„Play-time" een nieuw meesterwerk van Tati Minister Klompe reikte hoofdprijs W.P.Ph. uit KERSTORATORIUM VAN RIENK BEINTEMA Gé Hofenk 9.90 MAANDAG 18 DECEMBER 1587 LEIDSCH DAGBLAD Gouden „Hosanna" in Boskoop ADVERTENTIE Verheul: prachtige fluitist In de met bloemen versierde Boskoopse geref. kerk was de stemming zaterdagavond feestelijk, aangezien „Hosanna" daar een jubileumconcert gaf met aan de kop van het programma de jaartallen 19171967. Belangstelling is de feestvierende niet onthouden. Niemand minder dan de vermaarde fluitist Koos Verheul behoorde tot de medewerkenden; met reden: toen hij nog niet of nauwelijks fluiten kon, was hij een „Boskopertje". Naast hem werkten mee de sopraan Lize Schoo, de bas-bariton Henk Kroes, de hoboïst Frans Wesseling, een koperkwartet, de pianiste mevrouw Van Kruiswijk en Leen Ramp vooy de orgel partijen al deze instrumentalisten uit Boskoop of'omgeving. Uitgevoerd werd het kerstoratorium „Christus Geboorte" van Rienk Bein- tema, wiens werkterrein in Friesland ligt. Voor een koor, dat nog niet hoog gevlogen heeft, zal de voorspiegeling „een oratorium zingen" aanlokkelijk zijn geweest. We begrijpen, dat men in argeloosheid kon büjven op het punt van artistieke verdiensten. Die verdiensten bezit het werk echter niet. We hebben geen muzikale zin gehoord, die ons min of meer bekend in de oren klonk. De toehoorder mag het mooi hebben gevonden. Bijv. die fluitsolo. aan de eerste sopraan-aria voorafgaand, maar wie maakte dat wérkelijk: Beintema of Bach? Uiter aard klonk dat puik in de meester toon van Verheul. Henk Kroes bewees, om. In de rol van Evangelie-verteller, een uitste kend geschoolde zanger te zijn met een goed zittende stem, zij het wat vreugdeloos- Hij voldeed onvoorwaar delijk. Dat deed Lize Schoo, als en gel, niet minder. Zij kon nog iets meer: boven de gebondenheid aan de tekst uitrijzen om het puur muzi kale te bereiken- Daar begint „kunst". Wat Beintema betreft, deze „brave" muziek zonder origineel muzikaal avontuur, zonder spanning in de bouw, kan geen „kunst" heten. Toch zal „kunstgevoel inscherpen". Herman Kapteijn's doel wel zijn als koordiri gent. Zijn koor zingt fijn en gedis tingeerd. De dames met name doen het rank en teer en jeugdig licht. „Hosanna" heeft een basis. Beintema maakt veelvuldig gebruik van bekende koralen en kerstliederen, die de binding met de kerkelijke luis teraars verzekeren. Ook ingelast sa- menzingen verzekert dat. De instru mentalisten hebben een aantrekkelij ke medewerking geschonken. Ten de le vóór het oratorium. Want daaraan was nog een uitgebreid programma voorafgegaan, waarin het dames- en het meisjeskoor elk afzonderlijk, wel en niet a cappella, zijn opgetreden. Te noemen valt van de meisjes 't ko raalvers „Zion hört die Wachter sin- gen" uit Bach's Kantate „Wachet auf" en van alle zangers samen de uiterst verdienstehjke Cantate van Koos Bons „Heft aan een luide zang" (met het koperkwartet)Koos Ver heul nam solo (met orgelbegeleiding) Bach's Sonate in C voor zijn reke ning. Vanzelfsprekend is het jubile umconcert niet zonder toespraken voorbij gegaan. V Aan het uitvoeren van het jubileum concert gings 's middags een recep tie vooraf- Van de geboden gelegen heid om het bestuur met het berei ken van het tiende lustrum