Romantiek in liefdesliedjes wordt steeds meer ontmanteld iQöfl Van Gasteren kreeg staatsprijs Afwas- behang F Schrijfster doet een hoekje open over Piaf Franse tekst minst populair Rath Doodeheefver Yoko Ono in ziekenhuis m en cfióteren zemen j de énige zeem. zonder W11 p n Q die uitgekookt kan worden en zorgen ÏIIÜUU bestand is tegen wasmiddelen ^VRIJDAG 10 OKTOBER 1969 tEIDSCH DAGBLAD PAGINA 5 UTRECHT (ANP) In de we- reld van het populaire lied wordt figuur van de vrouw zelden iets vergeleken. Wordt dat gedaan, dan komen bloe- Hnen, vooral de roos, op het to neel. In een liedje is de vrouw fvergeleken met een nijlpaard en ^en keer met een perzik. Zeebe soldaten, comboys en sher- komen vaak in het populaire voor, maar ministers, bak- slagers of machinebankwer wordt geen rol toebedeeld ze zijn kennelijk niet avontuur lijk genoeg. In het pop-lied wor- Ken dieren geïntroduceerd als een myllische sfeer nodig is, maar in negentig procent van de liedjes is dat niet het geval. Mode speelt nauwelijks een rol in het pop-lied, in tegenstelling tot de liefde en/ of erotiek. Dat laatste thema is verreweg het belangrijkst. Als en verdriet voorkomen is dat meestal met betrekking tot liefde. Dit bljjkt uit de eerste deelresul taten van het in 1963 begonnen on- Merzoek met betrekking tot het po- §ire lied waaraan wordt gewerkt drs. T. J. Kamphorst, weten- ppeiijk medewerker aan het So- gisch Instituut van de Rijksuni versiteit in Utrecht. Het onderzoek heeft tot doel ln- Uicht te verkrijgen in het leven en jenkpatroon van het Nederlandse jolk over de periode 1912-1962. Met van de bibliotheek van de toenmalige Nederlandse Radio-Unie en een adviescommissie, waarin o.a. Hugo de Groot, Gerard van Krevelen Brian Rust en Theo Uden Masman fitting hadden, werden 855 „tophits" geselecteerd, die op 164 kenmerken werden onderzocht en per computer geanalyseerd. De cultuurkritische studie, waarin naast de Nederlandse, ook Franse, Engelse en Duitse lied jes zjjn betrokken, zal vermoedelijk eind volgend jaar worden uitge bracht. Er is al uit gebleken dat de ro- pantiek in liefdesliedjes meer en peer ontmanteld is, dat de lengte tan de zinnen steeds korter wordit pen richt zich directer tot elkaar en dat de populariteitsduur van een -rong" vergeleken met vroeger sterk is gekrompen, terwijl de verspreiding van „schlagers" door de moderne media aanzienlijk is versneld en ver groot. Uit tellingen is komen vast te Staan dat de Franse liedjes in Ne derland het minst populair zijn. Het tfeit dat slechts 25 procent van de Bedjes van een Nederlandse tekst is •rzien kan wellicht door drie fac- worden verklaard: 1) de pro- ibbie van Nederlandse liedjes kan ide vraag naar populaire teksten in waterland niet dekken; 2) de mini mumeisen waaraan een liedje wil iict populair worden moet vol doen worden door Nederlandse tekst en componisten niet ge haald: 3) de bijkomende verklaring dat. de Nederlander kennelijk het ge joel heeft dat alles wat van ver komt beter is dan wat hier wordt gemaakt. Zonnig De onderzochte populaire liedjes hebben vaker een zonnige tekst dan een sombere inhoud. Klassen en «tanden komen niet veel voor. Mis- (schien is dat verklaarbaar uit liet [feit dat de tekstschrijver en de Tcomponist voor een zo groot, moge- lliik publiek willen treden en zü niet .