Mod'èle van VVSeles in premiere
werd charmant, geslaagd festijn
FILMS
Grote verwachtingen voor het
uiteindelijk succes gewettigd
besluit toneelseizoen
97ste Jaargang
Zaterdag 24 mei 1958
In stampvolle Foyer
De Mannequ'èles hebben haar best gedaan èn ze hebben succes
geoogst. Een stampvolle Foyer van de Stadsgehoorzaal was gister
middag getuige van de première van de VVSL-modeshow ten bate
van de clubverbouwing. Jeugdige charme, gepaard aan studentikoze
luchthartigheid, enthousiaste originaliteit, voortvarende durf en meer
dergelijke voortreffelijke hoedanigheden hebben van deze zeer onge
bruikelijke show een buitengewoon evenement gemaakt.
We moeten eerlijk bekennen, dat de schrijver van deze regels geen
verstand van mode heeft, maar wel een (zéér) open oog voor de
andere aspecten van deze gebeurtenis, die als „Mod'èle" hieronder nog
aan het kritisch oordeel van een deskundige onderworpen wordt. Ook
dat oordeel is „om op te prikken", maar buitendien moet er vóór deze
deskundige mening op gewezen worden, dat het élan van de show als
geheel op alle aanwezigen een bijzondere indruk heeft gemaakt, een
indruk die het beste doet verwachten van de ten tonele voering
„buiten de provincie", in twee centra van de uitgaande wereld: Huis
ter Duin in Noordwijk en Carlton in Amsterdam.
Bijzonder elegant was een roze japon,
Sfi7.an h,et JoorPand tot in de taille
geheel geplooid was en als ruimte in de
rok viel.
Van de namiddagjaponnen is vermel
denswaard een paars/groene japon die
aan de achterkant was voorzien van een
los pand tot onder aan de zoom. de
koepellijn.
Zeer veel bijval oogstte een blauw/
witte imprimé popeline japon, in de
empirestijl. de zeer hoog aangebrachte
ceintuur was donkerblauw. De getoonde
cocktail en avondjapon vormden een
waardig besluit van deze mooie show.
Een japon van nachtblauw brocaat met
een lichtgrijze onderrok was zeer fraai,
evenals de lange lichtblauwe japon met
bijpassende stola.
Monsieur Frangois, een medewerker
van Elisabeth Arden, gaf een korte toe
lichting. hoe en waarom een vrouw zich
het best kan verzorgen. Immers de
vrouw uit de 20e eeuw moet naast
energiek ook charmant zijn en dit
laatste kan men het best bereiken met
een goede maquillage.
Na deze causerie zongen enkele
leden van het VVSL-cabaret, die reeds
eerder waren opgetreden een liedje
over de maquillage, dat veel succes
oogstte.
Handen uit de
mouwen
Onlangs hebben wy U verhaald over
de toen nog in de schoot der toekomst
verborgen liggende show ten bate van
de kostbare verbouwing aan het Rapen
burg. Zonder enige reserve hebben wij
daarbij lof gehad voor de rovale mede
werking welke van zovele zijden was
verleend, maar op de achtergrond bleef
de vraag sluimeren, hoe de meisjes
studenten het voor elkaar hadden ge
kregen zovelen voor hun eigen standje
warm te laten lopen.
De première van de show heeft daar
op het antwoord gegeven: dit was te
danken aan het warme enthousiasme
waarmee de vrouwelijke hope des vader
lands zelf de handen uit de (al of niet
modieuze) mouwen heeft weten te ste
ken. Met een flair en overgave hebben
de „mannequ'èles" zich van haar taak
gekweten. Onder het licht van onbarm
hartige schijnwerpers voor filmopera
teurs en fotografen, onder het zo moge
lijk nog onbarmhartiger licht van hón
derden kritische ogen wisten zy een
harde training, een onvoorstelbaar veel
eisende voorbereiding en een studen
tikoze originaliteit vruchten te laten
afwerpen voor dat ene doel: een goed en
genoeglijk tehuis voor de Leidse vrou
welijke studenten.
We kunnen ons nauwelijks een ge
legenheid van deze aard voorstellen,
waarbij de aanwezigheid van een Ko
ninklijke studente zo verheugend was.
We laten nu onze modedeskundige
aan het woord.
Het was een groot moment, toen de
eerste van de 11 mannequins, allen leden
van de V.V.S.L. en enkele van de
Vogue Modevakschool te Amsterdam,
voor het voetlicht kwam.