te com plimenteren is een druk gebruik ge maakt. Naast plaatselijke predikan ten, afgevaardigden van zustervereni gingen, de heer J. Sosef uit Gouda, voorzitter van de kring Gouda van de chr. bond van koor- en oratorium verenigingen. etc. was de plaatselijke overheid vertegenwoordigd door bur gemeester Van Dedem, wethouder mr. dr. J. F. Taat en gemeente-secretaris P. Q. Groot. Het was een treffend moment toen het bestuur werd gecomplimenteerd door een der oprichters van „Hosan- Koopvaardij - monument van Wessel Couzijn In en boven een van de vijvers bij het Haags Gemeentemuseum zal een monument van Wessel Couzijn, de winnaar van de Staatsprijs voor beeldhouwkunst, worden geplaatst. De gemeente Den Haag heeft hiertoe op dracht verstrekt. Het beeld wordt ge maakt naar het ontwerp voor een Koopvaardij monument, dat Cou- Bijn bij een meervoudige opdracht in 1951'52 maakte. De opdracht van de gemeente Den Haag is er een uit de reeks gemeen telijke opdrachten voor verfraaiing Van straten, plein en woonwijken. Het beeldhouwwerk wordt in roest vrij staal uitgevoerd. na", nJ. de 85-jarige heer W. van Bergen sr., die 's avonds ook het ju bileum- concert heeft bijgewoond en hiervan, gelijk de vele anderen, veel genoegen heeft mogen beleven. Het was een zeer sympathieke geste van de leden van „Hosanna" om de dames bestuursleden te ven-assen met 'n kandelaar, de heren bestuursleden met 'n koperen sigarettenbeker terwijl dirigent Herm. F. Kapteijn een asbak in de vorm van een kikker werd aan geboden. Voorts had men voor ieder bestuurslid en dirigent een boeket bloemen. ADVERTENTIE SCHOENEN BREÊSTRAAT165-167- LEIDEN Kerstconcert onder Bart van Beinum Het jaarlijkse kerstconcert van het Concertgebouworkest, dat plaats vindt op zondag 24 december om 14.15 uur in het. Amsterdamse Con certgebouw, wordt geleid door Bart van Beinum. Dit zal de tweede maal zijn dat Bart van Beinum aan het hoofd staat van het orkest, waaraan zijn vader gedurende 28 jaar als dirigent ver bonden is geweest. Aan het kerstconcert werken Erna Spoorenberg. Peter van der Bilt (zang) en Bernard Bartelink (orgel) als solisten mee. Leden van het Am sterdamse Toonkunstkoor treden voorts op in de Kantate „Selig ist der Mann" van Joh. Seb. Bach. Het pro gramma wordt gecompleteerd met de Suite uit „Water Music" en het Or gelconcert in Bes gr.t. op. 4 no. 2 van Handel. Het bestuur van het gouden ,JIosanna". ROBERT STOLZ, MARGRIT SCHRAM, RUDOLF SCHOCK ZAUBERLAND DER OPERETTE Deze prachtige langspeelplaat voor slechts HAARLEMMERSTRAAT 66 Hugo Claus kreeg Hustinxprijs De uitreiking van de Hustinxprijs voor Nederlandstalige toneelauteurs nam zaterdag in Maastricht nog geen tien minuten in beslag. Het hoofd van de afdeling toneel en letteren van het Ministerie van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk Werk, de heer H. J. Michael uit Rijswijk, overhandigde die prijs (f 1000 plus 'n oorkonde) met heel weinig woorden tussen de werk vergadering van „Het contact Neder landse en Vlaamse toneelauteurs" en de opvoering van Hugo Claus". „Ma ma kijk zonder handen" over aan de Vlaamse acteur. Mevrouw Claus 'kreeg bloemen Er waren maar een paar handen vol belangstellenden met de bijeengekomen toneelauteurs ge komen om van de uitreiking getuigen te