„Laksheid ergert mij zo"
Première musical
„No No Nanette"
Dubbele rol voor
Joan Haanappel
personenauto's
VARA toont vanavond
deel van hartoperatie
,Niet te gebruiken
P.T.T.:
K.E.M.-zender te sterk
voor het vasteland
r
r
r
ur
r
r
Opgericht 1 maart 1860
Vrijdag 26 februari 1965
Derde blad no. 31502
L.D. OVER RADIO EN T.V. L.D. OVER RADIO EN T.V. L.D. OVER RADIO EN T.V.
LIEN DREESE heeft met Arie Snoek al
2000 radiolessen gymnastiek verzorgd
(Van onze rtv-medewerkster)
„De juffrouw van de „hup twee", zoals ze hier en daar wel eens
genoemd wordt, heeft vandaag feest gevierd. Lien Dreese, de juf
frouw van de ochtendgymnastiek, heeft dan samen met haar jaren
lange begeleider Arie Snoek 2000 radiolessen verzorgd.
Zij altijd met opgewekte stem, hij met zijn nauwelijks opvallend,
maar niet weg te denken pianospel. „Het is altijd heel fijn geweest",
zegt Lien Dreese. „Eén ding héb ik ervaren, ons werk is niet tever
geefs geweest. Met gymnastiek help je niet alleen lichamelijk, maar
ook geestelijk zoveel mensen".
Grote luisterdichtheid
Lien Dreese leest een aantal frag
menten voor uit de brieven, die haar
in de loop der jaren zijn opgestuurd.
Biye briefjes van vrouwen, die na
langdurig ziek zijn zich dank
zij de ochtendgymnastiek weer rede
lijk kunnen bewegen. En van vrou
wen, die na een voetoperatie door
enkel en alleen wat meer beweging te
nemen weer kunnen lopen. Er zijn
ook vreemde brieven bij. Bijvoorbeeld
van een vrouw, die schreef: „Ik vind
heit zo moeilijk om aan zo'n les mee
te doen, want de katten lopen steeds
over mij heen".
In de griep-greep
bent U lusteloos
maar beslist niet
machteloos! Neem
direct Rheumin.
Rheumin - tabletten helpen snel,
zeker en bovendien veilig! Ook
door de gevoelige maag uitstekend
te verdragen. 20 tabletten 68 ct.
Een Brocades - product, dus:
vertrouw er op!
„Vele mensen hebben baat bij mijn
radiolessen", zegt Lien Dreese. „De
luisterdichtheid van mijn program
ma is enorm. Ik vind het alleen zo
jammer, dat veel vrouwen een beetje
doorzettingsvermogen missen. Na
tuurlijk, het begin is moeilijk. Een
huisvrouw heeft wel veel beweging,
maar die is eenzijdig. Lang niet alle
spieren komen aan bod. En die gym
nastiek van mij is er nu juist voor
om te zorgen dat alles gebruikt wordt
Spierpijn is natuurlijk niet zo plezie
rig, maar die ben je met twee dagen
kwijt. Oh, die laksheid, daar kan ik
mij zo aan ergeren. Die vrouwen
willen wel een mooi jurkje hebben,
nette haren, verzorgde handen en
noem maar op. Maar ze willen zich
uitsluitend mooi laten maken. Er
iets zelf aan doen, door bijvoorbeeld
gymnastiek te nemen, is er niet bij.
Eenmaal in de week op een club is
best, maar iedere dag tien minuten
is toch beter".
De stem van Lien Dreese wordt
overal en onder de vreemdste omstan
digheden herkend. In winkels, bij
bloemenkarretjes, zo maar op straat.
Soms is het wel eens lastig en verve
lend. Zoals die keer, toen zij, zittend
in een stemmig etablissement, door
een rumoerige „Ome Piet", luidkeels
werd getrakteerd op „een borrel".