Na de ingespannen arbeid van vele
weken, konden de talrijke aanwezigen
zien wat het resultaat was van de
nauwe samenwerking tussen ontwerpers
en diegenen die de kledingstukken ver
vaardigd hadden en nu voor het voet
licht brachten.
Allereerst werden enkele strand-
ensembles gepresenteerd. Het materiaal
dat voor deze pakjes gekozen was, be
stond grotendeels uit tinneroy. Er waren
3 4 en 7/8 pantalons met bijpassende
jasjes in contrasterende kleuren, b.v. in
de combinatie zwart met geel. Hiernaast
zagen wy pakjes met een bijpassende
rok of voorzien van een kort overjasje.
Heel grappig was een witte in punten
vallende blouse, die over een olijfgroene
tinneroy pantalon werd gedragen, ge
completeerd met een Chinese hoed.
Heel modieus vonden wij een vertikaal
gestreept blauwgroen strand-ensemble
met een wijd vallend jasje.
De pakjes waren meestal voorzien
van een gedrapeerd ceintuurtje. De
getoonde japonnen en kostuums ken
merkten zich door een aparte stijl,
aangepast aan de huidige mode. Men
kon zowel de ligne sac, trapezium,
ballon als koepellijn bewonderen.
ren, zoals een witte gebloemde popeline
japon.
Hiernaast waren er ook verschillende
modellen in de princesselijn. De ruimte
die in de taille handig verwerkt wordt,
komt dan weer waaiervormig in de rok
te voorschijn, zoals in een roze/wit ge
streepte japon, wat een bijzonder aardig
effect gaf.
De rechte jurken, al of niet voorzien
van jasjes, vormden ook een belangrijk
onderdeel in deze show. Bijzonder ele
gant was een groene japon, voorzien
van een imprimè-ceintuur en hand
schoenen van hetzelfde materiaal. Het
modieuze lange jasje, waarbij het accent
door het aanbrengen van een band of
soms alleen een strik, op de heup valt,
was ook hier te bewonderen. Heel mooi
in dit model was een beige kostuum,
waarbij een groen met oranje hoed werd
getoond, en een paars blauwe japon
met een hoed in dezelfde tint gekozen.
Fatima van der Hoog gaf op vlotte
wijze voor de microfoon commen
taar op de getoonde modellen.
(Foto L.D./Van Vliet)
Nu en dan hadden de mannequins
hulp nodig. Hier moest een jasje
van een bijzonder ensemble losge
knoopt worden. In het gebruik een
wat moeilijk ontwerp, wil ons voor
komen
(Foto L.D./Van Vliet*
De zomerjurken waren merendeels
voorzien van nauwsluitende lijfjes tot in
de taille en voorzien van zeer wijde rok
ken. in platte plooien vallend of ruim
aangezet, waaronder pettycoats werden
gedragen.
Heel mooi was een blauw met oranje I
Imprimé japon, waarbij een grote hoed
werd getoond. Een geheel ander silhouet
geven de ballonrokken, waarvan er ook
verschillend© exemplafcen aanwezig: wa-
Woningnood en huurpeil
Op uitnodiging van de Federatie Zuid-
Holand van de Nationale Wonineraad
sprak gisteravond in ..Het Gulden Vlies"
ae heer J. Bommer. lid van de Tweede
Kamer over de woning en huurproble-
men in deze tijd.
Het woningprobleem dateert reeds van
li'.50, want in verband met de steeds toe
nemende industrialisatie was er een
grote vraag naar meer en betere wonin
gen voor de arbeiders Reeds toen zag
men het grote verband, dat er bestaat
tussen de volkshuisvesting- en het volks
welzijn. Sociaal sezien waren er betere
woningen nodig, maar dit was uit eco-
nomisch oogpunt bijna onmogelijk De
spanning tussen deze twee polen i.s het
woningvraagstuk, dat zich nu tot een
zerurgent probleem heeft ontwikkeld.
Vervolgens sprak de heer Bommer
over het huurprobleem en de huurpoli-
tiek van de regering.
Vlak na de oorlog wilde men de huur
prijzen zo laag moeeliik houden, maar
dat hield o.a. in dat de staat bij de
nieuwbouw subsidie moest verlenen Dit
proces heeft zich steeds verder on'wik-
i.eld. zo zelf= dat momenteel 9ê pC" van
de woningen door het rijk gesubsidieerd
worden.
