„De mensen willen
alleen maar hun
eigen naam horen"
Voor u 3' Wl°op uw
H salarisrekening en
jj desgewenst een
- maand salaris extra
- als gezinskrediet
en voor u
De 1920 - lijn zet door
bij de lentecollecties
Ellen Bijlproducente van K.R.O.-platenprogramma Js
DE FRANSE MODEMARATHON
de bank waar ook zich thuis voelt
WOENSDAG 29 JANUARI 1969
LEIDSCH DAGBLAD
PAGINA 5
(Van onze r.t.v.--medewerkster)
AMSTERDAM (GPD) Ellen Bijl, 27 jaar, blond kort haar,
leuk hip gekleed met haar bruine sportkousjes, en wat dat
betreft echt wel een uitzondering in de K.R.O.-studio's, is op
de afdeling lichte muziek van de K.R.O.-radio een van die
opvallend harde werksters.
Iedere week produceert zij drie programma's, n.l. P.M., Vlie
gende Schijven en In antwoord op uw schrijven, die alle drie
op zaterdag worden uitgezonden en bij elkaar bijna zes uur
beslaan.
Het is allemaal lichte muziek, wat platen uit: per week 30 l.p.'s en 50
de klok slaat en daarvan is ,Jn kleine plaatjes. „Daarvan zijn
antwoord op uw schrijven" in ieder
geval het gemakkelijkste program
ma om te doen. „Het is of de duvel
er mee speelt: maar iedereen vraagt
bijna hetzelfde, de Heikrekels,
Heintje, Gert en Hermien Timmer
man. Merkwaardüg is ook, dat de
aanvragen zelden of nooit uit de
Randstad Holland komen, maar al
tijd uit de provincie. En vergeet hier
bij ook niet het Hoes-repertoire:
soms vragen de mensen mü platen
te draaien, die nog niet eens in on
ze discotheek zijn opgenomen".
Negen jaar
V Ellen Bijl werkt al weer bijna ne
gen jaar bij de KRO. Ze begon, vlak
Ina haar eindexamen mulo, op de
typekamer. Daar begon ze aanvan
kelijk met het uittikken van De zon
newijzer, maai- dat hing haar
al schielijk de keel uit. Ongeveer drie
jaar heeft ze daar desalniettemin
gezeten. Toen kwam ze bij de mu
ziekafdeling terecht. Alles, wat er uit
komt op het gebied van de lichte
muziek, luistert ze braaf af. „Ik ben
wel niet zo'n dolle liefhebster van de
Heikrekels, maar het hoort nou een
maal bij je vak".
En er komen nogal wat nieuwe
twintig bruikbaar, de rest is vuilnis.
Ik luister ze allemaal af op kantoor.
Dat is dan misschien wel eens ver
velend voor mijn collega's, maar Ik
kan er ook niets aan doen: iedereen
moet zijn programma's maken, al
kan ik me dan wel voorstellen dat
als ik al om half negen aan de gang
ben mensen met een ochtendhumeur
weieens de pest in krijgen".
Vivaldi
Thuis luistert Ellen Bijl zelden
meer naar muziek, alleen nog een
enkele keer naar wat goede oude
klassieken, zoals Medelssohn en Vi
valdi. „Soms denk ik wel eens: ik
ben helemaal niet zo muzikaal. Ik
heb alleen maar een bepaalde fee
ling voor mijn vak en bovendien is
het mijn hobby".
Voorspellen van wat in d'e top tien
terecht komt, is er zelfs bij Ellen
niet bij. „Zoiets is niet van tevoren
te bekijken, het enige criterium is
of een plaat door de disc-jockeys
vaak genoeg gedraaid wordt. Ik ben
dankbaar voor iedere tip, per slot
kun je niet alles weten, maar als ik
aan een bepaalde plaat niets vind.
dan draai ik hem niet. Ik maak het
programma, niet de plattnmaat-
schappijen".
