Land- en Tuinbouw
DONDERDAG 5 AUGUSTUS 1937
DE LEIDSCHE COURANT
TWEEDE BLAD - PAG. 8
WENKEN VOOR IEDERE MAAND.
Ie helft Augustus.
In den Moestuin. Zij, die van wortel
tjes houden, kunnen ze ook gedurende den
ganschen winter versch genieten. Zijn win
terwortels gedurende den winter op elke
groentekar gemakkelijk te verkrijgen,
't blijven ook maar winterwortels, en men
moet al een sterk liefhebber zijn, om deze
als groente smakelijk te kunnen noemen.
Als we thans b.v. Korte Denvik of Amster-
damsche bak zaaien liefst op grond waar
geen erwten vooraf gingen dan bezitten
we in 't najaar mooie, niet te groote wor
teltjes. Deze blijven dan ter plaatse staan,
worden daar met een flinke laag boombla
deren afgedekt, en we 'behoeven 's wintei-s,
wanneer we er van -willen gebruiken, zoo
veel blad te verwijderen, als we denken
noodig te hebben, om daaronder te vinden
heerlijke worteltjes, die 't in smaak verre
winnen van onze beste winterwortelen,
welke laatste als versnapering voor de paar
den eigenlijk beter tot hun recht komen.
De in Fabruari gezaaide Schorseneeren
staan thans in vollen bloei, en menig be
zitter van een bedje maakt zich over deze
bloeiwijze ongerust, denkende dat hierdoor
de ontwikkeling van den wortel in den weg
wordt gestaan.
Herhaalde proeven hebben ons echter be
wezen, dat het beter is de planten maar on
gehinderd te laten gaan. Door 't afsnijden
der bloemen snijdt men onwillekeurig een
gedeelte der toch al niet veelvuldige blade
ren weg, en daardoor zou 't middel dus
erger worden dan de kwaal. De zaad
schieters onder ons Brusselsch Witlof en
Chichoreiplanten worden, zoodra ze zich
vertoonen, als onnutte exemplaren verwij
derd. Sterkgroeiende planten mogen abso
luut niet worden afgesneden; deze domheid
zagen we meermalen, 't Is slecht voor de
wortels, die daardoor gedoemd worden haar
reservevoedsel, dat ze a.s. winter zoo noo
dig hebben, te verbruiken om de vorming
van nieuwe bladeren te bewerken. Zelfs al
rot het onderste loof. mag tot dit paarden
middel niet worden overgegaan, en is het
beter de rottende plekken schoon te maken.
Trouwens, dat rotten vindt zyn oorzaak
gewoonlijk in een te dichten stand der ge
wassen en te stikstofrijken grond. In de
broeierij is 't nog steeds geregeld nazien
en snoeien der meloenen. De afgeloopen
•meloenbakken kunnen nog weer bezaaid
worden met postelein, 't zij voor direct ge
bruik 't zjj voor den inmaak; in 't begin der
volgende maand hebben we ze noodig voor
het aanleggen van koude sla. Is in dezen
tijd het weer regenachtig, dan is het niet
bevorderlijk voor de rijpwording van de
tomaten; buiten krijgen ze 't „Spaansch",
ze houden niet van de kou en 't natte weer
is mede zeer slecht. We denken er aan den
snoei regelmaitg te onderhouden.. Alle zij-
scheuten, die zich ontwikkelen, worden
zorgvuldig verwijderd, door ze op de plaats
van haar ontstaan weg te breken. Pas ge
zette bloemtrossen kunnen 't nog tot bruik
bare vruchten brengen, maar zien we bui
ten nog bloemtrossen te voorschijn komen,
dan zij men niet bevreesd deze ook maar
weg te snijden, ze komen toch niet meer
tot hun recht, 't Is van belang er voor te
zorgen, dat de vruchten zooveel mogelijk
van 't zonlicht kunnen profiteeren, daartoe
kan 't soms noodig zijn zelfs een gedeelte
van de bladeren.af te snijden. Bij 't zwaar
der worden der vruchten is aanbinden met
stevig raffia noodig om 't knakken der sten
gels te voorkomen.
