Artiesten over de omroepen
Eenakters over
de eenzaamheid
Zwitserse
voor Noordzeekust
!j{ JVim Sonneveld: Veel artiesten sympathiseren met I PRO
•je Imca Marina: 'Ik zing ook voor communisten. Nou en...?'
Masiel getrouwd
Grammofoonplaat
Bernhard Drukker
en cjióteren
Nancy Wilson
gescheiden
VRIJDAG 21 NOVEMBER 1969
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 5
2(0
Mi
HILVERSUM Nederland kent
t omroepen de AVRO, KRO,
CRV, TROS, VARA en VPRO.
tt uitzondering van de jongste
jelq jdg", de TROS en de NOS die op
;erd ja beurt weer alle omroepen ver-
genwoordigt hebben we nu al
vijftig jaar kunnen kiezen
welke geestelijke of politieke
roming we ons wensen aan te
uiten of met wie we willen sym-
Ithiseren. Een omroepsysteem
it men in geen enkel land ter
geld kent en dat men om zijn
plokjes-indeling" kan veroorde-
NEDERLAND I
De fabeltjeskrant (NOS»
Journaal (NOS)
f Reportage van het beroemde Zweedse circus Scott
(KRO)
l Journaal (NOS)
»t Schaep met de 5 pooten, tv-serie, in kleur
i KRO)
Brandpunt (KRO)
Gunsmoke. tv-serie. in kleur (KRO)
i Reportage 60-jarige bestaan NKV (KRO)
Journaal (NOS)
Hoofdstukken uit de prehistorie en vroege geschie
denis les 6 (Teleac)
NEDERLAND II
6.50
1.00
7.03
7.30
8.00
8.20
9.30
10.05
mi Daar staat tegenover dat de Ne-
fj|| rlandse omroep in zijn totaliteit,
I ,r alle stromingen aan bod te
w komen, geen eenzijdig gericht
ogramma kan brengen. Dit geldt
n voor politiek en godsdienst,
jeten we er echter ook zo over
[ken als het om artiesten gaat.
,Ll. eresseert het u of Toon Hermans
de AVRO of bij de KRO op het
berm komt? Draait u de knop om
het orkest van Malando in plaats
bij de VARA bij de NCRV speelt?
feit is echter dat de meeste arties-
in ons land, misschien onbewust,
jeerd of in verband gebracht wor-
d met een bepaalde omroep. Hoe
nken die artiesten er zelf over?
io het hen wat schelen voor welke
iroep ze optreden. Wij legden zes
kende sterren de volgende twee
seen voor:
Interesseert het u persoonlijk
welke omroep u optreedt?
Waarneer er een samenbundeling
artiesten zou plaatsvinden, met
temming van de omroepen, zou-
n er dan geen betere shows op het
risiescherm kunnen komen.
firn Sonneveld„Ik ben nu bij de
RO. Maar het kan me geen barst
of ik nou voor de VARA, de
TOO of de KRO werk. Goed je
jjft bij zo'n omroep omdat je de
?urs en de mensen na verloop
tijd goed kent, maar voor de
de gages en honoraria bij
die omroepen verschillen niet van
Daar hoef je het dus ook
om te doen. Overigens geloof ik
dat veel artiesten sympathiseren
de VPRO. Bij die omroep is al-
tnogelijk. Daar denken ze pro-
ief. Neem nou zo'n program
van Van 't Reve. Nou, dat zou
enkele andere omroep aamge-
(d hebben. Ik vond het geweldig
Maar dat tussen ha ik jes. Per-
ik ben ik geen voorstander ove-
van „top"-programma's met
bekende artiesten bijeen. Zoiets
een paar weken goed en dan
Je is het gepermitteerd dat ik
io zeg „uitgekakt".
;eres Imca Marina: ,,Er is, ge-
ik, geen enkel kikkerland ter we-
waar zo in hokjes wordt inge-
d. Wat kan het mij schelen voor
(e omroep ik optreed. Die me
efl wil horen of zien draait de knop
i, of dat nou de VARA of de
TOO is. Ik vind het systeem dat
a Nederland hebben belachelijk
iee tijd geleden werd me heel
.'uchter aan de telefoon gevraagd
ik ergens in Amsterdam wilde op-
Msfcfcn.
