Provocerende Jagdszenen
op de Cinemanifestatie
Theatrale' poespas in
de Leidse Schouwburg
De missie van 'n cinemamiss
dit is
een
gekleurd
verhaal
Peter Fleischmann: 'De zwakke mens wreekt zich'
'OOM WAN JA'
„BONTMANTELS"
en gióteren
WOENSDAG 4 FEBRUARI 1970
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 5
drift. Een besmettelijke ziekte die
door de Westduitse politiek nog in de
hand wordt gewerkt. De hysterie van
intolerantie en onderdrukking is
van de Jood overgeheveld op an
dere minderheidsgroepencom
munisten, homo-seksuelen, langhari-
gen, druggebruikers, noem maar op".
De hoofdrol in „Jagdszenen aus
Niederbayern" wordt gespeeld door
Martin Sperr, de auteur van het
gelijknamige toneelstuk dat in
Duitsland al veel opzien baarde.
Martin Sperr is geen beroepsacteur
en dat geldt voor het merendeel
I van de bezetting.
Peter Fleischmann: „Ik ben met
de rolbezetting uiterst voorzichtig ge
weest en met behulp van de regio
nale pers hebben we de cast rond
gekregen. Het werken met niet-pro-
fessionele acteurs is me geweldig
meegevallen. Wel hebben we later
nog moeilijkheden gekregen met de
bewoners van andere Niederbayern
dorpen. Aan de, andere kant is het
opvallend dat er juist in die streek
zo enorm hard wordt gelachen om
de film. Ze herkennen zichzelf in
een lachspiegel, ook al is de humor
dan erg zwart. Toch vindt ik dat een
positief punt".
ADVERTENTIE
Atletiek Het bestuur van de
Koninklijke Nederlandse Atletiek
Unie heeft de organisatie van de
nationale atletiekkampioenschappen
1970 aangeboden dan Haarlem. De
wedstrijden worden 25 en 26 juli op
het Pim Muiier Sportpark gehouden.
UTRECHT (GPD) Peter
Fleischmann is toch naar Utrecht
gekomen. De jonge regisseur van
..Jagdszenen aus Niederbayern"
maakt een nogal academische in
druk. Niet vrij van arrogantie be
leert hij het publiek en de kritiek
over „Jagdszenen" (jacht), de bedoe
ling en de achtergronden.
„Jagdszenen" vertelt het verhaal
van een mentaliteit, die niet beperkt
blijft tot het platteland van Nieder
bayern. De „dropouts", waarop de
jacht wordt gehouden zijn „inter
nationaal" in houding een ge
drag: „de homosexueel", het hoertje
dat in verwachting is, de weduwe
die te kort haar rouwtijd aanhoudt.
De intolerantie, het conformistische
gedrag van de dorpsclan, je kunt het
overal ter wereld terug vinden, ook
al verwijst Fleischmann vaak naar
het jongste oorlogsverleden van
Duitsland. Hij beschouwt zyn film
niet als al te pessimistisch of fata
listisch.
„Ik zou het jammer vinden als
Jagdszenen zo zou worden opgevat.
De film is een aanval en een pro
vocatie, maar er mag ier moet zelfs)
om gelachen worden".
Waarom heeft hij Duitsland als
zwaai- belaste plaats van handeling
gekozen?
„We leven in een tijd. van neurose
en agressiviteit. De maatschappij is
ziek en daar moeten we iets aan
doen. Daarom moet je de wereld een
extra sterk provocerende „ziekte"
voorbehouden en welk land is
meer uit het lood geslagen dan juist
Duitsland? Het is een werkmodel
voor de buitenlandse toeschouwer, al
geef ik toe dat het vaak moeilijk is
om hysterische vooroordelen van
vlak na de tweede wereldoorlog op
zij te zetten".
Hoe is „Jagdszenen" in Duitsland
zelf ontvangen?
