Gitaar, mijn enige obsessie W oordkunstenaar Seth Gaaikema in Leiden Eddy Christiani kreeg zijn levensboek SOLSJENITSIN UITGESTOTEN Tonny Huurdeman 'n aanwinst ch gioteren programma „Reconstructie" in heropvoering zemen j de enige zeem. zonder \l 110 f| £j die uitgekookt kan worden en zorgen 11 u u u bestand is tegen wasmiddelen DINSDAG 11 NOVEMBER 1969 LEIDSCH DAGBLAD PAGINA B myn eerste meisje en mijn eerste zoen. Dan sta je toch voor aap". Populariteit AMSTERDAM (GPD)Een brok jeugdsentiment van jewelste, de eerste die in Europa elektrische gitaar speelde, de eerste Nederlander die een gouden plaat ontving, schepper van onverwoestbare melodieën als „Ouwe taaie" en „Zonnig Madeira", die vandaag de dag nog ge zongen worden, de meest geïmiteerde zanger-gitarist van na de oorlog en nog steeds ook actief componist en muzikant: ziedaar in een paar grove halen neergezet de figuur van Eddy Chris tiani. Dezer dagen is er van hem weer een nieuw sin geitje verschenen en deze week verschijnt er ook een boek over hem, geschreven doo r Herman Pieter de Boer: „Het stond in de sterren". Zijn biograaf noemt het „een openhartig verhaal over zijn leven. Het is echter meer dan alleen Eddy Christiani: het geeft een schril beeld van de crisis-tijd. Het vertelt over het amusement in de oorlog, het tekent het tijdbeeld daarna en het is een uniek dokument vol feiten over de lichte muziek vanaf 1918". Een wat nerveuze, zeer goed ge conserveerde man van rond de vijftig j is hij. Samen met zijn nog jonge vrouw Henny bewoont hij een lief huisje in een rijtje aan een rustig I laantje in Amstelveen. Een paar late 1 rozen bloeien in de voortuin, i Waar komt die wat merkwaardige titel van zijn boek vandaan? i „Dat komt zo. Toen ik 12 was, gaf mijn moeder me op een dag een gul den en stuurde me naar een waar- I zegger. Ene meneeer Spee in Amster dam. Hij leeft nog, maar zijn zoon heeft de zaken nu overgenomen. Die meneeer Spee voorspelde mij vreemde dingen. Ik zou een grote carrière gaan maken in de muziek, op een zessnarig instrument. Enfin, hij ver telde me nog veel meer, maar ik be greep er geen snars van. Ik ben naar huis gegaan en zei tegen mijn moe der: „Nou, dat's zonde van dat geld. Die piek is weggesmeten". Mijn moe der heeft alles precies opgeschreven wat meneeer Spee gezegd had en dat briefje heeft ze altijd goed bewaard. Twee jaar later kreeg ik voor mijn verjaardag een gitaar. En daarmee is alles begonnen. Ik heb nog vaak aan meneer Spee teruggedacht. Hij heeft woord voor woord gelijkgekregen. Ty- ipisch hè?" Hoogtepunt Een hoogtepunt uit zijn carrière: „Mijn eerste elektrische gitaar. Ik was de eerste ermee in heel Europa. En dat was wat in die tijd. De micro foons waren nog bedroevend: voor je mond een vreemde toeter, voor je gitaar 'n oude koolmicrofoon, enorme dingen waar je helemaal achter schuil ging. Niemand geloofde toen nog in de gitaar. Je moest er altijd bij zingen, want een gitaar alleen von den ze maar armoe. Vijfhonderd gul den kostte dat ding me. Een kapitaal voor toen. Ik weet nog goed: hij was 12 watt. Als je dan nu rekent dat ze tegenwoordig wel drie vierhonderd watt zijn Ik heb in het begin wel meegemaakt dat een ober naar je toe kwam en vroeg of je dat ding niet wat