Nog nerveus
Nog steeds, al staat zij dan nu
ook al bijna 12 jaar lang (vanaf 3
juni 1953) in de V.A.R.A.-studio voor
Haagse première van de Weense IJsrevue
Centraal Theater
in Amsterdam mag
worden gesloopt
B. en W. van Amsterdam zullen de
Amsterdamse Bank N.V. vergunning
verlenen tot sloop van het Centraal
Theater. Dit zeggen zij in him ant
woord op vragen, die het gemeen
teraadslid J. ten Brink (PSP) over
de mogelijke sloop van dit theater
gesteld heeft. Het college merkt hier
bij cp, dat er geen wettelijke moge
lijkheden zijn om de reeds gevraagde
vergunning te weigeren. Het is
overigens van mening, dat met het
verdwijnen van het theater niet van
aantasting van effectief gebruikte
toneelruimte kan worden gesproken,
gezien het geringe gebruik, dat er in
de afgelopen jaren van gemaakt is.
Origineel ribtrlcot
Perfecte pasvorm.
Alle maten. m
Tijdelijk slechts /Jjc
Haarlemmerstraat
172 - 174 - 179
Herenstraat 9
MIDZA
(Van
onzer redacteuren)
van Joan
De vader en moed
Haanappel gunderde
Hun dochter was gisteravond
in de Haagse Houtrusthallen het
stralende middelpunt van een
show, waarmee de Weener Ijs-
revue reeds geruime tijd triom
fen viert.
Na een reeks voorstellingen,
o.m. in Amsterdam en Brussel,
heeft dit Oostenrijkse gezel
schap zijn tenten voor enkele
weken om precies te zijn van
25 februari tot 14 maart in
Joan's oude woonplaats opgesla
gen. Het is dus logisch, dat Joan
tijdens de Haagse première van
„Glückstraume" extra haar best
deed om haar „eigen" publiek
niet teleur te stellen.
Onze charmante ijsprinses behaal
de een dubbel groot succes, omdat zy
juist op deze avond de rol moest
overnemen van de Tsjechische Mile-
na (Kladrubska). De afwezigheid van
deze in letterlijke en figuurlijke zin
knappe ijsdanseres was oorzaak dat
Joan Haanappel anderhalf uur lang
in het licht van de schijnwerpers
stond. In het eerste deel van deze
door Will Petter geregisseerde revue
zag het Haagse premièrepubliek Joan
in haar eigen romantische (hoofd) rol
later op de avond keek 't ietwat ver
rast op, toen hetzelfde meisje als
Lola, de sensuele panter kat, op de
gladde vloer verscheen. Daarmee de
monstreerde Joan wel heel duidelijk
haar veelzijdigheid als ijsartieste. Het
kostte haar niet de minste moeite om
van de ene rol in de andere te stap
pen. Joan werd er trouwens met een
luid en veelvuldig applaus voor be
loond. Overigens is het niet alleen
Joan, die de aandacht op zich weet
te trekken, want aan de show wer
ken ook sterren als Nor bert Felsinger
en Nicole Ardent mee Bovendien
mag het ijsdanspaar Catrin en Fred
Emauel niet ongenoemd blijven, want
wat dit tweetal op de schaats pres
teert is in één woord fantastisch.
Speciaal voor degenen die van
lachen, gieren en brullen houden zijn
er dan nog enkele ijskomieken in de
revue opgenomen.
De show is het behoeft nauwe
lijks nog gezegd rijk aangekleed
en van het ogenblik dat de lichtjes
aanfloepen af een streling voor het
oog. Deze dure aankleding gepaard
aan de individuele prestaties van de
ijsartiesten ook het corps de bal-
beste beentje
kleurrijk spek
takel. Het is het aankijken en
een ritje van Leiden naar Den Haag
zeker waard!
de microfoon is zij zenuwachtig
elke uitzending. .Daardoor wordt
het voor mij geen sleur".
Is het moeilijk lesgeven
die je niet kunt zien?"