Ja maar, zo zei de stem aan de
Qdere kant van de lijn, jufrouw Ma-
aa, weet wat u doet. U treedt op
or de communisten. Nou en? Zijn
mmunisten geen mensen? Ik deed
Een samenbundeling van
achten bij radio en televisie zou
beslist voorstaan. Het komt de
•g fiers ten goede. Ze krijgen waar
hun geld. Wat nu gebracht
rit is altijd ergens eenzijdig om-
t een totale topshow van Neder-
odse artiesten door AVRO. KRO
VARA niet als gezamenlijk pro-
vnma gebracht wordt"
Willy Alberti (zanger-napolitano)
■aat me niet lachen Die politiek
hier wordt gevoerd! Neen hoor,
9 maakt het niets uit voor welke
uroep ik optreedt. Ik zeg maar zo:
«gen. je bent eigendom van het
terlandse kijkerspubliek". We zou-
enorme programma's kunnen
ton als we met z'n allen als ar-
sten bij elkaar mochten. Nee. je
WIM SONNEVELD
uitgehakt
moet je niet associëren met een om
roep. dan krijg je onbewust een stem
pel van het publiek. Zoals Corry
Brokken, Corry van de AVRO zeggen
sc dan. Helaas moeten we echter bij
een en dezelfde omroep. Dat is de
ellende van het systeem".
Corry Brokken: „Dit klinkt gek
wat ik zeg. Misschien als u vergelij
kingen trekt met uitspraken die
mijn collega's deden, maar ik blijf de
AVRO trouw. Los van de contrac
tuele verplichtingen sta ik achter
hun politiek. Mijn man. Réné Slees-
wijk, heeft bovendien ook altijd bij
deze omroep gewerkt. Zodoende. En
Duitsland vraagt u dan. Ja, dat is
wat anders. Daar heeft men het
systeem van hier niet. Overigens
heeft nog nooit iemand er een op
merking over gemaakt dat ik daal
de Variét -Zauber verzorg".
Willy Schobben, trompetist, musi
cus en orkestleider: „Ik werk nu al
23 jaar bij de AVRO. Het sentiment
komt dan toch wel om de hoek kij
ken. dacht ik. Zo'n omroep verlaat
je dan niet gauw meer. Ik geloof dat
ik wel een van de weinige Neder
landse artiesten ben die zich tegen
„top-programma's kant. Ik hou lie
ver van spreiding van het amuse
ment. Je bent. vlot uitgekeken als
je alle „top-jongens" op het scherm
ziet. Bovendien: wat moeten wij als
kleine landje nadien weer presente
ren?".
Tenslotte Lenny Kuhr. winnares
van het jongste Eurovisie-songfesti
val: „Voor mij maakt het niets uit.
Elke artiest heeft misschien een be
paalde voorkeur voor een omroep
omdat hij of zij in de beginperiode
door bepaalde omroepmensen naar
voren wordt gehaald. Nadien gaat
dat echter, dacht ik, wel over. Ik
ben ook tegen de zuilen, als ik zo
mag zeggen. Muziek is muziek, zang
is zang. Wie het ook brengt!".
WILLY ALBERTl
eigendom
CORRY BROKKEN
zodoende
LENNY KUHR
- zang is zang
Tweemaal Pinter bij „Centrum"
(van onze correspondent)
i boerenland, maar zich hier vertoont
HAARLEM r? twee nieuwe een- 111 een mvarte kamer met een bed
akters van Harold Pinter. .Land- "n een paar wrakke heeft
schap' 'en „Stilte", waarvan de to- za?k f°we! voor de „spelers als
neelgroep „Centrum" in Haarlem Iv00r toeschouwers alleen maar
de Nederlandse première heeft gege- I nog !noe r "ema I
ven, zou men kunnen zien als een troKte «enactw. .Landschap-
terugkeer van Pinter naar het ge- ls vee' mmdeT abstraPj- H'«
bied waar hfj als schrijver is begon- jean 'ehh-geworden echtpaar, hti
nen: dat van het hoorspel. In beide 'hauffeur. zphuishoudster. ra de
eenakters is het woord alles, de han- chauffeur, z.j huishoudster.