In Leiden gevestigd:
M. M. Korver-Amoldus, Hoefstraat 44a
A. v. d. Berg, dienstbode, Kruisstraat 48
F. M. A. Beugelsdijk, Koninginnelaan 2a
C. J. Bontje, dienstbode, Zoeterw.weg 68
C. den Boon en Fam., empl. BPM, R.
Visscherstraat 57 A. Castel en Fam.,
zandvormer, L. Rijndijk 66 C. v. Hemert
en Fam., grondwerker, Blansjaarsprt 10
J. M. C. v. d. Heuvel, huishoudster, Morsch-
Begrafenis-Associatie
„Ad Sanctos"
(uitsluitend voor Katholieken)
van Bemmeienstraat 5
(bij de St. Petruskerk) Tel. 3661
(Dag en nacht bereikbaar.)
Onze uitvoeringen zijn geheel le klas
tegen een vastgesteld tarief. Ook voor
niet-ingeschrevenen.
Tarievenboekje wordt op aanvraag
gratis toegezonden. 5101
straat 41 M. Hoekman, dienstbode, Witte
singel 24 C. Hoogervorst, Pasteurstraat
44 R. J. Jorna en Fam., afdeelingschef,
Kernstraat 25a K. Klok, vischwinkelier,
Narmstraat 32 Wed. A. E. Witte-Kruijff,
Justus Carelhuis 9 A. C. Ravesteijn-
Penning, Marislaan 9 M. J. Ranke, bak
ker, H. Rijndijk 252 A. G. Roos, dienst
bode, H. Rijndijk 28 G. v. d. Tang, Hooi
gracht 38 P. C. Thorn, winkelbediende,
A. v. Saksenstraat 3 F. Touber en Fam.,
leeraar lich. opv., Terweepark 2 A. Th.
Develing-Verkerk, Hooigracht 63 C. M.
Vink, dienstbode, Plantsoen 23 P. C.
Visser, stempelmaker, J .v. Goyenkade 20
J. M. Swankhuisen-Voerman, Const.
Huygenslaan 13 A. J. v. d. Werken,
dienstbode, Heerengracht 37 G. A. de
With, Roomb. weg 3.
Uit Leiden vertrokken:
R. K. Aeneae Venema, Oegstgeest, War-
monderweg 68. S. E. Altena, Drieber
gen, Rijsenburg, 'Arnh.b.weg 3. A. B.
R. M. Beekman, Noordwijk, Sancta Maria.
M. v. Beekum, Den Haag, v. Neckstr.
42. H. J. Been, Gouda, Oosthaven 31.
H. J. Boelee, Zoeterwoude, Vrouwen-
weg E 60. J. den Boer, Oud-Beijerland,
Bijl 20. Wed. W. J. Wetsels-Broes van
Dort, Rheden, Boulevard 25. T. Bruné,
Oegstgeest, Oranjelaan 2. Chr. A. A.
Devilee, Voorschoten, Leidscheweg 463.
L. J. A. v. d. Drift en Fam., Oegstgeest,
Duivenbodestraat 13. R. E. v. Duijl
Schultz, Den Haag, Hart Nibbrigk 124.
N. van Egmond, Sassenheim, Rijksstraat
weg 44. W. Ellens, Almelo, Vriezen-
veenschew. 10. D. P. Harmsen, N. O.-
Indië. M. C. Helfrich, Alkmaar, Hout
weg 8. B. S. J. Hellebrekers, Buiten
land. H. Heringa, Den Haag, Stadhou
derslaan 154. C. J. Heruer, Amsterdam,
Amstelveenscheweg 75 II. N. A. Hor
man, Tilburg, Lijnsheike 98. H. W. J.
M. Hovers, Den Haag, Stationsweg 50.
A. K. v. Konijnenburg-Hüppeden en Fam.
Oegstgeest, Oranjelaan 32. A. M. Jans
sen, Venlo, Puteansstraat 8. J. M. W.
v. Kampen, Zoeterwoude, E 59. M. J.
v. Kampen en Fam, Zoeterwoude, Vrou-
wenweg E 60. F. Markus, Brussel-
Laeken, Rue des Artistes 84. H. v. d.
Meer en Fam., Amsterdam, Corn Kruse-
manstraat 64 I. H. v. d. Mey, Noord-
wijk, Kon. Astridboulevard 5. J. A. M.
Molkenboer, Den Haag, Kwartellaan 5.