„Ja, verschrikkelijk. Het lastige is
om in een paar woorden precies uit
te leggen, wat je-bedoelt, en dan ook
nog variaties te bedenken. Ik heb
natuurlijk wel een paar grondthema's
de buik-, rug- en beenspieroefeningen.
Ik maak de oefeningen nooit te moei
lijk of te zwaar. Mijn publiek loopt
in leeftijd namelijk uiteen van kleu
ters van 4 tot grootmoeders van 78
jaar. Vooral onder de ouderen zijn er
nogal wat bij, die nooit iets aan gym
nastiek gedaan hebben. Schanda
lig, en dat in deze tyd, trouwens, er
wordt nog te weinig voor de sport
gedaan van overheidswege. We heb
ben nog te weinig lokalen, terreinen
en zwembaden. Het komt nog steeds
voor, dat er nieuwe scholen gebouwd
worden, zonder een gymnastieklokaal
erbij. Maar het lijkt wel of de men
sen gymnastiek niet belangrijk vin
den. Voor ons is er geen ruimte
in de televisie. Voor ons ook geen
extra minuutjes in de avonduren voor
de werkende vrouw ingeruimd. En
dat terwyl er, getuige de vele brieven
toch wel degelijk behoefte aan is".
Trouwe begeleider
Arie Snoek is zonder enige onder
breking nu al 2000 keren haar bege
leider geweest. „Ik zou niet weten,"
zegt Lien Dreese, „Wat ik zonder hem
zou moeten beginnen. Hij is enorm
volgzaam, speelt alle muziek uit zijn
hoofd, gebruikt zelden eenzelfde wijs
je en fantaseert steeds weer iets
nieuws. Nooit weet hij welke oefe
ningen ik zal geven. Hij kijkt alleen
maar naar me en speelt meteen mee.
Zonder zijn steun en toewijding had
ik het nooit al die jaren uitgehou
den".
Advertentie
18 t/m28 FEBRUARI
Openingstijden: 10-17 uur en van 19-22 u
Zondagen van 10-17. Toegang: f2,75
Joep Doderer brengt ook
in "No no Nanette" zijn beken
de grollen en grappen.
De musical ;,No No Nanette" werd
dit jaar precies veertig jaar geleden
geschreven door Otto Harbach,
Frank Mandel en Irving Caesar. Een
luchtig niemendalletje, gegarneerd
met wat vrolijke liedjes van Vincent
Youmans. Liedjes als „No No Nanet
te" en "Tea for two", die de jaren
gemakkelijk overleefd hebben en
ook nu nog acceptabel zijn. Moeilij
ker wordt het met het pretentieloze
verhaaltje. Het heeft voor onze tijd
een toch wel opvallend gebrek aan
tempo. Desondanks heeft Bob Peters
(algehele leiding en produktie) ge
meend deze muzikale komedie op
de Nederlandse planken te moeten
zet'ten. Gisteravond ging in het Ams-
damsc Carré de première.
Grote zorg
Er was zichtbaar grote zorg aan
besteed. Toch werd het geen onver
deeld succes. Zelfs oude rotten in
het vak als Johan Kaart, Joop Do
derer en Sylvain Poons tevens
regisseur) hadden moeite er wat vaar,,
in te houden. Ze dreven daarbij voor
een groot deel op hun routine. Vooral
de overbekende clownerie van Dode-
ner doet het dan altyd wel weer.
maar ook dat kon het gemis aan
spiritualiteit niet afdoende compen-
n. Daarenboven bleek ook nu
overduidelijk, dat niet iedere
ui of actrice ook in een musical
op zijn of haar plaats is. Tegenover
de in alle opzichten zwakke jeune pre
mier René Frank stond Marijke Mor-
lev als een leuke, pittige Nanette.
Maar haar stem schoot tekort om de
charmante liedjes van Youmans de
toekomende eer te geven. Rosy Par-
rish beschikt over een welluidende,
krachtige stem, maar zij is onver
staanbaar. Een euvel, waarmee ook
een zingende Johan Kaart nogal eens
te kampen heeft.