(graag hun oordeel vellen over be- ADVERTENTIE Was maar af, dat Radocota behang van R&D. Met water en zeep, wasbenzine, terpen- nne, ammonia. Het blijft er even lichtecht en mooi van. Bekijk het Radocota staalboek (uw vakman heeft het) goed. ^'e hoe mooi het is. Voor °yeral in huis. 53 cm breed 1-28 per strekkende meter. maakt van een huis uw thuis. paalde klassen om een deel van het publiek niet af te schrikken. De man komt tweemaal zo vaak in het populaire lied voor als de vrouw. Zij wordt slechts in 3 procent van de liedjes als „enige partner" voor gesteld, hij in 1 procent. Uit de ver gelijking van deze cijfers zou men wellicht een dubbele moraal kunnen constateren, namelijk: de vrouw be hoort voor de man wél de enige te zijn, maar de man voor de vrouw niet. In 97 procent van de liedjes is er gelukkig, zegt drs. Kamphorst, geen sprake van meisjes die weer stand moeten bieden aan verleiders. Wel verontrustend is dat van de 25 meisjes die weerstand moeten bieden er 14 zijn die dit alleen maar voor de vorm doen, en dat slechts 3 meisjes dit weerstand bieden met succes be kronen. Over het kind wordt in 94 pro cent van de populaire liedjes niet gesproken evenmin over het huwe lijk <85 procent». Wordt toch over het motief huwelijk gesproken dan springt de trouw naar voren. Meis jesnamen komen in acht procent van de liedjes als centraal thema voor. Homofilie komt in het poplied vrij wel niet voor. Het onderzoek is ook gespitst op het voorkomen van koos- en troe telnamen. De eerste groep geldt wan neer iets serieus wordt bedoeld (schat hovelling, love, oherie, sweethaerti de tweede categorie is minder se rieus bedoeld (poppedijn, liefje, sweetie, herzliebchen enzovoort). Waar in 78 procent van de hits he lemaal geen koos- of troetelnamen worden gebezigd, blijkt dat in de overige 22 procent van de liedjes de meeste koos- en troetelnaampjes zo zjjn uitgedacht en verwerkt dat ze zowel op de man als de vrouw kunnen slaan. Plugging In het rapport wordt ook gespro ken over „plugging" iiet veel ten gehore brengen van bepaalde liedjes om verkoop te bevorderen. Van een reële invloed van de „plugging" blijkt nauwelijks sprake te zijn. Som mige platen die via Radio-Veronica telkens (soms wel 20 keer per dag) ten gehore werden gebracht, werden slecht verkocht, terwijl andere niet „geplugde" platen hogere verkoop- LONDEN AP) Yoko Ono. de Japanse vrouw van de Beatle John Lennon, is in het King's College zie kenhuis in Londen opgenomen. Yoko is zeven maanden zwanger. Volgens een woordvoerder heeft de ziekte te maken met de zwanger schap. Yoko heeft echter geen mis kraam. Zij voelt zich al twee maan den niet goed. De eerste baby van het paar werd in november dood geboren. NEDERLAND I 6.50 De fabeltjeskrant (NOS) 7.00 Journaal (NOS) 7.07 Doebidoe: showprogramma voor de jeugd, in kleur (AVRO) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Televizler (AVRO) 8.30 - Tien kleine negertjes, gefilmd tv-spel (AVRO) 10.10 Fllmreportage over Rembrandt, ln kleur (AVRO) 10.45 Journaal (NOS) 10.50 Teleactlvlteiten II (Teloao) NEDERLAND II 6.50 De fabeltjeskrant (NOS) 7.00 Journaal (NOS) 7.03 Scala: infdrmatief