„Alleen door jarenlang hard werken kun ie iets bereiken Dynamietkrakers: wij traden vrijwillig terug KEERT TERUG PIPO en gióteren programma IN DE GREEP^ VAN DE GRIEP? Doe geen beroep op Pleidooi van dr. J. J. Werner onnodig huisarts! ller|- WOENSDAG 12 JANUARI 1966 LEIDSCH DAGBLAD PAGINA 5 L.D. OVER RADIO EN T.V. L.D. OVER RADIO EN T.V. L.D. OVER RADIO EN T.V. De aanhoudende smeekbeden van duizenden Nederlandse kinderen worden verhoord: Pipo de Clown komt terug op de televisie en wel op een hele speciale manier. De eens zo populaire Pipo een geesteskind van schrijver Wim Meuldyk, die in 1964 op het hoog tepunt van zijn succes verdween gaat Klaas Vaak opvolgen als in- slaap-prater (en -susser) van onze jongste generatie. Pipo komt waarschijnlijk nog dit voorjaar in functie als verhaal tjesverteller om zeven uur. Het is nog niet zeker, dat hij iedere dag op het scherm verschijnt. Bij de NTS is op het ogenblik een voor stel in behandeling om hem af te wisselen met een andere figuur in een voor-het-naar-bed-gaan- programma. Dat zal dan waar schijnlijk een zekere kabouter Kandelaar worden, een mannetje dat ontsproten is aan de fantasie van VPRO-regisseur Ton Hasebos. In elk geval is het duidelijk, dat Klaas Vaak al heel snel weer ver dwijnt. De oorspronkelijke Duitse Klaas is ook nooit zo populair ge worden. Dit in tegenstelling tot zijn voorganger Barend de Beer. Al in de tijd van Barend werd ge zocht naar een Nederlandse serie, 's avonds om zeven uur. Men meent het nu ln Pipo de clown en even tueel ook in Kabouter Kandelaar te hebben gevonden. Pipo de Clown zal ook in zijn nieuwe hoedanigheid gespeeld worden door Cor Witschge. Ook Mammeloe komt terug. Het is echter nog niet bekend of Christel Adelaar deze rol weer zal nemen. In de nieuwe serie vertelt Pipo verhaaltjes aan zijn dochtertje Petra, een rolletje dat gespeeld zal worden door de 4-jarige Marjoleintje Knap, een nichtje van de bekende journalist Henri Knap. Wim Meuldijk heeft op het ogenblik reeds 20 voor zijn nieuwe Pipo ge THOM KETTING (25 jaar musicus) geeft advies aam tiemersterretjes; 99 (Van onze Haagse correspondent) ..Ik heb nog altijd een zwak voor de marine", zegt de man, die als de tweede wereldoor log nooit was uitgebroken nu misschien als officier Tho mas Zomerschoe over het dek van een oorlogsbodem had ge stapt. maar van een opleiding tot adelborst kwam niets te recht: de Duitsers vielen in 1940 ons land binnen. Het leek Tho mas onder die omstandigheden verstandiger een heel andere richting in te slaan, een vak te kiezen waarvan hij tijdens zijn schoolperiode aan de Haagse Raamstraat-h.b.s, als één van de jeugdige ..Stringbrothers" al een beetje had mogen proeven. Thomas koos de muziek en daar mee een andere achternaam: de naam van zijn beroemde moeder Co- ba. Het werd: Thom Keiling. Nu, januari 1965, viert dezelfde Thom Kelling zijn 25-jarig jubileum. Als doorkneed artiest, als zanger gita rist die de Zuidamerikaanse ritmen in Nederland introduceerde, als mu sicus die nagenoeg in alle toonaan gevende Nederlandse orkesten speel de, als bandleider, die tal van for maties grote faam bezorgde, als ge liefd spreker op lezingen, als maker van meer dan 35 grammofoonpla ten. Kortom: als een keihard wer kende musicus, die onmogelijk meer valt weg te denken uit de vader landse showbusiness. Een mij onbekend persoon stuurde mij onlangs een knipsel uit ik weet niet welke krant. Dat klinkt nogal vaagtoegegeven, maar de inhoud van het knipsel is tastbaarder. Ik laat dat knip sel nu maar even aan het woord: „Wie kent niet het zinkende ge voel als een heel dierbare oude fiets echt niet verder meer mee- kan, of als de geliefde auto naar de handelaar verdwijnt? Men