zachter kon zetten, omdat de mensen anders niet met elkaar kon den praten Vandaag de dag is de gitaar hele maal geaccepteerd. Alleen in Neder land al hebben we zo'n 400.000 ac tieve gitaarbeoefenaars. Wat niet wegneemt dat gitaar een verrekt moeilijk instrument is. Iedere dag studeer ik een kleine twee uur. Je moet wel wil je by de top blijven. Maar vergeet niet, van al die hon derdduizenden zfjn er maar een paar, die de zaak draaiende houden. Het zijn altijd weer dezelfden op wie Hil versum een beroep doet. Een ver schijnsel wat je trouwens ook bij de blazers en bij de slagwerkers ziet". Hoeveel heeft Eddy Christiani van zijn leven al geschreven en gezon gen? „Veel? Dat was het enige wat ik wist. Tot ik onlangs een telefoontje kreeg van een oude fan, die al mijn gitaarsoli op de band heeft. Een le raar Nederlands is „ie". Daar zitten soli bij, die ik met de beste wil van de wereld niet meer terug ken. Verder heb ik tussen de 350 a 400 zangpla ten gemaakt. Ik heb ze bij lange na niet. Soms zie je ze wel eens liggen op het Waterlooplein. Voor twee kwartjes. Het is me al een keer over komen, dat als ik er een wilde kopen, de koopman tegen me zei: „Nee man, neem deze nou, da's Benjamino Gi- gü, die kost wel twee kwartjes meer, maar da's tenminste een echte zan ger". Nou, ja, misschien heeft 'ie ge luk. Ik ben altijd meer gitarist dan zanger geweest in mijn hart. Acht jaar geleden ben ik dan ook met zin gen opgehouden, op een enkele uit zondering na. Ik kan nou toch moei lijk nog liedjes staan zingen over Zijn populariteit is, vooral na de tweede wereldoorlog, enorm geweest. Hij was jaar na jaar Nederlands po pulairste zanger. Hij was het idool van duizenden, oma's stuurden hem zelfgebreide sokken, boeren kievits eieren en meisjes naaktfoto's of, bij de wat decentere types, boekenleg gers. Zijn foto stond op kauwgum plaatjes en op damesrokjes. Vijf ja ren achtereen won hy de eerste prys is een muziekpoll van „Tuney Tu nes" „Ik heb die populairiteit nooit hele maal begrepen", zegt hy. „Het klinkt gek, maar ik ben me er al die tyd ook nauwelyks van bewust geweest. Het was alleen een uitdaging voor me om het nog beter te doen. Jacky Bulter- man, Han Dunk en ik, we hebben met z'n drieën geprobeerd na de oor log het Nederlandse lied uit het slop te halen. In onze tyd na de tweede oorlog waren we verrekt modern, ik zelf vond harmonieën uit waar an deren toen nog van stonden te ril len. We hebben meer geëxporteerd dan wie ook. Niets is passé, alles komt terug. Boeiend „Ik ben geen Smartlappenkoning, zoals iemand me onlangs eens aan wreef. Van alle achthonderd num mers die ik geschreven of gezongen heb, zaten er maar twee smartlappen by opzettelyk als geintje gemaakt maar dat ontging de mensen. Johnny Hoes, dat is een smartlap- penman niet ik. Natuurlyk, het publiek opvoeden, allemaal mooi en MOSKOU (DPADe Russische schrijver Alexander Solsjenitsin is geroyeerd als lid van de schryvers- bond van de Russische federatie. Vo rige week woensdag sprak de bond nog een dergelyk bericht tegen. Als reden voor de uitstoting wordt nu opgegeven, dat de schrijver het Russische leven te zwart heeft afge schilderd en te weinig heeft gedaan tegen de publikatie van twee van zyn romans in het westen. In