ADVERTENTIE
De televisie trekt haar niet erg
aan. „Ze hebben me wel eens ge
vraagd script-girl te worden, maar
ik heb er geen draad zin in. Dan
kan ik weer opnieuw beginnen en
bovendien verlies ik dan mijn zelf
standigheid en die is me veel waard.
Ze hebben me ook wel eens voor
omroepster gevraagd, maar dat is
helemaal niets voor mij. In de eerste
plaats heb ik een geweldige micro
foon-angst, in de tweede plaats weet
ik wel iets leukers te verzinnen dan
andermans teksten op te lepelen. Ik
schrijf ze liever zelf".
Zeshonderd
„In antwoord op uw schrijven" le
vert Ellen Bijl per week zeshonderd
brieven op. En die leest ze inder
daad allemaal door. „Je blijft gil
len als Je ziet. wat er soms in die
brieven staat. Ik krijg soms velletjes
lang alle huwelijksmoeilijkheden van
mensen voorgeschoteld. Daar kun je
dan uiteraard niets aan doen. Vrij
veel post komt ook uit gevangenis
sen. Ook in België heeft dit program
ma kennelijk grote luisterdichtheid.
Daar vragen ze maar drie dingen:
de Klokkebaaien, Will Thura en
Bobbejaan Schoepen. En iedereen
vraagt verder altijd hetzelfde. Daar
bij heb ik gemerkt, dat het de men
sen helemaal niet om die ene plaat
te doen is, maar voornamelijk om
het horen noemen van hun eigen
naam. Een frappant voorbeeld: pas
geleden had ik 160 aanvragen voor
Mamma van Heintje, maar ik bleek
achteraf maar 159 namen genoemd
te hebben. Mooi, dat die ene verge
ten schryver zich meldde en zei:
„Die plaat interesseert me niet, die
heb ik toch in mijn eigen kast, maar
waarom heeft u mijn naam niet ge
noemd? Daar was het mij om te
doen". En dat vind ik nou onbegrij
pelijk!"
(Van onze moderedactrice
Jos Hagers)
PARIJS (GPD) Mevrouw De
Gaulle zal naar een andere kleer
maker uit moeten kijken. Haar
favoriete modehuis Jacques Heim
staat aan de rand van een faillis
sement en zal waarschijnlijk bin
nenkort de deuren moeten sluiten.
Het is langzaam maar zeker ge
daan met de Parijse haute cou
ture.
Na een sombere, voornamelijk
zwarte, visie van Yves Saint-Lau
rent op de voorjaarsmode, brak er op
de derde dag van de shows in Parijs
bij Balmain, Ricci, Chanel en Cour
règes een verfrissend voorjaar aan.
De rokken bleven vier tot tien
centimeter boven de knie, maar
kwamen er alleen bij Chanel een
handbreedte onder. Wat de lijn be
treft zette het silhouet uit de jaren
'20. dat ook al by Real en Yves
6aint-Laurent te zien was, door. Dat
was alleen niet het geval bij Cour-
règes. die de gewaagdste collectie
van deze eeuw lanceerde. In plaats
vain de bij zijn collega's zo favoriete
overhemdjaponnen met geplisseerde
rokken, showde hij tientallen door-
kijkjurkjes, waaronder zijn manne
quins alleen vleeskleurige mini-
mini-slipjes droegen.
Balmain
de heer A. Koopmans
beheerder bijkantoor Sneek
Hoe? Heel eenvoudig. Open een salarisrekening bij
onze bank, de NMB. U profiteert dan van V/2°/o
rentevergoeding. Bovendien is er de mogelijkheid
een maandsalaris extra op te nemen als gezins
krediet. Als rekeninghouder geniet u een uitge-
bieide persoonlijke service. Zo kunt u bijvoorbeeld
gebruik maken van betaalcheques, waarmee u
bijna overal betalen kunt.
