De stunters van „Floris Globe op Tsjecliow-toer Plan voor Europese televisie-satelliet E MEESTE MENSEN DENKEN DA T WE EEN SOOR T KNOKPLOEG ZIJN Poliakoff overleden MA FARROW KRIJGT BABY Chaos in BBK steeds groter en cjióteren Abonnementsvoorstelling in Leidse Schouwburg gashaarden die u moet zienj zemen de énige zeem. zonder 1/1 lp fl Q die uitgekookt kan worden en zorgen 'NUUU bestand is tegen wasmiddelen NSDAG 14 OKTOBER 1969 LEIDSCH DAGBLAD PAGINA 5 BUSSUM (GPD) „In het buitenland re peteren ze twee weken op een gevecht. Dan is het eigenlijk niet echt meer. Niet zo echt als bij ons. Kijk, we krijgen een bepaald ge vecht op met aanwijzingen. Dan gaan we trai nen. Komen we op de set, dan zit 't er lekker in, dan kunnen ze meteen draaien. Wie was dat ook weer Simon, die Italiaanse regisseur? Die man had dat nog nooit meegemaakt. Al- bertino de Martini, ja, zo heete die man. Die Albertino zegt: „Als jullie in Italië zaten, konden jullie geld verdienen." Begrijp je wat ik bedoel? Dat werk kennen ze daar niet. Neem nou Henkie. Die heeft laatst een prach tige scène gemaakt. Zie je die trap? Zo'n trap was het, maar dan met spijlen. Henkie loopt die trap op en dan krijgt-ie boven van mij een schop onder z'n kin. Henkie gaat dan door de spijlen heen, valt op een tafel, de tafel breekt, Henkie op de grond, hoefde niet meer over." NEDERLAND I 6.50 7.00 7.07 7.32 8.00 8.20 9.00 9.45 10.30 10.43 10.48 De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) De dwaze wereld van Tommy Cooper, tv-serie (KRO) Verslag op dinsdag (KRO) Journaal (NOS) Over de loop van het recht: discussies (KRO) Music, music, music: muzikale show, in kleur (KRO) De Wrekers, tv-serie, in kleur (KRO) PMW: Neem er nota van; korte film in het kader van Wereldmissiezondag (KRO) Journaal (NOS) Schaken voor beginners les 2 (Teleac) NEDERLAND II PARIJS (AFP) De meester van abstracte schilderkunst. Serge Po- koff, is zondag op 63-jarige leef- d in Parijs overleden. Po- koff, die in Rusland werd gebo- vestigde zich in 1924 in Parijs, ar hij in contact kwam met Ro- t Delaunay en Kandinsky. De lilderijen van Poliakoff kenmerken h door onregelmatige geometri- le vormen, waarbij de schilder 'allend gebruik heeft gemaakt van urschakeringen. Zijn werken vindt n in musea in de gehele wereld, liakoff kreeg internationale erken- ng na de tweede wereldoorlog toen in 1948 de Kandinsky prijs ont- LONDEN AP) André Previn de irigent van het Londens Symphonie irkest, heeft bevestigd dat hij en lia Farrow in het voorjaar een kind erwachten. Previn wil zich niet uitlaten over Ie huwelijksplannen. Het huwelijk tussen Previn en zijn uidige vrouw, Dory, die in de Ver- nigde Staten verblijft, is nog niet htbon'den. Mia Farrow scheidde in augustus 1968 van Frank Sinatra. Sterke taal, verpakt in kleurrijk Amsterdams. De woordvoerder heet Hammie de Beukelaar. Het uiterlijk van Hammie roept geen twijfel op aan zijn conditie, evenmin aan zijn vermogen lastige veohtersbaasjes het zwijgen op te leggen. In zijn preteta- blissementen in Amsterdam krijgt het vertier dan ook nooit een kwaadaar dig karakter. Hammie is de leider van een stuntteam, dat in alle afleverin gen van de tv-serie „Floris" de „rol" van het strijdgewoel is toebedeeld. Het drie jaar geleden opgerichte stuntteam. dat aanvankelijk tachtig tot negentig vierkante jongens telde, is sindsdien teruggebracht tot een vaste kern van twintig man, die de opdrachten krijgen voorgeschoteld door Hammie» Henk van Ormondt en Simon van Schaik. Hammie: „De meeste mensen den ken dat wij een soort knokploeg