(Van onze r.t.v.-medewerkster)
loen de V.A.R.A.-t.v. vorig jaar
oktober begon met het uitzenden van
de serie „In vertrouwde handen",
was het onderwerp van het eerste
programma: „De hoornvliestrans
plantatie". Aan deze programma's
was de medewerking van Nederland
se specialisten noodzakelijk. Geen
Nederlands oogarts was echter be
reid in beeld aan dit eerste pro
gramma mee te werken, omdat het
Nederlandse oogarts was echter be-
schap, waarvan bijna alle oog
artsen lid zijn, haar leden had gead
viseerd niet meer aan televisie-pro
gramma's mee te werken. Een
standpunt, dat na de uitzending
overigens werd herzien.
Ook anderen niet
Men heeft toen besloten de on
dertitelde en nagesynchroniseerde
E.B.C.-versie te gebruiken. De ma
kers hoopten toen nog, dat de kort
sluiting tussen medische etiek en
voorlichting zich tot de oogartsen
zou beperken. Maar al spoedig bleek,
dat ook in andere sectoren van de
med'sche wetenschap, de zo noodza
kelijke adviseurs en specialisten moei
lijk, of in het geheel niet, tot mede
werking te bewegen waren. In deze
houding schijnt nu een wijziging
ten goede gekomen te zijn. Aan de
uitzending „Hartoperatie" van van
avond (Nederland 2 om 20.20 uur)
zal onder andere in beeld een hart
specialist meewerken, zij het dan
anoniem.
Hart-long-iiiachine
De mogelijkheden op het gebied
van de hartoperaties zijn in de af-
geiopen 20 jaar enorm toegenomen.
Het is nauwelijks 20 jaar geleden,
dat een chirurg voor het eerst zijn
linger door een klein gaatje in de
hartwand stak, om een vernauwde
hartklep te verwijderen. Om meer
te kunnen doen, moest de chirurg
in het hart kunnen werken. Daarom
moest er een machine uitgevonden
worden, die tijdens de operatie de
taak van het hart en de longen kon
overnemen. In de afgelopen jaren is
een dergelijk apparaat ontwikkeld.
De operatie, waarvan een deel wordt
uitgezonden, is het sluiten van een
gaatje in de wand tussen de twee
hartkamers, met gebruik van de
hart-long-machine. De operatie werd
uitgevoerd en opgenomen in het
Hammersmith ziekenhuis in Londen,
liet programma wordt gepresenteerd
door G. C. Soeters. arts in Heem
stede.
Oude sfeer
Het kleine orkestje onder leiding
van Co van der Heide Wijma voeg
de zich soepel naar aller wensen.
Maar voor het benaderen van de
muzikale sfeer uit de jaren twin
tig was de bezetting toch te gering.
In dat opzicht was men beter ge
slaagd bij de kostelijke kostuums en
de montering. Bovendien waren en
kele in die jaren populaire dansen,
als de Black Bottom en de Charleston
ingelast, die in een fleurige entou
rage aardig effect sorteerden.
Bob Peter heeft een „Nanette"
in haar originele vorm op de plan
ken willen zetten. Hij is daar goed
deels in geslaagd. Maar tussen toen
en nu liggen veertig jaar. Tijden
veranderen. En ook de waardering.
GERO CASSETTES
in Zilvium - Zildura - Zilmeta
uitvoering.
JUWELIER - HORLOGER
F. W. FLESSEN
Bevrijdingsplein 12 - Leiden Z.-W.
Telefoon 26670. Luifelbaanzegels.
NEDERLAND 1 NCRV
7.30 uu
Barend de Beer, voor de jeugd
7.35 uu
De Beverly Hillbillies, film
8.00 uu
r
NTS-journaal
8.20 uu
Memorandum van een dokter, televisiespel
9.25 uu
r
Documentaire over kranten in Europa
10.40 u
Mahalia Jackson zingt
10.45 uu
r
NTS-joumaal
10.50 uu
r
Sluiting.