NEDERLANDSCHE
MIDDENSTANDSBANK
Leiden: Breestraat 61-63. Katwijk aan Zee: Voorstraat 39. Noordw\jk
nan Zee: Palaceplein. Sassenheim: Postw\jkkade 1. Alphen a/d Ryn»
Julianastraat 65.
Pierre Balmain. de couturier, die
Prinses Irene's bruidsjurk maakte en
de garderobes van Koningin Eliza
beth en Keizerin Farah Diba ver
zorgt, verraste zijn showbezoeksters
met een geraffineerd lijnenspel van
om elkaar heen gevlochten, door
stikte naden. Aan één vloelende
naad had hij voldoende om de kraag,
de buste, de verticale steekzakken en
het dwarsceintuurtje te accentueren
Een vondst, waardoor vooral zijn
manteljaponnen uiterst fascinerende
creaties werden.
Een ander opvallend detail uit de
Balmain-collectie waren zijn met
zwart afgebiesde jurken, pakjes en
mantels. Om trouw te blijven aan
de 1920-stijl, ontwierp de befaamde
Parijse couturier een reeks van
eharleston-aohtige, marineblauwe
overhemdjurkjes met breed geplis
seerde rokken.
Balmains mantelpakjes bestonden
bijna allemaal uit driekwart jassen
met opstaande officierskragen en ge
plisseerde rokken. De Parijse mode
koning ziet de vrouw het liefst in
marineblauw, zachtrose, zandgeel en
oranje-rood gekleed. Kleuren, die
ook bij zijn lange avondjurken met
vleermuismouwen de toon aangaven
Ricci
Consequenter dan bij Balmain
was de 1920-lijtn bij Nina Ricci. Ont
werper Gerard Pipart zorgde voor
pastelklelurige vesfpakjes met een
onvervalste marineblauwe pochet in
het reverszakje. „De had er nog een
van vroeger", bekende de tachtig
jarige Nina Ricci mij na afloop van
de show. Nina Ricci mag dan tach
tig zijn, maar voor haar waren de
uiterst jeugdige, parelkleurige shan
tung- en linnen overall's met wijd
uitlopende broekspijpen het succes
van de show. De mannequins droe
gen een sjaal en een ketting als cein
tuur. om daarmee de taille aan te
geven.
Pipart, droomde bij het ontwerpen
van zijn collectie van een uiterst
vrouwelijke vrouw, van een vrouw,
die er leuk uitziet in een overhemd-
jurkje met een geplisseerde rok,
maar ook van een vrouw in een wat
gekledere japon met een doorge
haalde ceintuur en een knoopslui-
ting op de linkerschouder.
Deze asymmetrische lijn kwam ook
terug bij zijn mantelpakjes, waar
van de jasjes ook aan de zijkant
sloten. De rokken bij Ricci beston
den uit vier losse panden, die alleen
maar aan de ta/illeband waren vast
gezet.
Wat de mantels betreft, kon men
kiezen uit trenchcoats met grote,
scherpgepunte reverskragen, en uit
kraagloze jassen, die vooral over jur
ken met colkragen werden gedragen.
Een reeks cocktail- en avondjur
ken met korte en lange geplisseerde
mouwen besloot de voortreffelijke
Ricci-collectie, waarvoor vrijwel al
leen effen stoffen werden gebruikt.
Alleen voor 's avonds waagde Pipart
zich aan abstracte gedessinneerde
zijden mousseline.
Chanel
Het enige wat er bij Chanel ver
andert dit voorjaar, zjjn de stoffen.
De grand old lady van de Parijse
haute couture gebruikt nog steeds
haar patroontje van 1930 en dat be
valt haar best. Haar pakjes waren
dit keer niet van tweed, maar van
zijde en ze had voor de variatie de
manchetten niet afgebiesd. De show
leverde haar echter geen enkel ap
plausje op. omdat haar creaties er
door de tot over de knie vallende
rokken er zo hopeloos ouderwets uit
zagen.
