Bo Widerberg geschokt door politie in Cannes a uzi w Jasperina: dé ster in Sweet Charity ^DALEN-31" IS ADEMBENEMEND Mies ontving uit Leiden 18.010,- VARA verruimt doelstellingen Marty op de Nederlandse televisie ew cjióteren DE MANTELSPECIALIST DE MANTELSPECIALIST DE MANTELSPECIALIST DE MANTELSPECIALIST 12 MEI 1969 PAGINA 5 (Van onze speciale verslaggever) ANNES (GPD) Even woei er zondagmiddag een storm- over het festival van Cannes toen de Zweedse regisseur Widerberg na de vertoning van zijn sociaal-geëngageerde i „Adalen-31" hypernerveus en opgewonden op de perscon- •ntie arriveerde: „Ik ben geschokt door de aanwezigheid ting grote groepen Franse politie in en rond het festivalpaleis, ik zit te eten bewaken ze mijn voedsel, wanneer mijn i wordt vertoond bewaken ze mijn celluloid. Dit hele land ol politiemannen. Ik haat dat. Mijn film heeft geen bewa- l nodig. En als ik op de boulevard eet wil ik ongestoord pen genieten van het sensuele landschap. huneer een journalist een vraag tracht te stellen valt hij hem reden: Dit is mijn persconferentiedue ik heb het recht hier te zeggen". Het komt zover dat de zaal stemt voor verioijdering de politie, 's Avonds is de situatie rond het festivalpaleis onver- »rd. De motie is kennelijk door de politie verworpen. Widerbergs „Adalen-31" is op moment, verreweg de grootst? Hfêbber voor de gouden palm in Een adembenemende film gebeurtenissen in het Zweed- ■bat.sje Adalen in 1931 toen een protestmars van stakende aiders door het Zweedse werd belet, en waarbij vijf do- helen en talloze gewonden. Het g was rellen in het hele land >n algemene staking. Breuk jalen-31": is een breuk in het van Widerberg, die in Ne IflCnd vooral bekend is geworden .Karlet 65' (in 1966 op de «htse cinemanifestatie) en 'El- Madigan' (in 1967 in Cannes iond). Voor het eerst neemt hij fel en duidelijk emotioneel ge- 'jflf een politiek standpunt in. Te- Ivhet geweld, voor een klasseloze schappij. J Widerberg zegt in strui'keleno (|ls: „Ik wil met, mijn film ook mantrouwen uitdrukken tegen de il-democraten in Zweden, die |1 Ie klasseloze maatschappij niel kunnen garanderen. Het socialisme in Zweden bevat teveel etablish- ment en ik geloof dat dat ook voor andere landen geldt. Het feit dat ik zoveel met mijn films verdien deugi niet. Maar misschien dat. de uitersl linkse vleugel van de sociaal-demo craten de potentie heeft om een nieuwe maatschappij op te bouwen" Hoe is Widerberg tot dit politieke bewustzijn gekomen? ..Daar zijn talloze omstandigheden I voor op te noemen. Het verzet van de studenten en het geweld van de politie in alle landen tegen het ge weldloze protest. Dat is een reden. Maar ik weet nu dat ik voortaan alleen nog maar sociaal geëngageer- j de films zal gaan maken". Als de beslissende mars van de arbeiders in Adalen begint, laat Wi derberg een jongeman zien die druk bezig is met zijn geliefde teen hyp- nosespelletje)maar haar in de steek j laat voor de revolutie. Denkt Wider- berg dat de hedendaagse Zweedse jongeren de sex laten schieten voor j de revolutie? „Nee, geen Zweedse student zal de revolutie boven het bed verkiezen" Behalve .Adalen-31' heeft Cannes met Louis Malles lange documen taire .Calcutta', Marco Ferreri's ko medie .Dillinger is dood' en de tra- giekomedie ,Het einde van een kos ter'. van de Tsjech Ewald Schorm, een goed weekeinde gehad. Vooral .Calcutta', een keihard beeld van de vreselijke ellende in de armste stad van India, is door publiek en pers juichend ontvangen. Toch zit er een smaakje aan de film door de mentaliteit van de makei zelf, die vorig jaar nog met Castro- baard naast