NEDERLAND 2
VARA
8.00 uu
r
NTS nieuws in het kort
8.01 uu
r
Shirley In swing en sweet
8.20 uu
r
In vertrouwde handen, medische documentaire
8.55 uu
Het Bacchusfeest, spel
9.45 uu
Achter het nieuws, actualiteiten
10.10 uu
r
Sluiting.
UIT HET RADIOPROGRAMMA
HILVERSUM 1
8.05 uur Radio Kamerorkest
9.00 uur Promenade orkest
HILVERSUM 2
8.20 uur Sonate van Schubert
10.45 uur Per huurkoets, luisterspel.
De opvolger
Het gezelschap „Ensemble"
heeft vorig seizoen veel succes
geboekt met „De opvolger" van
de Oostenrijkse schrijver Rein-
hard Raffalt. Waarom eigen
lijk? Een artistiek succes kan
het niet geweest zijn. Daarvoor
is het stuk te statisch, zijn de
zinnen te spaghetti-achtig uit
gerekt om nog tot de „spreek
taal" te worden gerekend, en is
er toch eerder reden van een
„lekenspel" te spreken dan van
;en voldragen toneelstuk, hoe
ingepast het woord lekenspel
ook mag lijken waar het een
conclaaf van kardinalen betrof
die moeite hadden met de paus
keuze. Was er dan misschien
sprake van een publiek succes?
Misschien wel. „De opvolger" is
in de eerste plaats een dodelijk-
ernstig stuk, waarin de humor
nagenoeg ontbreekt, wat vooral
een gemis is als men weet dat
„De opvolger" gespeeld door Ko
van Dijk, duidelijk geïnspireerd
is op Johannes XXIII, die be
halve een gewetensvol man, ook
een vriendelijkheid en wijsheid
uitstralende figuur was, voor wie
de humor een levensbehoefte
was. Raffalt heeft wel gezegd
iat zijn kardinaal van Bologna
slechts toevallig op Johannes
xxni lijkt, en dat het stuk on
afhankelijk van de bestaande
historie is ontstaan, maar te
recht heeft de toneelcriticus Da
niël de Lange naar aanleiding
daarvan geschreven: „Wij willen
dit graag geloven, maar dienen
In dat geval de auteur een be
paalde profetische gave toe te
kennen, want de gelijkenis is
frappant". Een sterke gelijkenis
dus, maar desondanks een heel
onvolledige gelijkenis. En juist
de dimensie die ontbreekt maak
te van Johannes zo'n aange
name persoonlijkheid en mense
lijke figuur. Het leek of het pu
bliek dit gemis aan humor wil
de compenseren door op alle
momenten die even de schijn te
gen zich hadden dat er om ge
lachen kon worden ook inder
daad gelach uit de zaal te doen
op klateren, hoewel daar meestal
geen enkele reden toe was. Er is
nog een andere reden waarom
het niet begrijpelijk is dat een
sventueel publiek succes de
waarde van het stuk zelf betrof.
Hele flarden van gesprekken of
monologen waren door de on
heldere schrijftrant immers
moeilijk te volgen.
In schrille tegenstelling daar
mee stjond dat de kardinalen, die
(of ze nu oud of jong zijn,
rechts of links-georiënteerd) al
len geleerde mannen zyn, die tot
de élite van de katholieke kerk
behoren, vaak met stomheid en
verwondering geslagen bleken
als de kardinaal uit China, Afri
ka of Zuid-Amerika een van zyn
problemen voorlegde, terwijl dat
toch dingen zyn die alle kardi
nalen, mogen we aannemen, in
grote trekken bekend zyn. We
zagen, kortom, wel een heleboel
kardinalen, maar „mensen" za
gen we niet, en dat kwam niet
doordat we hen niet met hun
zwakheden kregen uitgetekend,
in tegendeel, de twijfelaar, de
overloper, de intrigant, de
kwaaddenker en de hoogmoe
dige, zij waren allemaal present,
maar zo ongenuanceerd gepor
tretteerd, dat het bijzonder
moeilijk viel in hen te geloven.