Con
reges
Het mag dan waar zijn, dat Tri-
xia, de jongste dochter van president
Nixon, al haar zomerkleren in Parijs
wil kopen, het lijkt, me niet erg
waarschijnlijk, dat ze bij Courrèges
terechtkomt,. Toch werden zijn door-
kijkblouses deze winter het allerbest
in Washington verkocht.
Courrèges. die een paar jaar ge
leden wereldberoemd werd door zijn
astronautenmode. deed alle ruimte-
vaart-overalls de deur uit; hij kwam
nu met complete doorkijkjurkjes voor
De mantels van Nina Ricci
waren kraagloos waardoor de col
kragen van de bijpassende japon
nen extra goed tot hun recht kon
den komen.
Ontwerper Pipart maakte deze
creatie voor de boutique-collectie.
de dag. Voor wie wat decent er ge
kleed wil gaan, heeft hij ze ook nog
in voorraad met poeder donsjes op
de vitale plaatsen, maar daar blijft
het dan ook bij.
Courrèges vindt, dat een vrouw ln
deze tijd zó geëmancipeerd moet zijn,
dat zij zich zonder géne geheel bloot
durft te geven. Afgezien van zijn
voornamelijk voor coctailpakjes en
intieme huisfeeStjes bedoelde, flin
terdunne, mousseline jurkjes in
zwart, wit en lichtgroen, zorgde hij
toch ook weer voor zijn karakteris
tieke meisjesjurkjes. Wit1 japonnen
met korte mouwen, met rode. gele,
groene of lichtblauwe inzetten op
het voor. en achterpand.
Courèges is dol op Bermuda's, ge
combineerd met strakke, witte tricot-
truitjes, maar ook op mantels met
veel knopen. Voor de rest viel Cour
règes collectie door de strakke lijn, de
uiterst korte, iets gerende rokken, de
korte bolero mantelpakjasjes en zijn
mantels die het midden tussen een
trenchcoat en een redingote houden
in geen enkel opzioht met die van
andere couturiers te vergelijken.
Met zijn „nude-look" zette Cour
règes de toekomst van zijn modehuis
op het spel, want het is toch maar
de vraag of de vrouw, die nog maar
nauwelijks aan het verschijnsel van
zijn doorkijkblouses kan wennen, met
zijn doorkijk cocktail- en avondja
ponnen een stap verder durft gaan.
*TEDERLAND I
5.00 Voor de kinderen (KRO)
6.50 De fabeltjeskrant (NTS)
7.00 Journaal (NTS)
7.07 Scala (NTS)
8.00 Journaal (NTS)
8.20 Uitzending PPR (NTS)
8.30 Uitzending Socutera (NTS)
8.35 Inburgeren (NTS)
9.00 Sweet smell of succes, speelfim (NTS)
10.30 Journaal (NTS).
NEDERLAND II
6.50 De fabeltjeskrant (NTS)
7.00 Journaal (NTS)
7.03 MIK, muzikaal amusementsprogramma (KRO)
8.00 Journaal (NTS)
8.20 The Reporter, tv-feuilleton (KRO)
9.10 Zelf doen: adviezenrubriek (KRO)
9.45 Brandpunt (KRO)
10.10 Journaal (NTS).
Zoals het een erg goed idee
is de programma's van David
Frost veelvuldiger op het Ne
derlandse scherm te brengen, zo
is het ook een uitstekend idee
af en toe de quiz van Kuli Ku-
lenkampf uit te zenden. Dat ge
beurde gisteren met de onderti
teling, wat wel nodig is, zoals
menigeen gemerkt zal hebben
toen de ondertiteling verstek liet
gaan bij de parodie op de chi
rurgie.
