iets gaat doen in dit vak. „Misschien ga ik nog eens zit ten breien over die zaak, maar dan wil ik eerst een omlijnd plan heb ben. Toen ik er pas mee begon rende ik allerlei mensen af, tot de televi sie me wilde hebben. Ik heb er enorm veel lol in gekregen, al is het maar vijf van de twintig minuten praten. Muziek alleen vind ik voor de televisie eigenlijk maar een po vere zaak, je moet iets meer doen." Na zestien afleveringen van „Stu dio Anno" noemt hy dit „een pro gramma voor 'n bepaald publiek, voor mensen die wat leeftijd betreft wat nostalgisch zijn ingesteld. „Stu dio Anno" was strakker dan bij voorbeeld „Rodeo." Dat was ge woon een gek programma. Ik heb er vreselijk mee gelachen." Pim Jacobs zegt dat hij zijn be roep tot hobby heeft kunnen maken door het ander soort werk dat hij de afgelopen Jaren heeft gedaan. „Ik hoef niet meer te vechten vcor de jazz, ik heb het anker uitgegooid. We moeten ons niet blind staren op de jazz. het is leuker om het te zien als hobby. Dan heb ik liever een eigen programma. Als je niets an ders doet dan spelen zit je constant ADVERTENTIE Ja. waarom zou u 't uzelf moeilijk maken door winkel-in winkel-uit te rennen als je thuis op je gemak de juiste vloerbedekking kunt uitkiezen met de gratis Balamundi Omnibus. In dat handige boek vindt u alles wat er zo'n beetje aan woonplezier te koop is. Van stoei-proof Balatred vinyl tot leefgraag Mundiana tapijt. Uitgekiend gerangschikt, kleur bij kleur. En reuze schappelijk geprijsd. Weet u tenminste waarover u praat als u straks voor de Grote Beslissing staat Dus handel één keertje gewoon volgens het boekje en vul even de bon in.Voor't gemak. In hetzelfde kringetje met mensen. De clubs kunnen je e6n keer per jaar bergen en je krijgt in een of ander programma tien minuten om op te treden, terwijl het publiek misschien liever de clown of de goochelaar ziet. Als ik me dan toch als presentator wil verkopen, moet dat zo min mogelijk te maken heb ben met m'n eigen muziek." „Ik weet dat er heel wat jazzmu sici zijn die wat aan volksontwikke ling, schoolconcerten, reclamefilm- ples enzovoorts zouden kunnen doen. Of ze willen is moeilijker, want je stelt dan eisen aan ze. Je moet dan niet te beroerd zyn om 's morgens vroeg in je auto te stappen en naar een of andere school te rijden. Voor soholieren moet je zeker niet de jongen zijn, die altijd zo moeilijk zit te doen. Toen ik voor het eerst een program - ma had op een technische school, ging ik er ook met knikkende knie- en naar toe." Pim Jacobs zou geen zakenman zyn als hU niet meer brood zag in het presenteren van programma's dan in jazz alleen. Voor echtgenote Rita is het nooit een probleem ge weest dat hij zich zeer interesseerde voor de zakelijke kant van het vak. Rita is enkele jaren minder pro- duktief geweest, ook al omdat het financieel niet zo nodig was en om dat ze niet góed wist wat ze wilde. Alles was pop wat de klok sloeg en je moet nu eenmaal rekening hou den met de wisselvalligheid van het publiek in Nederland. Als je die lp hoort die ze in Lon den heeft gemaakt, zeg je. wat kan die vrouw eigenlijk mooi zingen. Voor mij past ze helemaal in het muziekpatroon van nu." Pim Jacobs weet niet of hy een populaire televisiester is. „Wat ik me wel goed realiseer is, dat ik to taal afstand neem van elke vorm