Jean-Luc Godard en Truffaut revolutie maakte tegen het filmimperia 1 isme en het festival van Cannes, in dezelfde zaal waar hij nu zonder baard de toejuichingen Lr ontvangst nam. De vele gezichten van Louis Malle, j dóe voor goed geld .Viva Maria' maakte in opdi acht van de volgens hemzelf verwerpelijke Amerikaanse maatschappij United Artiste. Een Malle die revolutie maakt als hem dat uitkomt, vervolgens volop so ciaal geëngageerd is in India en voo het front van de bourgeoisie komt poseren als de grote humanist. Maar ook weer aankondigt dat h;j met j Amerikaanse gelden dure science fictionfilm gaat maken met talloze topsterren. Welke Malle is de echte Malle? Vorig jaar verklaarde hij nooit meeg aan het Cannes-festival te zullen deelnemen BO WIDERBERG .geen bewaking. I LEIDEN Het bedrag dat de AVR/O-omroepster Alice Minderaa— I Oppertheim in de nacht van vrijdag op zaterdag namens alle Leideyiaars aam Mies Bouwman heeft mogen overhandigen, is nauwkeurig uitgere kend f 18.010.—. De nagekomen gif- ten meegerekend zal het eindbedrae niet ver beneden de f 20.000.lig gen. Zowel Alice Oppenheim als I Ad Langebent en het Cocktail-Trio zijn overigens bijzonder enthousiast over de spontane medewerking die. zij van alle kanten hebben gekregen. Met name het groepje Leldse arties ten. de kinderen van de judo-club .De Eendracht' en de sportschool Luiten hebben veel bijgedragen tot het welslagen van de actie. (Van onze rtv-medewerksten Op de ledenraadsvergadering va,n de VARA. die afgelopen zaterdag in Hilversum werd gehouden is men. na betrekkelijk korte stemming, ge komen tot, een wijziging van de sta tuten. Deze wijziging betekent een verruiming van de doelstelling. Men heeft getracht de nieuwe ontwikke lingen op maatschappelijk, geeste lijk, politiek en cultureel terrein wat meer ruimte te geven in de statuten, door de mogelijkheid te openen meer vertegenwoordigers uit al deze ge noemde groeperingen in het VARA- bestuur op te nemen. Het hoofdbe stuur wordt uitgebreid van zeventien tot drieëntwintig leden. De heer Broeksz legde er na de stemming, de nadruk op dat de taak van een omroepvereniging niet is. die van een politieke partij ..Wij als omroepvereniging mogen niet uit maken wie er politiek gesproken ge lijk heeft: of Nieuw-Links. of Demo cratisch Rechte, of de PSP. of des noods de WD en de Politieke Partij Radicalen. De VARA moet zich openstellen voor hetgeen op het ogenblik in Nederland gebeurt. Onze statuten zyn vijfentwintig jaar oud, het is dus de hoogste tijd ze aan te passen aan de verande rende situatie in Nederland. In het socialisme zelf zit een kern van be houdendheid, zoals die z'n weerspie geling heeft gevonden in de verouder de statuten. Maar wij vergeten al te licht dat het socialisme van nu niet het socialisme van vijftig jaar gele den is. Het socialisme van nu is dat wat de toekomst zal gaan brengen en daarop anticipeert de wijzi ging in de statuten." aldus de heer Broeksz. v*r-> Telefoon üsperina de Jong is dé grote j van de Nederlandse musical ,i2et Charity. Drie uur lang wer- T -e over het hypermoderne ■eel van het Nederlands Con- Qiïsgeboum in Den Haag. temid- 2ei van zeer oorspronkelijke de- 'S. ispei ina de Jong speelt geen 4,set Chanty: ze is het gewoon. Na *a'r lady, het cabaret Lurelei #vDe Stunt danst, zingt en acteert n ditmaal schijnbaar met nog meer ivoud en charme dan voorheen. Ze iet animeermeisje da,t van de ene chtige liefde in de andere valt en l^ïds nul op het rekest krijgt van lor. to dat terwyl w toch zo graag "Ukkig getrouwd zou willen zijn. .J lijkt te lukken wanneer ze tege- met Oscar (Jacco