Ik vermaak me altijd uitste
kend met Kulenkampf, hij heeft
met Frost (van wie hij voor het
overige natuurlijk op vele pun
ten verschilt) gemeen dat hij
zeer snel denkt en zeer snel een
gevat antwoord heeft op alles
wat gezegd wordt. Maar na
tuurlijk was zijn quiz niet het
belangrijkste programma van
de avond, evenmin als het nieu
we VPRO-programma „Vrij
dag de 13e" dat overigens uit
pakte als een erg aardig, zij het
wat onevenwichtig programma,
dat wat het wilde betogen niet
altijd waar kon maken. Maar
als het programma nog een
beetje uitgepunt wordt, kan het
best aardig worden, want dat
was het nu ook al.
Het belangrijkste programma
was intussen .Maandelijks" van
de VPRO, waarin de gespannen
toestand in het Midden-Oosten
letterlijk van beide kanten
werd belicht. Dick Verkijk was
met cameraman Jaap Buys in
Israël, waar hü de stemming
peilde in de grensgebieden (wat
niet ongevaarlijk bleek, al zat
er vijf urn speling tussen het
moment waarop zij daar film
den en het moment waarop la
ter op dezelfde plek een Israeli
gewond werd), en Roelof Keers
vervulde zijn eerst VPRO-op-
dracht samen met oameraman
Peter Bos in Jordanië en de Li
banon. We zagen een vluchte
lingenkamp, en hoorden hoe
vastberaden de Palestijnse
vluchtelingen zijn him land op
Israël terug te veroveren.
Daar kwam kennelijk veel In
doctrinatie bij, gelet vooral op
de antwoorden van de jongens
en de meisjes 'kinderen nog,
maar hoe lang blijf je kind in
'n vluchtelingenkamp?), die al
len zeiden later commando to
willen worden of verpleegster
om de gewonden te verzorgen,
en van wie niet een de stille
hoop vervulde, dat hij of zij
zou antwoorden liever glazen
wasser of ballerina te willen
worden. We mochten ook een
kijkje nemen bij de brug die
Israël met Jordanië verbindt,
waar de Jordaniërs, die door Is
raël zijn uitgewezen vergeefs
op toelating door Joranië wach
ten, omdat de Jordaniërs ervan
uitgaan, dat hun land al met
genoeg vluchtelingen zit opge
scheept en dat Israël steeds
meer mensen zou uitwijzen als
de uitgewezenen door Jordanië
metterdaad zouden worden toe
gelaten. Er was bijvoorbeeld een
Jordaanse arts, die sinds 25
oktober in het niemandsland
van die brug vertoefde, en juist
op de dag dat er gefilmd werd
bezoek had van zijn (Engelse)
vrouw en kinderen, die achter
gebleven waren in het door Is
raël bezette Jordaanse gebied.
Het moeilijke bij zulke reporta
ges is. dat de mensen aan bei
de zijden een reële, oprechte in
druk maken en het gelijk aan
hun kant lijken te hebben. Ook
hier is misschien weer sprake
van wat Hegel volgens Koets
het conflict tussen recht en
recht noemde, dat zoveel tragi
scher is dan dat tussen recht en
onrecht. Het is het gemak van
films als „De jacht" die we gis
teren ook konden bekijken, dat
het daarin duidelijk is, dat Mio-
key Rooney als sheriff de boos
doener met het grote ongelijk
16, en Rick Peterson de brave
borst met het levensgrote ge
lijk. Waren alle conflicten in de
wereld maar zo glashelder, dan
wisten we tenminste wie we
dood moesten schieten om een
oplossing te krijgen
VOOR WOENSDAG 29 JANUARI
Hilversum 1, 402 m.
VAR: 18.00 Nws. 18.16 Act. 18.20
Uitz. van de CPN. 18.30 Stereo: Dans-
ork. met sol. 19.05 Stereo: Kinderkoor
met pianobegeleiding. 19.30 Nws. 19.35
Buitenlands weekoverzicht. 19.45 Ste
reo: Kinderkoor met pianobegeleiding.
19.3C Nws. 19.35 Buitenl. weekoverzicht
J0.45 Stereo: Planorecital: mod. muz.