programma (NOS-) 7.30 Hij en Zij, tv-serie, in kleur (KRO) 8.00 Journaal (NOS) 8.20 Redt een gezin, documentaire film (KRO) 8.30 Bonanza, tv-western, in kleur (KRO) 9.20 Brandpunt (KRO) 10.00 Muzikale show rond Shirley Bassev (KRO) 10.50 Journaal (NOS) Aangeklaagd wegens smaad PARIJS (GPD) Simone Ber- teaud die enkele weken geleden een boek over Edith Piaf publiceerde dat een onherroepelijke bestseller is ge worden ziet de glans van haar succes sinds gisteren verbleken door het op treden van de broer en de halfzuster van de enkele jaren geleden overle den legendarische straatzangeres. Door middel van hun adco- caat hebben de heer en me vrouw Gassion zoals ook Piaf ei genlijk heette de interventie van een rechter ingeroepen om die bio grafie weer uit de circulatie te laten nemen. Hun bezwaren zjjn ten eerste dat de schrijfster zich volgens hen ten onrechte ook als een halfzuster van de chansonnière uitgeeft en dat ze, ten tweede, van Edith Piaf en haar familie een portret ophangt waar ze niet altijd even voordelig opstaat Simone Berteaud vertelt in haar boek dat Edith Piaf bijna voortdu rend dronken was en bovendien aan opium en andere verdovende midde len verslaafd was. Bovendien her haalt ze wat ingewijden al lang wis ten: dat Edith een hele hofhoudmg van echte en pseudo-vrienden en an dere parasieten onderhield, die ze met cadeaus en geld overlaadde. Overeenkomstige grieven had de schrijfster, die in een sappige stijl ln- dtrdaad geen blad voor haar mond heeft genomen, ook al te verstaan gekregen van bijna de hele collectie intussen merendeels bekend of be roemd geworden chansonniers, ac teurs. impressario's en boksers, waar mee Edith indertijd vriendschappe lijke of nog intiemere relaties onder hield en die zij dan als haar ontdek kingen placht te lanceren. Heel Parijs wist inderdaad dat Edith Piat, die toch beslist geen schoonheid was. veel mannen aan kon, die ze periodiek dan weer ver wisselde. Nu die mannen zich intus sen echter voor een deel een eigen naam verworven hebben, worden ze blijkbaar liever niet al te nadrukke lijk meer herinnerd aan dat verle den en vooral niet aan het feit dat Edith hen na verloop van kortere of langere tijd weer de bons had gege ven. Tot haar beschermelingen behoren OA. filmster Eddie Constantine, de acteur-toneelschrijver Robert Lamou- reux, chansonnier Jacques Pils die zelfs haar officiële echtgenoot ge weest is de bokser Marcel Serdan, Yves Montand en, behalve nog een dozijn kleinere goden, ook de jeug dige Griekse zanger Theo Sarapo, die Edith's officiële weduwnaar is gewor den. De weduwe van Marcel Serdan en diens beide zonen hebben van hun kant ook nog een schadeloosstelling van 125.000 gulden van de schrijfster geëist, omdat zij hun eer en goede naam achten aangetast door de pas sages die aan de romance tussen de voormalige wereldkampioen en de ar tieste zijn gewijd. Veel risico lijkt Simone Berteaud bij het proces echter niet te kunnen lopen, aangezien de subtiele grenzen tussen smaadschrift, bewuste laster, verdichting en waarheid in een le vensbeschrijving altijd moeilijk met zekerheid zijn aan te geven. Vermoe delijk zal de schrijfster haar aan klagers zelfs eerder dankbaar kun- De Amerikaanse filmregis seur Jules