van Renesse) een lift wordt opgesloten, maar de „Dance strandt in het zicht van de ten. Oscar kan het niet over zijn rt verkrijgen dat zijn liefste al zo- mannen heeft ontvangen. rfond dit simpele gegeven weeft -feseur Pred Hebcrt ter zijde ge- r,..?oor Guus Oster zijn onuit- elyke ideeën. Die variëren van t zogenaamde Fan- Dango Dan- 'f »an de gl0eP animeermeisjes Ronny Bierman en Milly Scot Onet hoofd tot de zeer hippe OH** van de weekclub". En dat w°lclt afgewisseld met verras- y originele liedjes, zoals Gulle ge- V' Grote flinkerd, en Dat ze me «met zien. r het is steeds opnieuw Jaspe- Oscar (Jacco van Remiesse) en Sweet Charity (Jasperina de Jong rina de Jong die temidden van zeer vindingrijke en suggestieve decors voor de hoogtepunten zorgt. Daar kunnen Jacco van Renesse. Ronny Bierman en Milly Scot.t, ondanks al le goede bedoelingen niets tegen doen. ..Ik weet dat het allemaal para doxaal klinkt en dat ik gezegd heb dat Calcutta niet naar Cannes zou gaan. Maar ik besef nu dat Cannes voor mij niet meer is dan de tele foon waarmee ik publiek, pers en het filmbedrijf kan bereiken. Ik heb ook veel kritiek op de telefoondienst. maar ik maak er gebruik van. Zo zie ik Cannes nu ook. Calcutta moet door iedereen gezien worden. En ik weet dat misschien maar wei nigen de essentie van de film zullen begrijpen, maar het grote publiek wordt in ieder geval geconfronteerd met de vreselijke ellende van met name de Moslims in India. Ondergang Voor Ewald Schorm's nieuwste film ,Het einde van de koster' (net een week in roulatie in Tsjecho- Slowakije) was de belangstelling gis teren bijzonder groot. In deze film vertelt de cineast het tragiekomische verhaal van een man die poseert als een soort Don Camillo. maar zelf geen priester is. hoewel dat altijd zijn diepste wens is geweest. In zijn strijd en ondergang kritiseert Schorm zowel staat als kerk en alle andere hiërarchische en autoritaire organisaties. De kleine, humanisti sche kpster wordt het slachtoffer van zijn menselijkheid in een reeks slap- stick-achtige gebeurtenissen, die soms echter een bijzondere scherpe ondertoon hebben VINDER ZWIJGT OVER DE WAARDE VAN MUNTVONDST (Van onze correspondent) HUIZEN (GPD) „Ik zaJ Mij zijn, als ik er 10.000 gulden voor krijg", segt de heer Gerrit Honing. Samen met een collega-bouwvakar beider vond hij enkele weken geleden, bij graafwerkzaamheden een vijf tiental oude munten. De munt- vondst Ie naar Den Haag gebracht, waar de directeur van het rljks- penningenkabinet. dr. H. E. van Gel der, de munten aan een nauwkeurig onderzoek onderwierp en een taxa tierapport opstelde. De vijftien munten blijken alle maal zilveren daalders uit het be gin van de zestiende eeuw te zijn. Er zitten twee zeer zeldzame exempla ren bij. een driestedendaalder uit 1546 en een daalder van de stad en abdij van Herford uit 1546 afkomstig uit Zuidduitse steden. De waarde van de munten na de taxatie door het rijkspenningen-ka- I binet wil de heer Honing liever niet vertellen. ..Wat heb je eraan, de mensen kletsen toch al zoveel". Zijn vrouw voegt daar nog toe: .Als je een erfenis krijgt ga je toch ook niet. aan iedereen vertellen hoeveel het Is". (Van onze rtv-medewerkstert Hilversum (GPD) Montreux' zilveren roos-winnaar Marty Feld- man komt naar Nederland. Morgen avond is hij namelijk te gast in Mies en Scène, dat door de VARA op die avond van 20.50 tot 21.50 uur wordt uitgezonden. Op 17 mei vertoont de VARA-televisie de in Montreux met de zilveren roos bekroonde BBC-in- zending „Marty". Nadien zal de VARA gedurende de zomer boven dien zes Marty-shows op het scherm