van theater. Ik vind dat je en dat geldt helemaal voor de tv, volko men jezelf moet zyn. Als je op het scherm probeert te spelen red je 't nooit. De wonderlijkste verhalen PIM JACOBS presentator doen de ronde als zou ik een pruik dragen. Voor een speciale gelegen heid is zo'n ding misschien geen schande, maar ik vind dat het pu bliek me maar moet pikken zoals ik ben." (Van onze parlementaire redactie) DEN HAAG (GPD) De tractie van de KVP in de Tweede Kamer wil opheldering over de plannen die de regering heeft met Radio Veroni ca. Vijf leden van de fractie hebben minister Klompé (CRM) schriftelijk gevraagd of het juist is dat de zen der ongemoeid zal worden gelaten Mr. Boot, een woordvoerder, zei gis- teren dat Veronica in een duidelijke behoefte voorziet en daarom op een of andere manier moet worden ge legaliseerd. Hy wil zo nodig het in ternationale tractaat, dat uitzendin gen vanaf schepen verbiedt, wijzi gen. Nederland heeft overigens het verdrag dat in de raad van Europa is overeengekomen, nog steeds niet ge ratificeerd. Mr. Boot vindt dat het niet aan gaat de zender na tien jaar nog te gaan aanpakken. Hy wil tenminste het programma, dat Veronica biedt, behouden. Niet iedereen in de frac tie van de KVP is het echter met hem eens. Mr. van Schaik zei gis teren dat de zender duidelijk in strijd met de wet opereert en daar om niet kan worden getolereerd. Naar zyn mening had de zender al lang moeten w orden opgeruimd. Fractieleider drs. Schmelzer, die eerder de mogelijkheid openhield dat de zender zal verdwijnen of op andere wyze in de behoefte aan een dergelijk radioprogramma kan wor den voorzien, wilde gisteren geen uitspraak over Veronica doen. Hij zei slechts dat zyn fractie niet met een initiatief zal komen om de zen der te verbieden, maar weigerde „op een ontijdig moment als dit" verder op de zaak in te gaan. ADVERTENTIE Hogewoerd 138. Leiden LONDEN (Reuter) Paul McCartney heelt gezegd dat het er Tiaar uitziet dat de Beatles geen platen meer zullen maken en nooit meer samen zullen op treden. Hij ontkende echter dat hij de groep had laten ..springen". In een vraaggesprek dat gisteren door de Londcnse ..Evening Stan dardwerd gepubliceerd, ver klaarde hij ..Ik heb de Beatles niet verlaten De Beatles hebben j de Beatles veria' ~n maar nie- I mand wil degene zijn die zegt dat het allemaal voorbij is". j MacCartney gaf zijn eerste inter- i view sinds een jaar om opheldering Ie brengen in de verwarring, die volgde op een eerder deze maand bij het uitbrengen van zijn eerste so- j lo-album uitgegeven verklaring. Die werd algemeen zo uitgelegd, dat Paul met de Beatles had gebroken, maar McCartney zegt nu dat de breuk in zijn compositiesamenwer- king met John Lennon al van an- I derhalf jaar geleden dateerde. In het interview vertelde Paul over de moeilijkheden die hij had on dervonden by het schrijven van lied jes terwijl Johns vrouw Yoko „daar maar zat". Haar aanwezigheid maak te hem nerveus en hij had steeds het gevoel dat hij iets knaps en avant- gardistisch moest maken Hij wilde Yoko echter niets verwijten het had hem een jaar gekost te beseffen dat zy en John van elkaar hielden „net zoals Linda en ik". De populairste Beatle zei voorts hoe de groep de laatste jaren her haaldelijk was uiteengevallen en vervolgens weer bijeengekomen. Rin- go