de Sowjet-Unie is sinds 1966 niets meer van de hand van Solsjenitsin ver schenen. Hy leidt een teruggetrok ken leven. Solsjenitsin (51) heeft grote be kendheid gekregen door zyn roman Een dag uit het leven van Iwan De- nisowitsj een roman over het le ven in een gevangenkamp. Oud-pre mier Nikita Chroesjtsjew gaf op dracht het boek te publiceren omdat het een aanklacht was tegen, de wandaden die onder Stalin in de Sowjet-Unie werden bedreven. De huidige leiders zyn minder an ti-stalinistisch. Solsjenitsin zyn als leider van de groep van schrijvers die vryheid van meningsuiting voor staan tot dusves sancties van het Kremlin bespaard gebleven. Waar- schyniyk was men beducht voor de slechte publiciteit die maatregelen tegen de sdhrijver in heel de wereld ten gevolge zouden hebben. Na het verdwynen vaai Chroesj- tsjow zyn in de Sowjet Unie geen romans van Solsjenitsin gepubli ceerd, maar „Kankerpaviljoen" en „De eerste cirkel" circuleerden in stencilvorm. Beide laatste boeken zyn in het buitenland wel versche nen. aardig, maar het kost tyd, geld en moeite. Daar kan ik niet op wachten. Ik moet gewoon door met leven. De bakker moet betaald worden, en de slager. Ik doe natuurlyk wel myn uiterste best om op myn terrein de mensen het beste voor te zetten, maar ik pretendeer niet de mensen op een hoog niveau te brengen. Ik wil ze alleen ontspannen op een verant woorde manier. Ik pretendeer niet dat myn liedjes chansons zyn maar haal de zaken dan ook niet door elkaar en zeg niet als chanson - schryver dat ik beneden de maat ben. Ieder op zyn eigen terrein en het enige is: tracht het beste te doen op je eigen terrein". Op de achterkant van het boek staat een foto van Eddy Christiani by het huis van Django Rheinhardt in Samois-sur-Seine. „Een van God gegeven talent, die man. Ik heb een soort bedevaart gemaakt tijdens onze laatste vakantie langs zyn huisje en langs zyn graf. Een armetierig huisje, en dan denk je wel eens: hoe is het mogelyk hè?" En na een korte pauze: „De gitaar, dat is toch het instrument voor my. Ik heb uitsluitend gitaarplaten. Van klassiek (Julian Bream en Segovia) tot aan heel modern Jimy Hendrickx) Big bands daar luitster ik praktisch niet naar. Zang ook niet. Een gitaar is zo boeiend. Laat tweehonderd gita risten eenzelfde stuk spelen en je krygt tweehonderd andere stukken. Laat tweehonderd pianisten een stuk van Chopin spelen en het blyft een stuk van Chopin. Een gitaar heeft niets mechanisch en wat je er uit haalt ligt aan je eigen smaak, aan je eigen karakter en aan je eigen in stelling. Paganini noemde de gitaar de „koning der instrumenten". De man had gelijk. Voor my is de gitaar alles. Ik kan er niet buiten. Ik neem hem zelfs mee met vakanties. Noem het overdreven, die liefde voor de gi taar, maar laat my ook een obsessie hebben. Het is trouwens myn enige." NEDERLAND I 6.50 7.00 7.07 7.32 8.00 8.20 De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) De dwaze wereld van Tommy Cooper, Verslag op dinsdag (KRO) Journaal (NOS) Brandpunt-Buitenspel: maandelyks gramma (KRO) 9.10 Music, music, music: muzikale show. tv-serie (KRO) in kleur (KRO) 9.55 10.45 10.50 NEDERLAND II De |Vrekers, tv-serie, in kleur (KRO) Journaal (NOS) Schaken voor beginners les 6 (Teleac) LEIDEN Het begint langza- taald" waren dankbare onderwerpen „leading lady" komen vooral tot ui- merhand een goede gewoonte te Ivoor Gaai kern a's spitse humor. j ting in het overigens al vaak gehoor- worden, dat cabaretiers die in de Want de grappen en woordspelingen de gesprek tussen twee omaatjes op T i van Seth Gaaikema blyken ook na I een bruiloft. Ook de lied les Moeder" Leidse Schouwburg optreden even „egen seizoenen op de Nederlandsem „De lady die ik i«k" stïïf al 6.50 De fabeltjeskrant (NOS) 7.00 Journaal (NOS) 7.03 Scala: informatief programma (NOS) 7.30 Peyton Place, tv-feullleton (AVRO) 8.00 Journaal (NOS) 8 20 Strange Report Zwendel, tv-film in kleur (NOS) 9.10 Voor de vuist weg (AVRO) 10.10 AVRO's Televizier (AVRO) 11.00 Journaal (NOS) de gebrekkige accomodatie op de podia de vier met het Groninger hak nemen. Wim Sonneveld deed Studenten Cabaret niet meegerekend Gisteren hebben we de eerste a»flevering te zien gekregen van ,De kleine zielen', de televisie feuilleton die Ivorme Keuls des tilleerde uit een van Louis Cou perus" meesterwerken uit de wereldliteratuur" De boeken dei- kleine zielen'. Het is een jubi leumgeschenk van de NCRV aan het Nederlandse volk, tei gelegenheid van haar 45-jarig bestaan en de opzet is voor Ne derland zo ongekend groot, dat de NCRV zelf heeft moeten by- passen van de eigen, zuinig ge spaarde auitjes. Op talent is niet gekeken. Wie van onze top acteurs niet speelt, moet zich byna wel gepasseerd voelen. Voor de spelregie heeft 'alge heel leider' David Koning de oude toneelmonarch Johan de Meester aangetrokken en de j uit de emigratie teruggeroepen Jack Gimberg (John van Dree lent mag in een interview dan verklaard hebben dat hy wat gek zat te kijken tegen De Meesters 'ouderwetse' aanpak, waarbij zin voor zin de tekst werd doorgenomen, een feit is dat we zelden een zo door wrocht getoonzette tekst te ho ren hebben gekregen in een tv- spel en dat de taal van Coupe rus haarzuiver overkomt en toch zijn natuurlyke glans be houdt. Dat is de grote verdien ste van De Meester. De grote verdienste van bewerkster Ivon- ne Keuls was, in dit eerste deel, dat zy de altyd hachelijke in troductie van de figuren op een handige manier zo gedaan had, dat we bijna alles en iedereen even te zien kregen en toch ook meteen een beeld kregen van hun persoonlijkheid. Televisie regisseur Bob Loewenstein. die het misschien nog het moei lijkst van iedereen had omdat hy Den Haag anno 1900 te voorschijn moest toveren uit Den Haag anno 1969, bleek er in geslaagd te zijn die oude sfeer op bijzonder aanvaardbare manier op te roepen. Boven dien rondde hy iedere scène bij tijds af (soms iets te abrupt), waardoor het statige Den Haag van de Van dier Welckes toch nog met een redelyk eigentijds tempo over hert scherm voorbij kwam. Niet (laat ik zeggen) met de Peyton Place snelheid van de snelverkeersweg, maar toch wel met de maximaal toe gestane snelheid in stad en dorp. Een apart woord van lof ver dienen dan nog de décors van Fokke Duets en alles wat daarmee samenhangt), zelfs de omroepster had gisteravond kennehjk geluisterd naar de kostuum adviezen van Marga Langeweg en Robert Bos. U merkt wel: ik ben enthousiast. Ook al omdat de NCRV hier mee bewijst, dat het