„Vrij goed bij de krjtiek, al ont
stond er wel deining. En ook het pu
bliek was redelijk enthousiast. Maar
de grote stormloop op de film be
gon pas na dreigbrieven en grote
pubicatiles in de Duits sensatiepers
zoals Bildzeitung, die schreven dat
de boeren uit Niederbayern met
bijlen en dorsvlegels stonden te
wachten. De boeren voelen zich ech
ter niet 'gediscrimineerd en de pas
toor van het dorpje (zo'n 230 inwo
ners) reageerde zelfs met gepaste
trots: zo zie je maai' dat iets der
gelijks alleen maar op het platteland
mogelijk is".
Is er sprake van een politieke
6tellingname?
„In zoverre dat ik binnen de Duit
se politiek de vinger op de zwerende
plek leg, het feit dat er nooit iets
gedaan is aan de „underdog". de
mens die om sociale of morele re
denen uit de maatschappij wordt ge
stoten. Je schept de situatie van ach-
Peter Fleischmann (links) in
gesprek met zijn Japanse collega I
Susumi Hani.
terdocht, angst en wraak. De zwak
ke mens wreekt zich jaagt op de nog
zwakkere. Iedereen vervolgt iedereen
uit een ongenuanceerde overlevings-
Koningin Elizabeth van
Groot-Bfrittannië heeft de 70-
jarige toneelschrijver en acteur
Noel Coward in de adelstad ver
heven.
LEIDEN Na het zuidelijk to
neelgezelschap Globe is nu dan de
Arnhemse toneelgroep Theater op de
Tsjechow-toer gegaan. Over deze
kort na de jarenlang voor onver
slijtbaar gehouden toneeltraditie
van de onlangs overleden Russische
regisseur Pjotr Sjarow kan men zich
in het algemeen gesproken bijzon
der verheugen. Tsjechow immers is
één van die onsterfelijken uit de
steeds wijder wordende wereld van
de toneelliteratuur. De schepper van
„Oom Wanja", „De drie zusters" en
„De kersentuin", hoe weergaloos
knap heeft hij hem niet getypeerd
de „overtollige" mens met al zijn
onvervulde verlangens en zijn on
heilspellende onmacht, niet in staat
om tegen zichzelf in te gaan en iets
concreets tot stand te brengen. De
toneelstukken van Tsjechow. het zijn
stemmingsstukken die een triest
beeld geven van de moedeloosheid
van de Russische burgerklasse in die
tijd. Ze ademen alle een sfeer van
landerigheid, van verveling, van lus
teloosheid, van berusting. Ook ..Oom
Wanja". welk stuk gisteravond in de
Leidse Schouwburg onder auspiciën
van K. en O. door Theater werd
opgevoerd, is van een dergelijke wee
moedige sfeer doortrokken. Wanneer
twee gezelschappen van naam gedu
rende het lopende toneelseizoen één
en hetzelfde stuk op hun repertoire
nemen dan kan een vergelijking
nauweijks uitblijven. Welnu, de „Oom
Wanja" van Theater heeft de „Oom
Wanja" van Globe niet in de
schaduw kunnen stellen. Integendeel,
de Arnhemse Tsjechow-interpretati
is teleurstellend en ongeloofwaardig
gebleken.
Zouden Theater en Globe met deze
Tsjechow in concours tegen elkaar
uitkomen dan verdient de groep van
Elise Hoomans en Hans Croiset niet
meer dan de helft van het aantal
punten dat aan Ton Lutz en de zij
nen toegekend mag worden. Anders
dan de grote Sjarow hebben zowel
Theater-regisseur Adrian Brine als
Globe-leider Ton Lutz een verhevig
de dramatiek trachten te bewerkstel
ligen, waarbij Tsjechows toneel wa
gen in de tweede versnelling is gezet.
Met dit grote verschil echter dat
de sfeer van onbehagen en innerlijke
onvrede bij de Eindhovenaren be
waard is gebleven en bij het Arn
hemse gezelschap niet.
Brine's regie is rommelig, teveel
op uiterlijk effect berekend en te
nadrukkelijk op het komische aspect
van de mens in zijn machteloosheid
gericht. Bovendien maakt een aan
tal hoofdrolspelers in dit Arnhemse
Tsjechow-stuk zich zo erg aan „over
acting" schuldig dat sommige scènes
opvallend veel overeenkomst verto
nen met een klucht van Feydeau.