zou hem 't liefst op stal willen zetten, en hem nog eens aaien of oppoet sen. Maar 't kan niet". Ik zou het knipsel hier even willen onderbreken. Een auto heb ik nooit bezeten, dus ik kan niet beoordelen of het gevoel van de autobezitter gaat zinken als hij zijn oude auto wegdoetMaar fietsen heb ik bij de vleet gehad en ik moet eerlijk zeggen dat ze me nooit iets gedaan hebben. Ik reed erop en soms viel ik ermee, maar daar bleef het dan ook bij. Een enkele keer poetste ik de bel of de lamp op, maar geaaid heb ik ze nooit; ik mag dan een vreemd heerschap zijn, maar er zijn grenzen, ook voor mij. Heel dierbaar is geen enkele fiets mij ooit geweest; meestal werden ze me reeds in hun prille jeugd ont stolen. Wel jammer eigenlijk, want dan zou ik nu misschien we ten wat een „zinkend gevoel" is. Goed, ik geef nu weer het woord aan het knipsel: „Wat wel kan is bewezen door een Amerikaan se: ze sleepte haar dierbare geval naar een autokerkhof, liet hem comprimeren tot een blok van 1 meter bij 1.20 meter en gebruikt dat nu als wandtafel". Ik gooi het knipsel nu opge lucht in de prullenmand en begin met de vrome hoop uit te spreken dat dat „dierbare geval" van die Amerikaanse inderdaad haar auto is. Maar dat zal wel. Het is een leuk ideetje, dat moet gezegd worden, ik vrees alleen dat zo'n wandtafel in veel huizen door de vloer zal zakken. Overigens: hele maal begrijpen doe ik het toch niet. Hoe kan iemand die een zin kend gevoel krijgt als zijn dier bare geval naar de handelaar moet. met droge ogen aanzien dat datzelfde geval tot een wandtafel wordt geplet? En dan nog eens iets: als je nu geen auto hebt, maar een fiets? Zijn er fietsenkerkhoven waar je fietsen kunt laten comprimeren tot .ja, tot wat? Een wandtafel haal je bij lange na niet, tenzij in het poppehuis van je dochtertje. Misschien zou er uit die heel dier bare oude fiets met enige moeite een asbakje te halen zijn of een plaatje waarop je een hete pan kunt zetten. Voor iets heel dier baars vind ik dat een droevig einde. Als ik er goed over nadenk, word ik beslopen door een bo demloos gevoel van eenzaamheid. Een zinkend gevoel. REMCO CAMPERT Klap Thom Kelling heeft éénmaal in zijn loopbaan een werkelijk moeilijke tijd gehad. Dat was omstreeks 1959. „Van die tienerrage heb ik een klap gehad. Het zag er lelijk voor me uit. Maar op het ogenblik ben ik daar alweer overheen, die muziek is geen bezwaar meer voor me. Laat ze maar, denk ik nu, die 1300 bandjes in Den Haag. Ze doén ten minste wat, ze raken tenminste een instrument aan". In die periode haalde Kelling zich de toorn van een uitgebreide schare tieners op de hals. Hy had voor de televisie verklaard Elvis Presley maar niets te vinden. Dat nam de jeugid niet. Thom moet er nu een beetje om lachen. „Adh", zegt hy „eigenlijk ben ik later ook mee gaan doen. Ik ben óók dingen gaan spelen, waarvan ik niet zo verrukt was. Maar ik wilde nooit helemaal afzak ken naar het smaak-niveau van de grote massa. Ik heb mijn artistieke gevoelens nooit geweld willen aan doen. Het klinkt vervelend, maar ik weet zo goed wat veel tienerster- retjes niét weten: dat je alleen door „er tegen aan te gaan staan", door jarenlang je schouders er onder te zetten, werkelijk iets kunt bereiken. Dat is geen theatraal gepraat, dat is de waarheid Thom Kelling. 