Dassin ligt als gevolg van een autorongeluk met twee benen in het gips. De opnamen van Dassins nieuwste film „Pro mise at Dawn" zijn daardoor voor tenminste een maand stopgezet. Jules Dassin en zijn vrouw, de Griekse actrioe Melina Mercouri, genieten in hun villa aan de Fran se Rivièra van deze gedwongen rust. Voor de tweede keer kregen we de nieuwe donderdag te zien, de tandem van de twee één-wie- lige. naast elkaar maar in te gengestelde richting fietsende VPRO en TROS. Een ding heb ik nu al ontdekt: degeen die op Nederland 1 zit heeft de beste kansen, omdat hij dan ook de beschikking heeft over het uur tussen 7 en 8. Eigenlijk kan je dat (kleine uur) niet missen, als je een totale avond wil bren gen. Gisteren beschikte de VPRO over de volle avond en dat scheelde meteen. Zendtijd, tus sen zeven en acht, is immers een opmerkelijk programma. Het werd uitgezonden vanuit het Amstel-stadion. de Tjeem- pie-express kwam er binnen omslag-Tjeempie Wilna Hel- linga, vrouw van Gerben, was er ook», er gebeurde nogal wat overbodigs, maar daar tussen door kregen we reportages te zien vanuit de studio. Een reportage over Viruly met Zuid-Afrika als inzet (waar Vi ruly gemakkelijk als de sympa thiekste uit tevoorschijn kwam) en een reportage over het Heer- landse bevrijdingsfeest, dat nog al een Duitse inslag had. Het daarop aansluitende interview met een vriend van Lages (La- ges zelf wou niet) leek een klemmend betoog tegen het vrijlaten van de drie in Breda, want de man sprak over Lages „bedorven leven" en zei dat hij verkeerd veroordeeld was. Later op de avond maakten enkelen gebruik van de moge lijkheid telefonisch te reageren, en zij kregen toen tot hun ver bazing te horen dat Lages' vriend de plaatselijke voorzit ter van de SPD was. Zo zien we maar weer. Erg goed was het legervoor- llchtingsfilmpje tegen de sek sualiteit (verouderd, mdar in 1963 nog in gebruik) en opmer kelijk was zeker het interview met een amateur-dichter, ge voerd door twee middelbare da mes. Ik heb me er meer ver maakt, dat wel. Dat vriendelijke gestuntel met de microfoon, je kan er om lachen of huilen, dat le facultatief. Maar mag zoiets nou of mag het niet? Hoepla nam Clinge Doorenbos te gra zen op zijn eigen gebied, louter door hem zichzelf te laten zyn. Zendtyd verplaatste die twee dames echter in een hun vreem de situatie, zy namen zich zelf volkomen au serieux «verklaar den ook het interviewen vrij ge makkelijk te hebben gevonden), waardoor het een „klasse-grap je" werd. Een medekijker lever de my dit voorbeeld: de koning en de koningin laten de tuin man en diens vrouw zich ver kleden en voor koning en ko ningin spelen. Zij doen ver schrikkelijk hun best. denken dat zy het zelf er uitstekend van af brengen, de koning en de koningin lachen zich te plet ter! Ergo: ik ben tegen. Maar anderzijds, ik ken de beide Haasbroekjes, wat zy doen en willen is een soort werkelykheid die bestaansrecht heeft naast werkelijkheidsstromingen als Hoepla Barbarber en binnen dit Haasbroekianisme ls zo'n on eigenlijk interview weer volko men aanvaardbaar, temeer om dat zy zelf ook tot dat soort es capades buiten zichzelf bereid zyn. Waarby ik dan wel wil aantekenen, dat ik Paul Haenen als een onzuivere vertegenwoor