De woede-uitbarsting van Max
Croiset als de in de liefde teleurge-
4. i. -
stelde rentmeester, die zijn hele le
ven in dienst heeft gesteld van zijn
oude zwager Serebrjakow, wekt al
leen maar de lachlust op en geen
enkele ontroering. Jammer ook dat
het voorwerp van Oom Wanja's on
beantwoorde liefde. Serebrjakows
tweede vrouw, in deze Tsjechows
nauwelijks enige waarde heeft. Si-
grid Koetse, gepassioneerd als zij
van» nature is, komt namelijk als de
mooie Jelena met veel theatrale
poespas het toneel op. een gekun
steldheid, die zonder meer irriteert.
Sigrid Koetse is een groot actrice,
maar zij speelt de ontreddering te
weeg brengende hoogleraarsvrouw te
glamourachtig. Ook Hans Croiset als
de cynische, sterk aan het leven ge
hechte huisvriend Astrow niet meer
j dan een mooiprater, wiens verleidings
I kunsten Jelena op de duur toch te
j machtig worden. En Hans Tiemeijer
is als Serebrjakow evenmin een im-
j ponerende figuur. Wel aannemelijk
is de manier waarop de actrice Trins
Snijders Astrows stille aanbidster
i Sinja, een dochter uit Serebrjakows
J eerste huwelijk, uitbeeldt. Ze even-
I aart hier de prestaties van Petra
j Ladeur die de rol van Son ja by na
subliem bij Globe vertrolkt. Heel
subtiel en ver boven dat van de an-
ADVERTENTIE
Miss Cinemanifestatie
UTRECHT GPD» Sarabande
van Blaaderen, miss Cinemanifes
tatie. houdt van de barricaden. Zij
is een professionele Bastillebestor-
mer, een hartstochtelijk bestrijdster
van alles wat in haar ogen riekt
naar autoriteit, beknotting van me
ningsuiting, .onderdrukking, intole
rantie. In haar banier staan de
woordenvrijheid, gerechtigheid,
directe democratie met grote letters
geschreven. Zij beschouwt het als
haar missie haar boodschap alom
te verkondigen.
Zo ook tijdens de voorronde van
de Cinemanifestatie, waar Saraban
de de haar toegemeten tijd niet ge
bruikte voor het uitvoeren van een
lichtzinnig dansje, maar benutte om
het publiek en de jury te verhalen
de Beverwykse schoolbezetting,
waar zij toen juist vandaan kwam.
Sarabande wist voor zichzelf dat zij
met haar afwijkend gedrag haar
kans op een plaats in de finale ver
kleinde, maar dat was het wel
waard.
De jury echter vond dat ie toch
de beste was. Ze ging over naar de
finale en ze won weer. Boze tongen
fluisterden dat de jury zich heeft
laten beïnvloeden door de dolle Mi-
na's. Miss Cinemanifestatie heeft
namelyk bepaald niet een figuur dat
mannen, die uitsluitend die op sex
zyn belust, onmiddellijk aanspreekt.
Zelf zegt ze over dit onderwerp:
„Ik geloof niet in de invloed van de
dolle mina's. Ik vind mezelf niet
mooi, maar wel interessant. Jeanne
Moreau vind ik bijvoorbeeld wel veel
en veel mooier dan Brigitte Bardot".
Sarabande deed mee aan de miss
verkiezingen, omdat de winnares
had mogen meedoen in een film. Een
ander, bijkomend voordeeltje van
het miss-schap, is gratis toegang tot
alle Cinemanifestatie-films represen
tatieve taken tijdens deze Cinemani
festatie heeft ze niet. Sarabande be
schouwt zichzelf als anti-autoritair.
Zaterdagavond was ze met Agnes
Varda en Marguerite Duras door
het propvolle camerastudiogebouw
op weg naar de kelder waar een
discussie zou worden gehouden.