43 jaar. met zyn «Engelse» vrouw Jose. dochters Thoby (17) en Debbie (8) en trou we poedel Gargon. wonend in een te krap huis aan de Rijswijkse Rembrandtkade, spréékt de waar heid. want hy hééft er zijn schou ders onder gezet, 25 jaar lang. De begintijd was zwaar. „Ik zat als jongen van 18 midden in die oorlogstoestanden. Ik was in gedeeld by de Haagse burgerwacht. We haalden Rotterdamse vluchtel- gen uit die vuurzee naar onze stad. Daar speelden we voor ze. Ik begon toen voor het eerst wat serieuzer muziek te maken". Wie kent zyn verhalen niet over de „verboden liederen" in de oorlog. Misbruik van uniform Drie mannen die in december met behulp van Amerikaanse uniformen en gestolen Amerikaanse nummer borden twee mensen naar West-Ber- lyn hebben helpen ontvluchten, zyn in Berlijn gearresteerd kort voordat zij de stad wilden verlaten. De ju stitie deelde dinsdag mee dat tegen hen een aanklacht wegens diefstal, vervalsing van documenten en on bevoegd dragen van geallieerde uni- vormen is ingediend. Dc drie mannen, van wie de na men niet werden bekendgemaakt hadden vorig jaar december de Oost- berlijnse grenspolitie ongehinderd kunnen passeren door misbruik te maken van het Amerikaanse uni form Een Amerikaanse woordvoer der had de vluchtelingen met het welslagen van hun vlucht geluk ge wenst maar tevens gezegd dat er maatregelen zouden worden geno- Een van de drie gearresteerden had al een vliegbiljet voor Londen in zijn aak toen hy maandag werd aangehouden. De twee anderen wer den kort voor hun vertrek naar Han nover op het vliegveld Tempelhof gearresteerd. Opgepakt Wouter van Gooi zorgde voor Kel- lings eerste ..geschreven contract" en verzorgde Kellings eerste tournee. Daar kwam weinig van. want op 1 oktober 1943 werd Thom in de trein naar Eindhoven opgepakt en naar Amersfoort gebracht. Gejuich van het publiek toen hy negen weken later kaal geschoren weer op het toneel verscheen. Thom werd „ingelijfd" bij het orkest van Boyd Bachman. Op 7 februari 1944 speel de hij voor de eerste maal voor de radio. Na de oorlog kruiste Thom Kel ling met het Engelse leger heel Europa door, leerde de betekenis van „de zwarte markt" kennen (20 DM voor een sigaret), keerde in 1946 terug naar Holland en kreeg i c-en aanbieding van Piet van Dijk, j v/aar hij graag gebruik van maakte. In 1947 vertrok „De blonde man met de donkere stem" voor ander half jaar naar Portugal, waar hy een eigen orkest met Portugezen formeerde, een eigen radioprogram ma had. moppen in het Portugees tapte, kennis maakte met Amalia Rodriguez en ontzettend veel fan mail moest beantwoorden. In dit land leerde Kelling de Zuidameri kaanse en Portugese muziek door en door kennen. NEDERLAND 1 NCRV: 7.01 uur 8.20 uur 10.20 i 10.25 i 10.30 i Nieuws in het kort, NTS Klaas Vaak. voor de kleuters Franse les Beverly Hillbillies, tv-film NTS-journaal Plus minus, quiz Dzjes zien: "Off the record" Attentie, actualiteiten Ds. J. Langstraat NTS-journaal Sluiting. NEDERLAND 2 VARA; 10.50 uur Sluiting. LIT HET RADIOPROGRAMMA: HILVERSUM 1: 8.25 uur Omroeporki 9.40 uur Peter Wald HILVERSUM 2: Nieuws in het kort, NTS Tim Frazer, tv-film Achter het nieuws, actualiteiten Rechter Timberlaine, tv-film NTS-jour—-»al kale ,De zangeres „De kale zangeres" van Ionesco «in 1912 geboren in Roemenië, sinds 1938 woonach tig in Parijs» zijn eerste stuk, dat in 1950 in Parys zijn première beleefde en is in ons land in 1956 voor het eerst op gevoerd door het toneelgroepje „Test", ook toen al onder regie van Kees van Iersel. Bram van der Vlugt kon gisteravond Ton Lensink van toen niet doen vergeten, maar Loudi Ny- hoff en Marlies van Alcmaer waren allebei bijzonder goed, dus aan hen lag het niet, dat j I De kale zangeres" nu minder XvclgC i 1 indruk maakte dan in 1956. Aan de ingpapa" gens als Schiiperoort en „Ollie" Os. over zyn eerste Spaanse lied Bien se que no me quires", over zyn tijd aan de Fluwelen Burgwal, over „gast"-Moochers als Boy Ed gar. Tony Helweg. Ferry Barendse en Charlie Nederpelt, over zijn pe riode aan het residentie-toneel on der leiding van Dirk Verbeek, over zijn figuren