mogelyk is een van onze drie grootste schrijvers 'groter dan Galswor thy, in ieder geval) in televisie te vertalen, op een manier die weinig hoeft onder te doen voor de Forsyte Saga. Voorts omdat er zo voortreffelyk gespeeld wordt, en we die laatste tyd het gevoel hadden gekregen dat zo- Iets bijna onmogelyk was in Nederlandse tv-spelen. Ik zou myn byzondere lof zeker tot een dozijn acteurs en actrices kunnen uitstrekken, maar wil me beperken tot een, die ik uit zonderlijk goed en raak vond. te weten Lia Dorana als Dor ine, die toneelspel te zien gaf dat aan het toneel ontstegen leek. Overdrijving schaadt, natuurlijk, maar zo was het toch wel on geveer. Ik hoop dat de NCRV de 50 Jaar haalt Heel interessant vond ik ook het NCRV-programma waarin Godfried Bomans Jeruzalem be zocht. Of onze Godfried ook de titel „Beschermer van het Hei lig Graf" zal krijgen, waag ik te betwijfelen, want de manier waarop hij de commercialise ring van het heilige graf met (heel functionele) spot te lijf ging. zal dr. Knuvelder ca. minstens evenveel werk aan eerherstel kosten als Van het Reve's „Poppenkast". Van het Reve werd de brandstapel toe gewenst. Bomans zal wel de pest toegewenst krijgen. Biyft intussen het feit dat Bomans in dit soort, reportages op zf]n best is, en dwars door zijn re lativeringen heen de kans ziet de essentie te raken van (bij voorbeeld het EvangeMe. NI"CO SCHEEPMAKER dat tijdens zijn laatste show met Ina van Faasen en Seth Gaaike ma volgde gisteravond tijdens de eerste van drie K. en O.-voorstel- lingen in de Sleutelstad, Sonne- velds voorbeeld. Het schuine podium („Jb Is net of de decors daarstraks verder weg stonden" en de „engelenbak" („Hoe veel heeft u daar nog nou voor be- nog steeds uit door een onnavolg bare spitsvondigheid. De woordkunstenaar Gaaikema past overigens niet in het rijtje van wat langer op het repertoire van Tonny Huurdeman. Dat peil haalde Natasch Emanuels niet, hoe char mant ze er ook uit zag. Een grote verrassing is Marnix Kappers, die we al eerdei- tegenkwa- de grote cabaretiers als Kan. Son- men in het cabaret van Wim Kar Gisteren zijn de jaarlijks te verdelen zilveren en gouden Har pen uitgereikt. Op de foto: drie van de uitverkorenen, v.l.n.r. Har ry de Groot Gouden Harp), Len ny Ruhr (Zilveren Harp) en Ju les de Corte (Gouden Harp)Gou den Harp-winnares Conny Stuart en Zilveren Harp-winnares Geor ge Kooyman en Herman van I Veen waren niet aanwezig. neveld en Hermans hoewel hy met de laatste misschien de meeste ver wantschap vertoont. Niet omdat hy niet voldoen talent heeft. In tegen deel. Maar wat hem ontbreekt is de mogelykheid op het toneel ongedwon gen te handelen. Toen hy in 1961 startte met zyn programma ,,'n Avondje Nederlands" stond hij soms wat onbeholpen op het toneel. Zyn typische humor sloeg aan, maai- aan de presentatie ont brak veel. In de loop der ja ren is daaraan veel gesleuteld door Gaaikema, maai- toch kan hy nog steeds de indruk niet wegvagen, dat hy meer tekstschryver dan cabare tier is. Dat eerste bewees hy gisteravond opnieuw overduidelijk met enkele „IJzersterke nummers". Dat gold ze- kier voor het liedje „Charlotte" dat we overigens al kenden van zyn vorige bezoek aan Leiden. Tot het hoogtepunt van zijn optreden na de