Toen het publiek voor de kleine
Marguerite Duras niet opzij ging
gaf Sarabande een opvallend staal
tje vloeken en Meren ten beste. De
vraag is nu: past zoiets in het anti-
autoritaire stelsel? Sarabande, ge
kleed in een gehaakte doorkijk jurk
waar haar rose tepeltjes doorheen
gluurden, antwoordde: „Tot een be
paalde hoogte heb ik me aan de au
toritaire maatschappij aangepast
Je moet soms autoritair zijn omdat
de maatschappij zo is".
ADVERTENTIE
NU OOK VOOR
DIERENVRIENDEN
Nu er Lamatex is ontdekt, kan I
iedere vrouw mooi zijn zonder dat
daar eerst tientallen dieren voor ge
marteld moeten worden.
Want Lamatex ziet er uit als bont,
is bovendien veel lichter en toch
lekker warm. Lamatex is pijnloos
bont en de prijs is zonder pijn voor
U! De mooiste kosten f245,—.
Lamatex is alleen verkrijgbaar by
MAISON VAN OS (vanouds de rode
pui). PAUL KRUGERLAAN 221, tel.
no. 39.09.01. Te bereiken met lijn 6
en 12. Den Haag.
Uw reisgeld vergoeden wö gaarne.
Frisdrank moet écht fris zijn.
Rivella is puur-natuurlijk, zuiver als
kristal. Rivella bevat géén kleur
stoffen of conserveermiddelen.
Tot zover: een ongekleurd verhaal.
Maar om U keuze te bieden tóch
twee kleuren.
Rood etiket: voor de liefhebbers
van een zachte, milde smaak.
Blauw etiket (zonder suiker): een
pittige drank voor iedereen die
„de slanke lijn" eerbiedigt.
nliijd RIVELLA thuis,
op ïtv jjczniidhrid!
NEDERLAND
I
5.00
Voor de kinderen (VARA)
6.45
De fabeltjeskrant (NOS)
6.55
Journaal (NOS)
7.04
Scala: informatief programma (NOS)
7.30
Kenmerk: de wekelijkse informatierubriek over
kerk en samenleving (CVK/IKOR/RKK)
8.00
Journaal (NOS)
8.20
Uitzending van de CPN (NOS)
8.30
Uitzending Stichting Socutera (NOS)
8.35
Het geheim van de X-15, speelfilm (NOS)
10.15
Persoonlijk: actuele gesprekken (NOS)
10.40
Journaal (NOS).
NEDERLAND
II
6.45
De fabeltjeskrant (NOS)
6.55
Journaal (NOS)
7.04
Midweek: jongerenprogramma (VARA)
8.00
Journaal (NOS)
8.20
Bellevue: Presentatie Kunst en kunstenaars, in
kleur (VARA)
9.00
Dit is het begin discussie over wonen
en groene weduwen (VARA)
10.05
HIRO-Magazine (HIRO)
10.25
Journaal (NOS)
10.30
Spaanse les les 3 (Teleac)
11.10
Studeren Theologie (Teleac).
Sigrid Koetse rechtsals de
mooie Jelena en Trins Snijders
als het lelijke eendje Sonja.
deren uitstekend is het spel van Bern
hard Droog, die de rol van de aan
lager wal geraakte landeigenaar Te-
legin toebedeeld heeft gekregen. Een
kleine rol, helaas. Annie Langenaken
tenslotte speelt in deze Arnhemse
Tsjechow-produktie. met fantasielo
ze decors van Jürg Madlener. de
moeder van Serebrjakows eerste
vrouw. Dat „Oom Wanja" de Arn
hemse mist is ingegaan is heel naar.
Als de sfeer van het stuk niet langer
ondergeschikt blijft aan routineus
opgezegde tekst dan valt er mis
schien nog wat te redden.
PIETER C. ROSIER
De „Vuist" van Willem Duys
had na lange tijd voor mijn
gevoel weer eens de kwaliteit
die een programma als dit be
staansrecht verschaft. Ik bedoel
dit. „Voor de vuist weg" heeft
een hoge kijkdichtheid, Duys is
populair bij het publiek, die
twee factoren zyn meer dan
voldoende voor het handhaven
van een programma als ,.De
vuist", ook al kan men niet van
het vryo yvende karakter ervan
houden, of zal men wel eens
wat anders willen zien dan die
drie henige koeien van dit pro
gramma: het dier, de oude man
en de zangeres. Een en ander
neemt natuurlijk niet weg, dat
ook voer een zo vrijblijvend
programma de eis gehandhaafd
blijft, dat de mogelijkheden op
timaal benut worden En daar
mankeerde het de laatste tijd
nogal eens aan. Je krijgt vaak
de indruk dat het losbladige
karakter van het programma
minder een kwestie is van im
provisatievermogen, dan van
gemakzucht.