in stukken als „Les Romanesques", „Ferdinand Huyck" grote jon- THOM KELLING zoals hij vorig jaar in een show te zien (en te horen) i >as. en „Mariken van Nieumeghen". over zyn eerste echte rol als de bediende van Montague in „Romeo en Julia", over de schnabbels met Cees Schou ten (voor een rijksdaalder bij Gail- lard), over „Los Trovadores", over de vereniging „Tot uw dienst", over Terug in Nederland werd die mu ziek een ware rage. Voor de „Cor- r'da"-club stond het publiek ryen dik. De samba werd eindelijk ge danst, zoals het hoorde. Wéér later zong Kelling met Rita Reys, met Maria Zamora, kreeg hy zyn eigen „Tempolatina" »VARA>. Hy reisde naar het buitenland en maakte liedjes als „Riders in the sky" en Baby, it's cold outside" populair. Hij heeft nu orkesten in verschil lende samenstellingen: Piet Noor- dijk, Wim Kuijlenburg. Lex Smit, Jorge Souto, Wim van der Beek, Jan Vleeshouwer, Kees Kranenburg en Dub Dubois, voor het merendeel Hagenaars, behoren tot de „vaste" spelers. Bankroof in Den Haag ging niet door het dan wel? Misschien aan de „zangeres" zelf. die de officiële première betekende van het z.g. „absurde" toneel (Ionesco noemde zyn stuk een „anti-pièce" oftewel anti-toneel stuk). Het kan echter ook aan de televisie gelegen hebben, die een mechanische vervreemding bewerkstelligt. Tenslotte kan die lichte teleurstelling ook te wij ten zyn aan de regie van Kees van Iersel, althans aan zyn tele visieregie, want hy doorbrak by de dialoog tussen meneer en mevrouw Smith (het hoogte punt van het stuk) de onbewe- gelijkheid van de beide personen door hen om beurten, als zy hun claus moesten uitspreken, in het midden van het beeld in te dub ben, waardoor iets van de strak heid van de scène (die het net als bij de Bolero van Ravel moet hebben van het geleidelijk op stapelen van 't materiaal) ver loren ging. iiiiiiiiillililllliliiliillilllllllliiilliillllllllllllllllllllll Een en ander nam niet weg dat het boeiend was „De kale zangeres" terug te zien. en haar te toetsen aan Ionesco's „inspi ratiebron": „de volslagen leegte van de taal. de onwaarschijn lijkheid van het bestaan, de ydelheid van hen die spartelen in een van zin ontblote wereld, van een ruimte zonder ruimte". Met „De kale zangeres" heeft Ionesco het automatisme van de taal, het mechanisme van het alledaagse willen hekelen, en hij heeft dat gedaan op een manier die zowel tragisch werkte als (hier en daar» komisch. Lore Lorentz De VPRO liet „De kale zan gers" voorafgaan door de be roemde Duitse cabaretière Lore Lorentz. in een programma van de Saarlandse televisie. Er zaten een paar goede teksten tussen. Prijzenswaardig was het. dat zowel teksten als liedjes vertaald waren, maar waarom gebeurt dat vaak zo krampachtig op rym, waardoor de oorspronke lijke tekst voor de helft vervlakt wordt, terwijl we ons het rijm woord van de uitgewiste voor gaande regel toch niet meer herinneren, zodat het effect nihil is. In „Extra" spuide Leo Kool wat loos gebabbel over de komende televisiereclame, met enkele Amerikaanse voorbeelden als toegift. Op Nederland II maakte de AVRO zich verdienstelijk met een directe, volledige reportage van de ijshockey-wedstrijd Hijs HokijBelgrado. De shots en interviews in de kleedkamer waren uitermate boeiend, vooral het Engelse hoera-praatje vlak voor de volgende speelperiode. Haagse correspondent) die elke avond in de Parkstraat haar kregen toen hy in zijn zak naar een hondje uitlaat en die de politie waar- j schroevedraaier zocht en hij zijn schuwde dat een aantal verdachte rozenkrans vond. figuren met tassen en een koevoet De officler van Justitte hekelde dit het poortje naast de bank was bin- v„rwecr niet zonder sarcasme. Geen nen gegaan. enkel feit wijst op vrijwillig terug- De Zuidafrikaan en de Engelsman treden, meende hy. In dat geval (Van Het nieuws in de strafzaak tegen de dynamietkrakers van de Park straat bleek gisteren ter zitting van de Haagse rechtbank het verweer te zijn van de op heterdaad betrapte werden in de tuin achter de bank inbrekers: „Wij traden vrijwillig te- d00r de P?litie gearresteerd in het bezit van tassen vol met breekwerk- ruS-" tuigen, snybrandapparatuur en ge- noeg springstof om het hele bank- gebouw in de lucht te laten vliegen. 