Starr vertrok, maar werd over gehaald terug te keren. Toen was het George Harrisons beurt om te gaan hy vond dat hij niet genoeg zeg genschap had in de platen maar ook hy was na een paar dagen al weer teruggekomen. De werkelijke uitbarsting kwam in het vorig na jaar. toen Paul het idee opperde om op de gekste plaatsen verrassings voorstellingen te gaan geven. Volgens hem was Lennons reactie: „Ik ge loof dat je gek bent. Ik verlaat de Beatles. Ik vraag scheiding aan". NEDERLAND I 5.00 6.45 6.55 7.04 7.30 8.00 8.20 8.30 10.10 10.25 10.50 11.40 NEDERLAND II 6.45 6.55 7.04 7.30 9.00 9.40 10.10 10.15 10.55 Het KRO - pr ogr a mma „Ver slag op dinsdag" is waarschijn lijk vooral zo aantrekkelijk om de beweeglijkheid. Het geheel is zo zorgvuldig afgewogen, dat het geen enkele moeite kost mee te springen van de an sichtkaart in het bos. via de speelse uiteenzetting over het verschil tussen levenslied en smartlap en naar een hartroe rend filmverslag van waarmee een verpleger van gehandicap te kinderen wordt geconfron teerd. Dat moeiteloos kunnen vol gen van de meest uiteenlopende onderwerpen, wijst niet alleen op een uitgekiende formule, maar vooral op een groot ver mogen de dingen zo naast el kaar te zetten, dat het ene on derwerp het andere versterkt. De achteloze grap en diepe ernst worden zo opgesteld, dat het programma aan de opper vlakte een wat stuurloze indruk maakt. Maar alleen het feit al dat de onderwerpen elkaar niet storen, wekt bewondering voor de manier waarop het in elkaar wordt gezet. Het eigen werk van de KRO. dat aan het begin van de avond was geplaatst .was ook op een ajnder terrein nogal gelukkig. Het onderzoek naar de handel en wandel van de „Werkende jeugd "70" bracht tegelijk le vendig en overzichtelijk over wat er leeft onder die groep tussen 14 en 18 jaar. Betrekke lijk conservatief, was de eind indruk. Die is echter allerminst opzienbarend, want de meesten van hen zijn nog uiterst willige werknemers, die zich zonder veel moeite houden aan de door de economie voorgeschreven richtlijnen. Voor de kinderen, in kleur (AVRO) De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) Scala: informatief programma (NOS) Kenmerk: de wekelijkse informatierubriek over kerk en samenleving (CVK/IKOR/RKK) Journaal (NOS) Zendtijd Politieke partijen: GPV (NOS) Annie get your gun, speelfilm, in kleur (NOS) Uitzending Stichting Socutera, in kleur (NOS) Studio Sport (NOS) Eigentijds: De slang, modern toneelstuk (NOS) Journaal (NOS) De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) Het wonder der natuur, filmreportage, in kleur (AVRO) Info: advies- en informatierubriek (AVRO) Journaal (NOS) Jonge mensen op weg naar het Concertpodium (AVRO) Muzikale show met Cornells Vreeswijk (AVRO) Spreekuur: medische rubriek (AVRO) Journaal (NOS) Spaanse les les 12 (Teleac) Kosmovisie les 1 (Teleac) w De houding van deze jonge mensen ten aanzien van drugs en politiek is in grote lij nen dezelfde als die van hun ouders In deze uitzending kwam duidelyk uit dat het be drijf, waarin ze werken voor hen in zekere zin een bescher ming tegen de onbekende bui tenwereld betekent. Ook in dat opzicht sluiten ze zich aan bij hun ouders: geen experimenten in een vreemd milieu. Om uit die vicieuze cir kel te komen, is onderwijs een eerste vereiste, maar daarvoor