zijn. ADVERTENTIE Quick Up...'t is goed. Ko drinkt 't. Concert in Alphens Goede Herderkerk Voor het zaterdagavond in de Goe de Herderkerk in Alphen door Arjen van Lunen, met medewerking van Janny Göbel-Godthelp, gegeven con cert was de belangstelling bevredi gend. Namens het comité deelde de heer A. Warn aar mede dat in de ko mende maanden nog drie concerten volgen; het eerste op 20 januari 1968. De heer Wamaar gaf instructieve toelichtingen. Arjen van Lunen speel de op het orgel eerst een viertal ko raalvoorspelen van Joh. S. Bach. Daarna zong de sopraan Janny Gö bel-Godthelp „Wie lieblich ist der Boten Schritt" van Handel. Zij zong later nog een aria uit de Kerstkanta- te van J. S .Bach: „Jesu, Dir sei Dank". Beide nummers werden zuiver verklankt. Arjen van Lunen speelde een „Pas torale" van Bach. Het slotnummer was een boeiende „Fantasia maesto so" over de slotzang van Maria, een compositie van Arjen van Lunen. Drie verzen van genoemde lofzang werden door allen meegezongen. Verblijdend dat ook bij de jeugd belangstelling is voor deze concerten. Ironische lachspiegel (Van onze Parijs correspondent) Jacques Tati, de Franse cine ast, wiens moeder een Neder landse was, schepper van „Monsieur Hulot", heeft zich zaterdagnacht met een gerust en zelfs uitbundig hart ter rus te kunnen leggen. Na vier Jaar, veel langer dan aan vankelijk was voorzien, na ongeveer en nacht aan zijn nieuwe cinera- mafilm „Play-time" te hebben ge werkt, had hij zich al geruime tijd het ongeduld, het vertrouwen en zelfs de furieuze vijandschap van al zijn Franse, Duitse en ook Nederland geldschieters op de hals gehaald. Tenslotte heeft hij zijn persoonlijke bezittingen plus een hypotheek op zijn villa by Parijs, in de balans gewor pen om toch maar voort te kunnen blijven werken, want op zijn manier is Jacques Tati een ongeneeslijke per fectionist. Tot zaterdagmiddag is hij nog met de montage bezig geweest in zijn laatste woorden waren toen: .Over een paar uur zal ik weten of ik op de keien kom te staan, of dat ik in de toekomst misschien nog wel- ;ns een film mag draaien". Gewonnen Als gezegd: hy heeft zyn kruis of munt gewonnen, zo we tenminste mo gen afgaan op onze eigen indrukken vooral op de by na delirerende ont vangst. die „tout Paris", waarin zich met Bert Haanstra ook vele buiten landse vrienden-cineasten van Tati hadden gemengd, „Play-Time" heeft bereid. „Play-Time", die in februari zyn Nederlandse première zal beleven, is een onversneden Tati-film ge worden. Een éénmansprodukt. waar in Tati is opgetreden als producent, monteur en by de première tenslotte zelfs ook nog als operateur, omdat hy op dat historische moment, zelfs die hun beste kansen op wat simpel le vensgeluk doorgaans zo groveiyk ver spelen. Maar belangrijker dan die oprechte eenvoudige levensles zyn mis schien nog wel de talloze vondsten en verrassingen waarmee Tati zyn ver haal heeft gelardeerd en die we op dit moment beslist nog niet willen verklappen. Op <ffit ogenblik hoeft u, lykt ons, alleen nog maar te weten, dat Jacques Tati als ironisch mora list, een nieuw meesterwerk aan zyn „jour de fête" en zyn Hulot-serie heeft toegevoegd, waarvan u zich nu dus nog twee maanden op de kennisy making mak verkneukelen. JACQUES TATI Debutante Naast de lange slungel