zijn. Ik krijg wel eens van die verzoekjes, weet je wel, van een studentenver eniging, die buiten Utrecht een rob bertje met ons wil vechten. Dan zeg ik »nee jongens, laten we dat nou niet1 doen. Blijven ze bellen, dan zeg ik, jongens, nou niet doorgaan, anders komen we wél. Ja, zo is het toch? Belt er een vent op ui*. Friesland, diej vraagt of we ons voor een paar kin- dere neffe uit n vliegtuig kunnen la ten vallen. Ja, ik ben gek. Of een hui lende vrouw aan de telefoon: „Me neer. ik ben een gescheiden vrouw en nou komt m'n man naar me toe met twee broers. Ken t team effe langs komen?" „Voor dat werk zijn wij niet. Wij kunnen ook geen agressieve typen gebruiken. Simon van Schaik: „Het ls niet voldoende dat je kunt vechten. Je moet ook weten of het geschikt is voor film of televisie. Jongens van de sportscholen die ze vroeger gebruik ten zijn te schools. Hammie: „Het is begonnen met dat stuk „Requiem voor een bokser". Fred Oster had boksers nodig, jon gens met bloemkooloren en platte snuiten. Hij vond mijzelf te netjes, wat dacht je? Toen hebben ze me maar gangster gemaakt. Nou ja, zo is dat verder gegaan. Het laatste jaar zijn we een beetje uit het nieuws ge raakt. Dat kwam door die honderd- vijftig draaidagen voor „Floris". Twee of drie dagen üi de week trainen we, zeven tot acht uur per dag. We be- beginnen met gymnastiek, daar ma ken we ons lekker vrij mee. Zelf geef ik de jongens les in mimiek, houding en manier van lopen". Simon: „Sommige jongens leren het nooit. Ik geeft een vent een klap in z'n maag. Daar hoort ongeveer zo'n gezicht bij. Wat zegt die vent? „Waar om moet dat zo? Hij komt toch niet aan". Kijk, dan kun je beter ophou den." Hammie: „D'r zijn natuurlijk een hoop grappige dingen. Je doet met dat werk veel ervaring op. We wer ken b.v. met de Mounties. Piet Bam berg moest een klap op zijn hoofd krijgen met een fles. Je weet dat we daar een suikerfles voor ge bruiken. Net als een glasruit, die is in een film ook altijd van suiker. Goed, Piet krijgt een klap op zijn hoofd met die suikerfles en wat denk je? Bewus teloos. Ze hadden die fles in de ijs kast gezet". Voor Floris hebben ze ook decors gemaakt, helpen sjouwen en de figu ranten achter de broek gezeten. Ham mie nogmaals: „Wat denk je? Vijftig soldaten moest ik hebben. Een stu dententehuis leverde ze. Ik zie ze nog aankomen. Dronken als torren, de he ren hadden een lustrum. Toch heb- ben ze gespeeld. Kwestie van goed optreden. Sjonge, sjonge, wat was dat I een puinhoop". AMSTERDAM (ANP) De voor zitter en zes leden van het BBK-be- stuur hebben besloten af te treden. Oorzaak is de grote chaos, die in de Beroepsvereniging van Beeldende Kunstenaars is ontstaan. In een offi ciële verklaring zeggen ze niet langer meer de verantwoordelijkheid te kun nen dragen voor activiteiten binnen en buiten het bestuur, waarin zij niet gekend worden en waarmee zij het niet eens zijn. Minister Klompé heeft inmiddels een telegram verzonden aan het be stuur van de BBK in Amsterdam. De bewindsvrouwe bevestigt hierin, dat zij op de hoogte is gesteld van het uittreden van de BBK-voorzitter en een aantal bestuursleden. Volgens de minister is de situatie op het ogen blik. mede als gevolg van de oprich ting van een nieuwe beroepsvereni ging, zo onoverzichtelijk geworden, dat zij een gesprek thans niet oppor tuun acht. Minister Klompé stelt voor een nadere bespreking uit te stellen tot na de algemene ledenvergadering van de BBK, die inmiddels van za terdag 18 oktober is uitgesteld tot 1 november. 