Gisteren echter werden de
mogelijkheden van het pro
gramma misschien niet opti
maal. maar toch op zeer bevre
digende wijze ingelost. Natuur
lijk was er een beest: een
leeuwtje, dienstdoend als waak
hond, maar gelukkig was zyn
baas een onderhoudend causeur,
zodat dit „nummer" niet alleen
viel en stond met de hilariteit
die oplaaide toen Willem het
dier op zijn tafel gezet wilde
zien en het beestje enige ravage
aanrichtte. Ook de oude man
was er, of eigenlijk niet meer.
We kregen een fragment te zien
van het vroegere optreden van
ome Maarten met zyn stampo-
foon, omdat hij kort geleden is
overleden. Terecht besteedde
Willem daar aandacht aan, het
was een aardige man die mil
joenen mensen enkele vrolijke
ogenblikken bezorgd heeft, alle
reden dus om even aan hem
terug te denken. De zangeres
was Thorèse Steinmetz, en on
der het hoofdje zang mochten
ook de Jantjes en een verouderd
meisjeskoor van Herman Broek
huizen worden gerangschikt.
Het griezelnummer was de fakir
Kleinmans uit Enschede, die
het glas niet opat maar er op
ging liggen, en een goed num
mer was ook de introductie van
een nieuw blijspel van Dimitri
Frenkel Frank voor Luc Lutz
en Trudy Laby, die uitliep in
een sketch voor drie heren en
een dame (zou Willem echt niet
geweten hebben dat Dimitri
meer geschreven heeft dan Ha-
dimassa, en zijn stukken ook in
België. Frankrijk en Zuid-Ame-
rika zijn gespeeld?)
Klapstuk van dit programma
was natuurlijk Mickey Rooney,
die Duys als „Bill" aansprak,
en op de vraag naar zijn vitali
teit CLvjn. zijn ontelbare huwe
lijken) antwoordde, dat al lag
er sneeuw op zijn dak (zijn
haar), er toch nog genoeg vuur
in het fornuis brandde.
Tot zover deze geslaagde
vuist. Avro's Televizier, weer
opmerkehjk actief, bracht beel
den van de Griekenland-bijeen
komst in Leiden, en volstond
met de antwoorden van de fo
rumleden en kolonels-aanhan
gers Kanters en Van Heynin-
gen. In de bilj artery noemen ze
dat over de band spelen, een
effectieve speelwijze soms, en
zeker m dit geval. Piet Verkijk
kon me'den dat de Tsjechische
schaker Pachman in de gevan
genis zit. dat was goed nieuws,
want tot voor kort lag hy met
een hoofdwond, op dubieuze
wijze in die gevangenis opge
lopen. in het bijpassende zie
kenhuis. Verkijk riep iedereen
op Pachman een ansicht te
sturen, adres: Ludek Pachman,
gefangnis „Pancrac". Praag,
Tsjechoslowakye. Als laatste
opbeurende onderwerp kregen
we de e-enerale repetitie te zien
van het Casino de Paris, met
onbedaarlijk veel blote borstjes,
waardoor het even onduidelijk
was of Jan Brusse, toen hij
schertsender wijs over de jaar
lijkse toevloed van 2 miljoen
anonieme bezoekers sprak, deze
mensen als bosjesmannen aan
duidde of als borstjesmannen
NICO SCHEEPMAKER
VOOR WOENSDAG 4 FEBRARI
Hilversum I 402 m.
VARA: 18.00 Nws. 18.11 Act. 18.20
Ultz. van de Pacifistisch Soc Partij
VARA: 18.30 Stereo: Klink Klaar,
zonder nonsens. 19.30 Nws. 19.35 Bui
tenlands weekoverz 19.45 Stereo: Licht
voc. en instrum. ensemb. met zangsol.