diger van het Haasbroekianisme beschouw Daarna gingen we verder mei „Berichten uit de samenleving", uitstekend gepresenteerd door Joop van Tyn en Taetske Hel- linga (zusje van Gerben). Het onderwys, de filmweek in Arn hem en het voortref feiyke filmje van René van Nie over Bronbeek. Rob Touber, wiens kleurloze show met Roslta Bloom voor de Tros Ik met slechts een half oog heb gezien, mocht vervolgens ln kleur <en met mooie decors van Roland de Groot» Adèle Bloemendaal fantasierijk omspelen, dit keer voor de VPRO. Zo zien we weer dat de Tros en de VPRO toch iets gemeen hebben. Straks Jan Haasbroek by de VPRO en Nico Haasbroek by de Tros. dan ls het nationale programma einde- Mjk verweaenlykt! Nico Scheepmaker Edith Piaf fn haar glorietijd. een zyn, omdat door deze extra pu bliciteit voor haar boek de verkoop cijfers, die nu de tweehonderddui zend al lang hebben overschreden, rog hoger zullen stijgen. Minister Klompé nu in levende lijve voor Arnhemse filmdoek. ARNHEM (GPD) Ditmaal was minister Klompé persoonlijk in het Arnhemse Rembrandt- theater aanwezig. Ditmaal ook geen knipoog, maar twee handen boven de ogen om tegen het felle licht van de schijnwerpers ergens in de stampvolle zaal cineast Louis van Gasteren te ontdekken Want om hem voor zijn film Be richt uit Biafra" de staatsprijs voor filmkunst 1969 uit te reiken was de minister naar Arnhem ko men rijden. Van Gasterens met forse stem uitgesproken „Ik zit hier, excel lentie" hielp haar over deze moei lijkheid heen. Na het voorlezen van het Jury rapport door jury-voorzitter dr. H S. Visscher kon de bewindsvrouwe haar officiële taak vervullen. Zy deed het ook nu weer met veel charme, nam speels de persfotogra fen in de maling, „omdat zij het voor het plaatje toch nog wel eens over zou moeten doen" en zei ver volgens ook nog wat serieuzere din gen. Onder meer, dat zy niet gelukkig zou zyn met een situatie waarin er wanneer er teveel rust in de film wereld zou heersen. En verder dat) zij de onrust in de film en de overi ge kunstwereld zag als een bewijs van het feit. dat er momenteel een maatschappelijke gistingsproces aan de hand is, waaruit nieuwe vormen rond de maatschappij en haar struc- LOUIS VAN GASTEREN tuur zullen voorkomen, ook de open brief die zy van Pim en Wim, zoals de minister amicaal zei. had ontvangen, werd aangestipt maar over de inhoud daarvan zei zU eerst serieus te moeten naden ken alvorens er een antwoord op te kunnen gegeven. Louis van Gasteren, wiens repor tage over Biafra uit 36 inzendingen „met eenstemmigheid door de jury was gekozen, omdat de cineast al tijd een zeer grote persoonlijke be trokkenheid demonstreert by de door hem verfilmde onderwerpen" sprak een kort dankwoord, waarna de In gekorte versie van zyn film „Begrijp je nu waarom ik huil?" werd ver toond. Vooral ook, omdat de voor de te levisie gemaakte Biafra-reportage die de avond tevoren overigens nog maals op de beeldbuis te zien was geweest technische door de ma ker niet geschikt werd geacht om in een bioscoop vertoond te worden. Thys Chaniowski nam uit handen van minister Klompé de oorkonde in ontvangst, die de eervolle ver melding bevatte, die Anton Kothuys voor zyn korte film „She is like a rainbow" door de jury