De regie van Karl Guttmann
droeg ook nog tot die negatieve
indruk bij. Waarom moesten al
die geestelijken in vredesnaam
zo tegen elkaar staan te
schreeuwen, waarom zeiden ze
de dingen die ze te zeggen had
den niet „gewoon", als ze toch
in een clubje by elkaar stonden?
Misschien wreekte zich hier het
feit dat het een theatervoorstel
ling betrof waarbij de tekst in de
eerste plaats over het voetlicht
diende te komen. Daarbij was
een ander bezwaar, nu tegen de
televisieregie van Wim Bary, die
in zoverre uitstekend was dat
men de toneelreportage er nau
welijks aan afzag, maar die van
de foutieve gedachte was uitge
gaan, dat het altijd een goed
idee is het publiek in de pauzes
in beeld te brengen. In dit geval
was het echter uit den boze. By
volkstoneel is het aardig die wis
selwerking tussen zaal en toneel
te laten voelen, omdat de men
sen in de zaal werkeiyk kunnen
meeleven omdat zy het idee heb
ben dat op het toneel mensen
van hun „eigen soort" bezig zyn.
By „De opvolger" is daar mis
schien alleen by de première
even sprake van geweest, toen de
bisschoppen van Breda en Den
Bosch in de zaal zaten, maar
normaal gesproken is het bij dit
stuk juist gewenst de illusie dat
men naar een stuk „werkelyk-
heid" zit te kyken, zoveel moge-
lyk te handhaven. En die illusie
verstoort men. als men tussen de
bedrijven door steeds het wat
kleurloze, in confectiecostuums
geklede publiek liet zien. Ko
van Dyk had enkele mooie mo
menten, maar de heksentoer om
zyn tekst geloofwaardig en men-
selyk te maken, kon toch ook hy
niet verrichten.
VPRO: 18.00
(Van
Haagse correspondent)
De P.T.T. heeft advies uitgebracht
aan de regering over de mogelijk
heid om de zendapparatuur van het
R.E.M.-eiland over te brengen naar
de vaste wal. De P.T.T. heeft dit
plan afkomstig van het liberale
Kamerlid mevr. Haya van Someren-
DMvner, die de bedoeling had om
op die manier goedkoop een grotere
tv.-keuzemogelijkheid t* verwezen
lijken afgekeurd „omdat gebleken
is. dat de R.E.M.-zender te sterk zou
zijn". In het rapport doelde de P.T.T.
op een klacht, die afkomstig zou
zijn van de Duits station in het
Teutenburger Woud, dat evenals de
R.E.M.-zender kanaal 11 gebruikt.
Afgezien van het feit of de Duitse
klacht gegrond zou zyn geweest
do R.E.M. werd alleen in het westen
van ons land goed ontvangen
kan nog worden opgemerkt, dat de
sterkte van een zender vrij eenvou
dig kan worden beïnvloed door het
wyzigen van de hoogte en de con
structie van de antenne. Alleen al
indien de gerichte antenne van het
REM-eiland (stralingshoek 158 gra
den) zou worden vervangen door een
zg. rondstraler, zou de veldsterkte
rondom de zender tot minder dan
de helft van het oorspronkeiyke be
drag afnemen
Verder biedt het type zender van
T.V.-Noordzee de mogelykheid om de
frequentie een kanaal op te schui
ven. zodat byvoorbeeld kanaal 10
zou kunnen worden benut. Dit ka
naal is trouwens al aan Ned. toege
wezen by de conventie van Stock
holm, die is ondertekend door de
leden van de European Broadcasting
Union.
Deze frequentie is op het ogenblik
in gebruik by de steunzender Huis
duinen, terwyl verder de Zuldbel-
gische zender Waveren het dichtst-
byzynde station buiten Nederland is.
Voor interventie hoeft dan ook niet
te worden gevreesd.