20.10 Stereo: En dan heb Je een chan
son: liedjesprogr. 20.40 Zo maar Ie
mand: klankbeeld over een teckel-ken
nel. 21.00 Bij Dorus op visite: cabaret-
progr. 21.25 Country en Western muz.
21.45 De tijd verandert de mens veran
dert de tijd: rubr. over ontwikkelingen
ln maatschappij en wetenschap 22.15
Stereo: Nederl. chansons, 22.30 Nws.
22.40 Meded. 22 42 Act. 22.55 Stereo:
Hobo, klavecimbel en slagwerk: klaas,
en mod. muz. 23120 Radio Jazz Maga
zine. 23 55-24.00 NW6.
Hilversum 2, 298 m.
NCRV: 18.00 Gewijde muz. (gr.).
18.30 Nws. en weerpr. 18.46 Act. NRU:-
19.00 Rep. Hoogovenschaaktoernooi.
19.03 Openbaar Kunstbezit. 19.13
School en huls, lez. 19130 La clemenza
dl Tito, opera van Mozart, ultgev. door
BBC Symfonie-ork. en -koor met sol.
(In de pauze: plm. 20.25-20.45 De taal
van het heelal: voordraoftit en muz.).
21.50 Spelen met taal. 22.C0 Lichte
gram muz. NVSH: 22.20 Sextant: ra-
dloweekbl. van de NVSH: NRU22.30
Nws. 22.38 Parlementair overzicht.
22.45 Stereo: X. een sprong in 't duis
ter. 23.55-24.00 Nws.
(Over de 4e lijn) van 18-20 uur.
Mlaou (Barelll) Okest Almé Barelll,
Roslta la bonlta (Grenet) ld.; Adios
pampa mla (Mores) Orkest Alfred
Hause; Rumba tam bah (Hernandez)
Orkest Almé Barelli; Blue tango (An
derson) Orkest Alfred Hause; Araor,
amor, amor (Ruiz) Orkest Almé Ba
relll; Maria de Bahla (Misraki) ld
..Oliver" (Lionel Bart) Stanley Hollo-
way. Alma Cogan. Violet Carson. De-
nis Waterman. Tony Tanner. Lesley
Fyson. Charles Granville Horace
Phelps. Rita Williams. The Williams
Singers, Orkest Tony Osborne; Cara
van (Ellington) Wes Montgomery met
orkest; People (Styne) ld,; Moca flor
(Freure) Id.; Theodora (Taylor) Id
Born to be blue (Tormé) id.; West
coast blues (Montgomery) id Broad
way Woode) The Three Sounds; Sum
mertime (Gershwin) id.; Rabble rou-
ser (Byers) Orkest Count Basle; Sas
sy (Byers) id.; Gymnastics (Byers)
id.; Yurlko (Byers) ld.; Doodle-óodle
Id.
VOOR DONDERDAG 30 JANUARI
Hilversum l. 402 m.
AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgymn.
7.20 Stereo; Lichte grammuz VPRO-
7.54 Deze dag AVRO: 8.00 Nws 8.11
Radlojourn 8.20 Stereo: Lichte gram
muz. (8.30-8.33 De groenteman) 8.50
Morgenwijding 9.00 Hedendaagse
symfonie muz. (opn.). 9.35 Waterst
9.40 Schoolradio. 10.00 Voor de
kleuters. 10.10 Arb.vit (gr <11.00-
11.02 Nws.), 11.30 Stereo; Planorecital
(opn klaes. muz. 11-66 Beursberioh-
ten. 12.00 Stereo; Licht instrumentaal
ensemble met zangsol. 12.26 Meded.
t.b.v. land- en tulnb. 12.29 Pauzethea
ter: liedjesprogr. 13.00 Nws. 13.11 Ra
dlojourn. 13.30 Stereo: 't MuzLkanten-
uur I. Klavecimbelrecitaloude muz.:.