De cabaretier, die volgende jaar met een eigen programma begint deed het voortreffelijk. Vooral zijn presiflage op een „rode toespraak uit de jaren „30" was zeer komisch. Al met al is het een programma, dat dank zy nieuwe vondsten van Seth Gaaikema. zeker een plaatsje waard In het Nederlandse cabaret. BRAM VAN LEEUWEN. VOOR DINSDAG 11 NOVEMBER AVRO: 18.00 Nws. 18.11 Radiojourn 18.25 Zing met ons mee: licht vocaal en Instrumentaal ensemble met zang sol. 18.50 Paris vou6 parle 18.55 Voor de kinderen 19.00 Trefpunt: progr. over bejaarden en bejaardenzorg 19.30 Nws. 19.35 Vanavond: vrolijkheid, muz act. en wetenswaardigheden 22.00 Hle- rlng; discussies door Jongeren 22.30 Nws. 2.38 Meded. 22.40 Radiojournaal. NOS: 22.55 Signaal muz. van eigen tijd (opn.) 23.35 Horizon: muz. uit Ja pan. Ethiopië. Thailand. Malaya. Joe goslavië en India 23.55-24.00 Nws Hilversum 2, 298 m. KRO: 18.00 Stereo: Metropole ork. 18.19 Ultz. van het GPV 18.30 Nws. iHet ls 18.41 Act. 19.00 Licht ensemble met byna zeker dat het ophefmakende sol. 19.40 Conciiiepostb 19.45 wie is „totaal theaterevenement Recon- lu Godsnaam Jezus Christus?, leze stnirtie" Hnt Hit ioov 20.00 Kollage 15: Nimfen, spel met H T* J v, U ens het muz. 21 15 Stereo Hoorsp 22 25 Over- Holland-Festival m theater Carré weging 22.30 Nws 22 38 Parlements- werd opgevoerd, volgend jaar wordt 1 overzicht 22.45 De zingende kerk. mu- hervertoondNiet in het kader van zlkaJe lez 23 00 Kontekst magazine het Holland-Festival, maar als zelf- £S2V&>' AMSTERDAM (GPD) Hilve urn 2, 298 m. waarin pauze behoort zijn persiflage op de SS» «K* rw->rv7Q,i-i<T«xv" Hip TncVt clfvhf/: r»n Hp - „popzanger" die zich slechts op de ,andse operastichting. Eén dei- au- been kan houden met zyn snoer en versterkerkast Wat op viel in vergel y king met zijn vorige cabaretprogramma's is dat Gaaikema veel pikanter is gewor den. De sex kwam vooral na de pau ze herhaaldelijk op de hoek kijken Gaaikema: „Er is maar èèn veili ge pil en die hebben ze naai- my ee- noemd: de zetpil". En over „moeten trouwen": „Het tellen van de maan den op de vingers ls een „erotische rozenkrans". Via de sex belandde Gaaikema bij een heel sterk punt van hem: de religie. Rake typeringen, woordspe lingen en gevatte opmei-kingen (do minee tot organist: „Laat tydens de zegen de motor maar draaien") wor den afgewisseld met goede liedjes als „zyne heiligheid" en „Twyfelen". welk laatste liedje veel meer is dan een wat oppervlakkige cabarettekst. Heeft Seth Gaaikema na de pau ze het „alleenvertoningsrecht", voor de pauze komen Natascha Emanuels. Marnix, Kappers en Tonny Huurde man aan bod. Voor de laatste geldt, dat goede wyn geen krans behoeft De mimische talenten van deze VOOR WOENSDAG ie NOVEMBER Hilversum 1, 402 m. teurs van het succesryke spektakel. Harry Mulisch: „De Nederlandse Opera is van plan in Carré in sen- I vara: 7.00 Nws. en ochtendgymn tember een serie van pen «Juk nf 28 Soc strijdl. 7 23 Stereo: Lichte I tUiC °f gram.muz (7.30-7.35 Van de voorpag) acht voorstellingen te geven en daar- vpro: 7.54 Deze dag vara. 8.00 Nws na in de Brusselse Munt-schouw- 1811 Act- 8 20 Stereo: Lichte gram,muz burg." DEN HAAG (ANP) Minister Klompé (CRM» is ervan overtuigd, dat de film „Bronbeek byvoorbeeld" niet heeft beoogd, de bewoners van het Koninklyk Militair Invaliden huis op Bronbeek in een verkeerd daglicht te stellen. Zy is van me ning. dat dit ook niet gebeurd is Minister Klompé heeft dit meege gram.muz Nws 11.02 I (8.30-8.35 Van alle markten thuis, pr. voor de huisvr.) 