C. v. Olst, Rotterdam, Boerensteger 75.
J. Roelofs. Mw. Amstel, Stadhouderslaan
1. K. J. M. Rosdorff N. O.-Indië. A.
van Rijs en Fam., Heemstede, Timorstr.
31. H. R. Schwarz, Buitenland. H.
J. G. Stieglis, Amsterdam, Willaertstraat
14 I. A. T. Tjia, Batavia N. O.-Indië.
Th. A. Vendrig, Kamerik, Woerdsche
Verlaat. Wed. A. J. Kranenburg-Ver-
hoog, Burg. dé Kempen.str. 5 Voorscho
ten. J. A. D. Verhoop, Wageningen,
Rijksstraatweg 89. B. J. Vlasveld, Til
burg. Hoefstraat 173. J. Vogelen
zang, Amsterdam, Haarl.meerstr. 153.
C. A. Woldring, Groningen, Stoeldr.str.
10.C. C. Zandvliet, Den Haag. Corn.
Jolstr. 95. A. Zwaan, Oegstgeest, Rhijn-
zichtw. 169. C. B. Zijlstra, Amsterdam,
Marnixstraat 290.
LEIDEN.
Gevonden voorwerpen in de maand Juli '37
Ceintuurs, portemonnaies, sleutels, hand
schoenen, damestassen, mutsen, een zwarte
gummi dameslaars, een ladder, een bank
biljet, een pakje inh. dameskousen, brei
werk, een dashouder, een wit schortje, een
jongensjas, een rekenboekje, vulpenhou
ders, een rieten fietstaschje, 2 zilveren
armbanden, een rood geblokt kinderjurk
je, een damesarmbandhorloge, een zweep,
een blauw jongensjasje, een damespara-
pluie, een zwart kinderschoentje, een bro
che (verm. zilver), een schroevendraaier,
een bruin linnen tasch met inhoud, een zil
veren horloge, een pakje medicamenten,
een grijsgroene zelfbinder, een kettinkje,
een rijzweep, een doosje van een rozen
krans, een boekentasch, een beenen iden
titeitsplaatje en sleutel, een paar kousen,
een geel beenen kruis, waarop ooievaar,
een badpak en kam, een dameshoed, een
jongenspakje (rood en wit) een medaillon,
een wit beenen zakmesje, een kettinkje
(koper bezet met steentjes), een draadsnij
der (2 Meter lang), een handdoek met
naaiwerk, een étui, inh. vulpenhouder en
vulpotlood, een autoped, een combinatie
tang, een vlot, een dop van een auto, 2
stukken gekleurd koord, een pakje foto's,
een schakelketting met hangertje, een bril,
een blauwe regenjas, een blauwe kinder
jekker, een nikkel damesarmband, horlo-
g, een rijwieltasch, inh. gereedschap, een
hoornen bril, een zilveren medaille, een
bruine actetasch, een moersleutel, een be-
kleede stoel, een paar beenpijpen, een ver
chroomd damesarmbandhorloge, een blau
we regenjas, een blauwe jongenscape, een
damesparapluie, een grijze heerenhoed,
een badpak, badhanddoek en badmuts, en
een zwart kinderschoentje.
Gevonden in de Tram (stadslijn).
Drie damesparapluies, 1 heerenparapluie,
1 ceintuur, 4 paar handschoenen, porte
monnaies, een étui, inh. 2 vulpenhouders
en 1 vulpotlood, 1 haakpen en 1 kluwe
blauwe wol, schetsen met de pen, een
bouwplaat, een blauwe muts, een zilver
vulpotlood.
Terug te bekomen en inlichtingen te ver
krijgen uitsluitend op Maandag, Dinsdag,
Woensdag en Zaterdag van 13 uur nam.
ten politiebureele alhier.
SHOWBOAT
Langs de oevers van de Mississippi ver
dringt zich een dichte, enthousiast wuiven
de menigte om de aankomst van de „Show
Boat", het drijvend amusementspaleis van
Kapitein Andy Hawks, gade te slaan.
Onder daverenden bijval van de blanke
en gekleurde bevolking wordt de boot
vastgelegd, waarna fantastisch uitgedochte
muzikanten zich aan het hoofd van den
stoet medewerkenden stellen om een propa-
gandamarsch door het stadje te onderne
men, alwaar Kapitein Andy zijn komedian
ten aan het publiek introduceert.