is slechts geringe belangstel ling. De werkende jeugd houdt zich nog betrekkelijk rustig, na een uitzending als deze is dat eigenlijk alleen maar spijtig. De verhalen waaraan de scherpzinnige heldendaden van John Steed en Tara King wor den opgehangen, verzeilen steeds meer in de kvasi-psy chologische sfeer Het kwade brein achter de moordpartijen die zij moeten ophelderen, is steeds vaker een vent die in zijn vrije tijd aan menselijke hersens zit te sleutelen Voor één keer is dat best aardig, maar er gaat toch niets bo ven een aap-noot-mies-moord. Via het andere net kwam de AVRO met een film die Jaap van Meekeren in Surina me heeft gemaakt. Hij kwam niet terug met een pasklare op lossing voor de problemen daar. maar zolang er nog mensen op de Dam lopen, die de bevol king van Suriname op 3 mil- joan schatten, is zelfs de meest simpele informatie over dat ge bied waardevol. INVALLER Tsjaikofski en De Leeuw in Stadsgehoorzaal laiiiiiiiiiiiiBiii'B I Adres: Plaats: Uitknippen. Opsturen, (maar alsjeblieft geen postzegel plakken) naar: H Balamundi Nederland N.V.. Huizen Nh Antwoordnummer 21 I LEIDEN Het Residentie Or kest, o.l.v. Van Otterloo bracht gisteravond in de goed gevulde Stadsgehoorzaal de Praagse Sym fonie van Mozart en twee viool concerten. te weten van Ton de Leeuw en van Tsjaikofski, beide door Olof vertolkt. Van de Mozart eindeloos toege dachte goddelijke zonnigheid leek in deze symfonie uit 1786, vijf jaar voor het levenseinde, niet veel over. Het inleidend Adagio is duidelijk gere- sioneerd, het D dur Allegro neigt naar moll, in het Andante zitten dramatische accenten, een blij Me nuet ontbreekt geheel, de finale is minder vonken spattend dan ge woonlijk. Een wat vreemde gedachte be kroop ons. Op het podium zat 's mid- dago het uitgedund Jeugdkamer Or- ke^i. dat een Haydn-symfonie speel de. Een tiji eerder ook de Linzer Symfonie van Mozart Wel, zo'n Mo zart horen we liever van deze jeugd. Allereerst uit overweging dat Mozart die grote orkestklank niet nodig heeft. Verder wegens de historische omstandigheden: geen klein publiek in een kleine zaal voor een klein orkest. Zo wordt alles dóórzicht. Iedere speler is zicht baai- te volgen, er is iets van een compleet persoon lijk contact. Beneden in de Stadsge hoorzaal daarentegen is zelfs niet 1 één houtblazer te ontwaren. Het Re sidentie Orkest had overigens deze „Frager" deugdelijk voorbereid, de strijkerseenhoid bijv. bleek uitste kend. Ton de Leeuws 2de Symfonie werd een van de schaarse moderne stuk ken op het R.O. concertrooster 1969- 1970. Er is niemand de zaal uitgelo pen. Dat deed men wel by Brahms, honderd jaar geleden als hij met nieuw symfonisch werk verscheen. De Leeuws Concert is in elk geval in een volmaakte afwerking over het voetlicht gekomen. Wat daarin gaan de is, is in alle helderheid afleesbaar geworden. Voor hem natuurlijk, die daar weet van heeft, die in de com positieleer doorkneed is. Dat is het navrante voor het publiek, dat het niet in staat is een associatiecontact te vinden, wanneer het atonale werk stukken voor zioh heeft. In het klank verloop zat menig maal wel een schijn van tonaliteit, het langzaam deel ontwikkelt zelfs menselijke warmte. Sterker beheer send dan de atonaliteit is eigenlijk nog de doorbraak van Oosterse rit- mieken, primitieve