20.10 Neder 1. cabaretlied. 20.25 Plaats
Gevonden: gevar. progr. uit Zaandam.
21.15 Vragenvuur. 21.35 Stereo: Melo
dieën Expres. 22.00 Letter-Grepen
literair progr. 22.30 Nws. 22.38 Meded.
22 43 Act. 22.55 Stereo: Mod. kamer-
muz. van Franse componisten (opn.)
23 55-24 00 Nws.
Hilversum II 298 m.
NCRV: 18.00 Strictly Country Style:
country and western rubr. 18.30 Nws.
18 41 Act. N O S 19.00 Openbaar
Kunstbezit Orde van Vrijmetselaren.
19.10 In dit progr. spreekt onder meer
dr. Ir. M Oostlng uit Den Dolder. NOS
19 20 Experimentele religieuze groepe
ringen. klankbeeld. 19.35 Geen onder-
daan maar burger, reeks ultz. over de
I staatkundige vorming van de Nederl
I 19.50 Progr. voor blinden en slechtzien
den. 20.00 Stereo: Radiokamerork Om-
roepork. Omroepkoor en sol klass.
en mod. muz. (In de pauze: pim. 20.55
21.15 Fermate: een luchtig pauze pro
gram) 22.00 Vonken onder de as: serie
progr over Nederl. volksverhalen en
volksgebruiken. 22.30 Nws. 22.38 Pari
overz. 22.45 Stereo: X. een sprong ln
het duister, lichte gram. muz en rep
23.55-24.00 Nws.
(Over de 4e lijn) van 18-20 uur
Fragm. ..Die Czardasfürstin" Erwln
Walther Zlpser. Rudolf Schock, Guggi
Lowinger. Rupert. Glawltsch, Sari Ba-
rabas, Fritz Heifer. Otto Alexander.
Koor en Orkest o.l.v. Frank Fox
Bugle call rag (Schoebel) Orkest Glen
Gray. Dippermouth blues (Oliver) id.
Goln" to Chicago blues (Basle) Peggy
Lee. San Francisco blues (Lee) id.,
St. Louis blues (Handy) Id.. Uptown
blues (Lunceford) Orkest Glen Gray.
The new no name Jive Wagner) Id.
La golondrina (Serradell) Nat King
Cole. A media luz (Bergdahl) ld.. Piel
canela (Gapó) ld.. Swlngln' the blues
(Basle) Orkest Glen Gray. Night train
(Forrest) Id.. Roll on Mississippi, roll,
on (West) Dinah Shore. Moon country
(Carmichael) Id.. Down home rag
(Sweatman) id., Blowin' up a storm
Heftl Orkest Glen Gray. Farewell
blues (Schoebel) Id,. Caravan (Elling
ton) Orkest Bob Brookmeyer. Glom-
my Sunday (Seress) Id., Don't walk
Mobley) Hank Moblev and his All
blues (Schoebel) Id.. Caravan (Elllng-
v "ob B
r <S<
>ley) I
Stars. Lower stratospher (Mobley) id.,
In the wee small hours of the mor
ning (Hilliard) Orkest Count Basle.
Come fly with me (Cahn) Id On the
road to Mandaly (Speaks) Id.. Only
the lonely (Cahn) id., South of the
border (Kennedy id.. All of me (Si
mons) Id.
VOOR DONDERDAG 5 FEBRUARI
Hilversum I 402 m
AVRO 7.00 Nws. 7.11 Ochtendgymn.