de
«.iiuavcio jo nci, wumu auca, ue uau-
deling nihil. Beide getuigen ook van keuke". van gestorven land-
Pinters gnote bewonder m voor Sa- btfeen. Hiei is het vooral de
muel Beckett, wiens invloed er over- vrouw- die hardop denkt, de man
duidelijk uitspringt. Evenals in Bec- waa&t zich herhaaldelijk aan een
ketts „Spel" en „Gelukkige dagen"
heeft de dialoog nu ook by Pinter
plaats gemaakt voor monoloog, maar
met dit verschol, dat in deze een-
gesprek, maar krijgt geen antwoord,
want zij leven in twee verschillende
werelden, hij in het wereldje van al
le dag, van de kroeg en de tuin en
akters de dialogen lyken te zijn uit- de bond, ZÜ *n haar illusie van het
gevallen in afzonderlijke monologen i verleden. een dae van ontluikende
die langs elkaar heengaan en nergens bef de aan bet strand- Zij klampt
een raakpunt vinden Het gesprek
zich vast aan die droom van haar
■dk.
tussen mensen is teruggebracht tot bij voelt zich behaaglijk om
zijn bedroevendste essentie- het pra- Rloten door het beden. -We ziin bÜ
ten in het luchtledige, zonder dat rikaar- daar het toch maar °P
er antwoorden komen, dikwijls zelfs aan ze^ by me' een zekere vol-
zonder gehoord, laat staan begre- d°ening, maar voor de toeschou-
pen te worden wers klinkt het als bittere ironie. De
Tn geen van deze beide eenakter jvrouw beleeft intens haar eenzaam-
gebeurt iets. In de eerste. „Stilte", I beid. de man beseft niet eens boe
zitten twee mannen en een vrouw eenzaam hij is.
naast elkaar, alle drie hard-op den- „Landschap" is een klein meester-
kend, aan elkander, aan zichzelf of werk. want de twee elkaar doorkrui-
aan de omgeving, zonder een mo- sende monologen vormen als het wa-
ment van onderling contact. Men re een weefsel van gedachtenflitsen
zou de jongere man als een positief in een dichterlijk patroon. En uit die
element, de oudere als een negatief monologen komen geleidelijk karak-
element kunnen zien, met de vrouw tere tevoorschijn die zich laten
daartussen als iets neutraals, een identificeren, wat met de drie figu-
vraagteken. Maar het stukje is zo ren in „Stilte" niet het geval is.
abstract, de verhouding tussen de Daar komt nog bij dat de vertol
drie mensen zo onduidelijk, dat de king van „Landschap" niets te wen.
Hennv Orri (die de
heeft gewonnen, is tn Madrid in het seltfk betrokken
huwelijk getreden met dr. Luis Re- trieste demonstratie van eenzaam- overgenomen) geeft een diepdoor-
catero. Tenminste 1500 gasten beid. Dat die eenzaamheid zich zal voelde en ontroerende uitbeel-
woonden de plechtigheden in de Do- j moeten manifesteren in de stilte van ding van de vrouw, die in de droom
minicuskerk by. Ide natuur, tussen mensen van het van haar jeugd is verzonken en uit
ieder woord graaft zij de diepst ver
borgen betekenis. Piet Romer als
haar man geeft een treffend con
trast in zyn bedoelde maar tot een
andere wereld behorende pogingen
tot zijn bedoelde maar tot en an
dere wereld behorende pogingen tot
toenadering op een niveau dat haar
niet kan bereiken.
In „Stilte" is de rol van de vrouw
hopeloos verteerd bezet met Mar-
ja Kok. die noch het uiterlijk, nooh
de uitstraling, noch de spel-inten
siteit bezit die nodig zijn om deze
heidens-moeilijke figuur enig leven
In te blazen. Ben Hulsman, die de
jongere man speelt, slaagde er veel
beter in. zijn tekst inhoud en be
tekenis te geven. Piet Römer had
zijn krachten blijkbaar vooral, en
niet helemaal ten onrechte, voor
de tweede eenakter gespaard.
Ook de regie van Joan Remmelts
kwam pas in „Landschap" tot posi
tieve resultaten. Het is dan ook
eigenlijk alleen deze laaste eenakter
die dit nieuwe Pinter-program-
rma van „Centrum" waardevol
maakt.