voor de staatsprijs toegekend. Zoals het jury rapport zei- „niet om als een soort tweede prys te dienen, maar om iets te signaleren, dat was opgeval len door originaliteit en lichtvoetige humor". Jean-Louis Trintignant en zyn vrouw Nadine, 's middags al in Rembrandt in verband met de film „Ma nuit chez Maud" waarin Jean- Louis de hoofdrol speelt, hebben des avonds in de ereloge dus wel een he leboel voor hen onbegrijpelijk Ne derlands moeten aanhoren. Gelukkig kregen zy na de pauze een universeel filmpje van Ronny Erends, Vision of a reality waar in de filmer zonder gebruik te maken van woorden een boeiende kyk heeft gegeven op de invloed van de electronica op ons dagelijks leven. Waarna zij tenslotte samen met de eveneens aanwezige Franse ambas sadeur het genoegen konden smaken zelf uit te groeien tot de belangrijk ste figuren in de zaal nadat het pu bliek hun film „Le voleur des cri mes" kennelijk met genoegen had bekeken als hoofdfilm van de avond. „Ma nuit chez Maud" van de Franse regisseur Eric Rohmer een van de oprichters van de „cahiers du Cinema" is een duidelijke praat film. Rohmer heeft deze film waarin Jean Louis Trintigman een Jong vry- gezel rooins-katholiek ingenieur speelt, die het moeilijk heeft met zyn strenge opvattingen over moraal en zyn principes ten aanzien van het huwelijk. opgenomen in zyn serie „Les Contes Moreaux", waarvan ook de reeds eerder in ons land ver toonde film „La collectioneuze" deel uit maakte Dit betekent lange dialogen, het op basis van de leer der predestlnnatie benaderen van problemen en naar de leer van Jansenius en de „pen sees" van Pascal interpreteren van gevoelens en daden door middel van duidelijk als prototypen neergezette hoofdrolspelers. Deze intelligent gemaakte, maar niet gemakkelijke film zal dan ook zeker niet iedereen aanspreken. Wie geboeid kan worden door Rohmers manier van ln beelden vertalen va>n zeer literair aandoende dialogen, zal door „ma nuit chez Maud" niet wor den teleurgesteld Temeer, daar het vanzelfsprekend spel van Trintlgnan en de vrouwen tussen wier bestaan het zyn ïykt in gekaderd. de film een extra dimen sie verleent. VOOR VRIJDAG 10 OKTOBER Hilversum 1, 402 m. VPRO: 18.00 Nwb. 18.20 ültz Vrije Gedachte 19.30 Nwb. VARA: 21 00 Ste reo: Klass en mod. kamermuz. 22 15 Mod. blaaskwintet (opn.) 22.30 Nws. 22.40 Meded. 22 45 Act. 22 55 Stereo: Prettig weekend: licht gev pl.progT, 23.55-24 00 Nws. Hilversum 2» 298 m. NCRV: 18.00 Stereo: Koorzang met orgelbegeleiding 18.19 Ultz van de AR 18.30 Nws. 18.41 Act. 19.00 Wereldpa norama 19.10 Veel gevr. gewijde muz, (gr 19 40 Wijd als de wereld: Intern, oriëntatie ln kerk, zending en oecume ne 19.50 Volksmuz met commentaar. 20 05 Op het weekend af: licht pl.progr 21.10 Het gezin van de maand, hoorsp TROS: 22.00 Stereo: Iene mlene muze nieuws over underground en westcoaat music. 22.30 Nws 22.40 Tsjles piles: licht, amusementsprogr. 23.15 Stereo: Toontje later: licht muz.progr. 23 45 Act. 23.55-24.00 Nws VARA: 7.00 Nws. en ochtendgymn 7 20 Soc. strijdl. 7.23 Voor de jeugd VPRO: 7.54 Deze dag VARA: 8 00 Nws 8.11 Van de voorpag 8.15 Z O 135: gev progr. (9.35-9.40 Waterst.) 10.30 Werk- geven en -nemen: progr. over arbeid en arbeidsverhoudingen 1050 Voor nu en later, lez 11.00 Nws 11.02 Wegwijs: tips voor trips en vakantie. 