van mon sieur Hulot is er als tegenspeelster een Duitse debutante, die Tati, als kindermeisje, by zijn buurman had ontdekt. En ook voor de stof of de in houd van „Play-time" is Tati zich zelf en zyn verleden weer trouw ge bleven: opnieuw houdt hy zyn twin tigste eeuwse tydgenoten de spiegel, de ironische lachspiegel voor, in hun hygende jacht naar comfort, waarby (Van onze correspondent) „Ik ben erg trots dat een Nederlander deze grote prijs heeft gekregen". Dit zei zaterdagmiddag mej. dr. M. A. M. Klompé, minister van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk Werk, in het Nederlands Congresgebouw in Den Haag bij de uitreiking van de hoofdprijs van World Press Photo '67 aan een duidelijk niet geïmponeerde Co Rentmeester, de uit ons land afkomstige starreporter van „Life". Even voordat Rentmeester, door het bestuur van World Press Photo uit Saigon naar Den Haag gehaald, verscheen, waren de winnaars van eerste pryzen het podium opge stapt. Onder hen de twee andere Nederlanders, die belangryke pry zen in de wacht sleepten: H.C.-foto- graaf Karei Vereecken („Zilveren camera") en Gerard Klijn (meest artistieke plaat). De talryke geno digden, onder wie de Haagse burge meester, kregen daarna onge wild een demonstratie van het „vak" te zien: persfotografen, die in groten getale de winnaars om ringden om een plaatje te maken Voordat de prysuitreiking plaats vond had mej. dr. Klompé de ten toonstelling geopend met een druk op de knop, waardoor de bekroonde foto's geprojecteerd werden op het scherm van „Studio 2000," het film theater in het Congresgebouw. In haar toespraak schonk de be windsvrouwe aandacht aan enkele specifieke kenmerken van de foto- journalistiek: „de stroom van visue le voorlichting neemt de laatste ja ren mede onder invloed van tele visie enorm toe. De gemiddelde burger kan echter niet meer dan een bepaalde hoeveelheid beelden opnemen. Als die grens bereikt is zullen beelden geen indrukken meer bij hem achterlaten. Ik geloof dat deze ontwikkeling tot gevolg heeft dat de beoefenaren van foto-journa listiek kritischer ten aanzien van de resultaten van hun werk worden." Ook zei minister Klompé dat de fotojournalist een eigen grote ver- antwoordelykheid draagt. Dit ele ment moet steeds worden onder kend in discussies over het privéle- ven, de indiscretie, de persvryheid, de „harde" foto e.d. De byeenkomst was ingeleid door World Press Photovoorzitter Van Breukelen. die vertelde dat het volgend jaar een nieuwe formule voor de Inzendingen voor deze foto manifestatie zal worden gehanteerd teneinde het gevaar van een te gro te eenzijdigheid te vermyden. De Engelsman Derrek Knight, voorzit ter van de internationale jury, gaf een toelichting, waarby hy wees op de grote betekenis, (indertyd is ons blad gepubliceerd) die de bekroonde foto van de Nederlander Klyn (hongerend kind in India) kan heb ben. „Deze foto is een boodschap voor de hele wereld, die meer zegt dan alle woorden." Tenslotte maakten de genodigden een rondgang over de expositie, die in het Congresgebouw zeer goed tot haar recht komt. Uitreiking Buchelius- en Frederiksprijs 1967 Zaterdag heeft de Ver. van Neder landse Kunsthistorici haar jaarver gadering gehouden in de Technische Hogeschool Twenthe te Enschede. Er werden enige