S Koster
MADRID (AP) Maria de Los
Angeles „Massiel" Santamaria, de
Spaanse zangeres die in 1968 het
Eurovisie songfestival in Londen toeschouwer geen kans krijgt, men- sen overlaat.
59
Uitzendingen in Duits, Nederlands en Engels
HLVERISUM (GPD) Al mag
de programma-commissaris van de
NOS-radio zich nogal geringschat
tend hebben uitgelaten over het ra
zend moeilijk te bespelen radio-con
certorgel, eigendom van de NOS.
dat ten behoeve van alle omroepen
in een Hilversumse kerk staat, or
ganist Bernard Drukker en de pla
tenmaatschappij Negram-Delta uit
Heemstede hebben redenen genoeg
gezien om een plaat van Europa's
grootste theaterorgel te maken. Ne-
gram-Delta-direoteur H. J. Keiler
man reikte gistermiddag het eerste
exemplaar van deze plaat aan Druk
ker zelf uit. waarna deze de kwali
teiten van dit 25 ton zware, 2370 pij
pen tellende mammoetinstrument
demonstreerde.
„Speciaal voor dit orgel, nou ja.
een beetje heimwee komt er ook bij.
ben ik uit Australië weer naar Ne
derland terrugekeerd", zegt Bernard
Drukker. „Het ls mijn hobby. Ik
speel er niet voor geld op, want het
is maar een schijntje wat ik daar
voor krijg. En voor een programma
van 20 minuten moet ik drie dagen
studeren
10.55
11.00
X P
Mijn geloof in de Tros-toto
vermindert per week. U weet
misschien dat Televizier ontdekt
heeft, dat verscheidene woord-
vragen Jaren geleden al ge
bruikt werden in de Telegraaf-
pdzzel „Wie weet, die wint".
Met dit verschil, dat In de zin
„de trekken elk voorjaar
duizenden toeristen" in de Tros-
toto zowel bloembollen als bol-
bloemen goed werden gerekend
en acht jaar geleden in het och
tendblad in precies dezelfde zin
alleen bolbloemen goed gere
kend werd. Het blijft dus ren
gok. Dit keer kregen we te ho
ren dat beide antwoorden op de
vraag in welk stuk Johan Kaart
op de t.v. gespeeld had
goed waren, te weten „Hoera,
een Jongen" en nog een titel
met als argument, dat Kaart
onlangs in een interview verteld
had dat „Hoera, een jongen" in
de oorlog onder die andere titel
was gespeeld. Zo'n Interview
moet Je dan maar net gelezen
hebben en dan nog! Ik vind dat
in zo'n geval niet gesproken
mag worden van goede trouw
by de Tros. zomin als bij de be
antwoording van de woordvraag
„Ik speel al jaren in de
voetbalpool, maar ik heb nog
nooit iets gewonnen". De keus
was tussen „mee" en „vier ko
lommen". Antwoord volgens de
Tros: „Vier kolommen", want
„mee" was overbodig, en ver
der wilde de spreker zyn pech
in de voetbalpool onderstrepen
door die vermelding van vier
kolommen. Kyk, van taal heb
ik ook wel enig verstand, en de
ze redenering is flauwekul. Ik
zie niet in waarom „mee" over
bodig is, want meespelen in de
voetbalpool is uitstekend Neder
lands. Bovendien kan Je, als je
je pech wilt onderstrepen, beter
niet vermelden dat je vier ko
lommen in de voetbalpool speelt
want dan verminder je Je kans
met tweederde omdat er im
mers twaalf kolommen in te vul
len zyn. Beide is dus juist en in
leder geval is „mee" Juister dan
..vier kolommen".
Idem dito met „een.acro
baat liet het publiek versteld
staan van z'n krachttoeren".
„Potige" werd wel goedge
keurd, „pezige" niet, omdat
De fabeltjeskrant (NOS4
Journaal (NOS)
Scala: informatief programma (NOS)
Weivaardigheden: wetenswaardigheden uit de we
reld van het bedryfsleven (AVRO)
Journaal (NOS)
Festival der Sterren: showprogramma uit Mün-
chen (AVRO)
De winkel van Slnkel. tv-serie (AVRO)
Vandaag of morgen: Automatisering, gesprekken
(AVRO)
Journaal (NOS)
Apollo 12: overzicht van de laatste gebeurtenissen
(NOS)
krachttoeren op „potig" zou dui
den en je als publiek vanuit de
verte het pezige niet aan de man
kan afzien. Wat het laatste be
treft: waar staat dat het publiek
die potigheid of pezigheid van
de man moest kunnen afzien?