Naast -het komisch duo Elly en Frank
zijn daar Julie La Verne en Steve, haar
echtgenoot. Zij vormen het dramatisch ele
ment in de voorstelling en genieten langs
de geheele rivier een ongekende populari
teit.
Terwijl Andy, ondanks de hevige protes
ten van zijn alom gevreesde ega Parthy het
publiek op een gratis voorstelling vergast,
ontstaat twist tusschen Steve en Pete, wel
ke laatste een ondergeschikte positie op de
„Show Boat" bekleedt en Julie met zijn
ongewenschte attenties hardnekkig achter
volgt. Pete wordt neergeslagen en begeeft
zich uit wraak naar den sheriff met een
photo van Julie, aangezien hij vermoedt,
dat zij een mulattin is en derhalve in ver
band met haar huwelijk aan strafrechte
lijke vervolging is blootgesteld.
Den volgenden dag maakt de sheriff zijn
entrée en Julie geeft, in antwoord op zijn
beschuldiging, volmondig toe, dat zij een
halfbloed is. Steve weet hen beiden voor
erger te behoeden door onder eede te ver
klaren, dat hijzelf negenbloed in de aderen
heeft, hetgeen, volgens de geldende bepa
lingen, een einde maakt aan hun tooneel-
loopbaan, aangezien het kleurlingen in
ver Staat Mississippi verboden is, in het
publiek op te treden.
Hun vertrek wordt door allen ten zeer
ste betreurd, doch Magnolia, Andy en Par-
thy's lieftallige dochter, is ten einde raad,
nu zij haar liefste vriendin moet missen.
Maanden gaan voorbij en Gaylord heeft
zijn hartstocht voor het spel niet kunnen
overwinnen. In toenemende mate geeft hij
zich aan het dobbelen over en brengt gan-
sche avonden door in kroegen.
Op een stormachtigen avond, terwijl de
woeste Mississippi de „Show Boat" in voort-
derende beweging houdt, schenkt Magno
lia het leven aan een dochtertje, door groot
vader Andy „Kim" gedoopt, zijnde de voor-
Irene Dunne en Allan Jones, het
letters van de Staten Kentucky. Illinois en
Missouri. Gaylord is zooals gewoonlijk af
wezig en verneemt de heuglijke tijding
eerst, als hij den volgenden morgen het dek
betreedt. Met het door hem gewonnen geld
is hij in staat vrouw en kind mee te ne
men naar Chicago, alwaar beiden zich on
derdompelen in het luxueuse leven, tot
dat.... Gaylord's voorspoed met de kaar
ten een einde neemt en zij hun weelderige
appartementen moeten verwisselen tegen
een armelijk huurvertrek, terwijl Kim op
kostschool wordt geplaatst.
Zoo is de stand van zaken, als Elly en
Frank, die een engagement in het Troca-
dero hebben weten machtig te worden,
Magnolia in haar armelijke kamer ontmoe
ten, waarvan de huur reeds weken niet
voldaan is.
Tijdens het gesprek, dat zich ontspint,
wordt en brief van Gaylord gebracht,
waarin deze mededeelt, uit liefde voor
Magnolia zoo niet langer te kunnen blijven
voortleven en naar het buitenland zal ver
trekken. Hij adviseert haar, naar de „Show
Boat" en haar ouders terug te keeren, doch
Magnolia, hoewel volkomen geknakt, neemt
het besluit zich onafhankelijk door het le
ven te slaan en liever een slechtbetalend
baantje aan te nemen dan de verwijten van
haar moeder te moeten aanhooren. Met
behulp van Frank gelukt het haar, den di
recteur van het Trocadero over te halen
paar uit de film „Showboat".
haar te laten proefzingen. Terwijl zij een
negerliedje uit haar jeugd ten beste geeft,
dringt haar stem door tot in de kleedkamer
van Julie, die, door haar echtgenoot ver
laten, haar troost bij de drankflesch heeft
gezocht en eveneens in Trocadero optreedt.
Overweldigd door de stem van haar, die
zich altijd een oprecht vriendin heeft be
toont, vertrekt Julie, haar positie openla
tend voor Magnolia.
Andy werpt zich thans op als haar ma
nager en de contracten volgen elkaar op.