7.03 7.30 8.00 8.20 9.10 10.10 11.00 De fabeltjeskrant (NOS) Journaal (NOS) Scala: Informatief programma (NOS) Peyton Place, tv-feullleton (AVRO) Journaal (NOS) Strange Report: Racist een zeer gevaarlijk voorstel, tv-film, in kleur (AVRO) Voor de vuist weg (AVRO) Televizier (AVRO) Journaal (NOS) LEIDEN Tsjechow is een van de beste toneelschrijvers van zijn tijd, namelijk die rond de eeuw wisseling, geweest. Op zijn naam staat onder meer „Oom Wan ja", een stuk dat nog voor „De drie zusters" en „De kersentuin" is ge schreven. Het zijn op en top stem mingsstukken, die een trooste loos beeld geven van de moeheid en moedeloosheid van de Russi sche intelligensia in Tsjechows dagen, van de onmacht in de mens om tegen zichzelf in te gaan. Hoe scherpzinnig heeft Tsjechow hem niet getypeerd: de mens die ten onder dreigt te gaan aan zijn eigen verveling en zijn onvervulde verlangens. Ook „Oom Wanja" is doortrokken van een dergelijke melancholieke sfeer. Het Leidse schouwburgpubliek zag die meesterstuk gisteravond als tweede abonnementsvoorstelling op gevoerd door „Globe", het zuidelijke toneelgezelschap dat doorgaans an dere kost op de podiumtafel zet. Voor de regie tekende Ton Lutz, de eerste Nederlands meest gespeelde, levende toneelschrijver is Di- mitri Frenkel Frank. De zes stukken die hij tot nu toe schreef, werden behalve in Ne derland alle in België opge voerd. Op het ogenblik wordt in Gent bijvoorbeeld „Polyester Polka" gespeeld, en verder is twee jaar geleden „Spinoza" in Argentinië ten tonele gebracht, en dit jaar „Saldo Mortale" in Parijs. Geen wonder dus dat de VARA, blij een tv-spel van ruim een uur van hem in handen te hebben gekregen, dit op maan dag op Nederland 2 uitzond, te gen half tien, in de hoop blijk baar dat niet al te veel mensen het zouden zien. Ik schrijf dit wat verbolgen, omdat het zel den gebeurt dat we een Neder landstalig televisiespel te zien krijgen dat zo organisch in el kaar zit (ondanks alle verschil lende. in elkaar overlopende fa cetten). zo intelligent en met gevoel voor humor is geschre ven. en bovendien zo'n origineel uitgangspunt had in een overi gens normaal aanvoelbare si tuatie. Dromen en werkelijkheid, de zwakken en de sterken, de bluf fer en de onderspitdelver, alles was verenigd in een spel dat op deze manier op televisie (of film) verwezenlijkt kon worden. De ernst des levens was wel de gelijk aanwezig, maar werd ver stopt (aanvaardbaar gemaakt, voor een naar amusement dor stend publiek) onder clowneske grimage, vertraagde bewegin gen, felle onnatuurlijke kleuren (groene vuilnisbak) en overac ting van sommigen, waar dan weer het normale acteren van anderen (Pleunie Touw, Marius Crans, Ton Lensink) mee con trasteerde. Er werd door ieder een uitstekend gespeeld, en Kees van Kooten en Wim de Bie vielen daarbij, in deze context, geen moment uit de toon, omdat zij precies in de rollen pasten die Frenkel Frank voor hen ge schreven had. Waarmee overi gens niet gezegd wil zijn, dat zij niet ook in andere rollen tot heel aanvaardbare prestaties in staat zouden zijn, hoewel ik ze dan toch zo'n rol als van Marius Crans niet zie spelen, althans niet op die manier. Frenkel Frank was zo wijs ge weest de regie van „Het kind van de tsaar" aan Ton Lensink over te laten, die dat voortref felijk had gedaan, en ook de spelers (Carola Gijsbers van Dijk bijvoorbeeld) precies de juiste toon tussen schijn en (wellicht schrijnende) werkelijk heid had laten treffen. Pretentieloos zal ongetwijfeld het NCRV-programma over Ben Cramer zijn geweest, maar ik heb er met veel plezier naar zit ten kijken (Ben Cramer