Er stond niet: «het publiek zag
een pezige acrobaat bezig" of
zoiets. Verder: in Van Dale
staat als enig voorbeeld by pe
zig: „een krachtige pezige pols"
Krachttoeren hebben dus wel de
gelijk iets met pezig te maken.
Beide is dus goed. ook al zou
je zo kwaadaardig kunnen zyn
te zeggen dat er meer pezige
dan potige acrobaten zyn. Con-
slusie: de Tros-toto is onbe
trouwbaar, en kenneiyk een
kanssDel.
Het spyt me dat dit zoveel
ruimte heeft genomen, terwyi
de VPRO zo'n interessant pro
gramma had op de andere zen
der. Wat „Zendtyd" betreft, kryg
ik steeds minder bezwaar tegen
de twee gelegenheidsomroep-
sters: ik zou ze al by na niet
meer willen missen. Hans Kei
ler had een uitstekend interview
met Aad Nuis over het scherts
proces tegen Weinreb, er was
een belangwekkende reportage
gemaakt over een condoom-af
faire op een kweekschool en de
seksuele opvoeding van kinderen
bleek in Zweden beter te wor
den aangepakt dan in een Ne
derlands boekje waarin men
ethische repressief over „Jon
gensdingetje" en ..meisjesplekje"
spreekt. Gerard Cox had in zyn
programma één sterk nummer
<het Biafraantje als sluitstuk
van „Drie Lucifers"), maar ik
vond de liedjes minder markant
dan wat we van hem gewend
zyn.
Roelof Kiers tenslotte had een
reportage gemaakt over Libië,
waar Je beter met de kolonels
kunt meevoelen dan in Grieken
land, ook al wantrouw ik zonder
bewUs zo'n mededeling dat de
kolonelsrevolte "n rechtse revol
te was voor geweest, want het
omgekeerde wordt klakkeloos in
Griekenland beweerd en dat is
ook niet waar. Maar het is nog
een echte revolutie, voor en door
het volk, waarby ik van harte
hoop dat het Kadhefi beter ver
gaat dan zyn Irakese voorgan
ger Kassem. op wie hy wat op
treden betreft, wel wat ïykt.
Nico Scheepmaker.
ROTTERDAM (ANP) Eind
november of begin december zal
tweede drijvende piratenzender
voor de Nederlandse kust een
dienst gaan doen.
Het is „Radio Nordsee Interna
tional", die zal worden geëxploi
teerd door een Zwitserse firma. De
programma's van Radio Nordsee
zullen worden uitgezonden vanaf daaruit te gaan zenden. „Radio
een door de Zwitserse firma gekocht Nordsee" gaat, in drie talen pro-
Nederlands kustvaartuig, dat in gramma's en nieuwsberichten uit-
twee maanden tyd werd omgebouwd zenden: in het Duits, het Neder-
tot een drijvend radiostation. Het lands en het Engels,
schip ligt op het ogenblik nog in de
Rotterdamse haven en zal binnen
kort naar een plaats voor de Ne
derlandse kust varen om van
wlemmerstraat 181 (hoek Hooglandse Kerksteegis het adres van juwelier-hor Log er v. a water,
u voor de a.s. feestdagen een waardevol en blijvend geschenk kunt kopen. Wij handhaven
30-jarige traditie. Ruime keuze - aparte mo dellen - de beste merken - prima vakservice -
f|ii voordelig.
De programma's zullen door mid
del van vier sterke zenders overal in
Eurepa op te vangen zyn. De Zwit
serse eigenaren. Edwin Bollier, (32)
en Erwitn Meister (31) zyn van plan
het accent op Duits gesproken pro
gramma's te leggen. De onlangs in
Duitsland van kracht geworden wet
tegen pirantenzenders /al. zo menen
de eigenaren, machteloos zyn te
gen de nieuwe zendorganisatieRa
dio Nordsee International telt na-
melyk geen enkele Duitse medewer
ker De ongeveer 15 koppen tellen
de bemanning van het schip en de
omroepstaf zal bestaan uit Hollan-
lers, Zwitsers en Oostenrijkers.