1 De toegang tot het gebouw was al vrijgemaakt doordat de heren een kelderluik hadden geopend en de tra- Afrika woonde, alvorens hy begin Ues nadden doorgezaa€d vorig jaar per vliegtuig naar ons j land kwam. Overigens bekende de man volledig dat hy samen met een Engelse zware jongen en een beruch te Haagse inbreker van plan was geweest in de nacht van 24 op 25 april vorig jaar met springstof de kluis op te blazen van de N.V. Hol landse Commissie- en Handelsbank aan de Parkstraat. De kraak mislukte dankzij de op lettendheid van een Haagse vrouw, Dit werd duidelyk tijdens het ver hoor van de man die als eerste te recht stond: een 46-jarige ex- Utrechtenaar. die 15 jaar m Zuid- Incidenten in Birmingham Een groep van ongeveer drie honderd leerlingen van een middel bare school in Birmingham (Alaba ma) heeft met stenen en flessen naar de politie en naar toeschou wers gegooid tijdens een demonstra tie. die bedoeld was om negers aan te moedigen zich in de kiesregisters 1 te laten inschrijven. De politie heeft met hagelgewe- ren over de lioofden van de studen ten gevuurd. Er is niemand getrof fen. De jongelui zouden aan de de monstratie hebben deelgenomen op aandrang van blanke strijdens voor de burgerrechter, aldus de politie. De demonsti anten eisen het inschakelen van federale registratie-ambtenaren, het 's avonds openstellen van de re gistratiebureaus en meer van derge- i lijke bureaus in de buitenwijken. Op de vluchl Volgens de officier van Justitie mr. dr. Van 't Veer ontdekte de Haagse inbreker toen hij de laatste tas met gereedschap uit de auto wilde halen de komst van de politie, waarop de inbraakclub trachtte te vluchten. Alleen de Hagenaar slaagde hierin. Hy werd later aangehouden. De Nederlandse Zuidafrikaan hield tegenover ae rechtbank echter vol dat hij en zyn kornuiten bang wa ren geworden en dat zij juist bezig waren uit eigen beweging weg te gaan, toen de politie kwam. De En gelsman maakte het nog mooier: hij beweerde berouw te hebben ge- (Advertentle) WITTE KRUIS poeders helpen u eruit! V J VOOR WOENSDAG 12 JAM AKI Hilversum I. 402 m. Koorzang. 18.20 Klass. "et Spektrum: nws. organisaties. 18.50 Op de man af. praatje. 19.35 Muziek van Het Leger des Hells. 19.50 Wereldpanorama. 20.00 Vocaal ens gewyde muz. 20.25 namelyk vrijspraak moeten volgen, wat de verdediger ook bepleitte. Tegen de Nederlandse afrikaan eiste de officier twee en een half iaar gevangenisstraf met aftrek. <de zitting duurt voort». Tegen de hoofddader een 39-jari- ge losarbeider eiste hij drie jaar ge vangenisstraf. tegen de 45-jarige Engelsman twee jaar en zes maan den gevangenisstraf, tegen een 36- j jarige monteur een jaar gevangenis straf. allen met aftrek van het voor- I Uitspraak 25 januari lezing. 23.15 Pla- 23.55-24 00 Nws II. 298 m. de aandacht verdienen. 18.30 Dansork. met solisten. 19.00 V d kind. 19.30 Artistieke Staal kaart. 20.00 Nws. 20.05 Trammelant ln Loeren aan de Hor, amus.progr 21.00 Soc. comm. 21 15 Promenade ork. en zangsollstenamus muz. 2145 Na de nacht: documentaire over Israël. 