Afrikaanse van de bosneger, gecultiveerde Indiase door formules met de zg. lengte waarden ook door Messiaen gaarne toegepast. Met een Tsjaikofski-viool concert na, zijn in het geheugen de kettingspanningen alle in een tekort tijdsbestek verlopen, met het gevoel soms dat de beweging was leeggelo pen. „Vreselijk" zei menigeen. Wat ons betreft mag Van Otterloo het werk volgend jaar terugbrengen. In Tsjaikofski's Concert is het vooral de weemoedige Canzonnetta, die inneemt. Dat doen ook de zigeu nerachtige thema's van de hoekdelen in hun uitzingende kracht. Het ove rige hangt af van de solist. Eens stond op Olofs plaats de Rus Odnó- posof gouden klank, diepdonkere toon. grote resonans en het eclatante resultaat rook naar café-chantant. Olofs slanke, eerder kleine toon ver edelt, ademt distinctie. Zijn solo's zyn geen solisme om het solisme ondanks het fabuleuse van de zich ontrollende techniek. Men volgt het muzikale discours, het partituur-avontuur en dat is Olofs grote verdienste. De bij val was stormachtig. Maar laat ook „de baas" niet vergeten zijn, want ook zyn orkestleden „hadden het". KEES VERHOEF VOOR WOENSDAG 22 APRIL Hilversum I 402 m. VARA 18.00 Nws 18.11 Act Pol ultz 18.20 Uitz. van D'66 VARA 18.30 Stereo Klink klaar zonder nonsens 19 30 Nws. 19.35 Buitenl. weekoverz. 19 45 Stereo: Tango Rumba Ork. met zang sol. 20 10 Licht instrum. trio 20 30 Ste reo VARA-Dansork en sol. 20.55 Hon gaars Zigeuner ork gr 21.15 Stereo Jazzmuz. gr. 21.45 Nou. en satirisch progr. 22.10 Country en Western muz. 2230 Nws 22.38 Meded. 22 43 Act 22.55 Stereo Mod Japanse ork. werken gr. 23 20 Radio Jazz Ma gazine 23.55-24.00 Nws. Hilversum II 298 ni. NCRV 1800 Country and Western rubr 18 30 Nws. 18.41 Act. NOS 19.00 Openbaar Kunstbezit 19.10 Mussert of Moskou discussie na 25 Jaar 19.35 Geen onderdaan maar burger: ultz over de staatkundige vorming van de Neder lander 19.50 Progr. voor blinden en slechtzienden 20 00 Stereo: Radiophll- harmonlsch ork. klas en moderne muz. In de pauze 20.45-21.06 Conc. gebouw en democratie, openbare discussie 21 30 Gascando en: Woorden en muz.. twee korte hoorspelen. 22.30 Nws. 22.38 Par- lementsoverzicht 22.45 Stereo: X een sprong ln het duister 23.55-24.00 Nw6. (Over de 4e li)n) van 18-20 uur Servische kolo (trad.) Ens. Branko MUenovic. Bosntsch lied. Idem Macedonlsch lied (trad.) ld Macedo nische kolo (trad) ld. Servisch lied (trad.) ld Macedonlsch lied (trad.) ld Le pénltencier (Price) Trio Athénée, Ma vle (Barrière) ld., Aspres Cordels (Markeas) ld, La danse de Zorba, Theodorakisld Ne leur dis pas (Ml- cheyl). id.. Les feuilles mortes (Pré- vert) ld.. Vlen danser hassapiko (Moussadls) ld.. Le chant de mallory (Popp) Compagnons de la Chanson, le canon de Pachelbel (Lefévre) Orkest Raymond Lefevre. Le refuge de tes bras (Samuels) Compagnons de la Chanson, Le bal des laze (Polnarel) Ork. Raymond Lefévre, La longue mar- che (Stole) Compagnons de la Chanson. Comme un garcon (De- bout) Orkest Raymond Lefévre. Les Roses rouges sont fanées (Kesslair). Compagnons de la Chansons. Une en- fa nee (Anngrégory) Ork. Raymond le févre, La ou flnlt le clel (Calvet) Com- pagonons de la Chanson Le dixieland i Niclos) Orkest Raymond Lefévre De ville en vllle (Lefévre) Compagnons de la Chanson, Turnpike (Johnson) Clifford Brown. Jay Jay, Johnson, Jimmy