pryzen voor kunsthis torische verhandelingen uitgereikt en wel tweemaal de Bucheliusprijs, die wordt verleend voor werk van do cumentair karakter en dit jaar voor het eerst de mr. J. W. Frederiks- prys, ingesteld voor publikaties op het gebied van de decoratieve kunst. De Bucheliusprijs was voor de he ren B. J. A. Renckens en drs. J. L. Locher., mevrouw Th. M. Duyvene de Wit-Klinkhamer kreeg de Frede riksprijs. De heer B. J. A. Renckens, weten- schappeiyk ambtenaar by het Ryks- bureau voor kunsthistorische docu mentatie in Den Haag, is sedert 1935 aan die instelling verbonden. Zyn werkzaamheden betroffen vooral de documentatie van onze 17de-eeuwse schilderkunst. Drs. J. L. Locher studeerde kunst geschiedenis aan de Rijksuniversiteit te Leiden. Na zyn doctoraal examen (in 1965) werd hy aangesteld by het Haagse Gemeentemuseum als con servator van het Prenten-kabinet In deze functie heeft hij enige tentoon stellingen georganiseerd op het ge bied van de moderne kunst. Een uit voerig onderzoek omtrent het werk en streven van de moderne graficus Anton Heyboer resulteerde in een tentoonstelling en de daarby beho rende catalogus met een oriënterende inleiding. Mevr. Duyvene de Wit-Klinkhamer conservatrice van de zilverafdeling van het Ryksmuseum, verkreeg de prys voor haar gehele oeuvre, dat nauw samenhangt met haar ruim 20- jarige werkzaamheid aan het Ryks museum. Zy karakteriseert in haar geschriften de stijlkenmerken van on ze nationale edelsmeedkunst. Het werk van de 17de-eeuwse zilversme den Paulus en Adam van Vianen had daarby haar voorkeur. Algerije rustig In Algerije hebben de laatste op standige troepen zich zaterdag over gegeven, waarmee een einde is geko men aan de opstand tegen het be wind van premier Boumedlenne. In een communiqué werd gezegd, dat het .misdadige avontuur", dat in de nacht van 14 op 15 december begon, is geëindigd en dat het normale le ven in de sector Al Afroen, ongeveer 75 km ten zuidwesten van Algiers, is teruggekeerd. De opstandelingen, on der leiding van de voormalige staf chef van het leger, kolonel Tazar Zbiri zyn weer in hun kwartieren. De jacht op kolonel Zbiri wordt voorgezet. NEDERLAND 1 VARA 6.55 uur Pipo de clown 7.00 uur Nieuws 7.07 uur Kenmerk 7.32 uur Geheim agent 86 (kleur) 8.00 uur Journaal en weeroverzicht 8.20 uur Achter het nieuws 8.50 uur Per seconde wyzer 9.30 uur De Forsyte sage 10.20 uur Laatste nieuws 10.25 uur Sluiting NEDERLAND KRO 6.55 uur Pipo de clown 7.00 uur Nieuws 7.03 uur Hollywood palace 7.52 uur Langs een omweg naar kerstmis 8.00 our Journaal en weeroverzicht 8.20 uur De verloofden; tv-spel 8.45 uur Jongens met smerige gezichtenfilm 10.25 uur Laatste nieuws 10.30 uur Sluiting UIT HET RADIOPROGRAMMA: Hilversum 1 10.00 uur Vrijmetselaarsmuziek van Wolfgang Amadeus Mozart 10.55 uur Lichte muziek voor de late avond Hilversum 2 „Kent U mijn vrouw" Rotterdam kreeg gisteren klap op klap te verwerken. Eerst ver loor Feyenoord al van een Delfts clubje, en daarna moest de Rot terdamse Universiteit nog zyn meerdere erkennen in de uni versiteit van Groningen. „Twee kamp" is niet in eerste instan tie bedoeld om te lachen, zoals „Kent U myn vrouw?", wy staan nog steeds heel positief tegenover deze kleinburger-se rie", omdat Nell Koppen en Wim van den Brink