22.15 Ik loop door het land: licht progr 22 30 Nws 22 40 Act. met o a. Europees kampioenschap biljarten 47/1 I. 402 m. KRO: 7 00 Nws 7.10 Het levende (7.30-7.32 Nws V. d. huisvr 9 35 11 45 Drie Blues-zangers 12 10 Leven op het land. gesprek 12.27 Meded. binnenlandse correspondenten Klass. gram. 13 45 V d vrouw, NCRV: 14 15 Zigeunerorkest: Hongaarse liede ren 1195 rriocc *>i<\no trio's: 15 00 Bll- Koorzang: geeste liederen flilver AVRO: 7 00 Nws. 20 Lichte gram. VPRO Licht lnstr. kwintet II. 298 in. Ochtendgvm. 7.50 Dag- 1.10 Lichte De groenteman). 8 45 opening. AVRO: gram. (8 25-8 30 Morgenwijding 9 00 Klass. operafrag- Om kle« 10.00 >0-11.02 Nws.) 12 00 Dansork. zangsolisten. 12.27 Meded land- en tuinb. 12.30 Licht ens. 12.50 Draaiorgelmuz. 13.00 Nws 13.10 Radlo- Journ. 13.30 Licht ork. 13.55 Hulsh. zaken, lezing voor de vrouw. 14.10 Volksliederen 14.35 4 Sans, radiostrip (herh. van dinsdagavond J 1.' as. 15.20 SJalom Mirja: gedichten rita Licht i 15 05 In de jaarvergadering van de prov. vergadering van de provinciale Utrechtse vereniging. Het Groene Kruis heeft de voorzitter, dr. J. J. Werner, gewaarschuwd tegen het on nodig beslagleggen op de tijd van de artsen, waardoor vaak geen tijd cverblyft voor een behoorlijk onder zoek van de patient in gevallen waar het wel nodig zou zyn. Hy vindt het onnodig dat de artsen bij nacht en ontij voor onnodige futiliteiten wor den gewaarschuwd. Dit is een nieuw dreigend gevaar voor de volksge zondheid. Dit gevaar wordt naar zijn mening in de hand gewerkt door het tegenwoordig bestaande verzeke ringsstelsel en de sociale wetgeving waardoor er geen rem is op het be roep op de huisarts. Een gewone verkoudheid duurt zonder hulp van de dokter een week, met diens hulp zeven dagen. In bei de gevallen is meestal het staken van de arbeid overbodig. Een ieder behoort volgens dr. Werner te weten dat nerveuze spanningen die in ieder mensenleven naar boven komen in bepaalde situaties de tyd moeten hebben om weer tot evenwicht te geraken. Dr. Werner waarschuwde tegen het steeds maar innemen van medicijnen tegen die spanningen. Medicijnen zijn volgens hem voor treffelijk om iemand over de ergste spanning heen te helpen. Daar na moet het gebruik van die genees middelen gestaakt worden. De tyd heelt alle wonden, zo meent dr. Wer ner. Het doorgaan met steeds maar iets tegen de zenuwen te willen in nemen bergt een groot gevaar in zich, omdat al deze middelen inwer ken op het centrale zenuwstelsel en onder andere het reactievermogen beïnvloeden zonder dat men dit iD de gaten heeft. Het aantal ernstige erkeersongevallen te wijten aan het slikken van al die zogenaamde on schuldige zenuwmiddeltjes en slaap tabletjes is volgens dr. Werner niet te schatten. Notedop 17.00 Minjon: Jeugd- in i omroep. Hilversum III. FM NRU/VARA: 9.00 Nws. 9 02 Lichte Nieuws. 13 02 Jazzmuz. 13 30 Franse chansons 14.00 Nws 14.02 Internat, volksliedjes 14.30 Metropole-ork en solisten amusmuz 15 00 Nws 15 02 Lichte muz en tips voor de vrouw. 16 00 Nws 16 02 Lichte gram voor de tieners. 17 00 Nws 1702-1800 Gevar. muz.progr TELEVISIEPROGRAMMA'S Nederland I: AVRO 14 30-15 05 V d vrouw NTS: 19.00 Nws ln het kort. 19 01 Klaas Vaak. 19 05 De Verrekijker: Internat, jeugdjournaal 19 15 Van ge west tot gewest. AVRO 1935 De Dick van Dyke-show (45e afl.). NTS: 20 00 Journaal AVRO 20.20 Direct... Peter Nero: de Amerikaanse pianist met or kestbegeleiding 2055 Wijlen Edwlna Black, TV-spel (Bavaria-produktle« 22 25 Interpellatie ongerepeteerde 22.25 In terpell vraaggesprekken het Journaal. gelid. NTS 23 00-23 05 II: NTS: 20.00 Nws ln 1 De Anneke Grön- _uld-Amerlka 1965. documentaire 21.20 Hazel TV- fllm (12e an i 12 45 Onze man ln Parijs NTS: 22 10-22 15 Journaal.

Historische Kranten, Erfgoed Leiden en Omstreken

Leidsch Dagblad | 1966 | | pagina 5