Heath. John Lewis, Percy Heath. Kenny Clark. Lover man (Ra mirez) id. Get happy (Koehler) Id. Sketch 1 (Lewis) id.. Capri (Oryce) id- Roll call (Mobley) Freddie Hubbard, Hank Mobley, Wynton Kelly. Paul Chambers. Art Blakey. My groove your move (Mobley) Id... Take your pick Mobley) Id. VOOR DONDERDAG 23 APRIL Hilversum I 402 m. AVRO 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn 7 20 Stereo Lichte gram muz. 8 00 Nws. 8.11 Radlojourn 8.20 Stereo: lich te gram muz. 8 30-8.33 De groenteman 8.50 Morgenwijd. 9 00 Stereo: Parels der I muz klas. en mod. kamermuz. gr 9 35 I waterst. 9 40 Schoolradio 10.00 Voor de kleuters 10.10 Arbeidsvlt. gr 11.00-11.02 Nws. 11 30 Rondom 12 progr. voor de vrouw 11.55 Beursberichten 12.30 Sportrevue 13.00 Nws. 13.11 Radlojourn 13.30 Stereo: 't Muzikantenuur: I Banton en plano mod lied. II Strijk - I kwartet mod. muz 14.30 't Is hlst. progr. over geschiedenis 15.00 Voor de j zieken 16.00 Nws 16.03 Stereo De we- I reld van de opera beschouw over de opera Gardlllac van Hlndemlth 17 00 Tussen 10 en 20 lichte gram. muz. voor de tieners 17.30 ..O" een rondje ra- J dlo 17.55 Med Hilversum II 298 m. KRO 7.00 Nws. 7.11 Het levende woord 7 16 Stereo Badlnerie klass. i muz gr. 7.30 Nws. 7.32 Act, 7.50 Overw. I 8 00 Nws 8.30 Nws. 8.32 Voor de hulsvr 9 00-910 Gymn voor de hulsvr. NOS 10 00 Wat heeft dat kind pedagogische lez. 10.20 Stereo: Muz uit de Barok, opn. KRO 11.00 Nws. 11.03 Voor de zie ken 11.54 Bericht SUS-Aktie 11.55 Med NCRV 1200 Los-Vast gevar program. 12 26 Med. t.b.v land- en tulnb 12 30 Nws. 1241 Act 14 00 Stereo: The Klll- ma Hawaitans Show 1430 Stereo: klas kamermuz. gr. 14 45 Stereo: Pianoreci tal klas muz. 15.00 Hervormde mld- clagd NOS 15.30 Meer over minder Inform, progr over mensen en dingen die minder op dc voorgrond treden 16.00-lb 02 Nws NCRV 17 45 Hier en nu: sportakt Hilversum ill 240m. NCRV 9 00 Nws. 9.02 Terug van weg geweest muz van toen voor luisteraars van nu 9.30 Zzzoef lichte Instrum. muz. 10.00 Nws. 10.03 Muz bij de kof- Ue. 1100 Nws NOS 12.00 Nws. 12.03 Pop-sllck licht pl progr KRO 13.00 Nws 13.03 Nws. 13.03 Rond met 'n gaat Je licht gevar. pl. progr 14.00 Nws 14 0 Holster pop- en countrymuz 15.00- Nws. 16.00 Nws. 16.03 lORrrr fiopmagaz 17 00 Nws 17.02-18 00 draai- ljofdraailkverzoekpl progr TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I. NOS''NOT 10.45 11.35 EN 14 00-14 50 Schooltelevisie NOS 18 45 De Fabel tjeskrant NOS 18.55 Journ. VPRO: 19.04 Conc voor Jonge mensen New Yorks Fllharm Ork werken van Si- bellus NOS 2000 Journ. VPRO 20.20 Berichten uit dc samenleving 20.30 Frauen lm Oosten: docum. over dc positie van de vrouw ln de Oostblok landen 21.15 Transit muz show met de engelse pop-folk zanger Ralph Mac Teil 21.45 Op eigen kracht: doc. over de Finse onafhankelijkheid tussen Oost en West NOS 22.30 Journ Teleac 22.35-23.05 BIJ leven en welzijn les 14 herh. Nederland II. NOS 18.45 De Fabeltjeskrant NOS 1855 Journ NOS 1904 Svala Inform, progr. 19 30 Van gewest tot ge west. NOS 20.00 Journ. TROS 20 20 Woodhouse speciaal muz. show 20.40 „10.32", Nederl film CVK IKOR 22 20: Tot onze diepe drc.fheld (3) Veilig ln Jezus' armen, do-, over sterven. do<xi rouw en na-bestaan NOS 22 50-22 65 Journ.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1970 | | pagina 5