De twee eigenaren, verenigd in de
irma „Radio Nordsee Division" in
'üürich heeft een bedrag van byna
ier miljoen gulden in het project
gestopt.
Volgens Bollier en Meister heb
ben verscheidene grote concerns al
■oor vele miljoenen guldens aan re-
iamezendtyd gereserveerd Het ligt
n de bedoeling voorlopig viif dagen
per week een 24 uurs programma te
Taan verzorgen van beat en popmu
ziek, afgewisseld door reclame en
nieuws.
De Zwitserse eigenaars hebben,
o zeggen zij. rekening gehouden
met de mogelykheid. dat de Neder
landse autoriteiten hun radiostation
moeilykheden in de weg zullen leg
gen. In dat geval vaart het schip
naar de Middellandse Zee om van
daaruit te gaan zenden.
VRIJDAG 21 NOVEMBER
VPRO 18 00 Nwb. 18.20 ülta De
Vrye Gedachte: Nieuwe tyden - nieu
we grondrechten, lez. 19.30 Nws. VARA
21.00 Stereo; Radio Pil harmonisch ork
en sol mod. en semi-klass. muz 22.30
Nws 22 40 Meded. 22 45 Act 22.55 Ste
reo: Prettig weekend, licht g*v pU-
progr. 23.55-2400 Nws
Hilversum 2. 298 m.
NCRV 18.00 Stereo Koorzang,
amusementsmuz. 18 19 Uitz van de
ARP 18.30 Nws 18 41 Act. 19 00 Wereld
panorama. 19.10 Veel gevraagde gewy.
de muz. (gr 19.40 Vernieuwing of res
tauratie?. Impressies van de grote al
gemene kerkvergadering van de Ned
Herv. Kerk. 20.00 Volksmuz. 20.15 Op
het weekend af; licht pl.progr 2120
Vader en leraar, hoorsp. TROS: 22.00
Stereo: Iene Mlene Muze; nws. over
underground en Westcoast music 22.30
Nws. 22 40 Tsjles plies: licht amuse-
mentsprogr 23.15 Toontje later: licht
pl.progr 23.45 Act. 23.55-23.00 Nws.
VOOR ZATERDAG 22 NOVEMBER
Hilversum 1, 402 m.
VARA: 7.00 Nws en ochtendgymn.
7.20 Soc st-rijdl 7.23 Weekeind: Jeugd-
uitz VPRO 7 54 Deze dag VARA
8 00 Nws 811 Van de voorpag 8.15 Z O
135: gev. progr. (9 35-9 40 Waterst.)
10.30 Werkgeven en -nemen: progr
over arbeid en arbeidsverhoudingen
10 50 Voor nu en later, lez 11.00 Nws
11.02 Wegwijs; tips voor trips en vak.
11.10 Goede wyn behoeft geen krans:
nieuwe opnamen van Jazz- en amuse
mentsmuz. 11.25 Afrikaanse Kroniek
11.45 Een nieuw geluld: kennismaking
.n Jonge artiesten. 12.05 Stereo: stryk-
ork. 12.30 Tussen start en finish: act.
sportnws 13.00 Nws 13.11 VARA-Va-
rla 13.13 Act. 13.23 Stereo: Dit is het
14 35 Radio
00 Frans -
Duits - Ëhgels een lulsterprogr 16.00
Nws 16.02 Stereo: Scan: populair pro
gramma over electronica VARA: 16 15
Pianorecital: mod muz 16.36 Artistie
ke staalkaart 17.10 De Scala 1918-1926:
Opera-aria's 17.55 Meded.
Hilversum 2, 298 m.
NCRV 7 00 Nws 7.10 Het levende
woord 7.16 Op het eerste gehoor: klass
gram.muz met nws en act 8.00 Nws
8.11 Te Deum Laudamus (gr gewijde
muz. 8.30 Nws. 8.32 Voor de nutsvr.