Jaren zijn inmiddels^voorbij gegaan. Kun
is opgegroeid tot een bekoorlijke jongedame
en wenscht niets liever dan haar moeder's
voetstappen te drukken. Deze besloten het
tooneel vaarwel te zeggen, wijdt zich met
volle overgave aan de volmaking van Kim's
muzikale- en voordrachts-capaciteiten.
De belangrijke première-avond is aange
broken. Een select publiek bevolkt Lon-
den's grootste revue-theater. Reeds heeft
de show een aanvang genomen en staat
Kim in het middelpunt aller belangstelling,
als Magnolia, Andy en Parthy hun loge be
treden.
Aldaar staat, verdiept in hetgeen zich op
het tooneel afspeelt, een armoedig gekleed
portierGaylord Ravenal.
De herkenning tusschen Magnolia en
Gaylord is wederkeerig. Door zijn vrouw
uitgenoodigd, neemt hij in de loge plaats.
Hij acht zijn gedrag te laag om excuus te
vragen en staat op het punt zich te verwij
deren, als Magnolia, uitgenoodigd door
haar dochter, vanuit de loge een lied zingt
voor het publiek, dat haar eens verafgood
de. Bij het hooren van deze bekende stem
keert Gaylord op zijn schreden terug.
Na Magnolias woorden: „Er is nog een
Revenal in de zaal", neemt hij stralend van
geluk naast haar plaats.
Edna Ferber's „Shorn Boat" is reeds eens
eerder verfilmd, maar niettemin is het een
film, die niemand zal willen missen.
Laat mij hieraan verder onmiddellijk
toevoegen, dat de film met zóó kwistige
hand is gemonteerd, dat men van de krui
mels van dezen overvollen regiedisch de
show duurt bijna twee uur best een nor
male film zou kunnen maken.
Niet minder dan drieduizend figuranten
waaronder een koor van tweehonderd uit
gezochte negerstemmen, geven, met somp-
tueuse décors, kleur en afwisseling aan het
geheel, dat onder de regie van James Whale
en de supervisie van Carl Laemmle Jr.,
groeide tot een vertooning a grand spec
tacle. Met nochtans of en toe de echos van
echt pulseerend leven.
Dat woelt en raast maar door mach tig,
verraderlijk, onweerstaanbaar als de golven
van de Mississippi, waarover de showbaot
glijdt.
DE WIJSHEID VAN CHARLIE
CHAN
Goede raad in bloemrijken
vorm
Charlie Chan is ieder weet het de
Chineesche Sherlock Holmes, die wijlen
Earl Derr Biggers voor ons heeft uitgedacht
en opgeschreven in een reeks van bijzonder
amusante detective-romans. Die worden na
tuurlijk ook verfilmd en de 20th Century-
Foxfilm, die zich met deze taak belastte had
er buitengewoon veel succes meer. Zóóveel
succes zelfs, dat toen Earl Derr Biggers uit
dit leven scheidde, de zaken op denzelfden
voet werden voortgezet. Anderen namen nu
deze taak over en een goed deel van het
honorarium wordt regelmatig aan de we
duwe uitgekeerd.
Nu is de algemeene ervaring', dat zulke
voortzettingen al heel gauw afzakken naar
een gedwongen fraaiigheid, waaraart eigen
lijk niet zoo heel veel te beleven valt en die
steeds onbelangrijker wordt. Dit gevaar, dat
natuurlijk óók de Charlie Chan-films be
dreigde, is intusschen tot dusver uitgeble
ven. En dit is voor een belangrijk deel te
danken aan den vertolker van de titelrol
dezer films: Warner Oland, die van zijn
„Ander Ik" méér studie heeft gemaakt, dan
in den regel een filmacteur doet. Er is maar
één voorbeeld bekend van een filmspeler,
die enorm veel studie heeft gemaakt van
zijn rol: Otto Gebühr, die tal van malen de
figuur van Frederik den Groote heeft voor
gesteld en die zich haast met die historische
figuur heeft vereenzelvigd. Warner Oland,
die van Zweedsche afkomst is, is de tweede
acteur, die opging in zijn onderwerp, die de
moeite nam, Chineesch te leeren, de zeden
en gebruiken der Zonen van het Hemelsche
Rijk te bestudeeren en alles te doen, wat in
zijn vermogen lag, om Charlie Chan leven
in te blazen. -
Warner Oland, de vertolker van
Charley Chan.