7.20 Stereo: Lichte gram. muz. 8.00
Nws 8.11 Radlojourn. 8.20 Stereo: lich
te gram. muz. (vervolg) <8.30-8.33 De
Groenteman) 8 50 Morgenwyd. 9.00 Ste
reo: Klankjuwelen (gr.). 9.35 Waterst,
9 40 Schoolradio. 10.00 Voor de kleu
ters. 10.10 Arbeidsvitaminen (gr.) (ll
11.02 Nws.) 11.30 Rondom 12: Progr.
de vrouw 11.55 Beursberichten»
12.30 Mod. platteland. 12.35 Sportre-
vue 13.00 Nws. 13.11 Radlojourn. 13.30
t Muzikantenuur: I. Mono: Gitaarre
cital: mod. muz. II Stereo: Planore
cital: mod. muz. II Stereo- Instrum,
trio: mod. muz. 14.30 't Is historisch*
progr. over geschiedenis 15.00 Voor
de zieken. 16.00 Nws. 16.03 Van vier
tot vijf: radloprogr. ln een Notedop.
1».00 Tussen 10 en 20: lichte gram,
muz voor de tieners 17.30 Herman.
daar ga Je: gedramatiseerde radlo-do-
kumentalre over het afscheid van een
pionier. 17.55 Med
Hilversum H 298 m.
KRO: 7.00 Nws. 7.11 Het levende
woord. 7.16 Badinerie: klas. en mod
muz (gr.) (7.30 Nws 7.32 Act. 7 50
Overweging 8.00 Nws.) 8 30 Nws 8 32
Voor de huisvrouw (9.00-9.10 Gymn.
v d huisvr.). N.O.S 10 00 Wat heeft
dat kind?, pedagogische lez. 10.20 Ste
reo Muz. uit de Barok (opn KRO
11.00 Nws. 11.03 Voor de zieken. 11.55
Med NCRV: 12 00 Los-Vast gevar.
progr. (12.26 Med. t.b.v. land- en tuin
bouw 12.30 Nws. 12.41 Act.) 14.00 Ste
reo: The Kilima Hawaï lans Show;
licht muz. progr. 14.25 Stereo: Strijk
kwartet: klas. muz. (opn.) 15.00 Herv.
mlddagdienst. N.O.S.15.30 Meer over
minder: progr. met meer inform, over
mensen en dingen die minder op de
voorgrond treden (16.00-16 02 Nws
NCRV: 17.45 Sportact.
Hilversum III 240 m.
NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Terug van
weggeweest: muz. van toen. voor luis
teraars van nu 9.30 Zzzoeilichte
instrum. muz. 10.00 Nws 10.03 Muz. by
de koffie (11.00 Nws.) NOS 12.00 Nws
12.03 Pop-Sllck KRO 13 00 Nws 13 03
act. 13.08 Plet Römer, ontspan
nen lunchen en luisteren 14.00 Nws.
14.03 Holster: pop- en countrymuziek
(15.00 Nws.) 16 00 Nws 16 03 lÜRRRrrr
popmagaz 17.00 Nws 17 02 Act. 17.07
18.00 Draaljijofdraaiik: verzoekpl. pro-
TELE VISIEPROGRAMMA 'S
Nederland I.
NOS./ NOT.: 10 45-12 00 Schooltv.
NOS.: 18 45 Kleur: De Fabeltjeskrant
NOS 18.55 Journ. TROS: 19 04 klem-
Jam muz. show voor de jeugd. 19.31
Kleur: De getrouwde vrygezel, tv-se-
rle NOS.: 20.00 Journ. TROS 20 20
TROS-Toto 2040 Kleur De dief van
Washington, tv-film 21.30 Op de man
af: twee wekeiyks interview 2145 An
nie Cordy Tour de chant NO S. 22.30
Journ. 22.35 Report Europese Kam
pioenschappen Kunstryden ln Le
ningrad TELEAC: 23.05-23 35 BI) le
ven en welzijn les 4 (herh.)
Nederland II.
N.O.S.: 18.45 Kleur: Dc Fabeltjeskr.
N.O.S.: 18.55 Journ. N.O.S.19 04 Sca
la: Inform, progr 19.30 Van gewest
tot gewest NOS.: 20.00 Journ. VPRO
20.20 Berichten uit de Samenleving.
20.35 Expo. 70 Japan, report. 20.50 Im
pressie van zeven dagen Utrechtse
Fllmmanlfestatle. 21.25 Monkey Busi
ness. film van de Marx Brothers CVK
IKOR 22 40 Date Line San Francisco
film. N.O.S.: 23.10-23.15 Journ.