heeft het wel, dat hebben ze trouwens in Brazilië ook al ontdekt), en eigenlijk merkte ik pas halver wege hoe goed de regie annex montage en hoe goed het came ra-werk waren in de zaal waar Cramer zong. Die regie was van Jaap van den Hurk. Achter het Nieuws besteedde langduri ge aandacht aan het voorarrest en kwesties die daarmee in ver band staan, zoals de establish- ment-justitie, selectieve keuze door de politie, aanwezigheid van de advocaat bij eerste ver hoor e.d. Het gebeurde allemaal op een duidelijke, terzake kun dige manier, en sommige pun ten zullen voor menige kijker stof tot nadenken hebben gege ven. NICO SCHEEPMAKER ADVERTENTIE (bij uw dealer) S. VAN WEESEL ZN. dogewoerd 113 - leiden telefoon 20354 VAN VELZEN voor al Uw HAARDEN KOORDEINDE 41 - TEL. 21168 JAN DE NIE ZN. KOLEN - OLIE - GAS KORT RAPENBURG 10 NOORDEINDE hk. K. Rapenburg TELEFOON 32041 Alle modellen vindt U bij het vertrouwde adres: A. v. d. OUWEELEN Zn. hooigracht 106 tel. 21069 IEMCO N.Y. nieuwe rijn 30—32 - leiden telefoon 24244 Ook bij LANGEZAAL het hele assortiment JAARSMA LANGEZAAL De kachelspecialist sinds 1844 STILLE RIJN 3 - TEL. 26545 De volledige collectie vindt U bij C. A. VAN DORP Zn. HERENSINGEL 7 - TEL. 20988 LEIDEN - HAARLEMMERSTR. 75 TEL. 40298 LEIDEN Landelijk erkende installateurs. C. D. LIGTVOET KRAAIERSTRAAT 10 - LEIDEN ANTON LADAN LAGE RIJNDIJK 28 - LEIDEN TELEFOON 26613 Fa. W. P. HARTWIJK N. BEESTENMARKT 7—11 LEIDEN - TEL. 26627 G. A. A. NOUWENS Showroom GEVERSSTRAAT 63b TEL. 51434 RHIJNGEESTERSTRAATWEG 94 TEL. 51338 - OEGSTGEEST A. DE WIT'S Handelshuis OUDE VEST 111 - TEL. 25328 Nederlander die na de onlangs over leden Rus Pjotr Sjarow een toneel werk van Tsjechow heeft geënsce neerd. En het resultaat van Lutz' streven naar een vaardige vertoning van „Oom Wanja" mag op zijn minst bevredigend worden genoemd Nee. de Eindhovenaren hoeven geen spijt te hebben na alle experimen ten van het vorige seizoen nu eens op de klassieke Tsjechow-toer te zijn gegaan. Andei's dan Sjarow welke toneelliefhebber herinnert zich „Oom Wanje" niet zoals die destijds dooi de Nederlandse Oomedie op de plan ken is gezet? —heeft Lutz een ver hevigde gespannenheid, dramatiek zo men wil. trachten te bewerkstelli gen. En wat het tempo betreft Tsje chows toneel wagen is hier duidelijk In de tweede versnelling gezet, waar bij de sfeer van lusteloosheid en lan derigheid echter geen geweld werd aangedaan. Zonder gezeur en sle pende scènes kan het ook wel, moet Ton Lutz die bepaalde accenten heeft gelegd op het komische aspect van de mens in zijn machteloosheid, bij de instudering van dit stuk heb ben gedacht. Wat uiteindelijk tot stand is gekomen is meer een impo nerende produktie dan een briljan te. Ton Lutz. die er zelf de titel rol in speelt, is volkomen aanvaard baar als de naar liefde hunkerende en in illusies wegvluchtende rent meester. die voor zijn inmiddels her trouwde zwager ergens in de provin cie een landgoed beheert en daar duidelijk moeite mee heeft. Het ego centrische karakter van deze hoogge leerde zwager in ruste komt goed tot zijn recht in de (gast) vertolking van Lo van Hensbergen, die de dra matische spanning tot redelijke hoogten weet op te voeren. Zijn ont reddering teweeg brengende tweede vrouw, de mooie Jelena. krijgt niet al te overtuigend gestalte in de per soon van Ann Hasekamp. Het spel van deze actrice doet hoewel routi neus wat gekunsteld en druk doene- rig aan. De rol van deze grillige naar avontuur dorstende vpjuw uit de grote stad» die zich als maar aan de verveling probeert te ontworste