11.10 Goc- ae wijn behoeft geen krans: nieuwe opnamen van Jazz- en amusement*- muz. 11.25 Oosteuropese kroniek. 11.45 Een nieuw geluid: kennismaking met Jonge artiesten 12.05 Stereo: Strljkork 12.30 Tussen start en finish actueel sportnws. 13.00 Nws 13.11 VARA-Va ria 13.13 Act. 13.23 Dit ls het begin Jongerenprogr. 14.35 Radio Jazz Ma gazine NOS: 15.00 Frans-Dulte- Engels een lulsterprogr. 16.00 Nws. 16.02 Ste reo: Scan: populair progr over elec tronica VARA: 16.15 Brassband Adam verplichte werken 16.35 Artistieke staalkaart. 17.10 Stereo: Londens Svm- fonle Ork. en sol.: klats muziek. 17.55 Meded. Illlvertuin. 298 m. NCRV: 7.00 Nws 7.10 Het levende woord. 7.15 Op het eerste gehoor lich te gram.muz met nws en act 8.00 Nws. 8.11 Stereo: Gewijde muz (gr) 8.30 Nws. 8.32 Voor de vr. 9.00 Theolo gische etherleergang 9.35 Gymn. voor de hulsvr. 9 45 Solistenkamérgesprek met muzikale Illustraties 10.55 Kunst en vliegwerk: inform, over act. ten toonstellingen 11.00 Nws 1102 Geza menlijke verantwoordelijkheid, lezing. 11.15 Solarium een Hoogtezonprogr. vor iedereen pim. 11.55 Meded. KROt 12.00 Zonder grenzen: rubr. over mis sie en zending. 12.10 Gram.muz. 12.14 Marktber. 12.16 Overheidsvoorl.Ex port! vltelten Nws wenken en advie zen op exportgebled. 12 26 Meded. tb v land- en tulnb. 12.30 Nws. 12 41 Act. 12.50 Bultenl. commentaar 13.00 Vlie gende schijven: verz.pl.progr. voor on ze militairen. 14.00 Stereo: P.M.: een weekbl met veel plaatjes 16.00-. 16.02 Nws.) NOS: 16.30 Inzet: een program ma over amateuristische muziekbeoe fening HIRO: 17.00 HIRO-Magazlne 17.15 Gasten van de week KRO: 17 30 Zes-negen-plus: licht pl.progr voor d« Jeugd. Hilversum 3, 240 m. KRO: 9 00 Nws 9 02 DJlnn; gev Srogr. (10.00 en 11.00 Nws NOS: 12.00 ws. 12.03 Ski va toon: inform, over nieuwe langspeelplaten NCRV: 13.00 Nws. 13 03 Nee. we noemen geen na men: licht pl.progr. met verzoeknum mers (14.00 en 15.00 Nws 16.00 Nws. 16.03 Four o'clock tea; licht gev muz- progr. 17.00 Nws 17.02-18.00 Hier en nu wekelijkse sportshow en lichte gram. muz. TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I TELEAC: 09 30 Hoofdstukken uit prehistorische en vroege geschied le6 I. 10.00 Levende filosofie les 2 10.30 Organiseren en leiding geven les 3 II.00-11.30 Statistiek les 3 NOS: 16.00 Journ NCRV: 16.02 De Twaalf van de Zwskamp: fllmverslag van de aktlvi- telten voor het wedstrfjdprogr Dubbel Zeskamp 17.00-17.35 Voor de kinderen NOS 18.60 KI: De Fabeltjeskrant NOS: 19 00 Journ NCRV: 19 07 Scheepsjongens van Bontekoe, vervolg verhaal 19.16 KL: Met Swlep op avon tuur. TV-sèrie voor de Jeugd. NOS: 20.00 Journ NCRV: 20.20 Dubbel Zes kamp, wedstr. progr 21.20 KI The greatest show on earth. TV-film. 22 10 Act rubr. 22.40 Evangelie NOS: 22 50- 22.55 Journ Nederland II NOS: 18.50 KI De Fabeltjeskrant NOS: 19.00 Journ 19.03 Scala: Inform progr VARA 19.30 Wenche Mvhre. showprogr van de Noorse Televisie. NOS 20.00 Journ VARA: 20.20 Euro- Sa In: gesprekken 20.55 Achter het nws 1.20 VARA - SSporttrl bu n e 22 10 Kleur Toneel Improvisaties NOS: 22.50-22 56 Journ. ADVERTENTIE)

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1969 | | pagina 5