18.15 Instr. kwar-
__._J Bèta: Nws. uit de wereld v.
natuurwetenschappen18.40 Jazz
article!! uit de
Kamermuz. 19.30
ork. en wll-t: klas. niu/,. 20.50 De der
de zitting v. h. Concilie in Rome,
(HI)
radiokoor
21.00 Promenade orkest,
solist.
21.46 Tegenvoeter, satorlsch program
22.15 Lichte orkjnuz. 22225 Report,
kenniamakjngbijeenkomst v. d. Indo
nesische ambassadeur met de Ned.
pers. 2250 Nws. 22.40 Spontane reac-
^6^-24.00 Nws.
Hilversum 2, 298 m.
KRO: 17.30 Liohte gr.muz.
Jeugd. 19.00
19.30 Verzoefcprogr. v. d. militairen.
20.20 Pianorecital: kla6. muz. 21.00
ai„ „2L20Aot.
22.00
22225 Boekbesp:
2220 Nws. 23.40 Epiloog. 22.45
Huurkoets, hoorspel. 23.56-24.00 Nws.
C.RAMMOFOONPLATENPROGRAMMA
DRAADOMROEP
(Over de 4e iyn van 18-20 uur)
I. Richard Wagner ..Lohengrin" (3e
bedryf). Romantische opera in 3 be
drijven. Otto von Rohr (Helnrlch der
Vogler): Lorenz Fehenberger (Lohen
grin); Annelies Kupper (Elsa von Bra
bant); Helena Braun (Ortrud); Franz
Karl Krelle. Helnz-Maria
ian Eibl (Edelen)Koor en
Beierse Omroep. Dirigent:
lochum.
Werner Egk. Scenes i
Holm; Paul Kuhn; Marcel Cordes;
Emil Graf; Josef Knapp; Gottlob
Prick; Max Proebetl; Walter Bracht;
Koor en Orkest van de Beierse Staats -
opera oJ.v. Werner Egk.
ZATERDAG 27 FEBRUARI 1965
Hilversum 1, 402 ni.
(7.25 Van
s en soc. st
(8.20-8.30
trips
9-35^ Watêret.
n
Buitenlan»
zicht. 10.15 Z.O. 135. gev.
11.00 Nws.). 12.27 Meded.
en tuinb. 12.30 Actueel s
12.55 VARiA-Varla. 13.00
16.00 Nws.
Amusements -
tn zangBOhste.
17.05 Lichte orkestmuz. 1720 Week-
Joumaal.
Hilversum 2. 298 m.
KRO; 7.00 Het levende Woord, me
ditatie. 7.06 Plamoreoltal: Idas. muz.
720 Nws. 7.40 Gew. muz. 7.56 Over
weging. 8.00 Dllnngev. proer. (Om
11.00 Nws.). 12.00 Angelus.
Instr. ensemble en zangsol
Marktber. 12.27 Meded. t.b.v. land-
tuinbouw. 12.30 Nws. 12.40 Rellgleua
nws. 12.45 Overheidsvoorlichting: De
Promenade-ork.
tunstkro
TELEVISIEPROGRAMMA'S
Nederland 1 NTS: 10.00 Teleac:
i de woning, tele-
11.00 Teleac: Mod.
Hn didactiek, tele
visie-academie. 15.00 Week journaal.
AVRO: 15.25 Tekenfilm. 15.30 Zang.
15.40 Robin Hood, TV-film. 16.05 Lul-
t. 16.30 -
rirre:J
ht. AVRO/BRT: 20.20
Toon Hermans One Man Show. NTS:
23.10-23.15 Journaal.
Nederland NTS: 20.00 Nws. In
het kort. KRO: 20.01 Rendez-vous met
Europa: Bellna, amusementsprogr. uit
Saarland. 2020 Vrouwenlevens - Soc.
Geweten, monoloog voor vrouwen. 20.50
Een Fries in Cameroen. filmreporta^e
i 21.10 Hongkong: Avonturen van een
ilist in het Verre Oosten, TV-
22.00-22.05 Epiloog.