len. verdient het om wat beter uit gediept te worden. De figuur van de uiterst cynische en in het Rus sische provinciale leven bitter teleur gestelde huisvriend Astrow wordt heel mooi tot leven gewekt door An dré van den Heuvel, die er met grote directheid een glansrol van weet te maken. Als koele verleider voldoet hij in dit stemmingsvolle Tsjechow- stuk uitstekend. Zonder meer ver rassend is het optreden van Petra Laseur. die de glamour van een suc cesvol blijspelvertolkster van zich af lijkt te hebben geworpen. Als Sonja, de niet zo heel knappe dochter van de oud-hoogleraar Serebrjakow, weet zij met haar stille, onbeantwoorde liefde voor de robuuste Astrow nog al wat ontroering op te wekken. De dochter van wijlen Cees Laseur blijkt een tragische rol gemakkelijk Een scène uit het Tsjechow- stuk van Globe met links Ton Lutz als Oom Wanja en rechts André van den Heuvel als As- trow en Ann Hasekamp als de mooie Jelena. aan te kunnen en begrip te hebben voor subtiele Tsjechow-situaties. De pas van aen langdurige ziekte her stelde, hoogbejaarde Magda Janssens speelt de bijrol van de oude min op bescheiden maar sympathieke wijze. Voorts figureren in dit stuk Péronne Hosang en Dick Scheffer. De verta ling van Charles B. Timmer iaat wei nig te wensen over en het toneel beeld van Nicolaas Wijnberg is op merkelijk door zijn eenvoud. Van avond geeft Globe een tweede voor- j stelling van „Oom Wanja" in de Leid- I se Schouwburg, die dan wellicht be ter bezet zal zyn dan gisteren het ge- I val was. Pieter Rosier AMSTERDAM (ANP) De Eu- ropese Radio Unie, welke onder meer j verantwoordelijk is voor de uitwis- i seling van televisieprogramma's voor Eurovisie, heeft zich kortgele- den tot de ESRO de Europese or- ganisatie voor wetenschappelijk ruimteonderzoekgewend inzake een kunstmaan, welke de uitwisseling van programma's zou kunnen bevorde ren en uitbreiden. Het consortium, dat enige jaren I geleden werd gevormd met het doel om van ESRO opdrachten te ver werven, heeft besloten speciaal voor dit project de groep COMEST Com munication European satellite Team) I op te richten. Deze werkgroep heeft gisteren een ontwerpplan bij ESRO ingediend voor deze televisie kunstmaan. Tot de groep behoren. Asea Zweden, Dornier Duitsland, Elliot Engeland. Fiat Italië, Fokker Nederland. Thom- son-CSF Frankrijk. Hiermede geas socieerd zijn: Sabca en Sait België Terma Denemarken. Sener Spanje en Contraves Zwitserland. Het voor deze kunstmaan inge diende ontwerp voorziet in een ge lijktijdige uitwisseling van twee te levisieprogramma's in kleur tussen alle stations, die zich in Europa en Afrika bevinden en wel voor uitwis seling in beide richtingen, terwijl daarnaast nog een tiental kanalen voor het gesproken woord ter be- sohikikng staan. VOOR DINSDAG 14 OKTOBER Hilversum 1, 402 m. AVRO. 18.00 Nws. 18.11 Radlojourn 18.25 Zing met ons mee: Uedjesprogr. 18.50 Paris vous parle 18.55 Voor de kinderen. 19.00 Trefpunt: Polen 1938. De nacht der verschrikkingen valt over Europa, documentaire 19.30 Nws. 19.35 Vanavond: vrolijkheid, muziek, act. en wetenswaardigheden 22.00 Hte- rlng: gev. jeugdprogr. 22.30 Nws 22.38 Meded. 22.40 Radlojourn. NOS: 22.55 Signaal - muz. van eigen tijd (opn.) 23.65-24.00 Nws Hilversum 2. 298 m. KRO: 18.00 Stereo. Metropole ork. 18.19 ültz. va nhet GPV. 1830 Nws. 18.41 Act. 19.00 Licht ork. met solisten 19.40 Conclliepostbus. 19.45 Wie ls ln Godsnaam Jezus Christus? 20.00 Rol lage: samenspel van muzikale en lite raire elementen. 21.15 De politie, een satire. 