brengen. Marty Feldman, oud-medewerker van David Frost, bracht de televi siewereld voor het eerst in opschud ding toen zijn eigen serie .Marty" in de zomer van 1968 van start ging. De Britse pers was uitbundig in zijn loftuigingen. Het succes van Marty vond zyn hoogtepunt op het moment dat een samenvatting van zijn zes programma's door de BBC naar het Montreux-festival van 1969 werd af gevaardigd. Marty, wiens optreden door de Engelse kranten wordt ver geleken met dat van de legendari sche Marx-Brothers, is niet alleen een sympathieke excentrieke komiek in zijn shows, maar hy maakt, sa men met Barry Took, ook alle tek sten van zyn programma's. In verband met de uitzending van de Montreux-Marty-Show op 17 mei vervalt op die avond de aangekondig- de aflevering uit de serie Hawai-Fi- we-O NEDERLAND I 6.50 7.00 7.07 7.32 De fabeltjeskrant (NTS) Journaal (NTS) Tweekamp, studentenquiz (NCRV) Pick Up: presentatie nieuwe grammofoonplaten, in kleur (NCRV) 8.00 Journaal (NTS) 8.20 Actualiteitenrubriek (NCRV) 8.45 Muzikaal showprogramma met Trini Lopez (NCRV) 9.30 De slag om de Waddenzee, filmreportage In kleur (NCRV) 10.20 Avondoverdenking (NCRV) 10.25 Journaal (NTS) 11.00 TeleacFilmkunde In het voortgezet onderwijs NEDERLAND II 6.50 De fabeltjeskrant (NTS) 7.00 Journaal (NTS) 7.03 Scala: informatief programma (NTS) 7.30 Vaders tegen wil en dank, tv-feuilleton In kleur (AVRO) 8.00 Journaal (NTS) 8.20 Regiovizier (AVRO) 8.45 High Chaparral, tv-feuilleton In kleur (AVRO) 9.35 Nationaal Allerlei: Nederlandse mini-filmpjes (AVRO) 10.05 Televlzier (AVRO) 10.30 Journaal (NTS) Nog maar net terug uit Mon treux, waar mijn tevredenheid over de Nederlandse televisie (toch al heel groot, zoals U «eet) nog eens extra versterkt werd, viel ik gisteren meteen weer met mijn neus in een pro gramma dat op elk televisie- festival in de prijzen zal vallen. Niet in Monteux overigens, want dat is alleen bestemd voor amusementsprogramma's, en dat was .Mensen van goede wil" van Hans Koekoek in het geheel niet. Koekoek heeft drie weken meegeleefd met een gezin van negen personen in de Haagse schilderswijk: vader van 32, moeder van 31 en zeven kin deren. oplopend van drie tot twaalf jaar. Eén en ander in geblikt in tweeëneenhalve ka mer. met z'n allen slapend in één kamer, tel uit je winst. Door een merkwaardige speling van de natuur heb ik twee te levisietoestellen boven op el kaar staan, en terwijl op de grootste, beneden, zich het ge zinsleven ontrolde van die ne gen mensen in een a-sociale noodsituatie, zag ik tegelijker tijd op het bovenste toestel fraaie, welgevormde meisjes en jogens de duurste zomerweer tjes bij elkaar dansen: typisch het contrast tussen een boven- en een onderwereld. En dan hoop ik niet dat U bij de woor den a-sociaal en onderwereld aan de gebruikelijke betekenis er van denkt. A-sociaal is de situa tie waarin deze mensen van goede wil moeten leven, in een „onderwereld" die, in de .strug gle for life" duidelijk onder ligt, verliezende party is, in een uit zichtloze positie verkeert. Brecht heeft in de driestuivers- opera geschreven: „Sommigen leven in het donker, anderen in het licht. En men ziet die in het licht, die in het donker ziet men niet". Het is Hans Koekoeks bij zonder grote verdienste nog afgezien van de filmische pres tatie die ook boven elke lof ver heven is), dat hy voor de ogen van miljoenen vaderlanders nu ook eens „die in het donker" voor het voetlicht heeft gehaald. En hoe! Onverbloemd, onbe schaamd. direct, zoals het is Want wie zal durven ontkennen dat het leven zo is: een strijd om het bestaan in de eerste plaats, maar ook een strijd tU6- VOOR MAANDAG 12 MEI Hilversum 1, 402 m. NCRV: 18.00 Stereo: Melsleskoor met Instrumentaal sextet. 