het zo uitstekend spelen. Er zitten ook wel kleine grapjes en vondstjes ln, die een glimlach op het gezicht toveren. „Bevrijd" lachen is er echter niet bij. of het moest aan het slot zijn, als ze eindeïyk de deur uit zyn en je tenslotte, doodop, ienkt: Pfff. het is weer achter ie rug. gelukkig maar! Kleingoed Het concert met Robert Stolz, had een feestelijk cachet, te ver- geiyken ongeveer met het nieuw jaarsconcert of het Grand Gala du disque classique. Het was een ..teadeloze" uitvoering, uitstekend in beeld gebracht. Zaterdag avond was er weer Dorus als kin dervriend, opnieuw een leuke uitzending, al bleef de herinne ring aan „Poessie mauw" er te geducht aan knagen. ..Achter het nieuws" bracht Herman Wigbold terug, die enige weken Amerika verkend heeft. Het Tsjechische volkskunstensemble Sluk liet zien dat de volksdans niet in het verleden hoeft te blyven steken, want men bracht een zeer eigentijds programma, dat slechts geënt was op de volksdanskunst uit het verleden. Aan het „oostelyk blok moet de vernieuwing toch wel voorna melijk van Polen (film, toneel en dans) en van Tsjecho-Slowakye (film. totaal-theater en volks dans) komen. Vergrijzing van Berlijn Tenslotte nog iets over de .speciale berichtgeving" van Dick Verkyk, dit keer gewyd aan de „vergryzing" van West- Beriyn. De VARA. de NTS en de VPRO hebben elkaar in Ber- ïyn een beetje in de weg gelo pen, met als gevolg dat NTS-Pa- noramiek zyn uitzending een week heeft moeten uitstellen. De bydrage van Verkyk en het Berlynse probleem was heel be zienswaardig, vooral dankzij de gesprekjes met de studenten, die goed en helder uit hun woorden konden komen. 'VOOR MAANDAG 18 DECEMBER Hilversum 1. 402 ni. AVRO; 18.00 Nws. 18.15 Act. 18.30 D® tafel van (half) zeven: gevar. pro gramma. NRU: 19.30 Nws. R.V.U.: Pe ru: Kunst en oultuur ln de Inkatijd, door J. J. Buffart. 20.05 Scala Inter nationaal: kunstkroniek. 22.00 Progr. van de Orde van Vrijmetselaren: Vnj- metselaarsmuz. van Mozart en toespra ken. 22.30 Nws. 22.40 Act. 22.55 Ste reo: Lichte gr.muz. 23.20 Radlorama: veertiendaags mini-magazine. 23.55- 24.00 Nws. Hilversum 3. 298 m. NORV: 18.00 Stereo: Meisjeskoor i beeld 20.45 Stereo. 22.15 Literama: radiokroniek over boe ken. schrijvers en toneel. 22.30 Nws. 22.40 Avondoverdenking. 22.50 Mozart, schrijver van muz. en brieven, klank- d. 23.30 Zoeken 23.55-24.00 N (Over de 4e iyn) van 18-20 uur. I. Maurice Ravel 1. Ma Mère l'Oye (22 min.). Prélude et Danse du Rouet. Pavane de la Belle au bois dormant. Petit Poucet. Laideronnette. Impéra- bois dormant. ucet. Laideroi trice des Pagodes. Les Entretiens de la Belle et de la Béte. Le Jardln féeni- qtwt. Suisse Romande Orkest o.l.v. Er- piano Parijs oJ.v. Paul Paray, II. Darius Mllhaud. 1, La Créatlon du Monde, ballet (16 min.). Orkest van het Conservatorium van Parijs o.l.v. Prèt-re, 2. Suite Provencale 16 Orkest van het Conservatorium van Parijs o.l.v. Serge Baudo. III. Francis Poulenc. 1. Les Bi ches. balletsuite (19 min.). Rondeau. Adagletto. Rag-Mazurka. Andantino. Final. Orkest van het Conservatorium van Parijs o.l.v. Georges Prètre. 