Aan hèm is het dus vooral te danken, dat
deze regelmatig verschijnende film-serie
niet is afgegleden naar een minderwaardig
of onbenullig peil, maar levendig gebleven
en zelfs opwaarts is gegaan. Maar ook an
dere facturen hebben daarop invloed uit
geoefend. Zoo heeft de 20th Century-Fox
bijv. de geestige figuur van Key Luke
(Charlie Chan's zoon) toegevoegd en daar
door de film met een nieuw element ver
rijkt. En in een andere film in deze rij,
„Charlie Chan in de Opera" heeft men hem
een formidabelen tegenspeler gegeven: den
geheimzinnigen Boris Karloff, de held uit
griezelfilms als „Frankenstein" en alles wat
daarop gevolgd is.
Maar in al deze films, ook in de nieuwste
„Charlie Chan op de Olympische Spelen"
blijft de hoofdfiguur zichzelf gelijk: het
eeuwig hoffelijk Chineesje met zijn bloem
rijke taal en zijn ontelbare spreekwoorden,
die zooveel goeden raad inhouden, terwijl
het in het stunteligste Engelsch wordt ge
zegd. Hieronder laten wij eenige van zijn
gezegden volgen, die Charlie Chan leiden
bij het opsporen van de misdaad.
Nooit doen: vaste regels, want die zijn
als dronken man, driemaal dwalend om lan
tarenpaal en verdrinken in emmer halfvol
zuur bier.
Niet gelooven alibi! Oud excuus als sik
van geit: alleen goed om beest bij aan te
pakken!
Nooit praten: hoe zou kunnen! Droo-
men is liegen of vergissen.
Altijd op tijd zijn! Koude omelette voor
iedereen verdrietig.
Niet vlug denken. Snel denken is ach
terpoot van muilezel: schopt altijd achteruit!
Eén man kan niet zware olifant dra
gen. Vragen maar rustig hulp en geef ook
eer weg, blijft altijd wel over voor jou!
Kleinigheid óók belangrijk. Man bre
ken wél nek over molshoop, nooit over
bergketen.
Wie boos mensch vangen wil, moet
zélf goed zijn. Talent zonder deugd: als ka
pitaal zonder eigenaar.
Stevig staan altijd. Goeie eik ook niet
vallen bij eerste bijlslag!
Kalm beginnen. Véél voorspoed nooit
komen, als kleine succes niet komen kan.
Niet praat! Woorden zijn net zonne
schijn: branden mensch bruin, maar maken
hem niet wijzer.
Nooit eerst denken: wie gedaan? maar
hoe? Succes is schildpad: gauw kop intrek
en langzaam loop. Toch lang leven als hij
niet haast.
Misdaad is fabrieksgeheim. Goed opge
let hoe ding gemaakt, dan vinden fabrieks
merk achterna
Aldus wijsheid van Charlie Chan en wij
gelooven, dat menigeen er zijn voordeel
mee zal kunnen doen, zelfs al speurt hjj
niet naar misdaden.
NIEUWE TRENKER-FILM.
De „Cast" voor de nieuwe Luis Trenker-
film van de Terra Filmkunst „Kampf urns
Matterhorra" wijst tot nu toe de volgende
namen aan: Luis Trenker, Herbert Dirmo-
ser, Heidemarie Hatheyer, Ethel Maggi,
Peter Elsholtz en Kumbert Gensichen. Aan
de camera staan Albert Benitz en Walter
Riml. Dr. Guiseppe Becce schrijft de mu
ziek.
EMIL JANNINGS, ALS DANTON.
De laatste periode van het leven van een
der meest dramatische figuren der groote
Fransche revolutie. Het door Georg Büch-
ner geschreven drama wordt als leidraad
voor dit grootsche filmwerk gebruikt, dat
door de Tobis onder den titel „Dantons
dood" in circulatie gebracht zal worden.
Jannings speelt de hoofdrol in deze film,
die evenals zijn laatste succeswerk „De
Heerscher" onder zijn kunstzinnige leiding
gemaakt zal worden.
EEN AMELIA EARHART-FILM.
In Hollywood is men al begonnen aan de
voorbereiding van een Amelia Earhart-
film. Katharine Hepburn zou gekozen zijn
voor de hoofdrol.
Irene Dunne, Allan Jones, Char les Winniger en Helen Westley
in „Showboat".