9.00 Stereo: Klassie ke gram.muz. 9.35 Waterst Schoolradio. 10 00 Lichte 10.50 Voor de kleuters 11.00 Voor de vr. 11.40 Stereo: Selectie uit La Grande Duchesse de Gerolsteln. operette van Offenbach (gr.) 12.25 Ste reo: Metropole ork amusementemuz 12.54 Voor het platteland 13.00 Nws 13.11 Act. 13.25 Stereo: Uit eigen huls: I Studio-opnamen exclusief gemaakt voor de VARA 13 45 Gesproken portret 14 00 Licht gev. pl.progr. 14 40 Stereo De zaak Kolen-Betje hoorsp 15.15 In NCRV: 7 00 Nws. 7.10 Het levende woord 7.15 Op het, eerste gehoor: klas sieke gram.muz. met nws. en aot TROS: 8.00 Nws. 8.11 Als dat zou Jtun- nen: verz.pl.progr. (8.30 Nws. 9 00-9.10 Gymn. voor de huisvr 9.30 Voor de kleuters 9 45 Van 1685 tot vandag. muzikale lez 10.15 Voor de vr 11.00 Nws 11.02 Piek uur!: wedstrydprogr. 11.45 Act. 11.55 Meded KRO: 12 00 Van twaalf tot twee. gev progr. (12 22 Wij van het land 12.26 Meded. t.b.v. land en tuinb. 12.30 Nws. 12.41 Act 13.00 Raden maar... 13.15 Ondernemend) NCRV: 14.00 Stereo: klaas, ork.muziek (gr.) 15.00 In 't zilver: een programma voor oudere luisteraars 16.00 Nws. 16.02 Voor de Jeugd 17.00 Twien-Popra- dio voorr t(w) leners 17.50 Overhelds- voorl.: Vast er* zeker, een progr. van het ministerie van sociale zaken en volksgezindheid met. korte informatie over de sociale verzekeringen Red Claude Bellonl en Herman v d Hoe ven. Hilversum 3, 240 m. NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Zing. zing. lichte vocale muziekjes 10.00 Nws. 10 03 Mengelmuze: nieuwe langspeelplaten met kritische commentaar NOS: 11.00 Nws. 11.03 Muziek (12.00 Nws AVRO: 13.00 Nws 13.03 Radiojournaal 13.06 Zet 'm op: vrolijk pl progr. (14 00 Nws.) 15.00 Nws 15.03 Arb.vit popu lair verz.pl progr 16 00 Nws 16.03 Gimmick: licht pl progr 17.00 Nws. 9 40 17.02 Radiojourn. 17 05-18 00 Toppopo- logy: pop- en oountrymuz. deeld in antwoord op schriftelyke j de Toonzaalmod. muz. voor de Jeugd vragen van het Tweede Kamerlid 1600 Nws 1602 Sociëteit: Zestig min. van de Rrnke voor boven de zestig NOS: 17 02 Onder van ae Brake. de linde. oude lledj vara: ADVERTENTIE TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I NOS/NOT 11 10-12 00 Schooltelevi sie VARA: 17 00-17.35 Voor de kinde ren NOS: 18.50 KI De Fabeltjeskrant NOS: 19.00 Journ NOS 19 07 Scala inform progr. CVK 1KOR RKK19.31 Kenmerk: de wekelijkse inform rubr over kerk en samenleving NOS 20.00 Journ. 20.20 Ultz. van de CPN 20.30 Ultz. Stichting Socutera NOS 20.35 La Rossa, speelfilm (Rijkskeuring: 18 Jr) 22.10 Persoonlijk: actuele gesprekken 22.35-22.40 Journ. Nederland II NOS: 18 50 KI De Fabeltjeskrant NOS: 19.00 Journ VARA 19 03 Mid week: Jeugdprogr. NOS: 20 00 Journ VARA: 20.20 KI Hadlmassa satirisch progr HIRO: 22.05 WIJ vroeger, nu. strata, gazlne NOS 22 25 Journ Teleac 22.30-23 00 Levende Filosofie les 6 herh progr. 2LOO_Dlt,1b het begin: Jongeren- 'ii Europeanen - 22 10 HIRO-Ma-

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1969 | | pagina 5