P 00 Theologische etherleergang 9 35
Gymn. voor de hulsvr 9 45 Sol.kamer
gespr met muzikale illustraties (Om
plm. 10.25 Klass muz. uitgezocht door
de gast in de Sol.kamer van vanmor
gen) 10.55 Kunst, en vliegwerk: inform,
over actuele tentoonstellingen 11.00
Nws 1102 Wat ls liefhebben?, lez.
11.15 Solarium: een hoogtezonprogr.
voor ledereen plm. 11.56 Meded. KRO:
12.00 Zonder grenzen: rubr. over mis
sie en zending 12 10 Gram.muz 12 14
Marktber 12.16 Overheidsvoorlichting
Vast en zeker, een progr van het mi
nisterie van sociale zaken en volksge
zondheid met korte Inform, over de
sociale verzekeringen. Red.: Claude
Belloni en Herman van der Hoeven.
12.26 Meded. t b v land- en tulnb. 12.30
Nws. 12.41 Act. 12 50 Buitenl. k ommen-
taar 13.00 Christian Science Vry zyn
van lichamelijke beperkingen, vraag
gesprek NOS: 13.15 Vliegende schijven
verz.pl.progr. voor onze militairen KRO
14.00 PM een weekblmet veel pl
(stereo) NOS: 16 30 Inzet: een progr
over amateuristische muz beoefening.
HIRO 17 00 HIRO-Magazine 17 15 Gas
ten van de week KRO: 17 30 Zesnegen-
plus: lichte muz
Hilversum 3, 240 m.
KRO: 9.00 Nieuws. 9.02 DJLnn ge-
\orleerd programma (10.00 en 11.00
Nws.) NOS: 12.00 Nieuws. 12.03 Ski-
vatoon: Informatie over nieuwe lang
speelplaten NCRV: 13 00 Nieuws. 13Ö3
Nee. we noemen geen namenlicht
platenprogramma met verzoeknum
mers (14 00 en 15.00 Nieuws) 16.00
Nieuws 16.03 Four o'clock tea licht
gevarieerd muzlekprogr 17.00 Nieuws
17.0218 00 Hier en nu: wekelijkse
sportshow met lichte gramm.muzlek.
TELEVISIEPROGRAMMA'S
Nederland I
Teleac: 09.30 Hoofdstukken uit pre-
I historie en vroege geschied les 7 10 00
1 Levende Filosofie les 8 10.30 Organise-
LOS ANGELES (AP) De soul
zangeres Nancy Wilson ls gisteren
<na een huweiyk van 9 jaar
een zoon, Kenneth, 6 jaar) geschei
den van de muziekuitgever Kenneth
Dermis.
Nancy Wilson, die voor de rech
ter enkele malen in tranen uitbrak,
verklaarde dat Dennis voordat ze
moest optreden haar zelfvertrouwen
probeerde kapot te maken.
De kleine Kenneth en het huls
waar zy woonden is aan Nancy Wil
son toegewezen, plus 100 dollar per
maand voor de Jongen. Voor haar
zelf had de zangeres geen alimenta
tie geëist.
rsn en leiding geven le« 9 11.00-11.30
Statistiek lee 9 NOS: 16 00 Journ Varn
16 02 Dagje ouder 17 00-17.35 Voor de
kinderen NOS: I860 KI De Fabeltjes
krant NOS: 19.00 Journ. VARA: 190
Rawhide. TV-Western NOS: 20 00
Journ. VARA: 2020 Een van de Acht.
feestelijk qulzprogr. 22.00 Achter het
nws 22 26 KI.: Hawaii Five O: giste
ren is dood - morgen zal niet zyn. tv-
fl'm. NOS: 23.15 Journ 2320-23.30
Apollo 12: overzicht van de laatste ge
beurtenissen (ln kl.)
Nederland II
NOS 18 50 KI.: De Fabeltjeekrant.
NOS: 19 00 Journ 19.03 Scala: Inform
progr NCRV: 19 30 Kl Schoonmoe
ders TV-klucht NOS: 20 00 Journ Ncrv
20.20 KykKiJk: een kljkgryp uit het
ongewoon gewone en gewoon ongewo
ne leven van Jan en Alleman 21 10 Bu
reau Bristol. TV-fllm 22 00 Kl Rodeo:
progr voor amateurs in de lichte muze
22.50 Evangelie NOS: 22 55-23 00 Journ