18.19 Uitz. van de KVP Kaarten op tafel, een ultz. over politieke zaken die de aandacht verdienen 18.30 Nws. en weerpraatje. 18.41 Act 19.00 Llterama: radiokro niek over boeken schrijvers en toneel 19.15 Muziek en dienst, programma rond de klok van achten, licht gev. mu- ziekprogr. 20.30 Stereo: Adams Ka- mror. mod. en klass muz (2100 De Leeuw van Bazel 2besohouwlngen over leven en werken van prof. dr. ADVERTENTIE elegante regenmantels, pakjes en mantels oneindig gevarieerde kollektie verrassende kwaliteiten en dessins prijzen die enorm meevallen Lelden: Haarlemmerstraat 163 Karl Barth) 22 20 Avondoverdenking 22 30 Nws. 22.40 Meded 22.45 Mod. snaarinstrumenten, hun voorlopers en oervormen muzikale lez. 23 10 Licht vocaal ensemble (gr 23.25 Blaasmuz vroeger en nu: Grepen uit de histori sche ontwikkeling van de blaasmuz 23.55-24.00 Nws Hilversum 2. 298 m. AVRO: 18.00 Nws 18.11 Radiojourn 18.25 Ik verbind U door praatje 18.30 A la carte tafelmuz. (stereo):, 19.30 Nws 19.35 RVU: Muzikaal Spec trum, door Klaas A. Posthuma NRU 2C.05 Openbare bijeenkomst van de Lau-mensen ln Ruimte, rep Orde van vrijmetselaren20 20 Lev., NRU: 20 30 Met het oor op Noord en Zuid scha- keiprogr. In samenwerking met de BRT 23.55-24.00 Nws GRAMMOFOONPLATEN - PROGRAMMA (over de te UJn) van 18 - 20 unr. 1. Peter Tsjalkowsky Symphonte nr. 2 ln c. kl. t. op. 17 (31 min Andante sostenuto Allegro vivo Andantino mar- ziale. quasi moderato Scherzo. Allegro molto vivace L'lstesso tempo Modera to assal Allegro vlvo Presto Phllhar- monia Orkest o.l.v. Carlo Maria Glu- llni. II Sergei Rachmaninov Concert voor plano en orkest nr. 1 ln fis kl t. op 1 (24 min.). Vivace Andante Allegro vi vace Peter Katln piano: Philharmo- nisch Orkest van Londen o.l v Sir Adrian Boult. III. Alexander Glazounov De Jaarge tijden ballet op 67 (38 min Winter. Lente Zomer Herfst Conservatorium Orkest van Parys o.l.v Albert Wolff IV. Sergei Prokofiev Concert voor vJool en orkest nr 1 in Dgr.t. op 19 (21 min i Andantino Andante assal. Scherzo Vlvaclsslmo Moderato Andan te Nathan MUsteln, vlool Phllharmo- nlsch Orkest o.l.v. Carlo Maria Giulini VOOR DINSDAG 13 MEI Hilversum 1, 402 m. KRO 7 00 Nws. 7 10 Het levende woord 7 15 Op het eerste gehoor: lich te muz. met nws. en act 8 00 Nws. 8 11 Gewijde muz. (gr.). 8.30 Nws 8.32 Voor de tauisvr (9 00-9 10 Gymn voor de huisvr.) 9.35 Waterst. 9 40 School radio 10.00 Opstanding en nieuw leven ln de Bijbel, lez 10.15 Stereo; Hoogte punten uit: l EUsir d'amore. opera van Donizetti, (gr). 1100 Nws 11.02 Ste reo: Operettemuz. i«rr.) 11.15 Voor de zieken 11.65 Meded KRO 12 00 Van twaalf tot twee: gev progr (Om 12 22 sen man en vrouw, in sommige kringen anders uitgevochten dan in dit gezin van de schil derswijk, maar even reëel, even waar. Er is een wezenlijk ver schil tussen het geven en nemen van dit echtpaar, en bijvoor beeld het echtpaar in het to neelstuk „Wie is er bang voor Virginia Woolf". Zij leven ln een andere sociale laag, maar de rest komt overeen. Het enige bijzondere aan de film van Hans Koekoek, dat we alles zo rechtstreeks te zien en horen kregen. Waar anderen eraan twijfelen te doen, spraken zy zich uit. Waar anderen zich schamen voor hun huiseiyke moeilijkheden, lieten zy de ca mera toe als huisgenoot, want een kind meer of minder doet er dan niet meer toe. Er zit ongetwyfeld een portie eigen schuld in de situatie waarin dit gezin is komen te verkeren, en in zeker opzicht kwam dat ook wel tot uiting (de man dronk vroeger). Maar