Spreker wees nadrukkelijk op de na
delen. die hieraan verbonden zijn. Om
dat de staat subsidie verleent, wordt er
automatisch een zeer vergaande ambte
lijke cieutvök in het leven geroepen, die
door haar werk de verantwoordelijkheid
van de woningbouwvereniging te niet
doet en het biina onmogelijk maakt tot
een nieuw initiatief te komen
Toch kan t r-cn mogelijkheid zijn om
van de subsidie hoewel zij nu nnndza
keliik is. af te komen
Dit zou kunnen door de verhoging van
huur- en verlaging van het kostenpeil.
Legt men te veel nadruk op één van
beide, b v. door zoals in de laatste tijd
alleen de huur te verhogen, zal men
nooit iets op dit gebied bereiken.
De preases van het actiecomité mej.
M. Gorter, dankte allen die hadden
medegewerkt tot het welslagen van deze
show en in het bijzonder mevr. Keizer
van de Vogue-school. de heren Ferry
Offerman. Tom Westen en Toon Smit.
Er werden enkele geschenken en bloe
men aangeboden. Ook voor de manne
quins waren er bloemen.
Mej. T. Kooistra, de praeses van de
V.V.S.L. dankte hierna de leden van het
actiecomité voor de grote prestaties die
waren verricht.
Met het slotwoord was het laatste
woord nog niet gezegd. Dat laatste
woord valt in Noordwijk, in Amster
dam, en uiteindelijk in Leiden, waar
het clubgebouw van de V.V.S.L. (hoe
eerbiedwaardig oud dan ook) hopelijk
over een jaar „nieuw" zal zijn als
vrucht van deze show en de shows
elders.
„De naakte waarheid"
Vermakelijke nonsens over
een geval van chantage
Lido Een smakelijk opgediende hoe
veelheid nonsens, waarin de Engelsen
de draak steken met een aantal hebbe
lijkheden, welke hen onderscheiden van
anderen. De achtergrond is overigens
verre van onschuldig, want de uiterst
correcte heer Nigel Dennis maakt er
zijn beroep van bijzonderheden te ont
hullen over het geheime leven van voor
aanstaande figuren. Hij doet dit, dreigt
dit althans te doen. in een blad, „De
naakte waarheid" geheten. Maar voor
dat hij daartoe overgaat, pleegt hy zijn
slachtoffers te bezoeken en hun een
„regeling" aan te bieden. Inplaats van
deze chantage als een zwaarwichtige
sociale misstand te behandelen, worde
het verhaal getransponeerd in een reeks
meermalen zeer kluchtige situaties. De
slachtoffers zinnen namelijk op midde
len om zich, zonder de politie erin te
mengen, aan die chantage te onttrek
ken en zich van de heer Dennis te ont
doen. Dat dit tot onverwachte compli
caties leidt, ligt voor de hand. Tenslotte
sluiten alle afgepersten zich aaneen en
slagen erin hun nachtmerrie kwijt te
raken. Aan cynisme ontbreekt het in een
film van dit genre vanzelfsprekend niet,
maar de sfeer is er nu eenmaal een,
waarin met alles en nog wat een loopje
genomen wordt. Amusement met een ty-
pisch-Engelse inslag, vol koddige situa
ties.
„April Love"
Pat Boone toch op het
pad der liefde
Luxor Wat Romy Schneider is on
der de jeugdige vrouwelijke filmsterren,
is Pat Boone onder haar mannelijke
collega's. Ook zijn ster is onwaarschijn
lijk snel omhoog geschoten en in korte
tijd heeft hij zich een enorme kring van
enthousiaste bewonderaars (sters) opge
bouwd. De grammofoonplaten van deze
„zingende huisvader" vinden een re
cordaftrek. Toch hebben de filmprodu
centen in Hollywood het niet gemakke
lijk met deze student, die zijn studie een
tijdje heeft onderbroken om een aan
tal films te maken, welke hem overigens
geen windeieren zullen leggen. Maar Pat
Boone maakte de filmmensen erg dui
delijk, dat hij er niets voor voelde hoofd
rollen te spelen in allerlei frivole lief
desverhaaltjes. Het gevolg was, dat hij
VAN DEZE WEEK:
zich b.v. in „Bernardine" verre hield
van het pad der liefde. Maar de popula
riteit eist ook tol. Hij zwichtte onder
de druk der massa en zo werd het
Shirley Jones, die zich de jaloezie van
talloze bakvissen op de hals mocht ha
len door de eerste filmster te worden,
waarop Pat Boone verliefd ging worden.