II Omroepkamerkooroude koorzang;
III Berlljns Filharmonisch Octet: mod.
muz. 14.30 't Is Historisch: een progr.
over geschiedenis en archeologie. 15.00
Voor de zieken. 16.00 Nws. 16.02 Inlei
ding tot muz. begrip, muz. lez. 16120
Klass. seml-klass en mod. Nederl. ka-
mermuz. (opn.). 17.00 Amateurs musl-
oerenaccordeon- en fanfaremuziek,
(opn.). 17.00 Voor de Jeugd. 17.55 Me
dedelingen.
Hilversum 2. 298 m.
KRO: 7.00 Nws. 7.10 Het levende
woord. 7.15 Badinerie: klass. seml-kl.
en mod. muz. (gr 8130 Nws. 8.32
Voor de huisvr. (9.00-9.10 Gymn. voor
de huisvr.). NRU; 10.00 Wat heeft dat
kind?, pedagogische lez. 10.20 Stereo:
Muz. uit de Barok (gr.). KRO: 11.00
Nws. 11.02 Voor de zieken 11.55 Mede
delingen NCRV: 12.00 Los-Vast: gev
progr. (12.15 Boekbespreking; 12.26
Meded. t.b.v land- en tulnb 12.30
Nws.; 12.41 Act.; 12.50-13.10 Middag-
dienst). 14.00 Stereo: Lichte orkmuz.
(gr 14.25 Stereo: Lichte muz voor
strljkork. (gr.). 14.35 Stereo: Pianore
cital: mod muz. (opn.) 15.00 Herv.
mlddagdleiist. NRU: 15,30 Meer over
minder: een progr. met meer Inform,
over mensen en dingen die minder
op de voorgrond treden (16.00-16.02
Nws.). NCRV: 17.45 Sportact
Hilversum 3. 240m. en FM—
NCRV: 9.00 Nws 9.02 Voor de zie
ken. 9.40 The Klllma Hawalians Show.
10.00 Nws. 10.03 Muz. bij -e koffie-
licht pl.progr, (11.00 Nws.). NRU: 1200
Nws. 12 03 Licht pl.progr. KRO: 13 CO
Nws. 13.03 Act. 13.08 TNT: licht pl.pro-
gramma. 14.00 Nws. 14 03 Pop-In. 15 00
Nws 15.03 Holster: Pop- en Country-
muz. 16.00 Nws 16.03 lORRRrrr: Hit
parade. 1700 Nws. 17.02 Act 17.07-
18.00 DraaiJUofdraallk: verzoekplaten.
TELEVISIEPROGRAMMA'S
Nederland I
NTS/NOT: 11.00-11.60 en 14.00-14 50
Schooltelevisie. NTS: 18.50 In kl De
Fabeltjeskr. NTS: 19 00 Journ AVRO*
19.07 In kl.: Julia. TV-feullleton. 19 31
AVRO's Sport panorama. NTS 20 00
Journ. AVRO: 20.20 AVRO's Televlzler
20 45 In kl.: High Chaparral, TV-feull
leton. 21.35 In kl.: waar de meisjes
rijn. muz. show. 22.20 Info: maan
delijkse advies- en Inform.rubr NTS-
22 45-22.50 Journ. 22 50-22.56 Teleac:
Cursuslnform Groenteteelt onder glas
(herh 23.00-23.30 Teleac: Kijk eens
wat ik zeg (les 18 - (herh.).
Nederland II
NTS: 18.50 In kl De Fabel tjeskr.
NTS: 19.00 Journ. 19.03 Scala: inform
progr. NCRV: 19.30 Horen en zien-
progr over verschijnselen ln de mod
muz. NTS: 20.00 Journ NCRV: 20 20
Rodeo: long talent ln de lichte muze
21.10 Kijkkljk: amusementsprogramma
21.55 Act.rubr. 22.20 Dagboek van
Rembrandt IKOR/CVK/RKK22 25
Kenmerk-Laatrubr over mensen en
meningen NTS: 22.56-23.00 Journaal,