zoals een auto mobilist zich ail risk kan verze keren, zodat hy ook by schade door eigen schuld geholpen wordt, zo zou de maatschappij voor iedereen een all-risk-ver- zekering moeten afsluiten die een woonsituatie als de getoon de. ook by zoveel procent eigen schuld, onmogelijk zou moeten maken. Niemand zai kunnen zeggen dat deze mensen niet „leven": in zekere opzicht le ven zy in optima forma, al zou het myn leven niet zyn. De kinderen, die we ook op school te zien kregen <ik hoop niet dat zy door hun schoolkame raadjes gepest zullen worden om deze tv-film) bleken alle maal levendige kinderen, ook al waren er twee op den duur gaan bed wateren door nervosi teit. Misschien is deze film, juist door zyn exhibitionisme, de redding voor dit gezin en zal het een grotere woning bezorgen. De rest zal men dan zelf moeten doen. Als ze eenmaal beter ge huisvest zullen zyn, zal Hans Koekoek er weer een film over maken, en dan zullen we zeg gen dat het een aardig filmpje was maar lang zo leuk en boei end en interessant niet aJs de eerste film, want zo zyn wy, gretige kykdleren, voyeurs in andermans leven, nu ook wel weer N.S. Wy van het land 12 26 Meded t.b.v. land- en tuinb. 1250 Nws 12.41 Act, 13 00 Raden maar. 14.05 Schoolra dio. 14.30 Pizzicato: muzikaal middag magazine 16.00-16.02 Nws) Over- heldsvoorl.: 16.30 Klankbeeld van Rav mundo Debrot over Mz. van de paa- 6aat. KRO: 16.40 Voor de kinderen Hilversum 2. 298 m. AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtengymn. 7.20 Stereo: Lichte grammz. VPRO: 7.54 Deze dag AVRO: 8.00 Nws 8 11 Radiojourn. 8 20 Stereo: Lichte gram - muz. <8.30-8.33 De groenteman8.50 Morgenwijding NRU: 9 00 Ultgebr. rep of herh. NRU-progr 9.40 Muz. uit de Middeleeuwen en Renaissance (opn AVRO: 10.00 Voor de kleuters. 10 10 Arb vit populair verz pl.progr (11.OO -11.02 Nws 11.30 Rondom 12 progr voor de vr (11.55-12.00 Beureber 12.30 Overhetdsvoorl Ultz voor de landb. 1240 Sportrevue. 13.00 Nws. 13.11 Radlolourn NRU: 13.30 Klein chanson 14.30 Spiegel van Belglé muz. en nws. van onze zuiderburen AVRO? 15.00 Stereo: Operafragmenten (gr). 16.00 Nws. 16.02 Kunstkroniek 1650 Stereo Radio Kameror klass muz, 17 00 Stereo: Big Band Beat: The Skv- masters met zangsol. 17.25 Jazz Spec trum 17.55 Meded Hilversum 3. 240 m. en FM— VARA: 9.00 Nws. 9.02 Plaatjes voor de pep (10.00 Nws 11.00 Nws. 11.03 Een opvallend vrolijke gev visite (12.00 Nws.) 13.00 Nws 13 03 Ekspres: pl- 6rogr. (14 00 Nws 15.00 Nws 15 03 riedraal 16 00 Nws 16 03 Mix licht pl progr. voor de Jeugd. (17 00-17 02 Nws.) 18.00 Einde TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland 1 NTS/NOT: 10.35-11 50 Schooltelevi sie NTS 18 50 ln lk. De Fabeltjeskrant. NTS 19.00 Journ. IKOR CVK RKK 19.07 Kenmerk de wekelvkse Inform- rubr over kerk en samenleving VARA 19 32 Nicholas Nlckelbv TV-feullleton. NTS 20 00 Journ VARA: 2C 20 Achter het nws. 20 50 Mies en Scène 21.50 In kl. Hadlmassa: een show voorleder een maar niet voor allemaal 22.25 In kl. VARA Galerie presentatie nieuw© kunstwerken NTS: 22 40-22 46 Journ. Teleac: 23.00-23.30 Levende wiskund® (les 7 herh Nederland II NTS: 18.50 In kl. De Fabeltjeskrant NTS: 19 00 Journ. 19.03 Kapitein Zep- pos TV-feullleton voor de Jeugd 19 28 Scala: Inform progr NTS: 20.00 Jour naal NTS: 20.20 Kleine potjes hebben frote oren TV-feullleton. 20.50 In kl let Afrika van Larrv Rivers, fllmdo- cumentalre 2140 Ik vind dat In terviews 22 05 Verbinding met Lo© \ngelos: showprogr. rond de uitreiking Academy Awards (Een ABC-progr 23 06-23.10 Journ.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1969 | | pagina 5