Tot verdere concessie was Pat Boone
echter kennelijk niet bereid, want al
vindt het tweetal elkaar in „April Love",
aan het einde van de film zit men nog
steeds vergeefs te wachten op een eerste
kus
De filmmakers nemen dit echter gaarne
op de koop toe. Zij kennen de waarde
van zijn populariteit en weten altyd wel
een passend verhaaltje op te dissen,
waarin hij een rol kan spelen. Helaas
hebben dergelijke films over het alge
meen weinig of niets te zeggen en zijn
zij opgebouwd volgens een maar al te
bekend patroon. Ook .April Love" blinkt
niet uit wat betreft originaliteit, of het
zou moeten zjjn om de manier, waarop
de makers erin slagen Pat gelegenheid
te geven zijn ongetwijfeld sympathiek
stemgeluid te laten horen. En dat is nog
wel eens een keertje. Trouwens, dat is
de hele opzet. Wie naar zo'n rolprent
gaat, moet geen filmkunst verwachten.
Het is luchtige, pretentieloze ontspan
ning. een kleurrijk beeldromannetje van
groot formaat, aantrekkelijk voor de
liefhebbers van dit genre en een nieuwe
belevenis voor de „Pat Boone-fans".
„De droom van een bakvis"
Romy Schneider
in het circus
Trianon De door duizenden ge-
liefde Romy Schneider ditmaal niet een
„historische" maar in een „Circus"-
film.
Het verhaal speelt in 1909.
In een klein Duits stadje leeft een
oer-conservatieve familie, waar juist de
verjaardag van de vader des huizes ge
vierd wordt. Zijn broer is destijds het
bekrompen milieu ontvlucht, maar
hij keert die dag terug, niet als „de
Goede reis
Met een naar de klacht nijgend blijspel
Ook K. O. heeft thans de series
toneel besloten en wel met de opvoering
van Jacques Devals „Goede Reis". Zoals
maart ten tonele moeten komen, doch
bekend, had dit blijspel hier reeds in
wegens ziekte van Pim Dikkers ging dit
toen niet door en is de eerste avond
destijds gevuld met „De Boomgaard".
Eerlijk gezegd, trots vele bezwaren tegen
dit toneelspel, geloven we niettemin, dat
de bezoekers daarvan het beste deel heb
ben gehad, want „Goede Reis" is een
volkomen leeg, naar de klucht nijgend
en feitelijk geheel, op enkele goede vond
sten drijvend blijspel, dat bovendien
fijnheid mist Ook in de wijze, waarop
Amerika op de hak wordt genomen en
Frankrijk geprezen. Maar trots dit alles
wordt men gedwongen tot een vrolijke
lach
Martine Beix gaat met de „Ile de
France" in een eerste klas-hut naar
Amerika om een miljonair aan de haak
te slaan, doch vindt in haar hut een
verstekeling, die feitelijk dezelfde bedoe
lingen heeft Zij besluit, hem te blijven
verbergen. Beiden schijnen succes te zul
len hebben, zij met een miljardair, die
echter tenslotte onder curatele blijkt te
staan en psychisch gestoord is, zodat
van een huwelijk geen sprake kan zijn
en hij wordt door zijn aangebedene mil-
jonière aan een oude tante verdobbeld.
Beiden keren dan maar terug naar la
douce France, een illusie armer, maar
een werkelijkheid rijker: hun liefde.
Zes taferelen worden hiermee gevuld,
als men daarvan tenminste kan spreken,
doch in ieder geval wordt de lach af
gedwongen, of men wil of niet. Het
geen voor het grootste deel mede is toe
te schrijven aan het prachtige spel van
Lies Franken en Pim Dikkers, die schijn
baar zonder enige moeite en ongedwon
gen beide hoofdrollen bijzonder gaaf
wéten te typeren, een ware lust uit
toneelspel-oogpunt.
Bob de Lange, die tevens de regie
verzorgde, dikt als de uit het lood ge
slagen miljardair het komische soms wel
ietwat te dik aan en ook Heieen van
Meurs, die bij de Rotterdammers debu
teerde, ontkwam niet geheel aan dit
euvel. Maar toch wisten ook zij de
lachers op hun hand te krijgen.