22.10 Stereo: Klass. kamermuz. (gr.) 22.25 Overweging 22.30 Nws. 22.38 Parlement 22.45 De zingende kerk, mu zikale lez. 23.00 Kontekst: magazine, waarin op de dingen wordt doorgepr. 23.30 Zingen over.23.55-24 00 Nws. VOOR WOENSDAG 15 OKTOBER. Hilversum 1, 402 m. VARA: 7.00 Nws. en ochtendgymn 7.20 Soc. strijd. 7.23 Stereo: Lichte gram muz. (7.30-7.35 Van de voorpag.) VPRO: 7.54 Deze dag VARA: 8.00 Nws 8.11 Act. 8.20 Stereo: Lichte gram.muz (8.30-8.35 Van alle markten thuis. pr. voor de hulsvr.) 9.00 Stereo: Klass ka mermuz. (gr.) 9.35 Waterst. 9.40 schoolradio. 10.00 Lichte gram.muziek 10.50 Voor de kleuters. 11.00 Nws. 11.02 Voor de vr. 11.40 Stereo: Berlljns Fil harmonisch Ork.: mod. muz. (opn.) 12.25 Stereo: Metropole ork.: amuse- me ntsmuz. 12.54 Voor het platteland 13.00 Nws. 13.11 Act 13.25 Licht orgel concert. 13.45 Gesproken portret 14.00 Het plantsoen, hoorsp. 15.15 In de toon zaal. mod. muz.progr. voor de Jeugd. 16.00 Nws. 16.02 Sociëteit: zestig min voor boven de zestig NOS: 17.02 On der de groene linde: oude liedjes Vara 17.20 Stereo: Tenor en plano: moder ne lied, 17.55 Meded. Hilversum 2, 298 m. NCRV: 7.00 Nws. 7.10 Het levende woord 7.15 Op het eerste gehoor: lich te gram muz. met nws. en act. TROS: 8.00 Nws. 8.11 Als dat zou kunnen* verzpl.progr. (8.30-8.32 Nws. 9.00-9.10 Gymn. voor de hulsvr.) 9.30 Voor de i kinderen. 9.45 Van 1685 tot vandaag muzikale lez. 10.15 Voor de vr. 11.00 Nws. 11.02 Plek uur: wedstrljdprogr 11.45 Act. 11.55 Meded.. KRO: 12.00 WIJ van het land 12.26 Meded. t.b.v. land- en tulnb. 12.30 Nws. 12.41 Act. 13.00 Raden maar 13.15 Ondernemend) NCRV: 14.00 Mod. ork.w. (opn.) 15 00 In 't zilver: een progr. voor oudere luisteraars. 16.00 Nws. 16.02 Stereo: Voor de Jeugd. 17.00 Twien - Popradio voor t(w)leners 17.50 Overheidsvoorl Vast en zeker, een progr. van het mi nisterie van sociale zaken en volksge zondheid met korte Inform, over de sociale verzekeringen Red.: Claude Bellonl en Herman van der Hoeven. Hilversum 3, 240 m. NCRV: 9.00 Nws. 9.02 Zing, zing. zing!: lichte vokale muziekjes 10.00 Nws. 10.03 Mengelmuze: nieuwe lang speelplaten met kritisch commentaar NOS: 11.00 Nws. 11.03 Muz. lez. (12.00 Nws.) AVRO: 13.00 Nws. 13.03 Radlo journ 13.06 Zet 'm op: vrolijk pl.progr (14.00 Nws.) 15.00 Nws. 15.03 Arb.vlt populair verz.pl.progr. 16.00 Nws. 16.03 Gimmick: licht pl.progr. 17.00 Nws. 17.02 Radlojourn. 17.05-18.00 Toppopp iogy: pop- en countrymuz. TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I NOS/NOT: 11.10-12.00 Schooltelevisie VARA: 17.00-17.35 Voor de kinderen NOS: 18.50 KI: De fabeltjeskrant NOS: 19.00 Journ. NOS: 19 07 Scala inform, progr. CVK, IKOR RKK: 19.31 Kenmerk: wekelijkse lnform.rubrlek. over kerk en samenleving. NOS: 20 00 Journ. 20 20 Ultz. van de CHU 20.30 Ultz. Stichting Socuteró NOS: 20.36 Blonde onschuld (Born yesterday) speelfilm (Rijkskeuring: 18 Jr.) 22.16 Persoonlijk: Interviews 22.40 Journaal Teleac: 22.45-23.15 Levende Filosofie. Nederland II NOS: 18.50 KL: De Fabeltjeekrant NOS: 19 00 Journ. VARA: 19.03 Ja we reld Nee wereld; verkenning van een toekomst NOS: 20.00 Journ. VARA: 20.20 Ja wereld, Nee wereld: verken ning van een toekomst (verv.) NOS 22.25 Journ. VARA. 22.30 Ja wereld/ Nee werel-dverkenning van een toe komst (verv.). De jazzmusicus Booker Pitfcman is in het ziekenhuis van Sao Paulo (Brazilië) overleden. Hy is 60 jaar geworden. Pittman heeft als klari nettist gespeeld met jazz-grootheden als Louis Armstrong, Duke Ellington, Count Basie en Sidney Beoket. (ADVERTENTIE)

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1969 | | pagina 5