2. Au. bade. concerto chorégraphlque (21 min Toccata - Cadence - Les Com- pagnes de Diane - Entrée de Diane - Sortie de Diana Introduction a Ia Leids Kamerkoor zong in Rotterdam In de 18de Cantate-Dienst van de Sint Laurenskerk in Rotterdam is het Leids Kamerkoor wederom opgetre den, nu met de Bach-Kantate 70, „Wachet, betet, seid bereit". Een en ander onder leiuing VEin Barend Schuurman met medewerking van Trudi Koeleman. sopraan, Nel Wisse, alt. Marius van Altena. tenor. Cor Niessen. bas. Tyn van Eyk, cembalo en George Stam, orgel. I Variation de Diane - Variation de Dia ne - Désespoir de Diane - Adieux et Départ de Diane Jacques Févrler, piano; Orkest van het Conservatorium van Parys o.l.v. Serge Baudo. VOOR DINSDAG 19 DECEMBER Hilversum 1. 402 m. AVRO: 7.00 Nws. 7.10 Ochtendgvnv, 7.20 Lichte gr.muz. VPRO: 7.55 Deze dag, lezing. AVRO: 8.00 Nws. 8.10 Act. 8.20 Lichte gr.muz. (8.30-8.35 I»e groenteman.) 8.50 Morgenwijding, NRU: 9.00 Uitgebreide rep. 9.35 Wa terstanden. 9.40 Stereo: Muz. uit de Ba rok (gr.). AVRO: 10.00 Voor de kleu- 10.10 Arbeidsvitaminen: populal» .00-11.02 Nws.), >ekplaten jnprogT. (1 11.55 Beursber. 12.00 Stereo: Viool plano: klase. en semi klass. muz. 12.27 Med t.b.v. land- en tuinbouw. 12.30 Overheidsvoorl.Uitz. voor de land bouw 12 40 Sportrevue. 13.00 Nws. 13.10 Act. NRU: 13.30 Filmmuz. 14.30 Ros trum of composers: internationaal fo rum over hedendaagse muz. AVRO 15.00 De zevenkoppige draak, hoor spel. 15.25 Franse kerstliedjes (gr.). 15.40 inleiding tot muz.begrip. muzi kale lezing. T6.00 Nws. 16.02 Stereo: Sopraan en piano: mod muz 16 25 Voor de jeugd. 17.15 Lichte orkestmuz. 17.30 Voor de teen angers. Hilversum 2. 298 m. 5ETC-7-00 Nws- 7-10 Het levende woord. 7.15 Stereo: Klass. gr muz. 7.30 Nws 7.32 Act. 7.45 Stereo: Volksmuz. (gr.)- S.OO Nws 8.10 NCRV-lied. 8.18 Gewijde muz. (gr). 8.30 Nws. 8.32 Voor de huisvr. 9.15 Stereo: Omroep Ka- madrigalen. 9.30 School- in^R'cl Theologische etherleergang, 10.35 Stereo: Pianorecital (opn): klas sieke muz. 11.00 Nws. 11.02 Voor de zieken. KRO: i >.on Van twaalf tot twee, gevar. progr. (12.23 Voor de land bouwers; 12.27 Med. voor land- en tuin bouw; 12.30 Nws.; 12.40 Act). 14.05 Schoolradio. 14.30 Pizzicato: muzikaal magazine. (16.00-16.02 Nws.). 17.00 Overheidsvoorl. Kerstmis ln de Nederlandse Antillen. Spreker; Henk Dennert. 17.10 Voor de kinderen. Hilversum 3. 240 m en FM. VARA; 9.0° Nws. 9.02 NAR: Onze Nederlandse Artiesten Revue op de plaat 10.00 Nws. 10.02 Kllnk-Klaar: Aansluitend: Geen ja geen nee. (UOO Nws.). 12.00 Nws. 12.02 Zorro: progr. voor tieners. 13.00 Nws. 13.02 Ekspres- gevar platenprogr. (14.00 Nws.). 1500 Nws. 15.02 Er-.Tee-Em-Drle. 16.00 Nws. 16.02-18.00 Licht platenprogr. (17.00 TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I NTS: 18.55 Plpo de clown. 19.00 Jn 20 0 AVRO's Televizler 20.40 Muitery op tie. toneelspel. Bond zonder 22.25 'n Goede buur ls beter 22.35-22.40 Journaal. 22.40-23Atfbe'be- zetting ter discussie. Nederland II NTS: 18.55 Pipo de clown. 19.00 Jn. 19.03 Kees Brusse presenteert 19 10 Van gewest tot gewest. 19.30 De 21e eeuw: Studeren ln 01. 20.00 Journaal. NTS: 20.20 In kleur: Dubbelspion: Myn moeder, een spionne. TV-film. 21.05 Eidofoor: Europees gesprek met uitgever en auteur Jean Jacques Ser -Schreiber. 22.00 Tweeduuster. Ver boden voor honden. TV-film. NTS: 10-22.35 Journaal.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1967 | | pagina 5