De overigen zijn slechts de nodige vul
sel en kwijten zich naar behoren van
hun taak.
Een avond derhalve, geheel aan de
lach gewijd en gezien de uitwerking op
de geheel gevulde schouwburg, welge
slaagd. Dat bleek ook wel uit het kla
teren applaus na afloop. Lies Franken
kreeg bloemen.
M.
Tot slot werd nog over de praktijk van
de huurverhogingen gesproken
Men krijgt langzamerhand één huur
peil voor de oude en nieuwe woningen,
maar doordat sommige woningen ..ach
ter zijn", zal de verhoging van deze wo- j
ningen ook meer moeten worden.
De goed bezette vergadering stond on
der leiding van de heef A* Ooosöt 1
Een Libense student aan de rechts
kundige faoulteit van de universiteit
te Cairo is in hongerstaking gegaan
„totdat president Sjaamoen in de
Libanon aftreedt". Om duidelijk te
maken dat hij heel erg vastbesloten
is. heeft de student zijn lippen op
elkaar genaaid. Dat deed hij op de
binnenplaats van de Libanese am
bassade in Cairo, onder grote be
langstelling.
Ds. De Wolffseliool
Men schrijft ons: Kort geleden heb
ben de ouders van de leerlingen van de
Ds. de Wolffschool aan het Plantsoen
zich georganiseerd in de afdeling Lei
den en Omstreken van de landelijke
vereniging ..Philadelphia". Deze vereni
ging is een organisatie van ouders en
vrienden van kinderen, die het B.L.O.-
onderwijs ontvangen. Het doel is aan
geduid in de naam die betekent „dient
elkander door de liefde". De vereniging
en haar leden willen dit doen in ge
hoorzaamheid aan Jezus Christus.
In het korte bestaan van de afdeling
hebben reeds 160 ouders en vrienden
zich als lid of donateur bij deze vereni
ging aangesloten.
De werkzaamheden der afdeling Lei
den en Omstreken hebben zich in de
eerste plaats gericht op de inrichting
van de Plantsoenschool. Het bestuur
heeft de aandacht van het school- en
gemeentebestuur gevestigd op de toe
stand van deze school. De wethouder
van onderwijs heeft in de raadsverga
dering van 12 mei medegedeeld, dat aan
het oude gebouw bepaalde voorzieningen
moeten worden getroffen, vooral omdat
met het bouwen van een nieuwe school
nog geruime tijd (op zijn minst nog 5
e 7 jaar) moet worden gewacht. Met be
trekking tot de hieraan verbonden
financiële consequenties zijn tussen het
bestuur van de Hervormde schoolver
eniging en het gemeentebestuur onder
handelingen gaande, waarvan een gun-
tig resultaat mag worden verwacht.
Voorts houdt het bestuur zich bezig
met de problemen rondom de Protes
tants-Christelijke nazorg in Leiden en
omgeving. Door verschillende omstan
digheden is deze nazorg in Leiden nog
niet in handen van een gespecialiseerd
maatschappelijk werker. Naar mate het
aantal leerlingen, dat de Christelijke
B LO.-school bezoekt, toeneemt, wordt
de behoefte aan een zelfstandige, des
kundige nazorgdienst sterker. De orga
nisatie hiervan zal door de ouders zelf
ter hand worden genomen. Op de over
heidsinstanties zal een beroep worden
gedaan om de nodige subsidie te ver
krijgen. teneinde in navolging van an
dere plaatsen een deskundige kracht
met een volledige dagtaak voor dit
werk te kunnen aanstellen.
Tenslotte is het bestuur van mening,
dat het stichten van het protestants
tehuis in Leiden voor alleenstaande de
bielen op den duur in de behoefte zal
voorzien. Ter voorbereiding hiervan is
een commissie ingesteld.
Als secretaris van de afdeling treedt
op de heer J. A. Smits, woonark „Corel"
Zoeterwoude, post Leiderdorp.
Gracieus toonden de VVSélcs de
eigen modescheppingen zoals dit
strandpakje. Voordat deze strand-
ensembles als begin van de show
getoond werden, was door Hermine
Menalda en Thea van Munster van
Heuven in het openingsliedje ge
zongen ..Lieve heren, let uitsluitend
op de kleren, want U wilt toch niet
beweren, dat U naar iets anders
kijktWe moeten eerlijk
bekennen dat wij persoonlijk ook
gekeken hebben naar de charmante
wijze, waarop de mannequèles zich
van hun waarlijk niet eenvoudige
taak kweten. (Foto L.D./Van Vliet)
verloren zoon", doch alsdirecteur
van het circus Obolsky.
Grote consternatie vooral bij de
vrouwelijke leden der familie.
Zijn nichtje Romy Schneider is
onmiddellijk hevig door haar oom ge
ïmponeerd enzij besluit, als hij des
tijds deed, te vluchten en met het cir
cus mee te reizen.
Dat dit niet zó maar gaat, laat zich
begrijpen! Er is de familie, er is haar
verloofdeer is de oom, die zijn
nichtje wel schattig vindt, doch haar
meenemen is iets anders. Ener is
bovendien de vrouw van de oom. een
paardrijdster van allure, die de vreemde
kuren van haar man al acht jaar kent.
Er gebeurt héél veel. voordat Romy
tot het inzicht komt, dat zij beter in
haar stadje blijven kan. dan het avon
tuurlijke circusleven te beginnen.
Een film met Duitse humor en senti
mentaliteit, van rozegeur en mane
schijn en met een snoezige Romy
Schneider in het centrum, aan wie tal
lozen hun hart verpand hebben. Ook
het bekende liedje „O! mein Papa"
staat in het centrum.
Claus Biederstaedt en Lili Palmer
vormen het circusechtpaar, dat elkaar
na zoveel jaren tenslotte terugvindt.
Dan trekt het woelige circus, na alle
opwinding en sensatie, verder en het
kleine, Duitse stadje uit 1909 kan weer
rustig voortdommelenDe circus-
droom van Romy is voorgoed ten einde!
De borstplaatkleuren, waarin het ge
heel is vervat, zijn niet naar ónze
smaak.
„Straaljager-piloot"
Spionage en contraspionage
Casino Wanneer het een of andere
onderdeel van de legermachten der
grote mogendheden zijn medewerking
verleent aan de totstandkoming van een
film. dan komt in de meeste gevallen
de politieke propaganda om de hoek
kijken en zitten we meteen middenin
de onbehaaglijke sfeer van ..koude oor
log", welke eigenlijk sedert het einde
van wereldoorlog no. II de verhouding
tussen Oost en West (met als exponen
ten Rusland en Amerika) kenmerkt.
„Straaljager-piloot", op voortreffelijke
wijze geregisseerd door Jozef von Stern
berg. is daarvan een typisch voorbeeld.
Het is een op zichzelf boeiend verhaal
over spionage en contra-spionage. ver
persoonlijkt in de figuren van een Ame
rikaanse straaljager-piloot (John
Wayne) en een Russische collega (Ja-
neth Leigh), dat zich afspeelt op het
raakvlak van de vrije en de onvrije
wereld: d.w.z. in het noordelijkste deel
van het ijzeren gordijn. Beide partijen
zijn hun politieke regime volledig toe
gewijd. doch desondanks ontstaat een
persoonlijke band. die uiteindelijk ster
ker blijkt dan de politieke scheidslijn.
I Aangezien dit een Amerikaanse film
is. slaat de balans vanzelfsprekend in
laatste instantie door naar de zijde van
de vrijheid, maar de krachtmeting laat
in haar verschillende stadia de moge
lijkheid van een andere oplossing even
zeer open.
Het gedaver van de straaljager-moto
ren is niet van de lucht en de span
ning is navenant
De vlucht van
Captain Blood
Piraten-avonturen
Rex Theater De verhalen over
Captain Blood zijn vermaard en span
nend. In de film „De vlucht van Captain
Blood" wordt verhaald, hoe hij na „in
ruste" te zijn gegaan door een kompiot
van zijn tegenstanders weer ztfn oude
beroep moet opnemen. Een piratenschip
heeft een aanval op een kustplaats ge
daan en Blood wordt ervan verdacht
hierin de hand te hebben gehad. Hij
wordt in zijn woning in West-Inaië ge
arresteerd voor een reis naar en berech
ting in Engeland. Zjjn vrienden weten
hem echter te ontzetten, en dan gaat
hU. noodgedwongen, de piratenvlag
weer hijsen om nieuwe avonturen tege
moet te gaan. Spanning te over in deze
film met vaart.